Sajnos valami fétis ez az eltérő megállási rend a menetrend-szerkesztőktől de baromi idegesítő.
Hogy lesz ez a gyakorlatban? Móvár-Hegyes határ közt mehet az ÖBB mozdonyvezető/vjv? Önköltség utaznak majd Móvárra? Legalább pont úgy jönnének ki a váltások, de még ez sem stimmel.
90%-ra merem mondani, hogy forgalmi okból (személyzetváltás) ugyan úgy meg fognak állni Hegyesben, de akkor meg nem értem, miért nem lehet a meghirdetni.
Ha a Kisköréről 10:30-kor továbbinduló és Kál-Kápolnára 11:14-kor érkező, illetve a Kál-Kápolnáról 12:39-kor induló és Kiskörére 13:23-kor érkező vonat időadatai előtti hullámvonalra gondolsz, azt jelenti, hogy a vonat ezen a szakaszon nem minden nap, vagy csak az év bizonyos időszakában közlekedik. A 92-es lábjegyzet szerint: III.15 - V.20-ig csak hétvégén, V.21 - IX.1-ig naponta, IX.7 - XI.3-ig újra csak hétvégén.
De ilyen hullámvonal most is szerepel a 102-es vonal menetrendjében.
Nekem a Hegyeshalom - Rajka egész napos ütemes menetrend tűnt fel. De lesznek plusz ütemen felüli és ütemet figyelmen kívül hagyó módosítás is. Sikerült nagyjából úgy módosítani, h a nem megálló Rjx-ekből csak egynél nem lesz közvetlen csatlakozás Rajka irányába. A másik irányból sikerült megoldani ezt a kérdést.
Megnéztem, örömmel konstatáltam, hogy továbbra is érdemes lesz autóval járni. Csak azt tudnám ki lakik Érden, hogy ott a világ összes vonatát meg kell állítani. 80-as, 140-es vicc, tovább lassultak az IC-k.
Nem lehet, h a zegi bz-k helyett gysev motorkák fognak járni? A 17-esen a Zeg-Kanizsa személyek mintha Zegen kezdenének reggel és este oda is érkeznek vissza. A 23-ason és a 14-esen Jenbachereket ígértek menetrendváltástól. Mi erről az infó?
Igen, a 40-42-es vonalon afölött átsiklottam hogy reggel végre meglesz a hiányt pótló, Dunaújvárosból 7:32-kor induló, Pusztaszabolcsról 7:58-kor továbbinduló, Budapest-Délibe 8:44-kor érkező zónázó (ezen kívül a Dunaújvárosból hajnali 4:32-kor induló vonat is zónázó lesz).
A 77-es vonalon a 80-as vonal felemás menetrendje miatt felemás lesz a csatlakozások javulása is: Vác felől Aszódon létrejön a csatlakozás Budapest felé rövid várakozási idővel, de Budapest felől Aszódon átszállva marad a hosszú várakozási idő.
A 82-es vonalon Szolnokról sajnos a Debrecen és a Békéscsaba felől érkező IC-k előtt fognak elindulni a vonatok Hatvan felé, így ezekről a csatlakozás megszűnik (Debrecen felől a Cívis IR-ek ezt némileg pótolják), de Hatvanban viszonylag rövid várakozási idővel lehet átszállni Keleti felé az IC-kre, és Füzesabony felé megmarad a csatlakozás az Agria IR-ekre. Visszafelé viszont nem lehet majd átszállni az Agriáról a 82-es vonalra (illetve csak közel egy órát várakozva), Füzesabony irányából csak az IC-kről lesz rövid várakozási idejű átszállás.
A 90-es vonalon régóta szúrta a szemem a Miskolc felé közlekedő reggeli 5327-es vonat menetrendje a hosszú várakozási idők miatt, ezt most javítják: mivel a Tokaj IC Nyíregy felől 3 perccel később fog érkezni, ezért előtte be tudják hozni Miskolcra, így 5 perccel csökken a menetideje, és az IC-re is át lehet majd szállni Budapest felé.
A 102-es vonalat nagyon sajnálom, hogy az eddigi menetrendi struktúrája a pályaállapot-romlás áldozata lett.