A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Csak azt tudod bikázni, bontás nélkül, amelyiken van kialakítva bikázási pont. Ezeket lehet rendelni.
A csatolt képen megjelöltem, hogy hol található. A pozitív az önindító fedeléből áll ki ( a főkábelhez van rögzítve), anegatív a bal hengerhez van becsavarva.
Bikázni úgy tudsz, hogy leveszed ezt a fedelet és az önindító nagy pozitívjára kötöd a pozitívot. Annak a vastag kábele rögtön az akku pozitívjáról jön. A negatívot legegyszerűbb a blokk valamelyik csavarjára kötöd.
Ez a csatlakozó nem alkalmas bikázásra - sem az a készülék (vagy legalábbis annak vezetékelése), amivel ezen keresztül bikáznál. Szerintem.
Erről 12 voltot tudsz levenni, illetve elméletileg az akkumulátort tölteni (a GS esetében nem vagyok benne biztos, de az RT, R esetében így van, tehát valószínűsítem, hogy a GS esetében is) az ilyen aljzatba illeszkedő csatlakozóval ellátott töltővel.
Kerékpárnál már váltottam, illetve tavasztól jöhettek próbálni, igazi össztelós gépeket is, nálam lehet bérelni őket (KROSS). Igazán ezzel endurozunk mostanában a haverokkal az erdőben. Ezek nyomaték rásegítős bringák, azaz tekerni kell őket, csak az legális.
Még egy kis érdekesség, ha már ennyire robogózunk..
Egy cég csinált pár éve néhány db prototipust németországban az elektromos C Evolution és a C1 összeházasításával, Lazareth C-one evo a neve.
Elég jó lett, állítólag, de az ára meg horror volt, egy magyar srác használja az egyiket:
Bemásolom amit 2 éve irt róla:
"Alapvetoen az elektromos C evo az alapja,es felure pedig a regi C-nek a vazat erositettek,de ugy,hogy megmaradt a “bukoketrec” szerepe.Hatotav a jobb keztol fugg. Ha nagyon ecoban megy az ember akkor 140-160km. Ha a varosi kozlekedesben normalisan mint a c1-200 akkor 120-130km.Ha pedig mint egy speedmotorral akkor nagyjabol 100km.Feket nem kell hasznalni,mert oriasi a rekupacio. A hangja hasonlit egy targoncahoz.Rettenet gyors! 60ig mint egy rendes gyorsasagi motor. 135a vegsebesseg. Elektronikusan letilt.A hatrany,hogy eleg nehez. 300kg korul.A futomu az nagyon jol sikerult.Az ara is rettenet.Nemetorszagban egy software gyarto ceg csinalta sajat hasznalatra,a Lazareth homologizalta. Igy van sajat rendszama.Egyenlore 4db van belole. Sajat hasznalatra csinaltak,de jelentos erdeklodes miatt gondolkodnak rajta,hogy rendelheto legyen."
Ráadásul ebbe egy egyensúlyozó aktív rendszert is belerakott a bme, ami az akku mellett további drágitó tényező lenne/lesz ha végül valóban ki is adják..
Amúgy szimpatikus, tetszik a sík tető, a bemutatóban nagyon sok ötlet van, ami alapján jól testre szabható, pl szörfdeszka rögzítő, stb..
Én amúgy azt vártam, hogy kiadnak egy C1 újragondolást elektromosan, esetleg 2 első kerékkel. Ezt végül is egy kis startup cég meg is csinálta, azokból a mérnökökböl álló csapattal akik anno a C1-et csinálták. XYTE One a projekt neve, tetszik is, de a kb. 4-5 Millió Ft-os ár sajnos ezt se fogja tömegtermékké tenni, pedig praktikus eszköz lenne a dugók csökkentésére.
Ha visszagondolok a C1-re, talán a magas súlypont és a súlyához képest gyenge motor volt kifogásolható rajta, valamint a kis kerék és kemény hátsó rugózás.
Egyértelmű pozitívuma, a sisak és védőruha nélküli motorozás szabadsága, főleg a nyári nagy melegben.
Szóval egy elektromos, alacsony súlypontú C1 szerkezet újragondolva, tetszene, bár az előző széria, éppen a magas ára miatt sem lett sikeres, gondolom az új sem lesz olcsó.
Én kaptam is a motorral egy gyári fehér ilyen kis műanyag bizbaszt ami elvileg el szokott törni. Ez az én példányomon már állitólag nagyon az elején eltört de a cseredarab amit a wallis kiadott végül nem lett beépítve, ezek szerint nem véletlenül.
Igen a 2 személy elég fura ezen, de a gyerekek már ki akarták próbálni, tetszett nekik. Mondjuk ha késésben vannak és edzésre le kell ide a közelbe vinni valamelyiket és az asszony a kocsival nincs épp otthon akkor talán SOS fogjuk használni, talán. Amugy azt irja, hogy nem is szabad a bódéba kapaszkodni, csak a hátsó ülés elején lévő kapaszkodót szabad fogni az utasnak, hát nem egy komfortos opció az biztos.. :)
Enyémben nem volt Abs. Bár ezek szabályozása még nem annyira kifinomult, azért nem árt, ha benne van. A sztender mozgató bowden cseréjéhez szét kell szedni a fél motort, szidtak is a Wallisban. Szóval, ha kicseréled, nem szabad meghekkelni azt a műanyag pogácsát, ami eltörik akadály esetén. Vagy csukogatod így, de az nem annyira komfortos.
Még annyit, hogy én fülvédővel használtam, mert sisak nélkül nekem hangos volt.
Az a kétszemélyes használat nagyon vészforgatókönyv, én el sem tudom képzelni kit tudnál rábírni, hogy hátul kapaszkodjon a fülkébe, persze sisakban.
Voltunk náluk GS-el és nagyon segitőkészek, és normálisak voltak. Nem éreztem ezt a rábeszéllek akkor is, ha nem lesz jobb hozzáállást amit te vizionálsz.
Ha mondanak valami okos ötletet, hogy esetleg csak egy progresszív rugót tesznek a gyári telóra stb. akkor tudok majd mérlegelni, és kitalálom h mi lesz.