A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A "szívató" működik? Van hatása a fordulatszámra, ha felhúzod? Nekem is nehezen indult hidegen, miközben a "szívató" kar felhúzása alig eredményezett fordulatszám-emelkedést. Miután Eko ráállított a "szívató" bovdenre, sokat javult a helyzet, sokkal könnyebben indult a gép - az állítót megtalálod a bovdenen lévő gumitakaró alatt.
Arra kell figyelni, hogy ha teljesen visszaengeded a gázt, akkor hallható legyen, ahogy a tengely visszaütközik.
Szeretnék egy szettet vásárolni!Két kiszemelt :Interphone Urban Twin vagy -Sena 10S..
Az Interphone Urban szet ára kedvező kb 80.000.-Két barátomnak van F5MC szettje, ami nem tetszik benne az az hogy hamar lemerülnek Kb.6-8 órát bírnak beszélgetni velük annak ellenére hogy 12 óra az üzemidejük papiron ..Nem azért mert régi a készülék, új kora óta ilyen mindkettő spanomé.Ez az ami ellene szól! Ezenkívül dicsérik,jó hangminőség ,stb..Nem tudom hogy az Urban-ba tettek-e nagyobb aksit?A Sena is jó cucc a 10S 137000 pénz.De arról nincs infóm mennyit bír az aksija....Nem szempont ,hogy xx motorossal összekapcsolódjam ,bőven elég a +2 fő.. Összegbe ennél többet nem szánnék rá mint a sena kerül! Kinek milyen tapasztalatai vannak ezzel kapcsolatban? Ki mit ajánl ?
R1150R azt csinálja, hogy hidegen nem akar beindulni elsőre, csak a 2-3 próbálkozásra. Viszont ha a motorleállító kapcsolót a legelső indítás előtt 3-4 alkalommal ki-be kapcsoljuk akkor már elsőre is pöccre, hibátlanul indul. Mi lehet az oka? Kicsit kevés üzemanyagot szivattyúz?
Én is ki "X"-eltem ezt az önjelölt tudósítót, akit mellesleg senki sem kért, hogy "tájékoztasson", mégis folyamatosan ezt teszi. Bízom benne, hogy ha nem reagálunk, akkor előbb-utóbb csak megunja a riporterkedést.
Szerintem nem sok értelme van ezen a ki hol melózik dolgon variálni! Haggyuk a fenébe!
A kínai alkatrészt nem mlas45 hanem én "erőltettem" , vagyis jobban mondva elmondtam róla a tapasztalatomat mivel volt ilyenem!
De megintcsak nem beszélnék rá senkit semmire!!
Azt azért elmondom, hogy meg tudom venni a gyári alkatrészt ha kell, de miért zavar bárkit ha nem azt veszem hanem mást?
Van rá esély hogy sok gyári is ott készül ahol a nem gyári, csak szebben van csomagolva! De ez megint az én képzelődésem és lehet, hogy totál baromság!! 😁😁😁
Egyébkén, hogy kinek mire futja azt honnan lehet tudni??
Ritkán szoktam X-elni, mert érdekel a hülyék vergödése is néha, de ebben már semmi pozitívumot nem találok, csak egy keserü önigazolást, amit nem kérdezett senki.
Most nekem is lesz egy sárga sáv a lapon, és csak remélni tudom, hogy ha mind többen teszünk így akkor megunod.
Érdeklődnék, hogy navi5-el mik a tapasztalataitok? Engem már többször megviccelt. Lehet, hogy csak vmi beállítás nem az igazi, de szívesen veszem, ha valaki elmondja a véleményét.
"Szóval képmutató egy faxok vagytok ott a nagy jólétben, a kedvesség meg a zebrán elengedés ezt nem kompenzálja..."
Nem emlékszem hogy sértegettelek volna ( a többesszám miatt vettem magamra is ) amíg nem ismersz , ne ítélkezz ...
Mielőtt vaklaki betámad hogy megint előhozom a témát, Őket megnyugtatom ,szó sincs erről . :))
Csak mivel most értem haza ,és nincs módom egész nap a neten lógni ,ezért vettem a bátorságot . (..ja és BMW tulaj is vagyok) ....hozzáteszem, eszem ágában sincs senkit meggyőzni semmiről , pedig tudnék mesélni .....mindenesetre kint nem folyik agymosás politikának álcázva....
Bocs mindenkitől ......kaptam már segítséget többször is innen , úgy hogy nem célom összerúgni a port senkivel :)))
csak most értem gép elé, de látom már válaszoltak neked. én is a szíjra gondolok, arra gyanakszom, h nem jól lett előfeszítve. nekem is csikorgott a szíj miután Horpától megvettem a motort, de tél volt és a fagypont körül 100 feletti tempónál csinálta csak, h meg-megcsúszott. kicseréltem, azóta jó, elmentem vele kb 20000 km-t, nem kellett feszíteni rajta. egyébként az enyémbe 60000-ként kell, a tiedbe is, vagy abba még 40000-ként? ez azt hiszem attól függ, h a generátoron sima, vagy szabadonfutó szíjtárcsa van.
Tényleg csak azért, hogy a topik visszatérjen a megszokott medrébe :)))
Eladó pazar állapotú Albert Racing Product/made in U.S.A./ sportkipu, R1200RT-R-ST motorokra 2010-ig/tehát a DOHC-ra már nem jó/. Pille súly, dögös, de mégsem hivalkodóan zavaró hangzás és bomba ár : 45eFt
Annyi volt a hibajelenség, hogy alapjáraton volt egy - egy megtorpanása a motornak, mint ha egyszer egyszer kihagyott volna a gyújtás. Persze kicseréltem a gyertyákat, légszűrőt, minden csatlakozást ellenőriztem, de semmit nem találtam, szinkron is jó volt. Akkor jött a végső ötlet, injektor tisztító kell. Azóta kaptam már javaslatot, lehet a TPS szenzor okozza, és mivel alapjáraton jelentkezett kizáróla ga jelenség, lehet azért is múlt el az injektor tisztító htására, mert ezt belekutyulva sokkal másabbul, sokkal finomabban kezdett el járni a motor már 20 km után, és mivel talán picit az üzemanyag keverék hatására az alapjárati fordulat egyenletesebb és mint ha magasabb is lenne vagy 50/minnel, így lehet csak ezért szűnt meg a hibajelenség? Kíváncsi leszek mikor tiszta benzin lesz benne, visszatér-e a kihagyás.
Wynn's injektor tisztítót tettem a motorba, és csodát művelt, pedig soha nem volt bizalmam az e fajta löttyökhöz! Azóta a motor is sokkal szebben jár. 1 tank benyába beleöntöttem az egész flakont, megengedett volt.
Nekem sem kell, de úgy veszem észre ez elkerülhetetlen, ha meg más téma nincs és van időm akkor ezekre is válaszolgatok. Az tény, hogy az utóbbi időben nagyon felborult az arány, én is jobban örülnék ha több szakmai infót tudnék olvasni itt. Ennek megfelelően be is dobnék egy kérdést, hogy tereljem a szót a megfelelő irányba. (Meg hátha valaki tud majd segíteni)
A hidegen indításnál a generátor felől jelentkező csikorgó hanggal kapcsolatosan kérdeznék, amit még valamikor régebben mutattam is neked. Szóval párásabb, hidegebb időben hallani kb. 1-2 percig némi csikorgást alapjáraton, nyáron nem, de mostanában a reggeli 5-10C-ban megint hallom. Ha rákapcsolom a fogyasztókat, markolatfűtés, refi, nem változik, és nem szűnik meg a hang, viszont ha egy kicsit emelek a gázon akkor igen, és 1-2 perc elteltével magától is teljesen megszűnik, nem is hallani többet a következő reggeli indításig.
Gondolom a szíj lazaság lenne a legkézenfekvőbb magyarázat, ennek majd ha lesz időm utána is járok, de elméleti síkon érdekelne, hogy nem okozhat-e ilyen tüneteket inkább pl. csapágyas generátor, és ha igen akkor az javítható-e vagy csak cserével orvosolható?! A szíjat tavaly cserélte a Veres Pisti, talán utána kezdetett el ősszel jelentkezni vagy tavasszal a csikorgás, nem emlékszem. Lehet egy feszesség állítás elég lenne neki. Lassan jön a következő 10e szerviz, majd akkor úgyis megnézetem. Idén szerettem volna beletenni a 10e km-t, de sajnos eddig csak 8500 körül járok, örültem volna ha a szezon végeztével le tudnám adni a vasat (talán a szerelőknek is jobb, mint a szezonban a dömping) az időjárás is jó, de asszem egyéb dolgaim miatt ennyi km idén már nem fog összejönni.
Részemről nem kell az Off, és sokáig meg is álltam - de puha vagyok, elbuktam :-) Ez egy BMW motorokról szóló fórum, így itt erről kellene eszmét cserélni - jóllehet nem is olyan könnyű megmaradni szorosan csak a témánál.
Sem X-elni, sem +/-ozni nem fogok, inkább próbálom a jellememet erősíteni, és maradni a motoros témáknál.
A fórumon általában ez a jól bevált módszer a topikok (lehetőleg) témán belül tartására, ugyanannak az érdeklődési körű csoportnak egy pörgős OFFtopik.
Részemről az a baj, hogy nagyon ráérek, és ha dolgozom is, akkor is megy mellettem mindig bekapcsolt számítógép...
Ezt az OFF dolgot sem tudom kezelni - vannak motoros barátaim, akiket a motor által ismertem meg - de velük sem kizárólag motorról beszélgetek (na jó, ott többx előjön a női mell és az italfajták téma, mint a kivándorlás :D)
szóval az én véleményem a kérdésedben ne számítson :)
Ha ide jön, azt jelenti, hogy a szolgáltatás jó, vagy jobb. Vagy az is elég neki ha csak olcsóbb? Akkor ott mégis van valami gond...
Barátom hazajött sok év után. 3-4x annyit keresett, de minden napot utált, utálta az igénytelen munkákat - vagy te jól éreznéd magad, ha egész nap öreg Skoda fékdobokat kéne javítanod, távol az otthonodtól?
régi bmw-s tulajok: lbx, kroni, mlas, horpa, eko, kupec, balckxc90, ronson, yossa és mások.
jó az nekünk, ha napi szinten nagyon off témákról vitázunk egyesekkel, és a bmw motorokról, tapasztalatokról, tanácsokról, motorozásról kevesebb szó esik?
ha nem, akkor ne reagáljunk az off témákra, hozzászólásokra, mert azzal legalizáljuk az offolást, flame-elést.
ki-ki névvel jelezze, h mi az igénye, a pluszok meg a mínuszok nem érdekelnek, számítok rátok.
engedelmeddel, ezt a gyönyszemedet most visszahozom, migráns téma:
"A problémák azért vannak, hogy megoldják öket. Németország jó irányba halad, ha korrekció szükséges, azt is meg fogják lépni. ha kétszer ennyi rendőr kell, arra is van pénz"
Szóval az én olvasatomban: nem pénz kérdés semmi, de ha kedvesség mégsem válik be, lesz pénz rendőrre... :DDD akik majd "kedvesek" lesznek :DDD
Most bemutatkoztak az osztrákok is :) tüntetnek a liberális jogok mellett hangosan, de a szavazófülke magányában mégis a bevándorlás ellenesek mellé teszik az x-et :D
Szóval képmutató egy faxok vagytok ott a nagy jólétben, a kedvesség meg a zebrán elengedés ezt nem kompenzálja...
Az átengednek a zebrán, és a lakott területen betartani a sebességet talán mégis valahol pénz kérdése - nyilván korábban bevasalták rajtuk az ilyeneket, és már beépült a szociális normáik közé. De jó hírem van, itthon is terjed a gyalogosok átengedése, és a sebességek betartása.
Ja, ott kint minden ok, a gazdagoknak. Akinek nincs biztosítása, az meg bexopta, mert nem tudja megfizetni a szolgáltatást.
Az összes osztrák nálunk csináltat fogat, angoloknál dolgozó fogtechnikus barátom meg azt mondta, ott annyira igénytelen a szakma, hogy az ottani munkát (amiért 5x annyit kell fizetni) itthon vizsgán nem fogadnák el :(
Hagyjuk már ezt a nyugat-frakózást, van ott is baj épp elég, még ha más jellegű is, mint nálunk :(
Azért egy utángyártott patron lehet nem fog "megölni" . :) Pl, Canon nyomtatom van, kb 10 éve vettem valami 50eft volt. 4db gyári patron 16-20eft ebből kb 2-3szett kell évente. Első cserekor megvettem a gyárit aztán néztem az utángyártottat amiből 4db, 2eft, ez azért lényeges különbség.
Fék, nem játék. Gyárit vagy ebc, Brembo nevesebb gyártóét tenném be biztosan. Jobbik esetben kb 30-70ekm-t megy el ami 2,3,4év is lehet mire újra cserélni kelljen.
mert náluk ez a sürgősségi ellátás, az operáció várólista alapján működik, és mire sor kerülne rá, ő már régen otthon lesz (és persze az már a két TB rendszer közti alkudozás tárgya lett volna).
nos itt van az eb elhantolva
vö. hogy alkudozniuk kellene a magyar egészségbiztosítóval.
De azt, amit te ott a mindennapokban megkapsz, valaki, valamikor már megfizette - előtted. És nem csak kicsiben... A II. vh után elég sok zsé áramlott a nyugati részre, hogy most ott tartsanak, ahol. Nálunk meg...
Ezzel szemben az olaszok a párom lábát külső rendszerrel rögzítették, majd közölték, hogy innentől nem csinálnak semmit a lábával, mert náluk ez a sürgősségi ellátás, az operáció várólista alapján működik, és mire sor kerülne rá, ő már régen otthon lesz (és persze az már a két TB rendszer közti alkudozás tárgya lett volna). Hogy mennyit kellett volna várni, azt nem tudom. Itthon szombat éjjel megérkezett, vasárnap megvizsgálták (röntgen, ct, stb.), hétfőn már műtötték az olaszok által fel nem fedezett csigolyatörését...
Velem nagyon rendesek voltak az olaszok - főleg az ápolók, mert nővér is csak napjában kétszer jött -, de nem voltak jobbak az itthoniaknál.
... és itt már erősen eljutottunk a minőségtől a marketinghez :))
A példánál maradva: a HP nyilván azt fogja mondani, hogy csak az ő patronja jó, mert neki ez az érdeke, ő tett pénzt a fejlesztésbe, nem tetszik neki, hogy lopják a biznyicét :)) és ez rendjén van is így.
De az, hogy chipet épít bele, amit a nyomtató lekérdez, és "kifogyottnak" írja, mikor még harmadáig van, és nem lehet más gyártóéval pótolni, na itt jönnek elő a gusztustalan dolgok :((
Nem vagyok biztos, hogy a "gyári" féktárcsánál is nem ez az effektus működik :((
Na. Ha kigyűjtötted, akkor nézd meg azt is, hogy mik voltak az előzmények. Nem én szoktam OFF-olni, de sajnos vagy szerencsére, szinte csak az OFF témákhoz tudok hozzászólni. Előzmények nélkül ez igazságtalan...
Hogy miről mi a véleményem, az meg az én dolgom. Normális keretek között beszélgetés még neked sem ment. Egyik nick neved alatt sem...
Az első két bekezdésben nem írsz semmi olyat ami ellentmondana annak amit én írtam. Azért van túlkínálat, mert a szegényebb országokból annyian mentek/mennek, nem pedig azért mert az angolok hirtelen visszakövetelték maguknak a mosogatófiú helyeket. Az utolsó bekezdésedre reagálnék:
Nem biztos hogy rossz gondolatolvasó vagyok, mert amit utána kifejtesz, azzal pont azt támasztod alá, hogy te is anyagiakban gondolkodsz.
4-5x fizetés, pénz jó ügyvédekre, magániskola, magánrendelés, két nagy autó, meg egyebek, hogy "megérje"? Amit leírsz az csak pénz. Pénz-pénz-pénz. Megérje?! Megint az anyagias szemlélet. De vannak a dolgok amiket nem lehet megvenni. A boldogság is ilyen. Meg hogy az ember az a jót értékelje ami van az életében, és ne mindig azon keseregjen, hogy a szomszédnak mennyivel jobb. Mert nem a valóban rossz körülmények, hanem ez a mentalitás az, ami miatt nagyon sokan elmennek itthonról. Biztos én vagyok szentimentális, de nekem a család, barátok, sporttársaim, a vízitelep ahol felnőttem, hogy ott tudjak evezni egyet, ahol gyerekkoromban megannyiszor, ezek együttesen akkora visszatartóerő, hogy nem tudnék külföldön élni. Fiatalon okés volt, tetszett is egy darabig, de tudom mit kellene feladnom egy élhetőbb országban való életért, és összeadva a pozitív meg a negatív dolgokat nekem nem nagyon menne. Elhiszem, ha azt mondod neked jó ott, de nem vagyunk egyformák, nem mindenkinek ugyanaz kell a boldogsághoz. Az ország rossz irányba menetelével egyet értek, ha tovább romlik a helyzet lehet változni fog a véleményem, de azért én korántsem látom olyannak a jelenlegi helyzetet amilyennek te leírod. Örző-védő cég, meg BMW-s pöcsök?! WTF?
Te gondolom úgyis másként látod, de szerintem a jelenlegi életszínvonalunkkal mindketten a föld legszerencsésebb részéhez tartozunk. Mert nem csak nyugatra lehet kitekinteni, hanem keletre is, vagy akár Afrikába, Dél-Amerikába is, hogy ott milyen viszonyok vannak. Én jártam elég sokfelé, olyan helyeken is, amit mi nyomornak hívunk, és azt látom, hogy az anyagi biztonság és az egyén elégedettsége közel sem egyenes arányban állnak egymással. És itt ne hozzuk fel, hogy ki milyen jól érzi magát most ott ahol van, mert el kell vonatkoztatni magunktól és a nagy összképet kell nézni.
Félreértés ne essék, nekem azzal semmi bajom, hogy valaki külföldön próbál szerencsét. Csak az nem szimpatikus, ha valaki megtalálja a számítását és utána úgy viselkedik, mintha ő szarta volna a spanyol viaszt, és mindenkinél okosabb lesz. Van ilyen ismerősöm, sajnos nem is egy..
nincs bmw-d, neked a megbízhatóság az egyik legfontosabb, nem érted, h másoknak miért nem az, ha hibákról esik szó és ennek ellenére a tulajok szeretik a bmw motorjukat te jössz és kineveted őket. ez szerinted rendben van, szerinted erre igény van itt? nem tudnál esetleg normális keretek között beszélgetni a többiekkel?
Nyilván szerencsém van, mert a Honvéd kórházba hoztak haza, de éppen friss, élő összehasonlításom van az olasz és a magyar egészségügyről - sajnos. Nem mondanám, hogy az olasz jobb volt - péntek délelőtt 11-kor kitoltak a műtőből, hétfő délutánig egy orvos rám nem nézett. Aki hétfőn jött, az is csak annyit mondott, hogy holnap hazaküldenek, úgy kellett rákérdezni, hogy mit csináltak velem. A reggeli minden reggel egy csésze szirup-édes tejeskávé és három keksz volt. Gyógytornász egyszer jött, kivitt a LÉPCSŐHÁZBA lépcsőzni, majd megállapította, hogy ehhez még gyenge vagyok, és többet rám se nézett. Itthon naponta legalább egyszer jött orvos, sőt, mikor múlt vasárnap bent voltam a páromnál, és mondtam az éppen akkor ügyeletes orvosomnak a nyűgöm, azonnal vért vetetett, küldött ultrahangra, stb. A gyógytornász vasárnap kivételével minden nap jött, és foglalkozott velem és a többi beteggel. A páromról nem beszélve - lényegében semmit nem csináltak vele az intenzíven, mint megvizsgálták, altatták és nyugtatták. Az csak itthon derült ki, hogy egy csigolyája is meg van repedve...
Betörés, kerítés, szar melóhely, boyracer-ek, kelletlen hivatalnokok.... Mert nyugaton semmi ilyesmi nincs. Éltek, és élnek a családból nyugaton, és az USA-ban, és tudom, hogy ott sincs kolbászból a kerítés. Persze nyilván egy osztrák hegyi kis faluban nagyobb a béke, mint nálunk, de valahogy az etnikum a nagy nyugatnak sem kellett, és rendre hazazavarták őket (Kanada, Svédország, Norvégia) - ilyenkor persze a jogvédők nem ordibáltak...
Nem állítom, hogy itthon minden frankó, nyilván nyugaton jobb a helyzet, több a pénz, és nyugisabb az élet, ezt nem vitatom.
Magyarországon pedig jórészt nem azért szar a helyzet, mert ez Magyarország (természetesen ez is benne van), hanem mert a II. vh után így jártunk (és nem kell a csatlósságra hivatkozni, mert a kiugrott románok sem jártak jobban, nem ezen múlott). Ha nem így volna, akkor a KGST tesók már elhúztak volna, de valahogy mégsem. Egyik-másiknál lehet, hogy vannak jobb részterületek, de Szlovénián kívül valahogy egyiknek sem sikerült a nagy kiugrás.
Azzal is egyet értek, ha mindenki lelép, akkor itt sosem lesz normális helyzet, nem lesz jobb. Nyilván könnyebb az embernek a jólét felé húznia, de nekem ilyenkor mindig nagyanyám jut eszembe, aki belerokkant abba, hogy összekalapálták az országot a romokból, de boldog volt, hogy az unokáiért tudott tenni kicsiben és nagyban egyaránt.
És valahogy a nagy nyugatról is folyvást szivárognak a nyugdíjasok erre a szar Magyarországra, és olyan csodáról is hallottam már, hogy itt dolgozó külföldi szeret Magyarországon élni és dolgozni. Pedig náluk a pénz nem tétel, valami más miatt lehet ez.
Én nem vádolok senkit, aki lelép, mert mindenkinek egy élete van, és megértem, hogy jól szeretne élni. De a te írásodból hovatovább már a gyűlölet és a lenézés érződik.
Azért az utolsó bekezdésed egy hatalmas bullshit... Éppen annyira egy általad elképzelt téves kép, mint amit ti emlegettek az itthon maradók által hangoztatott teóriákról a külföldön élőkkel kapcsolatban.
Hát ebben van igazság, elismerem, de valahol mégis hibádzik. Kopó fogyó alkatrészről beszélünk, gumit és olajat se csak a "gyárit" vesszük meg (és a nyomtatómba sem "gyári" patront veszek, mert 3x árú)
Nem is említve, hogy már mindenben eleve sok a kínai termék, sok alkatrész beszállító állít elő ott...
De mondom, elfogadom, szóval mindenki döntsön, ott és akkor mi fontosabb: a "gyáriság" vagy az ár.
Sajnos a CE minősítés meg a magyar szabvány nem véd semmit, amióta az interneten bármit megvehetsz. Példa:
Kitaláltuk, hogy csinálunk SAME (S-adenozil methionin) tartalmú étrendkiegészítőt. Az USA-ban létezik, depresszióra kiváló. Azért én írtam egy hivatalos kérdést az OGYÉI-nek, hogy hogy állunk ezzel Magyarországon, ha legyártom és beadom engedélyezik-e. Nagyon szigorú levélben válaszolták, hogy ezt a molekulát nálunk soha és semmilyen körülmények között nem fogják engedélyezni, a forgalmazása Európában tilos, még meg is büntetnének ha megpróbálom és eszembe ne jusson. Még aznap rendelt az internetről a kolléganőm egy dobozzal, ami meg is érkezett másnapra, magyar forgalmazótól, osztrák számlával. És gyógyszer-étrendkiegészítő téren a legnyagyobb szigor van. Mi lehet az alkatrészeknél?
Fordítsuk meg a dolgot. Megvetted a világ legdrágább nagy szériában gyártott motorját. Valószínűleg azért, mert a legjobbnak tartod a technikai színvonalát. Majd lassan televásárolod kínai utángyártott alkatrészekkel.
Tizenév alatt hallottál egy esetről - ez azért messze nem 2%! Én pl. 40 éve szeretem a járműveket, és nem hallottam ilyen esetről. Voltak persze repedt tárcsák, de úgy, hogy törjön darabokra, olyat nem.
Én sem szeretem a lopott-másolt kínai cuccokat (pl. nem vennék kínai klón Land Rovert :D), de azért ismerjük el, egy féktárcsa nem az a high-tech termék, amit ne tudnának jóra megcsinálni.
A "nagyvállalatok élén nincs mexikói"! Mondjuk itthoni nagyvállalatok élén meg szinte mindenhol külföldiek vannak...
"Amúgy nem tudom miért, de nekem is sok ismerősöm és rokonom is van, aki elment külföldre pl. targoncásnak, légiutas-kísérőnek, stb. és onnantól már lesajnálva gondol vissza az itthon hagyottakra, meg gyakorlatilag korábbi önmagára is."
PÉNZBŐL élünk!!!!!!
Nem azt mondom,hogy az a legfontosabb, de amikor 400Ft-os órabérből dolgoztam vagyonőrként HAVI 400-450 órát egy hónapban nem volt öszinte a mosolyom, amikor CSAK játszani tudtam a gyermekemmel!!!!
Igaz amit irsz, ugyanakkor nem zárja ki azt sem amit mlas45 fejtett ki. Mégpedig, hogy alapvetően az "ajla meló"-nak vélt munkára várják a nyugati országokban "szeretettel" a külföldieket. Ez nincs máshogy az USA-ban sem, ki lehet törni ha ügyes és kitartó az ember, számtalan példa van erre. Ettől függetlenül mégiscsak kertész pozícióban gyakoribb a mexikói, mint a nagyvállalatok élén.
"azok "vigasztalják" magukat, akik mennének, de nem tesznek érte semmit" -
Biztos van ilyen is akinek vigasztalgatnia kell magát, de azért van valami az állításban, miszerint a külföldre való távozás - habár érthető de - egyfajta menekülés. Persze akinek úgy alakult az élete, nincs ami visszatartsa, tiszta lappal akar indulni, tapasztalatszerzésből, fiatalon, szakmai okokból megy, stb. az mind teljesen okés. Rengeteg dolog van ami miatt én is itt hagynám az országot, nem is kéne sokat gondolkodnom, hogy ilyet találjak. Viszont csomó dolgot tudok említeni, ami nekem még a legnagyobb jólétből is hiányozna, és amit csak ott kap meg az ember, ahol született, ahol felnőtt, ahol a családja és a gyerekkori barátai vannak, ahová az emlékek fűzik.
Egy történet, amit egy rádióbeszélgetésben hallottam: Az apuka kiment Angliába kamionozni, mert a hazai viszonyok közt úgy látta, h nem tudja eltartani kis családját. Nem volt ott már gyermeke születésénél sem, és azóta is évente 1 hónapot van itthon, csak ekkor találkoznak. Megszakad a szíve, hogy nélküle nőtt fel a gyerek, de ezt az életvitelt folytatják már hosszú évek óta, mert igy mindent meg tud adni a családjának. Ez a rádiós műsorvezető szerint megsüvegelendő teljesítmény. Szerintem viszont már az a szintje a külföldre menekülésnek ami egész egyszerűen f@szság. Ennél én sokkal többre tartom azt az apukát, aki 160 ezerét gürizik itthon, és esetleg utána fáradtan még elviszi a játszótérre is a gyerekeket. Mert az anyagi biztonság akármennyire is ezt akarják belénk sulykolni, meg akármennyire is csak ebben gondolkodunk mi magyarok is, de nem feltétlenül a legfontosabb az életben. Erre a kamionos barátunk ha még nem is jött rá, előbb utóbb rá fog. Egyébként ha már menni kell akkor Ausztria még teljesen okés végcél szerintem, hiszen baromi közel van, tesómék viszont sajnos Norvégiáig meg sem álltak, így náluk is sajnos fennáll, hogy a jólétért cserébe család nélkül, gyakorlatilag csak anya-apa duó mellett fog felnőni a kicsi.
Nem neked szól: Érdekes, hogy sokaknak külföldre kell menni, hogy megvilágosodjanak, viszont onnantól már akkora császárai lesznek az életnek, hogy jobban tudnak mindent, mint aki nem járta be ugyanazt az utat. A tisztán látás, a tájékozottság az nem lakóhely, hanem intelligencia kérdése. Aki szerint mégsem, annak az utóbbiból nem sok jutott szerintem. Amúgy nem tudom miért, de nekem is sok ismerősöm és rokonom is van, aki elment külföldre pl. targoncásnak, légiutas-kísérőnek, stb. és onnantól már lesajnálva gondol vissza az itthon hagyottakra, meg gyakorlatilag korábbi önmagára is. Sokaknál sajnos ennyire csak az anyagiak határozzák meg a gondolkodást. Anyám is folyton irigykedik egyik rokonunkra, aki mindig a legújabb kocsival látogat el hozzánk ha jön. Én meg nem győzöm felhívni a figyelmét a tényre, hogy míg az illetőnek se kutyája se macskája, és már esélye sincs rá, addig neki a férje mellett 2 fia és 4 unokája van akik folyamatosan "boldogitják", és a tudat, hogy lesz aki gondoskodni fog majd róla. Szóval én azt mondom, nem elérhetetlen sehol sem a boldogság, csak arra kéne koncentrálni ami fontos.
ON: A mai MotoGP futam eszméletlen volt, hihetetlen amit az esőben műveltek az utolsó kanyarig egymással! Viszont motorozásból nekem mára csak ennyi jutott, de úgy olvasom jövőhéten is jó időnk lesz, a gépet szerencsére úgy néz ki nem kell még eltenni! ;)
Nézz szét az Alpokban egy parkolóban, rájössz, hogy az ott pihenő motorok minimum fele BMW. Iszonyat sokat gyártanak belőle, a azokból egy elromlik, abból hír lesz, hetekig rágja az internet összes motoros fóruma. És igen, százezerből egy az tényleg hírértékű.
Százezer kínai féktárcsából 2000 szar - nincs hírértéke, mindennapos dolog. Sose hallasz róla.
Tizenéve mikor elkezdtem itt fórumozni volt egy eset, új Triumph Tigerrel bukott akkorát egy srác hogy rommá törte magát meg a motort, mint kiderült, eltört az első féktárcsa, blokkolta az első kereket és repültek.
Ha egy komoly minőségellenőrzésen egy komoly gyárban át tudott csúszni egy ilyen, akkor hogy bízhatsz meg egy kínaiban. Ok, 100-ból 80 hibátlan lesz. És ha te megveszed a 81-ediket?
Maglódi Auchan Optic World? Jaj. Ott már jártam, nem is voltam ott sokat.
A nem szolgáltak ki az szó szerint értendő. Leültünk, vártunk. Hoztam étlapot magamnak, majd még érkeztek páran, hozzájuk odamentek, felvették a rendelést, ránk szartak. 20 perc után meguntuk.
(Csak azért kérdezem, mert a tegnapi 540km-es szlovák tekergés után bementünk a maglódi Auchan-ban az Optic Word-be egy napszemüveget venni 74 éves anyámnak - cukorbetegség miatt rossz a szeme és bántja a fény - elég megviselt állapotban. Nem kell neki extra design, csak jó legyen a szemének. erre elém tesz valami 22ezer forintos cuccot az eladó. Mondtam, hogy erre a célra kicsit drága lesz ez. Rámnéz, majd azt mondja: Gondoltam... )
Ez a saját tapasztalatom amit megosztottam! De akadnak az ismerattségi körömnen jópáran akik mai napig használják a "nem gyári" tárcscsáikat hiba nélkül! De senkit nem beszélek rá!!
Kínából tárcsát rendelni kb. olyan, mint gyógyszert: Nem merném használni. Amiért neves gyártóktól vesz az ember fékalkatrészt az elsösorban a bizalom. Még soha sem hallottam, hogy egy Brembo, ATE, Stb. tárcsa használata súlyos következménnyel járt volna.
Aki kínából rendel gyógyszert az jobb esetben csak magának okoz kárt. Sajnos a tárcsa esetében ez nem mindig mondható el.
Ez óriási tévedés ! Én 25 éve nyomom a szomszédba , így van némi rálátásom .
Mindenkinek megadják a lehetőséget a bizonyításra . Ha megvan a kellő szakmai tudás , és persze dolgozni is akar , akkor
ugyan olyan "bánásmódban" részesül . A "kizsákmányolással" kapcsolatban meg annyit , hogy minden szakmának megvan a minimum bérezése ,amit kőtelező megadni !! Csak hát ezek az otthoni sztereotípiák , melyekkel azok "vigasztalják" magukat,
Na amíg jól megvilágosodtok a hazai vs. londoni helyzet terén, addig leírom, milyen frankót motoroztam ma:
Természetesen Mátra, az van a legközelebb. Gyöngyösön együtt gurultam egy sötétszürke 1200GSA LC-vel, innen valaki? Fehér Shoei sisak. Szóval Mátrafüredtől Mátraházáig elmebeteg üzemmód, onnan Kékestető, ott már lassan, mert sok a gyalogos és a turista. Eléggé le van harcolva a Kékestető, vagy inkább csak úgyhagyva, szocreál stílusban. Mondjuk ez a Mátra jelentős részére igaz. Apropó, egy rakás motoros a kilátó tövében hagyta a motorját, ahogy azt kell, de persze kettő csopperesnek fel kellett mennie az 1014 métert jelző kőhöz a gyalogosok között. Ez úton is gratulálok hozzá.
Onnan Parádfürdő, enni akartunk, de nem szolgáltak ki (No 1 ételbár, kapják be), így továbbmentünk, Recsken kajáltunk a Liget fogadóban. Itt már kaptam pacalt, de csak közepes volt, megszaladt a bors. :)
Út közben láttam egy motorost, akit kettő BMW-s motoros rendőr vegzált, mivel a kolléga úgy döntött, hogy megnézi a szalagkorlát alját is a CBR-el, és hát gondolom a relatív gyorshajtás fogalmát vették át.
Eger, Lillafüred, Miskolc. Rengeteg motoros, jót kanyarogtam, az XR egy állat, de kell rá a sportgumi, ez a T30-as Bridgestone túrasport papucs nem az ideális. A motorral elborult tempót lehet menni, pláne szűk kanyarokban buli odaverni külső íven a csutkakormányos kollégáknak.
Miskolcról pálya vissza, de Dormándnál lejöttem, mert unalmas, és a 31-es főúton haza. Az is unalmas (mondjuk mi a f...szra számítottam a Jászság Hortobágy felé eső részén).
Fogyasztásom kicsivel 7 alatt jött ki, pár km híján 400 km-nél zártam a napot.
Szerintem a tesóm van pl. kizsákmányolva, 160e nettóért heti 6 napot dolgozva, felelősséggel, úgy hogy életek múlnak a munkáján. Ha ugyanezt máshol csinálná, 7-8x ennyi pénzt kaphatna. De ő is hívő :-)
Teljesen igazad van, de sajnos ez az ország most ilyen. Mindent átsző a politika, mert a nép két táborra oszlott: hívőkre és gondolkodókra. Minden fórumon, minden beszélgetésben ott ez a megosztottság, akkor is, ha semmi keresnivalója ott. És ez az egyik oka annak, hogy sokan inkább elmennek, feladva mindent.
Legyünk ONtopicok:
2002 és 2010 között 4 motort vettem. Újakat.
2010 óta képtelen vagyok egyet is venni. Pedig volt rezsicsökkentés, meg a fizetésem is nőtt. (Nem ezért nem lesz BMW-m, a többség ismeri a sztorit, bementem a szalonba, megkérdeztem, felülhetek-e a GS Adv-ra megnézni milyen, erre kaptam egy flegma "magas lesz az neked" választ. Ekkor vettem a KTM 990 adv-ot...
De azért jó lenne, ha visszatérne a topic a politikamentes verembe. Pl. lehetne válaszolni a féktárcsás kérdésre: melyik kínait vegye?
Szerintem egyiket se. A fék olyan, mint a medve - nem játék. Drága ugyan, de a gyárit javaslom. De az életed múlik rajta.
Nem érdekel, ha anyáz, és nem is fog, ennél (remélem) feljebb vagyunk :))
A legtávolabb az álljon tőlem, hogy lenézzem a kulimunkásokat, takarítókat, stb. - de mikor itt képzett szakember elmegy a németnek qkát takarítani, csak mert 3x a pénz, na őket igen.
...és ez nem is lenézés, ők degradálják le saját magukat, mikor a német bérének feléért végzik helyette a xar melót... euróért eladják az önbecsülésüket :((
Én ezt megértem, de tisztelni nem fogom.
Az olyan szakembereket, akik a saját területükön dolgoznak kint, na őket többre becsülöm, bár ők is "önkéntes rabszolgák"
biztos sokkal jobban keresel kint, ez így van rendjén, ezért hoztál áldozatot, de van valami, amit pénzen nem tudsz megvenni és nem is lesz neked sosem, ha így folytatod.
utálom magam, de maximálisan egyetértek veled. :)))
nem olvastam az előzményeket, csak a te írásodra reagálok, de ez nem egyedi eset. vannak, akik kimennek és "megvilágosodnak", ami annyiból áll, h rájönnek, h több pénzt is lehet keresni ugyanazzal a tudással. a vicc ebben az, h olyanokról van szó, akik olyan munkát csinálnak kint, amit itthon nem csinálnának, valószínűleg le is néznek (mosogatnak, takarítanak, pizzafutárkodnak, stb). itthon is lehet jobban, jól keresni, csak ahhoz sokkal ügyesebbnek kell lenni, ill. tanulni kell(ett volna) hozzá. persze, ettől még aláírom, fos az itthoni helyzet. én nem nézem le a mosogatókat, takarítókat, futárokat, utcaseprőket, és másnak sem kéne lenézni a másik, ugyanolyan tudással rendelkezőt, csak azért, mert tőlünk nyugatabbra ugyanazért a munkáért többet fizetnek.
a véleményüket nyíltan nem vállaló mínuszolók sosem jönnek rá valszeg. jellemtelen emberek, nem kell velük foglalkozni.
(volt értelme kiprovokálnod ezt az off témát a bmw topikban egy olyan embertől, aki ráadásul még a bmw motorokat is erősen kritizálja úgy, h sosem ment eggyel sem? :)
csak szólok, h ő nem az az ember, aki majd rád fogja ezt hagyni, szóval anyázás lesz a vége, de minimum személyeskedés.
én minimum 21 mínuszt szeretnék, mert én több vagyok nálad. :))
A VVT-s blokkra gondolsz? Hát tényleg erősebb, de mivel ez az első ilyen blokkjuk, én várnék vele, míg kiderül, hogy mennyire sikerült ez a fejlesztés?!
Itt vagyok, csak megvártam, hogy 5 mínusz legyen... :D
Az egész hozzászólásból sütött, hogy ott milyen jó, és mi itthon maradt szerencsétlenek... erre reagáltam, mert én az ilyet nagyon rühellem, akkor is, ha 20 mínuszt kapok rá - talán a mínuszolók is rájönnek 1x ennek a jelentőségére...
de egyszer a kúrián egy bíró szerintem nagyon okosan érvelt egy balesetben az elvi sértettnek (vagy csak kimondta, mert a sértett meghalt, erre nem emlékszem): azt mondta, h aki szabálytalanul közlekedik, az nem várhatja el joggal, h mások betartják a szabályokat
Nem a mostani, hanem a jövő évi 160 lovas Gs lenne. Max kicsit kimarad.
A ktm nagyon bejön most, kicsit állva hagyta a Bmw-t teljesítményben, technikában. De majd meglátjuk, nem. Mindenáron akarom eladni, a bukó meg nem szempont.
Dehát ez is vizes GSA?! Az új annyival "jobb" hogy az EURO tökömtuggyahányas motor miatt jó nagy lyuk van benne középtartományban. A KTM-et nem ismerem, de nem hinném, hogy annyival jobb, hogy megérje a bukót amivel az eladás mindenképpen jár, ráadásul KTM-et később nem egyszerű eladni, ha esetleg nem jön be. De te tudod.
" "Tavaly télen egy lejáró félben levő garanciás sisakot vittem be a forgalmazóhoz"
Ilyen nincsen. Valami vagy garanciális vagy nem. A lejáró félben lévő garancia, az milyen állat?"
Hát nem akarnék különösebben beszólni, de szerintem a magyar nyelvben a lejárófélben lévő, mint kifejezés azt takarja, hogy már közel van a lejárathoz, de még nem járt le. De lehet, hogy csak én jártam rossz helyen iskolába.. Szóval ez a hozzászólásod eléggé értelmetlen volt. De ahogy érzed.
Te minek hívnád azt, amikor a számlán 6 hó gari van, de a kb. 1 év -2 napos sisakra azt mondja a forgalmazó, hogy vigyem be, megnézik lehet-e javítani. Szó nem volt garis igényről. Téma lezárva. Annyit tegyél meg, hogy ha lehet, akkor ne a környékre költözz. Nem hiányzik ide ilyen okostojás.
Tavaly télen egy lejáró félben levő garanciás sisakot vittem be a forgalmazóhoz, hogy légyszi javítsátok ki, fizetem, csak jó legyen, mert szeretem azt a tökfödőt. Kb. 2 nap múlva szólnak, hogy inkább adnak helyette egy újat. Ez ilyen sz@r ország tudod... nem hiányoznak olyanok, akik "kintről" osztják az észt. Nyugodtan kint lehet maradni, mi itt köszönjük, jól elvagyunk.
Télleg adtak 25 juró kedvezményt? dúúúúrva... emiatt ne is gyere haza... azt a 10%-ot itthon tejjjesen esélytelen megkapnod, ráadásul itt betonból vannak a kerítések is, nem kolbászból.
Én is így voltam ezzel, volt 2 dl650-em is és teljesen meg voltam elégedve, mígnem kibéreltem egy gs-t kiváncsiságból 1 napra, hogy igaz-e a legenda amit zengenek róla....hogy is mondjam azóta nem gondolkozok más motorban :)
Én a GSA ködlámpáival szoktam időnként tesztelni. Egyértelműen jobb a közlekedési ellenfelek reakciója; mind a szembejövőké, mind a megelőzni, kikerülni tervezetteké.
Ugy van. En 2 eve egy ujonnan vett DL-rol ultem at egy bo 11 eves 1150GS-re (marciusban vettem a DL-t, decemberben meg a GS-t). Nem cserelnem vissza. Ez az elso 1200-as meg ugye meg jobb is az 1150-nel (legalabbis adatokban, vezethetosegben). De eleg megnezni a hasznaltpiacot es es latni, h porognek a regebbi 1200-as eladasok, foleg, ha ADV. Pedig ott meg 4 millioig is el lehet menni arnan DOHC-val, ha keves a km. Az majd ket DL.
Te használsz RSDt? Ugye a VIN frissítéseknek csak annyi a szerepe, hogy ne kézzel kelljen kiválasztani a típust, hanem VIN alapján automatikusan felismerje?
Ismerek olyat akinek 200 méteren sikerült kinyirni a kuplungot. Egy patakból akart kijönni vele. :-) De azért ehhez külön adottság kell. Mezei földi halandóna szerintem nem sikerülne. *
*Nem tudjuk miért lett cserés a kuplung. Lehet, hogy sokat állt a motor, és a szimering megunta a várakozást. A kuplung meg úgy gondolta magáról, hogy márpedig ö nem olajfürdös.
Ne szabadkozz! Tipikus magyar hozzaallas, h biztos tekert, ha mar kuplungot csereltek 40000-nel. Siman szet lehet vagni ennyi ido alatt a kuplungot meg ugy is, h az ember azt hiszi h erzi a dolgokat. Meg 2005-os a moci, szoval a magyar piacon ez draga, mert ennyiert fiatalabbakat lehet kapni, bar igaz h azok kintrol behozott karambolosak, de az nem szamit, "minket" az nem erdekel, mig ki nem derul. De mar ott elbukott az egesz, h egy 12 eves bmw-ben nem lehet csak 40 ezer, tuti tekert! De minimum erdekes. :)))
Mire ez a motor a nevedre kerül itthon több pènzbe lesz mint egy zsìr ùj 650-es DL. Azèrt mègiscsak egy 12 èves, ismeretlen előèletű motorról van szò, amit mèg a behozatal körüli peripètia is megfejel.
A tegnapi BMW vezérléses eset után elkezdtem olvasgatni - igaz autók motorjai, de döbbenet! Jó szórakozást, ha valakit érdekel! Ami durva, hogy mind nyugat európai motorok egy - két kivétellel!
Akik olvasták már, azoktól elnézést a közzétételért!
Ja, ezek után azt mondom, ne szóljunk a BMW motorjainkra semmi rosszat! De tényleg! :)
2005 évjárat 42e km van benne. Minden szervíz elvégezve de nem Minden a BMW nél LED indexek és hàtsó làmpa Ùj Kuplung számla 1200€ Akrapovics kipufogó számla 800€ A Tank körül fekete védõfolia alatta eredeti ezüst szürke Màsik vezetõ ülés, szivargyujtó. Az összes eredeti alkatrész meg van hozzà!
A Louis-ban vettem, Ariet a márkája, és mindkét típust lehet kapni, de itthon a Bázismotortól is meg lehet venni (mint a Louis-os cuccok itthoni forgalmazója) - és valószínűleg más online kereskedőtől is.
Szó esett itt nemrég motor behozatallal kapcsolatban! Nem néztem vissza, hogy ki érdeklődött de ha valakit érdekel esetleg egy R1200Gs tudok egyet németbe! Egy ismerősöm szomszédja el akarja adni a mocit! Eddig ennyi az infóm, illetve segítene is nyelv ismeret híján lebonyolítani a dolgot!
Holnap karikázunk egyet, Veszprém-Dobogókő-Esztergom-Párkány-Komárom-Veszprém útvonalon, lehetőleg kanyargósabb kis utakat választva. Kaja várhatóan egy Szlovák sztrapacskázó lesz. (Ha találunk) Sajnos du. 4-re vissza kell érni, a tempót is ehhez választjuk. Ha valakit érdekel -és csatlakozna, reggel 8-kor indulunk.
Nem parázok én sem, főleg mivel az enyémben ezeknek a km-eknek már a többszöröse van. Ha több lesz "kettőnél" akkor valahogy csak rábeszélem a kollégám, hogy váljon meg az utolsó évjáratú, 2013-as lég - olajos GSA-jatól, és átveszem tőle azzal a 28 ezer km-el amivel két éve áll a garázsában. Az idén konkrétan 1-szer jött le vele munkába, ennyi volt az egész évi motorozása. Már kértem tőle, de egyelőre annyit mondott jó helyen van! :)
Pont ezt akartam mondani. Nem lehet a meghibásodástól rettegve motorozni, mert ugy felesleges. Nem példa nélküli az eset, kollégámnak is 26e km-nél jött elő ugyanez, régebben irtam is itt rola. Ugyanakkor azért nem sok ilyet hallani, hisz akkor mar tele lenne vele ez a fórum is. Tény, hogy egyre rövidebb ciklusra tervezik ezeket mar, de attol még piszok jó motorok, használni kell amig megy és nem pedig a hibáktol félni.
"...Gondolom , valami olyasmi logika alapján csinálják ilyenre , hogy legyen egy érezhető nyomáspontja ,..."
Én is éppen erre jutottam anno,mikor kezdtünk barátkozni én, és az Rt. Fura volt a Honda kapcsolói után a durvább működés, majd az első elgémberedett, áthűlt kezű kapcsolás után bevillant; no hát ezért... (Azt ne kérdezd, miért nem kapcsoltam be a markolatfűtést :-))
Igen, azért is írtam, hogy szerintem is egyedi eset lehet, beszállítói hiba, nem megfelelő anyagminőség vagy hőkezelés, stb. Ez valóban nem tervezési hiba volt, azt nem erre értettem.
Az ilyen hiba nem alulméretezésből fakad, hanem anyaghibából. Ha alulméretezés okozná, akkor mindegyik - de legalábbis a legtöbb - motor belefutna ebbe, viszont nem ez a helyzet.
Azért azt meg kell hagyni, hogy nagy lépést tett a BMW olyan tekintetben, hogy a nullából - persze a hatalmas műszaki tudás birtokában - talpra állított egy olyan motort, mint a vizes boxer, ami ráadásul teljes mértékben más lett, mint az előd, tehát nulláról indulva történt a fejlesztés, nem egy előd faragásával, továbbfejlesztésével. Csoda, hogy csak ennyi probléma merült fel, és azoknak is igaza van, akik azt írják, hogy ez nem szériahiba, mivel tényleg egyedi esetekről van szó. Egy új fejlesztés mindig hatalmas kockázatokat rejt.
Véletlen sem akartam bántani, meg csak azért javítottam ki, mert annak idején én is mindig "ly"-al írtam helytelenül, és engem is egy netes fórumon egy csaj tanított meg, hogy többet ne tévesszem el ezt a szabályt, és azóta tényleg meg is maradt bennem!
Én azért vagyok kiakadva a tegnapi eeten amit hallottam - vezérmű rendellenes szétkopása vizes GS-nél - mert ok, valami alul lesz méretezve az igénybevételhez képest, az sem jó dolog, de mivel a súlycsökkentés egy fő szempont a tervezésnél, ilyen nyilván becsúszhat - ez több esetben össze is jött már a BMW fejlesztések során új modellek esetében.
De könyörgöm, vezérművet 100 éve gyártanak, és nem hallani, hogy bármilyen autónak vagy motorkerékpárnak a vezérműve szétkopna normál használat mellett.
Itt az vetődik fel bennem, milyen beszállítóval dolgozik a BMW? Mert tuti, hogy az alkatrészeket nem közvetlen a BMW gyártja le, hanem valamelyik beszállítója - a BMW csak összeszerel, mint minden multi.
Errol a megbizhatosag, tartosag dologrol az jutott eszembe, hogy mikor a japanok( 70-80 as evek) gozerovel fejlesztetek es jottek az iudonsagok egyik a masik utan ugyan igy jartak mint most a BMW. pontosabban a BMW jart ugy mint anno a japanok. De lehet hogy en nem latom jol a dolgokat.
Ja igen. Én már régen nem sértődök meg, ha szarozzák. Mert pont nem érdekel. Nekem ennél jobb motor nem kell. Minden percet élvezek, amit rajta tölthetek és nekem ennél nem kell több :D
2.5 éves és nem biztos, hogy muszáj lett volna cserélni, mert működött mind, csak már olyan fura módon. Néha volt olyan szorulós, akadós érzés. Nem hittem volna, hogy erre egyből rábólintanak, de nem is bántam, hogy megtették. Egyébként meg ja, tőlem szarozhatja bárki, én imádom. Ez egy elbaszott jó motor, még ha talán nem is a legtartósabb cuccokból rakták össze :)
Szép motor még mindig. Egy darabig az én garázsom dísze volt. Zoli örülök, hogy ilyen jól összeszoktatok. Mondtam neked, hogy ez más világ, de könnyen rabul ejt. Üdv. Zegről bj.
A 4 éves 6 millás motoron mindkét oldali kapcsolókat ki kellett cserélni? hmmmm... ha meg valaki azt mondja, "xar" akkor meg vagytok sértődve...
Télleg úgy tűnik, sajna egyre rosszabb a minőség (persze mint mindenütt, más motornál, autónál, fogyasztói társadalom, etc. de ez most minket nem vigasztal)
fején találtad, erre gondoltam. van egy öreg motorom, amivel nagyon szeretek motorozni, és kár lenne, ha ezt nem tehetném meg, mert nem lenne ennyire tartós.
Ismerem a sztorit és tényleg igaz sajnos :( Amúgy ezt tartom a mostani paletta fő problémájának, hogy teljesen hektikusan, használati módtól és futott kilométertől függetlenül ilyen hibák léteznek :(
A másik dolog : Mi az hogy hajtani?? Azért van a piros mező, hogyha káros fordulaton használnád, akkor beavatkozzon az elektronika. Addig viszont minden üzemszerű használat.
Ezért nem szabad kihagyni a plusz két év garit 65e-ért. Nekem most cserélték ki gariban a kétoldali kormány kapcsolóblokkot. A múltkor, amikor benn voltam a 30e-s szervizen, szóltam nekik, hogy kezdenek a gombok kicsit szorulni, akadozni. (Vészleállító, Info gombok) Nem volt még komoly a gond, de gondoltam jobb előre jelezni. Megnézték és szó nélkül rendelték a cserét és ma ki is cserélték gariban. Az a két kapcsolóblokk simán többe került volna, mint 65e. Ha valami szar anyag miatt hiba lehet egy motorban, az 4 év alatt kijön és akkor még gariból cserélik.
Azt gondoltam, hogy nem a legelső évjárat, mert tudtam, hogy nemrég vette, csak nem emlékeztem rá, hogy tavaly volt-e ez téma (motorvásárlás) köztünk - itt a cégnél - de mint mondja idei a motor.
Történt valami változtatás egyáltalán a vizes GS-ek esetében a gyártás óta? A kihajtás szimering és váltóolaj nyomás problémáról tudtam a korai modelleknél?, de nem követtem komolyabban nyomon ezt a dolgot, eddig legalább is. Ha hallottam is valamit, úgy voltam vele, hogy úgy is értesítenek, ha érintett vagyok. Meg a legutóbbi friss dolog a teleszkópszár csővel, amiről tudok!
Nem újdonság. Volt hogy az 1ekm szerviznél már a hangja volt,2ekm-nél már kuka. Kb 3hete volt fent itt téma,nedves Rt 3éves 27ekm,ott is elkopott. Tulajnak valami 3M ajánlatot adtak javításra (gondolom új blokk) mert nix már rá gari. Nem tudni mennyből de jóval olcsóbban megoldotta, most van kint spanyolban, majd elválik jó-e.
Ezt sztem nem kéne a márka elleni támadásnak venni... új konstrukció, előfordulhat ilyen, akár egy rosszul kialakított olajozó furat miatt is. Ki fogják javítani, ha hibás az elve, és a következő szériák már jók lesznek (a rosszakat meg visszahívják/cserélik)
Tisztára mint a hondások :) ha valaki rosszat mond, akkor az Halálos Ellenség 3. :DDD
Ok! Érten én, csak maga a hibajelenség aggaszt, hogy szétkopik egyszer csak a vezérmű??? Annyi volt a hibajelenség, hogy elkezdett kelepelni először halkan, mint mikor nagy a szelephézag, majd egyre erősebb és erősebb lett. Ez az egész a legutóbbi motoros útján történt, haza még hazament vele.
Hogy tisztázzuk a dolgot - és mivel érintett vagyok - felhívtuk most az illetőt - egy fuvarozó cég tulajdonos ügyvezetője - a vezérmű kopott szét olyan mértékben és hirtelenséggel, hogy az egész blokk belseje teli lett fémszilánkokkal, így a BMW nem is próbálta javítani, hanem cserélték a blokkot garanciában. És nem most viszik, hanem már vissza is kapta a motort. Szóval sajnos igaz a hír!
Ez az amire nem kellene válaszolni, de nem bírom ki, hát legyen, etetem én is a trollt. A minapi írásomat alátámasztandóan akár be is linkelhettem volna a motorrad online is olvasható erre vonatkozó írását, de minek, nem nagy kihívás megtalálni. Az én 85 éves szomszédom (aki tuti nem hazudik) azt hallotta a szintén 80 feletti haverjától, hogy azt mondták a tévében, h 2016-ban világvége volt.
Egy közeli ismerősöm - aki szintén BMW-zett még pár éve - most jött a barátjától, mindig a GS-re akarom rábeszélni, korábban RT-je volt, légyeg: az ő közeli barátjának a vizes GSA-ja most megy 12 ezer km-el blokkcserére garanciába, hogy mi ment szét benne nem tudom, de kértem, hogy feltétlen kérdezzen utána.
Most kicsit be vagyok tojva!
Az illető személy, akitől az infót kaptam 50 múlt, és az ő barátja is, tehát nem azok a hajtós szétforgatós fajta emberek.
Megygőzöd Anyát, hogy maradjon otthon, nekem több mint elég lenne az F800, de a varrógépet veszek neked motorosruha és bukó helyett családi vitába torkollott:) ha akarok tiszta gatyát meg kaját az asztalon és még másti is;) akkor viszem őt is motorozni.
- az RT burkolaton belül légterelő csatorna van kialakítva, ami a hengerek irányába tereli a levegőt
- a szelepfedél nem igényel közvetlen akkora hűtést mint maga a henger
De, hogy válaszoljak is a kérdésedre: Nem vettem észre a használat során, hogy melegedne. A "pálcikák" is ugyanott vannak ahol előtte.
Igazából azért került fel, mert így megváltozott a világítás képe. Szemből nem a megszokott látványt nyújtja, ergo jobban észrevehető ( elvileg ). A gyakorlatban pedig mióta fent van, azóta érezhetően kevesebb jármű kanyarodik ki elém, illetve szemből leszorítósdi...
Eleinte nem használtam, ha csak a városban tekeregtem vele, de nagyon nagy szükség van rá ott is.
Közúti ellenőrzésnél pedig egy szót sem szóltak ellene. Annyit néztek rajta, hogy megfelel az előírásoknak, - vagy sem. Mivel megfelel a közúti követelményeknek nincs kötekedés, még akkor sem, ha lakott területen belül használom.
Tudom, de gondolom, nem véletlen raktak rá bordát :)) sok hőt elvezet az is a fejről. Az enyém konkrétan délvidéki túrákon szokott olyan meleg lenni, hogy nem lehet megfogni - ráfér a hűtés.
A váltóban hullott szét vlmi, fémdarabok kerültek mindenhova ahova nem kellene, ezért cserélték a blokkot. Ez közel a tesztintervallum végéhez következett be. Ez a baki nélkül gondolom a GS is előkelő helyen végzett volna. Egyedi esetről van szó, ezt a BMW szakemberei is említették, a teszt végén mindig szembesítik őket az eredménnyel. Amúgy, a motorrad tartóstesztjei elég hitelesnek tűnnek. Ezért is szeretem olvasni őket, meg közben a németet is gyakorolja az ember. További ilyen, vagy hasonló esetet nem hallottam. Lehet, hogy közben csiszoltak a blokkon, tanultak a korábbi hibákból, mivel a GS tesztje jóval megelőzte ar R vallatását.
A vásárlói igényeket kielégítendően óriásléptekben fejlesztenek, ennyi baki akár bele is csúszhat.
Nem vontam kétségbe, hogy igaz a történet, inkább csak a teszt konklúzióját furcsállom. Oké, valami lett a GS blokkjával, cserélték. Ez nyilván egyedi eset, de ez alapján lepontozni a motort magát, míg egy másik vasat isteníteni ua-al a blokkal, nos ez bennem felveti a teszt komolyságát. De igazából mindegy is :)
"A vizes GS elég gyengén szerepelt, 50ezer alatt motort cseréltek benne. Később tesztelték a sima R-t, azaz a naked verziót, az azóta listavezető, több mint ktűnően szerepelt."
Ez abból a szempontból több mint furcsa, hogy kb ugyanaz a motor van a két gépben. Vagyis ha a GS-t a motorcsere miatt húzták le, akkor az R nem tudom mitől lett annyival jobb? Összehasonlítani őket, mint motorokat nem igazán lehet. Két külön világ.
Vegyesek az érzéseim az új vizesekkel kapcsolatban. Motorradot olvassátok? A tartóstesztjeiket szeretem a legjobban. A vizes GS elég gyengén szerepelt, 50ezer alatt motort cseréltek benne. Később tesztelték a sima R-t, azaz a naked verziót, az azóta listavezető, több mint ktűnően szerepelt. Lekörözte az összes eddig tesztelt motort, pedig nem kevés volt belőlük. Tavaly mentem az Adventureval a Rhino Tours által szervezett rendezvényen Ausztriában. Egy kisebb kör volt, nem voltam vele különösebben elragadtatva, de lehet, hogy én helyeztem magasra a lécet. Egy ilyen röpke kerülő után nem is szeretnék róla különösebb véleményt formálni.
Mint minden termékkel, ezzel is azt a réteget célozzák meg akik újonnan megveszik, ez érthető is. Mindezek mellett biztos vagyok benne, hogy nagyon boldog lennék egy új GS-el. Évente 8ezer km körül megyek, szóval 12 év múlva lenne benne annyi km mint a mostani motoromban, és ennek sincs semmi különösebb baja. A legtöbb tulaj pedig nem is megy ennyit, illetve nem gondolkodik ilyen hosszú távban.
Kár, hogy az utolsó generációs léghűtésesekből ilyen gyér a hazai kínálat, ár/érték arányban ez lenne ami számomra talán még beleférne anyagilag, és ezzel gondolom nem vagyok egyedül.
Azzal vigasztalom magam én is, hogy ha elérem a 100 ezer komolyabb hibamentes km-t, akkor van remény, hogy kiszolgálja azt az 5 - 6 évet amíg általában nálam van egy motor. az elődjét 185 ezerrel cseréltem be. Az tény, hogy ezzel talán még élvezetesebb a motorozás, napi szinten használom a motort március elejétől október végéig, de ebbe gyorsabban beleszaladt valahogy a km, még az előzőnél is gyorsabban. Városi forgalomban és araszolva minden képp előnyösebb a vizes. Ami nem tetszik, hogy egy lett a motor és a hajtómű olajozás. Amúgy nem rossz, jobban kezelhető az elődjétől - pedig az sem volt rossz.
Attól még nem gagyi, hogy nem lehet hozzá minden kis biszbaszt megrendelni. Bár nekem sem tetszik ez a tendencia, de a folyamat sajnos itt is beköszönt.
Egy ideje van már olyan autó, ahol a vezérmütengelyeket nem lehet kiszerelni annak házából. Ennek megfelelöen nem is lehet rendelni pl. csapágyakat hozzá.
De említhetnék nagyon sok márkát (Opel, Suzuki, PSA, Stb.) ahol szintúgy nem lehet csapágyakat rendelni a váltóhoz. És ezek ugye úgy derülnek ki, hogy tönkremennek...
Viszont ezektöl függetlenül azt, hogy gagyi-e vagy sem még korai lenne kinyilatkoztatni. Eddig úgy tünik, hogy talán alacsonyabb a szöghajtások meghibásodási mutatója, mint az elödöké, de még kevés a sokat futott példány.
Azért azzal, amit Eko beszélt itt a napokban (miszerint pl. háccsó hajtásba semmi alkatrészt nem lehet venni, csak 1ben csere) nagy lépést tettek a "fogyasztói gagyi" felé... :((
MIkor kijött az 1200GS 2004-ben, akkor az 1150 tulajoktól azt hallgattam, hogy túl sportos, túl könnyű, hiányzik belőle a nyugodtság, és az 1150 volt az utolsó igazi BMW. Vicces, hogy ugyanezt hallom most vissza, csak egy generációval feljebb.
:) De 70e km hiba nélkül szerintem már mutatja, hogy nem annyira rossz konstrukció az. Nekem erősen remegett a kezem az 1200GS LC-nél pár hete, de végül mégis maradtam az XR-nél. De ha kijönne az R1200S LC mondjuk 140-150LE-vel, igencsak körbepisilném.
Két éve cseréltem le - de a mellett, hogy nagyon jó motor, sajnos az a gyanúm, hogy nem lesz jobb, mint a korábbi modell volt! Én részemről sajnálom is a régebbi száraz kuplungos GSA-m! :( az idő majd megmutatja, hogy mennyire lesz tartós, jelenleg 70 ezer felé közelítek. Engem zavar hogy ennyire kompakt lett a motor, ez nagyon nagy lépés volt - és nem biztos, hogy jó irányba a BMW-től, de remélem az idő meg fog cáfolni ebben! hibát még nem tudok írni, csak a kötelező szervizek!
Akkor azzal valami baj lehetett. Az én 1150emnek normálisan megy a váltója, de kicsit azért erősebb mozdulatot igényel, csizmában jobb mint cipőben. A vizeseknek amiken eddig ültem viszont olyan vajpuhán működött a váltója, hogy strandpapucsban is lehetne váltogatni vele egész nap a dugóban is gond nélkül. természetesen a hozzá illő bermudában és atlétában.. :) Mellesleg Horpa DOHC GS-ének a váltója is sokkal finomabb volt érzésre mint az enyém.
Sima. Nekem nem tűnt fel, hogy nehezen menne a váltója, sőt. Ha a gyorsváltót használod, akkor határozottabban kell kezelni, de ha kuplungolsz, akkor teljesen simán, könnyen megy.
Adventure vagy sima? Amit eddig próbáltam annak nehezen ment a váltója.a blokk az jóval hangosabb a léghűtésesnél de ez szokható.Mindenképp vizest fogok venni csak a megfelelő vételre vadászok.
Valóban nem írtam oda mert gondoltam hogy egyértelmű, 15 éve az esőruhát húzom elő ha esni kezd az eső. (ahogy az első igazi motorosruhám előtt is tettem)
Onnantól világos volt nekem is hogy 1: a bármilyen membrán nem sokáig működik hatékonyan (elsőként a hátizsák pántjai alatt áztam be) 2: felesleges impregnálóval fújkálni mert nem lett jobb.(mosni meg néha kell, mert ha koszos és büdös a ruhám azt nehezen viselem, kényes fajta vagyok, na)
A csizmám nekem is Sidi bőr túracsizma, bár a teljes vitorlázat mögött akár strandpapucsban is ülhetnék, az sem ázna be.
A nyári hálós kabátomból felesleges lenne kivenni a protektorokat, mivel azok rácsszerkezetűek, így átszellőznek rendesen, másrészt jobban érzem magam ha ott vannak rajtam. (az Olaszoknál sem volt rossz, pedig dög melegben mentünk és a gépem teljes idomos)
A Beringből szintén nem kell kivennem, mivel ha azt veszem fel, akkor melegem biztosan nem lesz. A Bering kesztyűmben meg van egy gumikesztyű betét a Cordura alatt, az valóban nem ázik át. (csak esőben és a hidegebb hónapokban veszem elő a dobozból)
Nadrágból szintén hálósat használok, mivel mostanában többnyire csak nyáron motorozom. (messzire, a napi helyi járatban meg nem öltözöm túl a dolgot, bár lassan 28 éve abba öltözöm amibe jól esik :)
Én imádom. Most töltöttem be vele a 30e-t, igazából már majdnem 31e-t, de semmi komoly hiba a visszahíváson kívül. Azt nem tudom mennyire lesz tartós, de hogy minden méter öröm vele és vigyorgás, az tuti.
Nekem az esőruhám csak akkor ázott be, ha elszakadt. Egy Beringet használok már 5 éve, azzal nincs baj egyelőre.
Egyébként nincs olyan anyag, ami hosszan bírja tartani a csapadékot úgy, hogy közben lélegzik is. Egyelőre nem tartunk még ott. Az impregnáló szerekkel meg az a baj, hogy kiszámíthatatlan, hogy mikor "fogynak" el a ruháról, minden túra előtt meg pepecseljen vele az, aki nagyon ráér!
Egy dolog bírja sokáig, a Sidi csizmáim. Előző hat évet bírt, futárkodtam is benne és vízálló maradt, talpa kopott el....
A vízállósághoz: van egy Mugen Race kabátom ami állítólag vízálló, hát nem az. Hiába van benne vízzáró membrán. Kereskedő kicserélte a membránt újra.
Vettem egy Alpinestars Gore-Tex kesztyűt, az is beázott. Ezt is cserélte az Alpin azonnal egy újra. Majd látjuk mind a kettőt.
Az biztos, hogy akármit tesznek a kabátba, egy idő (és használat) után beázik. BMW Street Guard kabát is beázik 70.000 km után, hiába 1000 EUR.
TÉnyleg csak az esőruha tuti, de egyébként az is elengedi magát idővel. Barátom BMW esőruhája 50.000,. volt, de imádja, megérte, mert nem ázik be. Kérdés adott idő után mi lesz vele.
Most egy Alpinestars Drystar technikás kabátom van. Kíváncsian várom hogyan fog teljesíteni.
Barátom két napja hozott be Németországból egy 1200GS-t, magánszemélytől. Düsseldorf környéke, nagyon segítőkész volt, kiment elé a reptérre, segített mindenben. De ez szerintem a ritka kivétel. A papírmunka most jön, de akkor beszámolok róla itt, ha van rá igény.
Volt egy pár hónap amikor futárkodtam Pesten, csak az esőruha volt vízálló, minden más átázott, mondjuk bitang szar sz@r volt benne fellépcsőzni a negyedikre, vizesebb volt belülről, mint kintről, viszont én a protektoros gatyát nyáron sem vettem le, minden napomban benn volt a perecelés. Ami ilyenkor bevállt a nagy melegben, hogy volt nálam egy flakon víz, azzal locsolgattam a gatyát, nagyon bevált. Volt olyan nap, amikor 3-4-szer át kellett áztatnom, mert 1-2 óra után megszáradt, viszont nagyon jól hűtött!
Minél többet mosod a ruhát, annál kevésbé lesz vízálló, akármit is kensz rá.
Vízálló ruha az esőruha. A Gore-tex is átereszti a vizet, ha rendszeresen használod. Ha a szekrényben van és a hétvégi motorozáshoz veszed fel, akkor évekig vízálló maradhat.
Én nem mosom a ruhát, használom amíg lefoszlik rólam, majd veszek újat. Én is Beringet szoktam venni, abból is mindig a legalját/akciósat. Kivétel a kesztyű, abból megveszem a Gore-tex-et én is és csizmából is a Sidi-t.
Ez a kenegetés, impregnálás nem igazán megbízható. Egyszer csak elengedi magát, elkezd beázni a ruhád és a túra vége egy alapos megfázás lesz.
Vissza Londonba volt egy szar élményem, Németországban beállt az autópálya baleset miatt egy olyan helyen, ahol útépítés volt, tehát a leállósáv sem volt használható, az autók között meg 20 centi volt.
Ott ültem 3 órát a a szakadó esőben a motoron és néztem magam elé. Ha ilyenkor kezd el átázni a ruhád, akkor nagy szopás lesz a vége.
Szóval én azt mondom, hogy esőruha, Sidi csizma és Gore-tex kesztyű a megoldás.
A nagy nyári melegben (pl. Olaszországban a 45 fokban) meg marad a hosszú ujjú póló. Az azért fontos, mert legalább nem égsz le a napon. Biztonságra is nagyon figyelek, minden ruhámból azonnal kiveszem az összes protektort és teszem el a szekrény aljába.
Mikor otthon voltam nyáron, csak a hálós kabátom volt rajtam, de néha abban is az ájulás kerülgetett. Naked motoron még elmegy, de plexis motoron sok.
Ha már egyszer itt járok: van tapasztalatotok Németországból motorbehozással kapcsolatban? Nézegetem a Mobile.de-t, és szemezgetek egy-két 1150 Rt-vel. Sok magánhirdető van, ezek mennyire rugalmasak, pl eladnak külföldinek, segítenek a papírozásban? (ha jól tudom, kint ki kell vonatni a forgalomból) vagy jobb kereskedőt nézni, azok rugalmasabbak?
A softshell nekem is bejött! Mondjuk nekem csak mellény. Még a bőrszerkómhoz vettem mert perforált volt szinte az egesz mellkasi rész a dzsekin és hűvösbem meg lehetett fagyni naked motoron.
Pont gondoltam is rá, hogy veszek hosszú újjú softshell felsőt ami alapból vízlepergetős a régi textil kabátot kimosnám impregnálós szerrel, alá húzom a sofshellt aztán ennyi! Szerintem egy sima esőt kibírna sokáig.☺
Ha nagyon meleg van csak softshell ki és ennyi! Ráadásul könnyű és kis helyet foglalna! A drága kabát árát meg elmotoroznám!!😁
Lassan 17 éve megvan, eleinte sok éven át napi szinten használtam télen-nyáron. (meg estem is benne párszor, volt hogy nem kicsit)
Amikor vettem ( a Foktnál) úgy hirdették hogy szélálló-vízálló-golyóálló-páraáteresztő-stb, (majd 90e Ft volt csak a kabát 2000-ben mikor vettem) az első évben tényleg olyan volt hogy bemehettem volna az autómosóba egy teljes programra, akkor sem áztam volna át és nem is volt benne az a zacskóba csomagolt érzés.
A második évtől már hónaljban itt-ott beázott nagyobb esőben, aztán három évesen már szinte mindenhol. ("a drágább ruhákra adunk két év teljes körű garit, szóval jól jársz vele" egy évesen jeleztem hogy beázik, erre "akkor talán húzz rá egy esőruhát, akkor valószínűleg nem fog....szia")
Vettem hozzá (már az elején) hozzá való mosószert, precíz szertartással mostam, vettem hozzá való impregnálót is de tökmindegy, esőruha kell rá. Viszont mint ruha a mai napig nagyon jó cucc, pedig kapott az évek alatt rendesen. Ma is mindene (cipzár, tépőzárak, méretállító zsinórok, protektorok) működik, és az anyaga is szinte ugyanolyan mint új korában. (pedig csúsztam benne aszfalton is) Az utóbbi 4-5 évben már nem nagyon használtam, mivel (ez nyáron még bélés nélkül is elég meleg, ráadásul fekete) nyári hálós protektoros kabátként egy Cordura RS Taichit használok tavasztól a nyár végéig. (nem olcsó, de rendkívül jó cucc ez is, nagyon szeretem, de persze egyáltalán nem vízálló)
A mostani Cordura ruhák nem tudom hogy mennyivel jobbak (ahogy az ismerőseimnél látom, tartósan vízálló-szellőző ruha még mindig csak a prospektusokban létezik, eltekintve pár brutális árú csúcsruhától) szóval nekem eső esetén kell az esőruha is.
Hehe, azt old meg itt. Ismerek olyat aki inkább papiron kivitte Szlovákiába, majd amikor lepapirozták, akkor visszahozta, mert így volt egyszerübb. :-/
Kislányom KRESZ-t tanul. Mondtam neki, hogy kérdezzen ha valamit nem ért!
Kérdez is, apa meg bambán értetlenkedik a nyakatekert, életben soha elő nem forduló szituációk és kérdések láttán. Csupa-csupa szívatós kérdések. Szerintem most engem kivágnának a vizsgáról.
Azért ennyire részletesen nem kellett volna, elég lett volna az arányokat kiírni. De azért köszi. Nekem eddig kétszer kellett cserélni tárcsát, de még a CG125-re, 30.000 volt darabja, akkor kifizettem a gyárit. A VTR250-re már 70.000 volt a gyári, azt kicsit sokallottam. A DL650-re 57000/52000 a gyári tárcsák ára. Mindjárt megnézem a BMW árait, Suzuki olcsóbb, mint a Honda.
Az IP cím nem személyhez kötött, ha máshol lép be akkor regelhet újra.
Nem kell vele foglalkozni és vissza eszi a fene a K fórumra (már megjelent ott is, de ott még jófejkedik a régi spanokkal) itt meg megsértődött hogy nem akartok 25 éves kockablokkot az újabb boxerek helyett, és büntet a maga gyerekes szintjén. (vagy átadta a pályát a gyerekeinek mert ő túl hülye az ilyen modern dolgokhoz mint az informatika, amúgy meg X azt hello)
Én is rendeltem kb. 3 éve, mindennel együtt kb. 72e Ft volt a 3 db, 57e körül volt maga a cucc postával. (nem BMW-re)
Akinek jött az rokkantnyugdíjas módjára használta a gépet, de mikor nálam volt időszakos karbantartáson akkor fékezgettem velük 200 feletti tempóról is elég durván, semmi különbséget nem éreztem a gyáriakhoz képest. (nem lett hullámos, nem színeződött el és nem is fogyott el a felére)
Vettek többen ismerőseim is, nekik sincs velük baj.
193,55USD volt a tárcsa, 2013-ban vettem, az áfát nem tudom már de kb féláron vagy picivel alatta jöttem ki a gyárihoz képest összesen, asszem! Ha jól emlékszem kb 54eFt volt cakk-pakk!
227Ft volt az USD akkor.
Ja és 5 nap alatt megjött onnan messziről, valami expressz postával!!
Ez szerintem minden motornál így van, szinkronizálatlan a váltó. Valamelyik motoron könnyebb, valamelyiken nehezebb leváltogatni, rá kell kuplungozni újra.
Az enyémre is ráment az áfa, és igen boldog voltam velük! :)
Így is kb egy tárcsa árán vettem a kettőt!
A kb 40e km hibamentes futás engem meggyőzött!
Valójában a haverom vett először én meg vártam a teszt eredmémyét, mikor neki is 30e km körül volt benne gond nélkül utána bátrabban vágtam bele a vásárlásba!
De ez én vagyok nem akarok senkit rábeszélbi semmire! :)
R1200GS-nél normális az, hogy piros lámpánál, álló helyzetben, ha magasabb fokozatban maradt a motor(4-5) nem mindig sikerül visszaváltani üresbe? Egy fokozattal lejjebb vált, majd tovább nem. Ilyenkor a fokozatkijelző sem mutat semmit. Kicsit ráengedem a kuplungot, akkor újra lehet lefelé váltani és a fokozatkijelző is újra mutat. Gurulva nem áll fenn ez a probléma. Ezen kívül lefelé is, felfelé is problémamentesen vált, egyéb furcsaságot nem vettem észre.
Akkor a nálunk gyártott Mercik és Audik is gagyik? A gyártásban a szellemi tőke, és a technológia határozza meg elsődlegesen az előállított termékek minőségét. Az emberi munkaerő betanítható. Ilyen megközelítésben az állampolgárság nem számít. A BMW nem vásárol Tajvantól, hanem ott gyártatja le a robogóit. Kecskeméten és Győrben is csak gyártás folyik, nyilván gazdasági okokból, ami a bérek, adók stb. különbségét is magában foglalja
Nem bìzok èn sem a kìnai nèvtelen termèkekben, az idő majd eldönti, h igazam van-e. Nem èn szeretnèm tesztelni ezeket a termèkeket. A Nankang gumival is ìgy vagyok, vett egy ismerősöm, meg van vele elègedve, nekem meg sem fordult a fejemben.
Ismerősöm is megvette a kínai hátsó féktárcsát (R1150R) kb. 9000 Ft.-ért, és tökéletesen működik neki. Én az enyémre Brembo-t raktam, néha cserélünk motort, érzésre semmi különbség a kettő között. Nem biztos, hogy én meg mertem volna venni!
Talán a keserü vagy a savanyú *, de semmiképp sem a sós. :-)
Igazából nincs is olyan, hogy ellentéte, hiszen egyík íz sem oltja ki a masikat, inkább kiegészítik egymást. Vö: az édes tésztákba, süteményekbe is kell mindig só.
Nyilván nem a kinai gyártást reklamáltam, hanem a mögötte álló tartalmat. Ha a Brembo kínában (sic!) gyártat, akkor csak azért szoktam morgolódni, hogy miért egy ferdeszemű zsebét tömjük, amikor lehetne az EU-t is erősíteni. De ez messzire vezet, nem is kezdenék bele. Azt észrevetted, hogy a kinainak a szar, fos, hitvány, csapnivaló, stb. a szinonimái? Na, ilyen tárcsát rendeltek akik onnan rendelték. :((((
Meg volt ütve a tárcsa. Nekem akkor csinálta, amikor egyszer elindultam tárcsafékzárral.
Megütötte az úszónyerget egy kicsit. Nem esett be a fékkar, fogott is kb 80-90%-an, csak kicsit pulzált. Látszólag rendben volt a tárcsa, ütésnyom nem volt rajta.
Nekem A GS-n 65 000 km körül volt, amikor az első fék intenzív fékezésnél "pumpálni" kezdett. A tárcsákon (gyári) nem látszott komoly kopás. Tárcsa cserre után jó lett.
Pont az általad leírtak miatt próbáltam meg a kínai tárcsákat! Azon a motoron amin használtam jellemző volt, hogy a tárcsa "meghullámosodott" km-től és használattól függetlenül!
Amikor eladtam a mocit már kb 40e km volt a tárcsákban hiba és mindenféle deformáció nélkül minimális kopással!! :-)
Ezek alapján szerintem minimum 80e km-er lehet kb az élettartamuk!
Bocs! Utólag olvasva 85-90K a tól ig, ebben ugye benne van, hogy mikor fogy el a betéted, mert akkor egyszerre célszerű. Nekem most 84 van benne, kb 6K van a betétben, így 90-nél egyben csere. amúgy DOHC GS. Amúgy sokat használom a hátát, de nem én vettem újonnan, így az előző tulajok vezetési stílusát nem ismerem. Ettől függetlenül ez sztem így hivátlan km. Az elejét 120-130K-ea saccolom.
Én használtam kínából rendelt első tárcsákat az előző (nem Bmw) motoromon teljes elégedettséggel! Ebben voltak "sportos", túrázós, kétszemélyes nézelődős, kétszemélyes "elgurult gyógyszeres" motorozások.
Nem zárom ki most sem a lehetőséget ha csereérett lesz valamelyik , az áruk meghát.... ;-)
Szerintem ha elolvasod figyelmesen amit írtam, akkor eléggé nyilvánvaló a válasz. De ha mégse sikerülne dekódolni, akkor az első kerék tárcsájáról beszéltem :)
Köszönöm. Igazából csak informatív jellege van. Kicsi a valószínűsége, hogy nekiállok cserélni. A következő éves szervizt is Ekonál tervezem, ami valamikor tavasszal lesz esedékes, odáig nem foglalkozok vele.
A tárcsa futásteljesítménye szerintem erősen felhasználó függő. Én kizárólag túrázásra használom a motoromat, dolgozik a motorfék is, erősen kímélő üzemmód. Egy korábbi motorom volt, amit csak én használtam, több mint 36ezer kmen át, elöl egy tárcsa volt, az is, és a fékbetét is újszerű volt mikor eladtam. Na jó, túlzás, a betét természetesen kopott, de megítélésem szerint még nagyon sokáig elfutott volna nálam. Ennek az órájában most 97ezer van, de nem kizárt, hogy cserélték valamikor a múltban (bár nem hiszem).
A tárcsacsere nálam is aktuális. TRW a Louisban 96 euróra van leárazva + 30 eur hozzá a fékbetét (szintén TRW). A gyárinak kb. mennyi az ára? Mit ajánlanál, gondolok itt gyári kontra Brembo, TRW?
Igen pont ezért kérdeztem, mivel inkább gondolnám meghatározó különbségnek a felhasználót, mint a két motor közti konstrukciós differenciát. Azért ez a 30-60 már egy hasznos információ volt számomra, korábban egy motort sem használtam annyi ideig, hogy erre a kérdésre választ kaptam volna.
Azért Eko válasza még érdekelne a vizes, fokozott tárcsafogyasztását illetően, azután részemről zárom is kérdést és visszaadom a teret a nappali csapat traccspartijához.
Volt itt egy-két (?) emberke, aki azzal szórakozott, hogy különböző neveken regisztrált, majd törölte, újra regisztrált, törölte, stb. Elég unalmas volt....
Szóval, ha te nem ő vagy, akkor biztosan lesznek, akik itt szívesen segítenek, csak kicsit szűkíteni kellene a keresést az igényeid alapján, mert így eléggé tág a kör. Ez olyan, mintha azt kérdezném, tetszenek az autók, szerintetek melyiket vegyem magamnak.....
Egyáltalán milyen stílust szeretsz, aztán hány hengeresben gondolkozol, most melyik típusok tetszenek, stb.
Kiszereled mind a 4 gyertyát - legalább is a Fordnál így volt - mert ott álltam a szerelő mellett a kompresszió méréskor - és ráindítózol, akkor csak azt hallod, hogy pörög az önindító veszetűl, de nem lehetett hallani egyébként sem, hogy a motorban a dugattyúk is fel - le járnának - akkor sem, mikor hajtotta az önöndító.
Mivel a bendix néha kidobta terhelés alatt is indítózás során, és, hogy ki volt szedve a 4 gyertya, nem vette észre, hogy a motort nem forogatja, csak az önöndító pörög. Két henger esetében megállapította, hogy teljesen elment a kompresszió - átugrott a szíj, valószínű, és elgörbültek a szelepek - mondta.
Mire másnap oda értem hozzá, hogy nézzük már meg a gyertyákat is, mert ezt meg ezt olvastam a neten - addigra a dugattyúk a hajtókarokkal az asztalon voltak! :(
Az nem tűnt még fel hogy néha én is írok ide, pedig nincs is BMW-m? (biztosan a "csorda" szimpátiáját akarom kivívni, hátha bevesznek külsősként, bár egy főt kivéve nem ismerek innen senkit)
Tudod vannak íratlan szabályok amiket minden fórumon illik betartani (és amikre pl. te magasról sz&rsz) én meg vagyok annyira jól nevelt hogy A:nem rúgom szét sehol a bejáratott közeget, B: még nem küldtelek el a p&csába. (válasszal ne törd magad, qrvára nem érdekel)
"A nem egészen egy év alatt a kötelező szervizek és a vezérlés csere 740 ezer pénzembe volt! :( + két garnitúra gumi, és már el is értem az 1 millát. :( ...használat mindössze 10.000 km. És ebben még volt 5% kedvezmény, mert annyit tudtam alkudni a kiajánlott árakból!"
Nem egészen egy év és 10e km alatt hogy jött össze két kötelező szerviz? Mennyi a szervizintervalluma 5e??
Pontosan ugyanez a gondolat jutott eszembe szó szerint!
Az unalmasabb munkanapokon még jót szórakoztam az ide tévedő trollokon, és a velük folytatott meddő vita is színesítette a napjaimat, de mostanában sok a meló és a topik kezd nagyon felhígulni, így az "X"-elésnek köszönhetően most már kb. csak a hsz-ek felét látom.
10k alatt egy kötelező szerviz sincs. Max az üzembehelyezés után párezer km-el. De sok járgánynál már az első szerviz is 20k körül van. Persze lehet, hogy használt volt a járgány, akkor a 10k-ba egy szerviz belefér és hát istenem, a jó minőségű alkatrészt nem adják ócsóér' :)
Frontál elől menekültem, mert egy furgonos fűnyíróember 2 sör után forma 1-es pályaként használta az utat és padkától padkáig vette a kanyarokat. Elsőre meg egy szemből, kanyarban előző autó vett le az ívről.
Nem szeretnék, hanem már nagyon régóta teszem is. Semmi baja a sógoroknak a sportdobbal, ha tompítóval használod...aki esetleg szőrözősebb, kéri a kártyáját. Egy kopottas hi miatt viszont simán mehetsz haza gyalog. Én betartom a szabályaikat.
Ne ítélkezz, amíg nem ismered valaki történetét. Frontál elől menekültem, mert egy furgonos fűnyíróember 2 sör után forma 1-es pályaként használta az utat és padkától padkáig vette a kanyarokat. Elsőre meg egy szemből, kanyarban előző autó vett le az ívről.
Lehetnek megtett km-ek, évek mögöttünk, de az ördög sosem alszik. Sajnos a barátaim közúl is vesztett el olyat, aki 25 évet letolt egy elcsúszás nélkül, majd egy pillanat alatt elintézték.
Erről beszéltem a múltkor : ülök gyanútlanul a ház előtt, miközben integetek az arra járóknak, Zümiék meg vadul fűrészelik a fenyő ágait, hogy az erkélyről is ilyen képeket csinálhasson rólam :))))
Mondanom sem kell, azonnal ment a feljelentés természetkárosításért :DD
A video nem teljesen adja vissza, mert jobban kihallani, meg olykor sűrübben is csinálja...mellesleg indulásnál és motorfékre engedéskor elkíséri egy nyekkenés is.
Számomra zavaró...lehet van aki emellett simán kergeti nyélgázon.
"Nálam a sportdob mindig alapvető volt. Nem azért, mert egy taknyos vagyok, aki jampizni akar, hanem párszor már "megmentett"....bár így is 2x meghegesztettek a traumán."
Sportdob helyett inkább szemléletváltást javaslok és akkor nem kell megmentődni és hegesztődni.
Engem 250.000 km alatt még egyszer sem kellett meghegeszteni, pedig soha nem használtam sportdobot. És ebből a 250e-ből kb. 150e város, ami sokkal több veszélyhelyzetet jelent/km.
Az még rendben van, hogy ilyeneket nézel, de nem kéne kétségbe esned, hogy nincs kiírva egy nyomorult teloszám és emiatt elérhetetlen távolságba került a gyógyulásod :))
Ok, az ember a felkészültségéhez mérten körbenézi a motort a vásárlás előtt, + én elviszem szerelőhöz, hogy ami szar az csere, mert megpróbálom minimalizálni a meghibásodás esélyét, de azért mégis csak javarészt tizenéves használt motorokról van szó
"Nem bántásból, de 80.000 hibamentes kawás km után egy stabil szériát vettem?"
Engem ez nem bánt (mert nekem a Kawasakiban jelenleg 86e km van, ez a túrázós a négyesből) de ebből még nem vonnák semmilyen következtetést a BMW, vagy akár más típussal kapcsolatban.
Nem gondolom hogy izgulnod kéne azért, mert zörög a kuplungja, ez másik típusoknál (Japán, abból is áll itthon egy, bár 52e km-nél még csöndben van) ugyanúgy megvan. Ebből kettőt konkrétan tudok amik ennek ellenére 100e km felett is ugyanúgy működnek, és a kuplungkosara ezeknek sem ép ésszel felfogható árban van.
Szóval én nem izgulnék a helyedben, hanem örülnék a gépnek.
Tudom, viszont látnom kellett, mint előzmény a további véleményemhez....amúgy fel bizony, pont a méretem. ;)
Csak nehezen viselem ezt a cyberoltást...én meg ezt nem neked szántam.
Köszi, rendes Tőled. Pont a Vígh Gyurival beszéltem a motorról, aki versenyzik is és azt mondta nyugodjak meg egy haverja pont ilyet tol pályán...lehet egy emberről van szó.
Egyetértek Veled, a hibát kijavítani a motor jelenlétében lehet...DE, nem vártam távgyógyítást, egy szimplán érdeklődés volt részemről (hívhatjuk segélykiáltásnak is). Írtam még pár dolgot, viszont azt még véletlenül sem, hogy én tudom a tutit, meg majd én megoldom. Erre az a megoldás, hogy nekiesek annak az embernek, mert mindenkiben a poteniális sufniszerelőt látom?
Előzetes tanácsot, tippet vártam, amiután elindulok és megfizetem a segítőkészségét, majd a munkáját.
Amennyiben nem célom a tanácsadás ilyen formában, akkor azt sem írom le, hogy "azzal ne foglalkozz", ráadásul kiragadva egy részletet még bele is rúgok 2őt.
Sokan gondolják, hogy tudnak házat és közművet is építeni, viszont aki csak körbejárta a dolgot és tanácsot vár, annak segítek...ha hülyeségeket feltételez, sem esek neki, hanem útbaigazítom.
Megy itt a hőbörgés a nárcisztikus hajlammal bírók részéről ..... DE..... Eko egy szerelő, aki ebből a mesterségből él. Mégis mit vártok tőle? Telefonon és fórumon keresztül oldjon meg mindent puszira? Főleg úgy, hogy elmondás alapján ha rossz tanácsot ad, akkor persze a lejmolók felvannak háborodva??? Soha nem mondta, hogy vigyétek hozzá, hanem hogy vidd el egy hozzáértőhöz, aki legalább betudja azonosítani a hibát.
Azt viszont többször is hallhattuk/olvashattuk, hogy ezt vagy azt Te is megtudod csinálni és ezért kár bárkihez is vinned, de ha azt mondja, hogy ne nyúlj hozzá, mert célszerszám vagy precízen követett szerelési menetrend kell a javításhoz, akkor fogadjuk el.
Állítólag neked k1200Gt-d van, akkor Te vagy az aki hasznos tanácsokkal tudná ellátni a jövőre nézve :))