Hát, valószínűleg. A két pillérvédő betonszegély belső éle közt ennél a hídnál most 25,70 m mérhető, ami a matematika jelen állása szerint kevesebb, mint a 26,60 m.
Azt meg már többször olvashattátok, hogy a "2x2-t az autópálya helyett" című mese mennyivel "olcsóbb" szerintem. Nem írom le újra. Hát tessék, spóroltunk.
SK016 M4. autópálya, M0 - Cegléd közötti szakaszra vonatkozó környezeti hatástanulmány készítése, környezetvédelmi engedély megszerzése, engedélyezési tervek készítése, építési engedélyek megszerzése, kiviteli tervek készítése. A tervezéssel érintett autópálya szakasz a 24+924 km szelvénytől indul, és a 70+400 km szelvényig tart. Az érintett szakaszon meg kell tervezni a 2x2 sávos kialakítású autópályát, külön szintű műtárgy keresztezésekkel, valamint a keresztező országos közutak, illetve önkormányzati utak módosított kialakítását a hatályos a Közutak Tervezése Útügyi Műszaki előírás szerint, a kivitelezéshez szükséges engedélyek beszerzése mellett. Főbb paraméterek: Tervezett autópálya szakasz hossza: 45,5 km. Közút tervezési osztálya: K.I. Környezeti körülmény: A, B. Tervezési sebesség: 130 km/h. Sávszám: 2 x 2. Forgalmi sáv szélessége: 3,75 m. Elválasztósáv: 3,60 m. Koronaszélesség: 26,60 m. Műtárgyak száma: 19 db aluljáró, ebből 8 db külön szintű csomópont.
Félek a +3m szélesítés megpecsételi ennek a felüljárónak a sorsát. Pedig milyen előrelátóak voltak, kihagyták a helyet Ecser, ill. Hekikopter út felé, csak az autópályásításra nem gondoltak :))
Ha már a metro4, és P+R. Az képen szereplő helyen vajon miért nem lehet kialakítani mélygarázst? A nyitott építési módszerből adódóan rengeteg hely marad egyenlőre kihasználatlanul az állomások felett. Két szint kialakítható lenne a metró feletti térben, az állomás, meg a kihúzó feletti részen, ami már több száz méter hosszú. Lehet, hogy kimondottan P+R-ként nem töltené be funkcióját, de több száz fedett parkolóhely majdnem a belvárosban, két metró, egy vasútállomás mellett nem maradna kihasználatlanul. Az Aréna pláza meg mesze van minden normális tömegközlékedéstől...
Tekintve, hogy ez utas topic, a 4-es metrót abból a szemszögből vizsgáltam, hogy mennyiben tud mai autós forgalmat átvenni, azaz mennyiben tehermentesíti a belvárosi utakat. Könnyen belátható, hogy aki pl. vonattal jön, és ma buszra, a jövőben metróra száll, az tökéletesen offtopic, mivel az ő üzemmódváltása a közúti forgalmat nem érinti közvetlenül. És ebből a szempontból lehet pl. érdekes a P+R, bár - mint többen is rámutattunk - a jelentősége a 4-es metró kapcsán igen alacsony.
A metró 4 itt egy kicsit offtopic, és egy kicsit rögtön be is szűkültetek gyerekek, már no offense. mivel ez egy utas topik, azt az egyet nézitek csak, hogy a baross téren nincs p+r parkoló, és a kívánt mennyiségben nem is lehet, tehát mi értelme van ott 4-es metró (vég)állomásnak lennie.
Az mind igaz, hogy az autók inkább az örsi metróvégállomás táján parkoljanak le, mert nincs is értelme beljebb menni, továbbá a barosson igazi tömegigényes p+r a jövőben sem lehet. De szólok, hogy a baross téren van egy keleti pályaudvar is. Oda zömében vonattal érkeznek az agglós ingázok, akiknek nem kell parkolóház, még ingyen sem.
Hát azért azt lássuk be, a Baross téren egy PR már ugyan nem változtat semmit, az már majdnem belváros:) Már az Aréna parkoló is üres (nem pláza!), mert ha odáig elmegy az ember, szinte mindegy.
Amúgy igen, lehetne oda P+R-t építeni. Szerintem meg is telne, beférne mondjuk 500 autó. Viszont ez nagyjából semmit nem ér se a belvárosi forgalom csökkentésére, se a metró megtöltésére. Napi 700 utas az semmise.
Tényleg a Baross téren sok hely van P+R parkolóhelyekre:-(
Kinek a tulajdonában vannak ezek a telkek? Tényleg a legnagyobb üzlet itt P+R parkolót csinálni, ami egyébként a fogylom meghatározás alapján ingyenes lenne?
Nincsen véletlenül ezek alatt a telkek alatt metróalagút?
a nagy M85-ösből annyi épül jelenleg, hogy Enese előtt elindult az elkerülő külön szintű csp-kal, 2*2 sávosan, majd Enese után vissza a régi 85-ösbe és kész. A csornai elkerülőnek híre hamva sincs.
Az M1 Enese közötti szakaszt 2011 elején kezdeni tudják, a területszerzések 80%-a kész. Az Enese Csorna közötti szakasz következhet ezután, itt a területek 50%-a megszerezve. A talán legfontosabb Csorna elkerülő csak 2011 végén indulhat. Ez egy politikai történet, emiatt szívnak (szó szerint) a csornaiak. Mert ugyanis nem mindegy hogy vörös földet keresztez az új út, vagy narancssárgát. Most a legújabb probléma, hogy a terveket úgy csinálták meg, hogy a Pápa Csorna vasútvonal nincs, vagyis ott nem kell felüljáró. Aztán időközben újraindult a vonal, így újra kell tervezni/engedélyeztetni...
úgy látszik létezik kresztábla lobbi is. Az M31-et meg az M6-ot is végigszórták már a kezdetekkor is nyilvánvalóan értelmetlen 110-es táblákkal, aztán persze leszedték.
Pénteken voltam Sopron felé vonattal, és láttam, hogy a nagy M85-ösből annyi épül jelenleg, hogy Enese előtt elindult az elkerülő külön szintű csp-kal, 2*2 sávosan, majd Enese után vissza a régi 85-ösbe és kész. A csornai elkerülőnek híre hamva sincs. Ja amúgy továbbra is csodás a Szombathely é-K-i elkerülése, azaz a meg nem épült 89-es főút normális átkötés a 86-osba, és továbbra is a határig megépült szép új 89-es főút belemegy a 87-esbe, ami utána kikerüli kissé a megyeszékhelyt, de közben van ként szintbeni vasúti átjáró, és egymás után egy rakat körforgalom, mire eléri a 86-os elkerülőt. Az egész útépítés az országban csak félmegoldás, van pár pontszerű de méreg drága, de annál haszontalanabb beruházás, és máshol meg megy a szívás ezerrel, miközben ennyi pénzforrásból többszörösét lehetett volna javítani a közúti közlekedés helyzetén.
Ja ez tűnt nekem is fel, hogy a dunakeszii sikán kivételével nyíl egyenes az egész, még a sződligeti csp-nél sincs semmi extra ív, akkor miért csak 100-as?
Zalalövő kivételével (abból is ki tudja, mikor lesz valami) egyetlen zalai 86-os menti település sem kap elkerülőt, csak szélesítést, teherbírás-erősítést!
pályaként akarják azt végig, de első körbe a szelleM8 lobbi csak így engedte az OTrT-be belerajzolni...
(és esse kevés, mer így legalább a nyomvonal biztosítva van...)
az igazi nagy csapás a szelleM8 lobbira majd az lesz, amikor elkészül a 2x3-as M0D és megszünnek a mindennapos baleseti dugók...
aztánha úgy alakul, hogy mégtovább növexik a forgalom, de a munkáskörút építése nem halad, akkor elő lehet venni a dabas-batta "főúti mellékút" tervet... :-))
Azt nézted, hogy az M6-ig ott van autópályaként (M11), majd "mellékút" a szigeten keresztül, aztán meg főútként folytatódik az 5-ös úttól egészen Újhartyánig (405)? Ez érdekes lenne, ha így valósulna meg. Autópálya vége után mellékúton mennének a "kamioncsordák", aztán meg főúton. Lenne ott nagy felzúdulás :)
Én azt nem értem mi tart ezen a vacak kis szakaszon 3 évig? Csak szélesíteni kéne, az M3 33km-es Vajáig tartó szakaszával meg azt írja 2011 végéig végeznek.