Én is mindkettőt használom, de miután egy csöppet többen autóznak mint kerékpároznak, így arányaiban nézve az úthálózat színvonalának is nagyon van hová javulnia.
Majd ha nyugdíjas leszel és azt hallod, hogy csökken a megkapott kis pénzed értéke, amiből már így is nehezen ettél, laktál, éltél, akkor a fejedhez csapsz, és megnézed mi is fontosabb. Élni, vagy autózni?!
Mondjuk rosseb tudja, sokalltad a nyugdíjemelést, nem? Én meg ahhoz fűztem hozzá valamit, amit nem értettél. (Jó, persze, titokban sejtetted. :-) )
"mástrészt mi köze ennek az inflációhoz"
Az, hogy 4% (nominális) emelés 5%-os infláció mellett majd' egyszázalékos reálcsökkentés. Igen, a matek tényleg roppant bonyolult dolog. :-)
"gondolod az ájemefet meghassa"
Hogy az IMF-et mi hatja meg, az megintcsak indifferens a téma szempontjából; az se érdekli, hogy nálunk rosszak-e az utak, amúgy, csak költsünk kevesebbet; ha a karbantartási keretet csökkentjük, akkor attól lesz boldogabb.
Komolyan van egy nagyságrendi különbség a közutak minősége, meg a bicikliutak (-sávok, gyalog- és ~-utak, stb.) minősége között. Kérdezz meg nyugodtan valakit, aki mindkettőt használja, ha nekem nem hiszel (aki szintén).
Remélem erre is fog vonatkozni az új szabályozás a parkolásról ahol nem lehet magáncég a vámszedő, és maximálva van a díj!
Javaslom a nem létező umbuldás, ingyenes parkolóhelyek listáját összeszedni! Elsőként a pesti rakparton a MAHART nemzetközi hajóállomásán parkolók jogosultságát kellene megnézni!
2. az egész ferihegyi út a vasúti vágányon megy át... :-)
amúgy akkor szerinted hol kellene parkolni azoknak, akik utast hoznak/visznek a vonatra/ról?
1xűen nevetséges, hogy megépítették lyó sok pénzért ezt a liftes csodagyaloghidat, de arra már nem volt 10-20 miller, hogy 1 tucatnyi parkolóhelyet kialakítsanak...
aprópopó: sülysápon elkészült a P+R projekt I. üteme...
úgy tűnik, hogy a 70 placc karcsú lesz, lehet rögtön indítani a 2. ütemet további 50 placcal.
Azért van ott normális, burkolt (fizetős) P+R is. Igaz, hogy Ferihegy 1 környezete nem a legideálisabb, de azért annyira nem is tragikus, ahogy az Általad mellékelt kép mutatná. :-)
"aza gond ezzel, hogy épp elég bosszúság, ha valaki benézi a terelést és 1 csp-tal tovább kell mennie, majd ott visszafordulnia, nem kellene ezt még tetézni 10enezer forintos matricabüntetéssel..."
Vagypedigugye lehet az is, hogy az embereket felnőttnek tekintjük, meg ők is felnőttnek tekintik magukat, oszt ha rutinból vezetnék és tojnak a táblákra, akkor viselik a következményeket. Ne?
pedig veszélyeztetésért az út üzemeltetőjét akár felelősségre is lehetne vonni...
a nagy lófaszt, itt felelőssége csak az átlagbéla autósnak van, akit frankón lehet orbaszájba szivatni a sapkaparagrafus alapján, a hivataloknak nincs egy deka se.
most, ebben a frankó monszunos időjárásba lehet lyól látni, hogy mennyire szarnak az egész úthálózatra, rohad az egész szanaszét.
az árkok, padkák, átereszek nincsenek takarítva/karbantartva, úgyhogy folyik a víz az utakon keresztbe-hosszába...
dehát erre nincs péz, pedig 1% (azaz EGY %) nyögdíjemelés elhagyásával meg lehetne DUPLÁZNI az útkarbantartási keretet.
(a most januári 4% nyögdíjemelés átcsoportosításával meg meg lehetne ÖTszörözni.
de nem, az utolsó kibaszott likas rézfitying is kell a szochálóba, a köcsög autós meg rohaggyon meg, ott ahol van...)