Keresés

Részletes keresés

Herodes68 Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53459

Végre egy észszerű döntés. Első ütemben a 2x1 sávos kiépítettség is elegendő.

Mérhető vagy prognosztizálható forgalom ami 2x2 sávot alátámasztana nincs.

Az M80 Körmend-Országhatár is csak 2x1 sávon épül ami a mostani 5-8 ezres

forgalomnak szintén megfelel.

Előzmény: Aladár46 (53456)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.12 0 0 53458

legalább nem lesz fizetős :)

Előzmény: Aladár46 (53456)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53457

47. főút - 2x2 sávosítás folytatása Békéscsaba és Szeged között

 

Előzmény: Aladár46 (53456)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53456

Viszlát M47 autóút - 2x2 sávos főút lesz a 47-esből

2 nyomvonalváltozattal és 13 körforgóval és 2 különszintűvel startol a főúti projekt.

V. nyomvonal változat:

 

 

I. nyomvonal változat:

Előzmény: dimelo (53446)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53455

Ha már szóba került az útjavítás. Igen érdekes látváyn volt ma délelőtt az esegető hóban a vizes aszfalton kátyúzást látni. A vizes lyukba löktek egy kis anyagot, majd azt a fanyelű valamivel beledöngölték. Szerintem a lyuk azóta ismét tátong. 

aladar644 Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53454

Végre észrevették a Kecskemét Dunaföldvár közötti út katasztrófális minőségét. Ha már nem épül az M8-as, legalább ne járjunk tengelytörés és balesetveszélynek kitéve arrafele.

A hatezer km 10 év alatt szép szám, csakhogy legalább húszezer igényelte volna a felújítást.

Persze, ha egy kis faluban felújítanak 800 m utat, azzal választást lehet nyerni. Ilyent minden ÖK meg kellene tudjon oldani saját büdzséből.

Előzmény: hegyaljai3 (53452)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53453

Az elégedetlenség oka megmagyarázhatatlan, mert a Tápióság 6 csomóponton érhető el az M4 autóútról:

3112. út Gomba-Bénye,

4606. út Káva - Pánd - Tápióbicske

3115. út Tápióbicske -Tápiószentmárton (számozatlan út)

3116. út Tápiószentmárton

311. út  Tápiószőlős - Tápiószele - Újszilvás

3122. út Tápiógyörgye - Újszász

Hát ebből megint az jön ki, hogy vagy mindenkinek Pestre kell menni, vagy csak az az egy célja legyen, hogy elérje az M4-et...

Mi van ha valaki Farmosról, Tápiószeléről, Tápiógyörgyéről, stb. Szolnokra akar menni? Vagy rohadt nagyot kerül, vagy nem használja az M4-et...

Az M4/401 csomópontnak nem sok értelmét látom, az újszilvási pihenőnél sokkal hasznosabb lett volna egy felhajtó, de mint tudjuk nem a zemberek érdekei voltak szem előtt :(

Előzmény: szil93 (53442)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53452

Nehéz visszafogottan reagálni erre:

 

https://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/ket-evre-valo-munkat-kapott-a-magyar-kozut-2-3477043/

 

" több mint 157 milliárd forint állami forrást megnyitva számára, hogy abból csaknem 590 kilométernyi útszakaszt tegyen rendbe a jövő év végéig."

Két év alatt!

"Megújult 6000 kilométer út."

Igen, 10 év alatt.

Akkor hol itt a növekedés?

Nem is beszélve arról, hogy az itt tárgyalt utak hossz kb. 30.000 kilométer. Ez osztva 600-al, az 50 év.

Melyik út az amelyik nem igényel felújítást 50 évig?

nyebojsza Creative Commons License 2021.01.11 0 1 53451

Pestről nézve egész közel van a határhoz :)

Előzmény: Törölt nick (53448)
Autobahn89 Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53450

Az újságírás magasiskolája ,amit művelnek :)

Minden második szó igaz csak. Építési engedély az stimmel.

Sztráda nem stimmel. Autóút lesz.

A cím is elég buta, mivel a határmenti M4 már kész és most onnan visszafelé építik.

Berettyóújfalut se tudják szerintem hol van a térképen :)

 

Előzmény: Törölt nick (53448)
dimelo Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53449

Ez elvileg egy pozitív hír, valakinek mégsem tetszett valamiért...

 

Kritikám nekem is van - az engedély kiadásának körülményei miatt.

Az tény, hogy 3 hónap késéssel lett kiadva, mint az M4 T.miklós - P.ladány szakaszé, amit utána megkérdőjeleztek a karcagiak.

 

Eszembe jutott egy régi, 2005-ös egyeztetés, amely végén a nyugdíjba vonuló karcagi kolléga

átadott egy vastag kék dossziét, sok-sok térképpel és más dokumentumokkal.

 

Előkerestem és beszkenneltem az 1999-es és a 2001-es térképeket.

A nyomvonal evolúciója remélem jól érzékelhető.

1999-ben is ugyanott vezet, mint 2001-ben (akkor már a déli kék nem látható)

De az igen, hogy 4 csomópont volt tervezve Püspökladány és Kaba között. (A sárga nyilakkal jelöltek eltűntek)

Továbbá:

2005-ben tollal rajzolva megjelent a Karcag elkerülőbe csatlakozó M4 változat és a P.ladány-Kelet 4-42. utakat összekötő út is. (Az M4 déli nyomvonalat is jelzi két tollvonás P.ladánytól S.udvari felé)

Hivatalosan nincs nyoma a Karcagi Önkormányzatnál...

 

Az is figyelemre méltó, hogy Kabánál a 4. főúttól 2 km-re jelölték (piros nyíl csp.) a nyomvonalat (jelenleg 600 m) és külön csomópont is volt a Tetétlen-Kaba  3407. úton.

 

Fontos és szükséges emlékeztetni, mielőtt véglegessé válik... 15-20 évvel később.

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (53447)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53448

Berettyóújfalú mint határmenti város?

Előzmény: Autobahn89 (53447)
Autobahn89 Creative Commons License 2021.01.11 -1 2 53447

Közben a Pladány-Berettyóújfalu szakasz megkapta az éptési engedelyt.

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/megjott-az-engedely-ujabb-magyar-sztrada-mehet-a-hatarig.721173.html

Előzmény: dimelo (53446)
dimelo Creative Commons License 2021.01.11 -1 1 53446

Kis türelmedet kérném, eddig " karácsonyozás-újévezés" volt...

Ezen a héten már talán lehet érdeklődni.

 

Addig kissé messzebbről indítom a témaközelítést, az SSC-n közzétett M47 V. nyomvonalváltozatból.

Igyekeztem összemontírozni a korábbi G (zöld) és B (sárga) változatot a most közzétett V. (lila) nyomvonalverzióval.

A piros határmenti nyomvonal éppen csak belóg, szerintem is értelmetlen agyrém.

 

Néhány észrevételt meg kellene vitatni:

Érdemi különbség, hogy 2x2 sávos főútról írtak szintbeli körforgalmakkal, így ez nem felel meg a Via Carpathia paramétereknek.

 

Az jól látszik, hogy a V. (végső?), tulajdonképpen a B-G kombinációja.

Közelebb Békéscsabához, Vésztőhöz, de távolabb Berettyóújfalutól, (ahol a sárga vonal kétszer keresztezte volna a Berettyó folyót)
de összesen háromszor, mert Szeghalomnál is.

V (lila) kétszer keresztezi a Köröst, Körösladány előtt és Köröstarcsánál azért, hogy bekötést kapjon Vésztő-Okány térsége az M(-nek nem nevezhető) 47-hez.

 

Nekem mégis a Bakonszeg-Bihartorda Natura 2000 terület kb. 5 km hosszon "meghágása" a legfeltűnőbb... Még a G (zöld)-nél is nyugatabbra húzva.

 

 

Nyilvánvalóan azonos tárgyú probléma, mint az M4 nyomvonala Karcagnál, vagy Kaba-Báránd között...

 

 

Előzmény: szil93 (53442)
dimelo Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53445

Országos Közlekedési Adatbank 2019. évi jelentés

31. oldal

 

Az M0-nak 2 "kisebb" forgalmú szakasza van:  M1-M7 között és M31-M3 között.

Ezeknek a volumene leviszi az átlagot.

Ne a szubjektív érzetből indulj ki, vannak éjszakák és ünnepnapok is...

Például M3-M2 között vasárnap   47717

                                   hétköznap 70490

Előzmény: Törölt nick (53443)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.01.11 0 0 53444

Na igen, ilyesmikre utaltam... Arról nem is beszélve, milyen jogorvoslatoknak nyithat utat a módosítás -- a cikk optimistán nem foglalkozik ezzel.

 

Szerény véleményem szerint kicsiben Pandora-szelencéje...

Előzmény: szil93 (53442)
szil93 Creative Commons License 2021.01.10 0 1 53442

Lehet már tudni, hogy a ''KARCAG 2020'' megnevezésű bohóc projektet elfogadták vagy történt valami reakció rá ITM-től!? 

Ezen az oldalon nagyon jól látják a helyzetet, hogy éveket csinálhatnak el a karcagiak az új nyomvonal projektükkel, nem csak magukkal hanem legjobban Ladánnyal baxnak ki!

http://m.ladanyholnap.hu/m4-szukitett-autout/

Előzmény: dimelo (53441)
dimelo Creative Commons License 2021.01.10 0 0 53441

Érdekes, ezért meg is néztem:)

 

    Összes gépjármű

M0    59695

 

Helsinki folyosók

M1    51232

M5    36865

M3    29416

M7    29199

 

Országos hálózat

M2    23846

M4    17773

M43  17125

M85  14640

M6    13680

M86  10518

M35  10462

M44    4236

 

Összekötők:

M31  27758

M51  25904

M30  20111

M25    9245

M8      8610

M60    7319 

M70    6326

M9      3591

 

A 10-30 km-es szakaszokat nem érdemes összehasonlítani a gerinchálózati elemekkel.

 

Mint tudhatjuk: 2020 jelentős változásokat hozott,

de erről adat csak nyáron lesz...

 

Előzmény: Törölt nick (53436)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.09 0 0 53439

Somfalva és Lépésfalva: Mindkettő lakott területét totálisan elkerülné, mivel a vasúttal futna párhuzamosan.

Előzmény: rm40 (53437)
rm40 Creative Commons License 2021.01.09 0 1 53438

https://www.kisalfold.hu/kozelet/helyi-kozelet/iden-is-folytatodnak-a-kozutfejlesztesek-elkeszul-a-tavaly-sopronig-elert-m85-meghosszabbitasa-is-10537795/

 

"A dél-keleti országrész gyorsabb megközelítését célzó fejlesztéssorozatban idén a Lakitelek-Tiszakürt szakasz készülhet el egy új Tisza-híddal. Az autóút ezzel három év alatt 90 kilométeren teremt új összeköttetést három kelet-magyarországi megye között, teljes egészében hazai forrásból. A Kecskeméttől Szentkirályig tartó, még hiányzó szakasz előkészítése jelenleg is zajlik.

A nyugati határszélen az M80 Körmend és Szentgotthárd-Rábafüzes (országhatár) szakaszának kivitelezése fejeződhet be, összesen 30 kilométeren.

Az év végére várható az M85 Sopron kelet és Fertőrákos közötti folytatásának átadása is.

Még idén lezárulhat a 48-as főút fejlesztése Debrecentől Nyírábrányig és a Veszprém déli elkerülő első ütemének kivitelezése."

rm40 Creative Commons License 2021.01.09 0 0 53437

Arra biztos nem. Eleve Lépesfalva és Somfalva is ellenez mindenfajta pluszforgalmat, előbbinél a meglévő átkelőutat le sem engedik aszfaltozni, meg deszkahídnál erősebbet építeni, utóbbinál pedig a meglévő átkelő is csak időszakosan használható.

Ennél még komolyabb probléma, hogy Natura 2000 területek vannak a környéken:

Előzmény: Törölt nick (53434)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.09 0 0 53436

Érdekes lenne megnézni a 4 sávos utak kihasználtságát.

Van pár út ahol alig van forgalom.

Előzmény: dimelo (53431)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.09 0 1 53435

Napirenden a 82-es út győri bevezető szakasza

 

https://www.youtube.com/watch?v=as-phr2RSDE

Törölt nick Creative Commons License 2021.01.08 0 0 53434

Ha amiatt aggódnak, hogy a síelő-kiránduló forgalom (akik az S6-ra igyekeznek) megjelenik itt pluszban az M1-A4-50-ről (mi más?), akkor B terv (vagy az A terv kiegészítése) lehetne egy Sopron Nyugat-Ágfalva-Borbolya S4-re 2x1 sávos átkötés a vonat mellett közvetlenül.

Előzmény: rm40 (53432)
RadiX Creative Commons License 2021.01.08 0 0 53433

Az nagyjából érdektelen, hogy az FPÖ mit akar, hiszen tavaly kiestek a tartományi kormányból Burgenlandban, az Ibiza-botrány következtében.

Előzmény: rm40 (53432)
rm40 Creative Commons License 2021.01.08 0 0 53432
dimelo Creative Commons License 2021.01.08 0 1 53431

Köszi, hogy emlékeztettél a "múltidőre"...

 

Azért egy mondatot mégis idézni kell a cikkből:

"A (Via Carpathia) folyosó magyarországi szakasza öt évvel a teljes összeköttetés megvalósítására kitűzött 2026-os határidő előtt hiánytalanul kiépül."

 

Ki és mikor jelölte ki ezt a határidőt?

Ha nem lett volna EU-CEF pénzforrás, akkor most utólag mire döngetné a mellét?

 

Mert a belinkelt KTI jpg. a 2003-as Autópálya-törvényre alapul és 2015-ös határidőt jelöl.

A 30 perces elérés csak politikai blöff, a KTI 15 perces eléréssel is számolt, ezért ez szerint aktualizáltam a gyorsforgalmi utak teljesülését:

Láthatóan sok (kb. 600 km) a teljesületlen - komor fekete - útszakasz.

5 évvel a határidő után még legalább 10 év késésben van a program.

Közben megépült több olyan, amely nem volt az Ap. törvényben. (Modern Városok...)

 

Előzmény: hegyaljai3 (53430)
hegyaljai3 Creative Commons License 2021.01.07 0 0 53430

Ezt a térképet nem akarják aktualizálni:

 

http://www.kti.hu/trendek-archivum/gyorsforgalmi-uthalozat-elerhetosege-15-es-30-perces-vonzaskorzetek-2015-ben/

 

Közben megy a sikerpropaganda:

 

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/elsokent_epulhet_meg_a_via_carpatia_sztrada_magyar_szakasza.721008.html

Most nem a Via Carpatiára reagálnék, hanem a szövegre:

 

"Maximum 30 perc

A magyarországi útépítések célja, hogy az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos szakasz, megtörténjen a megyei jogú városok gyorsforgalmi bekötése és az autópályák elvezetése az országhatárokig - írja az MTI az Innovációs és Technológiai Minisztérium tájékoztatója alapján."

Mi a jelenlegi helyzet?

20-as vonal Creative Commons License 2021.01.06 0 1 53429

Semmi komoly: Ötletelnek politikusaink,ötletelünk mi is.

Előzmény: dimelo (53428)
dimelo Creative Commons License 2021.01.06 -1 0 53428

Néhányan vehemensen ragozzák a semmit...

Meglepetés nincs, minden megy az M76 tervek szerint.

 

A konkrét mondat a cikkben:

"A Zalaegerszeg és Fenékpuszta közötti 44 kilométeres pályaszakasznak már zajlik az engedélyeztetési eljárása, októberre várjuk az építési engedélyeket, így a szintén készülő kiviteli tervekkel, az ITM megbízása és a forrás rendelkezésre állása esetén várhatóan jövő tavasszal írhatjuk ki a kivitelezői közbeszerzési eljárást."

A 74. úti 2x2 óhajtás (2030-ig) egy projektív lelkesítő szólás a képviselőtől.

Mert... a következő 10 év "jobb lesz", mint előtte bármelyik...

Előzmény: Törölt nick (53420)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!