Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2010.08.11 0 0 21175
Nanananana, nincs ellentmondás a kettő közt! Laci (vagy mi is a neve most), azt állítja, és ezt állítja már évek óta, következetesen, hogy a 43-as fogalmának nagy többsége Szegedre megy, azaz a 43-as forgalma nagy, de ebből igen csekély az átmenő forgalom, mivel a többségnek Szegeden van úticélja.
Előzmény: kvte (21172)
attus germanicus Creative Commons License 2010.08.11 0 0 21174

>ha egy távlati ap.-t nem ap. nyomvonal-paraméterekkel építesz ki

Az a baj, hogy itt már minden új utat "távlati autópálya"-ként kezelünk, holott nagy részükről tudható, hogy soha nem lesz ott autópáya, de legalábbis még 30-40 évig biztosan nem. Nem tartom igazán nagy ötletnek, hogy építsünk szar utakat most azért, hogy ha esetleg ott hirtelen nagyon sokan lennének, akko rmajd 40 év múlva könnyebb legyen autópályává bővíteni.

A közepes forgalmú útjainkon az első számú probléma az előzési lehetőség hiánya, ezen pedig egy 2×1 sávos út pont annyit segít, mintha nem is csinálnánk semmit. Nézd meg a 44-est (kedvencem): alig érint lakott területet Kecskemét és Szarvas közt, tökegyenes az egész, nem kéne vele csinálni semmi mást, mint rakni mellé egy másik ugyanilyen utat, mint a meglévő, meg kitenni a 110-es táblákat, néhány kereszteződést meg kicsit rendezni. Az ára a töredéke egy autópályának, ellenben baromi sokat dobna a haladási sebességen is, meg a közlekedésbiztonságn is. Ehelyett terveznek egy 2×1 sávos utat, amit majd tovább lehet fejleszteni autópályává, ha sohanapján meglesz erre az igény, addig meg szívjál egy bolgár kamion mögött, meg reménykedj, hogy amikor épp' nincs előtted kamion, akkor szemből nem kezd valaki pont veled szemben előzésbe. Esetleg alternatívaként szambázzál mindenféle hatodrangú utakon Nagymágocs felé, ami még hosszabb is ráadásul, de legalább nincsenek kamionok.

Előzmény: Törölt nick (21171)
AcidMan Creative Commons License 2010.08.11 0 0 21173
Igen, pár hete végigjártam 'tarjánig. A 21-esnél talán ez a legjobb megoldás, nekem nagyon tetszik, de ahogy írtad, pont az teszi lehetővé ezt a kialakítást, hogy nincs átkelési szakasz sehol, és alapból kurvajó a vonalvezetése. És nem mellesleg elég sűrű a mellékútháló a 21 mellett.

Gondolom, hogy a 85-ön ezek közül pár nem teljesül. A fő gond sztem ott a mellékutakkal van. Sok a lassújármű, akik csak a főutat tudják használni.
Előzmény: radio100jozsi (21135)
kvte Creative Commons License 2010.08.11 0 0 21172

"(arról mán nem is beszélve, hogy én egy szóval sem mondtam, hogy ott alacsony a forgalom, de ez nyilvánvalóan neked már meghalaggya a zagyi kapacitásod...)"

 

Szintén idézet, ráadásul még ugyanezen nickneved alatt írtad:

 

"még az is lehet, hogy a horrible drága M43-ra sem lett volna szükség, mert akkor az a csekély átmenőforgalom is elfért volna a városban... :-)"

 

forrás:

 

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=102421462&t=9013571

 

Nagyon szépen szórakoztatod a topikot, amikor a nagy vagdalkozás közben belefutsz a saját pofonjaidba, sokadjára. Na dolgozzunk.

Előzmény: Törölt nick (21169)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.11 0 0 21171

Nézd, József: miután kezdek lassan kifogyni az érvekből hogy miért kéne min. 2x2-es autóút kiépitettség az autópályáinkon, ezért már csak példaként annyit tudok az M5 uccsó 10 km-re érdekében felhozni, hogy valószinüleg Kiskunfélegyházáig érne a török, szerb, albán, makedón vendégmunkások sora a határnál ha 2x1-en épült volna ez a szakasz...

 

nézd, Zsared-: énis eléggé elfogytam az érvekből, újra meg a kedvedért nem írom le, inkább olvass vissza...

 

a határátkelési parking-kérdést meg nem ap. építéssel kell megoldani, hanem úgy, hogy zúzottkővel felszórunk egy baszottnagy placcot a határon, oszt ott parkolhatnak a népek...

 

ez sokkal olcsóbb, mint ap.-t építeni parkolás céljára...

 


De eltekintve ettől a radikális példától, akkor is baromság 2x1-es autóutat épiteni, 2x1-es főút mellé. A tökömnek van kedve egyfolytában kamiont/buszt/suzukit előzgetni (nem, nem vagyok kopasz, kigyúrt bmw-s).

 

 

már bocsesz, de kiafaxt érdekel, hogy neked mihez van kedved?

5-10e-es forgalmakra kibaszott luxus egy fullpálya.

kapis?

 

 

De egy nagyon pici szerepet azért adjunk a kényelemnek is. Tudom halálos bűn ilyen nehéz időkban ilyenről beszélni, de végeredményben ezért lettek kitalálva az autópályák/autóutak nem?

 

 

nem.


Inkább a műtárgyakon spóroljunk, ne legyen minden főldútnak hidja, legyenek szükebbek a kanyarok, kicsit meredekebbek az emelkedők stb. Ja, és persze ne legyenek rajta alagutak. Az nagyon fontos...

 

 

nadevazze, gondókoggymán (tudom, qrva nehezet kérek)

 

ha egy távlati ap.-t nem ap. nyomvonal-paraméterekkel építesz ki, akkor az később már csak kibaszottqrvadrágán, jelentős bontással, nyomvonalkorrekciókkal tudod ap. paraméterűvé átszerkeszteni...

 

arról nem is beszélve, hogy egy olyan sík országban, mint a miénk, a szűkebb ívek, és meredekebb emelkedők engedélyezésével nem is tudsz érdemben spórolni...

Előzmény: Jared- (21166)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.11 0 0 21170

= 50284 j/nap
hmmm... :)

 

 

na, ez is jó nagy marhaság...

 

(korábban már említettem, de úgytűnik, ez is elkerülte a figyelmed...)

 

 

 

 

 

Előzmény: Aladár46 (21165)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.11 0 0 21169

Béla, neked az oviban fekete lyuk volt a jeled?

 

 

nem pajti, az a tiéd volt...

 

 

Egyszer vetődj majd el a mostani 43-asra, még az M43 átadás előtt.

 

 

aham.

 

szóval amikor neked úttecik, akkor a személyes benyomás a döntő, amikor meg úttecik, akkor a forgalmi adatok, mint az M35 esetébe, pár hsz-szel alább...

 

(arról mán nem is beszélve, hogy én egy szóval sem mondtam, hogy ott alacsony a forgalom, de ez nyilvánvalóan neked már meghalaggya a zagyi kapacitásod...)

 

Előzmény: kvte (21162)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.11 0 0 21168

Hát kivonni azt nem tudnak... :)))

 

ja.

meg összeadni se.

 


[6-os főút]
78+100: 11.800 jármű/nap

előtte volt egy Kisapostag: 1591 jármű/nap

76700: 17.200 jármű/nap ????

Pontos adat: 13.400 jármű/nap

 

 

 

Előzmény: Aladár46 (21153)
cssz74 Creative Commons License 2010.08.11 0 0 21167
Én is ezt mondtam... :)
Előzmény: radio100jozsi (21136)
Jared- Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21166
Nézd, József: miután kezdek lassan kifogyni az érvekből hogy miért kéne min. 2x2-es autóút kiépitettség az autópályáinkon, ezért már csak példaként annyit tudok az M5 uccsó 10 km-re érdekében felhozni, hogy valószinüleg Kiskunfélegyházáig érne a török, szerb, albán, makedón vendégmunkások sora a határnál ha 2x1-en épült volna ez a szakasz...

De eltekintve ettől a radikális példától, akkor is baromság 2x1-es autóutat épiteni, 2x1-es főút mellé. A tökömnek van kedve egyfolytában kamiont/buszt/suzukit előzgetni (nem, nem vagyok kopasz, kigyúrt bmw-s). De egy nagyon pici szerepet azért adjunk a kényelemnek is. Tudom halálos bűn ilyen nehéz időkban ilyenről beszélni, de végeredményben ezért lettek kitalálva az autópályák/autóutak nem?

Inkább a műtárgyakon spóroljunk, ne legyen minden főldútnak hidja, legyenek szükebbek a kanyarok, kicsit meredekebbek az emelkedők stb. Ja, és persze ne legyenek rajta alagutak. Az nagyon fontos...


Előzmény: Törölt nick (21152)
Aladár46 Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21165
Megint frissítették az utadat.hu-t:

[Érd-tető---Érd-Ófalu]

6-7főút: 30393 j/nap
+M6: 19891 j/nap
================
= 50284 j/nap

hmmm... :)
kvte Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21164

Akkor Béla volt az az autópálya mániás bringázó öreg a gázpalackkal?

 

http://index.hu/bulvar/gazpalac8323/

Előzmény: Aladár46 (21163)
Aladár46 Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21163
Egyszer vetődj majd el a mostani 43-asra, még az M43 átadás előtt.

Még nincs jogsija, kerékpárral meg túl veszélyes... :-)))
Előzmény: kvte (21162)
kvte Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21162

"elég megnézni mi van a 43-ason, az jórészt mind az M5-re zúdul fel...

 

a túrót, a nagyrésze szegedre zúdul, tipikus agglós útvonal..."

 

Béla, neked az oviban fekete lyuk volt a jeled?

 

(Egyszer vetődj majd el a mostani 43-asra, még az M43 átadás előtt. Mehetsz a hét bármely napján, szinte bármely napszakban, késő este is. Félni fogsz a sok kamiontól, és a fürge román furgonostól, aki "még éppen befér". Talán nem véletlen hogy többen, akik jártak arra az elmúlt 6 évben, nem attól a szakasztól sajnálják a bővítést. Te olyan forgalmat még nem láttál a vacak kis agglós utadon, garantálom.)

Előzmény: Törölt nick (21142)
attus germanicus Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21161
Működik. Köszi :-)
Előzmény: Aladár46 (21160)
Aladár46 Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21160
OFF
Bal katt :-)
Előzmény: Aladár46 (21159)
Aladár46 Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21159
OFF
Jobb katt--->Beállítás---> [Pipa] Átlagos napi forgalom--->Mentés
Előzmény: attus germanicus (21158)
attus germanicus Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21158
OFF
Mit kell csinálni, hogy konkrétan kiírja a forgalmi adatot is a buborékban? Nekem feljön a buborék, és minden benne van, ami Neked, de a forgalmi adat nincs ott.
Előzmény: kvte (21155)
Aladár46 Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21157
Természetesen az előbb:

773700 ==> 77+700

kvte, napi 5000 autó bontása eu rekord! :)))
Előzmény: kvte (21155)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21156

Most valóban nem nagy az 55-ös forgalma, de vegyük hozzá, hogy nagyon sok szegedi, Csongrád és Békés megyei lakos az M5-M0-M7 irányt használja a dunántúli ill. horvát utazásaihoz, azért mert egyszerűen rosszak, keskenyek az utak.

 

 

és szerinted NAPONTA hány10.000 szögedi megy a dunántúlra ésaz adriára? :-))

 

 

A 2X1-es kiépítéssel (autóútként) nekem az a bajom, hogy rendkívül balesetveszélyes.

 

 

igen, ebben van valami...

ugyanis naponta járok 2x1es utakon, és hetente legalább 1x szoktam előzés közben frontálisan ütközni...

 

a fasz röndőr meg nem érti meg, hogy nem én voltam a hibás, hanem aza fasz, aki spórolt az aszfalttal... :-))

Előzmény: Pompiere (21130)
kvte Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21155

Kisapostag szélén, egy méterrel a mérési pont előtt van egy hatalmas autóbontó, más megoldás nem lehet... :-)

 

Előzmény: Aladár46 (21153)
korxi Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21154
Abban itt volt valamilyen konszenzus, hogy a félpályás ap. költsége kb. 2/3-a annak mintha teljes egészében építették volna meg.
De hogy van egymáshoz a félpályás ap. és a 2X2-es autóút (konkrétan olyanra gondolok mint a jelenlegi M2 kb dunakesziig vagy az M8 székesfvár és veszprém között) költsége?

A félpályás apnál is a véglegeshez kell építeni a csp.-okat és egyéb felüljárókat, + az ívek sugarait és a lejtők/emelkedők szögét az ap. előírásaihoz kell tartani. A 2X2 sávos autóútnál lényegében csak betonyozni kell kevesebbet (de az előbbiek folytán pl. földmunkázni már nem feltétlenül), és egy 2x2 sávosnál a távolabbi jövőbe tolódik a bővítés szükségessége, mint egy 2x1 -es félpályásnál.
Aladár46 Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21153
Hát kivonni azt nem tudnak... :)))

[6-os főút]

76+700: 17168 jármű/nap

Közben volt egy Kisapostag: 1591 jármű/nap

773700: 11837 jármű/nap ????

Pontos adat: 15577 jármű/nap


Előzmény: Törölt nick (21147)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21152

Nem baj ha van 2x2 sáv az Adriára, vagy akár Athénba, még akkoris ha néha kevesebb forgalom van rajta.

 

 

perszehogy nem.

 

a panelben sem baj egy 2m-es lapostévé, csak akkor, ha bebukod a devizahitelt, és viszi a bank a kecót... :-))

Előzmény: Jared- (21127)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21151

Amúgy a 2x1 sávos autóutainkon az M15 és M2 kivételével mindegyiken 110 a limit.

 

 

ja.

 

a 110 alá csökkentés akkor szokott előjönni, amikor már akkora a forgalom, hogy kellene a 2. félpálya, de azt basznak építeni, így egyre több az előzéses baleset.

 

erre automatikusan kibasszák a 90es táblákat...

Előzmény: Hanzi13 (21124)
kofy Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21150
Az M85 létjogosultságával kapcsolatban szerettem volna megnézni adatokat, s valamit nem értek.
Az utadat.hu oldalon mind Enesén, mind Csornán 40e feletti adatokat mutat (nálam) a színezés (vagy csak nézessem meg a szemem), míg a 2008-as táblázat 15 ezer környéki adatokat tartalmaz. Most akkor mi lehet az igaz?

Amúgy abban egyetértek, hogy a párhuzamos főút/ap. hülyeség, de már láttunk ilyet a történelemben (M35). Itt is lesz olyan forgalom mint ott.
Amúgy meg Csorna igazán megérdemli végre az elkerülőt, szegények a kamionok füstjétől fuldokolnak.
Amúgy a helyi lap szerint előbb lesz M1-Enese közötti szakasz (2011 első fele), majd az Enese-Csorna szakasz és a csornai elkerülő kb. egyidőben indulhat 2011 végén. Meglátjuk mi marad belőle.
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21149

De valaki tényleg magyarázza már el nekem hogy mi értelme a 2x1-nek?

 

 

az, hogy amíg nincs 2x2-őt igénylő forgalom, addig nem köti le a 2x2 feleslegesen azt a kevéske pénzt, amit az utakra visszacsorgatnak...

 

(majdha nagy leszel, és lesz önállóan kell háztartást vezetnek, akkor megtanulod te is, mit jelent a jutis, maradis...)

Előzmény: Jared- (21115)
kvte Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21148
Nalam a 77+333 szelveny eseten tovabbra is a 11 ezres adat jelenik meg...
Előzmény: Aladár46 (21143)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21147

kvte nem tudja használni az utadat.hu-t. :D

igen, ezt észrevettem...

 

 

Pontos adat: "Átlagos napi forgalom: 17168 jármű/nap"

 

 

hát valóban vannak marhaságok az adatbázisban, csak ezek a kkk-sok szarnak az egészbe...

Előzmény: Aladár46 (21143)
Jared- Creative Commons License 2010.08.10 0 0 21146
...mármint ugy értem az egész kerülő kb +50 km.
Előzmény: Jared- (21144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!