Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2016.04.15 0 0 129

OFF

Én az utolsó mondatod helyességére tippelnék!

Ugyanis elkaptunk egy levelet amolyan K.A. stílusban./Remélem, nem sértem meg a művész urat../

 

""Ha már kiderült az egyik daru hibája, ne sározzuk be a másik becsületét, tévesszük csak meg azt a reakciós ellenséget!! Még csak az kell, hogy a cuclizmus hajnalán építünk két korszerű darut, és mindkettő POCSÉK LETT!!! No nem kedves P..központ, ezt nem engedhetjük meg, legyen az egyik mindenért a bűnbak, a másik meg a tökéletességével dicsőítsen minket! 

Tapsss.....""

 

ON

Előzmény: Bárdos Imre (128)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.15 0 0 128

Az első mondatoddal teljesen egyetértek, főleg azok után, hogy egy ma olvasott jelentésben az illetékes miniszter mit össze hisztizett egy balesettel kapcsolatban. A hiszti oka az volt, hogy nem ítélték el azokat, akik a helyszínen bevallották neki - Bebritsről van szó -, hogy ők okozták az ütközést. Nem elég, hogy nem ítélték el, de az illetékes balesetvizsgálók az ő kifejezett tiltása ellenére még bizonyítási kísérletet is tartottak, melynek alapján kiderült, hogy a mozdonyvezető és a fűtő nem hibáztatható az ütközésért. Ennek alapján a bíróság első és másodfokon is felmentette őket, de ebbe sem nyugodott bele Bebrits, a Pártközpont (így, nagy P-vel írják az iratban) útján még azt is elrendelte, hogy ismét újra tárgyalják az ügyet első fokon, de azt is elrendelte, hogy az érintett bizonyítási kísérletben résztvevők és azt szervezők ellen is fegyelmi eljárás induljon. És még szerintem nincs vége, csak ma nem jutottam tovább az iratkötegben. Szóval hülye volt az a rendszer, úgy, ahogy volt!

 

A daru építéséről szóló adatnak én is megörültem. 1954-ben Ormosbányán felborult a "Toldi", akkor a következőket írták a fegyelmi iratban: "A baleset az 1949-ben készült provizórikus daru hiányosságaiból és nem eléggé körültekintő kezeléséből származott. A daru építésekor ugyanis sem megfelelő minőségű anyag, sem kellő mennyiségű pénz nem állt rendelkezésre egy korszerűbb daru építésére, a MÁV pedig sürgette annak megépítését, mert hasonló darukkal egyáltalán nem rendelkezett." Ez az építés éve alapján vagy a másik daru (Béke) lehetett, vagy elkeverték a dolgokat. Az gyanús, hogy abban a pár iratban, ahol szóba kerülnek ezek a daruk, mindig a Toldit emlegetik, a másikat sosem. A Toldi esett majdnem a Dunába, a Toldi borult Ormosbányán, a Toldi siklott Kehida környékén, de a Toldi volt az is, aki Tamásiba egy balesethez csak nagy harcok árán tudott vonulni, mert éppen vagont rakott bérmunkában a fonyódi kikötőben. Vagy állandóan Toldit érték balesetek, a Béke meg békében volt, vagy mindkettőt Toldi néven emlegették.

Előzmény: gumidani (127)
gumidani Creative Commons License 2016.04.15 0 0 127

Azért az bicskanyitogató, hogy azokon az állomásokon ahol áthaladt, senki sem vetette össze az okmányokban szereplő súlyt a feliratozottal. Az ilyen trehány munkavégzés miatt késlekedett a szocializmus alapjainak időbeni lerakása.

 

De közben - mellékesen - megtudtuk, hogy a Toldi daru Istvántelken készült 1950-ben.  Merészen következtetek arra, hogy a Béke is ugyanott és kb. ugyanakkor készülhetett.

Előzmény: Bárdos Imre (124)
gumidani Creative Commons License 2016.04.15 0 0 126

A alatta levő hajótest és a gém lírai formája alapján tippeltem erre:

http://www.hajoregiszter.hu/katalogus/dizeluzemu_uszomunkagepek/100_50_t_uszodaru_/1750

Előzmény: rezgaras (122)
róbertke Creative Commons License 2016.04.15 0 0 125

Én Arany Jánosnál mást olvastam.....:-)))))

Előzmény: Bárdos Imre (124)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.15 0 0 124

Némi adalék Toldi gyermekkorából. A jelentés dátuma 1952.10.17.

 

 

 

róbertke Creative Commons License 2016.04.15 0 0 123

Te írtad: ""De hogy a témánál maradjunk: a daru egy termékként létező daru modellje? Kikötői darunak látszik.""

A képhez tartozó szöveg mondata:

""A rendőrújság fényképei közül került elő ez:

47/45 vasúti gőzdaru, V44 villamosmozdony, NIK Tr-5 autóbusz, 100/50 úszódaru és némi buzdító szöveg.""

Úszódarut főleg nem kikötői daruként használnak. Amúgy az évente megrendezett "Múzeumok éjszakáján" az éppen soron levő hajón vagy uszályon ki szokták állítani a modellt.  

Előzmény: rezgaras (122)
rezgaras Creative Commons License 2016.04.15 0 0 122

Én inkább azt hiszem, hogy volt a kiállításhoz valahonnét még régebbről egy V44 modell. Szerintem nem számoltak vele akkor már.

 

A PV játékot pedig a későbbi, 2 ablakos V55-ről alakították ilyenre - csak éppen 4 tengelllyel.

 

De hogy a témánál maradjunk: a daru egy termékként létező daru modellje? Kikötői darunak látszik.

Előzmény: alkotasu (119)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.14 0 1 121

Ennél már csak nagyobb van... 

róbertke Creative Commons License 2016.04.14 0 1 120

Saját aggregáttal felszerelt önjáró kocsival (2db) én Budafok-Hároson a 6. vágány átépítésekor találkoztam, de az a Platov daruhoz tartozott. A kezelők szerint egy-egy harckocsi motor volt alattuk.

 

Előzmény: smnks (114)
alkotasu Creative Commons License 2016.04.14 0 0 119

Nem lehet, hogy inkább valami Märklin által készített E-18-as modell emléke derengett fel emlékeidben? Mert azért az formára hasonlított a V.44-hez... öööö... pontosabban a V.44 hajazott az E-18-ra...

 

Viszont nekem is tetszik gumidani képe, mert ebből azt olvasom ki, hogy a makettek készítésekor még számoltak a V44-essel, mint folytatandó típussal, de már létezett a NIK (MÁVAG) Tr-5-ös.

Előzmény: smnks (118)
smnks Creative Commons License 2016.04.14 0 0 118

Kétségkívül igazad van! Csak mégis mintha valamilyen kiállításon láttam volna emezt is. Vagy esetleg a nyomtáv sem stimmel? Mert akkor biztosan tévedek.

Előzmény: gumidani (117)
gumidani Creative Commons License 2016.04.14 0 1 117

Szerintem a képen látható V44 modell és a Pénzverde "Pannónia" fantázianevű játékmozdonya nemegy súlycsoport.

 

Előzmény: smnks (116)
smnks Creative Commons License 2016.04.14 0 0 116

Jópofák ezek a "játékszerek"! Nekem csak a V44 tűnik ismerősnek ilyen-olyan vasútmodell kiállítások pénzverdei terepasztaláról.

... 

 

Ami az OFF angyalföldi témát illeti, lehet, majd megpróbálom "személytelen" apropóval átvinni a 2-es/4-es vonal topicba. A villamosok.hu oldalon találtam egy jó vágányábrát Angyalföldről, ahol még az is be van jelölve, mely vágányok felett volt BKV felsővezeték. Mert ott a rendszámos topicban ezt is firtattátok...

Előzmény: gumidani (115)
gumidani Creative Commons License 2016.04.14 0 1 115

Úgy emlékszem, hogy elhalt a dolog. Én nem éreztem magamat kompetensnek a kérdésben, csak próbáltam megérteni mások állításait.

 

A vasúti daruk működésmódjáról szívesen olvasgatnék, hallanék egyet-mást. Ez a foglalkozás is olyan szűkkörű, hogy a részletei nem kerülnek nyivánosságra. Senki sem ír könyvet ilyesmiről, hiszen a magyar nyelvterületen még néhányszáz példány eladása sem remélhető.

 

A rendőrújság fényképei közül került elő ez:

47/45 vasúti gőzdaru, V44 villamosmozdony, NIK Tr-5 autóbusz, 100/50 úszódaru és némi buzdító szöveg.

 

Előzmény: smnks (114)
smnks Creative Commons License 2016.04.14 0 0 114

Szép napot!

 

Gumidani, a Róbertke által betett link nyomán jutottam el ehhez a hozzászólásodhoz. Kérdezném, hogy az Angyalfölddel kapcsolatos dilemma később rendeződött-e, vagy egyelőre ezzel zárult? Mert az első és a harmadik mondatodat vitatnám, de ott már túlfutott a beszélgetés, és rendszámok tekintetében különben is OFF lenne a hozzászólásom, ellenben az esztergomi vonal topicjában beszélhetnénk róla, ha gondolod...

...

 

De, ha már az előbbi hsz.okban a közúti dízel-villamos daruk áramellátásáról volt szó, akkor néhány hasonló vonatkozású mondat, ON-topic témában a Kirow darukkal kapcsolatban:

Úgy emlékszem, még a '80-as/'90-es években mondták darus szakik a Hámánban/Északiban, hogy az 1000-es daru gémhordozó kocsijában is el van helyezve egy dízelmotoros aggregátor, ami biztosítja, hogy ezen kocsi a darutól függetlenül is önjáró lehessen. Ugyanakkor a rendszer úgy van kitalálva, hogy szükség esetén ez utóbbi áramfejlesztőről maga az 1000-es daru is működtethető legyen, pl. ha annak dízelmotorja meghibásodna.

 

Még azt is mondták az előbbi szakik, konkrétan a 600-assal kapcsolatban, de tán az 1000-esre is igaz, hogy a dízelmotor léghűtésű, de a hidegindítás megkönnyítésére az olajteknő villamosan fűthető. Ennek áramellátása, ha a daru a telephelyén áll, természetesen az egész szerelvénnyel együtt külső hálózatról történik, de ha mondjuk úton van a szerelvény, akkor az egyik fedett kocsiban elhelyezett aggregátorról kapja az energiát, amely a szerelvény áramellátását is biztosítja ilyenkor.

 

Ezek persze nem éppen friss emlékek, így van bennük -bennem!- némi bizonytalanság. Kicsit azért is írtam le őket, hátha megerősítést nyernek, vagy, ha kell, hát megcáfoltatnak, netán pontosíttatnak. 

Előzmény: róbertke (112)
gumidani Creative Commons License 2016.04.13 0 0 113

Igen, valahol abban a környezetben írtak többen a külső áramforrásról való üzemről. Egyébként ez a dolog az üzemanyag-elszámolás szempontjából lehetett vonzó. Hiszen eleve az üzemórák dokumentálásánál is szokás volt "felefele kerekíteni" Ha ráadásul az üzemidő alatt a dízelmotor csendben volt, akkor igen szép megtakarítás jöhetett össze. 

Előzmény: róbertke (112)
róbertke Creative Commons License 2016.04.13 0 0 112
Előzmény: gumidani (107)
smnks Creative Commons License 2016.04.13 0 0 111

Tatara autódaruk ---> Tatra autodaruk

...

 

Egyúttal elnézést Mindenkitől az offolásért, akiket esetleg ez a rész nem érdekel...

Előzmény: smnks (110)
smnks Creative Commons License 2016.04.13 0 0 110

Kedves Gumidani, nagyon köszönöm a linket, valamint, hogy felhívtad a figyelmemet a Panther típusú autódarukra! 

Részint azért, mert valóban az előző kérdésem témájába vág, részint pedig azért, mert ez a fajta autódaru vasútmodell-kiegészítő témában már régóta foglalkoztatta a fantáziámat, hiszen gyerekkorom egyik jellemző rakodóeszköze volt a vasútállomásokon is. Viszont mindössze annyit tudtam róla, hogy keletnémet gyártmány. De így már könnyebb lesz bárhol rákeresni.

Rémlik, mintha idehaza is lenne még egy-két fellelhető példány a nálunk jellemző sárga színben. Sajnos csak egy ilyen helyszín ugrik be, az sem biztosan, de rémlik, mintha a Bakonyvasút mentén, Vinye Sándor major mh.-nél a fatelep udvarában, vagy egy azzal szomszédos telephelyen a Tatara autódaruk mellett lenne egy Panther is. Félretettem magamban a lehetőséget, hogy egyszer modellezés céljából talán körbe lehetne fényképezni, hacsak addig ki nem hozza valamely modellkiegészítőket gyártó cég...

Előzmény: gumidani (107)
smnks Creative Commons License 2016.04.13 0 0 109

Kedves Imre, nagyon köszönöm a választ Neked és Ismerősödnek is!

...Később még beugrott, hogy egy időben  -ha jól emlékszem, a '80-as évek második felében-  Rákosszentmihály vasútállomáson pakoltak rendszeresen vasbeton hídelemeket ilyen darukkal, még régi, siklócsapágyas vasúti pőrekocsikra, vagy pőrekocsikról. Jellemzően két daru fogott meg egy-egy hídelemet. Arra már nem emlékszem, hogy konkrétan itt külső elektromos hálózatról üzemeltek-e?

Előzmény: Bárdos Imre (108)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.13 0 0 108

Megjött a válasz:

 

Tökéletesen igaz, sok gázolajat sikerült így a kezelőknek megtakarítaniuk. Mindegyik K-162-esben illetve KSz-4561A-ban volt betáp kábel, a kezelők első dolga volt a munkahelyen szétnézni villamos szekrény után. Valóban a alkalmasak voltak a Pantherek is hasonló furmányságra.

Előzmény: smnks (106)
gumidani Creative Commons License 2016.04.13 0 0 107

Nem találom a helyét, de úgy rémlik, hogy a Régi magyar rendszámok c. topikban

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9177480

folyt ilyen tárgyú csevely. Akkor ott a Panther-ADK autódaruval kapcsolatban került szóba a külső áramforrásról való üzemelés.

Itt is említik a lehetőségét.

https://de.wikipedia.org/wiki/Autodrehkran_Panther

Előzmény: smnks (106)
smnks Creative Commons License 2016.04.13 0 0 106

Szervusz Imre!

Pont az "OFF" témában ugrottak be némely bizonytalan emlékeim: Anno, mintha úgy figyeltem volna meg, hogy a "Gumidani" első fényképén látható KrAZ jármű daru részének energiaellátását egy, a kocsi aljára szerelt, kardánhajtású generátor biztosította, amelynek meghajtását valamiféle külön kuplung segítségével tudta rákapcsolni a vezető a gépkocsi motorjára. De mintha lehetőség lett volna külső elektromos hálózatról megtáplálva is üzemeltetni a darut, mert rémlik, mintha láttam volna munka közben, álló dízelmotorral, külső elektromos hálózatra csatlakoztatva. Nem tudom, csak kósza emlékek spontán konkretizálódásáról van szó, vagy tényleg így működött ez a daru? Hátha ismerősöd ebben is tudna segíteni? Előre is köszi! 

Előzmény: Bárdos Imre (101)
MTU-890 Creative Commons License 2016.04.12 0 2 105

Egy fiók mélyén találtam ezt a fotót:

 

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.11 0 0 104

Van mit! :)

Előzmény: gumidani (103)
gumidani Creative Commons License 2016.04.11 0 0 103

Nagyon köszönöm Neked és Neki is.

Előzmény: Bárdos Imre (101)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.11 0 0 102

Megengedem-e? Köszönettel veszem! :)

Előzmény: alkotasu (100)
Bárdos Imre Creative Commons License 2016.04.11 0 0 101

Egy, a topikot csak olvasó autódarus barátom osztotta meg velem a következőket, az autódauki képei láttán:

 

A 10 t-ás közúti daru K-104-es, melyet kezdetben Jaz-210-esre, majd KrAZ-219-esre építettek. Gumidani első képén egy 16 t-ás KSz-4561A van KrAZ-257-esen, a másodikon, ahogy írta a 6 t-ás K-61.

alkotasu Creative Commons License 2016.04.11 0 0 100

Megengeded, hogy segítsek?

 

http://fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=Huszt%C3%B3t&x=15&y=7

 

Ezek között megtalálhatók a katonák rombolásának a képei.

Előzmény: Bárdos Imre (89)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!