Én nem tudom, hogy érdemes-e Battánál "csak" 60km új pályát építeni, hogy pár kilométert rövidüljön a tranzit út.
hát abszolult nem erre szolgálna, csak goszti kartács próbálta így beállítani, ezexerint sikeresen... :-((
de mondjuk vagy már az M7-től, vagy az M6-tól az 51-esig, régi és új M0 elválási pontig 2x4 sáv is indokolt lenne...
lehetne ez is megoldás (amennyiben - majd valamikor - a 2x3 is kevéske lesz), csakhogy a keresztező felüljárók, völgyhidak és dunahidak 2x3+1-re épültek, ezért orbitálisan drága lenne a +1 sávval bővítés...
ráadásul jelentős forgalomcsökkentő van a munkáskörút csepel hídjaiban (ez az aliféle szelleM8-cal ellentétben valóban levenne 20-30e-et az M0D hidakról...), így a tehermentesítést ELSŐSORBAN ebben az irányban kell elkezdeni, nem idióta szelleM8-azással...
...ésamennyiben (a távoli jövőben) már ez is kevés lesz, akkor jöhetne a battai átkötés, ami az M1-M7-M6-M5-M4 tranzitot kicsit kintebb vinné a lakott területről, relatíve olcsón megépíthető szűz területen, amit ráadásul fel is tárna, ezáltal nemkevés helyi forgalmat is felvenne...
Az M5 és az M0K felé tartó irányt lehet, hogy ki tudná szolgálni 2x2, nem tudom, hogy mennyi sávval épül, mert 2x3 rémlik...
Na ezek jó hirek. Ha megépül ez a szakasz akkor Szolnokig (vagy Törökszentmiklósig?) kész a 2x2? Vagy van még valahol "bottle neck"?
M86: ennek is örülnék ha megépülne. No meg ez az egyetlen ok hogy nem szidom az M85-öt. Összekötőnek kitünő lesz a M1 és M86 között. Másra nem nagyon...
Valamit végre csinálnak a 4-es "gyilkos" szakaszával. Mondjuk a terepviszonyok miatt nem hiszem, hogy rettenetesen sokat kéne módosítani a már elkészült 2x2-es terveken és nyomvonalon. Kissé szélesebb kivitel. Ha jól tudom, már zajlottak arra felé kisajátítások is.
Én nem tudom, hogy érdemes-e Battánál "csak" 60km új pályát építeni, hogy pár kilométert rövidüljön a tranzit út. Én ennek nem látom értelmét. Az M0-t kell megfelelően kiépíteni. Nálam ez azt jelentené, hogy az M1-M7 közé jó az épülő 2x3, de mondjuk vagy már az M7-től, vagy az M6-tól az 51-esig, régi és új M0 elválási pontig 2x4 sáv is indokolt lenne. Elválási ponttól régi irányban Pest felé elégnek gondolom a 2x2-t. Az M5 és az M0K felé tartó irányt lehet, hogy ki tudná szolgálni 2x2, nem tudom, hogy mennyi sávval épül, mert 2x3 rémlik, de az M5 csomópontnál 2x2-re emléxem. Az a 6 egész akárhány km-en nem sokat számított volna egy 3. sáv árban. A többi részen nem gondolom, hogy hamar telítődne. Természetesen a vitatott északi és nyugati szakasz nem vitatott nálam, 2x2, terephez illeszkedően alagutas kivitelben, nem kitolva a városhatástól...
Istenem, az előző nickeddel kevésbé voltál értetlen, nem tudnád esetleg valahogy visszaszerezni? :-)
Aszondtam, hogy érveléseddel ellentétben, ha az M0 rövidebb, akkor arra fog menni a nép, nem Batta fele. Még akkor se, ha szépen kéred őket, hogy hagyják meg az M0-t neked (meg az agglónak).
Hát lehet, hogy neked nem lesz jó. Helyette jó lesz a másik 3 millió embernek+ tranzitnak.
alika, aza pici problemma, hogyaza 3misi emberke baszik arrafele autózni, aza tranzit meg egész kevéske...
a zutat meg MÉG mindig a forgalomnak épíccsük és nem azé, hogy neked lyól mutasson a térképen...
kapis?
És akkor hirtelen esni fog egy 20e-30e az M0 forgalma.
jézusmaris, ugye most csak viccölsz... :-((
mielőtt ekkora baromságokat írsz, nézmán meg, hogy mennyi a forgalom az M5ön kecskemét és az M7en lepsény alatt.
mert annyira azért még talán te sem vagy defektes, hogy azthidd, hogy azok MIND a másik pályára akarnak mennyi... :-))
számolj monnyuk (nagyvonalúan) 10%-kal az M5-M7 közötti forgalomra, ami az M0 felé megy...
ez annyi mint: 30e*10%=3e
ezért valóban megérné 100km szelleMpályát építeni, mertmég nincsen elég a világrekordhoz... :-))
A battai útirányt szerintem provinciális lenne. Tranzit nem használná.
hátaz aliféle dacostranzit biztoshogy nem.
az ilyen inkább menne a kertek alatt, csakhogy megmutassa, kiaz ali...
Ha észrevetted volna, csepel szigeten, nem a keresztirányú, hanem az aglós irány a meghatározó.
HÍD híján elég nehéz is rajt körösztbe menni... :-))
Inkább ezt az irányt kell bővíteni 2x3 sávosra, hogy apuci be tudjon járni naponta dolgozni, és ne kelljen szenvednie egy 2x1 sávos libakergető úton... :))))
épül valami csepeli gerincút, de a sávokkal - szokásod szerint - megint túlzásokba esel... :-)
kicsit (bagyon) félreértetted: az M8 az, ami nem lyó...
Hát lehet, hogy neked nem lesz jó. Helyette jó lesz a másik 3 millió embernek+ tranzitnak.
"a 8as út megszűnt nemzetközi tranzitútvonal lenni", ez egy kamu szöveg. Nem szűnt meg csak átalakult. A [Szolnok-Kecskemét-Dunaújváros-Enying] útvonalon nagy szükség van rá. És akkor hirtelen esni fog egy 20e-30e az M0 forgalma.
Mért kéne az M0-ra vinni olyan forgalmat, ami nem is oda akar menni? Csak hogy Lacinak jó legyen és hogy 2x8 sávosra bővítsük! Baromság!
A battai útirányt szerintem provinciális lenne. Tranzit nem használná. Ha észrevetted volna, csepel szigeten, nem a keresztirányú, hanem az aglós irány a meghatározó. Inkább ezt az irányt kell bővíteni 2x3 sávosra, hogy apuci be tudjon járni naponta dolgozni, és ne kelljen szenvednie egy 2x1 sávos libakergető úton... :))))
1) miért jó a távolsági tranzitnak, ha közben nem jó a távolsági tranzitnak, és
kicsit (bagyon) félreértetted: az M8 az, ami nem lyó...
(...az M5-M0-M1 útvonal alternatívájának, mivel nem csatlakozik az M1-hez, hanem elmegy körmend felé...
...aminek semmi értelme, hisz a 8as út megszűnt nemzetközi tranzitútvonal lenni, mióta kész az M7+M70 és a szlovén pálya olasz felé...
kár, hogy az M8 lobbisták ezt még nem fogták fel...)
2) miért preferálod Százhalombattát Fehérvár helyett, ha nem azért, mert az ott van hozzád tök közel? :-)
nem, batta Roger kartácshó van tök közel... hozzám tök távol van...
amúgy azért, mert:
- battán keresztül 3ada (4ede) hosszal (és költséggel) megoldható az M1-M5(M4) közötti, M0D tehermentesítő átkötés...
- nagy népsűrűségű, fejlett és motorizált agglós területet tár fel, ergo nem csak a távolsági tranzitnak lenne jó, hanem a helyi tranzitnak és a helyieknek is...
(ráadásul az utóbbiak vannak többségben...)
- új kapcsolatot adna a csepelszigetnek, ami most meglehetősen el van vágva a külvilágtól...
hátrány:
- hirtelen 1se jut eszembe, hacsak azt nem számoljuk, hogya betonlobbi rosszul jár, mert csak vaczak 60km-t betonozhat... :-))
"Szóval Szabadkára mentem, tehát Szeged és az 53-as út közötti részt tettem meg..."
Egyébként a helyiek az út végét Kelebia fele szokták rövidíteni (én is, bár én maradok a határ innenső oldalán :-) ). Kábé 7 km 2x7 helyett, cserébe ótvar út, és mivel a falut anno a vasútállomás köré építették(!), szép pirosakat lehet kifogni. :-)
Szegedtől indulva amúgy Domaszékig tűrhető út, nagy forgalom (agglós); utána Mórahalomig közepesnél valamivel nagyobb forgalom, jó út, vegyes vonalvezetés (néha sok kanyar egyben, Mórahalom előtt már hosszú egyenesek is). Mórahalom után is jó az út, az ásotthalmi elágazásig vegyes vonalvezetés; utána meg három (négy) marha hosszú egyenes, és szerintem az út is jó. A kelebiai (öttömösi) elágazástól meg pocsék az út (ja, onnantól Bács-Kiskun megye), több a kanyar, stb. És azért nem kong (éjfélkor lehet, hogy de).
Akkor meg az 5-ösön állna 2x olyan hosszú sor. A csordaszellem nagyon túlteng az emberekben sajnos. Mindig csodálom miért nem jönnek rá többen, hogy rá kéne nézni a térképre is néha (Tiszaszigeten is lenne határátkelő, nem csak Tompánál)
Jelen esetben az én térképemen viszont nem volt rajta a 451-es :-) Nem tudtam hogy létezik be kell valljam. Eredtileg a 44-esen akartam menni, de aztán nem tudtam megállni hogy ne vessek egy pillantást az M43-ra. Még mindig át akarják adni 31-én? Csodálnám...
Igen, szép hosszú kanyar... többet nem vállalok ilyet be :-)