Keresés

Részletes keresés

IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2010.08.08 0 0 21098
Nekem is hasonló infóm van mint Feluccanak. A legutolsó felmérés amit olvastam a Fömterv S-Bahn tanulmánya volt.
Nem tudom, lenne frissebb?
Előzmény: Törölt nick (21092)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2010.08.08 0 0 21097
Nekem is hasonló infóm van. A legutolsó felmérés amit olvastam a Fömterv S-Bahn tanulmánya volt.
Nem tudom, Józsinak lenne frissebb?
Előzmény: felucca (21089)
Jared- Creative Commons License 2010.08.08 0 0 21096
innen jut eszembe: az M3-as vásárosnaményig most épül vagy sem? vagy most jelenleg csak az M43 és az M0-ás épül? (meg M85, M86)
Előzmény: attus germanicus (21095)
attus germanicus Creative Commons License 2010.08.08 0 0 21095
Az ember elméletileg tudja, de gyakorlatban látni mindig valahogy olyan nyomasztó. M35, Debrecen - Polgár, tegnap este. Polgár felé 1 autót értünk utol, minket senki nem ért utol, szembe összesen 3 autót láttam.
Polgár - Emőd közt a mi irányunkban összesen 6 autó, szembe nem bírtam számolni, de kb. 30-40.
Roger Preed Creative Commons License 2010.08.07 0 0 21094
http://nfm.gov.hu/sajtoszoba/ujdonsagok2/kozlemeny_2010_08_04.html

"A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére az agglomerációs közlekedés megkönnyítése és biztonságosabbá tétele érdekében újabb nagy forgalmú, főváros közeli autópálya-szakaszokon vezetik be a tehergépjárművek előzési tilalmát. "

Vajon az M5-ön miért nincs korlátozás a 405-ös útig?
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.07 0 0 21093

 

a betonon lyól látszik, hogy módosítottak az eredeti felfestésen, jobbra épített kapaszkodó helyett csináltak 1 sávelhúzást, hogy a kapaszkodó balra kerüljön...

 

a betonburkolat emiatt nem követi a sávokat...

Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21092

de biztosan régen apdételtem az értesüléseimet.

 

 

valószinűleg ez törpénhetett... :-))

 

Előzmény: felucca (21089)
BoGar Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21091
Összehasonlítani a sugár irányú közlekedést a körgyűrűssel?! LOL
Előzmény: Törölt nick (21088)
felucca Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21090
Egyébként nem érted, de mindegy, ezt most hagyom így.
Előzmény: Törölt nick (21088)
felucca Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21089
"....a budai sugárirányú kötöttpályák jelenleg sincsenek kihasználva, úgyhogy ideje lenne felszámolni ezeket, nemhogy újabbakat építeni..."

Ez vadiúj infó! Én utaslemaradásról tudok, de biztosan régen apdételtem az értesüléseimet.
Előzmény: Törölt nick (21088)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21088

jahogy úgy...

 

csak az elméletedbe van 1 kis bibi:

 

a budai sugárirányú kötöttpályák jelenleg sincsenek kihasználva, úgyhogy ideje lenne felszámolni ezeket, nemhogy újabbakat építeni...  (a helyükre viszont frankó utat lehetne építeni... :-))

 

vagyis nem azért van ott sok autó, mert nincs tömközl kapacitás...

 

lásd: a déli/keleti/északi szektor tele van sugaras kötöttpályával (van kb. 11 vasútvonal), oszt mégis van az M0 érintett szakaszain szép számmal autó (50e-100e között)

 

 

Előzmény: felucca (21087)
felucca Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21087
Ha kötöttpálya, akkor nyilván nem harántirányú, hanem átmérős, érintve a központot. Miért lenne harántirányú? Mert te egy M0-t harántirányban akarsz Budán?:)
Előzmény: Törölt nick (21086)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21086

a városhatári harántirányú kötöttpályát felesleges tanulmányozni, mert ott nyilvánvalóan nincs akkora tömközl igény, ami kötöttpályát indokolna...  

 

különösen nem az M0 azon szakasza helyett, ahol a legkisebb forgalom várható...

 

dehamán ilyenen töröd a buksidat, akkor ménem az M0D mellé akarsz ilyet rakni, ahol majd 100e a napi volumen? :-)

Előzmény: felucca (21083)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21085

Csakhogy nem tranzitutat akarunk építeni, hanem területet feltáró utat. Úgyhogy alagút kilőve.

 

 

úgy értettem: "a nyomvonal nagyrésze csak alagútban vezethető..."

 

tehát közbe azért lehet csp-ot rakni...

 

 

Előzmény: felucca (21082)
Hanzi13 Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21084
Képzeld, alagútban is lehet csomópontot építeni.
Előzmény: felucca (21082)
felucca Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21083
Oh, nem is tudtam, hogy elkészült a tanulmány! És milyen összegeket hozott ki egyikre és másikra?
Előzmény: Törölt nick (21074)
felucca Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21082
"....az ott csak alagútban megvalósítható..."

Az alagút, az kurvajó. Legalább nem lehet az utat arra használni, amire épült, mert nem lehet ráhajtani, csak az alagút két végénél.

"....az egész nyomvonalat már csak azért sem érdemes végigdózerolni, mert többe kerülne, mintaz alagút..."

Csakhogy nem tranzitutat akarunk építeni, hanem területet feltáró utat. Úgyhogy alagút kilőve.
Előzmény: Törölt nick (21073)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21081

jéé, azon télleg nincs... :-))

 

(az M71-re gondótam hirtelennyében...)

Előzmény: kvte (21080)
kvte Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21080

az M70, M9-en VAN körforgó

 

Előbbin egy kicsit még gondolkozzál. 

Előzmény: Törölt nick (21076)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21079

ja, énis kb. 1/3-ra saccolom a félpálya megtakarítását...

 

azonban kár ezt elbagatellizálnod az M5ös példával...

 

az utóbbi években épült pályákból vagy 300 km nyugodtan épülhetett volna félpályán, hamár nagyon pályát akartak építeni, nem elégedtek meg az elkerülőkkel...

 

ez magyarán azt jelenti, hogy a 300km pálya helyett épülhetett volna 450km félpálya, vagyis +150km, ami azért meglehetősen qrva sokk...

Előzmény: kvte (21066)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21078
azé jó tudni, hogy nálam is vannak radikálisabb városrombolók... :-))
Előzmény: felucca (21065)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21077

A félpályás mókával az a gond, hogy későn reagálnak általában arra, hogy bővíteni kéne.

Ez volt az M5-el, ez van az M0D és M2 esetén és hamarosan ez várható az M15-nél is.

 

 

 

valóban.

 

de erre NEM aza megoldás, hogy évtized(ek)re kishasználatlan kapacitást építünk, hanem az, hogy időben bővítünk.

 

akár a zalkotmányba is belerakhassuk, haaz segít... :-)

Előzmény: Roger Preed (21063)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21076

Nincs körforgó, nincs lassítás, rendesen lehet haladni, nem úgy, mint egy főúton. Jó pl: M70, M9, M15.

 

 

az M70, M9-en VAN körforgó (és lassítás... :-))

Előzmény: Aladár46 (21059)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21075

Az árra térve, ha mondjuk összefűzött vonalak vannak, pl. a 19-es és 17-es vili, akkor a Bécsi úttól egészen kelenföldig mehetünk 320 pénzért... Az árat így lehetne lejjebb törni, csak a BKV nem szereti pont ezért a túl hosszú vonalakat. Érdemes lehetne a külső részeken Y-ban szétváló hosszú vonalakat építeni.

 

 

jézusmaris!

 

vazze, te most télleg a tarifarencerhez akarod igazítani a hálózatot? :-))))))

 

 

amúgy a többség bérletter jár, csaxólok.

 

az alkalmisoknak meg van napijegy és átszállójegy.

a 320pöngős jegyár meg nonszensz. ezt felezni, a bérlet árát meg duplázni kéne...

 

Előzmény: cssz74 (21054)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21074

ha pedig fordítva, akkor meg kell építeni.

 

 

fordítva.

 

tehét szerinted is meg kell építeni.

 

ennek örülök.  :-)

Előzmény: felucca (21049)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21073

Azt gondolom, hogy a "budai Hungária" megépítése elkerülhetetlen. Ha nincs helye, akkor csinálni kell neki helyet. Tudom, ez most nagyon bölcsésszöveg, de minél később, annál fájdalmasabb lesz a beavatkozás. Igen, ki kell sajátítani, le kell bontani, ki kell szélesíteni, stb.

 

 

az ott csak alagútban megvalósítható...

 

az egész nyomvonalat már csak azért sem érdemes végigdózerolni, mert többe kerülne, mintaz alagút...

Előzmény: felucca (21048)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21072

Ööö, nem, az egész M0-ról. M0Ny nem lesz túlterhelve, a déli rész igen sanszos, hogy hamar. Eleve sem véletlen, hogy azt építették meg először.

 

az egész M0-t csak a hozzád hasonló hozzánemértők veszik 1 kalap alá.

 

tekintve, hogy az M0Ny-ról folyt a vita, hogy jön ide a déli rész túlterheltsége??

 

dehamár idekeverted:

 

a déli rész valóban határeset, mivel jelenleg 100e Ej/n a forgalom a dunahidas szakaszon, vagyis erősen túl van terhelve...

 

a 2x3-ra bővítés után várható, hogy még 10-20e hozzájön, azok, akik jelenleg inkább elkerülik...

de ezzel még mindig csak a névleges kapacitás (120e) környékén lesz a forgalom, vagyis minden okés...

 

ennek számottevő csökkentése viszont nem ostoba M8 szellempályákkal, hanem új csepeli hidakkal és a munkáskörúttal érhető el...

 

 


Tranzitnak ez nem elég és főleg nem vonzó, ráadásul jó nagy kerülő, és csak Fehérvárig mondtad te is. Na akkor most ki a figyelmetlen? :-)

 

de. elég is, vonzó is, és nemkerülő is.

kérdezd meg őket, ha nem hiszed...

 


(A legerősebb tranzitirány Bécs-Románia, egy Győr-Fehérvár-Dunaújváros-Kecskemét vonal ezt simán ki tudná szolgálni annyira, mint a jelenlegi M1-M0D-M5-M43 út.

 

és ez mennyi? napi 1000 kamion?

erre akarsz te 200km horrible drága pályát építeni, mikor ott van már 1 készen?

 

noooormális vagy te? :-))

 


Ja, és Kecskemét meg Félegyháza között is lehetne csatlakozni az M5-höz, így a tényleg-csak-álom M44-et is simán tovább lehetne vinni a vonalában, a már többször említett Szentes-Orosháza-Csaba-Gyula vonalon. Nem autópályás kiépítésben, természetesen.)

 

persze.

de minek?

 

lesz 1 ap. átkelő nagylaknál, 1 meg ártándnál. oszt lyónapot.

 

minek akarsz te minden bokorba nemzetközi tranzitátkelőt??

 

(a 44es meg NEM nemzetközi útvonal!!)



Ezen annyi látszik, hogy a néhány bevezető út miatt leterhelt az egész úthálózat. Erre építünk még egy nem épp olcsó nem bevezető utat -- ez lenne a megoldás?

 

 

nem, azon annyi látszik, hogy órási harántirányú forgalom van a budai hegyekben... helyi mellékutacskákon.

 

csak azért nem nagyobb, mert fullra vannak az ottani utacskák.

persze ezek tehermentesítésére elegendő lenne 1 főút is, csakhogy az előre látható, hogy AZONNAL bedugulna.

 

na, ezért kell oda 2x2-es út...

Előzmény: ghosty9 (21046)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21071

Laci (bocs, Józsi), a négyszáz szögöles (vagy mekkora) kerteden átvinnék egy járdát, csak egy járdalapni (40 centi) szélességben, szerintem nem vinném el a területed 5%-át se. :-)

 

 

egy 1m széles járda kb. 2%-ot venne el a kertemből, ami BariKözt is rendkívül sokk...

 

szerencsére az M0Ny csak néhány ezreléket venne el a szántómezőkből, amivel még az ottani parasztok is nagyon jól járnak...

Előzmény: ghosty9 (21043)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21070

Ahhoz képest, hogy onnan indultunk, hogy az M0-ra helyi forgalmi igények miatt van szükség, tényleg jó analógia olyan példát (példákat) hozni, amikre egyértelműen a tranzit miatt van szükség. :-)

 

 

nem onnan indultunk, csak te megint elvesztetted a fonalat... :-))

Előzmény: ghosty9 (21040)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.06 0 0 21069

Érdekes mindig csak a szelleM6-al jöttök, Nyíregy és Debrecen térségében sincs nagyobb forgalma az autópályáknak, oda is bőven elég lett volna egy 2*2 sávos út, bár tény hogy biztonságosabb a pálya.

 

 

azokis frankó szellempályák, de azok nem ilyen 140km hosszú síkvidékialagutas megalomán adópézpacsálások, csak annak kistestvérei...

Előzmény: :Snoopy: (21039)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!