Ismert, hogy a 134-es járatot "vissza"rövidítették Békásmegyerről Szentlélek térre. Így a 134A járat megszűnt.
A tervezet szerint tavasztól őszig ismét ki fog járni a 134-es a szigetre, de csak hétvégi napokon. Minek után kompromisszumos megoldás született a Margit híd lezárásakor elterelt 134-es busz ügyében.
"A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint a 134-es a jövőben tavasztól őszig hétvégeken közlekedik Óbudáról a Margitszigetre, az üzemidő esetleges bővítéséről később döntenek. A téli időszakban és a nyári munkanapokon a Szentlélek tér és Békásmegyer, Újmegyeri tér között jár a busz, az eddigi 134A útvonalán. [...] A cikk hangsúlyozza, hogy a BKK a járat sorsáról Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata javaslatára és segítségével megkérdezte az óbudaiakat, melynek eredményeként támogató vélemény született, ugyanakkor a beérkezett vélemények is hangsúlyozták, hogy csak forgalmasabb időszakokban érdemes a margitszigeti kitérőt fenntartani. Ennek jegyében tavasztól őszig hétvégi napokon közlekedik a jövőben Óbudáról a Margitszigetre a 134-es, üzemideje esetleges bővítéséről a tapasztalatok és észrevételek fényében dönt a közlekedési központ. A téli menetrendi időszakban és a nyári munkanapokon a 134-es busz Óbuda, Szentlélek tér és Békásmegyer, Újmegyeri tér között közlekedik, az eddigi 134A busszal megegyező útvonalon."
A topic-címre utalva zavaró lehet, hogy nyári idényben hétköznapokon a 134-es Szentlélek térig jár, majd ugyanezen járat hétvégén Margitszigetig.
Igaz, magáról a járatszámozásról nem beszéltek még!
Én szerintem a "hétvégi" 134-es legyen 234-es és akkor mindenki tudja, hogy a 134-es és a 234-es mikor meddig közlekedik.
134 Békásm., Újmegyeri tér - Szentlélek tér H "rövid 134-es"
234 Békásm., Újmegyeri tér - Margitsziget, Centenáriumi emlékmű "hosszú 134-es"
- a Béke tér - Mednyánszky utca közötti térséget mivel hordod Ferihegyre a vasúthoz?
- csökkented a járatszámot, de azzal rontod a vasúti hangolást és a Nemes utcai egyenletes közlekedést, ha meg nem, akkor a Béke téren kellene a 266-ost várakoztatnod, ahogyan ez régen a 135-ösnél is volt, nem véletlenül szűnt meg az az útvonal
Például a 785-ösnek hívják a zsámbéki és a gyermelyi buszt, ráadásul még másik állásról is indul a Széna téren, pedig lett volna szabad szám.
Mondjuk ha már Széna tér, az is érdekes, hogy az 1-4 kocsiálláson kicserélték a nagytáblákat viszonylatszámosra, de az 5-ösön (ahonnan a 801 indul), ott meghagyták a régit.
Az lehet a magyarázat, hogy a helyközi buszoknak szánt 300-899 közötti számtartományban rengeteg hely van arra, hogy a betétjáratok is önálló számokat kapjanak.
A betűjeleknek olyan járatokon lenne nagyobb értelme, melyeknek van 3-4féle útvonala; az E jelzés hiánya viszont jogos kérdés.
Ennek a számozásnak is megvan a maga érdekessége: pl. olyan járatok is viselnek önálló számot, melyeknek van napi 1-2 indulásuk, ill. valamelyik fő járat csonkamenetének is tekinthetők (pl. 301, 317) - viszont más járatok annak ellenére viselnek csak egy számot, hogy akár 3-4féle útvonala is van.
Másik érdekesség: a Vác helyiben közlekedő 361-es reggel a Kórház - Szérűskert útvonalon jár (csak a Szérűskert felé), délután pedig visszafelé, de csak a buszállomásig - és csak 1 száma van.
Ugyanez Dabason: a Sári okmányhivataltól Gyón, Segesvári út felé közlekedő busz száma 619-es; visszafelé csak a Casinoig jár, de már 624-es számmal.
Összességében jó a számozás, csak egyszerűbbé kéne tenni; ugyanez igaz az útvonalakra is.
Ez a topic alkalmas arra, hogy megvitassuk, akár ezersze, hogy miért 105-ös a 105-ös és miért számozzák vissza a 90-est 21-esre, miért lesz 51-es a 21-es villamos és miért számozzák be és abba a sorrendben a HÉV-vonalakat.
Szóval itt a MIÉRT kérdésekre lehet eszmét cserélni is vitatni, hogy más topicot ne offoljuk vele ismétlődően! :)
Minden átszámozás jár több-kevesebb felfordulással :)
Vélhetően így volt ez 1977-ben is, amikor a gyorsjáratok megkapták a piros színt/keretet.
A sűrű számozgatás mindenképpen káros; ezért lenne/lett volna jó, ha 2008-ban úgy variálják át, hogy az egész igényesebb és átláthatóbb legyen.
A jelenlegi egy óriási katyvasz, ahol az 1-99 közötti tartományban mindenféle jármű (villamos, troli, busz) számozása keveredik, miközben a 200-as mező eléggé foghíjas; a 100-as mező elfogadható, bár ott is lenne mit betömni...
Igaz, hogy 1988 óta (mióta Csepelen élek) megszokott volt a 48-as járat, de az átszámozásában nincs semmi kivetnivaló.
Olyannyira nincs, hogy ezzel lehetőség nyílhat arra, hogy a jövőben a budapesti buszok száma 100-299 közé essen; az agglomerációba kijáró buszok innen már kiesnek, mivel őket érdemes lenne a Volán-buszok közé számozni, így ebbe a tartományba akár a meglévő buszok is beleférnének.
Az én kérdésem pedig, hogy mellőznéd ezt a stílust? Thx!
Egyébiránt pedig a 266 tökéletesen el tudná látni a 166A feladatát annak üzemidejében is, jelesül munkanap kora reggel, illetve hétvégén kora reggeltől estig (tehát olyankor is járna). Jelenleg a 166, 166A csak Ferihegy felé, a 266 meg csak P.szentimre vk. felé tér be a Mednyánszkyhoz.
Az egyszerűsítés után a 166 egyáltalán nem térne be a Medihez, a 266 viszont mindkét irányban bemenne a Medihez.
Itt pusztán a járatcsalád egyszerűsítéséről van szó.