Mondjuk ettől függetlenül a 10-es utat valóban rendezni kéne, nem normális állapotok vannak ott. El sem kezdődött ott semmi fejlesztés, köszönhetően a rohadt Levegő munkacsoportnak és Lukács András nevű elmebetegnek, aki a fától nem látja az erdőt. Azt hiszi, ez a környezet védelem.
...elmennek a YO! büdös francba... már megint a baromkodás, meg a barom álzöldek, mert engedték beépíteni a nyomvonalat. Szerintem még mindig olcsóbb felvásárolni az útban lévő ingatlanokat, mint 3-7Km-el hosszabb utat építeni jóval kijjebb, ami kanyargós, lassú, és nem tölti be rendesen a szerepét. Mennyivel nagyobb környezeti kárt okoz, ha mondjuk 5Km-el hosszabb lesz az út, és napi 20e autó használja? Értem én itt a többletfogyasztásból adódó nagyobb károsanyag kibocsátásra, ami nem az építés kb. 2-3 éve alatt jelent többlet terhelést, hanem évtizedeken keresztül, ha nem a "végtelenségig"...
Az M7 esetében az M0-n kívüli díjmentes szakasz 1 csomópont, azaz 2 km. És amennyire követem, a táblázás nem támogatja, hogy a díjmentes forgalom az érdi csomóponton és Érd városán át jusson el a 7-es útig, hanem az a cél, hogy lehetőleg az M7-M0-7-érdi körforgalom-érdi elkerülő-7 irányt használják.
Itt láthatod az eredeti állapotot. A péceli csomóponttól kezdődően a szelvényezés szerinti jobb pálya háromsávos. Ennek a három sávnak a legkülső, illetve az eggyel beljebbi (középső) sávja eredetileg az M31 csomópontja felé lekanyarodott, és csak a legbelső sáv haladt tovább M0-sként. Ez az egy sáv aztán kettévált a belinkelt helyen. A kamionok általában a kezdetben nagyon későn vették észre a trükköt, és az utolsó pillanatban soroltak át abba a sávba, mely nem sokkal korábban még legbelső volt, ám külső (haladó) sávvá vált. Én bírtam a helyet, mivel ismertem, és itt meg tudtam lepni a belső sávban 90-nel poroszkáló közlekedőtársakat.
Kb. bő két hónappal ezelőtt - ezen a fórumon is szóvá tették - átfestették a csomópontot, és már csak a legkülső sáv megy az 54-55-ös csomópont gyűjtő-elosztó pályája felé, és aztán az bomlik ketté, míg a két belső sáv halad tovább az M0K-n, mint annak a belső (előző) és külső (haladó) sávja.
Azt hiszem, hogy az én számból (billentyűzetemből) nem volna kellően megalapozott egy ilyen összevetés. :-)
a túrót: lásd M3 folytatás.
az únió csak azt nézi, hogy nemzetközi korridor legyen, azt nagy ívben leszarja, hogy kihasználatlan, ill. sokkal hasznosabban is el lehetne költeni más útfejlesztésre a pénzt...
Én is pont ezen agyaltam, mert valaki pl elbambul és miatt benézte volna a sávfelfestéseket (főleg úgy hogy nem is egyértelmű a dolog) és az utolsó pillantba váltot volna sávot akár M0 vagy M31 irányába a kamionok miatt az nagyon balesetveszélyes!!!
Ezt FÉLIG én sem értem. Mivelhogy eddig is 2 sáv ment tovább észak felé az M0-on. Az viszont igaz, hogy korábban a sávfelefestés szerint az M31 volt a kinevezett főirány. Ez abban a paradoxonban nyilvánult meg, hogy az M0K-n a haladó sávban (külső sáv) menve, az M31 leválási csomópontjánál befelé indexelni és sávot váltani kellett ahhoz, hogy ott maradjak ahol vagyok, tehát továbbra is az M0 külső sávjában. Lehet hogy ezt festették át úgy, most már kifelé indexelve, sávváltással kell rámenni az M31 kiválási ágra, és erre gondol a kolléga.
Azt mondjuk furcsának tartom, hogy nem 2 évvel ezelőtt, az M0K átadásakor, hanem pont most jutott eszükbe átgondolni ezt. Kurva nagy ellentmondás, hogy akkor volt főiránynak festve az M31, amikor még egyáltalán nem is lehetett arra menni. Most hogy megnyitották, már igazán megvárhatták volna az első tényleges forgalomszámlálási adatokat, hogy attól függően döntsék el, indokolt-e átsávozni. Mert még az is kiderülhet, hogy az eredeti saccolás volt a jó.
"Számomra igencsak jelzésértékű volt, mikor az eredeti két sáv az M31 felé, egy sáv az M0 felé leosztást átfestették a fordítottjára. Ezzel elismerték talán valamennyire, hogy változatlanul az M0 lesz a főirány."
Na ezt most igazából nemértem, mielött ráhajtok az M31-re az M0-ról 3 sávos lesz az út és gondolom a 2 M0-felé megy továbbra is a jobb szélső meg az M31-re.
Akkor mi értelme lett volna a középsőt is átfesteni M31-re,ami amúgy továbbra is az M0 nyomvonalán fog haladni továbbra is?!
Hát ezt most azért így nem lehet tudni, meg az ellenkezőjét sem. Az biztos, hogy ténylegesen majd akkor derül ki, ha a magyar TV híradót nem néző külföldi kamionosok gpseibe is eljut a hír.
A másik kérdés amit itt már szintén felvetődött hogy egyáltalán nem köztudott dolog az, hogy díjmentes. Ha ez elterjed, akkor az nem az M0K -ról, hanem remélhetőleg a 3.asról meg más M3 és M0K déli része közötti falujáró utakról fog átvinni forgalmat.
Egyébként főként a 3. sz. főút-M3 között volt feltűnően magas az aránya a személyautóknak a reggeli és az esti órákban, mikor arra jártam.
az M0K-n, vagy az M31-en? :-)
Az talán nem gond, hogy ha a kamionokat sikerül kimazsolázni ebből az áradatból, mostanában a csömöri sikán előtt nem egyszer volt jelentős lassulás, főként, ha a lejtő aljában egy török fuvaros kihívta bolgár kartársát egy jó kis elefántversenyre.
>az únió csak azt nézi, hogy nemzetközi korridor legyen, azt nagy ívben leszarja, hogy kihasználatlan, ill. sokkal hasznosabban is el lehetne költeni más útfejlesztésre a pénzt. Ezt megerősítem, teljesen így van, vasúton is, közúton is.
A jó qrva nnnyukat. Igaz, hogy kell a lóvé a hatósági gázár állami dotációjára meg más olyasmikre amiktől tömegesen és azonnal szereti a zembert a nép. És kigyulladt a villanykörte, hogy vajon mi az, ami helyett ezekre jó sok pénzt pacsálni.
Ebben sovány vigasz, hogy így most biztos nem lesz semmi Veres János 8 ezres forgalomnak szánt autópályájából sem.
Ma én is megszexualizáltam az M31-et kíváncsiságból, ráadásul oda-vissza. :) Számottevő forgalom, szép táj, jó kialakítás, a 3. sáv valóban ráz, de túl lehet élni. Én hiányolom továbbra is a Nagytarcsa-Isaszeg közti lehajtót...
És további harminc év alatt a nyugati szektor... Tényleg, van kedvetek kicsit SWOT-elemezni a nyugati szektor város határában vagy attól nyugatabbra való elvezetését? Melyik és miért, illetve milyen szempontok szerint lenne előnyös, illetve hátrányos?
tiéd a pálya... :-)
Ehhez egyébként mit szóltok?
a pöpöpö-t nagyon lyó, hogy abbafejezik, mert az elég drága konstrukció...
Az útfejlesztéseket pedig uniós forrásból finanszírozzák - írja a szerdai Népszava.
vagyis: meg lehet szüntetni a benyadót, hiszen arra ezekután nem lesz szükség...
hát ennek nagyon örülök... :-))
...amelyek fenntartása és üzemeltetése évi több százmilliárd forinttal terheli meg a költségvetést.
sőt! évi több1000... de még azis lehet, hogy több10.000...
Van az egésznek egy pozitív olvasata is: ha csak uniós forrásból épülnek pályák, akkor talán kiszűrődnek a felesleges projektötletek, ti. a támogatás igénylésekor meg kell tudni indokolni, hogy miért lenne jó annak a dolognak a megvalósítása.
a túrót: lásd M3 folytatás.
az únió csak azt nézi, hogy nemzetközi korridor legyen, azt nagy ívben leszarja, hogy kihasználatlan, ill. sokkal hasznosabban is el lehetne költeni más útfejlesztésre a pénzt...