Keresés

Részletes keresés

BTJ Creative Commons License 2021.04.14 0 0 16100

A fényképen lévő dátum elkerülte a figyelmemet.

 

Azért van már olyan nyomtató, ami szinte fröccsöntött felületet tud.

Természetesen nem hobbi célú felhasználóknak készül.

A Formlabs Form 2-es nyomtatójával volt szerencsém két évig dolgozni,

nagyon szép felületet tudott. Azonban még az előírás szerinti UV utókezeléssel

is olyan belső feszültségek maradtak benne, hogy egy év alatt kinyílt egy kísérleti

modell kasztnija, millimétereket. Nem is napon tárolva, hanem végig egy dobozban volt.

 

Viszont manapság már egy drágább gyári modell áráért is lehet kapni gyantás nyomtatót,

amik szép felületet tudnak produkálni, valamint az utómunkálatok is könnyebbek a gyantás

nyomatnál.

Én is vásároltam egyet (Anycubic Photon), azonban egy éve a dobozában várja, hogy végre

foglalkozni tudjak vele.

Előzmény: rezgaras (16099)
rezgaras Creative Commons License 2021.04.13 0 2 16099

Nézd csak meg az árakat is! Itt ugye nem köbmilliméterekről van szó, hanem több köbcentiről. Emellett, ahogy a képről is kiderül, ez a nyomtatás még 2012-ben készült, akkor nem volt nagy anyagválaszték.

 

Amikor a nagy részletgazdagságot megengedő anyagok megjelentek, kb. 8-10-szer voltak drágábbak, mint az egyszerűbbek. Nos, a BCmot teteje az olcsó anyagból kb. 18 dollárba került. Nem fizettem volna ki 8-10-szeres árat!

 

Hozzátenném, hogy a 3D technológiának szerintem nagyon határozott korlátai vannak. Nem csak a szilárdság és az ár, de én még nem láttam olyan, akár nagyon részletes 3D nyomtatást, ami annyira sima lenne, mint egy réz lemez. Ha utólag megszórják pl. kis golyókkal, akkor sima lesz, de a sarkai is legömbölyödnek.

 

 

Előzmény: BTJ (16094)
pt81 Creative Commons License 2021.04.13 0 1 16098

(és a külön regisztrációt is a válaszért ;) ) 

Előzmény: pt81 (16097)
pt81 Creative Commons License 2021.04.13 0 1 16097

köszönöm!

 

Előzmény: Vasutas200 (16096)
Vasutas200 Creative Commons License 2021.04.13 -3 0 16096

Kedves pt81!

Amennyiben a mozdonyok működnek, véleményem szerint reális ár érte. Amennyiben nem akkor viszont drága.
Üdvözlettel!

Előzmény: pt81 (16095)
pt81 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 16095

Sziasztok!

 

Teljesen laikus vagyok modell vasút témában. Van egy eladó régi Piko szettünk, még gyerekkoromból maradt meg. Felraktam Facebook Marketplace-re, de kezdek attól félni, hogy az árat nem jól lőttem be.. (láttam csak váltót 4-5000 ft-ért). Mennyi lehet ennek a valós értéke? LINK

BTJ Creative Commons License 2021.04.13 0 0 16094

Kedves Rézgaras!

 

Ha jól látom, a modell teteje SLS nyomtatással lett elkészítve, de javítson ki, ha tévedek.

Próbálta-e esetleg SLA/DLP nyomtatással? Elvégre azok szebb felületet adnak.

Bár a karcsú UV állóságuk miatt inkább mintának használnám műgyanta öntőformához.

 

Üdv,

Tamás

 

 

Előzmény: rezgaras (16092)
RhB Creative Commons License 2021.04.13 0 0 16093

Ha nagyon szorozni akarunk, a kozepso kapaszkodok csobol vannak,  a szelsoket viszont az eredeti csorol laposvasra  csereltek.

Előzmény: KameH (16070)
rezgaras Creative Commons License 2021.04.12 0 8 16092

Elkészült a BCmot modellje is és kész a róla szóló web oldal is. Itt látható:

 

http://rezgaras.atwebpages.com/Content/Models/BCmot/bcmot_main_m.htm

 

Sajnos előfordult az utóbbi időben, hogy a web-szolgáltató nem engedte behozni a tárhelyl belső oldalait. Akkor csak a fő oldalon lehet bejutni és onnét a menű-rendszerben elmenni a /Modellek/MÁV BCmot motorkocsi lapra. A fő oldal címe:

 

http://rezgaras.atwebpages.com/Content/hobby_m.htm

 

Jó szórakozást!

rezgaras Creative Commons License 2021.04.08 -1 1 16091

A forrasztózsírokon szokott lenni egy felirat, az F-SW szám. Az F-SW 31-34 a semleges folyasztószer, az F-SW 26-29 az enyhén aktív, az F-SW 21-25 az aktív és az F-SW 20 alatt maró hatású. Az elektronikában szinte mindenütt enyhén aktívat használnak, kivéve a nagy megbízhatóságú, ill. orvosi elektronikát, ahol csak a semleges megengedett. De a semleges folyasztószer használatánál a forrasztandó felületeket nagyon-nagyon alaposan meg kell tisztítani! Mint említettem, én a modellek forrasztásához aktív, F-SW 21-es forrasztózsírt használok. A modellek elektronikájához (tápellátás, dekóder) pedig enyhén aktívat. Mindkettőt alaposan el kell távolítani a forrasztás után!

Előzmény: KameH (16089)
Bende Imre Creative Commons License 2021.04.04 0 0 16090

Szia

Ritkán járok ide a topicba, inkább a face-n találtok meg.

A nagy titok rézmaratás... 

Nem kell vele balódni, mindig egyforma szép és pontos lesz. Ennyi.

Imre

Előzmény: rezgaras (16086)
KameH Creative Commons License 2021.04.03 0 0 16089

Koszi a tippeket!

 

Az a helyzet hogy kulfoldon lakok ugyhogy minden alkalommal meg kell talanom az otthoni dolgok megfelelojet. 

 

Hasznalok forrazsto zsirt de nem tudom hogy aktiv e vagy sem. 

 

 

Előzmény: rezgaras (16088)
rezgaras Creative Commons License 2021.04.03 -1 2 16088

NyÁK lemezt minden elektronikai boltban lehet kapni. Sajnos mind a Lomexnél, mind a Conradnál csak olyat látok, amin legalább az egyik oldalán réz fólia van (merthogy anélkül már valójában nem is NyÁK). Próbálj üvegszálas epoxi lapot használni, nem bakelitet, mert az olcsóbb anyagok kevésbé állnak ellen a forrasztásnak.

 

A forrasztáshoz használj forrasztózsírt! Sokat! Meglátod, egész más lesz az eredmény. Az ón belsejében van gyanta, de az nem elég.

 

https://www.conrad.hu/hu/forrasztokenocs-forrasztozsir-174083-tartalom-20-g-f-sw-21-813400.html

 

Ez itt F-SW-21-es, aktív. Modellezéshez szerintem ez a legjobb. Az aktív azt jelenti, hogy enyhén savas. Emiatt a forrasztás után teljesen el kell távolítani, mert tovább marja a rezet. Én alkohollal (nem tiszta szesszel, hanem spiritusszal) szoktam lemosni, mert az eltávolítja a gyantát is, ami az ónban volt. A zsírt pl. benzin, vagy mosószer jobban eltávolítja, de a gyantát kizárólag az alkohol szedi le, semmi más. Ha a gyanta vagy a zsír rajta marad, le fogja dobni a festéket!

 

Én úgy csinálnám, hogy a kocsiba beerősítő tüske az ovális része legyen, behajlítva. Mert ott törik el a legkönnyebben a forrasztás.

Előzmény: KameH (16087)
KameH Creative Commons License 2021.04.03 0 0 16087

Nagyon szepen koszonom mindenkinek a sok tippet es segitseget!

 

A felulet lecsiszolasa utan sokkal konyebb volt onozni a drotokat es belulrol megfogatni merolegesen egy egyenes szallal. Nem lettek tokeletesek de sokkal jobbak mint az elso probalkozasom.

 

Le is alapoztam oket hogy jobban lassam hol kell meg rajtuk finomitani.

 

A nyak lapos megoldas erdekel majd a jovoben. Ugyhogy kutatok majd hogy honnan tudnek beszerezni 1-2 lapot.

 

Imi a koraltaid eszmeletlen jok!  

 

 

 

rezgaras Creative Commons License 2021.04.02 -2 5 16086

Mi az az "ez"? Írjad meg, hogyan készíted! Vagy titok?

Előzmény: Bende Imre (16083)
szakmókus Creative Commons License 2021.04.02 0 1 16085

Akkor KameH hozzád fordulhatna ötletért.

Előzmény: Bende Imre (16083)
szakmókus Creative Commons License 2021.04.02 0 2 16084

Amiket te készítesz azokat én sem merném megfogni. De nézni is csak fél méterről merném.

Mondjuk lassan közelebbről nem is tudnám......

 

Az én kevésbé igényes modellvasút készletemet sem foghatja meg bárki. Általában csak én....

Előzmény: rezgaras (16082)
Bende Imre Creative Commons License 2021.04.02 0 2 16083

Sziasztok!

Ez a megoldás középre annyira nem sérülékeny...

Már vagy 70 kocsin vagyok túl, és nem panaszkodtak miatta.

Előzmény: rezgaras (16082)
rezgaras Creative Commons License 2021.04.01 -3 4 16082

Ezt túlzásnak tartom. Végül is vasútmodellekről, nem játékvonatról beszélünk.

 

A magam részéről nem adom a kezébe a modelljeimet olyanoknak, akik még megfogni sem tudják. A fogorvos helyett sem megyek kazánkovácshoz.

Előzmény: szakmókus (16081)
szakmókus Creative Commons License 2021.03.31 0 0 16081

Én úgy vélem nem szerencsés ha a korlát rézből készül. Nagyon messze vannak a rögzítő pontok. Elég ha véletlenül ott fogják meg a szerelvényt biztosan meghajlik a közepén. Valószínűleg meg is nyúlhat, és lehetetlen lesz visszaállítani.

Vagy műanyag ami rugalmas valamelyt,vagy acél és akkor biztosan nem probléma a láng forrasztás.

 

Viszont ha a korlát egybe lesz,akár így akár úgy a felerősítés még mindig nincs megoldva,pláne hogy nem tudom (tudjuk?) milyen anyag a kocsi oldala.

Előzmény: rezgaras (16080)
rezgaras Creative Commons License 2021.03.31 -1 0 16080

Én egyébként nem acetilénes, hanem gázos lángforrasztót használok. De csak lemezekhez. Nem egy huzalt elolvasztottam már - általában saját tapasztalatból beszélek.

Előzmény: ysenyerkesz (16078)
rezgaras Creative Commons License 2021.03.31 -1 0 16079

Igen, hallottam róla, pl. a szemüveg keretek keményforrasztására használják.

 

Megnéztem az árát is....

Előzmény: ysenyerkesz (16078)
ysenyerkesz Creative Commons License 2021.03.30 -1 0 16078

Szerintem a kollega nem az acetilénes hegesztőre gondolt. vannak attól sokkal finomabb eszközök ilyen munkára. és ha muszály akkor lehet a 03-as réz huzalt is hegeszteni ezüsttel!

Előzmény: rezgaras (16077)
rezgaras Creative Commons License 2021.03.30 -1 0 16077

Én nem próbálkoznék láng-forrasztással. A vékony drót olyan gyorsan megolvad a lángban, hogy egy szempillantás alatt csak egy kis réz-golyó marad a helyén. De a sablon is. Nyilván hosszú-hosszú gyakorlással, aranykezű mesterek megbirkóznak vele, én nem kezdenék hozzá. Szerintem elég a hagyományos forrasztás.

Előzmény: szakmókus (16076)
szakmókus Creative Commons License 2021.03.29 0 0 16076

Erről a korlátról lenne szó gondolom. Tulajdonképpen az alap amire erősítenéd műanyag vagy fém?

Csatlakozva az előttem szólóhoz a fa mint sablon nem a legmegfelelőbb anyag,rá tud égni a forrasztott anyagra,rontva a további lehetőségeket is. A textilbakelit is hasonlóképpen tud viselkedni.

 

Én forrasztottam ipari ezüsttel is, sajnos a pákák hőmérséklete kevés hozzá,szokni kell a láng használatát, amely lehet egészen kis égő is. Előnye hogy később, ónnal  forrasztáskor az ezüst már nem enged el.

Előzmény: KameH (16070)
rezgaras Creative Commons License 2021.03.28 -2 3 16075

Szerintem jó irányban indultál, csak finomítani kellene. A pillanatragasztó felejtős. A forrasztás a nyerő. Én megpróbálnám az alsó végénél forrasztani. Ott a drótot behajlítani merőlegesen, az erősítené be a lyukba. Nem fát használnék alapnak a hajlító-forrasztó sablonhoz, hanem üvegszálas epoxi lapot, vagyis NyÁK alaplapot. Persze réz fólia nélkül. A erős és nem ég meg a forrasztástól.

 

Tehát kell egy NyÁK lapocska. Ebbe pontosan belefúrni a sarkokat és a lyukakba tüskét erősíteni. Legjobb aluminiumból, azt nem lehet forrasztani, tehát nem fog a forrasztás alatt hozzáforradni a drót. Utána rátekerni a réz drótot (sárga rezet, nem vöröset!) és óvatosan, kevés ónnal összeforrasztani.

Előzmény: KameH (16070)
felisut Creative Commons License 2021.03.28 0 0 16074

Bocsánat, korábban nem olvastam el alaposan és írod, hogy a drót "rezbol egy femes szinu bevonattal" .

Lehet emiatt nem sikerül a forrasztás. Nem tudom mi lehet a fémes bevonat, de ha bevonatos vagy lakkozva van a drót, akkor az nehezítheti a tapadást.

Előtte ónnal és a felforrósított pákával át kell futtatni a forrasztandó felületet és utána lehet működni fog. Érdemes még forrasztóvizet/pasztát is használni, sokat segít a tapadásban az is.

Ez a videó inkább bemutatja.

https://www.youtube.com/watch?v=Mjjryf2aqaY

 

Ha ezzel sem működik, akkor lehet a drót anyaga nincs rendben.

Előzmény: KameH (16070)
Flakers04 Creative Commons License 2021.03.28 0 2 16073

Előzmény: Flakers04 (16072)
Flakers04 Creative Commons License 2021.03.28 0 3 16072

Elkészült néhány pakli kocsi.

 

felisut Creative Commons License 2021.03.28 0 0 16071

Lehet, hogy érdemes lenne fotómaratásból készíteni/készíttetni inkább, akkor nem kell a széteséstől félni csak óvatosan kell hajlítani.

(Szerintem ha már keresed majd Imrét az M41 hajtás miatt, akkor ezzel kapcsolatban is beszélhetsz vele, - készített már néhány Bhv kocsit :) )

Előzmény: KameH (16070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!