Na megvan a gond a gépben. 2csapágy és 2 szimeringet kell ma délután vennem és összerakja holnap. Kb.2000 ft lesz. Ennyi volt a baja. Szétkapta a motort teljesen, azt mondta ilyet még nem látott, a dugattyú, a gyűrűk és a henger szinte új, pedig 20 éves. Megjegyzem a szerelőnek is egy ilyen 20 éves cucca van, azt mondta ezek bírják, ezek nem mennek szét és van bennük erő.Azt mondta olyan kompresszió van benne,meg az enyémbe is, hogy ez még örök élet meg egy picike. Volt nála épp egy robi, az meghalt a földjétől, állandóan lefulladt, nem ment javítás után, az enyém meg elásta magát 30 cm mélyre és még ott lent is ment negyed gázon! Szóval nincs komoly baja hála istennek. Az egyik csapágy szorult meg egyébként az okát is tudjuk. Én barom olyan olajat vettem bele a benzinkutas javaslatára,ami robogóba való,vékonyabb vagy mi, hogy a robogó szivattyúja is elbírja, a rotába viszont ez semmit nem ér, oda a vastagabb kell valami Aro2t vagy mi. Tiszta száraz volt a csapágy,leült a vékony olaj hiába volt felkeverve, mire gondoltam kevés az olaj raktam bele még, ez arra volt elég, hogy a másik csapágy megúszta meg a blokkban is volt már olaj rendesen az utántöltés miatt, de a csapágyig már nem jutott el. Vasárnap már rotálok végre!:-)Amúgy normál csapágy való bele, szám viszont nem volt rajta, a szimreing is kapható 500-600 ft azt mondta a szerelő.Minden jó haa vége jó.
Már szerelőnél van a gépezet, ráadásul mikor leraktuk a gépet megkérdezte nem tudok-e valakit aki kocsit akar venni,mert el akarja adni, sógorom meg épp kocsit akart venni, tegnap már össze is jött az üzlet, úgyhogy jutalékként nagyon olcsó lesz ez a szerelés nekem, csak győzzem kivárni mert a szőlő között már olyan gazos,hogy...ha kész lesz beszámolok mi volt,amúgy ő azt mondta, hogy a 35ös aránynak elég kellett, hogy legyen, úgyhogy nem majd ha szétkapja derül ki mi lehetett a baja.
Üdv Mindenkinek! Itt az utolsó lehetőség!2hetet várok,hogy vigyék egyben vagy alkatrészenként ezt a Robi 56-ost! Nos a gép 4.5lóerős 4ütemű a hengernek a szelepeknek és semmi másnak nincs baja kivéve a hajtókart ami eltört és kiütött egy kis darabot a blokk olalán! A kapatagok és azok hajtásának sincsen semmi baja! Képeket kérésre küldök még! Ha valakinek kérdése lenne az írjon a: dj.onil@citromail.hu e-mail címre vagy hívjon a : 06-70-251-5926 telefonszámon! az elérhetőségeimre kérném az ajánlatot!köszönöm!
Nem ér rá soha ez a hülye szerelő én meg már rotálnék, a gazok röhögnek és idegesít is, hogy nem tudom mi a baja, mennyibe is fog kerülni,de pontot teszek a végére,elmegyek inkább nem hivogatom!
Lehet, hogy sovány volt neki, de attól megszorulni még nem kellett vona.
Ezt így elég nehéz megmondani, de mindenképpen fura, hogy egyszer leállt, de újra indult. Ez arra utalhat, hogy megszorult, de amint kicsit kihült, összement a dugattyú, és már nem szorult annyira. Ha eltört volna valami, akkor nem indult volna be másodszor. Szét kell sajna szedni, akkor lesztek okosabbak. Egy megszorult dugattyú valószínűleg elég csúnyán elbánik a henger falával.
(Nekem egyszer eltört a Trabimban a főtengely, középen keresztben, de nem állt le a motor, sőtt, mikor leállítottam, újra be lehetett indítani.)
Ettől féltem én is, nekem akitől vettem az mondta, hogy ilyen keveréket kell csinálni bele. Ez így mindenképp csere lesz szerinted?Na majd kiderül szólok a szerelőnek.
"Az olajkeverék most is olyan volt, mint máskor, 35-ös..."
Nem tudom, de nem volt ez kicsit szegény keverék? A ROBI 151 dokumentációja 1:25 keveréket ír elő. Lehet, hogy a dugó szorulhatott meg. A Tied a RexMaxi kapagép ugye? Mert szemre a ROBI 151-re hasonlít, abból gondolo, hogy a keveréknek is egyeznie kéne.
Kérdésem lenne,amire tudom a választ, illetve sejtem, de megerősítést szeretnék. Tegnap dolgoztam a rotával és a egyszer csak valami fura hang jött a motor felől aztán leállt a gép. A berántózsinorral ujra be akartam indítani, de nem ment, meg volt szorulva az, amit mozgat a berántó, gondolom az van a dugattyún...Egy kis mozdítás után simán elindult, ment is 15 percet, ekkor nem volt fura csörgő hangaj, majd mikor üresbe tettem, hogy a tarackot leszedjem a kapáról leállt újra és azóta nem indul, mostmár meg sem lehet mozdítani. Így látatlanba szerintetek a dugattyú szorulhatott meg?Az olajkeverék most is olyan volt, mint máskor, 35-ös...Vagy esetleg más?Valakivel megnézetem, csak kíváncsi vagyok a véleményetekre...
Más: A gépem olyan szomjas volt, hogy 5 liter benzinhez (kísérőnek) megivott 4-5 deci motorolajat, de ez sem volt neki elég, a hajtóműolajat is finomnak találta, és vagy 3,5 deci abból is kellett neki. A hajtóműnek új tömítést készítettem, de ha lesz időm, meg kell gyűrűznöm a motor.
Köszi az utánajárást és a tippet is! Hogy mi haszna van? Fogalmam sincs. Apának kell, én nem értek hozzá. Valami haszna biztos van, mert mérnök, úgyhogy biztos tudja, hogy miért kérdezi.
Próbáltam tudakozódni, de egyelőre nem tudta senki. Egyébként mi a gyakorlati haszna, ha megtudd, hogy a szekunder tekercsen van 20, vagy 30.000 V feszültség. A Kerti gépek gépek topikban egyébként nagyobb a mozgás, megpróbálhatod ott is megkérdezni, van néhány szaki, meg rengeteg kérdező, akik nem tudják milyen fűnyírót vegyenek így tavasszal.
Mindenképpen az egész kéne?Mert postai úton meg tudnánk oldani talán! De azzal az a probléma,hogy költségesebb!Ha megfelel vagy megoldható akkor engedek egy 1000-est az árból!
Az lenne a kérdésem, tudja-e valaki, hogy a Robi 50 francia kétütemű motorral rendelkező kapának hány V feszültségű a gyújtásrendszere. Előre is köszönöm: Adél
Ne tessék fenyegetőzni már. Engem a kapák érdekelnek, de azt gondoltam, ennyire nem akarod elaprózni. Mennyi lenne a kapasor, ill mennyi az egész alsó rész (kuplung, hajtómű, kapák)? Illetve merre laksz?