Keresés

Részletes keresés

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.11.18 0 0 344

Hagyjuk már az "A"-sításokat! :)))

 

Ha már változtattunk a számozásokon, akkor a betűjelzéseken ne változtassunk!

 

A szigetre járó 134A nem betétjárata a 134-esnek.

A 234-es teljesen más funkciójú és egy egyszerű utasnak is egyszerűbb!

Szvsz.

Előzmény: Peti817172M (343)
Peti817172M Creative Commons License 2011.11.18 0 0 343

Vagy, mivel a margitszigeti járat időszakos, így lehet 134A is az egykori 10-10A mintájára.

Előzmény: * * BPO-700 * * (342)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.11.18 0 0 342

Ismert, hogy a 134-es járatot "vissza"rövidítették Békásmegyerről Szentlélek térre. Így a 134A járat megszűnt.

 

A tervezet szerint tavasztól őszig ismét ki fog járni a 134-es a szigetre, de csak hétvégi napokon. Minek után kompromisszumos megoldás született a Margit híd lezárásakor elterelt 134-es busz ügyében.

 

"A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint a 134-es a jövőben tavasztól őszig hétvégeken közlekedik Óbudáról a Margitszigetre, az üzemidő esetleges bővítéséről később döntenek. A téli időszakban és a nyári munkanapokon a Szentlélek tér és Békásmegyer, Újmegyeri tér között jár a busz, az eddigi 134A útvonalán. [...] A cikk hangsúlyozza, hogy a BKK a járat sorsáról Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata javaslatára és segítségével megkérdezte az óbudaiakat, melynek eredményeként támogató vélemény született, ugyanakkor a beérkezett vélemények is hangsúlyozták, hogy csak forgalmasabb időszakokban érdemes a margitszigeti kitérőt fenntartani. Ennek jegyében tavasztól őszig hétvégi napokon közlekedik a jövőben Óbudáról a Margitszigetre a 134-es, üzemideje esetleges bővítéséről a tapasztalatok és észrevételek fényében dönt a közlekedési központ. A téli menetrendi időszakban és a nyári munkanapokon a 134-es busz Óbuda, Szentlélek tér és Békásmegyer, Újmegyeri tér között közlekedik, az eddigi 134A busszal megegyező útvonalon."

 

A topic-címre utalva zavaró lehet, hogy nyári idényben hétköznapokon a 134-es Szentlélek térig jár, majd ugyanezen járat hétvégén Margitszigetig.

Igaz, magáról a járatszámozásról nem beszéltek még!

 

Én szerintem a "hétvégi" 134-es legyen 234-es és akkor mindenki tudja, hogy a 134-es és a 234-es mikor meddig közlekedik.

 

134 Békásm., Újmegyeri tér - Szentlélek tér H "rövid 134-es"

234 Békásm., Újmegyeri tér - Margitsziget, Centenáriumi emlékmű "hosszú 134-es"

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.07.03 0 0 341

Előzmény: * * BPO-700 * * (340)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.07.03 0 0 340

Tudom nem erre gondoltál. Spec, moszt ez az aktuális!

 

 

Előzmény: BTKmániás (339)
BTKmániás Creative Commons License 2011.07.01 0 0 339

Kíváncsi leszek a pótlóbuszok számozására! :)

attah Creative Commons License 2011.05.28 0 0 338

Ha megszünteted a 166A-t hétköznap, akkor:

- a Béke tér - Mednyánszky utca közötti térséget mivel hordod Ferihegyre a vasúthoz?

- csökkented a járatszámot, de azzal rontod a vasúti hangolást és a Nemes utcai egyenletes közlekedést, ha meg nem, akkor a Béke téren kellene a 266-ost várakoztatnod, ahogyan ez régen a 135-ösnél is volt, nem véletlenül szűnt meg az az útvonal

Előzmény: 04-83 (317)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.03.13 0 0 337

Egyértelmű volt, hogy 21/21A.

Előzmény: Peti817172M (336)
Peti817172M Creative Commons License 2011.03.13 0 0 336

Csak azt nem, hogy 21,21A vagy 21,90 lesz.

Előzmény: * * BPO-700 * * (335)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.03.13 0 0 335

Igen és a 21-esekből 51-esek. Ezeket eddig is tudtuk, mert beszéltünk róla. A 990-es marad.

Előzmény: Peti817172M (334)
Peti817172M Creative Commons License 2011.03.13 0 0 334

Megjelet a 2011-es paraméterkönyv

 

http://bkv.hu/hu/kozlemenyek/a_budapesti_kozossegi_kozlekedes_parameterkonyve

 

Ebbbőlkiderül, hogy 21-21A lesz a 90-esekből.

Peti817172M Creative Commons License 2011.03.09 0 0 333

Például a 785-ösnek hívják a zsámbéki és a gyermelyi buszt, ráadásul még másik állásról is indul a Széna téren, pedig lett volna szabad szám.

 

Mondjuk ha már Széna tér, az is érdekes, hogy az 1-4 kocsiálláson kicserélték a nagytáblákat viszonylatszámosra, de az 5-ösön (ahonnan a 801 indul), ott meghagyták a régit.

Előzmény: Feri BPO-576 (332)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.03.08 0 0 332

Az lehet a magyarázat, hogy a helyközi buszoknak szánt 300-899 közötti számtartományban rengeteg hely van arra, hogy a betétjáratok is önálló számokat kapjanak.

A betűjeleknek olyan járatokon lenne nagyobb értelme, melyeknek van 3-4féle útvonala; az E jelzés hiánya viszont jogos kérdés.

 

Ennek a számozásnak is megvan a maga érdekessége: pl. olyan járatok is viselnek önálló számot, melyeknek van napi 1-2 indulásuk, ill. valamelyik fő járat csonkamenetének is tekinthetők (pl. 301, 317) - viszont más járatok annak ellenére viselnek csak egy számot, hogy akár 3-4féle útvonala is van.

Másik érdekesség: a Vác helyiben közlekedő 361-es reggel a Kórház - Szérűskert útvonalon jár (csak a Szérűskert felé), délután pedig visszafelé, de csak a buszállomásig - és csak 1 száma van.

Ugyanez Dabason: a Sári okmányhivataltól Gyón, Segesvári út felé közlekedő busz száma 619-es; visszafelé csak a Casinoig jár, de már 624-es számmal.

 

Összességében jó a számozás, csak egyszerűbbé kéne tenni; ugyanez igaz az útvonalakra is.

Előzmény: Peti817172M (330)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.03.08 0 0 331

Éppenséggel lehetne R12A, de minek?

Van annyi szám a mezőben, hogy ne kelljen betűjeleket használni; ráadásul betű nélkül szebben mutat és az azonosítást is egyszerűbbé teszi.

Előzmény: Peti817172M (329)
Peti817172M Creative Commons License 2011.03.08 0 0 330

Mondjuk azt se értem, hogy a volánnál miért nem használják az A meg E betűket a betét és gyorsjáratok jelzésére?

Előzmény: Peti817172M (329)
Peti817172M Creative Commons License 2011.03.08 0 0 329

Ahogy látom létrehoztál még egy zónahatárt a számozásban, mert ugye az R-esek külső határa a BKSZ határ. A nagykátai miért nem lehet R12A?

Előzmény: Feri BPO-576 (328)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 328

Ugyan nem teljesen budapesti közlekedés, de készítettem a vasútra is járatszámozási ötletet.

Eszerint az elővárosi zónahatárig közlekedő járatok száma S betű + a vonal számára utaló szám lenne, az azon túl menő járatoké pedig R+szám.

 

Nagyjából így nézne ki:

Bp-Déli (opcióként Keleti) - Biatorbágy/Bicske: S1 (opció)

Bp-Déli (opcióként Keleti) - Tatabánya: R1

Bp-Nyugati - Piliscsaba: S2 (opció)

Bp-Nyugati - Esztergom: R2

Bp-Déli - Martonvásár: S3

Bp-Déli - Székesfehérvár: R3

Bp-Déli - Százhalombatta: S4

Bp-Déli - Pusztaszabolcs: R4

Bp-Déli - Dunaújváros: R42

Bp-Nyugati - Vác: S7

Bp-Nyugati - Szob: R7

Bp-Nyugati - Párkány: ER7

Bp-Nyugati - Veresegyház: S71 (opció)

Bp-Nyugati - Veresegyház - Vác: R71

Bp-Keleti - Gödöllő: S8

Bp-Keleti - Hatvan: R8 (opcióként Gyöngyösig hosszabbítva)

Bp-Nyugati - Monor: S10

Bp-Nyugati - Cegléd: R10 (opcióként Szolnokig hosszabbítva)

Bp-Keleti - Sülysáp: S12

Bp-Keleti - Szolnok: R12

Bp-Keleti - Nagykáta: R13 (esetleg R21, a 12-es számot megfordítva)

Bp-Nyugati - Ócsa/Dabas: S14 (opció)

Bp-Nyugati - Lajosmizse: R14

Bp-Keleti - Délegyháza: S15 (opció)

Kőbánya-Kispest - Kunszentmiklós-Tass: R15 (a kezdőpontot érdemes lenne a Keletibe helyezni)

 

Budapesten kívüli vonalak:

Vác - Balassagyarmat: R75

Vác - Diósjenő: R76 (esetleges hosszabbítás Romhányig, ha a vonalat rendbehoznák)

Vác - Aszód: R77 (szünetel, de mindenképp újra kéne indítani, akár hatvani hosszabbítással is)

Aszód - Balassagyarmat: R78

 

A vonalak lehetséges fejlesztési iránya a megfelelő topicban tárgyalható, itt "csak" a lehetséges számozásról esik nagyba'szó :)

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.03.07 0 0 327

Hát eredetileg is 21-es ment Csillebércre. Igaz 21A-ként! :)

 

Hogy miért van erre szükség? Hát állítólag a városvezető kérése volt ez...

Előzmény: Blöky2 (325)
Blöky2 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 326

Vagy akkor már legyen a villamos újra 30-as, a megfelelő busz pedig 230-as

Blöky2 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 325

"vissza a 90-est 21-esre"

Még az sem áll meg egészen, hogy vissza...

Csillebércre sose jért 21-es, csak 90-es.

Tényleg, miért van szükség erre?

Előzmény: * * BPO-700 * * (324)
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2011.03.07 0 0 324

Ez a topic alkalmas arra, hogy megvitassuk, akár ezersze, hogy miért 105-ös a 105-ös és miért számozzák vissza a 90-est 21-esre, miért lesz 51-es a 21-es villamos és miért számozzák be és abba a sorrendben a HÉV-vonalakat.

 

Szóval itt a MIÉRT kérdésekre lehet eszmét cserélni is vitatni, hogy más topicot ne offoljuk vele ismétlődően! :)

Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 323

Minden átszámozás jár több-kevesebb felfordulással :)

Vélhetően így volt ez 1977-ben is, amikor a gyorsjáratok megkapták a piros színt/keretet.

A sűrű számozgatás mindenképpen káros; ezért lenne/lett volna jó, ha 2008-ban úgy variálják át, hogy az egész igényesebb és átláthatóbb legyen.

A jelenlegi egy óriási katyvasz, ahol az 1-99 közötti tartományban mindenféle jármű (villamos, troli, busz) számozása keveredik, miközben a 200-as mező eléggé foghíjas; a 100-as mező elfogadható, bár ott is lenne mit betömni...

Előzmény: 04-83 (322)
04-83 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 322

"ezzel lehetőség nyílhat arra, hogy a jövőben a budapesti buszok száma 100-299 közé essen"

 

Csak szeretnéd:) És az nem okozna óriási kavarodást?:D:D

Előzmény: Feri BPO-576 (321)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 321

Jó az 148-asnak :)

Igaz, hogy 1988 óta (mióta Csepelen élek) megszokott volt a 48-as járat, de az átszámozásában nincs semmi kivetnivaló.

Olyannyira nincs, hogy ezzel lehetőség nyílhat arra, hogy a jövőben a budapesti buszok száma 100-299 közé essen; az agglomerációba kijáró buszok innen már kiesnek, mivel őket érdemes lenne a Volán-buszok közé számozni, így ebbe a tartományba akár a meglévő buszok is beleférnének.

Előzmény: BPI-791 (288)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 320

Marha nagy öröm....

Inkább lenne 190-es busz, vagy 90-es troli :) - bár utóbbi egyelőre az álom kategória....

A 21-es villamos 51-esre számozása is nagy marhaság, mert

a) logikátlan,

b) pazarló (az új táblák miatt)

c) nem megy el a Bivaly-rétig.

 

A HÉV-vonalak számozása viszont tetszik; főleg a H betű utáni számok miatt, mely a metrók számozását követi.

Ez pedig megmutatja, hogy a metró és a HÉV mennyire összetartozik :)

Előzmény: 04-83 (279)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 319

A 923-as minden bizonnyal marad, mivel a villamostól eltérő irányokat (is) szolgál ki; legalábbis a józan ész ezt diktálná.

Ökörség lenne elterelni csak azért, mert egy "rövid" szakaszon fonódik a villamossal...

Előzmény: * * BPO-700 * * (293)
BPI-553 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 318
35-135-ösön sem vált be ez a rendszer. Szted más járatszámozással működne?
Milyen gyakran utazol az említett járatokkal?
Előzmény: 04-83 (317)
04-83 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 317

A válaszom: utaztam rajta.

Az én kérdésem pedig, hogy mellőznéd ezt a stílust? Thx!

 

 

Egyébiránt pedig a 266 tökéletesen el tudná látni a 166A feladatát annak üzemidejében is, jelesül munkanap kora reggel, illetve hétvégén kora reggeltől estig (tehát olyankor is járna). Jelenleg a 166, 166A csak Ferihegy felé, a 266 meg csak P.szentimre vk. felé tér be a Mednyánszkyhoz.

Az egyszerűsítés után a 166 egyáltalán nem térne be a Medihez, a 266 viszont mindkét irányban bemenne a Medihez.

Itt pusztán a járatcsalád egyszerűsítéséről van szó.

Előzmény: BPI-553 (312)
04-83 Creative Commons License 2011.02.22 0 0 316

Szó-szó, de szerintem megléphető.

Előzmény: Peti817172M (315)
Peti817172M Creative Commons License 2011.02.22 0 0 315

Az a baj, hogy a 12-es villamos is az 1955-ös megindulása óta viseli a számát, tehát azt se lenne egyszerű átszámozni.

Előzmény: 04-83 (305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!