Ha már szóba került az útjavítás. Igen érdekes látváyn volt ma délelőtt az esegető hóban a vizes aszfalton kátyúzást látni. A vizes lyukba löktek egy kis anyagot, majd azt a fanyelű valamivel beledöngölték. Szerintem a lyuk azóta ismét tátong.
Végre észrevették a Kecskemét Dunaföldvár közötti út katasztrófális minőségét. Ha már nem épül az M8-as, legalább ne járjunk tengelytörés és balesetveszélynek kitéve arrafele.
A hatezer km 10 év alatt szép szám, csakhogy legalább húszezer igényelte volna a felújítást.
Persze, ha egy kis faluban felújítanak 800 m utat, azzal választást lehet nyerni. Ilyent minden ÖK meg kellene tudjon oldani saját büdzséből.
Az elégedetlenség oka megmagyarázhatatlan, mert a Tápióság 6 csomóponton érhető el az M4 autóútról:
3112. út Gomba-Bénye,
4606. út Káva - Pánd - Tápióbicske
3115. út Tápióbicske -Tápiószentmárton (számozatlan út)
3116. út Tápiószentmárton
311. út Tápiószőlős - Tápiószele - Újszilvás
3122. út Tápiógyörgye - Újszász
Hát ebből megint az jön ki, hogy vagy mindenkinek Pestre kell menni, vagy csak az az egy célja legyen, hogy elérje az M4-et...
Mi van ha valaki Farmosról, Tápiószeléről, Tápiógyörgyéről, stb. Szolnokra akar menni? Vagy rohadt nagyot kerül, vagy nem használja az M4-et...
Az M4/401 csomópontnak nem sok értelmét látom, az újszilvási pihenőnél sokkal hasznosabb lett volna egy felhajtó, de mint tudjuk nem a zemberek érdekei voltak szem előtt :(
Ez elvileg egy pozitív hír, valakinek mégsem tetszett valamiért...
Kritikám nekem is van - az engedély kiadásának körülményei miatt.
Az tény, hogy 3 hónap késéssel lett kiadva, mint az M4 T.miklós - P.ladány szakaszé, amit utána megkérdőjeleztek a karcagiak.
Eszembe jutott egy régi, 2005-ös egyeztetés, amely végén a nyugdíjba vonuló karcagi kolléga
átadott egy vastag kék dossziét, sok-sok térképpel és más dokumentumokkal.
Előkerestem és beszkenneltem az 1999-es és a 2001-es térképeket.
A nyomvonal evolúciója remélem jól érzékelhető.
1999-ben is ugyanott vezet, mint 2001-ben (akkor már a déli kék nem látható)
De az igen, hogy 4 csomópont volt tervezve Püspökladány és Kaba között. (A sárga nyilakkal jelöltek eltűntek)
Továbbá:
2005-ben tollal rajzolva megjelent a Karcag elkerülőbe csatlakozó M4 változat és a P.ladány-Kelet 4-42. utakat összekötő út is. (Az M4 déli nyomvonalat is jelzi két tollvonás P.ladánytól S.udvari felé)
Hivatalosan nincs nyoma a Karcagi Önkormányzatnál...
Az is figyelemre méltó, hogy Kabánál a 4. főúttól 2 km-re jelölték (piros nyíl csp.) a nyomvonalat (jelenleg 600 m) és külön csomópont is volt a Tetétlen-Kaba 3407. úton.
Fontos és szükséges emlékeztetni, mielőtt véglegessé válik... 15-20 évvel később.
Kis türelmedet kérném, eddig " karácsonyozás-újévezés" volt...
Ezen a héten már talán lehet érdeklődni.
Addig kissé messzebbről indítom a témaközelítést, az SSC-n közzétett M47 V. nyomvonalváltozatból.
Igyekeztem összemontírozni a korábbi G (zöld) és B (sárga) változatot a most közzétett V. (lila) nyomvonalverzióval.
A piros határmenti nyomvonal éppen csak belóg, szerintem is értelmetlen agyrém.
Néhány észrevételt meg kellene vitatni:
Érdemi különbség, hogy 2x2 sávos főútról írtak szintbeli körforgalmakkal, így ez nem felel meg a Via Carpathia paramétereknek.
Az jól látszik, hogy a V. (végső?), tulajdonképpen a B-G kombinációja.
Közelebb Békéscsabához, Vésztőhöz, de távolabb Berettyóújfalutól, (ahol a sárga vonal kétszer keresztezte volna a Berettyó folyót) de összesen háromszor, mert Szeghalomnál is.
V (lila) kétszer keresztezi a Köröst, Körösladány előtt és Köröstarcsánál azért, hogy bekötést kapjon Vésztő-Okány térsége az M(-nek nem nevezhető) 47-hez.
Nekem mégis a Bakonszeg-Bihartorda Natura 2000 terület kb. 5 km hosszon "meghágása" a legfeltűnőbb... Még a G (zöld)-nél is nyugatabbra húzva.
Nyilvánvalóan azonos tárgyú probléma, mint az M4 nyomvonala Karcagnál, vagy Kaba-Báránd között...
Lehet már tudni, hogy a ''KARCAG 2020'' megnevezésű bohóc projektet elfogadták vagy történt valami reakció rá ITM-től!?
Ezen az oldalon nagyon jól látják a helyzetet, hogy éveket csinálhatnak el a karcagiak az új nyomvonal projektükkel, nem csak magukkal hanem legjobban Ladánnyal baxnak ki!
"A dél-keleti országrész gyorsabb megközelítését célzó fejlesztéssorozatban idén a Lakitelek-Tiszakürt szakasz készülhet el egy új Tisza-híddal. Az autóút ezzel három év alatt 90 kilométeren teremt új összeköttetést három kelet-magyarországi megye között, teljes egészében hazai forrásból. A Kecskeméttől Szentkirályig tartó, még hiányzó szakasz előkészítése jelenleg is zajlik.
A nyugati határszélen az M80 Körmend és Szentgotthárd-Rábafüzes (országhatár) szakaszának kivitelezése fejeződhet be, összesen 30 kilométeren.
Az év végére várható az M85 Sopron kelet és Fertőrákos közötti folytatásának átadása is.
Még idén lezárulhat a 48-as főút fejlesztése Debrecentől Nyírábrányig és a Veszprém déli elkerülő első ütemének kivitelezése."
Arra biztos nem. Eleve Lépesfalva és Somfalva is ellenez mindenfajta pluszforgalmat, előbbinél a meglévő átkelőutat le sem engedik aszfaltozni, meg deszkahídnál erősebbet építeni, utóbbinál pedig a meglévő átkelő is csak időszakosan használható.
Ennél még komolyabb probléma, hogy Natura 2000 területek vannak a környéken:
Ha amiatt aggódnak, hogy a síelő-kiránduló forgalom (akik az S6-ra igyekeznek) megjelenik itt pluszban az M1-A4-50-ről (mi más?), akkor B terv (vagy az A terv kiegészítése) lehetne egy Sopron Nyugat-Ágfalva-Borbolya S4-re 2x1 sávos átkötés a vonat mellett közvetlenül.
"A (Via Carpathia) folyosó magyarországi szakasza öt évvel a teljes összeköttetés megvalósítására kitűzött 2026-os határidő előtt hiánytalanul kiépül."
Ki és mikor jelölte ki ezt a határidőt?
Ha nem lett volna EU-CEF pénzforrás, akkor most utólag mire döngetné a mellét?
Mert a belinkelt KTI jpg. a 2003-as Autópálya-törvényre alapul és 2015-ös határidőt jelöl.
A 30 perces elérés csak politikai blöff, a KTI 15 perces eléréssel is számolt, ezért ez szerint aktualizáltam a gyorsforgalmi utak teljesülését:
Láthatóan sok (kb. 600 km) a teljesületlen - komor fekete - útszakasz.
5 évvel a határidő után még legalább 10 év késésben van a program.
Közben megépült több olyan, amely nem volt az Ap. törvényben. (Modern Városok...)
Most nem a Via Carpatiára reagálnék, hanem a szövegre:
"Maximum 30 perc
A magyarországi útépítések célja, hogy az ország bármely településéről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos szakasz, megtörténjen a megyei jogú városok gyorsforgalmi bekötése és az autópályák elvezetése az országhatárokig - írja az MTI az Innovációs és Technológiai Minisztérium tájékoztatója alapján."
Meglepetés nincs, minden megy az M76 tervek szerint.
A konkrét mondat a cikkben:
"A Zalaegerszeg és Fenékpuszta közötti 44 kilométeres pályaszakasznak már zajlik az engedélyeztetési eljárása, októberre várjuk az építési engedélyeket, így a szintén készülő kiviteli tervekkel, az ITM megbízása és a forrás rendelkezésre állása esetén várhatóan jövő tavasszal írhatjuk ki a kivitelezői közbeszerzési eljárást."
A 74. úti 2x2 óhajtás (2030-ig) egy projektív lelkesítő szólás a képviselőtől.
Mert... a következő 10 év "jobb lesz", mint előtte bármelyik...