Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bcslaci Creative Commons License 2019.11.15 0 2 8372

Ráadásul lesz egy full illegállis, semmilyen szabálynak, szabványnak sem megfelelő, műszaki vizsgán azonnali bukás esélyét magában hordozó autóstárs bosszantód. 

Előzmény: pacsepa (8371)
pacsepa Creative Commons License 2019.11.15 -3 0 8371

Sziasztok!

Éppen DRL fény beszerelésén ügyködök régi autómba. Leírnám a történetet és persze a hozzászólásokból (ha lesznek) tanulok is. Bocsánat, ha nem olvastam vissza elég sokat!

 

Először is nem akarok fúrni-faragni, a meglévő lámpatestben helyezem el a DRL LED-et. Ehhez DRL-index kombinált LED-et használok, azaz a DRL fény az index "helyére" kerül. Indexeléskor a DRL automatikusan lekapcsol és csak index módban működik az adott oldalon.

Ehhez már beszereztem a szükséges LED-index izzókat, labortápon teszteltem, kifogástalanul működnek. Természetesen egy sönt ellenállás van benne, hogy index üzemmódban a villogás üteme szabályos maradjon.

A vezérlésen akadtam el, bár magam is meg tudom tervezni és csinálni. Automatikus bekapcsolásban gondolkodom, amely nem a gyújtás ráadásakor indul, hanem amikor a kocsi motorja elindul, és van töltés. Ez végtelenül egyszerűen megoldható, egy zener dióda, két ellenállás, egy tranyó és relé segítségével.

 

Én azonban kicsit előre futottam, hogy megvettem egy kész gyári vezérlést. Gondoltam kompakt előre szerelt, minek bajlódjak vele?

Na ez nem működik, így jártam! Nem csak 13V felett kapcsol be, hanem már 10 voltnál is. Ráadásul a nyugalmi áramfelvétele is 20 mA, azaz beépítve annyit fogyasztana, mint a komplett autóvédelmi rendszer! Egy valami működik benne, hogy a helyzetjelző felkapcsolásakor a fényereje durván feleződik.

A rest egyszer fizet, aztán nem ússza meg a melót! :-(

Wicked Belzebub Creative Commons License 2019.10.03 0 0 8370

Asztakurva :) 

Előzmény: Josszi (8369)
Josszi Creative Commons License 2019.10.03 0 0 8369

 a parking sensor tápjára kötötték lol.. most már ok hogy találtak más tápot neki :D

Előzmény: Wicked Belzebub (8366)
jó hír Creative Commons License 2019.10.02 0 0 8368

az utolsó hsz. óta igencsak elszaporodott a drl  utólagos beszerelése.  Ha eltekintünk a borzalmas barkács megoldásoktól, a zöme nagyon jól oldotta meg, és erős a fénye is, még napsütésben is.

Az újabbak bekötéséhez már csak három szál kell, (test, egy indítás után fesz alatt lévő madzag, és a helyzetjelző madzagja).a többit a lámpában lévő elektronika megoldja. Van már lámpánként 18 led is, és nem is nagy a lámpa.

Josszi Creative Commons License 2019.10.02 0 0 8367

Esuse EL6068 nevü cucc került bele, a jármű pedig egy 2007/12 Renault Grand Scenic,

ha az odb2 porton nézem a androidos app-al a aksifeszt az olyan 14,4 V mutat, nem látok leesést vagy nagyobb ingadozást :-(

de ma viszem vissza a mühelybe ahol beszerelték megírom majd az eredményt :-D

Előzmény: Wicked Belzebub (8366)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2019.10.01 0 0 8366

Lehet valami feszültség figyelős basz van benne? Elindulsz, leáll a töltés, van ilyen mostanság az autókban.

Előzmény: Josszi (8365)
Josszi Creative Commons License 2019.10.01 0 0 8365

elnézést, rosszul fogalmaztam az elöbb, a lényeg a ködlámpa üzemmód ok, a drl módban ha elindulok és elérem a kb 10-12 km /h tempot lekapcsol, majd megállásnál újra világít.. gyujtáson alapjáraton szépen müködik, helyzetjelző kapcsolására pedig rendben kialszik.

Előzmény: Josszi (8364)
Josszi Creative Commons License 2019.10.01 0 0 8364

sziasztok, ködlámpa helyére rakattam be a DRL-t ködlámpként müködik gond nélkül, a középső led világit amig a helyzetjelzőt del nem kapcsolom, de ha a drl funkció él akkor a 6 szép kis led körben csak addig világit amig el nem érem a kb 12-14 km/h órás sebességet utánna lekapcsol, amikor megállok újra kigyullad, ötlet? :-) 

bnorci71 Creative Commons License 2019.09.30 0 0 8363

nem cseréltem sarut, régi trafós 6-12-24v töltő szerintem vigyorogva tudja, de mindegy menyit tud mert a másik lámpa volt a viszonyítás

Előzmény: forceberg_avs (8362)
forceberg_avs Creative Commons License 2019.09.29 0 0 8362

Sarut cseréltél esetleg? Nekem anno a M2-n ki kellett cserélnem. A töltő tud papíron garantáltan 5-6A-t?

Előzmény: bnorci71 (8361)
bnorci71 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 8361

tegnap szórakoztam kicsit égő csere, kívülről aksitölről feszt adni a lámának, de sajna akkor is sokkal kevesebb a jobb oldali lámpa :(

1 dolgot felejtetem el feszültséget mérni az égő csatlakozón :(

de gyanítom nem ott lesz a bibi a Lux mérőt viszont holnap vissza kel adnom :(

Wicked Belzebub Creative Commons License 2019.09.29 0 0 8360

Tapasztalatom szerint a világítás rendszerében egy relé pont a legerősebb láncszem. Az, ha nincs megégve a kontaktus, akkor kb. mérhetetlen a fesz esés rajta. Egy 30A-es relének 10A-t kapcsolnia bakfitty :)

Testkábelek, vékony vezetékek, rossz kontaktusok okozzák a gondot...

Előzmény: forceberg_avs (8358)
forceberg_avs Creative Commons License 2019.09.29 0 0 8359

Szerintem itt erre céloztál te is:

"A hibát ott követted el, h terhelés nélkül mértél feszültséget."

Előzmény: forceberg_avs (8358)
forceberg_avs Creative Commons License 2019.09.29 0 0 8358

A relé doksijában van egy olyan, hogy max. kontakt ellenállás, na abból szépen ki lehet számolni adott terhelés mellett a max. ott elvesző feszültséget. Illetve nagyobb áramok esetén maga a vezeték hossza és keresztmetszete is tényezővé válik.

Előzmény: Wicked Belzebub (8357)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2019.09.29 0 0 8357

A hibát ott követted el, h terhelés nélkül mértél feszültséget. Itt azért mennek amperek. Egy jó rendszernél ha mondjuk az akkufesz járó motornál 14.4, akkor illene az izzó lábain mondjuk min. 13.8-14 voltot mérni. Ha én relézek, akkor 0.2 voltnál többet nem engedek magamnak :)

Előzmény: bnorci71 (8356)
bnorci71 Creative Commons License 2019.09.25 0 0 8356
FunTom74656 Creative Commons License 2019.09.13 0 0 8355

Kívülre gondoltam, konkrétan a tető és a szélvédő találkozásához. Alternatívaként belülre, de valami burkolatba hogy ne tükröződjön.

Előzmény: bnorci71 (8340)
trilla414 Creative Commons License 2019.09.12 0 2 8354

"Jó lenne, ha úgy üzemelne, hogy pl: gyújtáskor és a helyzetjelzővel működjön, tompított kapcsolásánál, már ne, csak az irányjelző menjen!"

 

Ebből (és a kérdésedhez választott topicból) viszont pont az következik, hogy nappali menetfényként akarod használni, tehát méis erre bíznád...

 

És igen, abban biztos vagyok, hogy azt el tudod dönteni, hogy MAGADNAK mi a jó. Afelől van kétségem, hogy az érdekel, hogy a közlekedésben résztvevő társaidnak is jó-e az... 

 

Leépítő kritika alatt mire gondolsz? Egész jó ötleteket kaptál, mire tudod használni, amit vettél.

Előzmény: Törölt nick (8353)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.12 -2 0 8353

Na!!!

Ez egy PÓT fény lenne és nem erre bíznám a dolgokat, ez csak egy szebb kép lenne!

Nem az a lényeg, hogy a többiek, szeretnék e, én vettem, én szeretném, saját autómon! Csak segítséget kértem!!!

Egyébként a videón, tisztán látható, hogy ez csak kiegészítő!

Ha nem tudja senki, hát nem, semmi gond, de akkor minek a leépítő kritika?

Az utcán látható hasonlók 90 % ez, és azok is bekötötték valahogyan!?! Gondolom!? :)

 

El tudnám dönteni, hogy jó ez nekem, csak ha tudtok, segítsetek! 

Ennyi lenne a KÉRÉS!

 Ha,.............tudtok!?

Előzmény: forceberg_avs (8352)
forceberg_avs Creative Commons License 2019.09.12 0 0 8352

Ha beépíted, akkor erre bízod. Az ittlévők meg arra kérnek, hogy ne építsd be...

Ha nem szeretnél költeni megfelelő DRL-re, akkor ne építs be semmit!

Előzmény: Törölt nick (8351)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.12 -1 0 8351

Nem "bízok rá" semmit, csak szeretném beépíteni! Ebben, tudsz segíteni?

Előzmény: trilla414 (8349)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.12 0 0 8350

A Renault Megane klubból ajánlották ezt a topikot!

Előzmény: Wicked Belzebub (8348)
trilla414 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 8349

Ajjaj, lehet kérni, hogy erre ne bízd az autód nappali kivilágítását? Ezt mindannyiunk közlekedésbiztonsági érdekében mondom.. :( Este fog kicsit látszani, kb. mint pár szentjánosbogár, de nappal semmit nem fog érni. Ezerszer fényesebb lesz az ablakon esetlegesen megcsillanó napfény. Szóval légyszi ne.

 

De tudom ajánlani kerékpáros bukósisakot felturbózni ezzel a bazári index funkcióval, arra szerintem jó lehet! 

Előzmény: Törölt nick (8347)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2019.09.11 0 0 8348

Ezzel szerintem menj a Megane topikba, ott pikk-pakk megmondjak. 

Előzmény: Törölt nick (8347)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.11 0 0 8347

És mindezt, hová kössem be?

Előzmény: Wicked Belzebub (8346)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2019.09.11 0 0 8346

Wire Connection Red Wire: connecting to Headlight or ACC(+) Black wire: connecting to Ground Light Yellow wire: connecting to Turn Signal (+)

 

Ott van. Piros gyujtas plusz, vagy lampa plusz, fekete a test, sarga az index plusz. De tiltoszal nincs, szoval kap egy pluszt, akkor vilagit, ha nem kap, nem vilagit. 

Előzmény: Törölt nick (8345)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.11 -1 0 8345

Jó, értem!

Ha meg már megvettem, csak feltenném, ha segítenétek!?!

3 szálas a vezeték és gőzöm sincs, hogy mit, hová!

Ha ismeritek az autó tipust, segíthetnétek!

Légy szíves!

Előzmény: Wicked Belzebub (8344)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2019.09.11 0 0 8344

Forceberg arra utalt finoman, hogy amit vettel egy kalap szar, egy bovli valami, es ha megis feltenned, kurvara szabalytalan lesz az egesz. :) 

Előzmény: Törölt nick (8343)
Törölt nick Creative Commons License 2019.09.11 -1 0 8343

A videón, egy autón van. Segítséggel, hátha nekem is sikerülne, ugyan oda!?!

Előzmény: forceberg_avs (8342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!