Keresés

Részletes keresés

cssz74 Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20937
http://index.hu/gazdasag/magyar/2010/07/28/nem_epul_tobb_autopalya/
cssz74 Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20936
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20935

Megmarad a körforgalom az 51-es útnál, vagy külön szintű csp lesz?

 

 

http://www.nif.hu/fejlesztesek/gyorsforgalmi_utak/75/m9_51__es_54__szamu_foutak_kozotti_szakasz

 

 

nagyon remélem, hogy megmarad...

 

sajna az 54-nél különszintűt építenek arra a nevetséges nulla forgalomra... :-((

 

 

Előzmény: radio100jozsi (20928)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20934

De meg is fordíthatjuk. Amíg nincs elkerülő szakasz (ahhoz ugye 2 végpont kéne), addig még elméleti szinten sem merülhet fel az ingyenessé tétel...

 

 

oké, akkor fogalmazzunk így:  "gödöllő-ost" kiépítésének főként akkor van értelme, ha díjmentessé akarják tenni az elkerülő szakaszt...  :-)

 

 

Az ingyenest húzzuk át, semmi sincs ingyé'...

 

 

én mindig a "díjmentes" kifejezést használom...

 

Előzmény: AcidMan (20925)
Sayol_82 Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20933
Köszi a fotókat, különösen azokat, melyeket az építési fázis alatt készítettél. Tartotta az emberben a lelket. :-)

Egyébként főként a 3. sz. főút-M3 között volt feltűnően magas az aránya a személyautóknak a reggeli és az esti órákban, mikor arra jártam. Az talán nem gond, hogy ha a kamionokat sikerül kimazsolázni ebből az áradatból, mostanában a csömöri sikán előtt nem egyszer volt jelentős lassulás, főként, ha a lejtő aljában egy török fuvaros kihívta bolgár kartársát egy jó kis elefántversenyre. Egyébként abból látható valamennyire, hogy kezd véget érni a válság, hogy ismét egyre több kamion rója az utakat. Van már mit szállítani ismét. Azért kíváncsi vagyok, mekkora forgalmi átrendeződést okoz az M31 akkor, ha ismertté és bejáratottá válik. Első teszt ezen a hétvégén, a F1 forgalmának részbeni elvezetésével.
Előzmény: Törölt nick (20920)
Sayol_82 Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20932
ja, énis így saccoltam pár hsz-szel alább... :-))

Te is, meg még jópáran. Nem véletlenül olvasom ezt a fórumot, sok hasznos (=engem érdeklő) infót találok itt. :-)

de legalább kerek lenne az évforduló, ugyanis 1994-ben készült el a déli szektor... legalábbis a fele...

nem semmi, hogy röpke 20 év alatt sikerül hozzárakni a másik felét... :-)

És további harminc év alatt a nyugati szektor... Tényleg, van kedvetek kicsit SWOT-elemezni a nyugati szektor város határában vagy attól nyugatabbra való elvezetését? Melyik és miért, illetve milyen szempontok szerint lenne előnyös, illetve hátrányos?

Ehhez egyébként mit szóltok? Van az egésznek egy pozitív olvasata is: ha csak uniós forrásból épülnek pályák, akkor talán kiszűrődnek a felesleges projektötletek, ti. a támogatás igénylésekor meg kell tudni indokolni, hogy miért lenne jó annak a dolognak a megvalósítása. Jó, lehet hozni ellenpéldát, de ha tudod, hogy valakit meg kell győznöd az igazadról, akkor legalább átgondolod előtte a dolgot. Annak is időnként van haszna.
Előzmény: Törölt nick (20923)
Bz81 Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20931

Én úgy tudom, hogy kb. már egy hónapja. (már megy a lőszermentesítés, növényzet kivágása stb.)

Engem inkább az érdekel mikor majd DOmbovár felé kezik építeni, vajon a jelenlegi 6-os úti körforgalmi csomópontnál hogy fogják átépíteni!

Előzmény: radio100jozsi (20930)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20930
Még nem? Én csak a tervezett átadási dátumokról tudok, de attól még nem biztos, hogy építik is.
Előzmény: AcidMan (20929)
AcidMan Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20929
Az M9-et építik? Úgy értem, végetért a pályázati cirkusz?
Előzmény: radio100jozsi (20928)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20928
Elméletben az M9-es 51-54 közötti szakaszát is idén év végéig kéne átadni. Megmarad a körforgalom az 51-es útnál, vagy külön szintű csp lesz?
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20927
Utolsó képen, csak esős időben 110 a sebesség korlátozás, ha jó idő van akkor 130, nem is rossz.
Előzmény: Törölt nick (20920)
AcidMan Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20926
Az ingyenest húzzuk át, semmi sincs ingyé'...
Előzmény: AcidMan (20925)
AcidMan Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20925
amúgy addig, amíg nem díjmentes a gödöllőt elkerülő szakasz, nincs sok jelentősége ennek a csp.-nak...

De meg is fordíthatjuk. Amíg nincs elkerülő szakasz (ahhoz ugye 2 végpont kéne), addig még elméleti szinten sem merülhet fel az ingyenessé tétel...
Előzmény: Törölt nick (20919)
AcidMan Creative Commons License 2010.07.28 0 0 20924
Aham, arra.
Ahogy egyre közelebb érünk Pesthez annál több csp kéne. Az M7-en az M0-tól kifelé az első 40 km-en 8 db csp van. Igaz, ebből 3 rejtett csp, és a pusztazámori is csak tavaly készült el, de ennyivel már lehet normálisan főzni. (direkt 40-ig számoltam, mert utána jön 8km-en belül még 3 db fehérvárnál, de az úgy már torzítana nagyon)
Az M3-on addig 5 db van - használatban.
Előzmény: Sayol_82 (20914)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20923

Egyesek 2014-re teszik annak várható időpontját, hogy a régi pálya újjáépül, és a folyamatosan torzuló alakú meglévő Hárosi híddal kezdenek valamit.

 

 

ja, énis így saccoltam pár hsz-szel alább... :-))

 

de legalább kerek lenne az évforduló, ugyanis 1994-ben készült el a déli szektor... legalábbis a fele...

 

nem semmi, hogy röpke 20 év alatt sikerül hozzárakni a másik felét... :-)

Előzmény: Sayol_82 (20921)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20922

persze az elkerülő funkcióhoz ez a fél csp. is épp elég lenne, hiszen biztosítja a hatvan felöli FEL-, és gödöllő felöli LE-hajtást...

 

 

afaxt, ezt benéztem: gödöllő felől is felhajtást biztosít...

 

nincs mese, ide full csp kéne "gödöllő-ost" elnevezéssel... :-)

 

legjobb lenne oda a völgyhíd elé a bevágásos részre 1 trombitát rakni, és 1 körforgalommal bekötni a 3as útba...

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (20919)
Sayol_82 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20921
Az M1-M6 szakaszra még ráfoghatjuk hogy jól áll, bár itt sincs semmi realitása annak, hogy karácsonyig (mármint ez év karácsonyig) kész legyen és forgalomba helyezhető legyen mindkét oldalon a 2X3 + leálló.

Ott a határidő 2011. harmadik negyedév. Vagyis azzal még nincsenek csúszásban - talán. Ott tudtommal nem volt egyáltalán szó 2010-es teljesítésről. Egyébként az M1-M6 megjelölés ezesetben szokott kicsit bosszantani. Igazából ugyanis a Colas a Dulácska völgyhídtól kezdi el csak az építést, amit kevéssel az M7 csomópontjától van északra. Az ettől északabbra fekvő szakasz építési engedélyét a NIF átpasszolta a Tópark csoport út- és közműépítő cégének. Ott - ha minden igaz - talán a Porr épít, és mintha olyanról hallottam volna, hogy egy ütemben valósul meg a hiányzó félpálya építése, illetve e meglvő újjáépítése. Ez utóbi infó lehet, hogy nagyon téves, csak távoli hallomás ugyanis.

A régi pálya felújítása alatt ne holmi újraaszfaltozásra gondolj, a teljes mostani pályatestet felszedik és betonburkolatúra cserélik + lámpákat állítanak végig.

Mint ahogy az M0xM6 csomópontjában a Vegyépszer tette. Az M0 gondolkodtatta el az embereket, hogy nem mindenhová jó az aszfalt. A M0D-t párszor már széttaposták.

Az M6-51 közötti "hidas" szakasz (sztem erre gondoltál, nem az 51-M5 közötti szakaszra) esetén a 2009 ősz -2010 tavasz-nyár felét építés helyett közbeszerzési cirkuszra bafták el, két hete volt az első tényleges kapavágás.

Lehet, hogy kicsit egybefolyt, amit írtam. Mindkettőnél volt KDB-s ökörködés. A Betonút-Vegyépszer fedőcégei a Sadesa jogorvoslati kérelme folytán csak egyszer járták meg ezt a kört az 51-M5 közötti szakasszal, és a KDB nem bántotta a NIF őket győztesként kihozó döntését, ezzel szemben az M6-51 közötti szakasz háromszor járt a KDB előtt, melyben kizárták a Porr-t, majd bemászott az ablakon a Hídépítő-Strabag-Colas-Közgép csapat. Utóbbira céloztam, ugyanis ott tartott el hónapokig a vicceskedés. Az 51-M5 közötti szakasz kapcsán aránylag gyorsan lement a jogorvoslati eljárás.

Ha azt nézzük, hogy meg kell építeni az új félpályát 2 Duna híddal, majd fel kell újítani a régit, ezzel együtt szintén a 2 meglevő duna hidat, akkor nagyon optimista vagyok azzal, hogy kb 2,5 év múlva 2X3 sávon autózhatunk az M0d-n.

Egyesek 2014-re teszik annak várható időpontját, hogy a régi pálya újjáépül, és a folyamatosan torzuló alakú meglévő Hárosi híddal kezdenek valamit. Reggelente, mikor megyek munkába, mindig az a hír, ha a M0D járható. A 2014-es időpont nem számol csúszásokkal, és ehhez képest is iszonyúan messze van. :-(
Előzmény: korxi (20917)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20920

Számomra igencsak jelzésértékű volt, mikor az eredeti két sáv az M31 felé, egy sáv az M0 felé leosztást átfestették a fordítottjára. Ezzel elismerték talán valamennyire, hogy változatlanul az M0 lesz a főirány.

 

 

hát lya.

ideje az illetékeseknek is felfogni, hogy 1 nagyvárosi körgyűrűn a távolsági tranzit a forgalomnak csak 1 kis része...

 

a legnagyobb rész az agglomerációs és gyűjtőelosztó forgalom...

 

akkor szokták nagyon alábecsülni a forgalmát, amikor ezt figyelmen kívül hagyják...

 

 

amúgy ma énis bejártam...

 

elég gyér volt a forgalom az M0K-hoz képest... (a forgalomsűrűség alapján saccra 10-15e között)

 

persze a szelleM6-ot így is vastagon űbereli... :-))

 

...és egyfüst alatt mentem az M0K M31-M3 szakaszán is, ahol számomra nem volt érezhető forgalomcsökkenés... és továbbra is tele van kamionnal...

 

néhány kép, hamán a sajtómunkások basznak fotózni... :-)

 

gödöllő1

 

gödöllő2

 

nagytarcsa1

 

nagytarcsa2

nagytarcsa3

Előzmény: Sayol_82 (20909)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20919

de pl. az M3 35-ös szelvényében van egy kész csp a 3-ra, amit kb 2x30m aszfalttal biztonságosan használhatóvá lehetne tenni. Nos ez nem pénz kérdése.

 

 

hát az ott egy fél csp., ahol a 2 csp-i ág a 3as út nyv. korrekció utáni maradéka...

 

persze az elkerülő funkcióhoz ez a fél csp. is épp elég lenne, hiszen biztosítja a hatvan felöli FEL-, és gödöllő felöli LE-hajtást...

 

amúgy addig, amíg nem díjmentes a gödöllőt elkerülő szakasz, nincs sok jelentősége ennek a csp.-nak...

Előzmény: AcidMan (20907)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20918

de végül 2040-et mondott.

Elbaszta a napomat.

 

 

há nem patópálnak hítták véletlenű aztat a dereshajú nifescsókát?   :-))

Előzmény: AcidMan (20908)
korxi Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20917
"Már ha nem kezdődik meg a felújítása a jelenlegi félpályának..."

Hát erre gondoltam én is, de az biztos hogy a jelenlegi félpálya felújítása addig nem kezdődik el, amíg nem lesz hova átrakni róla a forgalmat. Ez pedig értelemszerűen az új átadása után jöhet szóba:)
És az újnál kb. az a helyzet, amit írsz, tehát ég és föld a helyzet előrehaladási szempontból. Az M1-M6 szakaszra még ráfoghatjuk hogy jól áll, bár itt sincs semmi realitása annak, hogy karácsonyig (mármint ez év karácsonyig) kész legyen és forgalomba helyezhető legyen mindkét oldalon a 2X3 + leálló. A régi pálya felújítása alatt ne holmi újraaszfaltozásra gondolj, a teljes mostani pályatestet felszedik és betonburkolatúra cserélik + lámpákat állítanak végig.
Az M6-51 közötti "hidas" szakasz (sztem erre gondoltál, nem az 51-M5 közötti szakaszra) esetén a 2009 ősz -2010 tavasz-nyár felét építés helyett közbeszerzési cirkuszra bafták el, két hete volt az első tényleges kapavágás.
Ha azt nézzük, hogy meg kell építeni az új félpályát 2 Duna híddal, majd fel kell újítani a régit, ezzel együtt szintén a 2 meglevő duna hidat, akkor nagyon optimista vagyok azzal, hogy kb 2,5 év múlva 2X3 sávon autózhatunk az M0d-n.
Előzmény: Sayol_82 (20913)
cssz74 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20916
http://www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-369049
stevebi Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20915
Sayol_82 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20914
Erre gondolsz? Egyébként számomra kérdés, hogy vajon miért nincs több csomópont az M3 és a 3. sz. főút között. Pl. lehetne itt is. Az M6 és a 6. sz. főút között lépten-nyomon vannak csomópontok, melyek jól jönnének, ha egy baleset miatt teljes pályazárra lenne szükség. Nagyon élvezetes volt, mikor a gödöllői csomópontban leszakadt híd, illetve mikor a felborult cölöpfúró miatt lehetett egy-egy jót parkolni az autópályán.
Előzmény: AcidMan (20907)
Sayol_82 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20913
Sztem is jövő nyár a reális, de az is csak az M5-51 közötti darabkára vonatkozik majd.
Az M0D teljes szakaszán talán 2012 karácsonya után fogunk 2X3 sávon közlekedni:)
Már ha nem kezdődik meg a felújítása a jelenlegi félpályának... Van egy korábban ide belinkelt blog, illetve más fórumok, ahol az látszott, hogy a Dulácska völgyhíd-M6 közti szakasz halad, de az 51-M5 közötti szakasz még igencsak a kezdeténél tart. Arra is kíváncsi vagyok, hogy a közbeszerzési marháskodás a hidas szakasznál mennyi csúszást fog okozni. A tavasz és a nyár egy része sajnos azzal ment a levesbe. Télen meg nem mindig jó betonozni...
Előzmény: korxi (20905)
Sayol_82 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20912
Előzmény: Sayol_82 (20909)
Sayol_82 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20911
A formázások miért nem akartak érvényesülni? :-( Nem vagyok ma formában... :-/
Előzmény: Sayol_82 (20909)
korxi Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20910
Ezt a tudósítás szöveget adta le szó szerint az Index is.
Az van benne hogy:"Ezzel az M0-ás keleti szektorában a napi 50 ezer járműves forgalom a felére mérséklődik. "

Hogy tudják má előre!:)

Egyébként ez félig hülyeség. Az M0K -nak az M31-M3 csp. közötti része biztosan csökkenni fog, de az gond nélkül elbírna ezután is a napi 50 ezres forgalommal.
Tehermentesítés témában nem ez az M31 fő erénye, hanem hogy hogy jelentősen át fogja venni (és az M0-ra terelni) azt az szgk. forgalmat, ami eddig átvágott Bp-n, ha már be kellett mennie az M3-M0K csp-ig.

Előzmény: Törölt nick (20895)
Sayol_82 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20909
[i]ezen biztos jó sokat megspóroltak... :-))[/i] [i](amúgy a kőröshegyin meg egyáltalán nincs leálló, igaz, ott télleg nagyon drágított volna...)[/i] Ja, jártam arra párszor. Meg nincs az M6 alagutas szakaszán az átkötő viaduktokon sem. Azért az M31-en meglepett... [i]mivel az OMV minnyá nekilát a komplexnek, felesleges lett volna 1-2 hónapra egyszerűt kiépíteni...[/i] [i](csak azt nem értem, miért nem úgy ütemezték, hogy már most kész legyen a komplex?)[/i] Arról nem volt infóm, hogy már megvan a gazdája, köszi az infót. Én - bevallom - azt hittem, hogy tartósan egyszerű pihenőhely marad, míg a KKK-nak eszébe nem jut, hogy jé, ezt ki kéne adni valakinek... [i]biztos belejöttek időközbe... (ezt is a kólás tákolta... :-)[/i] Ja, a Colas most igencsak gőzhenger módjára nyeri a közbeszerzéseket. Az M0 3. sz. főút-M3 közti szakaszán is ott virítanak a sárga rombuszok a keresztező műtárgyakon. Most - ahogy figyeltem - inkább a Hídépítő logói látszanak. Az Indexen volt fenn egy videó, amin kicsit meglepődtem. Kolozsvári Gyula, a Colas vezér egyedül vágta át a szalagot. A hídépítőék részéről senki, de az állam részéről (NIF, ÁAK) se állt oda senki. Ezt szóvá is tette burkoltan. Érdekes jelenet volt. [link1] nézhető meg a videó (amin egyébként a vezérigazgató úr belebakizik a pálya hosszába). [i]csak nehogy ittis az M6-érdiszakasz jelenség lépjen fel: nem merik használni, mert asziszik fizetős.[/i] Szinte minden hírforrás bemondta, hogy ingyenes marad. Ami persze egy dolog. Ma jártam arra, de Kistarcsán volt dolgom, így nem mentem rá. Öt kamionból álló sorból egy ment arra (gondolom rutinból vagy régi térképpel ellátott GPS alapján közlekedtek a többiek). No meg két furgon. Azoknak úgy tűnik jobb a szimatuk ehhez. Hazafelé két személyautót, illetve egy teherkocsit láttam arra kószálni. Az első nagy GPS frissítés meghozza majd az átrendeződést. Gondolom az, aki az M3-on menne tovább, annak mindegy, hogy matrica kell-e. Aztán ami igazán kérdés, hogy mennyien kerülnek majd arra. Számomra igencsak jelzésértékű volt, mikor az eredeti két sáv az M31 felé, egy sáv az M0 felé leosztást átfestették a fordítottjára. Ezzel elismerték talán valamennyire, hogy változatlanul az M0 lesz a főirány.
Előzmény: Törölt nick (20903)
AcidMan Creative Commons License 2010.07.27 0 0 20908
Nekem is megvolt tegnap este, de oda-vissza. Az említett vesekőrázó szakasz tényleg elég szar. Látszott, hogy frissebb a beton, talán kicsit kapkodtak vele.
A jobb pálya sokkal simább. Persze ezt annak mértékében mondom, amilyen sima egy betonpálya lehet átadás után.
Összességében nekem pozitív volt az első benyomás, de a keleti szektorra áthajtáskor éreztem igazán a színvonalbeli különbséget. Mellbevágó.

Este megnéztem egy híradót - nem szokásom, de átadásokkor mindig kiváncsi vagyok, hogy milyen baromságokat tudnak összehordani.
Amikor az M0K-tn adták át, akkor a hírtv-n néztem, tegnap az atv-n.
3 dologra figyeltem:
1. Nincs bővítési lehetőség, legfeljebb a leállósávot lehet forgalmi sávvá felminősíteni.
Ez azszem egy darabig nem okoz gondot.
2. Kicsit döcögős.
Evvel nem lehet vitatkozni.
3. Egy deres hajó nifes csókát megkérdeztek, hogy mikor ér körbe az M0. Kitérő válasszal próbálkozott, hogy felújítani is kéne lassan a régi szakaszokon, de végül 2040-et mondott.

Elbaszta a napomat.
Előzmény: Sayol_82 (20896)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!