Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163778
_nyunyukapress jelentése szerint IC1801 ma Pécsről így indult:

18-as kocsi: 15 utas
20-as kocsi: 17 utas
21-es kocsi: 75 utas
kocsmakocsi: több rekesz sör

Szentlórincen: 7 utas le, 4 fel
FOMA Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163777
BU SZOS KA olvtárs kapta mailben:

"MVSzF Online, 2005. január 28.
Folytatódik a villamosítás

Hazánk uniós csatlakozása után az egyik legfontosabb feladat a közlekedési hálózat fejlesztése, ez alól a vasútvonalak korszerűsítése sem kivétel. Egy közelmúltban, Salzburgban megtartott konferencián, a MÁV szakemberei is bemutatták a magyarországi elképzeléseket. Röviden összefoglalva, azt lehet megállapítani, hogy a MÁV elsősorban a nemzetközi vonalakat favorizálja, így hamarosan felújításra kerül a Budapest-Dombóvár-Gyékényes vonal, de komoly fejlesztés várható Pécstől délre, az egyre népszerűbb Horvátországi nyaralások miatt. A villamosítási tervekben 2014-ig a Kesztely-Tapolca-Celldömölk, a Győr-Pápa-Celldömölk, Kaposvár-Fonyód, Sárbogárd-Bátaszék, Miskolc-Ózd, 2018-ig pedig a Székesfehérvár-Tapolca, Nagykanizsa-Szombathely valamint egy kis szárnyvonal a Godisa-Komló vonal szerepel. Ez utóbbi bár jelenleg kisforgalmú vonal, a hosszú távú gazdaságos üzemeltetés csak így képzelhető el. Másik variáció a vonal teljes megszüntetése, ez azonban a városközpontba esetleg betelepülő nagyvállalatok számára előnytelen lehet.
Bár a fejlesztések nagy részét saját, illetve uniós forrásokból kívánja előteremteni a MÁV, azért számítanak az adott régió gazdasági szereplőire is, hiszen számukra is hasznosak a beruházások....."

Kérdésem, mit takar az MVSzF? Nem találtam mvszf.hu-t, sem a Google MVSzF kifejezést.
zugkraft aargau Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163776
Az ilyen megállóhelyek a 0-ás kategóriába tartoznak, nem kell fizetni a megállásért.
Előzmény: v_peti (163770)
hmsoft Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163775
v_peti,

"Táblás mh-nél III. kategóriás díj van..."

Na meg: egy drávafoki megállás mibe kerül akkor, ha én tekerem le a sorompót, és mibe akkor, ha igénybe veszem ezt a szolgáltatást? Mibe kerül és kinek fizetendő, ha
a.) VPE által fizetett ember tekeri,
b.) vasúttársaság által fizetett ember tekeri?

hm
Előzmény: v_peti (163770)
v_peti Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163774

Kiegészítés: Egy mellékkocsit viygen magával, ne szólóban menjen.

 

Előzmény: v_peti (163772)
hmsoft Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163773
Sziasztok,

Bajcsa forg. kit. válaszokat köszönöm.

A 2. kérdés továbbra is játszik: Igaz-e az állítás, hogy a Szentlőrinc-Barcs (ex Pécs-Barcs) Pécsbánya-Rendezőtől szelvényszámozódik?

hm
v_peti Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163772

Még egy kérdés: Mennyit eszik egy Bz-mot 100 km-en, úgy átlagban.

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163771

?????????

Nem tudom.

Előzmény: v_peti (163770)
v_peti Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163770

Egy kérdés: Táblás mh-nél III. kategóriás díj van, vagy ott ingyenes a megállás?

 

Előzmény: Törölt nick (163741)
amicus Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163769
A számaid első ránézésre korrektnek tűnnek, egyetlen megjegyzésem, hogy egyelőre az IC_kocsikat 4 évente fővizsgálják :-) Ne adj tippeket Atyámnak :-)
Előzmény: bodecsabi (163754)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163768

azaz:

1./

zugkraft :.......184.846.8 Ft, ha ragaszkodunk az eredeti megállásokhoz és az éves igényléshez.

 

2./

bodecsabi : Legyen tehet mondjuk 50000- Ft. Ennyit becsulnek a szerelveny egy utra eső ées uzembentartasi koltsegeire.

 

 

3./

FOMA..:

A személyzet 1 fő gépészeti és 1 fő személyszállítási alkalmazott, valamint 1 fő vasútőr.

A MÁV átlag kereset, bruto 140.000 Ft.- A mv. többet a vasútőr kevesebbet keres az átlagnál. dr.Kukely szerint a humán költség megegyezik a brutto kereset duplájával.

Tehát egy vasutas havonta 280eFt-ba kerül, egy évben 3,3 millió Ft.ba. Van 200 munkanapja, de túl órák miatt legyen ( hogy olcsóbb legyen) 250 évi munkanapja.

Akkor 3.300.000 : 250 = egy munkanapja 13,200 Ft.-ba kerül.

 

Amikor felhozzák az esti IC-t Pécsről, akkor teljes napot számoljunk el, vagy csak fél napot ?

valószínűleg teljeset mert fizetik nekik az éjszakai alvást is, de én azt javaslom, számoljunk csak fél napot, hogy olcsóbb legyen.

Tehát van 3 fő, 3x13.200Ft.-= 39.600 osztva fél napra : 19.800, azaz 20.000 Ft.-ból megvan a humán költség is errre a vonatra.

 

 

Mit tudunk akkor eddig ?

zugkraaft :..pályaköltség :...184.846.-Ft.-

bodecsabi : kocsi költség ......50.000.-Ft.-

FOMA...humán költség ...........20.000.Ft.-

 

Ki tudja a mozdony km-költségét ?

sacc per kábé mennyi egy szili km-költsége ?

 



 

Előzmény: bodecsabi (163754)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163767
A VOLÁN topicban - talán - többet is kapsz.
Előzmény: Törölt nick (163766)
nohabpeti Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163765
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163764
Nagykanizsán át ha lehetne, nem e lehet eee, kérnem, tisztelettel......:-))))
Előzmény: maczko (163760)
bodecsabi Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163763
Ragozom:

Vizvar-Szentlorinc-Kaposvar (Ne maradjon mar ki, megyeszekhely :)-Fonyod-Kanizsa-

-Zalaegerszeg-Zalalovo-Bajansenye-Pragersko-Maribor-Graz-

Szombathely-Veszprem-Pannnonhalma-Gyor-Eszergom-Budapest-Eger-Putnok-Miskolc-Aggtelek-Jozsvafo.


Na kerem, ezzel a vonattal megoldottam az utobbi napokban felmerult szinte osszes kivansagat (Zeg-Graz Euregio.) Most mar csak azt kell kitalalni valahogy, hogy ne alljon meg Pesten, es akkor mindenki boldog, es meg traficc is tamogatja az otletet!

:)))))

Csabi

Na, megyek korusra, a munkahelyemen az ilyen otletrohamokkor szoktak hazakuldeni, hogy mar eleg belolem :)))

Előzmény: bodecsabi (163762)
bodecsabi Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163762
Soot....

Vizvar-Szentlorinc-Kaposvar (Ne maradjon mar ki, megyeszekhely :)-Fonyod-Kanizsa-Szombathely-Veszprem-Pannnonhalma-Gyor-Eszergom-Budapest-Eger-Putnok-Miskolc-Aggtelek-Jozsvafo.


A legtobb idegenforgalmi latvanyossagot fuzi fel a vonat. Sot, mivel erint tobb puspoki szekhelyet, kehetnenk az egyhaz tamogatasat is, aki majd vatikani valutaval fizet :)

b@cs...
Előzmény: bodecsabi (163761)
bodecsabi Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163761
Nagykanizsa, Nagykanizsa!!!

Előzmény: maczko (163760)
maczko Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163760

Igényt jelentek be - remélem iktatják - egy Vízvár - Jósvafői  KÖZVETLEN vonatra.

Szentlörincen, vagy Nagykanizsán keresztül tetszik parancsolni?

Előzmény: Törölt nick (163469)
v_peti Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163759

"létezik rengeteg olyan postaautó, ami a vasúttal párhumosan visz kis mennyiségű küldeményt."

 

Miért csodálkozol ezen, mikor a MÁV belső levelezését is közúton végzik?

:-((

 

Ráadásul sokkal lassabban.

:(((

 

Gondolom, ehhez vettek jópár autót...

 

Ha valaki sok autót vesz, akkor az autókereskedő hálája sem marad el, így az ötletgazda is jól jár.

 

Kinek vannak ilyenzseiniális ötletei?

 

Előzmény: BAKTER (163746)
zugkraft aargau Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163758
Kis pontosítás:

6100+ (igénylés)
227.2 x 598+ (pályahasználat I. kat. vonalon)
227.2 x 91+ (felsővezeték használat)
2 x 6126 + (fordulás, ezt mindkét végén bele kell számolni!)
3 x 1422 + (megállás II. kat állomáson)
2 x 2844 (megállás. I. kat állomáson - KL és UD)

azaz:

184.846.8 Ft, ha ragaszkodunk az eredeti megállásokhoz és az éves igényléshez.

Egyébként az állambácsi fix összeget ad a pályahasználatra, tehát a díjtételek a megállapított fix összeg és a tervadatok leosztásával keletkeznek. Magyarul: tök mindegy hogy mennyi vonat közlekedik, a pályavasút bevétele nem lesz se több, se kevesebb.
Előzmény: Törölt nick (163750)
FOMA Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163757
A személyzet 1 fő gépészeti és 1 fő személyszállítási alkalmazott, valamint 1 fő vasútőr. A kocsmakocsi futására vonatkozó kondíciók üzleti titkot képeznek, ezért azt most hagyjuk ki a számításból. (Azzal gondolom nem árulok el nagy titkot, hogy a bevétel messze nem fedezi a költségeket.) A kocsinak másnap van üresfutási költsége, mivel az IC800 elején lezárva tér vissza Ps-re. Ezen kívül a takarítást végző VA-KO Kft. felé is van többletköltség.

1ébként _nyunyukát +bíztam némi utasszámlálással a mai IC1801-en.
Előzmény: Törölt nick (163750)
bodecsabi Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163756
Jogos. A 33% az uzletpolitikai kedvezmeny, mint a 20% is, az utan semmit sem kap a MAV.

Csabi

Előzmény: HLP (163755)
HLP Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163755
Nem csak a 67,5 után, hanem a közalkalmazotti 50% után is, és abból is van szerintem több (például a pécsi IC-n a tanárok). A többit nem tudom, talán a 33%-os után nem, azért szigorítottak rajta tavaly.
Előzmény: bodecsabi (163752)
bodecsabi Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163754
Ha jol tevedek egy IC kocsi felujitasa kb 100 Millio forintba kerul (ilyesmi osszegek keringtek az utoso 12 -67 kocsi elkeszultekor) Szamoljunk ezzel a 100M forittal.

A kocsi 20 evre keszul, azaz a felujitasa minden egyes evre 5 millio forintba kerul. Hozzaszamolva a fovizsga koltsegeket (legyen 3 evente 8 M/fovizsga) evente 8 millios koltsegnel jarunk. Vegyuk azt, hogy az ev 365 napjan a kocsi tesz masfel kanyart azaz 3 utat naponta. (Atlagosan szerintem talan meg kevesebbet is megy egy IC kocsi egy evben) Azaz kerekitve minden egyes IC kocsinak utankent 8000 forintot kell hoznia ahhoz, hogy a belerulesi koltseget kitermelje. Ez 4 kocsis (2B+WR+A) IC vonattal szamolva vonatonkent meg 24000 Forint. Ha megduplazzuk ezt az osszeget, akkor talan vehetjuk ugy, hogy az egyeb karbantartasi es takaritasi koltsegeket is beleszamoltuk. Legyen tehet mondjuk 50000- Ft. Ennyit becsulnek a szerelveny egy utra eso beszerzesi es uzembentartasi koltsegeire.

P.S. Nem vagyok konyvelo, gozom sincs, hogy az ilyeneket hogyan szamoljak. Keszitettem egy becslest. Ha nagy hulyeseg, lecci javitsatok ki...

Csabi

Előzmény: Törölt nick (163750)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163753

Jogos.

 

igazad van.

 

Akkor sokkal kevesebb utas is elegendő a null szaldóhoz.

 

 

Előzmény: bodecsabi (163752)
bodecsabi Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163752
Ne hagy ki, hogy ha jol tudom a MAV minden 67.5%-os jegy utan megkapja az arkiegeszitest (ugye jo szot hasznaltam). Azaz a vasuti kasszaban a diakjegyes utas is teljesaru jegykent jelenik meg.

Csabi
Előzmény: Törölt nick (163750)
HLP Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163751
http://www.mno.hu/index.mno?cikk=269295&rvt=135.
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163750

Kérdés :

 

Jól számoltam ???

 

 

Pécs-Budpest IC.:

 

- távolsági vonat : ..................................................6.100 Ft.

  Közlekedtetési díj 228kmx548Ft. = ...................124.944 Ft.-

- felsővezeték használati dij : 228 kmx 91Ft.- = ..20.748 Ft.-

- megállási díj : 6x2844 Ft.- = ..............................17.064 ft.-

- Ford.áll.hozáférési díj .: 1x6126 Ft.- = .................6.126 Ft.-

- Ford-áll. tolatási díj : 1x 2871 Ft.- = ....................2.871 Ft.

 

mindösszesen : ..................................................177.853.Ft.-be kerül egy IC felhozatala Pécsről -Budapestre.

 

Egy diákjegy ( 67,5%) ma esti IC-re 1565 ft.-ba kerül.

 

tehát ahhoz, hogy nul szaldós legyen a vonat 113 diáknak kell hétfő, kedd, vagy szerdai napokon este elutaznia Pécsről Budapestre.

 

Mivel a pécsi HÖK elnök fiatal ember TÖBBSZÁZ ilyenről tud ( nyilatkozataiban) semmi gond nincs, ez a vonat rentábilis lesz.

 

Persze az utasok között lesz/van 10% olyan ( mint pl. én) aki teljes árú jeggyel utazik.

 

FOMA azt írja, hogy a hétfő, kedd, szerdai estéken is van kb. 90 utasa ennek a vonatnak.

Akkor viszont, feltételezve, hogy 10-15%-uk, teljes árú jeggyel jön, meg azért útközben az 5 megállásnál is lesz felszálló, Kelenföldön a hatodik megállásnál már talán nem lesz felszálló, ez a vonat nagy valószínűséggel kitermeli, még hétköznapon is, PÁLYAVASÚT költségeiből, a rá eső részt.

 

a kérdés most az, mennyi a többi ?

 

Tehát egy Pécs-Budapest IC-nek mennyi a

 - személyzeti költsége ?

 - mennyi a gépészeti költsége ?

 - mennyi az egyébb üzemi ( jegyek, stb) költsége ?

- s mennyi a MÁV teljesből rátestált "közös költség" -RÉSZ

 

Ezeket ki tudja ?

 

Össze tudjuk szedni ?

 

Szerintem álljunk neki.

Mindenki tud valamennyit, adjuk össze.

Jó ?

 

Amit tudunk, hogy 177.853.Ft.- a pályavasúti költség.

 

Kérem a személyzeti kötséget !

Hány fősszemélyzet hoz fel egy IC-t Pécsről-Pestre ?

 

 

 

Előzmény: Andó Gergely (163739)
exmv Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163749

Megállási díj (Ft/megállás): 2844/1422/711
Fordulóállomási hozzáférési díj (Ft/fordulás): 6126/3063/1531
Fordulóállomási tolatási díj (Ft/fordulás): 2871/1436/718.

Némi jóindulattal azt is fel lehet tételezni, hogy a megállapított díjakkal a kisebb forgalmú vonalakon történő személyszállító vonattovábbítást akarják ösztönözni.

Előzmény: Törölt nick (163741)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.28 0 0 163748
2145, bocs...
Előzmény: BAKTER (163745)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!