Nézd, József: miután kezdek lassan kifogyni az érvekből hogy miért kéne min. 2x2-es autóút kiépitettség az autópályáinkon, ezért már csak példaként annyit tudok az M5 uccsó 10 km-re érdekében felhozni, hogy valószinüleg Kiskunfélegyházáig érne a török, szerb, albán, makedón vendégmunkások sora a határnál ha 2x1-en épült volna ez a szakasz...
De eltekintve ettől a radikális példától, akkor is baromság 2x1-es autóutat épiteni, 2x1-es főút mellé. A tökömnek van kedve egyfolytában kamiont/buszt/suzukit előzgetni (nem, nem vagyok kopasz, kigyúrt bmw-s). De egy nagyon pici szerepet azért adjunk a kényelemnek is. Tudom halálos bűn ilyen nehéz időkban ilyenről beszélni, de végeredményben ezért lettek kitalálva az autópályák/autóutak nem?
Inkább a műtárgyakon spóroljunk, ne legyen minden főldútnak hidja, legyenek szükebbek a kanyarok, kicsit meredekebbek az emelkedők stb. Ja, és persze ne legyenek rajta alagutak. Az nagyon fontos...
"elég megnézni mi van a 43-ason, az jórészt mind az M5-re zúdul fel...
a túrót, a nagyrésze szegedre zúdul, tipikus agglós útvonal..."
Béla, neked az oviban fekete lyuk volt a jeled?
(Egyszer vetődj majd el a mostani 43-asra, még az M43 átadás előtt. Mehetsz a hét bármely napján, szinte bármely napszakban, késő este is. Félni fogsz a sok kamiontól, és a fürge román furgonostól, aki "még éppen befér". Talán nem véletlen hogy többen, akik jártak arra az elmúlt 6 évben, nem attól a szakasztól sajnálják a bővítést. Te olyan forgalmat még nem láttál a vacak kis agglós utadon, garantálom.)
OFF Mit kell csinálni, hogy konkrétan kiírja a forgalmi adatot is a buborékban? Nekem feljön a buborék, és minden benne van, ami Neked, de a forgalmi adat nincs ott.
Most valóban nem nagy az 55-ös forgalma, de vegyük hozzá, hogy nagyon sok szegedi, Csongrád és Békés megyei lakos az M5-M0-M7 irányt használja a dunántúli ill. horvát utazásaihoz, azért mert egyszerűen rosszak, keskenyek az utak.
és szerinted NAPONTA hány10.000 szögedi megy a dunántúlra ésaz adriára? :-))
A 2X1-es kiépítéssel (autóútként) nekem az a bajom, hogy rendkívül balesetveszélyes.
igen, ebben van valami...
ugyanis naponta járok 2x1es utakon, és hetente legalább 1x szoktam előzés közben frontálisan ütközni...
a fasz röndőr meg nem érti meg, hogy nem én voltam a hibás, hanem aza fasz, aki spórolt az aszfalttal... :-))
Abban itt volt valamilyen konszenzus, hogy a félpályás ap. költsége kb. 2/3-a annak mintha teljes egészében építették volna meg. De hogy van egymáshoz a félpályás ap. és a 2X2-es autóút (konkrétan olyanra gondolok mint a jelenlegi M2 kb dunakesziig vagy az M8 székesfvár és veszprém között) költsége?
A félpályás apnál is a véglegeshez kell építeni a csp.-okat és egyéb felüljárókat, + az ívek sugarait és a lejtők/emelkedők szögét az ap. előírásaihoz kell tartani. A 2X2 sávos autóútnál lényegében csak betonyozni kell kevesebbet (de az előbbiek folytán pl. földmunkázni már nem feltétlenül), és egy 2x2 sávosnál a távolabbi jövőbe tolódik a bővítés szükségessége, mint egy 2x1 -es félpályásnál.
Amúgy a 2x1 sávos autóutainkon az M15 és M2 kivételével mindegyiken 110 a limit.
ja.
a 110 alá csökkentés akkor szokott előjönni, amikor már akkora a forgalom, hogy kellene a 2. félpálya, de azt basznak építeni, így egyre több az előzéses baleset.
Az M85 létjogosultságával kapcsolatban szerettem volna megnézni adatokat, s valamit nem értek. Az utadat.hu oldalon mind Enesén, mind Csornán 40e feletti adatokat mutat (nálam) a színezés (vagy csak nézessem meg a szemem), míg a 2008-as táblázat 15 ezer környéki adatokat tartalmaz. Most akkor mi lehet az igaz?
Amúgy abban egyetértek, hogy a párhuzamos főút/ap. hülyeség, de már láttunk ilyet a történelemben (M35). Itt is lesz olyan forgalom mint ott. Amúgy meg Csorna igazán megérdemli végre az elkerülőt, szegények a kamionok füstjétől fuldokolnak. Amúgy a helyi lap szerint előbb lesz M1-Enese közötti szakasz (2011 első fele), majd az Enese-Csorna szakasz és a csornai elkerülő kb. egyidőben indulhat 2011 végén. Meglátjuk mi marad belőle.
Az, hogy nem borították az asztalt a minisztériumba a 4-es elkerülő folytatásának elmaradása miatt Üllő-Albertirsa között, azért van, mert a tranzit lényegében nulla ezen a szakaszon, mert mind elmegy a 405-ösön az M5 felé.
ja.
azonban tekintve, hogy a 405-östől befele az M5-ön már elég erős a forgalom, lassacskán jó lenne, ha ez a tranzit az (M)4en maradna.
így az M5 2x3-asítását is (újhartyánig) meg lehet spórolni...
De, felmerült, oda is irtam zárójelben hogy Nagyvárad, Erdély stb. irányba is. De ezt meg főleg nemtom megérteni, mert ezeknek a román, moldovai istentudja milyen autósoknak nagyjarészt már van matricájuk, mert mindegyik az M1-en jön ugyebár, ugyhogy végképp nem értem meg hogy mért nem jó az M35-ös (tudom, hogy +50 km kb. az M0-on, de szerintem simán megéri)...
Mint mondtam, nekem addig jó amig mindenki a 4-esen tolong, és iszonyatosan spórol...
Persze mindig megnyugtatom magam azzal hogy ameddig a többség önként, és vigan dalolva szopik a 4-esen hogy megspóroljon 1500 ft-ot az M3-M35 útvonalon...
azmeg nyilvánvalóan fel sem merült benned, hogy a többség a 4esen NEM debrecenbe megy... :-((
Látom, megy a találgatás, hogy milyen szakaszok fognak épülni az elkövetkező években. Szerintem, már nem kéne foglalkozni a " Mi lett volna, ha..." mondatokkal. Ezen úgyse nagyon lehet változtatni. Ahogyan a 4-es metrón, az M35 vagy a szeretett M60-on sem. :D
Csak tanulni lehet belőle, hogy hogyan tudjuk a leghatékonyabban elkölteni következő EU-s ciklus pénzét infrastrukturális beruházásokra. Természetesen csak 2014 után.
Addig is , ami 2014-ig megépül(het):
- M2 autópályává fejlesztés ( autóút vagy pálya lesz???) - M9 [51-54 között] - M86 [Szeleste-Szombathely] - M85 [Csorna és Enese elkerülő] - M43 [Szeged-határ] - M3 [2x1 sáv Nyíregyháza-49 főút] - M0 déli bővítés - M0 [51-M5] - M4 kisújszállási elkerülő - M60 pécsi félig elkerülő: 1.8km
esetleg még:
- M4 még nagyon terveznek, itt 2013-ig nem kezdenek bele... - M10 nem tudom, hogy állnak a tervek - M8 [Kecskemét-Abony]