A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Igen pont ezért kérdeztem, mivel inkább gondolnám meghatározó különbségnek a felhasználót, mint a két motor közti konstrukciós differenciát. Azért ez a 30-60 már egy hasznos információ volt számomra, korábban egy motort sem használtam annyi ideig, hogy erre a kérdésre választ kaptam volna.
Azért Eko válasza még érdekelne a vizes, fokozott tárcsafogyasztását illetően, azután részemről zárom is kérdést és visszaadom a teret a nappali csapat traccspartijához.
Volt itt egy-két (?) emberke, aki azzal szórakozott, hogy különböző neveken regisztrált, majd törölte, újra regisztrált, törölte, stb. Elég unalmas volt....
Szóval, ha te nem ő vagy, akkor biztosan lesznek, akik itt szívesen segítenek, csak kicsit szűkíteni kellene a keresést az igényeid alapján, mert így eléggé tág a kör. Ez olyan, mintha azt kérdezném, tetszenek az autók, szerintetek melyiket vegyem magamnak.....
Egyáltalán milyen stílust szeretsz, aztán hány hengeresben gondolkozol, most melyik típusok tetszenek, stb.
Kiszereled mind a 4 gyertyát - legalább is a Fordnál így volt - mert ott álltam a szerelő mellett a kompresszió méréskor - és ráindítózol, akkor csak azt hallod, hogy pörög az önindító veszetűl, de nem lehetett hallani egyébként sem, hogy a motorban a dugattyúk is fel - le járnának - akkor sem, mikor hajtotta az önöndító.
Mivel a bendix néha kidobta terhelés alatt is indítózás során, és, hogy ki volt szedve a 4 gyertya, nem vette észre, hogy a motort nem forogatja, csak az önöndító pörög. Két henger esetében megállapította, hogy teljesen elment a kompresszió - átugrott a szíj, valószínű, és elgörbültek a szelepek - mondta.
Mire másnap oda értem hozzá, hogy nézzük már meg a gyertyákat is, mert ezt meg ezt olvastam a neten - addigra a dugattyúk a hajtókarokkal az asztalon voltak! :(
Az nem tűnt még fel hogy néha én is írok ide, pedig nincs is BMW-m? (biztosan a "csorda" szimpátiáját akarom kivívni, hátha bevesznek külsősként, bár egy főt kivéve nem ismerek innen senkit)
Tudod vannak íratlan szabályok amiket minden fórumon illik betartani (és amikre pl. te magasról sz&rsz) én meg vagyok annyira jól nevelt hogy A:nem rúgom szét sehol a bejáratott közeget, B: még nem küldtelek el a p&csába. (válasszal ne törd magad, qrvára nem érdekel)
"A nem egészen egy év alatt a kötelező szervizek és a vezérlés csere 740 ezer pénzembe volt! :( + két garnitúra gumi, és már el is értem az 1 millát. :( ...használat mindössze 10.000 km. És ebben még volt 5% kedvezmény, mert annyit tudtam alkudni a kiajánlott árakból!"
Nem egészen egy év és 10e km alatt hogy jött össze két kötelező szerviz? Mennyi a szervizintervalluma 5e??
Pontosan ugyanez a gondolat jutott eszembe szó szerint!
Az unalmasabb munkanapokon még jót szórakoztam az ide tévedő trollokon, és a velük folytatott meddő vita is színesítette a napjaimat, de mostanában sok a meló és a topik kezd nagyon felhígulni, így az "X"-elésnek köszönhetően most már kb. csak a hsz-ek felét látom.
10k alatt egy kötelező szerviz sincs. Max az üzembehelyezés után párezer km-el. De sok járgánynál már az első szerviz is 20k körül van. Persze lehet, hogy használt volt a járgány, akkor a 10k-ba egy szerviz belefér és hát istenem, a jó minőségű alkatrészt nem adják ócsóér' :)
Frontál elől menekültem, mert egy furgonos fűnyíróember 2 sör után forma 1-es pályaként használta az utat és padkától padkáig vette a kanyarokat. Elsőre meg egy szemből, kanyarban előző autó vett le az ívről.
Nem szeretnék, hanem már nagyon régóta teszem is. Semmi baja a sógoroknak a sportdobbal, ha tompítóval használod...aki esetleg szőrözősebb, kéri a kártyáját. Egy kopottas hi miatt viszont simán mehetsz haza gyalog. Én betartom a szabályaikat.
Ne ítélkezz, amíg nem ismered valaki történetét. Frontál elől menekültem, mert egy furgonos fűnyíróember 2 sör után forma 1-es pályaként használta az utat és padkától padkáig vette a kanyarokat. Elsőre meg egy szemből, kanyarban előző autó vett le az ívről.
Lehetnek megtett km-ek, évek mögöttünk, de az ördög sosem alszik. Sajnos a barátaim közúl is vesztett el olyat, aki 25 évet letolt egy elcsúszás nélkül, majd egy pillanat alatt elintézték.
Erről beszéltem a múltkor : ülök gyanútlanul a ház előtt, miközben integetek az arra járóknak, Zümiék meg vadul fűrészelik a fenyő ágait, hogy az erkélyről is ilyen képeket csinálhasson rólam :))))
Mondanom sem kell, azonnal ment a feljelentés természetkárosításért :DD
A video nem teljesen adja vissza, mert jobban kihallani, meg olykor sűrübben is csinálja...mellesleg indulásnál és motorfékre engedéskor elkíséri egy nyekkenés is.
Számomra zavaró...lehet van aki emellett simán kergeti nyélgázon.
"Nálam a sportdob mindig alapvető volt. Nem azért, mert egy taknyos vagyok, aki jampizni akar, hanem párszor már "megmentett"....bár így is 2x meghegesztettek a traumán."
Sportdob helyett inkább szemléletváltást javaslok és akkor nem kell megmentődni és hegesztődni.
Engem 250.000 km alatt még egyszer sem kellett meghegeszteni, pedig soha nem használtam sportdobot. És ebből a 250e-ből kb. 150e város, ami sokkal több veszélyhelyzetet jelent/km.
Az még rendben van, hogy ilyeneket nézel, de nem kéne kétségbe esned, hogy nincs kiírva egy nyomorult teloszám és emiatt elérhetetlen távolságba került a gyógyulásod :))
Ok, az ember a felkészültségéhez mérten körbenézi a motort a vásárlás előtt, + én elviszem szerelőhöz, hogy ami szar az csere, mert megpróbálom minimalizálni a meghibásodás esélyét, de azért mégis csak javarészt tizenéves használt motorokról van szó
"Nem bántásból, de 80.000 hibamentes kawás km után egy stabil szériát vettem?"
Engem ez nem bánt (mert nekem a Kawasakiban jelenleg 86e km van, ez a túrázós a négyesből) de ebből még nem vonnák semmilyen következtetést a BMW, vagy akár más típussal kapcsolatban.
Nem gondolom hogy izgulnod kéne azért, mert zörög a kuplungja, ez másik típusoknál (Japán, abból is áll itthon egy, bár 52e km-nél még csöndben van) ugyanúgy megvan. Ebből kettőt konkrétan tudok amik ennek ellenére 100e km felett is ugyanúgy működnek, és a kuplungkosara ezeknek sem ép ésszel felfogható árban van.
Szóval én nem izgulnék a helyedben, hanem örülnék a gépnek.
Tudom, viszont látnom kellett, mint előzmény a további véleményemhez....amúgy fel bizony, pont a méretem. ;)
Csak nehezen viselem ezt a cyberoltást...én meg ezt nem neked szántam.
Köszi, rendes Tőled. Pont a Vígh Gyurival beszéltem a motorról, aki versenyzik is és azt mondta nyugodjak meg egy haverja pont ilyet tol pályán...lehet egy emberről van szó.
Egyetértek Veled, a hibát kijavítani a motor jelenlétében lehet...DE, nem vártam távgyógyítást, egy szimplán érdeklődés volt részemről (hívhatjuk segélykiáltásnak is). Írtam még pár dolgot, viszont azt még véletlenül sem, hogy én tudom a tutit, meg majd én megoldom. Erre az a megoldás, hogy nekiesek annak az embernek, mert mindenkiben a poteniális sufniszerelőt látom?
Előzetes tanácsot, tippet vártam, amiután elindulok és megfizetem a segítőkészségét, majd a munkáját.
Amennyiben nem célom a tanácsadás ilyen formában, akkor azt sem írom le, hogy "azzal ne foglalkozz", ráadásul kiragadva egy részletet még bele is rúgok 2őt.
Sokan gondolják, hogy tudnak házat és közművet is építeni, viszont aki csak körbejárta a dolgot és tanácsot vár, annak segítek...ha hülyeségeket feltételez, sem esek neki, hanem útbaigazítom.
Megy itt a hőbörgés a nárcisztikus hajlammal bírók részéről ..... DE..... Eko egy szerelő, aki ebből a mesterségből él. Mégis mit vártok tőle? Telefonon és fórumon keresztül oldjon meg mindent puszira? Főleg úgy, hogy elmondás alapján ha rossz tanácsot ad, akkor persze a lejmolók felvannak háborodva??? Soha nem mondta, hogy vigyétek hozzá, hanem hogy vidd el egy hozzáértőhöz, aki legalább betudja azonosítani a hibát.
Azt viszont többször is hallhattuk/olvashattuk, hogy ezt vagy azt Te is megtudod csinálni és ezért kár bárkihez is vinned, de ha azt mondja, hogy ne nyúlj hozzá, mert célszerszám vagy precízen követett szerelési menetrend kell a javításhoz, akkor fogadjuk el.
Állítólag neked k1200Gt-d van, akkor Te vagy az aki hasznos tanácsokkal tudná ellátni a jövőre nézve :))
Olvastam, előfordulhat...továbbá feltételeztem, hogy bevállalható ha valamilyen szinten közkedvelt. Reális áron jutottam hozzá, a volt motoron árában, bevállalva az esetleges kockázatot. Ennél drágábban csak rosszabbak voltak belőle. Minden csavar árának meg nem nézünk utána előre, vagy ennél kellett volna?
Nem bántásból, de 80.000 hibamentes kawás km után egy stabil szériát vettem?
Félreteszem a nyafit, de ha jövőre beragadok montenegróba, megeresztem a szakadékba.
Abszolút nem bántásból kérdezem, de a vásárlás ELŐTT nem olvastál ezekről a lehetséges "hibákról"? Csak a vásárlás után derült ki hogy valami esetleg mégsem kerek?
Hallottam...viszont kiemelt, könnyedén váltottam, gondoltam reális keretek között orvosolható. Jobban inkább a hajtásra koncentráltam, mert ilyen motorom még nem volt.
Ellenben egy kifogástalan koreaival járok, a kopón kívül egy fesz.szabályzó 20 ropi....itt majd törlesztek.
Az ujonnan vett suzukimban nem volt 100 km, mikor elkezdett morogni a kuplung. Egyre hangosabban, aztan beallt. Behuzott kuplunggal varakoztam a piros lampaknal, mert zavart. Baja nem lett, csak idegesitett. Ha Eko azt irja, ne foglalkozz vele, akkor hagyd a csudaba.
Azért írtam ide, mert itt vannak tulajok, a szervizháttér. Viszont így legyek bízakodó, hogy itt is azt olvasom hogy add el amíg nem fog fájni?
Ragozhatjuk a sportlégszűrőt, de azt még sehol nem hallottam, hogy kidőlt egy k1200 miatta, azt viszont mindenhol, hogy váltó, kuplung, hajtás pár 10ezer alatt.
A sportlégszűrő egy ugyan olyan hülye megszokás nálam, mint a sportdob. Soha nem hittem, hogy egy nyitott dobtól vagy ezzel a szűrővel párosítva többet tud a motor...inkább talán még annyit sem.
Az üzemanyagszűrőt azért gondoltam, mert olvastam hogy érzékeny a szivattyújuk és nem olcsó dolog, a szinkront meg az ingadozó alapjárat miatt.
Ne érts félre, nem okoskodni akarok, csak a műszaki vonalon dolgozó ember ilyen agyas.
A kuplungot nem igazán tudom elengedni, mert bekerreg alapjáraton, gázadásnál, ha ráengedem a kuplungot visszaváltásnál, valamint vibrációt okoz. Folyton behúzott kuplunggal meg nem járhatok, mert úgy egy hangja sincs.
Nem a sportdobra gondoltam. Személy szerint nem szeretem, de elfogadom ha valaki igen.
A sprotlégszüröt viszont nem tudod megmagyarázni. Van egy csomó hátránya, és azt meg nem hiszem el, hogy pont az a 2 lóerö hiányzik még a 160 másik mellé.
Az üzemanyagszüröt, és a szinkront pedig te sem érted, csak véletlen leírtad szerintem. :-)
Igyekszem jó apa lenni...ha a sportdob miatt aknára léptetem a kölykömet és feláldozom arról én tehetek, viszont jelenleg a kuplungom jobban aggaszt, ami már élő probléma.
Nálam a sportdob mindig alapvető volt. Nem azért, mert egy taknyos vagyok, aki jampizni akar, hanem párszor már "megmentett"....bár így is 2x meghegesztettek a traumán.
A többi a többi dologgal csak rendben szeretném tudni a motoromat, természetesen hozzáértőre emberre bízni.
Jogos...elkövettem azt a hibát, hogy napokat bújtam a netet, persze ez betudható annak, hogy nem problémamentesen indult a kapcsolat. :)
Próbálok a továbbiakban a lenyűgöző műszaki megoldásaiban gyönyörködni.
Hosszútávra tervezek vele, tehát a jövőre nézve bízom a legjobbakban.
Üzemanyagszűrő, gyertyák beszerezve, valamint a szelephézag állítást és az injektorszinkront is meg akarom csináltatni."
Hüha!
Csak óvatosan mondom, hogy nem ez a jó irány.
Értem én, hogy szeretnél kedveskedni neki, de normális apa nem vesz a gyerekének taposóaknát ajándékba bármennyire is azzal szeretne játszani.
Az egy nagyon jó motor. Ne töltsd az idödet azzal, hogy mások baromságai után kutatsz a neten. Sajnos a net olyan, mint egy lakótelep. Ha fülelsz sok mindent hallhatsz, és nem feltétlenül olyat amit érdemes is megfogadni. Aztán ha sokat vagy ott még szemetet is kaphatsz a nyakadba.
Van pár rossz példa, hogy egy jó motorból, hogy lehet hulladékot varázsolni. Csak elszántság, kitartás és tudatlanság kell hozzá. Remélem nálad valamelyik hiányzik..
Természetesen a tél az általad említett szervizeléssel fog telni, valamint kap egy sportdobot, sportlégszűrőt.
Üzemanyagszűrő, gyertyák beszerezve, valamint a szelephézag állítást és az injektorszinkront is meg akarom csináltatni.
Bízok benne, hogy utána hű társam lesz, mert 8-10ezer km-ert megyek egy szezonban, ennek részét képezi 1 nagy túra és több ausztriai és olasz motorozás.
Valóban tol, mint egy gőzmozdony és mellette elveszik a tempó :)
Nincs részvét, jó az a gép, csak legyen is rendben.
Szerelőnek mutasd meg, de egy vásárlás után az olajcsere és átnézés SZVSZ alap.
A K1200S vásárlása után pár héttel a hírek alapján én is nézegettem a garázsban a tetőgerendát, de én azzal a motorral szerettem meg a BMW-t, mint márkát (motorban).
:) Soha semmi bajom nem volt vele azon kívül, hogy nehéz volt vele 150 alatt közlekedni.
2 hete (remélem boldog) tulaja lettem egy K1200R-nek....a régebbi topic-ba beleolvasva felételezem, hogy érkeznek majd az őszinte részvétem kommentek. :)
A regisztrációm célja természetesen a jövőbeni tapasztalatszerzés volt.
Az eddigi japánhoz szokott érzékeim alapján az első tapasztalatok, észrevételek:
- világ életemben naked párti voltam, ebben a motorban megtaláltam a futóművet is hozzá, amire mindig is vágytam
- blokk: indításkor kicsit furcsa volt a becsattanás, amúgy a blokk csendesen jár, megszokható....ami viszont aggaszt, hogy nekem is érkezik a kuplung felől az a bizonyos bekerregés, amivel kapcsolatos netes utánajárásaim alapján mindenhol a kuplungkosár problémát írták, aminek bizony derék ára van, 860 euro. Ezzel kapcsolatban fogalmam sincs, hogy a meglévő lamelláknak mi a sorsa, illetve olvastam olyat, hogy a K1300 kuplungja kompatibilis az enyémmel, hogy érdemesebb lenne -e azt megcélozni. Beszéltem bontóssal, azt mondta, sokan próbálták, de javítani nem lehet ezt a hibát, cserélni kell, viszont azt nem garantálja senki, hogy egy bontott kuplunggal előbbre leszek.
A váltóval kapcsolatos rémhírekkel kapcsolatban úgy vagyok, hogy el kell engedni, mert csak mérgez. A 2 hetes böngészéssel csak annyit értem el, hogy olykor úgy sírom álomba magamat és néha rápillantok a birtok sarkában lévő öreg diófa legvastagabb ágára. :)
A szerviz intervallumoknak, az elvégzendő feladatoknak, hozzá kapcsolódó folyadékminőségeknek utána néztem...a múltbéli japók is mindig, mindenből megkapták a legjobbat. Egy tételre nem volt egyértelmű utalás, motorolaj 5, vagy 10W.
Az érthető, de ha 95 van előírva, akkor szerintem nincs értelme. Nekem nem volt változás. Pedig időnként tankolok 100-ast, de csak abban a reményben, hogy jobb a minősége, tisztábban tartja az üzemanyagrendszert. De erre sincs bizonyítékom, lehet, hogy csak magamat nyugtatom vele :)
Nekem a 95-ös V-Powerrel is volt 1-1 becsörgése az R1150-esnek, viszont 98-as vagy 100-assal nem kopog egyáltalán! Igaz én is úgy vettem észre nem fogyaszt kevesebbet, és nem is megy jobban tőle, viszont több újabb (R1200GS, K1200) motort hajtó ismerőstől is azt hallottam, hogy nekik igenis érezhetően jobban megy. Amelyiknél meg a 98 az előírás annál nem is kérdés, hogy meghálálja..
Ezt írtam is, hogy lehet hogy jobb az adaléktartalma. Viszont sem fogyasztásban, sem teljesítményben nincs érezhető különbség. Ennyi. Ezt több autón és több motoron is próbáltam.
Amikor évekkel ezelőtt megnéztem a blokkot, akkor 10% volt a bioetanol aránya a normál üzemanyagnál és 5 a vpowernél. Aztán lehet, hogy rosszul emlékszem, legközelebb megint megnézem (mondjuk az londoni blokk lesz)
Hozzászólásom lényege az volt, hogy érdemes prémium üzemanyagot használni mert ezekben jobban ellensúlyozzák a bioetanol káros hatását. Illetve ha valaki saját maga önti bele a 95-ös üzemanyagba az adalékot akkor az biztosan benne van! És hogy újabb adalékkal szolgáljak, EU-s direktíva szerint évről évre növelni kell az üzemanyag gyártóknak a bio összetevők arányát a hajtóanyagokban!
Azt az adalékot használom amelyiket az egyik nagy ismert kúthálózat is használ. Természetesen nem a kutasoktól veszem hanem külföldröl az adalék gyártótól. Magyarországon nem forgalmazzák. Nagyon szívesen mesélek róla, de csak privátban mivel ezt szerződés szerint itthon nem lehet megvásárolni.
Van értelme a prémium üzemanyagnak. Sajnos a benzin és a gázolaj minősége a belekevert bio komponensek miatt évről évre romlik. Ezt ellensúlyozandó tesznek bele adalékokat. A prémium üzemanyag több ilyen adalékot tartalmaz. A fogyasztás maximum egy két tizedet javul ( saját tapasztalat ) ami nagyon nehezen mérhető. Az is benne van a pakliban, hogy egyes kúthálózatoknál helyben keverik bele az adalékot ezáltal "keletkezik" eladó be nem kevert termék. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy saját magunk adalékoljuk a benzint. Persze ehhez kell egy kis mazochizmus. :-)
Az én tapasztalatom az: A motorom csendesebb lett, és jobb lett a fogyasztása mióta 100-ast használok. Ezt nem csak a bmw-nél tapasztaltam. Más márkánál is. Valójában a második tankolás után észrevehetőbb a különbség. Illetve akkor, (egy visszaesés) mikor a megszokott 100-as helyett 95-öst tankolok.
Bátorításként: nyáron volt három éve, hogy megforduló autóval ütköztem, medencecsont két helyen tört. Fél év alatt tűrhetően gyógyult, most már vidáman mászok fel a GS-re! Tudom, nincs két egyforma törés, de türelem, meggyógyul, jó lesz!!
"A szeretetnek nincs szüksége eszményi alakokra. A szeretet olyan, mint... de nem, nincs hasonlat a szeretetre. Nincs oka, nincs magyarázat reá. A szeretet, úgy látszik, önmagáért való. Néha felgyűlik egy emberben és kiárad."
Ok! :) Majd ismertetem a megoldást a feleségemmel is! :DDD
Egyébként nem attól a felelősségtől vagy kockázattól féltem az utasom, amit én jelenthetek rá nézve, hanem attól a kockázattól, amit a közlekedés többi résztvevője jelent az utasra nézve.
Persze egyszerű a képlet, el kell dönteni az embernek, hogy vállalja ezt, vagy nem. Aki inkább bizonytalan, mint én is ebben a témában, az inkább ne vigyen utast - mint én sem szívesen - mert görcsbe szorult gyomorral még oly kockázatos motorozni!
A kérdéses 1200RT 2005-ös, amibe tudtommal a gyári előírás szerint 98-as benzint kellene tankolni - jóllehet a kopogásérzékelő miatt elketyeg 95-össel is.
Mire vált be? Én minden járművemben minden prémium nyálat kipróbáltam és soha semmi változást nem tapasztaltam sem fogyasztásban, sem teljesítményben. Egyébként egy 95-re beállított gyújtás/befecskendezés-nél a 100-as milyen előnyt tudna biztosítani? Jobb kompressziótűrést? Minek? A 95-el sem kopog, akkor a 100-nak semmi értelme. Max annyi, hogy talán jobb adalékok vannak benne, tisztábban tartja a rendszert, de ebben sem vagyok biztos.
Visszaolvastam ezt a párban motorozós dolgot és eljutottam a hozzászólásodig. Úgy látom, te a felelősségtől félsz. Én a munkám miatt megszoktam, hogy mások élete múlik rajtam, hogy gyorsan kell tudni meghozni a helyes döntést és hogy ez nem játék, nem lehet elölről kezdeni, ha elbasztad. Így nekem természetes, hogy szinte kizárólag utassal motorozok, bevallom, már furcsa is, amikor nem.
Szerintem keress egy nőt magadnak, próbálj meg együtt élni a felelősséggel és meglátod, nem is olyan rossz az .-)
Ma volt szerencsém az elején belefutni abba a kamion balesetbe az M5-ön, amit a Petőfi félóránként bemond :(
Mikor megálltunk a pályán (akkor még nem tudva, hogy 1,5 órás stop lesz) épp elment a sorok közt előre egy magyar rsz-ú GS (nem láttam milyen pontosan)
Hát, hogy is mondjam... Tegnap operálták a 12. csigolyáját, aminek a sérüléséről eleddig nem is volt szó, csak miután hazaérkezett, jött képbe ez a sérülés.
Röviden: a körülményekhez mérten jól van (ha kap éppen fájdalomcsillapítást). Még a medencéjét és a bal lábát műteni fogják, így hát vár még rá jó pár nehéz éjszaka, de bizakodóak vagyunk, és érezhetően javul az állapota.
Ezért nem preferálom a rövid csapott hátuljú kiaautókat, és ezért nem engedem a gyereknek sem, hogy a hét személyesben a hátsó sorban utazzon. Persze ha kamion szalad rá, akkor ülhet az ember jóformán bármiben, de azért akkor sem mindegy, hogy közvetlen a hátamba kapom a lökhárítót vagy van gyűrődési zóna. Jobban kedvelem a benzines járműveket, de a családnak dízel autót vettem, mert ha sérül a tank, akkor benzines esetén nagyon nagy a tűzveszély, az ha tüzet fog, abból nincs menekvés. Attól még a gáz is biztonságosabb.
A Zala motorosai csoportba (face) rengeteg fénykép lett megosztva a találkozóról. Vannak köztük igazi gyöngyszemek.
Kár, hogy egy BMW se indult az ügyességi versenyen. Jó lett volna látni egy boxert bevetés közben. :-)
Igazán vegyes csapat volt Pannoniás, MZ-s, Jawa-s, Simsonos, BMW-s, Hondás, veterános, új motoros, sport motoros, chopperes, szegényebb, és gazdagabb, otthon barkácsolós, és szervizbe járós is jó hangulatban megfért egymás mellett. Eddig talán az egyik legjobban sikerült Söjtöri találkozó. Külön élmény volt szirénázó rendőrautó mögött motorozni. Szép hosszú sor volt, ahogy átvonultunk Gyenesen, és Vonyarcon.
Szerencsére nem emésztem magam, és igen, vádolom Giovannit/Paolot, vagy hívják bármiként is. Nem kívánok neki rosszat még így arctalanul sem, de abban azért bízom, hogy mégis lelkiismeretes ember, és ezért remegő térddel issza a reggeli kávéját, átérzi, hogy bajt csinált, tanul -, és a mi talán fontosabb, másokat is tanít majd a hibájából.
El is fogadtam, megtörtént tényként kezelem a dolgot, sőt, tulajdonképpen szerencsésnek is tartom magunkat (főleg magamat), hogy élve, és a jelek szerint rokkantság nélkül megúsztuk.
Csupán azt próbáltam leírni a cikk fényében, hogy amikor valami történik, akkor az ember azonnal érzi, hogy ami történt, abban része volt, egy ember sorsa volt a kezében.
A bajuszcibálásban nem veszek részt, inkább egy rövid élménybeszámoló. A hétvégén a Söjtöri Motorosok ismételten egy nagyszerű túrát szerveztek amiben három megálló is volt programokkal (Zalaapáti, Keszthely, Balatonederics). Több mint 150 gép jött össze mindenféle márkából, voltak igazi veterán gyöngyszemek is. Természetesen BMW-ből is akadt néhány. A túra végén egyik hondás barátommal még elgurultunk a Somogyvámosi pusztatemplomhoz, majd hazafelé vettük az irányt. Széles utat és hosszú szezont mindenkinek!
Ne emészd magad! El kell tudni fogadni, hogy vannak dolgok amiket nem tudunk befolyásolni. Erre létezik egy emészthetöbb megoldás: Istent, vagy a sorsot okolni. Ha kézzelfoghatóbb megoldás kell, akkor azt az idiótát lehet hibáztatni aki sietett.
Ha az önvádat választod, akkor az fel fog emészteni. Jönnek majd az emésztöszervi tünetek, és/vagy a depresszió. :-( Ne ez legyen! Vigyázz magadra!
"...Ködlámpát relézem, annak a vezérlő pozitív jó a helyzetjelzőről egy kapcsolóval?..."
Nekem így volt az 1150RT-n, gond nélkül működött.
A szivargyújtó/USB bekötése szerintem leginkább az akksira direkbe, természetesen a pozitív szálon egy biztosítékkal. Ha azt szeretnéd, hogy leállítás után ne maradhasson rajta fogyasztó, akkor szintén egy relé, mint a ködlámpa esetében írtad.
Az utassal motorozás témaköréhez csak pár gondolat:
- én személy szerint lényegesen jobban élvezem a motorozást, ha nincs utas, ha nincs agyonra pakolva a gép.
- a párom szeret(ett) motorozni, nem is annyira magát a motoron utazást élvezte, hanem azt, hogy ez általában szép helyeken történt. De azt is szerette, hogy a motoron "közelebb" volt a természethez, közvetlenebb volt az élmény (illatok, hőmérséklet), mint egy autóban - még ha ez elcsépelt frázisként hallik is. Tulajdonképpen ki tudnám jelenteni, hogy összességében szeretett motorozni.
- ha utas volt mögöttem, mindig másként motoroztam, nem tettem "csínyeket" - már csak a súly miatt másként viselkedő gép miatt sem -, de ha pl. valamelyik gyerekem ült mögöttem, hát akkor "mindent kétszer meggondoltam".
- és akkor a lényeg: a mostani balesetünk kevéssé jellemző motorosbaleset, de a párom sokkal-sokkal súlyosabban sérült, mint én. Ez természetesen azért történt így, mert ő ült hátul, és onnan érkezett az ütés. (Megkockáztatom, hogy én azért úsztam meg könnyebben, mert ő a testével az utamban volt.)
Nem vagyok magamba zuhanva, nem vádolom magam, mégis van bennem egy megmagyarázhatatlan érzés, hogy esetleg valamit mégis elmulasztottam, valamit mégis másként kellett volna. Érzem, hogy felelős vagyok érte (mármint a párom állapotáért). Az pedig - amit már lefirkáltam, így nem ismételem -, amikor megláttam a földön a baleset után, nos akkor az ember özönvízként kapja a felelősség érzését, és szembesül tetteinek (értsd járművezetői utolsó cselekvései) következményeivel, amin már változtatni nem tud. Akkor, ott tudtam, hogy ez miattam is történt - még ha nem is voltam hibás.
Summa summarum: kurva nagy felelősség utast vinni még autóban is, de motoron hatványozottan. Ettől függetlenül semmi esetre sem állnék olyan ügy mellé, mely elvenné a döntés jogát akár a jármű vezetőjétől, főleg pedig az utastól.
Szia! Nekem szintén 2003-as GS-em van, én már úgy vettem, hogy az előző tulaj egy szivargyújtó kivezetést az ülés alatt előre hozott a légszűrőház tetejére a hátsó lámpáról. Így csak akkor van áram alatt a szivargyújtóm, ha ráadom a gyújtást. Ő egy CB rádiónak adott vele áramot, én ezt már nem használom és kiszedtem. Eddig 3 éve használom egy Lidl-ös szivargyújtós töltővel úgy, h a tank alatt futó kábelköteghez hozzáfogtam a szivargyújtóba bedugott usb kábelt, azt a kormányhoz előrehoztam, és így tökéletesen tölti navigálás közben a kütyümet. Nekem ez így bevált, persze lehet van ennél szofisztikáltabb megoldás is, de így nem látszik, nem lóg ki és nem ázik sehol semmi..
Azért én remélem, hogy lesz 1-2 jó motorfelújítás, és hasonló téma, mint ahogy tavaly télen is volt. A trollokkal meg nem érdemes foglalkozni, tovább görget az ember, és kész.
Én most szombaton szüretre megyek, autóval, tehát a most hétvége sajna kilőve, de már készülök a jövő hét végére, no meg az október 23-i hosszú hétvégére. Az egyik nap a horgászaté, a másik a motorozásé. :) És éppen ideális időjárás van. 15-18 fok, napsütés napközben, motorozáshoz ez pont jó.
Srácok, türelem. Néhány troll nagyon unatkozik az utóbbi időben... A "rendes BMW-s" meg az kiélvezi az utolsó napsugarakat, és többet motorozik, mint nyáron. Szépen visszatér majd a téma a rendes keréknyomba, ahogy elromlik az idő, és garázsba kerülnek a motorok.
..az utasok is elkezdenek majd a karácsonyi készülődéssel foglalkozni. Talán... bár az én utasom is bejelentette már, hogy ha szombaton jó idő lesz, akkor menni akarunk valamerre motorozni. :-)
Szóval. Nem a féklámpám rossz, hanem a sebesség visszajelzés néha megbolondul. (2* fordult elő.) Egyik esetben egy sebességi fokozattal többet mutatott a valóstól . Egy másik alkalommal, pedig a 3. és 4. fokozatoknál nem mutatott semmit. Mindkét esetben leállítást követően, újraindításnál helyre állt a rend. Van ezzel kapcsolatban valakinek észrevétele, tanácsa, tapasztalata?
most viszont kategorikusan ki kell jelentenem hogy bár humorosnak gondolod magad, nem csak hülye vagy hanem igazából bunkó is. most teszek egy X-et a neved mellé
Most lett elegem ebből a fórumból. Oldalakon keresztül megy a duma a semmiről, BMW-ről gyakorlatilag nincs szó, csak egymás b@sztatása megy. Mi lesz itt télen, amikor már tényleg csak okoskodni jár ide mindenki?!
Nem mintha én sokat írtam volna ide, de már olvasni is csak félve nyitom meg mindig. Aztán mire végigolvasok 10 oldalt, az élettől elmegy a kedvem!
Ok! Nem is akarok én tanácsot adni senkinek, csak megosztottam egy cikket amit találtam, hogy ki mit von le belőle, vagy elolvassa-e egyáltalán, az saját szuverén joga.
A felelősségen túl egyébként ha arra gondolok, hogy a fiammal mikor motorozunk, még meg is jegyeztem, hogy kifejezetten jót tesz a stabilitásnak az 50 - 55 kg-ja, észre sem veszem, hogy hátul ül, csak annyit, hogy valahogy a jótól is jobban fekszi az utat a motor.
Mikor öcsémet vittem, na ezt már nem mondhattam el, a közel 100 kg-jával olyan fos lett a motor vezethetősége, hogy alig vártam hazavigyem.
Ezért nem is ülök én sem fel szívesen más mögé a 110 kilómmal! :)
És szerintem Te sem szívesen cipelnél egy 100 kg-os személyt Magad mögött! :)
Tehát én az utas alatt nem pont csak egy 18 éves kiscsajt értek! ;)
Hát igen, ezek még izgalmas pillanatok ilyenkor! :) Ilyenkor még minden apró hangot összeszorult segglukkal kémlel az ember - lehet nem mindenki, de pl. én ilyen vagyok :) - majd egy - két év múlva már meg se hallani! :)
Nem, abszolút nem! Csak azt is meg kell érteni - hogy utassal minden más - mint ahogy a cikk is írja. Van aki ezt tudja is, aki meg nem, ők jobb ha időben belátják ezt.
Az ifa átment a baloldalra és onnan fordult be. A motort vitte magával. Úgy mint amikor segíted a mögötted jövőt és előbb átsorolsz és fordulsz balra. Az autók előtt még el is fordult volna. Csak jött a motor gyorsan. Na szerintem is hagyjuk békében nyugodni őket.
Hmmm most láttad vagy nem.? Ha kicsit figyelmes vagy látod hogy a bekötő útón áll az ifa alatta a motor. Azonnal meghaltak a srác még össze is égett . Mid1 nem vágom ezt az utas dolgot mit akarsz vele de baromság.
Hogy hivatalosan mit állapított meg a vizsgálat a végén, azt viszont nem tudom! Viszont ha bármilyen szögben is, de nem 90 fokban találkozik a motor az IFA lökhárítóval, az lepattan róla, nem képes ilyen mértékű deformációt előidézni véleményem szerint. Valamint a lökhárító mindkét oldala szimmetrikusan deformálódott, ugyan azok a nyomok vannak a jobb oldali és a bal oldali félen is, gondolom ugyan azokkal a motor alkatrészekkel találkozott először.
Te szerintem arra gondolsz - az ütközés úgy tudom az IFA sávjában történt még - de mivel valóban kanyarodáshoz készült, az ütközés miatti stresszben be is kanyarodott, félretolva a motort maga alatt.
A söfőrben volt egy sör, ezért pár hétre le is volt csukva, de utána kiengedték, mert állítólag nem ő okozta a balesetet.
De lehet Neked van igazad, mindenesetre aki motorra ül, véleményem szerint nem lehet elég óvatos! Sajnos pont a fordítottja jellemző! A szarvasok sem kérdeznek, hogy ugorhatok-e az árokból motoros elé.
Ahogy a múltkor olvastam itt valakinek a méltatlankodását, most gondolom Te is arra asszociálsz - nem túl szakmai az oldal! :DDDD ...mindenre kaphatsz választ, hogy a féklámpáddal mi van, valószínű itt soha nem tudod meg! :DDDDD
Egészen biztos vagy benne? Mert én láttam az IFÁ-t és a saját sávjában állt és a motortér rácson kívül semmi nem sérült rajta. A motor is elölről volt alácsúszva az első két kerék között állt meg.
Szerintem itt mindenki adott jóindulattal tanácsot, csak azokat meg is kellene fogadni.
Mindenesetre ezt csak arra írtam, hogy elindultak a költségeid felfele és erről talán nem a "béjemvéd" tehet.....hogy is van a közmondás, aki kurvának áll ne panaszkodjon ha d..ják! :)
A cikk kapcsán ismét felvetődött bennem, hogy már rég meg kellett volna tiltani az utasszállítást motorkerékpáron! Véleményem szerint idejét múlt a dolog teljesen, a motorkerékpár már jó ideje nem közlekedési eszköz, hanem hobbi! Igen, annak is, aki munkába azzal jár! Én motorra csak a vezetőt engedném, senki mást!
Emlékszem, pont két éve az utolsó kellemes őszi októberi szombaton egy 44 éves fickó a barátnőjével a Mátrába igyekezett. Egy kocsisort előztek, szemből jött egy IFA, ami le akart kanyarodni, ezért állt a sávjában.
Már soha nem derül ki, hogy miért nem tudott visszatérni a saját sávjába a motoros, frontálisan az IFA elejének csapódtak, egyikük sem élte túl a balesetet. Azóta ott a kereszteződésben egy fehér és egy fekete kereszt jelzi a tragédiát.
Őszinte legyek, kezdettől fogva az a teóriám, elképzelhető, hogy megijedt az utas, és a pánik hatására megváltozott a motor irányíthatósága, nem tudta visszavinni olyan rövid távon a motort a saját sávjába.
Vagy egyszerűen elszámította magát, lehet ha egyedül van visszaviszi a motort a saját sávba, de utassal már nem tudta ugyanezt.
Meglepődve tapasztaltam, a sebesség visszajelzőm nem mutatta a 3. 4. Sebességet. Másodszor fordult elő ilyesmi, de az első estben1.- nél nem mutatott semmit, üresben 1- es, 2- ben 1- est, és így tovább. Leálítottam, újraindítottam,és Újra pontosan működik. Mi lehet a baj?
Az első fék használata után egyre sűrűbben úgy marad a hátsó féklámpa, valamint zúgó hangot hallat valami (ez feltételezem a szervó). Mikor megpiszkálom a fékkarnál a kábelt minden helyreáll. Haldoklik a szenzor az első féknél? Találkozott valaki ezzel?
Szerettem volna vele várni a jövő évi szervizig, ami valamikor májusban esedékes, de így veszélyes vele közlekedni. Nem tűnik komplikáltnak a csere, szerintem meg tudom oldani, csak egy ilyen alkatrészre lenne szükségem. Online rendeléssel vannak pozitív tapasztalatok, vagy forduljak a legközelebbi BMW szervizhez?
Az, hogy az "ár tükrözi a minöséget" itt is helytálló. A gyárinak van még egy elönye a többivel szemben: Ha pl. a bal oldala sérül, akkor lehet csak azt a kis részt is megvenni, nem kell újra az egészet.
Ebben az esetben (az elsö horzsolás után) már rögtön el is tünik a gyári felára.
1200es GS-hez (2010 évjárat) szeretnék bukócsövet venni. Mit ajánlotok? Van valami tapasztalatotok? Egy dőlés kb semelyikben se tesz kárt. De lehet hallani olyanról, hogy egy utángyártott cső több kárt okozott csúszáskor mint hasznot. Erről mi a vélemény? Kb 40 ezer egy puig, Hepco & Becker kb 180 euro, a gyári 350 euro, de használtan 150-200 euróért ki lehet fogni.
Keveseknek tetszik, és még kevesebben vágnak bele. Ennyi pénzért már vizes GS-t is adnak a sarki fűszeresnél, és az boxer is, meg benne van a kaland is, még ha a GS vásárlók többségének az egyetlen kalandot az jelenti, ha kevés a benzin Villach környékén és ezért köztes célpontot kell beütni a GPS-be.
Csak lehet, hogy nem az Adventure modellek között kéne listázni (GS-ek vadászterülete). :) Ja, a sportmodelleknél meg ott az R1200RS, ami inkább túra, mint sport.
3 ezer alatt én nem váltok fel ,ha folyamatosan gyorsítok. Egyszerűen nem szereti a váltóm,(még most is megtévedek mert a japó váltónál nem számított) crúzolni akár 1800as fordulaton is lehet vele 6ban de azt sem szereti. Nem rángat de határon van , inkább 5be az a városi tempó szabályosan. Kint viszont folyamatos 120-at megyek ahol lehet, 4200at pörög . Addig jól fogyaszt(nem 4,2) a szél is elviselhető és nekem elég.
Megnéztem a BMW honlapján a motorhoz ajánlott gumitípusokat. Bridgestone T30Evo az egyik, most ez van rajta. Már eléggé kopott, de nem is túl jó, bizonytalan a határtartománynál, valamint ez túragumi, ledöntve a nagy kigyorsításoknál megadja magát.
A másik ajánlott típus a Pirelli Diablo Rosso 2. :) Adventure motor, persze.
Úgyhogy Diablo Rosso 3 lesz a kiválasztott gumi.
Ja, a műszerfalon az információknál a külső hőmérséklet számai alatt köridőmérő van. Adventure motor, persze.
Mi a különbség - ha van - a zöld és a kék BOSCH gyertyák között, mikor ugyan az a gyári száma, meg minden egyéb más is. Vagy csak annyi, hogy amivel eredetileg szerelték az Indonéziában készült, a kék meg Indiában.
Mert az tudom, hogy szerszámgépekben a kék a profi ipari felhasználás - már ami a BOSCH-t illeti, és a zöld a barkács kategória. Gondolom a gyertyánál nem ez a jelentése! :)
:) Aki sportmotorral kezdi, mint én is, nehezen áll át, mert azt hiszi, csak az a jó motor, a többi csak gyenge, rossz futóművel megáldott, puha ócskaság.
Kell némi belátás ahhoz, hogy az ellenkezője bebizonyosodjon. A sportmotor menő, a legerősebb, a leggyorsabb, a leg-leg-leg. A hétköznapokban ez rohadtul nem erény, de ez nem számít. Én ugyanezt jártam végig, és biza kereken 30 éves koromra jött el az, hogy egyenes kormányt szereltem a GSXR1000-re, mert úgy talán jobb lesz a hétköznapokban. Az utóbbi 6-8 évben kezdtem el értékelni a többi motort, a kisebb köbcentis vasakat, a rétegmodelleket és azóta szempont a hétköznapi használhatóság.
Mégis sok sportmotoros jár a Stelvio-ra, és hasonló stílusú szerpentinre sportmotorozni... Miért? ...és milyen morcik, amikor az ember minden kanyarban utoléri őket egy 15 éves 86lovas túragéppel. :-)
Én egy tök átlagos mezei motoros vagyok, aki szeret kanyarodni.
Pl. a sportmotorommal ugyanitt csak csetlek-botlok (tapasztalat). A sportgépek a Hringre valók, vagy a Pannónia-ringre. Kakucson egy supermotóval simán körbe lehet motorozni az átlag motorosok 95%-át ha sportmotorra ül, de az Euroring is túl szűk még egy csutkakormányos gépnek.
Meglepődve tapasztaltam, a sebesség visszajelzőm nem mutatta a 3. 4. Sebességet. Másodszor fordult elő ilyesmi, de az első estben1.- nél nem mutatott semmit, üresben 1- es, 2- ben 1- est, és így tovább. Leálít.. ujraindít, és semmi baja. ???
Véleményem szerint viszont inkább a Te techikai tudásod ami miatt tudtad, vagy tudod szerpentinen alázni a sportgépeket, nem gondolod?
A motornak sok köze véleményem szerint azért nincs hozzá, mert ezzel a magas üléspozícióval ugyan ha bátor vagy tudod lábtartóig dönteni a gépet, viszont a sportmotoroknál azért csak jobban jön - gyakorlatlanabbaknak vagy nem annyira technikásaknak is - hogy befekszenek a kanyarba.
Alapvetően annyi a gondolatom, hogy hasonló tudású személyt aki sportgéppel indul, nem gondolom az XR falhoz állítana.
Világjáró haverom kétszer feküdt be a vízelvezető árokba a Mátrában hasonló kaliberű Supermotoval, szóval azért csak óvatosan.
A második esete már fájdalmasabb volt, mertőhelikopter vitte el.
Szóval megerősítem, hogy semmi köze a túrához, ez egy sportmotor. Pár sportgépet kikerültem vele a külső íven, nem is beszélve a Goldwing klub találkozójáról, akik a Mátrában keringőztek a 4-5 mázsás vasaikkal.
A tükör rezeg 5-6 ezer között, valamint nagyon forszírozott tempóban a csajom csizmája leért az utaslábtartón. Ennyi az összes negatívum. Ódákat meg hadd ne zengjek róla, legyen elég annyi, hogy ennek a motornak annyi értelme van, hogy túrázás közben agyonveri a sportmotorokat a szerpentinen.
:) Fogyasztás nincs 6.5-7 liter alatt, ez tény, de hát az erő benzinből fakad.
Végre sikerült beszereznem a vario kofferekhez tartozó konzolt. Felszerelhettem. Ma gurultunk kicsit, és volt olyan gondolatom hogy megrakva "culával" , stabilan ottmarad majd minden szerpentinen, gödrön, bakkanón? ...
3 éve szórakoztatom a társaságot odaát a statisztikai adataimmal, ha kérik ha nem :-)
Ennek alapján ez idő alatt, a következőket tapasztaltam:
11% Ez lightos gurulás során adódik, jellemzően pl. BIKE-R féle szezonnyitó/záró gurulás.
12% Ez normál országúti motorozás eredménye tempós, de szabályos körülmények között. (A leggyakoribb mért értékem.)
13% Ez nálam igen ritka - talán 1-2 alkalommal jelentkezett - jellemzője, hogy jelentős kressz szabálysértéssel jár.
Mentségemre szóljon nem én diktáltam a tempót, csak próbáltam lépést tartani.
10 % Ez a kakukktojás, ami a múlt héten jelentkezett nálam először. Magyarázatként nem tudok másra gondolni, minthogy szokatlanul sok tempomatos autópálya szakaszt tartalmazó út volt.
Ma nekem is sikerült mennem egy 400km-és kört Csabával aki az új Africa Twin-jével volt. Cseréltünk egy kb. 50km-es szakaszon, kiváncsi is voltam, milyen is a híres-neves új Africa.
Jopofa kis motor, de nem éreztem semmi döbbenetet. Jóval kisebbnek érződik mint a GS, a kormány keskeny es közel van a vezetőhöz, a tank keskeny es alacsony, az ülés kicsi es kimondottan kemény. Fékezéskor vagy húsz centit bólint az eleje, a motorblokktól azt vártam hogy selymes járása lesz mint egy Hondától várja az ember, de nagyobb gázra rezeg és kemény kalapáló hangja lesz. Állva könnyebb vele talán menni mint a GS-sel. A gázkarnak öt centis holtjátéka van. Főúton ötödikben előzéskor simán lehet neki nyélgázt húzni, nem tépi le a fejed. (A GS LC-mnek Dynamic-ban ugyanitt nem merek teli gázt adni...) A műszerfal alatt mindenféle kusza kábelek tekeregnek.
Miután megálltunk egy benzinkúton hogy visszacseréljük a gépeket, az alábbi párbeszéd zajlott le:
B -Jo ez a kis Honda, végülis. A GS milyen?
Cs-Ez egy műszer.
B -Melyik, a Honda?
Cs-Nem, a BMW.
B -De várjáL nem a Hondátka szokták mondani, hogy finom műszerek?
Cs-Figyelj, a Hondám egy T-34-es orosz tank. A BMW-d meg egy Panzerkampfwagen.
Nem akarom szítani a "japánmotor-BMWmotor" vitat ujra, de Csabáról tudni kell, hogy megrögzött Honda-rajongó, szívesen élcelődik a BMW minden bakiján pl. mostani első villa esete. De most ment először BMW-vel és nem hittem volna, hogy BMW-ellenesként ilyen kicsúszik a száján valaha is.
Legalább már tudjuk, hogy nem bírod a modortalanságot, amit a hozzászólásod szóhasználata is mutat :DDDDDD ........ hát ezt hívják fogalomzavarnak :DDDD
Ebből a mínuszolásból ne vonj le nagy következtetést, semmi köze a mondanivalóhoz, inkább a hozzászólóhoz... nekem minden hsz 1-2 mínusszal nyit, függetlenül a tartalmától (tudom, sokx írok bosszantót, de nem mindig :D)
Amúgy még most is meglep, hogy felnőtt emberek ebben élik ki magukat - a féccbuk meg a lájkolás úgy tűnik, maradandó nyomot hagy az agyon (meg a Zindexen is, hisz nemrég vezették be itt e funkciót)
Holnapra én is tervezek egy gurulást, hasonló útvonalon, mint Bálinték. Szerintem 12-13 körüli indulással. Valaki még arra felé? A 9:30 sajna nekem nem jó, bevásárlás és egyéb úri huncutságok miatt :)
Szia Gábor - holnap en is motorozom. Esztergom - Duna-Ipoly Nemzeti Park környékén megyünk egyet a fonokommel (új Africa Twin). Sajnos a mienk egyfajta zártkörű motorozás lesz, nem tudok veletek tartani. De ha a szlovák oldalon szembe jössz, majd integetek, meg foglak ismerni. :)
Aztán visszaintegess ám, nem úgy mint a sok bunkó BMW-s! :)
Tudtam, hogy a címre fogsz asszociálni, pedig esküszöm tök véletlen volt! :) Mikor megnyitottam, hogy én is újra meghallgatom, akkor villant be! :) Szóval bocsi! :) Ha nem szereted a Csapdát! :)
Ha már a stílusos címeknél tartunk:) küldök egyet neked, ami némi asszociációval a fórumos szereplésedet jeleníti meg MOB személyében ..... de a vége happy end :DD
Nem, hát nagyon megijedtem, illetve arra sem volt időm, hogy megijedjek, mert mentek előttem is, meg jöttek utánam is, így nem volt idő gondolkodni meg nézegetni a motort, hanem haladtam tovább a forgalommal. Egyébként valami ki volt folyva az aszfaltra, igaz, addigra már széthordták a kocsik, de mikor ráfordultam, mint a jégen kiszaladt a motor alólam oldalra.
Nem, nem csörög, miért csörögne? 90 ezer van benne, de eddig még a kötelező szervizeken kívül nem volt semmi gond vele. Egyszer elcsúsztam egy körforgóban, de csak a doboz fényezése sérült, igazándiból le sem estem a motorról, hanem azzal a lendülettel visszalöktem magam és mentem tovább.
Írásodból csak az jött le, hogy ezek szerint Te is hallottad már ezt a mítoszt, ezek szerint ez országos lefedettség lehet, már ami a terjesztését illeti!
Örülök, hogy ezt írod, figyelsz arra, hogy ne adjunk alapot ennek a dolognak, lehet tényleg az a legjobb, ha integetek én is bőszen, hogy véletlen se rontsam a megítélését a BMW-s társadalomnak!
Szerintem ez a régi jó általánosítás. Az audisok nem indexelnek, a fiatalok okozzák a legtöbb balesetet, a cigányok mind bűnözők, a szőke nők buták...
Én annyit tudtam tenni ez ügyben, hogy amióta béjemvézek, rettentően figyelek, hogy először intsek, sőt kiképeztem az asszonyt, hogy ha látja, hogy nem érek rá integetni, akkor tegye meg helyettem.
Mellesleg én nem nagyon szeretem ezt az egész köszöngetősdit, de csinálom. Ami a halálom, hogy már a robogósok is csinálják- ahhoz már végképp nincs kedvem pedig, hogy Bp- en végigrobogózva is 10 másodpercenként intsek valakinek.
Nem megbántani akartalak, és nem is trollkodni jöttem - hanem mivel nekem is BMW-m van - ezért érdekel kifejezetten ez a mítosz, amit már nem egyszer a fejemhez vágtak több helyen is!
Hogy bezzeg, a BMW-sek b...nak még visszainteni is!
És magam is rájöttem, hogy van alapja, mindazon által én vissza szoktam inteni!
Ezt a sok álszent és terjengős faszságot amit itt összehordtatok az utóbbi hozzászólásaitokban, két szóban is össze tudtátok volna foglalni: "trollkodni" és "jöttem"
Először arra gondoltam, megkérlek benneteket, hogy ha
-nem szeretitek a BMW- t
-nincs is BMW- tek
-nem tetszik az itteni társaság
akkor esetleg orientálódjatok másfelé. De aztán rájöttem, hogy nem érdekel, itt vagytok- e vagy sem. :)))
Nekem BMW-m van. Szeretem. Érdekel mit írogatnak az itteni, BMW- hez kötődő emberek. Úgyhogy ide fogok látogatni ezután is.
Teljes mértékben nem értem ezt a hozzászólásod, kicsit nekem zavaros, de lehet velem van a baj!
Itt az integetés kapcsán viszont eszembe jutott, hogy korábban többször és másoktól hallottam, hogy a BMW-sek b...nak még csak visszainteni is! :)
Nem akarok általánosítani, mert nem szabad, és minden márkának a funjai között van ilyen meg olyan ember is! :) De! :)
Akik tavaly, vagy idén nem intettek vissza, mind kivétel nélkül BMW-sek voltak! :D ...csoportban, vadonat új gépekkel, szinte minden esetben! :D
Én sem vagyok egy nagy integetős típus már - megmondom miért - mert azóta, hogy egyszer kétszer pofára estem a fent említett motoros fazonokkal, olyan hülyének érzem magam, kb. úgy érzem magam az integetés kezdeményezésével, mint mikor elsuhan egy motoros csapat az úton, és a kisiskolások integetnek nekik. :) Szóval már nekem ciki a dolog, saját magam előtt, szóval ha int valaki, akkor határozottam visszaintek, de már nem kezdeményezek! :D
Viszont kíváncsi lennék, hogy miféle felsőbbrendűségérzést ad az, hogy ezen a három betűs vackon ül? :D ...mert én semmi másra nem tudok gondolni a kapcsán, hogy még csak a fejét sem biccentette meg egyik sem! :D
Na nem mint ha érdekelne! :D Csak kíváncsi vagyok de erősen! :D
Pl. most mentem egy London-Budapest-Londont Alpokon keresztül. Minden harmadik-negyedik motoros. Ha intettem, akkor visszaintettek, de nem nagyon kezdeményeztek.
Ha én azt mondom, hogy szerintem a bmw nem elég megbízható, akkor nem leugatok senkit, hanem kifejezem a véleményem. Tőlem te vagy bárki annyi bmw motort vehet, amennyi neki jól esik.
Általában 3-4 év kell, mire az ember máshogy kezdi látni az otthoni dolgokat, sokat beszéltük az itteniekkel. Egyébként az irónia jó, de az írásod gyenge lett.
Igen, hajtós volt. Az időt sajnos behatárolta a csapat rendelkezésre álló szabadsága. Volt eső is, de szerencsére csak az autópályás, utazós napokon. Az egyik hágon meg ráfagyott a viz a plexire :-)
Nem tudtunk semmilyen úttól távolabb eső nevezetességet felkeresni, de igy is feltöltött rendesen ez a túra. Remélem még belefér majd később egy hasonló...
Most olvastam csak Lbx esetét. Nagyon megrázó, mielőbbi jobbulást kivánok én is!
Azon az udinei szakaszon nem mentünk, viszont a veronai buszbaleset helyszinénél igen. Az se volt jó érzés...
Sokat még nem mentem vele. De semmi köze egy túramotorhoz, ez nyilvánvaló. Ez egy sportmotor, amit megemeltek, mert most ez divatos, és így kényelmesen lehet rajta ülni.
Első kerék centírozást igényelt, mert 150 felett rázott egészen 200-ig, a fölé még nem mentem vele, mert doboz volt hátul.
Nagyon megy, és ez a futómű egészen új számomra, bombabiztos érzést nyújt, pedig a GT sem volt kutya ilyen szempontból.
Hibája, hogy kicsit remeg, nincs kulcs nélküli indítás (GS-en van, talán a súlycsökkentés áldozata lett) és túlságosan izgága, nem lehet vele nyugodtan menni. :) Nekem ez jó, de én a periféria vagyok. :)
megkaptam, mindjárt megy a telefonszámom válaszban!
A Mátra nekem az utóbbi időben nem volt annyira bejövős, én forgalom és útminőség tekintetében Szlovákiát jobban preferálnám, lehet rövidebbet kerülni arrafelé is kora délutáni hazaérkezéssel. De igazából nekem mindegy az útvonal, ha úgy jobb akkor felőlem mehetünk egyet Mátra-Lillafüred felé is egyet.
Én nem vettem észre, hogy kezd kihalni nyugaton. Még a Glockneren és a Stelvion is köszöntek (vagy csak visszaköszöntek illedelmesen?), pedig ott azért koncentráltabban jönnek a motorosok. Arra viszont évekkel ezelőtt rájöttem angol videósokat nézve, hogy náluk az úton azért nincs integetés, mert a "rossz oldalon közlekednek". A szembe jövő jobb oldalon jön, a gázkart meg csak nem engeded el. Viszont a fejbiccentés ott is megvan.
Teljesen igazad van. Ne foglalkozz azzal, hogy itt ez a sok búvalbaszott nem kíváncsi a te véleményedre, hisz ők még nem tartanak ott ahol te! Képzeld, egyszer én is éltem Angliában egy rövid ideig és ahogy te is külföldön találtad meg a bölcsek kövét, úgy én is ott világosodtam meg. Hazajöttem és próbáltam hirdetni az igét. Mutattam nekik például, hogy mennyivel királyabb az úton a balratartás, ez a sok hülye meg falkába verődve még mindig elavult módon a jobbratartás szabályai szerint közlekedtek és jöttek velem szembe mind az autópályán! Birkák! Ugyanígy voltam az itteni BMW motorosokkal. Nem értik, hogy elfogultak és amit ők szeretnek az szar, egyszerűen el vannak tévedve, továbbra is csak vergődnek vég nélkül, csak szerelgetnek egész évben, veszik drágán az újabbnál újabb szar-fos bmw-ket, és nem akarják elfogadni amit mondok nekik.
"Egyszerűen képtelenek elfogadni, hogy valaki máshogy." - És ezt én képtelen vagyok elfogadni, mert tudom, hogy nekem van igazam!
De mindegy, én már feladtam, vettem egy bmw-t, csak hogy közéjük tartozhassak és beálltam én is a birkák közé bólogatni. Mert úgy jobb mint egyedül. De ettől még veled értek egyet, mert ezek mind hülyék és szerintem még az iróniát sem érthetik úgy mint mi. Nekem nem sikerült felnyitni a szemüket, de neked neked kitartást, sok sikert és jó egészséget hozzá! ;)
Hmmm, érdekes ez a fórum, azt gondoltam sokkal "szakmaibb", de most inkább úgy érzem az egészet, mint ha a Mónika Show-ban lennék! Vagy van egy másik BMW motoros Index fórum is?
Ezt most komolyan kérdezem, mert akkor lehet rossz helyre léptem be.
Ha igy gondolod etniez kollega akkor azokat sem kell leugatni akik szar BMW -et( Ducatit, Triumphot, KTM et ne addj Isten Harleyt) vesznek, tartanak es nem a sztender japant!
Nem tudom, hogy te melyik nyugaton jártál, de az idei 4 nyugati túránk során már azon röhögtem magamban a vége felé, hogy gyakran még az utasok is integettek egymásnak. :-) Ha ciki, ha nem, én még tartom ezt a szerintem jó szokást. Egy-egy köszönés igazán nem megerőltető. Az meg különösen az Olasz részeken tűnt fel, hogy bárhol megálltunk motorosok mellett, egy Hi, hello, ciao, vagy buongiorno mindig fogadott bennünket. Persze az is igaz, hogy mikor felér az ember a Stelviora, akkor nem pacsizik le mind a 647 motorossal.
Ez az integetősdi kezd teljesen kihalni nyugaton. Már az Alpokban is annyi motoros volt most nyáron, hogy ott sem integettem senkinek.
Gondolom ők sem nagyon integetnek egymásnak:
Londonban még nem ez a helyzet, de reggel egy lámpánál simán összejön 5-10 motor, lámpa pedig 200 méterenként van, faszom sem fog 250X integetni, míg beérek melózni.
"Bennem csak az az egy kérdés merül fel, hogy ha mi magyarok ilyenek vagyunk, mint amilyennek leírsz minket és ez zavar, akkor miért nem az angol fórumokon nyomulsz, vagy ülsz a pub-ban a haverokkal, vagy csinálsz akármi mást ami jobb annál, mint olvasni azt, hogy egy pár "nyájba tömörült leugatós stílusú" ember "béget" itt a fórumon? Felesleges időtöltés, egy életed van ne pazarold az idődet ilyen dolgokra..:)"
Olvasd el figyelmesen megint :D
"Miért így, miért úgy. Egyszerűen képtelenek elfogadni, hogy valaki máshogy. Máshogy bármit. Hiszen ők megmondták, hogy mit és hogyan és hogy jön ez ahhoz, hogy másképp."
Látod, észre sem veszed. Nekem is kellett 3-4 év távollét Magyarországtól, amíg látni kezdtem bizonyos dolgokat. Hogy mi a baj a fejekben odahaza. Nem olyan felszíneseket, hogy az emberek búval baszott arccal ülnek mindenhol, hanem a gondolkodásbeli különbségeket.
Te igazából nem arra vagy kíváncsi, hogy miért vagyok "itt", hanem le akarsz nyomni, be akarsz törni a te sztenderedbe. De miért? :D Én nem akarlak megváltoztatni, tőlem maradhatsz ilyen, te miért akarsz engem megváltoztatni? Érdekes pszichológiai kérdés. Valahol azt mondják, hogy aki boldog és elégedett, az nem ilyen. Ha neked van XC90, akkor nem lehetsz nagy nyomorban, még is mi a bajod az élettel? :)
U.I.: Tudod hányan mondják otthon, hogy minek neked ekkora autó? :D Meg hogy honnan van a pénzed, biztos loptad? :D
Az meg sem fordul abban az okos kobakodban, hogy rajtad kívül másoknak is lehet önálló véleménye? És ha ez egyezik mások önálló véleményével azaz adott dologban egyetértenek, akkor az mitől falkázás? Vagy akkor "motoparts" fórumtárssal ti most az általad elítélt falkázást csináljátok?
Hétvégén együtt motorozás és/vagy személyes találkozó esetén kivonom az árakból az 500 Ft-os postaköltséget, azzal is hozzájárulva az örömteli motorozáshoz;)
Nagyon találó, mondhatni költői megfogalmazás, ahogy szemlélteted a helyzetet! ;)
Irodalom órán ennek a két sornak a valóságtartalmából nagyon szép elemzés születhetne! Ha visszagondolok középiskolai irodalom tanáromra! :) Jól használod a költői eszközök tárát, ez tuti!
Ugyan ezzel az idióta mentalitással találkoztam már a 90-es évek végén külföldön is, a magyar ott sem tudott összefogni jó értelemben, csak ha ki kellett kezdeni a másik honfitársat, akkor. Ugyan ebben a stílusban viselkedett mindig is, mint írod. Ezért is tart itt az ország, ahol tart manapság. Ezt használják ki egyesek, és a politika is.
Osztom a véleményed, hiszen magának az országnak a berendezkedése is ezt diktálja - politikailag is. Erről persze sokat lehetne beszélgetni, persze nem az Általad is említett sztenderdek szerint élő emberekkel.
Szuper tùra lehetett! Nem volt egy kicsit megerőltető? A szezon vègi 4 napos tùràt kèszakarva lazàbbra terveztem, volt egy nap mikor csak 150 kmt mentünk, igaz azt vègig esőben, 10 fokban. Bevallom, èlveztem, h egy kicsit lazàbb volt a tempò, főleg, hogy az időjàràs sem kedvezett.
Ezzel nincs is semmi baj, hiszen azért van, mert szereted. Ha nem szeretnéd, akkor nem lenne.
Arra utaltam lent, hogy valaki írta, hogy a motorozás felelősség a családoddal szemben, erre azonnal kapta az adag savat. Pedig az lett volna a normális reakció, hogy elfogadja a másik véleményét és elmondja a sajátját.
De nem ez történt. És itt most nem erről a konkrét esetről van szó, hanem az általános magyar felfogásról. Figyeld meg holnap, hányszor találkozol a "sztenderdekkel". Sokáig fogsz számolni.
Ha megfigyeled, ez a leugatós stílus mindenhol jelen van Magyarországon.
Vannak ilyen sztenderdek, amit a többség kitalál és a többieknek be kell tartania. Mindenhol és minden téren.
Ismerős?
"Miért ilyen a haja?"
"Hogy néz ez ki?"
"Miért ilyen a ruhája?"
"Miért oda megy nyaralni?"
Miért így, miért úgy. Egyszerűen képtelenek elfogadni, hogy valaki máshogy. Máshogy bármit. Hiszen ők megmondták, hogy mit és hogyan és hogy jön ez ahhoz, hogy másképp. Be kell állni a nyájba és együtt bégetni.
Mert ha nem, akkor kibeszélnek a hátad mögött vagy telenyomnak mínusszal a fórumon, mint valami óvódás.
Ebben a fórumban is megvannak a sztenderdek. Bmw szép, bmw jó, stb. Ha te meg nem így, akkor kuss. :D
Szoktam mosolyogni ezen az integetősdin, meg hogy a testvérem vagy, mert te is motorozol. Aztán mikor megállsz valahol útközben (mondjuk étterem, vagy látványosság), és látod, hogy motoros, köszönsz neki, és annyit sem mond, hogy bikkmakk. OK, nem kell azért egyből egymás karjaiba omlani, de talán ennél többet is ki lehetne ebből hozni.
Természetesen van ellenpélda, néha nagyon jókat lehet dumálni, tök ismeretlen emberekkel.
Én is szoktam motorosoknak inteni (szerpentinezéskor kevésbé, ott inkább figyelek), és leginkább a robogósok/kissebb motorosok nagyon szoktak örülni, szinte zavarba jönnek, hogy őket is "motoros számba" veszem, én a köcsög BMW-s, onnan a GSA tetejéről :)
Az inget felvettem! De magad is azt írod, mindenki azt irkál a fórumon amit akar. Ilyen alapon, ezután, azért nem intünk egymásnak az úton, mert lehet, hogy a " fórumos csávó" jön szembe? Ezt gondold át.
Nem ismerjük egymást, de sokszor olvastam az írásaid, ami alapján én mégis csak ismerlek egy kicsit. Kívánom, hogy mihamarabb felépüljetek és minden rendbe jöjjön!
Sajnos manapság már a cégek életében nem a márka imázsa, hanem a jövedelmezőség és a profitorientáltság az egyedüli mérvadó.
Ha nem tud egy meghatározott célt elérni, és meghatározott nyereséget felmutatni, akkor a befektetők kiszállnak és másba teszik bele a tőkét.
Az amerikai, nyugat európai nyugdíjasokat - mert a legtöbb multi cég befektetői őbelőlük tevődik ki a részvénypiacon - nem fogja érdekelni, hogy milyen magas minőségű és technikai színvonalú terméket állít elő a cég, őket egy dolog érdekli kizárólag, mennyivel járnak jobban, hogy nem bankban vagy otthon a párnacihában tartják a pénzüket - jobban mondva trezorban.
Sajnos napi szinten látom ezt a megalkuvást a multi gyártócégnél, olyannál, aki a szektor vezető minőségi gyártója lenne pedig.
Miről firkálsz itt mobilról, tabletről, gyerekekről. Ez egy sajnálatos baleset volt, ahol egy ember nagyot hibázott, emiatt több másik, vétlen ember megsérült. A közlekedés veszélyes üzem. De ebből párhuzamot vonni, hogy régebben jobb volt, igazat adok neked, mert akkor még nem volt eszközöd ahhoz, hogy hülyeségeket irkálj az ismeretlenség mögé bújva. Remélem magadat is törlöd a fórumon, mint a neved:-((((
Eredendően pénzzel a zsebben, menj és nézz/próbálj ki a kiszemelt típusokból párat. Ha megvan, hogy melyik a legoptimálisabb neked felhasználás szempontjából, akkor az adott modellről biztos kapsz pár hasznos infót.
Amit viszont tudomásul kell venned, hogy ezek használt motorok és egész biztosan ami elromolhat az el is fog romlani :))
...jó, majd utána nézek annak a nyavajás évjáratnak, de mindenki tudja, hogy az integrált fék problémás, és a régebbi váltók széthullanak, ami nem Getrag váltóval szerelt! :)
Most @-ban vannak akiknek ilyen van eladó a vevő szempontjából? :) ...vagy mi a baj? :)
2003-re emlékszem, akartam én is R szériát venni, de a tesztek - TotalCar - alapján úgy emlékszem a 2003 előtti modelleknél figyelmeztettek az integrált fék problémáira és a széthulló váltóra. Getrag váltó legyen, az a lényeg, ha jól emlékszem?
Újabb típusú sor 4-et ilyen árfekvésben messze kerüld!
Lehetőleg csak a 2003 vagy utáni modelleket az R-ben, ahol nincs integrált fék, mert az problémásabb kicsit, illetve a korábbi váltók is ha jól tudom, de majd a szakik ezt pontosan megmonják, melyik évjáratokat kerüld.
A döntés alapja a típust illetően mindenképp az legyen, hogy ki is próbálod a szóba jövő modelleket.
11 éves korom óta BMW mániás vagyok, de még nem vettem. Tavasszal tervezek motort vásárolni, így 47 éves fejjel, és segítségeteket kérem, melyiket válasszam.
A jelenlegi elképzelésem (korábban az F 800 R tetszett, inkább idomosok jelenleg):
F 800 ST
K 1200 GT
K 1200 RS
R 1150 RT
R 1150 RS
úgy 1 millió , ill 1,5 körül ilyeneket találok is
A kérdésem az lenne, melyik motorváltozatot lenne érdemes választanom: új sor 2, sor 4, avagy hagyományos boxer.
Melyiket kerüljem ilyen árak körül?
Leginkább a boxer tetszene, (a retrosága miatt is) de nem zárkózom az újdonságok elől sem.
Mentünk egy kört; 3700 km, 7 nap, 18 kisebb-nagyobb hágó, 11 határátkelés.
Svájcban a Milka, a svájci óra és a bicskagyártók jól élhetnek, de a legnagyobb bolt a záróvonal és előzni tilos tábla bizniszben lehet. Több hágó volt, mint előzés :-).
Kis-Bernát:La Bonette:
Mondhatnám, hogy a motornak egy nyikkja sem volt, de a túra felétől minden gyújtás ráadáskor azt mondta: nyikk-nyikk. Menetközben is nyikorgott piciket, jobbára terhelés váltáskor. A zaj az ESA, de inkább a kipufogó csappantyútól jött. Bontsam szét a blokkot?
Kedves Lbx-nek és nejének teljes és mielőbbi felépülést kívánok! Sajnos @ ügy ez, de most azt kell szem előtt tartani, hogy sokkal rosszabbul is elsülhetett volna ott a helyszínen a dolog!
Sajnos nagyon szeretek motorozni, és azért sajnos, mert akinek családja van, át kell gondolni mindent sokkal jobban, mert nem csak magáért felel! Akkor sem csak magáért felel, amikor nem ülnek mögötte a gyerekek!
Ezért nagyon sokszor vagyok úgy vele, hogy ránézek a motorra, meg ránézek a két gyerekre, és a kocsiba ülök be reggel!
Régebben azért minden más volt, kevesebb volt az autó, és kevesebb volt az őrült meg figyelmetlen ember is az utakon!
És mobiltelefonok sem voltak, meg tablet, stb.
Sajnos a kockázat nőt, nem csökkent, ami a motorosokat érinti, és pont a közlekedés többi résztvevője jelenti a folyamatos kockázatot a motorosokra nézve!
...amelyik motoros persze meg még saját magára sem vigyáz, az már egy másik történet.
Engem is letaglóztak soraid mikor olvastam tegnap, nem is reagáltam rá. De csak azért nem, mert te szavak nélkül is tudod, hogy mint motoros társ és márkatárs mielőbbi felépülést kívántam már lélekben nektek, és hogy mihamarabb ismét együtt lehessetek a pároddal, mert az is biztosan segíteni fogja a gyógyulást! ;)
Nekem a szombat-vas lenne jó, volt aki ha jól olvastam pénteken érne rá, Horpa pedig az okt 1 vasárnapot kizárta. Sajnos olyan, hogy mindenkinek jó biztos nem lesz, de akkor megkérdem úgy hogy esetleg egy szeptember 30, azaz most szombat kinek lenne jó?! Én ha nem jön közbe semmi váratlan akkor benne vagyok, az időjárás ennél már csak rosszabb lesz októberben szerintem..
A munkasrol annyit tudok, hogy o is sulyosan serult, helikopterrel vittek el a helyszonrol, de kozelebbi infom nincs. Azt sem tudom, h a rendorok tutdak-e beszelni vele - mindenesetre mondtam neiki, ha beszelnek vele, jobbulast kivanok.
A hatulrol erkezorol semmit nem tudok, allitolag 50es ficko - ez mintha a cikkben benne lenne. Azt nem tudom, h vallalta-e a felelosseget. A rendorok azt mondtak, azt nyilatkozta, sietett munkaba.
Arról van információd, hogy mi lett a balesetben megsérült munkással, aki szintén megsérült a balesetben? Illetve a vétkes sofőr elismerte a felelősségét?
Kszonom a felakanlasokat a segitseg targyaban, de egyelore minden rendben megy, nincs olyan, amiben tudnatok segiteni. A motor szallitasa meg van szervezve, csak a rendorsegi engedelyre varunk,a paraom hazaszallitasat a biztosito szervezi, a korhazi elhelyezese is szervezes alatt.
Kicsit fura hogy nem adsz esélyt nekik , saját hozzá szólásodra válaszolsz rögtön. Fölösleges szerintem provokálni őket! Én sem olvasom minden percben a topikot. BMW - s öli a BMW-st .
Persze, csak akkor tudunk segíteni, ha igénylik, és persze közülünk is csak néhányan és csak egy két dologban. Ezt szerintem ki lehetett olvasni a posztból. :)
Már mindenki értesült róla, hogy a K1100-as széria a BMW legbeváltabb konstrukciója, és hogy azóta sajnálatos módon a gyártó tévúton jár.
Bár ennek a felismerése néhány fórumtársnál még nem valósulhatott meg, de ez nyilván az eddig elmaradt kipróbálás rovására írható. (én szerencsések egyike vagyok, majdnem vettem egyet négy éve)
De nem szükséges ezt folyamatosan a felszínen tartani ;)
Én szívesen segítek! De megvárnám, hogy igénylik-e azok, akik most bajban vannak. Gondolom, hogy van családjuk, barátaik és ismerőseik is. Nem tolakodnék elébük, ez nem illik. Barátság! :-))
r1100 rt , vagy sokszámú barátom, vagy esetleg azt osztrák vasút megváltója. ehhez nem kell túl nagy felajánlást tenni. A munka nagy részét lesz aki elvégzi. Nektek, csak annyit kellene mondanotok, hogy: SEGITENÉK. ha kellene.
jaj,gyerekek, ne már ne!. Mi azon semmit nem segítünk rajtuk,hogy kollektive posztoljuk, hogy mennyire együttérzünk velük. ki gondolja úgy, hogy segítene?
R1100Rt 2henger 95Nm 5500 1/min 10,7:1 a kompresszióviszony. 90 Hp ha érdekel valakit. K1100 Lt 4 henger 107 Nm 5500 1/min 11:1 a kompresszióviszony. 100 Hp ha érdekel valakit.
Gondolom az autósnak semmi komoly baja, nem mintha kívánnám neki... De azért van min elgondolkodnia. És persze nekünk is, többszörös figyelem kollégák, és lám még így is bekövetkezhet..
Pont most akartam elmesélni pozitív élményeimet, de most nincsen kedvem hozzá.
Még egyszer gyors felépülést kívánok az összes sérültnek, és mindenki vigyázzon magára.
Én is nagyon sajnálom, és mielőbbi felépülést kívánok nektek. Ma még szerintem korai megkérdezni tőletek, hogy van-e még kedve te ő ezek után motorozni. Kérnék mindenkit, hogy egy ideig ne is tegye! Inkább jelezd kérlek, ha bármiben segíthetünk.
Volt motoros utasbiztositas (Mapfre), eddig korrektek. Az is osszejott, hogy levigyenek udinebe a paromhoz, mielott haza hoznak - kulon korhazban voltunk, mert intenzivre vittek, tegnap elottig meg altattak.
En tervezem, hogy felulok, de ehhez kell a karterites. Hogy a parom hogy lesz ezzel
Igen, pontosan ez történt; szendvicsbe kerültünk egy Punto (elöl), és egy Marea (hátulról) közé. Mindez csütörtök reggel, ragyogó időben, alig 10 perce indultunk a szállásról. Én teljesen megálltam, tartottam a féket, hogy ezzel is stabilabban álljon a gép (felmálházva, párom sem éppen pehelysúlyú, főleg fullra beöltözve), be volt nyomva a vészvillogó, a topcase-en is volt kiegészítő féklámpa, páromon pedig volt sárga mellény. Mindez kevés volt...
Én megúsztam egy lábtöréssel; bal lábamban a szárkapocscsont 3 helyen tört, a lábszárcsont is eltört, és elmozdult egymástól. Kaptam egy pálcát a lábszárcsontomba belülre, pár csavarral rögzítve. Most éjfélkor hoztak haza mentővel.
A párom még Udinében az intenzíven, de már stabil az állapota, és minden esély megvan a normális felépülésére. Egyébként az ő mérlege; egy kis vérömleny a fejében (ez már felszívódott), szintén törött bal alsó láb (jelenleg külső rögzítéssel, de itt még kinéz egy műtét), egy medencéhez kapcsolódó csigolya sérülése (ez állítólag nem igényel külön kezelést), és egy repedés a medencéjén, amihez kapcsolódott egy kisebb hasi vérzés. Ez a medence-repedés mai konzílium tárgya, ma dől el, hogy kell-e, és ha igen, akkor kint, vagy hazaszállítás után operálni.
A rendőrök pénteken azt mondták, én nem vagyok hunyó, kizárólag a Marea vezetője a hibás. Azóta nincs új hírem.
Motor valahol a rendőrök vendégszeretetében...
Az első napon - mivel semmivel nem tudtam terelni a figyelmemet, két napig nem is tudtam aludni - folyamatosan jött elő a kép, hogy belenézek a tükörbe, ott az autó eleje, majd a csattanás, utána a földön látom, hogy a párom mozdulatlanul fekszik, szeme csukva, de nem teljesen, kis rés alul. Ezt ne érezze senki; beszartam, és kiabáltam, hogy ne haljon meg, másztam oda hozzá a kifolyt benzinen és olajon keresztül. Sikerült felébresztenem, és akkor már megnyugodtam, kértem, mozgassa a lábát, karját, fejét, ha tudja, érzi-e őket. A forgalmat irányító fickó lábai a nyílt töréssel ott feküdtek keresztben a párom lábain.
Egyébként én tényleg soha senki motorját, vagy egy típust sem szóltam le, egyedül nekem a V2 nem jött be, az tény és való, de az a saját motorom volt.
Szóval Mindenkinek balesetmentes és nagyon kellemes motorozást kívánok, teljesen őszinte szívvel, és a lényeg mindig az, hogy Ti, a tulajdonosok találjátok meg a számításotokat a motorotokban, és a többi, hogy ki mit mond, az minden szempontból lényegtelen.
Tudom azt is, vannak sokkal jobb motorok az enyémnél, még saját típusomon belül is, lehet, én fényezni is csak magam szemszögéből fényeztem a motorkát - főként azért, mert nem egy mai darab - időgépnek hívom csak, mindig azon szoktam merengni, hogy mikor legurult a szerelősorról - 1992-tőt írunk, itthon még javában dúlt az MZ / ETZ korszak, nyugaton meg már ezt tudták! ...és mind ekkor, én, 1992-ben hol voltam, mit csináltam! ;)
Az elmúlt pár nap fórumbejegyzései alapján nekem az jött le, hogy ha a tökéletes motort keressük, akkor rá kell venni a Hondát, hogy gyártson K1100- et.
Eddig komolyan vettelek, de most... hagyd már ezt a frankózást... nagyon uncsi. Sokan ültek itt már valóban erős motoron, ne gondold már, hogy a sor4 100 lovad akkora durranás!
Úgy hirdette magát az oldal, hogy csak kizárólag chopper motorokkal, kiegészítőkkel és életérzéssel kapcsolatban lehet bejegyzést tenni, aki mást tesz fel, azt figyelmeztetés nélkül törli a szódavizet fröcskölő szájú ember! :D
...ezt még el is fogadtam, ez teljesen rendben lett volna! :)
Mikor eladtam az "ócskavasat", megírtam, hogy sikerrel elkelt a motor, és nagyon örülök, mert ki nem állhattam, hogy össze - vissza cibál a szél, perget a nyeregben mint madárijesztőt az őszi forgószél! :D
...erre mi történt??? :D ...a szódavizes szájú figyelmeztetés nélkül törölt, pedig hát én semmi másról nem írtam, csak a saját qva nagy életérzésemről, amit a chopperezés jelentett számomra! :DDD
Na, mi ez, ha nem kommunizmus, ha más véleményen vagy, mint mi, akkor nincs köztünk a helyed, akkor te vagy az ellenség! :DDD
...persze minek egy olyan oldalnak a tagjának lenni, ahol semmibe veszik a véleményed, és törölnek, mert nem az ő muzsikájukat fújod, hogy milyen kemények vagytok fiúk a bőrgatyában és rojtos mellényben, műanyag (kínai) roham sisakkal a fejeteken, megülitek a 65 lovat, ez a nem semmi! :DDDD
(Ha valaki magára ismer, az pusztán a véletlen műve, a fent leírt történet és a történetben a szereplők kitalált személyek, és pusztán a véletlen műve az esetleges hasonlóság!) :)
Copy right K1100Lt1992
A bejegyzés másolása, terjesztése, közreadása és harmadik félnek történő továbbítása akár részben vagy egészben szerzői jogot sért, és jogi eljárást vonhat maga után.
Nos, én részemről maradok a 4 hengernél és a 100 vagy több Le-nél! Mindenkinek, Aki szeretné természetesen, kívánok 1 vagy 2 hengeres motorokat, és további kellemes váltogatást össze - vissza a fokozatok között! :D
...én az utat és a tájat nézem inkább részemről, mint a fokozatkijelzőt! :)))
...azért alkalom adtán, ha utatokba kerül próbáljatok ki egy K1100-ast! ;)
megpróbálok hunyni egy két órát mielőtt nekiindulok kis kis Frankfurt-Pulling-Wört am der Donau-Freising-Budapest túrámnak és hozok egy kisköbcentis ámde nyomatékszegény Smartot.
...abban viszont egyet értek, hogy a nyomatékgörbe teljesen más, a magas fordulatú több hengeres motorok közel nem olyan nyomatékosak, mint a hosszú löketű 1 - 2 hengeresek ugyan azzal a ccm-el, ezt tudom!
..a K1100-nak 8500-nál kezdődik a piros, megsúgom! :)
...nem foglalkozom "dongó" motorokkal, 1000 ccm alatt nem tudom mit forognak a motorok, sem 1 sem akárhány hengerrel... ;)
...nem osztom az észt senkinek, mert örülök, ha nekem van! ;) (persze ezzel nem mondtam azt, hogy másnak ne lenne, még mielőtt kiforgatod szavaim!)
...bármiről amit írtam, az saját tapasztalat alapján történt, ha kérdésem volt értelmes, arra pedig pont senkitől nem kaptam konkrét választ, lsd.: 1 vagy több hengerből lehet kihozni jobb teljesítményt?
Ok! Igazad van, olvastam én is, hogy rosszul írtam, de nyilván a fordulatszám tartomány is szélesebb, ahol a 11500 rpm dolgozik, mint egy 6000 rpm motor...
Végig, mert a drót amivel lekötöttem nem engedte elszabadulni, így kénytelen volt azon át lélegezni :) (kimondottan légszűrő szivacs volt, mivel az is volt nálam)
Nem szeretnék trollnak tűnni, de anno az én (nálamnál 4 évvel fiatalabb) kéthengeres, négyütemű motorkerékpárommal (márkát szándékosan nem írok) a Budapest-Dunaújváros távolságot egy működő hengerrel, egy kivett gyertyával (a gyertyanyílást egy olajos szivacsdarabbal lezárva) és kb. 60-70-es tempóval tettem meg a javítás helyszínéig. (elégett a jobb gyertyakábel a trafó kivezető tüskéjével együtt, én voltam a f&sz amikor cseréltem nem sokkal előtte)
A motorkerékpár a javítás után is kifogástalanul üzemelt még éveken át.