A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Én kaptam is a motorral egy gyári fehér ilyen kis műanyag bizbaszt ami elvileg el szokott törni. Ez az én példányomon már állitólag nagyon az elején eltört de a cseredarab amit a wallis kiadott végül nem lett beépítve, ezek szerint nem véletlenül.
Igen a 2 személy elég fura ezen, de a gyerekek már ki akarták próbálni, tetszett nekik. Mondjuk ha késésben vannak és edzésre le kell ide a közelbe vinni valamelyiket és az asszony a kocsival nincs épp otthon akkor talán SOS fogjuk használni, talán. Amugy azt irja, hogy nem is szabad a bódéba kapaszkodni, csak a hátsó ülés elején lévő kapaszkodót szabad fogni az utasnak, hát nem egy komfortos opció az biztos.. :)
Enyémben nem volt Abs. Bár ezek szabályozása még nem annyira kifinomult, azért nem árt, ha benne van. A sztender mozgató bowden cseréjéhez szét kell szedni a fél motort, szidtak is a Wallisban. Szóval, ha kicseréled, nem szabad meghekkelni azt a műanyag pogácsát, ami eltörik akadály esetén. Vagy csukogatod így, de az nem annyira komfortos.
Még annyit, hogy én fülvédővel használtam, mert sisak nélkül nekem hangos volt.
Az a kétszemélyes használat nagyon vészforgatókönyv, én el sem tudom képzelni kit tudnál rábírni, hogy hátul kapaszkodjon a fülkébe, persze sisakban.
Voltunk náluk GS-el és nagyon segitőkészek, és normálisak voltak. Nem éreztem ezt a rábeszéllek akkor is, ha nem lesz jobb hozzáállást amit te vizionálsz.
Ha mondanak valami okos ötletet, hogy esetleg csak egy progresszív rugót tesznek a gyári telóra stb. akkor tudok majd mérlegelni, és kitalálom h mi lesz.
Igen, ABS, immobiliser, riasztó, kutyafüle, kb. minden gyári extra meg van benne, hátsó ülést, dobozt is megkaptam, 2 személyesre van vizsgáztatva. Lepróbáltam az ablakmosótól kezdve mindent, egyedül az erősítőt/hangfalakat nem sikerült jack-en életre kelteni, bár a blokk hangja mellett ahogy olvastam annak amugy sem sok a létjogosultsága.. Illetve a sztender bowden amiről tudtam hogy szakadt, ezt meg kell még javítani. Kerepesen van egy srác aki bontja ezeket, jofogáson megtaláltam.
Lecseréltem a régi 10+ éves gumikat Michelin 4 évszakos city grip 2re, jónak tünik.
Lehet az X-bike-nál is rákérdezek van e értelme ennek a wilbers cserének, valamit gondolom biztos javítana a komforton.
Ha megnézed és van bármid hozzá, azt előre is megköszönöm, nagyon tetszik, azt hiszem hosszú távon megtartom.
Nagyon gondolkoztam, hogy cseréljem a GS-t az utolsó 1250 lehetőséggel élve, szinte naponta néztem a készletet, és éppen a Trophy lett (volna) a kiszemelt, de végül más irányba kanyarodtam - jött a Honda, maradt az 1250GS Rally.
Valahol bánom már, de most is úgy érzem, ahogy én használom a motort, sok volna a GSA (egyedül a nagyobb tankkapacitás lenne előnyösebb, mert nem szeretek megállni tankolni :-)
Nagyon szép motor, színre jobban bejön, mint a sajátom!
Valahányszor voltam vezetéstechnikán, egy alkalmat leszámítva az aktuális saját motorommal voltam, ami éppen abban az állapotban volt/van, amiben egyébként használom: Honda Deauville, 1150 Rt, V-Strom 650, GS 1250, Honda NC750 DCT. Szőrösnél is a V-Strommal voltam (emlékeim szerint sajna csak 2 alkalommal, de ott nem volt oktatómotor akkoriban, és szerintem most sincs), egyébiránt RiLi-re "járok", de voltam már baráti társaság által felépített gyakorláson is (itt nem volt oktató :-)
Azon egyetlen alkalom, amikor oktatómotor volt alattam a vezetéstechnikán, az a Safety Huingary volt, ahol Honda Hornet 600-t (sor4) adtak, megemelt alapjárattal - nehezen szoktam hozzá, hogy magas az alapjárat, zavarta a fülemet, lelkemet és nem utolsó sorban a gázkezelést.
A hátulja nekem is ilyen volt, nem várd az 1150 rugózását, egyébként a telelever tényleg jó benne, anélkül szörnyű lenne. Max rugócsere lehet pl Wilbers, és még kapható is: https://www.wilbers.de/shop/en/Motorcycle/BMW/C-1-C1/shock-absorber-type-630-TS-Road.html?year=2002, igaz borsos az ára, de pl bontottan ebay-en esetleg? Vagy más gyártó? Németeknél nagy rajongói klub van, ott érdemes kérdezni.
Majd megnézem a cuccaimat, hátha valami alkatrész maradt utána. Itthon bontották is, mostanában nem figyeltem. Esetleg Kelemen Janit is érdemes lenne felhívni, a Váci úti Wallisban, párat még biztosan szervizelnek.
..És akkor már egy másikkal is eldicsekednék, elhoztam egy C1 200 executive-ot zalából, ami fiatalkorom egyik kedvenc járműve volt, 20 év késéssel de kihúzhatom a bakancslistáról. :-)
Nagy buli ez a motor a markolat és ülésfűtéssel, igaz a hátsó futómű valóban néha hátbavágós élmény, sajnos nem tudja felvenni a versenyt az első teleleverrel. Nem tudom ezt kissé puhítani létezhet-e valami megoldás, majd nézelődök a C1 fórumokon is.
Nyilván nem ismerem az összes GS-t, tulajdonképpen csak egy vizes GS-el mentem, az enyémmel, lehet a többi nem dadog le, vagy talán magasabb az alapjárata.
Rt-n meg még nem ültem.
Te jársz Szőröshöz vezetéstechnikai oktatásra, emlékeim szerint ugyanazt tanítja mint a rendőrmotorosok, emelt fordulat és taposni a hátsó féket. Ha jól tudom 5e km-t bír nála egy hátsó betét, nálam meg 20+ e km-t. Az emelt fordulatot pedig lehet a rendőrmotorokon is (meg az oktató motorokon is) picit eleve megemelik.
Eladó R1250 Gsa motorom, az utolsó előtti Throphy amit Mo-n értékesítettek.(Az utolsót Horpa barátom vette meg!:).Első tulaj vagyok a motor hibátlan.Teljes felszereltség, 4 év gyári gari még.
Viszont nem ugyanaz a váltó, végáttétel és futómű van bennük (legalábbis az vizes előtt, nem ugyanaz a váltó és a végáttétel, meg még előbb még a blokk sem ugyanaz), ahol egy RT-t fél kézzel helyben megfordítasz, ott a GS-sel kell egy kicsit dolgozni azért.
A GS-ben ugyan az a motor van, mint az RT-kben, amiről tudjuk, hogy a világon az egyik legelterjettebb motorkerékpár rendőségi használatra, akikről tudjuk, hogy dugókban, szűk fordulókban sem bővelkedik a munkaterületük :-)
De miért akarnék ilyen gyakorlatot csinálni a GS-el? A legtöbb ilyen feladat könnyen elvégezhető egy sor 4-el, pláne ha kicsit meg is emelik az alapjárati fordulatszámot.
Mindent arra kell használni, amire való, a GS sztem nem tanpályára való, illetve nem ilyen feladatokra. Persze meg lehet csinálni vele, meg gondolom itt is lehet emelni az alapjáraton, de nekem meggyőződésem, hogy nem erre való. Az enyém ilyen helyzetekben gyakran ledadog, muszáj belenyúlni a kuplunggal, ez fokozottan előjön, mikor annyira meleg már, hogy bekapcsol a hűtőventilátor. Akkor szinte tuti, hogy pont annyit esik az alapjárati fordulat, hogy képes lefulladni gázadás nélkül.
Ez a hétköznapi használat során nem vagy csak nagyon nagyon ritkán fordul elő, pl araszolás dugóban.
Szóval egy igáslóval nem díj ugratunk, illetve a díj ugratóval nem húzatunk kocsit. Szerintem.
Egyetértek, sommás, nem helytálló, és én még a kirekesztő szót is megengedem magamnak.
Nem szeretnék lemondani a gépészkedés ezen formájáról, és a motorkerékpár automatá váltót egyenes útnak látom az olyan végtelenségig unalmas járművek létrehozásának, mint a mai autók. Csendesek, gyorsak, biztonságosak, kényelmesek, csak éppen végig ásítozom.
Egyébként régi meglátásom, hogy a mai automata váltók( akár autó, akár motor) az esetek 90%-ban az teszik amit te is tennél, de az a 10% nagyon hiányozna.
"Nekem az első széria volt és nagyon szerettem a váltóját, minden körülmény között. A szűk, tanpályás fordulókat egy kézzel is meg tudtam csinálni. A manuális/láb váltó technikai atavizmus."
Ez így egy pindurkát sommás kijelentés, és nem is teljesen helytálló.
Wikipédpia: "Az atavizmus a biológiában az ősökre való visszaütést jelent. Olyan anatómiai, vagy viselkedési jellemzők felbukkanása, amelyek nemzedékekkel korábban eltűntek,[1] ezért gyakran fejlődési rendellenességnek tekintik. ...A társadalomtudományokban az atavizmus egy kulturális jelenség, amelynek során az emberek visszatérnek a régebbi korok gondolkodásmódjához, viselkedésmintáihoz. Eredete a latin atavus, amely a szépapát, tehát az ötödik őst (lásd Rokonság), vagy tágabb értelemben az ősöket jelöli."
Miután a lábváltó/kézi váltó még nem is halt ki, így nem beszélhetünk visszatérésről egy régi megoldáshoz.
Valójában egyszerűbb és olcsóbb szerkezet, a technika most ért el arra a szintre, hogy nagymotoroknál is ki tudja váltani. Robogóknál a variátor már régóta használatos, de pl kisendúróknál a lábváltó sosem tűnt el.
A jóvő megmutatja, merre tart a fejlődés, merre tartanak a fogyasztói igények.
A tanpályás gyakorlatokat megcsináltam a GS-sel is egy kézzel, nem kellett hozzá DCT - pedig ha az 1200+ boxer egyszer ledadog... De pl. a kötélre helyezett teniszlabdás gyakorlatot hogy csinálod meg jobbra - amikor a jobb kezeddel viszed a labdát a gáz helyett, s max a kuplunggal tudsz közbeszólni. Ilyenkor a DCT megáll, és felborulsz. OK, ez nem annyira életszerű, csak mutatja a korlátokat.
Persze a vészfékezős, vagy az akadályelkerülős gyakorlatoknál jól jött a DCT az induló-lendületével, és kiiktathatatlan motorfékével :-)
A tanpályát simán megcsináltam vele, de voltak olyan gyakorlatok, ahol bírkóztam vele, mire rájöttem a gáz/fék egyensúlyára.
A fiatalabb változatokban van "user" lehetőség, valószínűleg az közelebb állna hozzám.
Nem vetem el, nem mondom, hogy ördögtől való, az esetek nagy százalékában egy magam ízlése szerint konfigurálható lehetőséggel többnyire együtt tudnék élni.
Velem nem kompatibilis: D-ben a kereszteződés túloldalán már 3-ban van, nincs nyomaték, nincs gyorsulás, hallgatom a sor2 küszködését, S-ben pörgeti akkor is, mikor simán felválthatna, mert megyünk 50-60nal a forgalommal, de ő 3.-ban pörög. Kicsit meghúzom a gázt, akkor engedi a 4.-et, de amint átmegyünk a forgalom tempójába, visszateszi 3.-ba, és pörög... És nem enged felváltani.
Nekem az első széria volt és nagyon szerettem a váltóját, minden körülmény között. A szűk, tanpályás fordulókat egy kézzel is meg tudtam csinálni. A manuális/láb váltó technikai atavizmus.
Nemrég kb. másfél órát mentem vele, de nem győzött meg. Dugóban araszolásnál jól jöhet, de kritikusan szűk manőverezésnél nem lehet vele - legalábbis nekem nem sikerült - "emelt fordulaton" lassan haladni. Hihetetlenül leejti fordulatszámot, hiába húzom a gázt miközben hátsó fékkel kontrollálom a sebességet. A kb. vizsgakör szélességű utcánkban megfordulásnál kifejezetten féltem, h beesik. Ettől eltekintve kellemesen motorozható, de az előzőek miatt nekem biztosan nem kell. Kuplung használattal szocializálódtam egy bő fél évszázada. :)