Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.25 0 0 20878
Az M31-es átadását azért gondolom nem nagyon lehetett volna már húzni, mert a hétvégén Forma-1 lesz, és nem mind1, hogy a vasárnap délutáni csúcsban mit visz el a már kész M31-es forgalomban az M3-as Gödöllő-Bp szakaszról.
cssz74 Creative Commons License 2010.07.25 0 0 20877
Monnnnyuk 2005 már unión belüli, nem kellett már útlevél. Ha jól emléxem, akkor még volt személyi ellenőrzés, ma ügye már az sincs, kíváncsi lennék, mennyi a forgalom, mióta Schengeni határon belül vagyunk...
Előzmény: Törölt nick (20876)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.25 0 0 20876

http://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1ria_Val%C3%A9ria_h%C3%ADd

 

elég rendesen megugrott a határkeresztező szgk forgalom esztergomnál:

 

2001 előtt:   120/n

2002        : 1700/n

2005        : 4700/n

Törölt nick Creative Commons License 2010.07.25 0 0 20875

á, felesleges lett volna, hiszen csak 5 évig lesz díjmentes, utána ezen is perkálni kell...

 

hiszen rendkívül igazságtalan, hogy a szelleM6on kóricáló néhány autós fizesse ki a díjmentes szakaszokon furikázó sokezer autós után a pályafenntartást... :-))

 

(10tára vazze, minta nagypofájú vasutasok, akik az autósok mégtovább sarcolásával akarják mégjobban eltartatni magukat... :-)

Előzmény: cssz74 (20874)
cssz74 Creative Commons License 2010.07.24 0 0 20874
Ebben az esetben nem ártott volna egy lehajtó Nagytarcsa háta mögött is. Szerintem...
Előzmény: radio100jozsi (20856)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.24 0 0 20873
nem muszáj száguldani, fel lehet venni a kamiontempót...

fogyszatásilag ez a legkedvezőbb az egyenletes haladással kombinézva...


Jogos, csak hát akkor már ha lehet miért ne mennyünk 130-al bejátszik.
Amúgy nekem az 1.2-es Skoda Fábiám óra szerinti 100-nál a legoptimálisabb a fogyasztása, meg itt van a 3000-es fordulat 5-ösben, és a legnagyobb nyomaték is, így visszaváltás nélkül tudok fel/le is menni, meg előzni...stb, így én ezzel járok "falun" kívül, mert ez valóságban csak 92-93 km/h, így a rendőrt sem bánt:-)
Előzmény: Törölt nick (20872)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.24 0 0 20872

Hatvannál amúgy kár, hogy a Kerekharaszti csp-ig nem díjmentes az M3-as a 21-es főút csp-től...

 

 

az volt, de a 32es csp-ja átadásakor megszüntették.

 

(anno mekkérdeztem az ap.hu-tól, hogy: "és ezt így hogy?", de nem adott érdemi választ, csak süketelt az ingyenes szakaszok igazságtalanságáról...)

 

 

Bár Hont sem a rövidségéről híres.

 

 

HoRt.  (a fehérlovas ellentengernagy szülőfaluja... :-))

 

HoNt az a szlovák határon van, a 2es út végén... :-)

 

 

De Gödöllő meg tiszta katasztrófa a régi 3-ason amúgy...

 

 

igen, Gödöllő, a nagyívbe LESZART város...

 

- már rég kész kellene legyen a déli elkerülő (isaszeg és valkó felől 8+4=12e-es forgalom jön - nagyrésze átmenő),

 

- mega nyugati elkerülő, hogy É-D irányban is elkerülhető legyen, mert az M3-3 közötti főutcán 20e Ej/n a forgalom!!

(bár ezt a problemmát most az M31 M3-3 közötti szakasza nagyrészt megoldja...)

 

- meg a gödöllő kelet csp. az M3-on, hogy a 3-3 viszonlatban átmenő forgalom (kb. 10e)a pályán el tudja kerülni...

 

 

az egész lenne kb. 10mrd, és feleződne, harmadolódna a városi forgalom...

 

 

így benzinben max a nagyobb tempó miatti magasabb fogyasztással fizetek többet a matricán kívül.

 

 

nem muszáj száguldani, fel lehet venni a kamiontempót...

fogyszatásilag ez a legkedvezőbb az egyenletes haladással kombinézva...

 

Előzmény: radio100jozsi (20869)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.24 0 0 20871

Fricy biztos örülni fog a szerzeményednek... :-)

 

amúgy ezek abszolúte nem nagy terhelések (alig van 100e feletti), különösen, hogy náluk jobban eloszlik a forgalom, mivel teljesen más a településszerkezet...

(ráadásul MINDENKI a pályákat használja, akár 2 csp. között is, mivel az éves matrica csak jelképes árú...)

 

a gotthardon meg lófasz van nem forgalom...

(van néhány pestkörnyéki falusi bekötőút, ami ennél forgalmasabb...)

 

elment ezeknek a maradék esze, hogy majd 3000mrd pöngőt elqrnak arra hüje béztánnelre, ahelyett, hogy pár10mrd-ból kifúrnák a második likat is... :-((

Előzmény: attus germanicus (20867)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.24 0 0 20870

Ha nálunk is annyi (személy)gépkocsi jutna ezer főre mint ott, akkor itthon is lenne sikítás a forgalom nagyságát illetően...

 

 

náluk annyi kocsi jut 1000 főre, hogy ott tépőzáras a rencám: mindig arra az autóra rakja a tulaj, amelyikkel éppen kedve szottyan aznap menni... :-))

 

(ezzel sokat lehet spórolni, mert az autók számától függetlenül csak biztosítási díjat kell fizetni: a rendszámra...)

Előzmény: Pompiere (20868)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20869
A mindenszentek az sajnos évtizedek óta rutinból szokásos utazással telik Mezőcsátra.
Gyöngyösön meg a főiskolán meg ahogy van vizsga, még van egy jó évem, így megyek párszor arra. Bár elsőként maradok az 1h35p-es megszokott Monor-Nagykáta-Jászberény-Jászárokszállás utamon, azt tudom vizsga kezdetéig tervezni odaérésben, de vissza már erre felé jövök, igaz csak a sima 3-ason, majd le az M31-M0K-4-es felé Monornak.

Hatvannál amúgy kár, hogy a Kerekharaszti csp-ig nem díjmentes az M3-as a 21-es főút csp-től, mert akkor még meg is érné elkerülni az M3-as felé, a 32-es főútnál felkanyarodva, de most így nem sok nyeresége van ahogy mentem ott egy jó hónapja, bár igaz, hogy Hatvan átkelése nagyon lassú, és hosszú is. Bár Hont sem a rövidségéről híres. De Gödöllő meg tiszta katasztrófa a régi 3-ason amúgy, csak így egy-egy hétvégi nap miatt nem éri nekem meg a matrica, max akkor, ha mint májusban 3 egymás utáni nap mentem Gyöngyösre, de ha már két egymás utáni napra van dolgom, akkor biztos fogok venni. Na majd kiderül, amúgy km-ben teljesen ugyan annyi, azaz 97-98 km akár az M31-M3 felé, akár az említett Nagykáta-Jászberény felé megyek Gyöngyösnek, így benzinben max a nagyobb tempó miatti magasabb fogyasztással fizetek többet a matricán kívül.

Előzmény: Törölt nick (20864)
Pompiere Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20868
Ha nálunk is annyi (személy)gépkocsi jutna ezer főre mint ott, akkor itthon is lenne sikítás a forgalom nagyságát illetően...
attus germanicus Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20867
A svájci autópályahálózat forgalomterhelései adatai.

Vasútországban olyan terhelések vannak, amitől nálunk mindenki elájulna ijedtében.
Roger Preed Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20866
Tegnap de jó lett volna Százhalombattáról Tiszaújváros felé...

Amúgy tényleg látszik az M0D munkálata már az M6-51 szakaszon.
Előzmény: vmezo (20852)
Sayol_82 Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20865
Épp ma folyik a nagybeavatkozás a nagytarcsai M0 54-es csomópontban (festik az "M31" feliratokat a betonra). Ma még járok egyszer arra, látni fogom, ha lecserélik az autópálya táblát autóútra. De szerintem nem fogják. Valamennyi hivatalos anyagában autópályaként szerepel. Csak a K.I.C. tervezési kategória miatt lesz sebességkorlátozás. Ezzel kapcsolatban nagyon bízom benne, hogy talán nem végig. Hétfő este már arra megyek, majd mesélek.
Előzmény: radio100jozsi (20863)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20864

Én leghamarabb is csak szeptemberben megyek Gyöngyösre, és akkor kanyarodok ebbe az irányba. Kíváncsi arra leszek, hogy Mezőcsátra novemberben menet....

 

 

vazze, neked jóelőre le van szervezve a rokonylátogatásod... :-)

 

ugorj el jövő hétvégén a gödöllői mezgé múzeumba (ha érdekelnek a zilyesmik), és akkor előbb is bejárhatod... :-)

 

 

...mennyire változik "háztól-házig" a menetidő, hogy az M31 felé le tudok jönni az M3-4-es között.

 

 

mínusz 8-10perec.

Előzmény: radio100jozsi (20863)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20863
Majd aki jár jövő héten arra, ne tartsa vissza a beszámolóját itt, kíváncsi vagyok, hogy akkor autópálya kitáblázva is (nem csak a hírek szerint), de mekkora lesz az eng. sebesség rajta, na meg mi a forgalmi helyzettel a környéken. Én leghamarabb is csak szeptemberben megyek Gyöngyösre, és akkor kanyarodok ebbe az irányba. Kíváncsi arra leszek, hogy Mezőcsátra novemberben menet, mennyire változik "háztól-házig" a menetidő, hogy az M31 felé le tudok jönni az M3-4-es között.
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20862
Viszont a 3-as út helyett Kerepes-Kistarcsa elkerülőnek tökéletes...

Annak feltétlenül, ezt ki is hagytam.
Előzmény: pirosalmabumm (20861)
pirosalmabumm Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20861
csináltam egy hozzávetőleges számítást: aki Gödöllő déli részéről megy, ahonnan az M3 is messzebb van mint a 3, tehát pl kedvéért a vasútállomástól M+ bevezetőig a 3-M31-M0 útvonalon kb 10 km-rel hosszabb az út, mintha direktbe felmegy az M3-ra, viszont időben ez már csak 3-4 perc útvonaltervező szerint.
Tehát egy odavissza út az +20km , és ~+8 perc áll szemben a fizetős szakasszal.

Aki naponta jár annak nyilván megéri a matrica, aki hetente egyszer, annak már nem biztos...

Viszont a 3-as út helyett Kerepes-Kistarcsa elkerülőnek tökéletes...
Előzmény: radio100jozsi (20859)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20860

így jótékony hatása lesz a Gödöllő-Bp szakaszon az M3-ason közlekedőknek, ami így viszont lehet vonzza a matricás bevételt is, mert a kényelem miatt akinek a forgalom miatt nem érte meg, az ezután lehet erre megy Pestre.

 

 

kétlem, hogy van ilyen...

 

1részt annyira nem nagy a forgalom az M3 ezen szakaszán (61e), másrészt az alternatív 2x1es utakon mégrosszabb a helyzet... (fúti u. - 21e, 3as - 22e)

 

az okozna sztem gondot, ha díjmentessé tennék az M3at gödöllőig: ráugrana még vagy 30e verda, lehetne tervezni a szélesítést... :-))

Előzmény: radio100jozsi (20859)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20859
Ahogy itt is írták, az M31-es az M0-ás része, lényegében a csömöri kanyon miatt épült meg, hogy a forgalom ne legyen ott akkora a lakossági tiltakozások okán.
Az EU is egy csomagban finanszírozza, így ennek okán sem díjköteles.

Kíváncsi leszek, hogy ennek okán lesz-e forgalom átrendeződés a fizetős M3-asról, bár szerintem nem, mert amennyivel többet kell kerülnie üzemanyag fogyasztásban a Bp-Gödöllő távon az M31-M0K-M3 bevezető felé, annyiba kijön a matrica ára is egyenesen az M3-as felé. Aki meg Pestnek, vagy Déli irányban ment, és spórolt, az nem ment Gödöllőről az M3-ason az M0K-ig, hanem lement a falujárós utakra.
Itt a tranzit fog eltűnni mind az M0K, mind az M3-as érintett szakaszairól, így jótékony hatása lesz a Gödöllő-Bp szakaszon az M3-ason közlekedőknek, ami így viszont lehet vonzza a matricás bevételt is, mert a kényelem miatt akinek a forgalom miatt nem érte meg, az ezután lehet erre megy Pestre.
Előzmény: pirosalmabumm (20858)
pirosalmabumm Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20858
ez azért így érdekes hogy az M3 belső szakasza továbbra is fizetős...
nem egészen értem benne a logikát
Előzmény: radio100jozsi (20857)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20857
Elsőnek nem tudtam hová tenni a díjmentes az M31-es teljes szakasza dolgot, hisz a 3-as út után már a matricás M3-asra lehet felhajtani. De most leesett, hogy az M31 végén nem csak az M3-asra, hanem a Veresegyház-Gödöllő útra is rá lehet hajtani. Viszont ez abból is jó, hogy fog elvinni egy kis forgalmat Gödöllőről is, mivel aki eddig a 3-as úton járt Veresegyház, vagy Gödöllő Észak-Nyugati felébe, az valszeg erre az M31 felé fog kerülni.

Előzmény: radio100jozsi (20856)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.07.23 0 0 20856
Na pontot tehetünk az M31-es díjasításának a végére, mert tényleg díjmentes lett, ráadásként már 05.21-től érvényes a rendeletben ez a módosítás.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700037.GKM

3. § Az alábbi utak díjmentesen használhatóak az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló miniszteri rendelet szerinti D1, D2, D3 és D4 kategóriába tartozó járművel:

1. az M0 autóút teljes szakaszán;

2. az M31 autópálya teljes szakaszán.
Sayol_82 Creative Commons License 2010.07.22 0 0 20855
Akkor jól sikerült megtudnom, lásd 20832. hozzászólás. ;-) Megnyithatnák már 10-től is, de addig sajnos nem sül jól át az ökör... :-P Összességében pedig: na végre már! :-) Este már azon mehetek haza! :-D
Előzmény: vmezo (20852)
PrintScreen Creative Commons License 2010.07.22 0 0 20854
Félre vagyok értve :), Nekem a körpályáról kivezetés megoldása tetszik ezeknél a körforgalmaknál. Nem kifejezetten a felüljárósra gondoltam a linken sem, bár az is sokkal jobb mint az itthoniak. Konkrétan használtam őket, azért a példa. Van streetview is róluk nézzétek meg.
Vezetés szempontból a lényege: ha ki akarsz menni, nem csúnya nagy jobb kanyart kell csinálnod, hanem egy enyhe jobb kanyarintással hagyod el azt; ezt viszont csak a széléről kivitelezhető kényelmesen, amellett, hogy az olaszok ledudálnak ha f@sz vagy a körforgalomban.
Előzmény: Béla6 (20849)
AcidMan Creative Commons License 2010.07.22 0 0 20853
Elmehetnek a p-be... gondolom még baromi sokat dolgoznak vasárnap, hogy nem lehetne már hétvégére odaadni a pórnépnek... :-/
Előzmény: vmezo (20852)
vmezo Creative Commons License 2010.07.22 0 0 20852
ghosty9 Creative Commons License 2010.07.22 0 0 20851
"1., Ha az M43 Tisza híd nem lesz kész őszre(télre?), akkor az Algyőnél lévő Tisza híd felé terelik a tranzitforgalmat az autópályáról?"

Lehet, hogy a szögedi polgármester majd próbálkozik ilyesmivel, hogy már ne a városban menjen ez a teherforgalom, de hogy meg is valósuljon, arra nagyon pici az esély. Algyőnél átmenve a Tiszán, utána délre haladni csak ökörcsapásokon lehet, meg a két útvonal (ökörcsapás-47-es) keresztezését se pont ekkora forgalomra méretezték.
Előzmény: mf74 (20844)
Béla6 Creative Commons License 2010.07.22 0 0 20850

hát ilyen interaktívat nem, csak országos forgalomterhelési diagramot, mint amilyet a KTI is csinál...

 

asszem az ssc-n láttam ilyeneket berakva, talán horvátországét és csehországét...

Előzmény: Fricy (20842)
Béla6 Creative Commons License 2010.07.22 0 0 20849

hát ennek semmi köze az előbbihez...

 

az egy körpályás szintbeni kereszteződés., ezmeg egy különszintű gyorsforgalmi csp., ahol a csp-i ágak és a keresztező út egy nagy körforgalomba vannak bekötve...

 

ilyen van nálunk is: az M8x6 útelágazódás, mega 11-es út áruházas csp.-ja...

 

ez angliában igen elterjedt megoldás, sőt, ők 2 gyorsforgalmi csp-jaként is szokták ezt használni (persze ekkor 3szintes a csp.)

Előzmény: PrintScreen (20848)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!