A topik célja, hogy összefogja azokat, aki házi villamosenergiatermeléssel szeretnének foglalkozni, (vagy már foglalkoznak) oly módon, hogy nem tárolják a megtermelt energiát, hanem az érvényben lévő rendeleteknek megfelelően kötelező átvétel reményében betennék azt a nagy közösbe. Legyen az napelem, szélerőmű, gázmotor, vagy bármi egyéb.
OFF milyen cégeknek írtál? Klímaszerelőket érdemes megkeresni - ha gondolod, nézz be az indexes fórumukba is, és tedd fel kérdésed/kérésed, biztos akadnak olyanok, akik tudnának segíteni!
Nekem ezzel az a gondom, hogy nem tudok szerezni klíma belsőket. Egyet már szereztem, de nincs több. 3 kéne. Sok cégnek írtam mailt. Fizetnék is mondjuk egy 5-öst, de így se ad senki. Az egyiket felhívtan azt mondja kidobják a kukába. Amit kaptam azzal lehűtöttem egy szobát normálisan. Még a csöveket se kelllet vastagítanom.
Hát sajnos bejött a jóslatod,hogy a rázkódást nem szereti a reaktor.
Összeállítottam egy alvázra az egész egységet/gázosító motor generátorral/külön külön elötte minden működött.A Csonka boxerra ráépítettem a generátort és benzin üzemben nem volt semmi probléma/elindította a nagyflexet./Mivel ennél a motornál adott a hosszú szívótorok,-könnyen rátudtam építeni a gázelosztót/két külön henger,és torok/.A begyújtással,és indítással szinte semmi problémám nem volt.Amikor már jónak ítéltem a lángot,-indítottam benzinnel a motort,és üzem közben nyitottam rá a gázt.Egy-két mp.alatt érzékelte a gázt,és ekkor elzártam a benzincsapot,és a csövét is lehúztam.A regulátor ezáltal ki lett iktatva/okafogyottá vált/és a gömbcsapokkal állítottam be a fordulatot. Az irodalomban az áll,hogy 50%gáz,és50%levegő szükséges,--hát nálam,mivel az alsó levegőszűrőt nem zártam le,a fönti gömbcsopomon kellett korrigálni.Hát a motorom nagy örömömre szépen ment,-rákapcsoltam,a12 V-os gerjesztést,és világítottak a 220-as izzóim,Hát rettentő boldog voltam,Csak az volt a bajom hogy hirtelen senkinek nem tudtam hát ez csak félóráig tartott.A rázkódás annyira betömörítette az égőteret,hogy még a cucavasat sem tudtam átnyomni.És ezután már csak szakaszosan volt gázom.Másnap megnyitottam a hamuzót,és oda levibrálta a tökéletlenül égett anyagot is.Úgy döntöttem,-hogy külön veszem az egységeket,de ehhez megint erőt kell gyűjteni.
Az a baj a dologgal, hogyha meg is csinálja magáná az ember, az önmagában túl aránytalan. Nem éri meg. Továbbá még ha b@szogatnak is akkor meg végképp nem.
szinte biztos vagyok benne hogy valamilyen módon megfúrnák a dolgot, pont azért mert az üzemanyagon nincs jövedéki adó (fa), ezt legfeljebb elektromos autóknál engedik, de ott is csak a botrány elkerülése végett,
az EM kibocsátás vizsgálatát kötelezővé tették, azt 1 cég csinálhatja az országban és 600K forint, ami nyilvánvalóan aránytalanul nagy ár érte -> elrettentésül csinálják
Véleményem szerint "szürkén" bárki mehetne vele... de azért full legálisan nem ilyen egyszerű... uis. az a jármű mehet (autó ategóriában, biciklinél ha adott telj.határ alatt van akkor nem feltétlen, ugye... ) az autakon, amin van műszaki... azt meg nem adnak csak úgy fagázos autóra, csak ha egyedileg végigviszed a nagy macerát - ha lehetséges egyáltalán itthon ezt korrekten... :)
Már látom, ahogy az online biztosítós oldalon ki lehet választani a benzin, dízel, hibrid mellett a fa, vagy egyéb biomassza opciót is... :) :) :)
Szerintem fizetnének, ha törvényileg legális. Lehet, hogy egyszerűen nem rendezett.
Hogyan közlekedhet az M7-esen egy "durkonorbi " szerint? Egyszerűen megy és kész? Mit lépnek erre a rendőrök? Megbüntetik? Csóválják a fejüket? Nem tudom.
Kéne csinálni egy profit, egy korszerűt. Egy olyat aminek szinte semmi köze az eredetihez. Olyat amihez nem kell semmiféle tapasztalat a működtetéséhez. Egy kicsi méretű hatékonyat. Egy korszerű dolgot. Elektronikával felügyelve. Ki szállna be?
Pontosan.... mint az amcsi gépek, vagy méginkább mint a 2. VH-sok, csak a hűtés nem létszott rajta... nem láttam sokáig, 150 felett gyorsan tűnnek tova a tárgyak, főleg ha szembejövet mozognak... ;)
padisah,
én szerintem is abszolut a generátoros megoldás lenne a legtutibb!!!
utánfutós verziót tudok elképzelni, és akkor csak a gáz megy át a bringára, amin a motor van
vagy még nagyobb csavarral a motoron villanyhajtás van, és a kocsira kompletten kerül egy
fagázmotor + fagáz-generátor + villany generátor*
vagy a még annál is nagyobb csavarral a bringán pneumatikusa hajtás van, az utánfutón lévő fagáz-motor kompresszort hajt, és a sűrített levegő mozgatja a bringát :)
*ezen kicsit konkrétabban agyalok, mert a bringám már villamosítva van, kielégítő a hajtás teljesítménye, csak az akksik nem bírják kiszolgálni, jó lenne ha messzebb tudnék vele menni, így egy 600W aggregátor kéne rá, csak 24V kimenettel... na olyat nem kapni egybe, legfeljebb építeni lehetne
Simán lehetne, bármit... hiszen ha a robbanómotort viszi (márpedig viszi), akkor az meg elhajt bármit... mintha láttam is volna ilyet (de lehet az segédmotorkerékpár volt!), egy kis mini utánfutón vitte az egységet - lehetne oldalkocsiba is tenni... :)
Tegnap láttam az M7-esen (!!!) egy ránézésre (!!!!) fagázhajtású fehér mikrobuszt... a rendszámot sajna nem láttam, hogy magyar-e... nem innen volt valaki? :)
Hát ez a regulátor dolog nekem is talány,-azért is kértem ha van közöttünk hozzáértő a segítségét,mert ez van nálam a Csonkamotornál is és a Szláviánál is.
A generátor egy Orosz készülék-220 V-ot ad, és akitől vettem/egy öreg vagongyári nyugdíjas villanyszerelő/azt mondta hogy egy Tatran moped motorjával hajtatta ,és elvitte neki a nagy flexet.
A gázom beég a csőbe, az elején szinte csak ott égett.
Ez a vibrációs dolog ahogy írod tényleg aggaszt.Talán az apríték szemszerkezet összetétele talán majd segít a dolgon.Egy ágaprítót szeretnék még összehzni,egy Rebac típusut behúzó hengerest, hogy tudjam szabályozni az apríték méretét.
Mijen generátort akarsz hajtani?A regulátor hogylesz megoldva?Nálam mikor rátettem a motort az egység vázára,azon felbuzdulva hogy majd az rázza és nemlesz felakadás,nemvoltjó.Lerázta a parazsat a vibráció.A parázsréteget és a felette lévő pirolizis zónát sem szabad piszkálni.Vagy önmüködő vagy azákell tenni!!!!A lángod tövön ég vagy csak ég és kész?A tövönt ugyértsd hogy meggyujtod és szinte beég a csőbe.
Befejeztem a módosításokat a /+levegő betáplálás a szükületben,és új égőt csináltam/reményeim bejöttek.Nagyon összetett ez a beállítási "móka".Az előző próbánál adva volt az égő /kicsi volt/ és ahhoz állítgattam a levegőt ,hogy legyen lángom-lefolytottam a bemenő levegőt,és az lett a következménye ,hogy elhamvadt a parazsam. Most hogy betettem a szűkületbe a +levegőgyűrüt,és nagyobb égőt csináltam-szépen betudom szabályozni.Ami annyit
jelent, hogy fél-egyórás lángjaim vannak úgy hogy hozzájuk sem érek.Tehát ennyi időnként kellett megmacerálni.Ami abból állt,hogy megkellett fölülről piszkálni,és a rostélyon egy picit ráztam.Ez így most egy stabil ,mozdulatlan egység.Ha ráteszem a motort a rázkódástól ez a jelenség biztos megváltozik.Még talán az is fog majd javulást eredményezni ha olyan aprítékot tudok csinálni ami ideális,-mert amit mosttettem bele azok szinte egyforma darabkák voltak/4-5cm-es korongokat vágtam méteres kölöncök-ből/és azokat aprítottam össze baltával.
Tehát úgymond a szemszerkezete szerintem nem volt ideális.
Következő nagy lépés a motor.
Van két motorom: egy CSONKA 2 hengeres boxer, és egy 25 LE-ős 2 hengeres diesel léghűtéses
Szlávia motor.Ehhez kérném a hozzáértők véleményét ,és tanácsát, mivel itt is kezdő és tanácstalan vagyok. A Csonka motort gondoltam generátorral a gázos egységhez, és a Szláviát meg fixen/van egy gatterom ,amit most egy 11 KV-os villanymotor hajt/üzemeltetném.
Őszintén azt mondom, hogy kb. 3-4 alkalommal gyujtottam. Túl nagy tapasztalatom nincs, ezért nem vagyok jó tanácsadó. Több tapasztalat kell. Amire rájöttem ez alatt, hogy bármiféle szűkülettel felakad nekem az apríték. A pellet túl sűrű. Befullad. Amit így a minimális tapasztalatommal most gondolok, az hogy nagyobb méretű apríték kéne vagy kis fakockák. Nekem az nincs és nem is szándékozok hozzá vagdosni. Aprítékom van, ahhoz kell csinálni valamit.
"3cm-re a reaktor aljától.Nagy reménnyel indítottam,-de csak kb 5-7 perces lángjaim voltak."
Nekem is hol égett, hol nem. Rengeteg kátrány keletkezett. Mostanában építgetek egy aprítékos szűrőt. Lassan halad, mert más dolgom is van. Maga szerintem a kátrány gőz is csökkenti a jó égés eséjét. (talán) Majd kipróbálom meglátom, hogy stabilabb lesz vagy sem.
"A legnagyobb gond az volt,hogy a rostély fölött kezdett kialudni a parázs - nem kapott kellő oxigént-ekkor megfúvattam a begyújtó nyíláson ,és kb 5-7 percig újra volt lángom."
Nekem is ez az ingadozás stabilitás dolog volt a gondom. De többet kell tapasztalnom. Vannak a neten fellelhető stabil fagázgenerátorok. De azok többnyire kicsik, G3 rendszerűk, pellettel működők. Nekem nem jó.
"Nos most akarok rátérni a fönnakadás összetettségére.Szerintem ha a szűkületnél meg van az 1200-1300 C -fok tehát tökéletes az égés akkor a fönnakadás sem tud megfelelő dőlésszögnél bekövetkezni."
Próbálkozz. Nem tudok mit mondani. Vannak itt nálam okosabbak is ez ügyben.
"Ezért gondolom,hogy nálad is ez az elakadás dolog onnand fakad,hogy az a 30 cm-es tűzcső rendkívül sok,-ehez nagyon sok levegő kell,és ez tényleg elvinne egy KISERŐMŰVET"
A 30-as csővel működött, nem órákon át, mert annyi időm nem volt, meg a szomszéd is már kezdett prüszkölni a füsttől :-) leállítottam. Most elviszem a kertbe messze és szűrővel újra beindítom. Ez fog jönni hamarosan.
Sok sikert, szerintem szánjál rá sok időt. Próbáld folyamatosam mennél tovább működtetni, stabilan. Ezt azt változtatva (levegő, adagolás, zázás) Rá lehet szerintem érezni és kiszűrődik a lényeges tényező.
Én is ugyanebbe a cipőbe jártam ill. járok most is-----de reménykedek. Szerintem ez a fönnakadásos probléma összetett.Nálam az első legnagyobb gond az volt,hogy a szűkület dőlésszöge nagyon alacsony volt.Gyűrüs henger öntvény eleméből volt kialakítva.Nekem is cucálni kellett,és csak imitt-amott gyulladt meg a gáz.Szétvágtam és 2-es kórlemezből alakítottam ki a szűkületet,és az alsó végén egy 7cm magas kissé újra bővülő részt.A rostély
most is ugyan az a gyűrüs henger elem ami ki van furkálva és kivagdosva,és három láncon lóg
3cm-re a reaktor aljától.Nagy reménnyel indítottam,-de csak kb 5-7 perces lángjaim voltak.A
legnagyobb gond az volt,hogy a rostély fölött kezdett kialudni a parázs - nem kapott kellő oxigént-ekkor megfúvattam a begyújtó nyíláson ,és kb 5-7 percig újra volt lángom.Nos most akarok rátérni a fönnakadás összetettségére.Szerintem ha a szűkületnél meg van az 1200-1300 C -fok tehát tökéletes az égés akkor a fönnakadás sem tud megfelelő dőlésszögnél bekövetkezni.Nálam 5 db 1/2"-os cső viszi le a levegőt a szűkület tetejéig és még nem is egészen addig,-tehát így elég nagy tömegü éghető anyag van alatta amihez az általam beszabályozott levegő kevésnek bizonyúlt,és 5-7 percenként elsötétült a parazsam.Nálam ez a homokóra alakzat teteje 30 cm-ről indul és 15 cm-re szűkül 23 cm magasan. A legkarcsubb
résznél kellene alegjobban izzó parázsnak lenni, de nálam nem jutott oda elég oxigén.Most azt csinálom, hogy elvágtam a reaktort a legkarcsubb pontjánál,1/2 "-os csőből csináltam egy ilyen átmérőjü karikát,amit belül perforáltam és 1/2"-os csövön vittem le közvetlen levegőt,amit majd szabályozhatóra akarok csinálni.Remélem így lesz megfelelő parazsam, és mivel az anyag elég nem tud mi fönnakadni./Optimizmusom az ugy-e van?/ Ezért gondolom,hogy nálad is ez az elakadás dolog onnand fakad,hogy az a 30 cm-es tűzcső rendkívül sok,-ehez nagyon sok levegő kell,és ez tényleg elvinne egy KISERŐMŰVET
Úgy érzem, nem kell túl misztifikálni a dolgot. Jó erősen izzó parázson kell átszívni a még frissebb fából jövő gázt. Nekem is sokat kell még kísérletezni, hogy jobb legyen. Tapasztalat kell. Nézni, próbálgatni mennél többet. Menet közben jön rá az ember. Mindenképen automatizálom, de ehhez előbb nekem kell éreznem az időket. Mármint adagolási idő, mennyiség, rostély rázás, ilyesmi. Az automatának azt kell majd csinálnia, amit én csinálok előtte nélküle.