Az M31-es átadását azért gondolom nem nagyon lehetett volna már húzni, mert a hétvégén Forma-1 lesz, és nem mind1, hogy a vasárnap délutáni csúcsban mit visz el a már kész M31-es forgalomban az M3-as Gödöllő-Bp szakaszról.
Monnnnyuk 2005 már unión belüli, nem kellett már útlevél. Ha jól emléxem, akkor még volt személyi ellenőrzés, ma ügye már az sincs, kíváncsi lennék, mennyi a forgalom, mióta Schengeni határon belül vagyunk...
á, felesleges lett volna, hiszen csak 5 évig lesz díjmentes, utána ezen is perkálni kell...
hiszen rendkívül igazságtalan, hogy a szelleM6on kóricáló néhány autós fizesse ki a díjmentes szakaszokon furikázó sokezer autós után a pályafenntartást... :-))
(10tára vazze, minta nagypofájú vasutasok, akik az autósok mégtovább sarcolásával akarják mégjobban eltartatni magukat... :-)
nem muszáj száguldani, fel lehet venni a kamiontempót...
fogyszatásilag ez a legkedvezőbb az egyenletes haladással kombinézva...
Jogos, csak hát akkor már ha lehet miért ne mennyünk 130-al bejátszik. Amúgy nekem az 1.2-es Skoda Fábiám óra szerinti 100-nál a legoptimálisabb a fogyasztása, meg itt van a 3000-es fordulat 5-ösben, és a legnagyobb nyomaték is, így visszaváltás nélkül tudok fel/le is menni, meg előzni...stb, így én ezzel járok "falun" kívül, mert ez valóságban csak 92-93 km/h, így a rendőrt sem bánt:-)
amúgy ezek abszolúte nem nagy terhelések (alig van 100e feletti), különösen, hogy náluk jobban eloszlik a forgalom, mivel teljesen más a településszerkezet...
(ráadásul MINDENKI a pályákat használja, akár 2 csp. között is, mivel az éves matrica csak jelképes árú...)
a gotthardon meg lófasz van nem forgalom...
(van néhány pestkörnyéki falusi bekötőút, ami ennél forgalmasabb...)
elment ezeknek a maradék esze, hogy majd 3000mrd pöngőt elqrnak arra hüje béztánnelre, ahelyett, hogy pár10mrd-ból kifúrnák a második likat is... :-((
A mindenszentek az sajnos évtizedek óta rutinból szokásos utazással telik Mezőcsátra. Gyöngyösön meg a főiskolán meg ahogy van vizsga, még van egy jó évem, így megyek párszor arra. Bár elsőként maradok az 1h35p-es megszokott Monor-Nagykáta-Jászberény-Jászárokszállás utamon, azt tudom vizsga kezdetéig tervezni odaérésben, de vissza már erre felé jövök, igaz csak a sima 3-ason, majd le az M31-M0K-4-es felé Monornak.
Hatvannál amúgy kár, hogy a Kerekharaszti csp-ig nem díjmentes az M3-as a 21-es főút csp-től, mert akkor még meg is érné elkerülni az M3-as felé, a 32-es főútnál felkanyarodva, de most így nem sok nyeresége van ahogy mentem ott egy jó hónapja, bár igaz, hogy Hatvan átkelése nagyon lassú, és hosszú is. Bár Hont sem a rövidségéről híres. De Gödöllő meg tiszta katasztrófa a régi 3-ason amúgy, csak így egy-egy hétvégi nap miatt nem éri nekem meg a matrica, max akkor, ha mint májusban 3 egymás utáni nap mentem Gyöngyösre, de ha már két egymás utáni napra van dolgom, akkor biztos fogok venni. Na majd kiderül, amúgy km-ben teljesen ugyan annyi, azaz 97-98 km akár az M31-M3 felé, akár az említett Nagykáta-Jászberény felé megyek Gyöngyösnek, így benzinben max a nagyobb tempó miatti magasabb fogyasztással fizetek többet a matricán kívül.
Épp ma folyik a nagybeavatkozás a nagytarcsai M0 54-es csomópontban (festik az "M31" feliratokat a betonra). Ma még járok egyszer arra, látni fogom, ha lecserélik az autópálya táblát autóútra. De szerintem nem fogják. Valamennyi hivatalos anyagában autópályaként szerepel. Csak a K.I.C. tervezési kategória miatt lesz sebességkorlátozás. Ezzel kapcsolatban nagyon bízom benne, hogy talán nem végig. Hétfő este már arra megyek, majd mesélek.
Én leghamarabb is csak szeptemberben megyek Gyöngyösre, és akkor kanyarodok ebbe az irányba. Kíváncsi arra leszek, hogy Mezőcsátra novemberben menet....
vazze, neked jóelőre le van szervezve a rokonylátogatásod... :-)
ugorj el jövő hétvégén a gödöllői mezgé múzeumba (ha érdekelnek a zilyesmik), és akkor előbb is bejárhatod... :-)
...mennyire változik "háztól-házig" a menetidő, hogy az M31 felé le tudok jönni az M3-4-es között.
Majd aki jár jövő héten arra, ne tartsa vissza a beszámolóját itt, kíváncsi vagyok, hogy akkor autópálya kitáblázva is (nem csak a hírek szerint), de mekkora lesz az eng. sebesség rajta, na meg mi a forgalmi helyzettel a környéken. Én leghamarabb is csak szeptemberben megyek Gyöngyösre, és akkor kanyarodok ebbe az irányba. Kíváncsi arra leszek, hogy Mezőcsátra novemberben menet, mennyire változik "háztól-házig" a menetidő, hogy az M31 felé le tudok jönni az M3-4-es között.
csináltam egy hozzávetőleges számítást: aki Gödöllő déli részéről megy, ahonnan az M3 is messzebb van mint a 3, tehát pl kedvéért a vasútállomástól M+ bevezetőig a 3-M31-M0 útvonalon kb 10 km-rel hosszabb az út, mintha direktbe felmegy az M3-ra, viszont időben ez már csak 3-4 perc útvonaltervező szerint. Tehát egy odavissza út az +20km , és ~+8 perc áll szemben a fizetős szakasszal.
Aki naponta jár annak nyilván megéri a matrica, aki hetente egyszer, annak már nem biztos...
Viszont a 3-as út helyett Kerepes-Kistarcsa elkerülőnek tökéletes...
így jótékony hatása lesz a Gödöllő-Bp szakaszon az M3-ason közlekedőknek, ami így viszont lehet vonzza a matricás bevételt is, mert a kényelem miatt akinek a forgalom miatt nem érte meg, az ezután lehet erre megy Pestre.
kétlem, hogy van ilyen...
1részt annyira nem nagy a forgalom az M3 ezen szakaszán (61e), másrészt az alternatív 2x1es utakon mégrosszabb a helyzet... (fúti u. - 21e, 3as - 22e)
az okozna sztem gondot, ha díjmentessé tennék az M3at gödöllőig: ráugrana még vagy 30e verda, lehetne tervezni a szélesítést... :-))
Ahogy itt is írták, az M31-es az M0-ás része, lényegében a csömöri kanyon miatt épült meg, hogy a forgalom ne legyen ott akkora a lakossági tiltakozások okán. Az EU is egy csomagban finanszírozza, így ennek okán sem díjköteles.
Kíváncsi leszek, hogy ennek okán lesz-e forgalom átrendeződés a fizetős M3-asról, bár szerintem nem, mert amennyivel többet kell kerülnie üzemanyag fogyasztásban a Bp-Gödöllő távon az M31-M0K-M3 bevezető felé, annyiba kijön a matrica ára is egyenesen az M3-as felé. Aki meg Pestnek, vagy Déli irányban ment, és spórolt, az nem ment Gödöllőről az M3-ason az M0K-ig, hanem lement a falujárós utakra. Itt a tranzit fog eltűnni mind az M0K, mind az M3-as érintett szakaszairól, így jótékony hatása lesz a Gödöllő-Bp szakaszon az M3-ason közlekedőknek, ami így viszont lehet vonzza a matricás bevételt is, mert a kényelem miatt akinek a forgalom miatt nem érte meg, az ezután lehet erre megy Pestre.
Elsőnek nem tudtam hová tenni a díjmentes az M31-es teljes szakasza dolgot, hisz a 3-as út után már a matricás M3-asra lehet felhajtani. De most leesett, hogy az M31 végén nem csak az M3-asra, hanem a Veresegyház-Gödöllő útra is rá lehet hajtani. Viszont ez abból is jó, hogy fog elvinni egy kis forgalmat Gödöllőről is, mivel aki eddig a 3-as úton járt Veresegyház, vagy Gödöllő Észak-Nyugati felébe, az valszeg erre az M31 felé fog kerülni.
3. § Az alábbi utak díjmentesen használhatóak az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló miniszteri rendelet szerinti D1, D2, D3 és D4 kategóriába tartozó járművel:
Akkor jól sikerült megtudnom, lásd 20832. hozzászólás. ;-) Megnyithatnák már 10-től is, de addig sajnos nem sül jól át az ökör... :-P
Összességében pedig: na végre már! :-) Este már azon mehetek haza! :-D
Félre vagyok értve :), Nekem a körpályáról kivezetés megoldása tetszik ezeknél a körforgalmaknál. Nem kifejezetten a felüljárósra gondoltam a linken sem, bár az is sokkal jobb mint az itthoniak. Konkrétan használtam őket, azért a példa. Van streetview is róluk nézzétek meg. Vezetés szempontból a lényege: ha ki akarsz menni, nem csúnya nagy jobb kanyart kell csinálnod, hanem egy enyhe jobb kanyarintással hagyod el azt; ezt viszont csak a széléről kivitelezhető kényelmesen, amellett, hogy az olaszok ledudálnak ha f@sz vagy a körforgalomban.
"1., Ha az M43 Tisza híd nem lesz kész őszre(télre?), akkor az Algyőnél lévő Tisza híd felé terelik a tranzitforgalmat az autópályáról?"
Lehet, hogy a szögedi polgármester majd próbálkozik ilyesmivel, hogy már ne a városban menjen ez a teherforgalom, de hogy meg is valósuljon, arra nagyon pici az esély. Algyőnél átmenve a Tiszán, utána délre haladni csak ökörcsapásokon lehet, meg a két útvonal (ökörcsapás-47-es) keresztezését se pont ekkora forgalomra méretezték.
az egy körpályás szintbeni kereszteződés., ezmeg egy különszintű gyorsforgalmi csp., ahol a csp-i ágak és a keresztező út egy nagy körforgalomba vannak bekötve...
ilyen van nálunk is: az M8x6 útelágazódás, mega 11-es út áruházas csp.-ja...
ez angliában igen elterjedt megoldás, sőt, ők 2 gyorsforgalmi csp-jaként is szokták ezt használni (persze ekkor 3szintes a csp.)