Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2010.05.27 0 0 20424
Egyáltalán nem megtévesztő, hiszen alatta ott van, hogy 300m múlva lesz így. Csak sokan nem tudnak táblát olvasni értelmezni.
Előzmény: hotrod25 (20407)
T.Pisti. Creative Commons License 2010.05.27 0 0 20423
Az sztetek létezik, hogy az E40 Kirgizisztánban ér véget?:D Wikipedia szerint, pedig én annó nem így tanultam, vagy a tanár nem volt kellően tájékozott? De a google maps sem ismer arra E40et...ez különös :D
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.26 0 0 20422
Véleményem szerint is az M4 Monorig tartó szakasza inkább épülhetne.
Előzmény: cssz74 (20419)
Roger Preed Creative Commons License 2010.05.26 0 0 20421
Gondolom így, hogy megvan végre, hol lesz a az M4#M8 találkoási pont, addig lehet az abonyi elkerülőt fejleszteni.
Előzmény: cssz74 (20419)
RadiX Creative Commons License 2010.05.26 0 0 20420
70-nél van a ceglédi körforgó, kb. 77-ig van most 4 sáv, 88 meg ott lehet, ahol elválik majd az M4 a Szolnok déli hídja felé forduló 4-estől
Előzmény: cssz74 (20419)
cssz74 Creative Commons License 2010.05.26 0 0 20419
konkrétan nincs előttem a szelvénykiosztás(nem emléxem melyik kilométer kőnél mi van pontosan...elméletileg ez a szakasz akkor az Abonyi elkerülő rész? Mert Cegléd mögött ügye van már X kilométer 2x2, majdnem az Abony nyugati kihajtóig...
Ha igen, akkor nem nagy baj, mert azon a szakaszon olyan hosszú ívek is vannak, hogy pest felől nem lehet sokszor biztonságosan előzni...
Hozzáteszem fontosabb lett volna az Üllő-Albertirsa szakasszal foglalkozni.
juvefan777 Creative Commons License 2010.05.26 0 0 20418
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot az M4 autópálya Cegléd - Abony szakaszra (70+400 – 88+000 km szelvények közötti szakasz) vonatkozó környezetvédelmi tervek elkészítésére: előzetes vizsgálati dokumentáció, valamint a környezeti hatástanulmány elkészítésére és a környezetvédelmi engedély megszerzésére.

http://www.nif.hu/hirek/652
Béla6 Creative Commons License 2010.05.26 0 0 20417

Tervezői pályázat az M4 autópálya Cegléd - Abony szakaszára

 

lyó lenne, ha gyorsan lezavarnák, mer itt nemnagyon van mit tanulmányozni: a nyomvonal adott...

cssz74 Creative Commons License 2010.05.26 0 0 20416
Akkor meg a német lett az amerikai mintája, mert az első autópálya Los Angeleben a Harbor Freeway volt, pontos dátumra nem emléxem, de valamikor a 20-as években. Az említett ismerős '58-tól élt kint az USA-ban. Azóta ott nem változtak a táblák...
Előzmény: RIKA424 (20412)
korxi Creative Commons License 2010.05.25 0 0 20415
hát lehet hogy urban legend, de honnan lehet tudni, hogy a te verziód ne az.

valahol biztos alapműveltség, de sztem nem alultanult surmó az, aki nem tudja hogy 1963-1965 között konkrétan ki volt K.D. miniszterhelyettes:)

"az akkori német autópályatáblák"

kelet- vagy nyugatnémet?
Előzmény: RIKA424 (20412)
T.Pisti. Creative Commons License 2010.05.25 0 0 20414
Ezaz, nagyon jó, köszi :)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.25 0 0 20413
Szevasz!

Ajánlom az alábbi linkeket:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_%C3%BAth%C3%A1l%C3%B3zat

http://www.unece.org/trans/welcome.html

http://www.elbruz.org/eroads/AGR_1.htm

Előzmény: T.Pisti. (20411)
RIKA424 Creative Commons License 2010.05.25 0 0 20412

Nekem az a gyanúm, hogy anno, az átkosban, valaki az amerikai táblát koppintotta le, és tette magyar szabvánnyá is. Ezt egy idősebb, már nem élő ismerősöm is így gondolta, aki ismerte az ottani és itteni táblákat is. Nálunk még pálya sem volt, amikor ott már így nézett ki.

 

------------------

 

Urban Legendnek jó.............:-))

 

 A valóságban 1963-1965 között K.D. miniszterhelyettes utasítására az akkori német autópályatáblák lettek a hazai minták.

 

 

Előzmény: cssz74 (20405)
T.Pisti. Creative Commons License 2010.05.24 0 0 20411

Sziasztok!

 

Nem tudtok vmi oldalt ahol az E utak levannak írva, hogy pontosan merre haladnak Európában? Sajnos google maps keleten eléggé hiányos:)

Jared- Creative Commons License 2010.05.24 0 0 20410
2 hét múlva ugyis lekopik a festék, és mindenki megint ugy megy ahogy akar...
Előzmény: Béla6 (20409)
Béla6 Creative Commons License 2010.05.24 0 0 20409

Átfestették a TOTSO-t (mert az volt ugye?) az MO-M31 csomópontnál az M5 felöl.

 

 

télleg?

 

tegnapelőtt arra járván nekem fel sem tűnt, igaz, én elmentem a francba Nagytarcsa felé... :-)) 

Előzmény: Jared- (20404)
Béla6 Creative Commons License 2010.05.24 0 0 20408

Tehát szerinted szerencse kérdése ma egy autópályán, hogy mikor esek bele egy tátongó gödörbe az autóval?

 

 

nemcsak, lyó reflexekkel akár ki is manőverezheted... :-))

Előzmény: radio100jozsi (20402)
hotrod25 Creative Commons License 2010.05.23 0 0 20407

Most már csak ezt, de inkább a mögötte lévő 2 egyenes 1 kanyarodó sávot jelző megtévesztő táblát kellene javítani Kistarcsánál, (többen azt hiszik a jobb szélső sávból lesz a kanyarodó, ezért beljebb -középső sávba- sorolnak, de mivel a belső -kapaszkodó sáv- elfogy a kihajtó után, egyből a belső sávban találják magukat) és egy újabb potenciális balesetforrással lehetne kevesebb. Így visszaolvasva elég zavaros :) de aki már járt arra tudja miről van szó.

 

 

Előzmény: Jared- (20404)
kvte Creative Commons License 2010.05.23 0 0 20406

A rövid, rendkívül egyszerű válaszom az hogy igen.

 

A kicsit hosszabb válaszom pedig erősen zanzásítva az, hogy egy rendkívüli esetről van szó, de egy átlagos napon egy átlagos napon rendkívül kicsi az esély, hogy beleessél egy lyukba az autópálya közepén. Nem nulla, ez tény.

 

Nagyobb (nagyságrendekkel nagyobb) az esélye annak, hogy a jelenlévő sok kis Schumacher "okossága" miatt szenvedjen valaki (az átlagautós) halálos balesetet.

Előzmény: radio100jozsi (20402)
cssz74 Creative Commons License 2010.05.23 0 0 20405
Ez eredeti amerikai tábla...
Nekem az a gyanúm, hogy anno, az átkosban, valaki az amerikai táblát koppintotta le, és tette magyar szabvánnyá is. Ezt egy idősebb, már nem élő ismerősöm is így gondolta, aki ismerte az ottani és itteni táblákat is. Nálunk még pálya sem volt, amikor ott már így nézett ki.
Előzmény: Törölt nick (20403)
Jared- Creative Commons License 2010.05.22 0 0 20404
Átfestették a TOTSO-t (mert az volt ugye?) az MO-M31 csomópontnál az M5 felöl. Mi történt? Meggondolták magukat? Mondjuk láttam sok-sok autót meg kamiont elmenni a francba Nagytarcsa felé, mert benézték hogy melyik sáv hova megy...:-)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.22 0 0 20403

Egy kicsit más téma árvíz nélkül:

Ebben a cikkben egyébként Porsche-vásárlókról van szó, ez itt off. A cikkben az utolsó képen egy útjelző tábla előtt áll az autó valahol Kaliforniában. Nézzétek meg, a betűtípusa olyan, mintha Magyarországon lenne. Miért, ez véletlen, ugyanaz a gyártó, vagy photoshop? :)

Macibb
radio100jozsi Creative Commons License 2010.05.22 0 0 20402
Tehát szerinted szerencse kérdése ma egy autópályán, hogy mikor esek bele egy tátongó gödörbe az autóval?
Előzmény: kvte (20401)
kvte Creative Commons License 2010.05.22 0 0 20401

Ez a hsz. kicsit "a munkaslevelező beír a Szabad Népbe" hangulatú volt. Szerinted ki és hogyan vette volna észre, hogy kb. 90 cm burkolat alatt, a pályatest közepén valami nincs rendben? Másrészt: vannak dolgok, amik nem teljesen úgy történnek,  mint a katasztrófafilmekben.

 

Magyarán itt sem egy darab egyszeri nagy árhullám jött (sikító nőt elsodor a víz, ijesztő zene, gyors vágások), hanem napokig ázott a töltés, állt a víz mindkét oldalon, aztán egyszercsak annyi.

Előzmény: radio100jozsi (20400)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.05.22 0 0 20400
Inkább annak van visszhangja, hogy az autópálya felügyelet elégtelenre vizsgázott, ami lehet összefüggésben a pályák nagyságával, és a kevés felügyeleti létszámmal.
Mert nem volt váratlan, hogy egy folyónyi víz közeledik az autópálya felé, és nem ártott volna egy sűrűbb figyelőszolgála is akkor.
Előzmény: Törölt nick (20399)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.22 0 0 20399
Majd ennek az M1 beomlásnak is az lesz a visszhangja, hogy mennyire nem tudunk autópályát építeni, meg minek épül ennyi...
Béla6 Creative Commons License 2010.05.21 0 0 20398

íme 2 kép:

 

 

kotrás előtt...

 

kotrás után...

 

van 1 paraszthajszálnyi difi...

Előzmény: Béla6 (20394)
Béla6 Creative Commons License 2010.05.21 0 0 20397
Előzmény: Béla6 (20385)
Pompiere Creative Commons License 2010.05.21 0 0 20396
Az ok, hogy mérnek. És mit mutatnak bemérés után? Mi látható a videón, képen?

Gondolom a szabálysértők autói. Komolyra fordítva a szót: Én sem tudom, hogy milyen elven működnek de valószínűleg hasonlóan mint a határőrök éjjellátó (hő) kamerái. Meg hát éjszaka, ahol van közvilágítás ott azért jó eséllyel a rendszám is olvasható. Ahol nincs ott is valahogy megoldják. Lásd az autópályákon a kamerás matrica ellenőrzést éjszaka. Amikor a FAMA lézerek bejöttek, azt mondta az egyik rendőrsrác, hogy 1800 méterről lekapnak vele bárkit. Ha a sötétben látóval ez mondjuk csak 200 méter, akkor is bukta van...
Előzmény: BoGar (20395)
BoGar Creative Commons License 2010.05.21 0 0 20395
Az ok, hogy mérnek. És mit mutatnak bemérés után? Mi látható a videón, képen?
Előzmény: Pompiere (20361)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!