Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Gratulálok, egy hozzászólásba írtad a találkozást zolival, és az előre mozdony eltűnését. Ezzel sikerült zoli barátodat gyanúba keverni. Legalábbis én rögtön így értelmeztem.
Ahogy megígértem, felteszem az Előre mozdony kaszniját cserére. Alacsony kapaszkodós kivitel, de a tetőn kívül semmi más nincs hozzá, még a kapaszkodók is hiányoznak. Nyitott vagyok bármi ellentételezésre.
Más Jenő izzóátalakításával kapcsolatban:
Ugyan nem vagyok gondolatolvasó, de ez a fajta izzó a betét. A Trabant oldalági rokona a Volkswagennek, ezért a régebbi VW típusok és a Skodák műszerfalvilágítását látja el az izzó. Feltettem ennek is a fényképét. Így biztosan ismerős.
Nagyon szellemes s nem utolsó sorban könnyen kivitelezhető!! Egy kicsi bibi talán a rossz égő üvegjének eltávolítása, (mármint a korhűség és az alakhűség megváltoztatása) de hát valamit, valamiért. Köszönjük. p.
Nekem nagyon tetszenek a dobozaid! :-) Ellenben nekem sokkal szélesebb és laposabb volt! Amennyire kb. 13 év távlatából emlékszem még, abszolút gyárinak tűnt számomra az a doboz és valószínű, nem is lehetett más, lévén Nagymamám "pult alól" szerzett nekünk anno mindent. ("Tűz közelben" volt...) Nyilván nem Ő barkácsolta. :-D Kb. el volt felezve a doboz belül. Rekeszek voltak a kocsiknak, mozdonynak és a kis trafónak az egyik felében, (hasonló, mint itt, a tieidben) és a doboz másik fele pedig a síneké volt. (Egy köteg ívelt, egy köteg egyenes.) A tetején pedig, lapjával feküdt egy váltó. Szóval esélyes, hogy ez így volt "gyárilag", de soha senkinél (képeken sem) láttam soha többé, ami nekem volt anno!
Gondolom nem csak Nekem okozott gondot az ELŐRE lámpák pótlása. A következő képpen oldottam meg:
Autós boltban lehet kapni műszerfal égőt 12v 3 w pici égő( trabant műszerfal égő. átmérője 7 mm éppen annyi mint a mozdony égő belseje.
Az égő üvegét kitöröm 7 mm es fúróval és csavarhúzóval kipucolom a menetes részre középtályon egymással szembe fúrok 3,5 mm furatokat.
A műszerfal égő rögzitő füleit lereszelem helyét cinnel befuttatom beledugom a régi égő házba és a furatokon keresztül leforrasztom, a nenetet reszelővel kiigazitom. Tökéletesen birja elkészitése 10 perc. Képen a jobb oldali eredeti baloldali a készitett.
Köszi, (bár nem nekem válaszoltál, de) ebből tudtam meg, hogy akkor nekem miért volt fadobozos ÉS papírdobozos IS. (Mármint hogy azok miben különböztek...) Azért nem semmi, hogy ennyi év után tudom meg. :-)
Teljesen igazad van, ezért részemről a téma lezárva.
Nagyon jó a " Nagypapa ás az unokák " fényképed. Játék csereberével hozzájutottam egy Előre mozdony kasznihoz ami alacsony kapaszkodós, és megvan a teteje is. Tehát nagyon az elejéről való. Ezt felajánlom cserére. Jelenleg a RO 50 csámcsogja róla a rozsdát egy másik komplett Előre mozdony kasznival együtt, aminek esztergált ütközős alváza van. Amig a rozsdamaró dolgozik, ráérek topikot olvasni. Ez utóbbit megtartom magamnak. A cserealapot nem fogom lefesteni, csak a RO 50-et alaposan lemosom róla és este lefényképezem.
Senkit nem szeretnék megbántani, de a liciteken és árakon való lovagolás szerintem nem jó fórum téma. Mindenki annyit fizet ki egy áruért, amennyit tud, és mindenki annyiért hirdeti meg, amennyiért akarja. Nyilván a célok ellentétesek, de semmit nem kötelező megvenni, az ár úgyis beáll oda, ahova kell neki. Lehet fújozni, kartellezni, elmélkedni, de nem lesz tőle más a világ, csak a fórum unalmasabb, ennek semmi köze a vonatokhoz, ez pont így van a bútorok esetében is. Esetleg nyissatok egy "jaj de tisztességtelen a világ", vagy egy "hogyan teszik tönkre a nepperek a világot" fórumot :) Szórakoztató lenne az is, de nem egy Helikon és egy Pannónia kép között.
Nem is maga a téma zavar, hanem az utálkozás, amivel töltve van, és amit hoz magával. Szívesebben olvasnék inkább technikai jellegű hozzászólásokat, keresek-kínálok felajánlásokat, és nézegetnék szép, csatolt képeket, amikből egyre kevesebb van (a linkek pl nem lesznek elérhetőek egy idő után (tudom én is tettem már be linket)). Jut eszembe, a magánlevelezéseknek sem ez a fórum a platformja, ha már ismeritek egymás elérhetőségét.
Aki nem ért velem egyet, az e-mailben tegye :) nem szeretném ezzel is duzzasztani ezt a fonalat.
Bocs, de majdnem elfelejtettem. A PV Vonat Mindenki lapja web oldalon a gyártás és a szerelvények teljes történelme nagyon alaposan le van írva. Sajnos a képgaléria nem nyitható meg. Érdemes megnézned és elolvasnod.
Igazándiból néhány évig gyártotta párthatározat alapján, komoly ráfizetéssel ráfizetéssel az Állami Pénzverő. Az ára így is nagyon magas volt az átlag magyarnak. Apám általános iskolai tanár, anyám adminisztrátor volt egy Tsz- ben . Amennyire emlékszem kettőjük két havi fizetésében került egy alap ELŐRE készlet, ami akkor az öcsémmel karácsonyra kaptunk. Ez azt jelentette, hogy évekig spórolgatták a pénzt, hogy meg tudják venni. Ezért legalább is vidéken nem túl sokan vették meg és így nem is sok maradt meg belőle.
Ez azért nem semmi, de az ízlések és pofonoknem egyformák. Aki átfestette, annak nyilván ez volt maga a csúcs. Aki pedig árulja, az a nepper, aki azt sem tudja, hogy mi ez. Viszont valahol látta, vagy hallotta, hogy a Pénzverdei Pannónia és a Helikon aranyból készült, ezért nem szabad elkótyavetyélni. No ezekkel az árakkal nem tudok versenyezni és erről írtam egy héttel korábban. Ami néhány kedves topiktársunknak uncsi volt, hogy a vonatozás mellett, igyekezünk nem egymásra licitálni.
Ezért " klasszikusokkal " szólva ennyit jegyzek meg " Na ugye megmondtam !"
Egyébként várom a jó időt, hogy a kis műhelyemben végre dolgozni tudjak.
Most kivételesen "a tok" érdekel, nem a tartalom. :-)
Valakinek a készlete esetleg van olyan fa ládában, mint amilyenben az enyém volt? Ok, ez így rettentő buta kérdés, mert nem tudom megmutatni sajnos, milyen is volt. De képzeljetek el egy kb. 30 cm. mély, 1,5mx1m -es, fém füllel rendelkező (lapos) fa ládát. Az eredeti első készletemet én "ilyenben" kaptam! Volt benne 1 (zöld) PV mozdony és (azt hiszem) 5 kocsi, kb. 25 görbe sín, 13 egyenes, 1 váltó és a trafo.
Az eredeti sínek alumíniumból és műanyagból készültek? Vajon hány éven keresztl gyárthatták, ha ilyen kevés maradt belőlük? Esetleg ez a sorozat csak egyszer készült?
Sajnos a mindenkilapja valószínűleg egy "kifutó" stádiumban lévő oldal gyűjtemény. Az oldal üzemeltetői nem reagálnak semmifajta megkeresésre, nem fejlesztenek. A képek "elvileg" a helyükön vannak csak nem látszanak, pontosabban kb 15% megjelenik de az is össze vissza.
Komplett új oldalt kéne készítenem ,hogy minden rendben legyen. Talán az ősszel rászánom magam.
A sin készletek árát a nepperek verik fel és sajnos egyre ritkábban lehet ráakadni. Pl egyik lapon hirdettek Pannónia alapkészletet 60 000.- Ft ért
2 váltóval. Ez elijesztett a sin vásárlástól és a saját készítés felé mozdultam .Készítettem eddig 21 m sínt és 6 váltót ennek a pénznek a töredékéből, és a vonat szépen fut . Ha érdekel leírom a technológiát. Ja ,Én vettem bakelit talpfás alapkészletet a Veterán mikor megjött 3 db íves sin hiányzott a körhöz.Az eladó azt válaszolta Ő nem rakta össze. Igaz a vonat eredetivel szép de szükség törvényt bont.
Tényleg ritka a piacon a hibátlan sín. Én is vásároltam sérülteket. Csak olyanokat vettem, amiknek a végén hiányzik néhány talpfa. A következőket ötlöttem ki a javításukra: ép sínről gipsz lenyomatot készítek úgy, hogy négy talpfa legyen benne. A gipsz mintába beleteszem a sérült sínt és két komponensű műgyantával kitöltöm a hiányt. A jobb tapadás érdekében néhány apró lyukat fúrok a sínbe alulról. Ez még csak elmélet. A jó idő beálltával kipróbálom és fényképes híradással leszek.