Az ember elméletileg tudja, de gyakorlatban látni mindig valahogy olyan nyomasztó. M35, Debrecen - Polgár, tegnap este. Polgár felé 1 autót értünk utol, minket senki nem ért utol, szembe összesen 3 autót láttam. Polgár - Emőd közt a mi irányunkban összesen 6 autó, szembe nem bírtam számolni, de kb. 30-40.
"A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére az agglomerációs közlekedés megkönnyítése és biztonságosabbá tétele érdekében újabb nagy forgalmú, főváros közeli autópálya-szakaszokon vezetik be a tehergépjárművek előzési tilalmát. "
Vajon az M5-ön miért nincs korlátozás a 405-ös útig?
a betonon lyól látszik, hogy módosítottak az eredeti felfestésen, jobbra épített kapaszkodó helyett csináltak 1 sávelhúzást, hogy a kapaszkodó balra kerüljön...
a budai sugárirányú kötöttpályák jelenleg sincsenek kihasználva, úgyhogy ideje lenne felszámolni ezeket, nemhogy újabbakat építeni... (a helyükre viszont frankó utat lehetne építeni... :-))
vagyis nem azért van ott sok autó, mert nincs tömközl kapacitás...
lásd: a déli/keleti/északi szektor tele van sugaras kötöttpályával (van kb. 11 vasútvonal), oszt mégis van az M0 érintett szakaszain szép számmal autó (50e-100e között)
Ha kötöttpálya, akkor nyilván nem harántirányú, hanem átmérős, érintve a központot. Miért lenne harántirányú? Mert te egy M0-t harántirányban akarsz Budán?:)
ja, énis kb. 1/3-ra saccolom a félpálya megtakarítását...
azonban kár ezt elbagatellizálnod az M5ös példával...
az utóbbi években épült pályákból vagy 300 km nyugodtan épülhetett volna félpályán, hamár nagyon pályát akartak építeni, nem elégedtek meg az elkerülőkkel...
ez magyarán azt jelenti, hogy a 300km pálya helyett épülhetett volna 450km félpálya, vagyis +150km, ami azért meglehetősen qrva sokk...
Az árra térve, ha mondjuk összefűzött vonalak vannak, pl. a 19-es és 17-es vili, akkor a Bécsi úttól egészen kelenföldig mehetünk 320 pénzért... Az árat így lehetne lejjebb törni, csak a BKV nem szereti pont ezért a túl hosszú vonalakat. Érdemes lehetne a külső részeken Y-ban szétváló hosszú vonalakat építeni.
jézusmaris!
vazze, te most télleg a tarifarencerhez akarod igazítani a hálózatot? :-))))))
amúgy a többség bérletter jár, csaxólok.
az alkalmisoknak meg van napijegy és átszállójegy.
a 320pöngős jegyár meg nonszensz. ezt felezni, a bérlet árát meg duplázni kéne...
Azt gondolom, hogy a "budai Hungária" megépítése elkerülhetetlen. Ha nincs helye, akkor csinálni kell neki helyet. Tudom, ez most nagyon bölcsésszöveg, de minél később, annál fájdalmasabb lesz a beavatkozás. Igen, ki kell sajátítani, le kell bontani, ki kell szélesíteni, stb.
az ott csak alagútban megvalósítható...
az egész nyomvonalat már csak azért sem érdemes végigdózerolni, mert többe kerülne, mintaz alagút...
Ööö, nem, az egész M0-ról. M0Ny nem lesz túlterhelve, a déli rész igen sanszos, hogy hamar. Eleve sem véletlen, hogy azt építették meg először.
az egész M0-t csak a hozzád hasonló hozzánemértők veszik 1 kalap alá.
tekintve, hogy az M0Ny-ról folyt a vita, hogy jön ide a déli rész túlterheltsége??
dehamár idekeverted:
a déli rész valóban határeset, mivel jelenleg 100e Ej/n a forgalom a dunahidas szakaszon, vagyis erősen túl van terhelve...
a 2x3-ra bővítés után várható, hogy még 10-20e hozzájön, azok, akik jelenleg inkább elkerülik...
de ezzel még mindig csak a névleges kapacitás (120e) környékén lesz a forgalom, vagyis minden okés...
ennek számottevő csökkentése viszont nem ostoba M8 szellempályákkal, hanem új csepeli hidakkal és a munkáskörúttal érhető el...
Tranzitnak ez nem elég és főleg nem vonzó, ráadásul jó nagy kerülő, és csak Fehérvárig mondtad te is. Na akkor most ki a figyelmetlen? :-)
de. elég is, vonzó is, és nemkerülő is.
kérdezd meg őket, ha nem hiszed...
(A legerősebb tranzitirány Bécs-Románia, egy Győr-Fehérvár-Dunaújváros-Kecskemét vonal ezt simán ki tudná szolgálni annyira, mint a jelenlegi M1-M0D-M5-M43 út.
és ez mennyi? napi 1000 kamion?
erre akarsz te 200km horrible drága pályát építeni, mikor ott van már 1 készen?
noooormális vagy te? :-))
Ja, és Kecskemét meg Félegyháza között is lehetne csatlakozni az M5-höz, így a tényleg-csak-álom M44-et is simán tovább lehetne vinni a vonalában, a már többször említett Szentes-Orosháza-Csaba-Gyula vonalon. Nem autópályás kiépítésben, természetesen.)
persze.
de minek?
lesz 1 ap. átkelő nagylaknál, 1 meg ártándnál. oszt lyónapot.
minek akarsz te minden bokorba nemzetközi tranzitátkelőt??
(a 44es meg NEM nemzetközi útvonal!!)
Ezen annyi látszik, hogy a néhány bevezető út miatt leterhelt az egész úthálózat. Erre építünk még egy nem épp olcsó nem bevezető utat -- ez lenne a megoldás?
nem, azon annyi látszik, hogy órási harántirányú forgalom van a budai hegyekben... helyi mellékutacskákon.
csak azért nem nagyobb, mert fullra vannak az ottani utacskák.
persze ezek tehermentesítésére elegendő lenne 1 főút is, csakhogy az előre látható, hogy AZONNAL bedugulna.
Laci (bocs, Józsi), a négyszáz szögöles (vagy mekkora) kerteden átvinnék egy járdát, csak egy járdalapni (40 centi) szélességben, szerintem nem vinném el a területed 5%-át se. :-)
egy 1m széles járda kb. 2%-ot venne el a kertemből, ami BariKözt is rendkívül sokk...
szerencsére az M0Ny csak néhány ezreléket venne el a szántómezőkből, amivel még az ottani parasztok is nagyon jól járnak...
Ahhoz képest, hogy onnan indultunk, hogy az M0-ra helyi forgalmi igények miatt van szükség, tényleg jó analógia olyan példát (példákat) hozni, amikre egyértelműen a tranzit miatt van szükség. :-)
nem onnan indultunk, csak te megint elvesztetted a fonalat... :-))
Érdekes mindig csak a szelleM6-al jöttök, Nyíregy és Debrecen térségében sincs nagyobb forgalma az autópályáknak, oda is bőven elég lett volna egy 2*2 sávos út, bár tény hogy biztonságosabb a pálya.
azokis frankó szellempályák, de azok nem ilyen 140km hosszú síkvidékialagutas megalomán adópézpacsálások, csak annak kistestvérei...