Nekem is megvolt tegnap este, de oda-vissza. Az említett vesekőrázó szakasz tényleg elég szar. Látszott, hogy frissebb a beton, talán kicsit kapkodtak vele. A jobb pálya sokkal simább. Persze ezt annak mértékében mondom, amilyen sima egy betonpálya lehet átadás után. Összességében nekem pozitív volt az első benyomás, de a keleti szektorra áthajtáskor éreztem igazán a színvonalbeli különbséget. Mellbevágó.
Este megnéztem egy híradót - nem szokásom, de átadásokkor mindig kiváncsi vagyok, hogy milyen baromságokat tudnak összehordani. Amikor az M0K-tn adták át, akkor a hírtv-n néztem, tegnap az atv-n. 3 dologra figyeltem: 1. Nincs bővítési lehetőség, legfeljebb a leállósávot lehet forgalmi sávvá felminősíteni. Ez azszem egy darabig nem okoz gondot. 2. Kicsit döcögős. Evvel nem lehet vitatkozni. 3. Egy deres hajó nifes csókát megkérdeztek, hogy mikor ér körbe az M0. Kitérő válasszal próbálkozott, hogy felújítani is kéne lassan a régi szakaszokon, de végül 2040-et mondott.
No igen, elég nagy a kontraszt, ha összevetjük mondjuk Érddel. (igaz utóbbi 2x akkora, de elhelyezkedésük miatt nincs jobb, amivel össze lehet hasonlítani)
Engem sokmindenről meg lehet győzni, főleg ha azt mondják, hogy valamire "nincs pénz", de pl. az M3 35-ös szelvényében van egy kész csp a 3-ra, amit kb 2x30m aszfalttal biztonságosan használhatóvá lehetne tenni. Nos ez nem pénz kérdése.
"vajon most mi fog történni akkor, mikor esetleg kiderül, hogy karácsonyra nem kapunk új 2x3 sávos pályát."
Sztem is jövő nyár a reális, de az is csak az M5-51 közötti darabkára vonatkozik majd. Az M0D teljes szakaszán talán 2012 karácsonya után fogunk 2X3 sávon közlekedni:)
Ami meglepett, az a két hosszú viadukt szélessége: ezeken a helyeken ugyanis gyakorlatilag alig egy méter szélességűre keskenyedik a leállósáv. Erre útszűkület tábla figyelmeztet. Kéretik nem pont itt lerobbanni!
ezen biztos jó sokat megspóroltak... :-))
(amúgy a kőröshegyin meg egyáltalán nincs leálló, igaz, ott télleg nagyon drágított volna...)
Ez volna a "komplex pihenőhellyé fejleszthető egyszerű pihenőhely".
mivel az OMV minnyá nekilát a komplexnek, felesleges lett volna 1-2 hónapra egyszerűt kiépíteni...
(csak azt nem értem, miért nem úgy ütemezték, hogy már most kész legyen a komplex?)
Az út egyébként jól autózható, nem ráz úgy, mint a Colas csoport által összetákolt M3->3. sz. főút közötti M0 szakasz, ahol jókat lehet bukkanni.
biztos belejöttek időközbe... (ezt is a kólás tákolta... :-)
A forgalom igencsak lézengett a pályán, találkoztam kb. egy-kettő személyautóval, és pár furgonnal.
csak nehogy ittis az M6-érdiszakasz jelenség lépjen fel: nem merik használni, mert asziszik fizetős.
végigmentem oda-vissza! A teljes menetidő kb 20-25 perc volt, meglepett a két völgyhíd és az eszement mennyiségű megmozgatott föld: az iszonyú bevágások. Amennyire láttam az esőben, nagyon szép fekvésű és vonalvezetésű az út.
Nagyon vártam és nagyon örülök, a reptér felé jó 20 percet rövidült az út.
Ilyenkor mindig az merül fel a sötét és csökevényes agyamban, hogy az ilyen típusú szerződésekben elő szokás írni a szerződés teljesítését biztosító mellékkötelezettségek alkalmazását. Ezek egyik legtipikusabb esete a mindenki által ismert kötbér, de a bankgarancia lehívásától kezdve a jogvesztésig számos eszköz felhasználható. Azon csodálkozom mindig, hogy a közelmúltig szinte sosem lehetett hallani, hogy ezeket alkalmazták volna. Vajon miért? Sikerült a kivitelezőnek mindig olyan elháríthatatlan külső okra hivatkoznia, ami miatt nem volt számára felróható a késedelem vagy a hibás teljesítés? Sikerült jogosulti késedelmet igazolnia, pl. hogy nem kapott időben munkaterületet, vagy nem készültek el a szükséges tervek, engedélyek? Kíváncsi vagyok nagyon, hogy vajon most mi fog történni akkor, mikor esetleg kiderül, hogy karácsonyra nem kapunk új 2x3 sávos pályát. Vajon az új NIF vezér miként fog fellépni? Az ő esete a kivitelezők vezető cége miatt kissé talán pikáns is lehetne... Persze én erre nem látok rá, lehet, hogy csak alaptalan feltételezésbe bocsátkoztam. :-)
No, én meg átvettem. :-) A szelvényezés szerinti bal pályán (M3->M0) haladtam végig, teljes hosszában. A tapasztalatok: nagyon kevés a 130 km/h-ás szakasz, és ezek elég rövidek. Ilyen pl. Az M3-at keresztező híd (ahol 90 a megengedett) után kezdődő, és a 3. sz. főút, illetve HÉV milánói hídjáig tartó szakasz. A beton simább, és ezen a szakaszon még hófehér. Nem tapasztalható a hosszanti fésűzés miatti szitálás, amit az M5-4. sz. főút, illetve a 4. sz. főút-M3 közötti M0 szakaszoknál volt tapasztalható, míg be nem koptak. Ami meglepett, az a két hosszú viadukt szélessége: ezeken a helyeken ugyanis gyakorlatilag alig egy méter szélességűre keskenyedik a leállósáv. Erre útszűkület tábla figyelmeztet. Kéretik nem pont itt lerobbanni! A hosszabbik viadukton 90 km/h a megengedett. Szintén meglepett, bár a korábbi fényképeken látható volt, hogy a Kerepesi pihenőhely gyakorlatilag 0%-os készültségben van. Ez volna a "komplex pihenőhellyé fejleszthető egyszerű pihenőhely". Kb. csak abból látszik, hogy ott van valami, hogy a leendő lassító és a gyorsító sávok becsatlakozási pontjainál szaggatott a jobb oldali vezetővonal. A pihenőhely trapéz alakú területén minimális földmunka volt látható. Az út egyébként jól autózható, nem ráz úgy, mint a Colas csoport által összetákolt M3->3. sz. főút közötti M0 szakasz, ahol jókat lehet bukkanni. Ez a "kapaszkodósávos" szakaszon, a 3. sz. főúti csomópont után viszont nem végig igaz. Itt is belülről nyílik egy harmadik sáv, mint az M0K-en, illetve az újabb autópályákon szokás, de igazából a pályaszerkezet két sáv szélességben a nyíló legbelső, és az egy sávval kijjebb elhelyezkedő sávra csúszik át, míg a legkülső sáv mintegy "hozzátoldott" érzést kelt. Szó szerint is. Annak tudom jó szívvel javasolni e legkülső sáv használatát, akinek epe- vagy veseköve van. Azon segít. A beton színe is más itt. Azt hiszem, hogy itt alig várható nagy fegyelem azt illetően, hogy jobbra tartási kötelezettség van (az is megérne egy misét, hogy a legbelülről nyíló sávok esetén a legkülső kapaszkodósávnak minősül-e, és figyelmen kívül lehet-e emiatt hagyni a jobbra tartásnál, avagy nem). A pálya környéke rendezett, kb. olyan, mint amilyen az M0K volt átadása után. Remélem, hogy nem találják meg hamar a graffitisek. A forgalom igencsak lézengett a pályán, találkoztam kb. egy-kettő személyautóval, és pár furgonnal. Én voltam a legvagányabb, a többiek azért óvatosan szemlélték a dolgot. A GPS természetesen meghülyült, remélem hamar kiadják az M31-et is tartalmazó frissítést. Összességében tetszett, főként, hogy kb. jó tíz percet levett a menetidőmből annak ellenére, hogy azért nagyjából igazodtam a korlátozótáblákhoz. Ezúton köszönet a tervező-beruházó-kivitelező cégek embereinek! :-)
monnyuk az eu-t járó kamionosok aszongyák, hogy ez a mi "régi" M0-unk bakfitty ahhoz képest, ami staulandban (germánia) van, de hollandia se piskóta...
szóval gazdagéknál is igen durva fejlesztési elmaradások vannak... köszönhetően az idióta zöldjeiknek...
persze ők elég gazdagok ahhoz, hogy megengedhessék maguknak, hogy szar úthálózatuk legyen...
Az F2-re az M3-as felől eddig is az M0K-4-es útvonal volt már a leggyorsabb munkanap csúcsidőben (azon kívül még a Hungárián át Pesten), viszont most az M3-essel egyértelmű, hogy a teljes pesti elkerülés a legjobb, és leggyorsabb megoldás is.
Szerintem az M31-es további forgalmat fog elszívni Budapestről a személygépkocsik esetében, mivel egy kisebb forgalmú napszakban az M3-as felől a 4-M5 felé a Hungária krt-as menetidőben azonos volt, sőt az M5 felé gyorsabb is volt. Így ezen irányban is meggondolják még ezentúl, hogy ne kanyarodjanak le inkább az M31 felé, és ne jöjjenek be a városba. A budai irány (M1-M7-M6-6) felé a jelenlegi M0D állapot miatt szgk-val továbbra sem éri meg kimenni az M0D felé. Az M0D szélesítés, és az átkötés után (M0D-M0K) persze ezt is újra kell gondolni.
A webkamerákon látni, ez az M0D szgk-val csak erős idegzetűeknek, és ráérősöknek, meg kalandvágyóknak ajánlott. A Lágymányosi felé szerintem sokkal kiszámíthatóbb átkelni, igaz, hogy időben hosszabb, de legalább kalkulálható a menetidő.
A mai napon, várhatóan a kora esti órákban adják át a forgalomnak az M31 autópályát. Az új gyorsforgalmi út az M0 autóutat köti össze az M3 autópályával. A 12 km hosszú szakasz díjmentesen vehető igénybe valamennyi járműkategória részére.
Az M31, mint az E71 nemzetközi útvonal része, elsősorban a tranzit forgalom számára biztosít új kapcsolatot az M0 autóút és az M3 autópálya között.
sztem nem, ELSŐSORBAN az agglós forgalom fogja használni...
(különösen, amíg az M0D ilyen lutri...)
Ezzel nemcsak tehermentesíti az M0-M3 csomópontot és az M3 autópálya Budapest - Gödöllő közti szakaszát, hanem 15 km-el lerövidíti a hazánkon áthaladó járművek útvonalát.
Emellett várhatóan jelentős forgalomcsökkenés észlelhető majd a 3. számú főúton Kerepes és Kistarcsa vonatkozásában, illetve az M0 autóút Árpádföld és Csömör közötti szakaszán is.
az előbbin valóban, akár felére is csökkenhet, de az utóbbin túl nagy csökkenést én nem várnék...
A 2 x 2 sávos, beton burkolatú M31 autópálya – egyelőre tervezési becslések szerint – az M0 keleti szektor 50 000 (egység)jármű/nap forgalmának csaknem a felét képes elvezetni az M3 / M35 irányába.
sztem KÉPES az egészet is elvezetni, sőt, akár a 2xesét is, de nem fogja.
max. az 5ödét - 4edét...
Az sem utolsó szempont, hogy a Miskolcról, Debrecenből vagy Nyíregyházáról Ferihegyre igyekvők Budapest érintése nélkül érhetik el úti céljukat.
persze, ha hatvannál lejönnek a pályáról, és 31/4-esen közelítik meg ferihegyet...
Van sajnos benne valami. Az OFFtopic 4-es metró is mivel ki van fúrva, már maradhat, folytatása úgysem lesz, pedig felértékelné. Pécs is megússza az M6-60 felbontását, mert a Páva lett a polgármester... :) Az viszont bizonyos, hogy M0É-re, M4-re, M10-re keresztet vethetünk... :( Az M15, M70, M85-86, M3 utakkal nem tudom mi lesz, bár a lekgutóbbi bővel elég lenne autóútnak, annak is először félpályában.
Mi a különbség a kétféle térkép között??? Bár tudok németül, de valahogy mégsem értem a különbséget a kétfajta adatsor között.
**********
Amúgy azt ne feledjük, hogy ebben benne van a kevésbé vasútmániás olasz és német irányból bejövő forgalom, meg van benne egy ÉK-DNY irányú tranzit is.
Összességében Svájcban kevesebbek tömegközlekednek, mint Magyarországon! Igaz, hogy a vasút némileg, de nem sokkal magasabb modal splitet mutat, az itteninél, de a busz az ott csak kiegészítő-ráhordó szerepet játszik! Más kérdés, ha Magyarország lakosságának a 75%-a Pest, Fejér és Komárom megyében lakna, akkor ott is lehetne sűrű vonatközlekedés, erős kihasználtsággal...
Persze, azért az is hozzátartozik a dologhoz, hogy a sűrűn lakott északi és dél-nyugati részeken az erős közúti forgalom miatt "muszáj" vonatozni, a hegyekbe kirándulóknak szintén ajánlott, mert zsúfoltak az utak, viszont a déli részeken, a kevésbé sűrűn lakott helyeken, valószínű, hogy azért nem annyira jó a modal split.
Én, ahogy látom az 51-es úti csomópontnál, ahol legutóbb kb. 2 hete jártam, nem tudom elképzelni, hogy elkészül. Az új 51-es úti felüljáró pillérei állnak csak, és az új átkötésnél is a földmunka még ott sem tart, hogy a töltés magassága meglegyen. Pedig nagyon jó lenne minél előbbi átadás, ez tény. Hogy halad az M1 és M7 illetve az M7 és M6 közti szakasz? Arra nem jártam már pár hónapja...
Az M31 ma már láthatóan elő lett készítve a holnapi forgalomba helyezésre. A portáltáblákon még áthúzva szerepel ugyan az irány és az útjel, de az M0 54-es csomópontja előtt pénteken már felfestették a betonra a pajzsra helyezett "M31" jeleket, mára pedig a főirány két sávjára is kikerült az "M0" jelzés a régi lekopottak, illetve a sávok átfestésekor lesikáltak helyére. A csomópontban elszállították a beton terelőelemeket, a helyükön a vörös-fehér sávos táblák, tetejükön a borostyán villogóval vannak kihelyezve. Ezeket gyorsan el lehet kapni, ha megsült az ökör. Változatlanul autópályaként van kitáblázva - mint ahogy az várható is volt. Az M3 irányába haladva az autópálya kezdete tábla oszlopára egy 100 km/h-ás korlátozó tábla, míg az M5 felé haladó oldalon - az indirekt ág miatt - 40 km/h-ás tábla van kirakva. Ezekhez tehát kb. 2008. szeptembere óta nem nyúltak. No, holnap este már akkor végre használhatjuk! :-)