Csak két kiegészítés ehhez: 1. Azért vannak olyan szakaszok az autópályákon, ahol még 120-ról se gyorsul. Amúgy meg 140-ről már nem is kéne gyorsítani, se Skodával, se mással. 2. Tényleg jó a nagy csomagtartó, de velem már nemegyszer előfordult, hogy kicsi volt. Egyszer a költözésnél (vagy ötöt fordultam a kombival, pedig néhány évvel korábban még az összes cuccunkat sikerült átvinni egy menetben az ötajtós Astrával - úgy látszik, ennyivel több lett a cucc időközben), egyszer meg nemrég, amikor azt mondták, hogy el kéne szállítani 4 db ládát, egyenként úgy 40 centisek, aztán amikor ott voltam értük, akkor derült ki, hogy a legkisebb oldaluk is 60 centi - hát, kettőt is alig tudtam betenni a kocsiba. De az igaz, hogy már vittünk vele haza két mosógépet, meg két tűzhelyet, gurulós széket, tévéasztalt, meg két matracot is, bár természetesen nem egyszerre.
Autóvásárlás előtt mi is nagy dilemmában voltunk a kombi illetve nem kombi között. Végülis kombi lett. Nem bántuk meg. Attól, hogy nagyobb a kocsi menetdinamikája még jó. Autópályán pl. 140 nél még odalépve gyorsul. (1.2 es motor). Viszont ami megfizethetetlen az a csomagtartó. Mi eléggé sok cuccal járunk, de megtölteni a kocsit még nem sikerült. Egyébként nekem előtte is skoda volt. (Felicia) Semmi probléma nem volt vele. Remélem a Fabia is úgy be fog válni.
A fogyasztása nem olyan jó, mint az új Avensisé, de jobb, mint egy Astráé. Az enyém 6 és 7 liter között eszik, és én is városban járok a leggyakrabban, bár hétköznap csak a legvégső esetben. Egy-két havonta teszek meg valamivel nagyobb utakat, akkor viszont az út felét autópályán. Az enyém négy és fél éves, és eddig kétszer álltam le vele, amikor nem szerettem volna. Egyszer, amikor elhoztuk a kereskedőtől, állítólag 10 liter benzinnel, de a második kútig már nem jutottunk el vele; és egyszer nemrég, amikor kigyulladt a töltés lámpa, és úgy nem akartam vele tovább menni, de aztán a kihívott szerelő megállapította, hogy van töltés, és simán elment lábon a szervizig. Amúgy nem olyan rossz, bár az anyagok minősége nem mindig a legjobb, gondolok itt például a féktárcsákra, illetve arra a hibára, amikor az enyémen rendszeresen elmászott az alapjárat, és a végén kiderült, hogy ki kell cserélni a szívósort, mert az bizony műanyagból van, és volt rajta egy repedés. Szerencsére ez még a garanciaidőn belül volt, és azóta viszont nincs vele gond. Igazából mostanában csak az a gondom vele, hogy rendszeresen meg kell feszíteni a csomagtartó ajtót nyitó bowdent, mert a jelek szerint folyamatosan nyúlik. Meglehet, hogy ez típus-, sőt, konszernhiba, mert nemrég láttam egy VW-st, aki ugyanilyen problémával küzdött. De mindezekkel együtt eléggé megbízható autónak tartom. Az árát mindenképpen megéri.
Most állok autóvásárlás előtt, több autó típus is szóba jöhet, többek között a 2002.-es combi Ha valaki tudna segíteni abban, hogy A Combinak mekkora az üzemanyag fogyasztása, mennyire megbízható, lehetőleg ne hagyjon ott az út mellett, sokszor meghibásodik vagy van e valami szériahibája, ha esetleg vásárolok mire figyeljek Szóval érdemes e Combit venni vagy inkább felejtsem el. Amúgy főleg városi használtara kellene, nem kell, hogy sportos legyen (3 gyerek mellett óvatos vagyok) viszont megbízható legyen. Előre is köszönöm a hozzászólásokat
Van egy olyan gondom, hogy a a légkeringetés gombja önálló életet él. Nem mindig kapcsolhatom be és néha magától kikapcsolja. Ez esetleg előjött másnál is? Ha ez normális akkor mitől függ?
A kocsiban van félautomata klíma is. (BEST felszereltség)
Beléptem én is a kombisok közé. Eddig Feliciám volt, most azonban vettem egy Fabia kombit. A kérdéseim: 15 vagy 16 os kerék? A kalaptartó hiányzik, de egy octávia kombi eladót tudok. Méretben illeszkedik vajon? A rádió mellé pohártartót honnan tudnék szerezni?
Keresek 2007.évi Skoda Fabia kombihoz tetőcsomagtartót. Sajnos sehol nem tudnak olcsóbb kategóriáju cseh gyártmányut ajánlani. Akinek van kérem jelezze, hogy hol lehet kapni. Az autón nincs tetőléc és nincs hely ahová a lábat lehetne betenni.
Üdv. A segítségeteket szeretném kérni. Termosztátcsere után is lassan melexik a vas. (Fabia Combi 1.4 100Le BBZ motorkód, utólag Duálosítva.) Kb 1 km után indul meg a hőfokvisszajezző, és 5-6 km után lesz csak függő helyzetben a mutató. Emlékeim szerint a tavalyi télen jóval hamarabb bemelegedett.
"plussz még ki kéne cseréltetni a vezetőoldali ajtózárat, mert ha azt kinyitom, a csomagtér még nem nyílik ki tőle, de erre most nem fogok költeni 30-40....."
Van más megoldás is. Cserélhető a hibát okozó mikrokapcsoló, ami sokkal hosszabb időre megoldja a problémát mint egy új zár. (a bontott felejtős) Írj, ha érdekel. (én gyártom)
Kipróbáltam, de nem sikerült, viszont a hiba az az volt, amit leírtál. -Közben elvittem szervízbe, ahol 3800 Ft-t megcsinálták plussz még ki kéne cseréltetni a vezetőoldali ajtózárat, mert ha azt kinyitom, a csomagtér még nem nyílik ki tőle, de erre most nem fogok költeni 30-40E-t, ezzel együtt tudok élni. Köszi a segítséget!
Mivel a zsanérok jó elől vannak, a zár hátrébb, így tekintélyes az erőkar, és az ajtó súlya miatt néha jó nagyot csapódik, ha kicsúszik az ember kezéből, vagy más csukja le, és nem számít erre.
Szóval emiatt nekem az volt, hogy idővel néha nem tudtam kinyitni. Azt vettem észre, hogy csak akkor nyílik, ha megnyomom az ajtót befelé.
Tehát a csapódásoktól a zár támasza, a csominyílás küszöbében beljebb nyomódott, és a nyitófül szorult rajta.
Így elvittem egy kollégámhoz, aki szerelő, és van szerszáma. Beállítottuk a fület, fel lett lazítva, és kintebb állítva. Így ismét nyílt az ajtó.
Próbáld ki, hogyha megnyomod erősen az ajtót, ( én az emblémánál nyomtam le, de vigyázz, azért ne horpaszd be ), akkor nyílik-e az ajtó.
Ha igen, akkor keress egy kasztnist, hogy állítsa be az ajtót, mert a szervíz úgyis vastagon számláz. Mert max. 10 perc az egész, a két csavart fellazítani, kintebb hozni kicsit a bakot, lehúzni, próbálni, finomítani.
Üdv! Nekem is fábiám van, 1.4 100 lovas verzió. Most 80E km-nél sajnos úgy tűnik meghalt a csomagtér zár. Eleinte csak azt hittem befagyott, mert néha még kinyílt, de már egyáltalán nem működik. Ilyen elektromos, mágneses vmi kütyü van benne, csak kicsit kell hozzáérni, hogy kinyíljon. Tapasztalt már más is ilyet? Szervize mennyi lehet? Köszi szépen
SZIA Nekem is az a véleményem mint a Dulifulinak hogy nem szabad egy gyárilag kész cuccba bele nyúlni .Ha n agyon muszáj akkor mindenképpen szakemberrel csináltatnám. Lehet , bár én fiatalnak érzem magamat mégis megöregedtem de ezekkel a mélynyomókkal nem értek eggyet. Azon túl hogy egészségkárosító mégcsak nem is szép .Miért jó az ha az otthoniak már a helységnév táblánál tudják hogy jövök .UGY gondolom hogy az igazi .minőségi zene nem hangerő függő, a gagyit meg minek bönböltetni .ÜDVÖZLETTEL CSIGA.
Egy ismerősömnek raknám át az előző kocsijából megmaradt mélynyomót az új (használt) Fábiájába. Én sem sok értelmét látom, mivel csak rádiózik, ahhoz meg hülyeség mélynyomó, de ha Ő igy szeretné, hát legyen. Valószínűleg tényleg meg fogok kérdezni egy márkakereskedést, vagy egyszerűen kikapom és megnézem a rádió hátulját. Szerintem sem jó ötlet bekötni a hangszóró ágába egy erősítőt, de vhogy csak meg lehet oldani szerintem.
Szia, én vagyok! :-) Bocsi, nem tudom, mert bár az enyémben is gyári rádiósmagnó van, de még soha nem jutott eszembe, hogy rákössek valami mást. Te miért akarod rákötni? Gyengén szól? Vagy csak másik hangszórót akarsz használni? És miért nem kérdezed meg egy szervizben? Szerintem biztos meg lehet kérdezni, akár telefonon is. Amúgy nem biztos, hogy célszerű a hangszórók helyére kötni, mert meglehet, hogy az impedancia nagyon nem fog stimmelni. Bár ebben nem vagyok profi, de szerintem jobb oda nem rákötni.
Olyan kérdésem lenne, hogy egy 2004 es 1.2 mpi fabia kombi gyári rádióján van erősítő kimenet? Azt tudom, hogy CD tárat lehet kötni rá. Ha nincs akkor hogy tudnám mégis rákötni az erősítőm, egyből a hangszórók vezetékére? Válaszaitokat köszönöm!
A múlt, az kétségtelen, de a minőségre azért ez nem feltétlenül bizonyíték. Bár a Feliciától kezdve már tényleg kezdenek egész jók lenni a Skodák. Én legalábbis meg vagyok elégedve az ontopic gépemmel, bár azt azért nem bánnám, ha 3 helyett 4 henger lenne a motorban.
Erröl men is hallottam de ez is azt bizonyitja hogy egy nagy múltal rendelkező jó autónk van .A 70 es 80 as években a " nagy Lada korszakban " méltatlanul lenézett ócsárolt Skoda fenn tudott maradni még az igazi nagyok között is .Hol van már az a nagy Lada Dacia őrület .Végig autóztam a Skoda palettát és kisebb gondoktol eltekintve elégedett vagyok márkával . FOREVER SKODA!!!!! CSIGA.
SZIA A Skoda közel száz éve gyárt autót amikor ezek a keleti " ékszerek " még sehol sem voltak. ÉN egy1000 MB vel kezdtem most egy FÁBIA COMBI m van. Biztos vagyok benne hogy mire lejár a kiküldetésed kihoznak egy a számodra megfelelő méretü és tudásu autót.