Köszi a fotókat, különösen azokat, melyeket az építési fázis alatt készítettél. Tartotta az emberben a lelket. :-)
Egyébként főként a 3. sz. főút-M3 között volt feltűnően magas az aránya a személyautóknak a reggeli és az esti órákban, mikor arra jártam. Az talán nem gond, hogy ha a kamionokat sikerül kimazsolázni ebből az áradatból, mostanában a csömöri sikán előtt nem egyszer volt jelentős lassulás, főként, ha a lejtő aljában egy török fuvaros kihívta bolgár kartársát egy jó kis elefántversenyre. Egyébként abból látható valamennyire, hogy kezd véget érni a válság, hogy ismét egyre több kamion rója az utakat. Van már mit szállítani ismét. Azért kíváncsi vagyok, mekkora forgalmi átrendeződést okoz az M31 akkor, ha ismertté és bejáratottá válik. Első teszt ezen a hétvégén, a F1 forgalmának részbeni elvezetésével.
Te is, meg még jópáran. Nem véletlenül olvasom ezt a fórumot, sok hasznos (=engem érdeklő) infót találok itt. :-)
de legalább kerek lenne az évforduló, ugyanis 1994-ben készült el a déli szektor... legalábbis a fele...
nem semmi, hogy röpke 20 év alatt sikerül hozzárakni a másik felét... :-)
És további harminc év alatt a nyugati szektor... Tényleg, van kedvetek kicsit SWOT-elemezni a nyugati szektor város határában vagy attól nyugatabbra való elvezetését? Melyik és miért, illetve milyen szempontok szerint lenne előnyös, illetve hátrányos?
Ehhez egyébként mit szóltok? Van az egésznek egy pozitív olvasata is: ha csak uniós forrásból épülnek pályák, akkor talán kiszűrődnek a felesleges projektötletek, ti. a támogatás igénylésekor meg kell tudni indokolni, hogy miért lenne jó annak a dolognak a megvalósítása. Jó, lehet hozni ellenpéldát, de ha tudod, hogy valakit meg kell győznöd az igazadról, akkor legalább átgondolod előtte a dolgot. Annak is időnként van haszna.
Aham, arra. Ahogy egyre közelebb érünk Pesthez annál több csp kéne. Az M7-en az M0-tól kifelé az első 40 km-en 8 db csp van. Igaz, ebből 3 rejtett csp, és a pusztazámori is csak tavaly készült el, de ennyivel már lehet normálisan főzni. (direkt 40-ig számoltam, mert utána jön 8km-en belül még 3 db fehérvárnál, de az úgy már torzítana nagyon) Az M3-on addig 5 db van - használatban.
Az M1-M6 szakaszra még ráfoghatjuk hogy jól áll, bár itt sincs semmi realitása annak, hogy karácsonyig (mármint ez év karácsonyig) kész legyen és forgalomba helyezhető legyen mindkét oldalon a 2X3 + leálló.
Ott a határidő 2011. harmadik negyedév. Vagyis azzal még nincsenek csúszásban - talán. Ott tudtommal nem volt egyáltalán szó 2010-es teljesítésről. Egyébként az M1-M6 megjelölés ezesetben szokott kicsit bosszantani. Igazából ugyanis a Colas a Dulácska völgyhídtól kezdi el csak az építést, amit kevéssel az M7 csomópontjától van északra. Az ettől északabbra fekvő szakasz építési engedélyét a NIF átpasszolta a Tópark csoport út- és közműépítő cégének. Ott - ha minden igaz - talán a Porr épít, és mintha olyanról hallottam volna, hogy egy ütemben valósul meg a hiányzó félpálya építése, illetve e meglvő újjáépítése. Ez utóbi infó lehet, hogy nagyon téves, csak távoli hallomás ugyanis.
A régi pálya felújítása alatt ne holmi újraaszfaltozásra gondolj, a teljes mostani pályatestet felszedik és betonburkolatúra cserélik + lámpákat állítanak végig.
Mint ahogy az M0xM6 csomópontjában a Vegyépszer tette. Az M0 gondolkodtatta el az embereket, hogy nem mindenhová jó az aszfalt. A M0D-t párszor már széttaposták.
Az M6-51 közötti "hidas" szakasz (sztem erre gondoltál, nem az 51-M5 közötti szakaszra) esetén a 2009 ősz -2010 tavasz-nyár felét építés helyett közbeszerzési cirkuszra bafták el, két hete volt az első tényleges kapavágás.
Lehet, hogy kicsit egybefolyt, amit írtam. Mindkettőnél volt KDB-s ökörködés. A Betonút-Vegyépszer fedőcégei a Sadesa jogorvoslati kérelme folytán csak egyszer járták meg ezt a kört az 51-M5 közötti szakasszal, és a KDB nem bántotta a NIF őket győztesként kihozó döntését, ezzel szemben az M6-51 közötti szakasz háromszor járt a KDB előtt, melyben kizárták a Porr-t, majd bemászott az ablakon a Hídépítő-Strabag-Colas-Közgép csapat. Utóbbira céloztam, ugyanis ott tartott el hónapokig a vicceskedés. Az 51-M5 közötti szakasz kapcsán aránylag gyorsan lement a jogorvoslati eljárás.
Ha azt nézzük, hogy meg kell építeni az új félpályát 2 Duna híddal, majd fel kell újítani a régit, ezzel együtt szintén a 2 meglevő duna hidat, akkor nagyon optimista vagyok azzal, hogy kb 2,5 év múlva 2X3 sávon autózhatunk az M0d-n.
Egyesek 2014-re teszik annak várható időpontját, hogy a régi pálya újjáépül, és a folyamatosan torzuló alakú meglévő Hárosi híddal kezdenek valamit. Reggelente, mikor megyek munkába, mindig az a hír, ha a M0D járható. A 2014-es időpont nem számol csúszásokkal, és ehhez képest is iszonyúan messze van. :-(
Számomra igencsak jelzésértékű volt, mikor az eredeti két sáv az M31 felé, egy sáv az M0 felé leosztást átfestették a fordítottjára. Ezzel elismerték talán valamennyire, hogy változatlanul az M0 lesz a főirány.
hát lya.
ideje az illetékeseknek is felfogni, hogy 1 nagyvárosi körgyűrűn a távolsági tranzit a forgalomnak csak 1 kis része...
a legnagyobb rész az agglomerációs és gyűjtőelosztó forgalom...
akkor szokták nagyon alábecsülni a forgalmát, amikor ezt figyelmen kívül hagyják...
amúgy ma énis bejártam...
elég gyér volt a forgalom az M0K-hoz képest... (a forgalomsűrűség alapján saccra 10-15e között)
persze a szelleM6-ot így is vastagon űbereli... :-))
...és egyfüst alatt mentem az M0K M31-M3 szakaszán is, ahol számomra nem volt érezhető forgalomcsökkenés... és továbbra is tele van kamionnal...
néhány kép, hamán a sajtómunkások basznak fotózni... :-)
"Már ha nem kezdődik meg a felújítása a jelenlegi félpályának..."
Hát erre gondoltam én is, de az biztos hogy a jelenlegi félpálya felújítása addig nem kezdődik el, amíg nem lesz hova átrakni róla a forgalmat. Ez pedig értelemszerűen az új átadása után jöhet szóba:) És az újnál kb. az a helyzet, amit írsz, tehát ég és föld a helyzet előrehaladási szempontból. Az M1-M6 szakaszra még ráfoghatjuk hogy jól áll, bár itt sincs semmi realitása annak, hogy karácsonyig (mármint ez év karácsonyig) kész legyen és forgalomba helyezhető legyen mindkét oldalon a 2X3 + leálló. A régi pálya felújítása alatt ne holmi újraaszfaltozásra gondolj, a teljes mostani pályatestet felszedik és betonburkolatúra cserélik + lámpákat állítanak végig. Az M6-51 közötti "hidas" szakasz (sztem erre gondoltál, nem az 51-M5 közötti szakaszra) esetén a 2009 ősz -2010 tavasz-nyár felét építés helyett közbeszerzési cirkuszra bafták el, két hete volt az első tényleges kapavágás. Ha azt nézzük, hogy meg kell építeni az új félpályát 2 Duna híddal, majd fel kell újítani a régit, ezzel együtt szintén a 2 meglevő duna hidat, akkor nagyon optimista vagyok azzal, hogy kb 2,5 év múlva 2X3 sávon autózhatunk az M0d-n.
Erre gondolsz? Egyébként számomra kérdés, hogy vajon miért nincs több csomópont az M3 és a 3. sz. főút között. Pl. lehetne itt is. Az M6 és a 6. sz. főút között lépten-nyomon vannak csomópontok, melyek jól jönnének, ha egy baleset miatt teljes pályazárra lenne szükség. Nagyon élvezetes volt, mikor a gödöllői csomópontban leszakadt híd, illetve mikor a felborult cölöpfúró miatt lehetett egy-egy jót parkolni az autópályán.
Sztem is jövő nyár a reális, de az is csak az M5-51 közötti darabkára vonatkozik majd. Az M0D teljes szakaszán talán 2012 karácsonya után fogunk 2X3 sávon közlekedni:) Már ha nem kezdődik meg a felújítása a jelenlegi félpályának... Van egy korábban ide belinkelt blog, illetve más fórumok, ahol az látszott, hogy a Dulácska völgyhíd-M6 közti szakasz halad, de az 51-M5 közötti szakasz még igencsak a kezdeténél tart. Arra is kíváncsi vagyok, hogy a közbeszerzési marháskodás a hidas szakasznál mennyi csúszást fog okozni. A tavasz és a nyár egy része sajnos azzal ment a levesbe. Télen meg nem mindig jó betonozni...
Ezt a tudósítás szöveget adta le szó szerint az Index is. Az van benne hogy:"Ezzel az M0-ás keleti szektorában a napi 50 ezer járműves forgalom a felére mérséklődik. "
Hogy tudják má előre!:)
Egyébként ez félig hülyeség. Az M0K -nak az M31-M3 csp. közötti része biztosan csökkenni fog, de az gond nélkül elbírna ezután is a napi 50 ezres forgalommal. Tehermentesítés témában nem ez az M31 fő erénye, hanem hogy hogy jelentősen át fogja venni (és az M0-ra terelni) azt az szgk. forgalmat, ami eddig átvágott Bp-n, ha már be kellett mennie az M3-M0K csp-ig.
[i]ezen biztos jó sokat megspóroltak... :-))[/i]
[i](amúgy a kőröshegyin meg egyáltalán nincs leálló, igaz, ott télleg nagyon drágított volna...)[/i]
Ja, jártam arra párszor. Meg nincs az M6 alagutas szakaszán az átkötő viaduktokon sem. Azért az M31-en meglepett...
[i]mivel az OMV minnyá nekilát a komplexnek, felesleges lett volna 1-2 hónapra egyszerűt kiépíteni...[/i]
[i](csak azt nem értem, miért nem úgy ütemezték, hogy már most kész legyen a komplex?)[/i]
Arról nem volt infóm, hogy már megvan a gazdája, köszi az infót. Én - bevallom - azt hittem, hogy tartósan egyszerű pihenőhely marad, míg a KKK-nak eszébe nem jut, hogy jé, ezt ki kéne adni valakinek...
[i]biztos belejöttek időközbe... (ezt is a kólás tákolta... :-)[/i]
Ja, a Colas most igencsak gőzhenger módjára nyeri a közbeszerzéseket. Az M0 3. sz. főút-M3 közti szakaszán is ott virítanak a sárga rombuszok a keresztező műtárgyakon. Most - ahogy figyeltem - inkább a Hídépítő logói látszanak. Az Indexen volt fenn egy videó, amin kicsit meglepődtem. Kolozsvári Gyula, a Colas vezér egyedül vágta át a szalagot. A hídépítőék részéről senki, de az állam részéről (NIF, ÁAK) se állt oda senki. Ezt szóvá is tette burkoltan. Érdekes jelenet volt. [link1] nézhető meg a videó (amin egyébként a vezérigazgató úr belebakizik a pálya hosszába).
[i]csak nehogy ittis az M6-érdiszakasz jelenség lépjen fel: nem merik használni, mert asziszik fizetős.[/i]
Szinte minden hírforrás bemondta, hogy ingyenes marad. Ami persze egy dolog. Ma jártam arra, de Kistarcsán volt dolgom, így nem mentem rá. Öt kamionból álló sorból egy ment arra (gondolom rutinból vagy régi térképpel ellátott GPS alapján közlekedtek a többiek). No meg két furgon. Azoknak úgy tűnik jobb a szimatuk ehhez. Hazafelé két személyautót, illetve egy teherkocsit láttam arra kószálni. Az első nagy GPS frissítés meghozza majd az átrendeződést. Gondolom az, aki az M3-on menne tovább, annak mindegy, hogy matrica kell-e. Aztán ami igazán kérdés, hogy mennyien kerülnek majd arra. Számomra igencsak jelzésértékű volt, mikor az eredeti két sáv az M31 felé, egy sáv az M0 felé leosztást átfestették a fordítottjára. Ezzel elismerték talán valamennyire, hogy változatlanul az M0 lesz a főirány.
Nekem is megvolt tegnap este, de oda-vissza. Az említett vesekőrázó szakasz tényleg elég szar. Látszott, hogy frissebb a beton, talán kicsit kapkodtak vele. A jobb pálya sokkal simább. Persze ezt annak mértékében mondom, amilyen sima egy betonpálya lehet átadás után. Összességében nekem pozitív volt az első benyomás, de a keleti szektorra áthajtáskor éreztem igazán a színvonalbeli különbséget. Mellbevágó.
Este megnéztem egy híradót - nem szokásom, de átadásokkor mindig kiváncsi vagyok, hogy milyen baromságokat tudnak összehordani. Amikor az M0K-tn adták át, akkor a hírtv-n néztem, tegnap az atv-n. 3 dologra figyeltem: 1. Nincs bővítési lehetőség, legfeljebb a leállósávot lehet forgalmi sávvá felminősíteni. Ez azszem egy darabig nem okoz gondot. 2. Kicsit döcögős. Evvel nem lehet vitatkozni. 3. Egy deres hajó nifes csókát megkérdeztek, hogy mikor ér körbe az M0. Kitérő válasszal próbálkozott, hogy felújítani is kéne lassan a régi szakaszokon, de végül 2040-et mondott.