Nem mondom, hogy a ltpk-re kell menniük az a-knak, de ez esetben ez jó.
Ha nem hagynál nekem a betűket, akkor a 45-ösből lenne 46-os (régen úgyis volt hozzá köze, amíg meg nem szűnt).
A 44gy maradna 44gy, a 44agy lenne 144gy, 144 lenne 45, 144gy lenne 145gy.
De ezt inkább ne hajtsuk végre.
A 145-nek meg új számot kell keresni.
Logikailag igazad van, abban, hogy az A-s járatok a lakótelepre mennének. De olyan A-s járat, aminek nincs alapja? (pl.: 38A)
Mint ahogy kezdtem, a betűvel jelölt járatokat törölném...
Ez esetben milyen számot adnál? Ez itt a kérdés.
124-es van, Káposztásmegyeren. Szerintem pihenj egy kicsit :)
Megvan az értelme az A betűknek is. SZép és jó dolog ezekkel a számokkal játszadozni, de a viszonylatok számozása is része az utastájékoztatásnak, aztán nem árt, ha van benne koncepció. Amiket írsz, abban nem sokat látok. Nameg az sem káros, ha valamennyire igazodik a "hagyományokhoz", mert létezik megszokás is. De ez nem annyira erős kritérium, csak óvatosan kell bánni az átszámozásokkal.
Ez így egy jó nagy belecsapás a palacsintába. Nem mondom, nem ártana itt-ott alakítani ezen, de nem így. Pl. csinálnál 136-ost a 194-ből (hogy miért pont azt???), mikor a 136gy messze nem ott jár, stb.
Én inkább elgondolkodnék a 200-as, 300-as, esetleg 400-as mezők bevonásáról (tudom, a DIR-ben azoknak is megvan a jelentésük), főleg, hogy a dot-mátrix kijelzők gyakorlatilag nem színesek, így nem lenne ártalmas a gyorsjáratokat is számozással megkülönböztetni (Vissza a jövőbe, azaz tulajdonképp az 1976 előtti módszerre).
De -mint az 76-ben is történt- ahhoz ideális egy nagy átszervezés kényszere, tehát ezzel meg kellene várni pl. a 4-es metró átadását, amivel nagyban változtatni kell a felszíni hálózaton is.
Hát, ennél jobban tetted volna, ha csak úgy egyszerűen nullázol.
Inkább a márkaneves buszokra kéne valami számjelzést kitalálni. Vagy a számozottaknak márkanevet :)
Szerintem az ilyen betűvel végződő járatok nem kellenének. Úgyis van annyi szám a számhalmazban, hogy azok bőségesen elférnek.
Íme:
Autóbusz:
7A --- 107 Baross tér, Keleti pályaudvar - Albertfalva, Forgalmi utca
13A --- 113 Budatétény, Campona - Nagytétény, Angeli utca
18A --- 118 Óbuda, Szentlélek tér - Gábor Dénes Főiskola
25Agy --- 125gy Mexikói út - Újpest, Központ
38A --- 38 Csepel, Szent Imre tér - Lakihegy
44Agy --- 144gy Örs vezér tere - Centenáriumi lakótelep
48A --- 148 Csepel, Szent Imre tér - Csepel, Határ utca
59A --- ??? Csepel, Szent Imre tér - Csepel, Csillagtelep
69A --- 169 Rákoskeresztúr, Városközpont - Rákoscsaba, Színes utca
79A --- 179 Csepel, Szent Imre tér - Közvágóhíd
82A --- 182 Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás - Alacskai úti lakótelep
87A --- 187 Kosztolányi Dezső tér - Kamaraerdő
99A --- 199 Blaha Lujza tér (Népszínház utca) - Kispest, Kós Károly tér
182Agy --- 182gy Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás - Alacskai úti lakótelep
257 --- 157 Hűvösvölgy - Pesthidegkút
294 --- 194 Pestszentimre, Központ - Gyál, Bem József utca
297 --- 197 Rákoskeresztúr - Rákoskert, Zrínyi utca
956 --- 56É Moszkva tér - Adyliget
***
A felsorolt járatoknál láthatjuk, hogy már vannak létező számok, amikre javasoltam, ezért azok az alábbi számot kapnának:
118 --- 160 Óbuda, Bogdáni út - Óbuda, Autóbuszgarázs
144gy --- 31gy Örs vezér tere - Centenáriumi lakótelep
157 --- 163 Hűvösvölgy - Budaliget, Gézafejedelem útja
182gy --- 82gy Kőbánya-Kispest, MÁV-állomás - Pestszentimre, Benjamin utca
194 --- 136 Kispest, Határ út - Gloriett lakótelep
***
Villamos:
1A --- 10 Bécsi út - Népliget
2A --- 20 Boráros tér - Jászai Mari tér
30A --- 31 Ferenc körút - Könyves Kálmán körút
37A --- 38 Blaha Lujza tér (Népszínház utca) - Újköztemető, Kozma utca
118 --- 16 Budagyöngye - Abertfalva, kitérő
Mi a véleményetek a budapesti tömegközlekedés viszonylatairól?
Szerintetek mi az amit megkéne változtatni, vagy módosítani?
Jók-e azok a viszonylatok, melyek betűvel végződnek? (pl.: 7A 13A, 182Agy...stb)
Ha információ érkezik arról, hogy új járatot indítanak, milyen számot adnátok neki és miért?