Keresés

Részletes keresés

bloki Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7858
A megsemmisülési sorrendet is fel tudod állítani?
Előzmény: Hpasp (7856)
bloki Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7857
(Kolléga, az elárulhatnád, hogy a neten hogyan és hol bukkantál rá erre az adócsőre! Persze, csak ha nem titok a dolog!)
Előzmény: Neva_07 (7813)
Hpasp Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7856
Valahogy így:

54. rádiótechnikai dandár Veszprém
1. rádiótechnikai zászlóalj Pápa-Kup `40-es objektum`
??. rádiótechnikai század, Molnaszecsőd
??. rádiótechnikai század, Fertőszentmiklós
??. rádiótechnikai század, Bezenye
??. rádiótechnikai század, Kup
2. rádiótechnikai zászlóalj Taszár
??. rádiótechnikai század, Juta
??. rádiótechnikai század, Sormás
??. rádiótechnikai század, Homokszentgyörgy
??. rádiótechnikai század, Egerág
3. rádiótechnikai zászlóalj Budapest-Érd `20-as objektum`
??. rádiótechnikai század, Érd
??. rádiótechnikai század, Tata
??. rádiótechnikai század, Velence
??. rádiótechnikai század, Boldog
4. rádiótechnikai zászlóalj Sárbogárd `50-es objektum`
??. rádiótechnikai század, Sárbogárd
??. rádiótechnikai század, Pusztaszemes
??. rádiótechnikai század, Medina
5. rádiótechnikai zászlóalj Kecskemét
??. rádiótechnikai század, Városföld
??. rádiótechnikai század, Baja
??. rádiótechnikai század, Újszentiván
??. rádiótechnikai század, Békéscsaba
6. rádiótechnikai zászlóalj Miskolc
??. rádiótechnikai század, Mezőcsát
??. rádiótechnikai század, Szolnok
??. rádiótechnikai század, Debrecen
Előzmény: bloki (7855)
bloki Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7855
Amíg szét nem rohadt az Rt-dandár technikája, 23 század volt, hat zászlóajban, több mint hatezer fős személyzettel.
Előzmény: monfondir (7854)
monfondir Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7854
Szia!
Látom már más is írt, de a lefedettségről annyit 90 táján 300m-től volt most én én is úgytudom, hogy 3000m (mintha Kupon is ezt halottuk).
Ráadásul akkor még nem volt olyan trükk, hogy lekérjük a jeladót, hogy lássuk, ha nem látjuk :). A 23-as szám biztos? Nekem több rémlik...
Most meg, már Városföld sincs meg, így a régiek közül van: Kup, Juta, Medina a dunántúlon, a duna másik oldalán meg Békéscsaba, Debrecen, Bükk-Bálvány és itt már NATO cucc is van (már ahol hadrendben van).
Előzmény: Hpasp (7844)
falconfun Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7853
Minden gépnek volt egy "saját" eredeti dokumentáció készlete, ezekre céloztam. Az orosz jelzésrendszer köztudottan bonyolult volt, a szóban forgó lokátorokat még emlegették "830-as gyártmány" néven is. A földi berendezésekről sajnos nincs listám, iszonyú nagy munka lenne ezeket összeszedni.
Előzmény: st_patrick (7851)
Volt tüzér Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7852

Az alakulatok többségénél volt egy kisegítő gazdaság, ahol valamilyen mezőgazdasági tevékenység, többnyire sertésnevelés folyt. (A disznó eléldegél moslékon, márpedig az a konyhában keletkezik épp elég. Többnyire került mellé egy kis szántóföld* is, ahol kukoricát termesztettek, azt is fel lehetett etetni a malacokkal. Végső soron takarmányt venni is lehetett a jószágnak, de ez ritka volt.) Ezzel némileg fel tudták javítani az állomány élelmezési normáit. Egy ilyen gazdaságnál pedig jól jön valami olyan szállító eszköz, ami keveset fogyaszt, egyszerűen megoldható a "karbantartása" és hőre lassul. Legegyszerűbb megoldásként adva volt a 39M országos jármű, ami még a háború előtti kor terméke. Ne röhögj, ez a "szakkifejezés" elfogadott volt a hadseregben. A 31M országos jármű képét láthattad, a 39M országos jármű meg az újabb kivitelű, gumikerekes közlekedési eszköz volt. Faluhelyen még sokat láthatsz belőle.

* Hogy PA62 kolléga nosztalgiázhasson egy kicsit: A dunaföldvári rakétaosztály területébe beékelődött egy néhány holdas szántó, amit végül az osztályhoz csaptak. Ezt szépen művelgették, de általában nem a katonák, hanem a jó kapcsolatok alapján a TSZ, az alakulaté csak a termény lett. Út is ment rajta keresztül, ami viszont tiltott út volt, ugyanis pont bevezetett a laktanya és a tüzelőállás közé.

Előzmény: st_patrick (7846)
st_patrick Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7851

Hmmm. Te láttad a gyári dokumentációkat?

 

Mellékvágány:A 21-esek földi berendezéseiről nincs véletlenül egy listád valahol? Ezekről próbálok egy írást összehozni, sokat segítenél vele.

 

Lokátorok: az MF-ben RP-21MA volt, ebben biztos vagyok. Az eredeti RP-21 ezek szerint a 76-osé.

 

 

Előzmény: falconfun (7850)
falconfun Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7850
Valóban tévedtem, kopik az emlékezet. A MiG-21PF/MF radarja az RP-21 "Zafir" volt. Az általad említett típujelzés egyes nyugati forrásokban olvasható, a gyári dokumentációkban azonban nem találkoztam ezzel.
Előzmény: st_patrick (7849)
st_patrick Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7849
Szia! Nem kötözködésképp, de a PF-nek R1L lokátora volt (Spin Scan). Az RP-11 (Skip Spin) a Szu-11, Szu-15 és Jak-28P gépeken a K-8 (AA-3 Anab) rakétákkal működött együtt.
Előzmény: falconfun (7847)
st_patrick Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7848
Ez az R-1250 nem ismerős Neked?
Előzmény: thehassan (7842)
falconfun Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7847
Legalább a "MiG"-et jól írtad, a többi marhaság. A  MiG-21-es radarját NEM LEHET a szívócsatornába bújva szabályozni. A PF változatban lévő RP-11-es egyébként ugyanaz volt, mint az MF-ben. A MiG-21F/PF/U gépeknél nem az volt egészség károsító, amiről Te irkálsz, hanem a pilótafülke műszereinek skálázása, ami rádióaktív anyagot tartalmazott. Ezt azért használták, mert sötétben UV fényben kiválóan látszottak.
Előzmény: Törölt nick (7825)
st_patrick Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7846
Hát köszönöm szépen a válaszokat, nem gondoltam volna, hogy ezzel a kérdéssel lavinát indítok itt el:-) Viszont örülök hogy sikerült. Kijött egy csomó (számomra) érdekesség! Egyelőre az országos járműtől padlót fogtam. Öszvérek a csúcstechnika mellett-pillanat magamhoz kell térnem:-D
bloki Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7845

Politika, méghozzá nagypolitika. Az is benne van a pakliban, amit írtál, de korántsem csak helyi az ügy. De, mivel a zsilipelés közben kilúgozódott belőlem az témabeli összefüggés-érzékenység, nincs mit írnom ide, csa summásan: egyeseknek nagyon nincs ínyjére, hogy a hazánk a chicagói egyezmény passzusainak megfeleljen, meg ugyebár, légi felségjog biztosítása,  s a NATO Légi Rendészeti Körzetének levegője is némi felősséggel terheli a kerékkötőket. És, akkor még ugye, az EU-határról nem is beszéltünk, Schengen. Légi (ember)csempészet...

A három radar jobb helyzetet teremtene, békeidőben gyakorlatilag felszámolná a meglévő anomáliákat, mindenféle magasságtartományban. A telepítés költsége nem szakad a nyakunkba, az üzemeltetési költég sem, ami lényegesen, mint az Rt-dandár idején, mellesleg a többszáz hektárnyi települési hely is visszakerül az államhoz hasznosításra. Aztán, ha végre a látóképesség meg lesz, akkor már csak a kérdés marad, hogy mivel lehet majd megijeszteni a renitens repülőket...

 

 

thehassan - (7842)

Egy lérakos hiradónak fajzik el? Ha ezt Darwin megérhette volna! Evolúciós zsákutca.

(Közlemény: A fegyvernemi sovinizmus eme megnyilvánulása a hiradóhivatás elismerését kinyilvánító humorként aposztrofálandó.)

 

 

pa62 - (7843)

Nem vitás, hogy a növekvő elektroszmoggal együtt kell élnünk. Felszámolni nem lehet, mert technikalizálódó világban élünk. De, hatásaival tisztában kell lennünk. A cigarettázás árnyoldalait is csak fokozatosan ismerte fel az emberiség, s iszonyatos elterjedése révén globális társadalmi problémává vált. Régen divat volt, a felnőtté válás szimbóluma, ma pedig már nem reklámozható, sőt ellenreklám van minden egyes dobozon, nagyvolumenű kampányokat szerveznek a leszoktatásra, stb. Az elektroszmog ártó hatásainak felismerése, felismertetése még gyerekcipőben jár. Leszokni nem fogunk róla, mert nem lehet, de hatásának jobb ismerete védőintézkedéseket generál a felelős gondolkodóban - füstszűrő, nikotinszint csökkentés, füstös helyre nem megyünk be, stb.

A személyes forgalmi radar és a légvédelmi radar nem egy súlycsoport. A Mistral-radar huszonvalahány km-es hatótávolsága eleve feltételezi, hogy nagyobb teljesítményű, mit a gépkocsiba szerelt lokátor. Üzeme meg olyan ez utóbbinak, hogy szakhatósági engedélye is van, vagy lesz - mert enélkül nem lesz beépíthető. A mistrálosoknak meg valószínűleg nincs engedélye az országúti gyakorlatozgatásra, ha van, akkor belenéznék annak az arcába, aki kiadta, ha tényleg nincs, akkor annak az előljárónak az arcába, aki engedélyezte, parancsolta ezt az eljárást.

 

 

Hpasp - (7844)

Igen, siralmas a helyzet a lefedettség terén. Azért, bízom benne, hogy a lefedettség megvan, csak túl magasan. Olyan 3000 méteren, kb. Ez alatt meg az történik - ha a repülőgépek válaszadója, vagy mi a szösz, másodlagos sugárzója nem működik - ami akar történni. Jó vagy rossz szándékkal. (Emlékszünk még Vári Gyula sunnyogó tesztrepülésére? Rust után szabadon.) Pedig a felelősségi körzet forgalma az elmúlt években igencsak megnőtt, a magánkisgépek száma is megugrott.

 

 

Előzmény: Törölt nick (7838)
Hpasp Creative Commons License 2007.12.11 0 0 7844
Szia bloki,

írtad hogy:
"Van-e az ország felett összefüggő lokátorlefedettség, ha van, hányezer(!) méteren kezdődik? (Kismagasságon nem repülhet egy Zlin, egy Chessna, trotillal a fedélzetén?)"

Volt valaha?

A hidegháború legforróbb évében, amikor 6 rt. zászlóalj, 23 század, 151 radarral rendelkezett, na akkor volt a nyugati irányban ~300-500m.

Hogy most mennyi lehet...
... ha 5 század van.

:(
Előzmény: bloki (7830)
pa62 Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7843

 

 

    Csak érdekességképpen: Volt egy gyakorlatunk amit " ÁRAD A DUNA"jelszóra kellet végre hajtani.Ez nálunk áttelepüléssel volt egybekötve.Ment a nagy titkolózás,nehogy kiderűljön a gyakorlat kezdete.A Kossuth rádiót kellet figyelni ott hangzott el a jelszó.Igen ám, de ahoz,hogy az antennát szét tudjuk kapni kellet egy daru az meg csak Börgöndön volt.A gyakorlat napján megérkezett a daru ekkor már tudtuk is ,hogy rövidesen elkezdődik a buli. Ilyenkor még meg kellet egy 2 méteres darabbal hosszabitani a daru gémjét csak igy érte el az Epszilon antenna tetejét.

 

 Más:ma este láttam aTV-ben valamelyik müholdas csatornán,hogy a Mercédesz gyár

 kifejlesztett a kocsijaira egy forgalomkövető radar redszert ami 5 sugárzóból áll 2 hátra  3 előre sugároz.Az előre sugárzókból 1 ,150 méterre a többiek közelebbre.

Nem tudom a teljesitményt és a frekvenciát.Mindez a biztonság érdekében.

Előzmény: ex-Volhov (7839)
thehassan Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7842
Na csak óvatosan, mert van itt olyan, a lérakosként kezdte, de aztán felnőtt!

:))

Csak hogy kompenzáljak...
Előzmény: bloki (7831)
Volt tüzér Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7841

Javasolni tudom neked ezt a topicot:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9132684

Ott nyugodtan lehet "gyurcsányizni". Ott esetleg lehet táma a zacskóragasztás is. Itt nem az.

Előzmény: Törölt nick (7838)
ex-Volhov Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7839

A miskolci ezrednél, az1984-es átfegyverzés után Ural motoros KSZ-257-es autódaru volt rendszeresítve.

Az UAZ-452-es kábelfektető az indítórendszernél volt

A P-18 antenna, illetve műszerkocsi szintén URAL volt.

Tekintve, hogy az URAL-ok az akkori szuperbenzint használták, nagy sikere volt az üzemanyaghiányok tekintetében.

Előzmény: Volt tüzér (7821)
bloki Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7837

Nézd, azért, mert valaki tudomásul veszi az elektromágneses sugárzás káros hatását, még nem feltétlenül sikongat. Én sem sikongatok a sugár miatt, ha sikongatni lenne kedvem, akkor már inkább a sugárzással kapcsolatos tudatlanság miatt tenném.

Természetesen a Gripenek felszállnak, arra utaltam, hogy nem repülnek (eleget), mondhatni vészesen keveset, s elsősorban a kerozin miatt. Agyrém.

Az IFF-re csak viccből írtam a differenciálművet. (A Cessnánál meg nem elgépelés volt, annál mélyebb agyi folyamat eredménye a baki - a sakk szó keveredett fel írás közben, így utólag meditálva a dolgon.) Akkor a jelek szerint van esély arra, hogy a közeljövőben lesz a Mistrálnak ellenség-barát megkülönböztető képessége. Az meg jellemző, hogy amink van, abból inkább nyűg lesz, mint öröm.

A három NATO-radarnál azért mégsem mellényzsebből kellett, köll kifizetni a sokmilliárdot. A pécsi huzavona valós okát meg nem is feszegetted.

 

Előzmény: pétizennyolc (7835)
pa62 Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7836

 

  A mienk már nem ez a 39M változat volt hanem gumikerekes "stráf"kocsi. Később a Hőrségnél láttam hasonlót.

Előzmény: Volt tüzér (7828)
pétizennyolc Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7835

Bloki,

 

Egyetértek veled a honvédség állapotával kapcsolatban. Általánosságban. (Igen, az elitet, főleg az egyik, hozzáértőbb felét bíróság elé kellene állítani a helyzet miatt). De azért bővítsd ki ismereteidet!

Nem feledtetné ezt a helyzetet egy Kub látványa a Pilisen, de nem is sikongatnék a "halálsugár" miatt.

Ja, és ismerek jópár arcot a rendszerből, és drukkolok nekik. Hajrá magyarok!

 

A Gripenek repülnek – érdemes lejárni a 44-es úthoz, nézelődni. Idei terv: 850 óra, november végéig 86 százalékban teljesítve, kilenc emberre. A szimulátort, a jobb ergonómiát beleszámítva, ez azért nem olyan szar, mint a 29-eseknél...Az persze biztos, hogy ebből jó szívvel nem lesz 2010 január 1-re expedíciós swing role képesség, de a hazai keszire azért elég (azorbánék is erre szánták, igaz, nem 16800, hanem még 20800 órával tíz évre).

 

"ellenség-barát differeciálmű" húúú...hát ha az IFF-re gondolsz, akkor kilenc MCP-re aláírva az MBDA-val tavaly szeptember 5-én, hétmillió hétszázháromezer négyszáztizenegy euro értékben. Még nincs beépítve, de jövőre mindenképpen meglesz, mert ez "Imre-projekt", aztán ő nem akar leégni a felajánlással (tudod, "személyes" ügy). Inkább a hosszútávú fenntartás, karbantartás a legközvetlenebb gond mostanában.

 

Ja és a "Chessna" - helyesen Cessna. Ez azért vérgáz, remélem elütés volt :-) 

 

A lokátortelepítés pénzügyeiről meg annyit, hogy mi is fizetünk, egyrész a tagdíjon keresztül, másrészt konkrét projektöltséggel, ami ugye a relokáció miatt jócskán megemelkedik.

 

Üdv,

 

P-18

Előzmény: bloki (7830)
bloki Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7834
Azt se szerették, ha hiradósnak nevezték őket. Ők nem Vajek Jutka és Ipper Pál!
Előzmény: Volt tüzér (7833)
Volt tüzér Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7833

"Távolság közöttünk alig egy méter,

bólints, ha adásom jól hallod, vétel!"

Kovács Pista rettentő zabos volt, akárhányszor elmondtam neki ezt a versikét.

Előzmény: bloki (7831)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7832
Az én időmben a rádióhíradást egy Csepel D-344 híradó kocsi tartalma szolgálta

Nálunk volt ZIL157, és R-118 és R-1250 volt benne.
Előzmény: Volt tüzér (7828)
bloki Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7831
(Bogárdon mindig ezzel "aláztam" a hiradókat: Nem fegyvernem, szakcsapat!)
Előzmény: Volt tüzér (7828)
bloki Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7830

Semmi és senki nem gátol abba, hogy a Mistral-radar techikai lehetőségeiről értekezzél itt. Irogassál nyugodtan, érdeklődve fogom olvasni, s nemcsak én. De, tacsk0 jogos észrevételekt tett, aspektusa, lehet érdektelen itt egyesek számára - egyébként, nem értem miért, a légvédelmi rakétatechnika üzemeltetési metodikája témábavagó -, de nem kellett volna lehurrogni. Megjegyzem, először  igen diszkréten utalt a nem éppen tiszta eljárása, s csak később fogalmazott bővebben és sarkosabban, de a józan ész keretein belül mindvégig.

Naiv hited, vágyaid azt jelzik, hogy még nem igazán vagy tisztában azzal, hogy potens légvédelem nem létezik, még papíron sem, minálunk. A Gripenek azért nem repülnek, még itt Kecskeméten sem, nemhogy a főváros felett, mert nincs pénz kerozinra, csak utántöltőre volt. A Mistral-rendszernek van már ellenség-barát differeciálműve? Van-e az ország felett összefüggő lokátorlefedettség, ha van, hányezer(!) méteren kezdődik? (Kismagasságon nem repülhet egy Zlin, egy Chessna, trotillal a fedélzetén?) Mi ez a töketlenkedés a lokátorügyben Pécsett? A telepítés sokmilliárdos költségeit a NATO állja, nekünk egy fillérbe sem kerül! (Hiba környezetvédelmi anomáliának elkönyvelni a jelenséget.)

A meglévő technika tehát sem minőségben, sem mennyiségben nem kielégítő, gyakorlatilag nulla a harcértékük. E siralmas állapotot miért feledtetné el veled egy  budai hegyen látott KUB-üteg?

Előzmény: pétizennyolc (7827)
Kavics78 Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7829
"Nem, csak én már hallottam a demokrácia nevű csodáról, aminek az a lényege, hogy a seregnek is be kell tartania a játékszabályokat."- Szerintem egyszer megered a napot ,hogy belelog a bilibe a kezed es felebredsz vegre!
En drukkolok!
Előzmény: Törölt nick (7797)
Volt tüzér Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7828

Hú  fene egye meg! A 39M országos járműről meg megfeledkeztem.

Meg is mutatnám, hogy nézett ki, de csak a 31M országos járműről van képem.

Na persze a híradásról megfeledkeztem. (van ilyen. Annak idején az a mondás járta, hogy "A hadsereg idegrendszere a híradás. Azért vagyunk ilyen idegesek".)

Az én időmben a rádióhíradást egy Csepel D-344 híradó kocsi tartalma szolgálta, de hogy mi volt bene, arra nem emlékszem.

Előzmény: pa62 (7826)
pétizennyolc Creative Commons License 2007.12.10 0 0 7827

A Védelmi Szféra Konspirációs Társulása (VSzKT) nevében írok. Nem véletlen a VSz, ezzel elárultam az irányultságot is ;-)

 

De komolyan! Engem nem különösebben érdekel a téma ilyenirányú megközelítése. Aki akar, nyisson róla topikot az egészségügyi témakörben, a Tubesnél, vagy ahol akar.

 

Szerettem volna a célok sebesség szerinti szelekciójáról írogatni, arról, hogy hova szoktak települgetni manapság a győriek, az rt-sek, stb. Nekem ez jutott eszembe a képről, és nem az, hogy ha kisugároznak, akkor az milyen panaszt okoz(ott). Vagy nem. 

 

Azok közé tartozom, akik örülnek, ha véletlenül meglátnak aktív katonai technikát itt-ott az országban, akár közterületen. Örülnék, ha néha-néha meglátnék egy-egy Budapest környéki volt honi tüzelőállásban egy-egy Kub-üteget, csak úgy gyakorlásképp, ahogy egy-egy Mistral-szakasznak is a Gellért-hegyen, a Sváb-hegyen vagy akárhol, ahol potenciálisan szükség lehet az oltalmazásukra.

Speciál nekem az egyenruhák, meg a technika látványának HIÁNYÁTÓL van kiütésem. Nekem biztonságérzetet ad, ha látom őket.

1991-ben miért adták a határ mentén élők szívesen oda a telküket a kitelepült esztéknek? Mert akkor az számított, és nem a „halálsugár”.

 

Ja, hogy egy kicsit politizáljak, mert azt látom, szeretitek: amit fennt leírtam, tartja az egyik tradícionális konzervatív jobboldali értéknek a „politológia nagy könyve”.

 

P-18

 

Ps: Ha néha-néha látnék a főváros fölött, meg Ferihegyen touch and gózó egy-egy Gripent, az is jól esne. De az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ha mindezt "Imre párizsi élményeinek hatására" parádé formában, ötös szűk kötelékben az Andrássy út felett, a kiképzési keret terhére látom, attól hányok. 

 

 

 

 

Előzmény: bloki (7824)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!