Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 2024.12.31 -1 0 105164

...vagy az ACME mozdonyok felrobbanó kondenzátorai. :)

Előzmény: 418104 (105163)
418104 Creative Commons License 2024.12.31 0 0 105163

Ez így helyes. A tűzveszély sokkal komolyabb probléma, mint pl. az ACME Hungária szett nyikorgó kerekei (természetesen ez sem normális állapot).

Előzmény: Geronimoo (105160)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2024.12.31 -1 1 105162

Vasútmodellekben bővelekdő boldog új esztendőt kíván a Roco Modelleisenbahn GmbH. :-)

Előzmény: rm40 (105161)
rm40 Creative Commons License 2024.12.30 0 1 105161

Kíváncsi leszek, ez mennyivel vékonyítja a 2025-ös katalógusukat.

Előzmény: Geronimoo (105160)
Geronimoo Creative Commons License 2024.12.30 0 1 105160

Ez is ritkan fordul elo! A Roco panik szeruen visszahivja az uj csili-vili Nightjet vonatszettjeit mert tuzveszelyesek:

 

 

https://www.roco.cc/rde/roco-news/produktrueckruf-nightjet-sowie-blackedition.html

 

https://www.roco.cc/ren/roco-news/product-recall-nightjet-and-nightjet-black-edition.html

BTJ Creative Commons License 2024.12.23 0 0 105159

Köszönöm mindkettőtöknek!

Igen, rá gondoltam.

Azóta már letette a lantot?

Jó 7-8 éve írt a fórumra utoljára.

Előzmény: szergely22 (105158)
szergely22 Creative Commons License 2024.12.22 0 0 105158

Talán Lassú Tibire gondolsz?

Előzmény: BTJ (105156)
Tyapa Creative Commons License 2024.12.22 0 0 105157
Előzmény: BTJ (105156)
BTJ Creative Commons License 2024.12.22 0 0 105156

Tisztelt Urak!

 

Volt régebben egy úriember, aki rézmaratott 

mozdony (és egyéb jármű) építőkészleteket árult.

M28, M31, V43, V46-ra emlékszem biztosan.

A főhősünk nevére egyáltalán nem emlékszem, találgatni

sem akarok.

Tudnátok segíteni a megtalálásában?

 

Előre is köszönöm.

 

Üdv,

Tamás 

somytomy Creative Commons License 2024.12.21 0 0 105155

Tudom, de nekem 140mm-nél hosszabb kocsikhoz kell

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (105153)
szergely22 Creative Commons License 2024.12.15 0 1 105154

Olyanom is van, ha kell azzal is csinálhatok képeket.

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (105153)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.12.14 -1 1 105153

Kétféle ROCO kinematika van, ez a képen a 140 mm-nél hosszabb kocsikhoz van, van olyan is, ami a rövidebb kocsikhoz van.

Előzmény: somytomy (105152)
somytomy Creative Commons License 2024.12.14 0 1 105152

Köszi szépen, ezzel meg is válaszoltad minden kérdésemet :-)

Előzmény: szergely22 (105151)
szergely22 Creative Commons License 2024.12.14 0 3 105151

Remélem jó lesz. Igaz, bontott és kicsit reszelt, de csak a kuplungbefogó lett lecsiszolva, a többi része gyári.

Előzmény: somytomy (105149)
szergely22 Creative Commons License 2024.12.14 0 0 105150

Melyik méretekre vagy kíváncsi pontosan?

Van ilyenem, le tudom mérni.

Előzmény: somytomy (105149)
somytomy Creative Commons License 2024.12.14 -1 0 105149

Üdv!

Roco 40344-es készletben kapható KKK befoglaló méreteit esetleg tudja valaki? Túrtam érte a netet, de a gyártó úgy tűnik, nem tartja különösebben releváns infónak

hodika1977 Creative Commons License 2024.12.02 -1 0 105148

RP 25 ös kerekekkel volt gyárilag szerelve.amivel siklott a szerkocsi  valamint a futokerekek elég sürün. Én anno kicseréltem,igy megszünt a jelenség.

Előzmény: agyaggalam115 (105142)
Törölt nick Creative Commons License 2024.12.02 -3 3 105147

Felmész pl. a Tillig honlapjára, ott a tipp, még üvegecsetet is árulnak hozzá, az alpakka felületét meg tudd vele picit csiszolgatni!

 

Szóval, a felületkezelés miatt mindenképp érdemes a forrasztandó felületet picit polírozni valamivel. ez lehet üvegecset, finom (180, vagy annál is finomabb) csiszolószivacs. Érdemes gyantával töltött forrasztóónt használni egyébként, más folyasztószerre nincs szükség, ha rendesen megcsinálod/begyakorlod.

Ugyanis a forrasztó krémek, zsírok, és a semlegesnek mondott/írt (papír sokmindent kibír) folyasztószereket minden esetben  a forrasztás utáni maradékot el kell távolítani, semlegesíteni. Ugyanis a forrasztás után ott maradt maradék erősen korrodálja a sín, és a ráforrasztott drót felületét. Bebújík a drót szigetelése alá is, és a műanyag alatt eszi meg a rezet, ami idővel letörik a szigetelés tövénél.

 

Inkább gyakorolj egy selejtes síndarabon, vagy gyere ki a műhelybe megmutatom, mint, hogy folyasztószerekre pazarold a pénzed, és pár hónap/év múlva edd a kefét az elkorrodált felületek miatt. Ahhoz, hogy egy sínre ráforrasszunk egy vékony vezetéket, ahhoz gyakorlat kell, megfelelő páka, és nem folyasztószerek. Persze kendácsolni lehet, mindenkinek a lelke rajta.

 

Egyébként meg miért a sínre kell forrasztani? Hogy csúnya legyen? Sínpapucshoz sokkal könnyebb.

 

Előzmény: PLACI (105137)
PLACI Creative Commons License 2024.12.02 0 0 105146

Köszönöm a tippeket.

Olyan pákával forrasztok, aminek szabályozható a hőmérséklete, eddig 350°C-ra állítottam, de majd emelem még. Ugyanis forrasztó krémet (zsírt) tudtam tegnap szerezni, de semmi hatása nem volt.

A felületcsiszolást még nem próbáltam, hátha az is segít.

_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.12.01 0 0 105145

Sajnos nekem nincs 109.109-em, de a megjelenésekor az ismertetőben az volt, hogy normál karimájú kerekekkel szállították, de lehetett kapni hozzá külön RP25-ös szettet, aki áldozott rá kicserélhette.

Előzmény: agyaggalam115 (105142)
somytomy Creative Commons License 2024.12.01 0 0 105144

Én is meglepődve olvastam itt a folyasztószeres fejtegetéseket, nekem 48W-os pákával meg sima gyantás ónnal menni szokott. Múltkor Tillig váltókitek építésekor a keresztezési csúcsokat csak úgy mechanikai rögzítés gyanánt összeforrasztottam.

Előzmény: diginewl (105143)
diginewl Creative Commons License 2024.12.01 -3 3 105143

Hogy lehet forrasztani a sínekhez? Egyszerűen, nagyobb teljesítményű forrasztópákával... Amit itt a Többiek elfelejtettek mondani: A fémsín nagyon jó hővezető, ezért ne az SMD pákaheggyel, vagy pillanatpákával próbálkozz. Az kevés lesz. Nem kell 100W-os páka de egy 5W-os kevés lesz.

Forrasztottam eddig sima forrasztóónnal - melyben benne van gyanta folyasztó - tillig/piko/lima/roco sínszálakat gond nélkül. A tillig elite gyárilag barnított szálat a forrasztás helyén meg kell kapargatni, hogy a gyári barnítás (oxid felület) ne legyen ott.

Nem kell túlbonyolítani, csak legyen elég energiád ott helyben, gyorsan felmelegíteni a sínszálat!

Előzmény: PLACI (105137)
agyaggalam115 Creative Commons License 2024.12.01 0 0 105142

Jó estét kívánok!

 

Èrdeklődnèk, tudja-e valaki, hogy a Roco 72111 gőzös (a Dèli vasùt gőzös) kerekei milyen nyomkarimával voltak ellátva. Normál vagy a csökkentett mèretű?

 

Előre is köszönöm!

 

Tisztelettel Attila 

rezgaras Creative Commons License 2024.12.01 -1 2 105141

Ez mind a kettő semleges folyasztószer. Az első F-SW 33-as, a másodikról nem látszik F-SW szám, de írják, hogy semleges. Ezekkel a forrasztás csak akkor működik, ha a felületek nagyon-nagyon tiszták. Ilyeneket az orvosi elektronikában és az ūrkutatásban használnak, ahol végzetes lehet az, hogyha a folyasztószert nem takarítják el tökéletesen a forrasztás után.

 

Szokásos elektronikát enyhén aktív folyasztószerekkel (F-SW 25-29) szokás forrasztani. Modelleket (síneket is) én aktív folyasztószerekkel szoktam (F-SW 21). Ezek enyhén savasak, a felületet aktiválják, könnyebb lesz jó minőségű forrasztást készíteni. Viszont utána gondosan el kell távolítani a folyasztószer maradékát. A forrasztózsírt bármilyen zsíroldó eltávolítja (pl. benzin, higító), de a forrasztóón belsejében is mindig van folyasztószer, mégpedig gyanta (általában közönséges fenyőgyanta). Ezt csak az alkohol távolítja el, minél jobban odaszáradt, annál nehezebben. Én egy alkoholba (spiritusz) mártott, régi fogkefével szoktam szoktam erősen ledörzsölni, rögtön a forrasztás után.

Előzmény: PLACI (105139)
BTJ Creative Commons License 2024.12.01 0 2 105140

Mindkettő jó lehet. Esetünkben inkább az számíthat

jobban, hogy melyik használata áll jobban a kezedre.

Én zsírt használok, de tetszik a linkelt stiftes adagoló

is. 

Annyit tudnék még hozzátenni, hogy ne élesben próbáld 

ki, hanem hozz létre egy próbapadot, ahol egy kis 

darab sín hasonló módon van lefektetve, mint a terepasztalon,

és ott gyakorold be. Így a próbálkozásokkor elszenvedett 

károsodások nem szívfájdítóak, mintha a kész sínrendszert

kellene visszabontani.

Előzmény: PLACI (105139)
PLACI Creative Commons License 2024.12.01 0 0 105139

Köszi, ilyenre gondolsz? https://www.conrad.hu/hu/p/flux-folyasztoszer-adagolo-stift-10-ml-stannol-f-sw-33-x32-10i-812062.html

 

Vagy esetleg ilyenre? https://www.szerszamkell.hu/sibrteh_semleges_forraszto_zsir_10ml_250966?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAjKu6BhAMEiwAx4UsAvJebNHf18rBABuPYmnu-R8sPlMN5vWYArDwL2gUfoxK5S-Mlkv11BoCObcQAvD_BwE

 

A sínek le vannak már fektetve, az oldalukhoz szeretnék forrasztani. Talán az ecsetelős verzió jobb, mert hiába H0, azért mégis nagyon kicsi a felület a sínkorona és a sín talpa között.

Előzmény: BTJ (105138)
BTJ Creative Commons License 2024.12.01 0 0 105138

Folyasztószerrel vagy forrasztó zsírral nagyon kis 

mennyiségben be kell vonni mindkét forrasztandó

felületet. A kötés létrejötte után alkoholos fülpiszkával

érdemes áttörölni a a kicsordult szert, mivel a későbbiekben 

oxidálást elősegíti, ami problémákat okoz.

Előzmény: PLACI (105137)
PLACI Creative Commons License 2024.12.01 0 0 105137

Hogy lehet forrasztani a sínekhez? Olyan bevonatuk van (szerintem), hogy a forrasztóón egyszerően nem tapad hozzá. Próbáltam késheggyel kapargatni a felületet, de semmi...

Peti251 Creative Commons License 2024.11.30 0 0 105136

igen, ismerem a jelenséget. Most egy ideje helyhiány miatt egy ágyazatos roco oválom van tesztpályának, és zakatol ez az. Asztalt én biztos nem építenék 2.1-es sínből.

Előzmény: róbertke (105135)
róbertke Creative Commons License 2024.11.28 0 0 105135

2.1 -sínen nagyon sok régi jármű kopgva/döcögve megy. 

Piko, Lima, Jouef, Fleischmann (FLM), Hornby, Rivarossi, hogy csak néhányat említsek. 

Viszont a régi FLM 2.7mm sínjét elviselik. 

 

Előzmény: Peti251 (105134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!