Keresés

Részletes keresés

Khaosz5 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 420

Megtaláltam a problémát.

 

Az ereszben álló víz a toldásnál szépen a tetőbe szívárgott. Az másik kérdés, hogy egfelelő-e a ház tető szellőztetése. Mivel a penészesedés több helyen is jelentkezett.

A képen is látszik, hogy a penész az osb lapot megette.

 

Szerintem itt már bontani kell. Hétfőn megyek a kivitelezőhöz. Kiváncsi vagyok mit szól hozzá, hogy 6 év után beállítok ezzel a problémával. A volt tulajnak mondtam, hogy ha nem jutok semmire a kivitelezővel jogi utra tetelem a dolgot. Az tisztán látszik, hogy ez a probléma nem fél év alatt alakult ki hanem a kezdetek óta fenn áll.

Khaosz5 Creative Commons License 2011.02.03 0 0 419

Hali,

beszéltem az elöző tulajdonossal. Hétfőn kapom meg a kivitelező cég nevét és vele kötött szerződést. Különben az eladók jóindulatuak voltak az egész adás -vétel csrén és simán el tudom képzelni, hogy a pasi nem járkált a padláson. Én is csak a plusz szigetelés lerakása végett vettem észre  a hibát.

 

Szóval elolvasom a szerződést és felveszem a kiviteleővel a kapcsolatot. Ha nem jutunk dűlőre megyek az ügyvédhez.

 

A képeken látszik egyértelműen hogy ez a hiba már kezdetek óta fenn áll. Lehet az elején nem volt ilyen durva de most az.

 

Különben a kivitelezőnek tisztában kell lennie azzal, hogy ilyen hibából adódóan a szerkezti elemek tönkremennek és ne adja isten de 10-15 év után akár le is szakadhat az egész amiből személyi sérülés is lehet és akkor őt veszik elő a bíroságon.

 

Kiderül minden, ha beszéltem vele. Az biztos, hogy én nem hagyom annyiban dolgot.

Előzmény: nopánick (418)
nopánick Creative Commons License 2011.02.03 0 0 418

10 év garancia(jótállás) csak akkor van, ha a kivitelző ennyit vállalt

 

Eladásra épített, újépítésű lakás esetén van 3 év kötelező garancia(jótállás)

 

Esetben az eladót meg kell kérdezni, hogy

kapott-e valamire Jótállása(garanciája)  a kivitelezőtől?

.....és, ha kapott, akkor az érvényes-e még?

 

Ha, nincs élő jótállás(garancia) akkor marad a szavatossági ügymenet.

Mert a 10 év (szigetelésre ennyi) még nem járt le.

 

Neked a házat ELADÓ ELLEN kell fordulnod!

Hiszen ő az aki "nem, azt adta el Neked, amiről szó volt".

Vagyis az eladó hibásan teljesítette a szerződést feléd.

Az mindegy, hogy tudott-e róla...

 

(ha tudott és direkt lapított az, kínosabb >> az már a csalás büntette)

 

 

Mivel szavatossági ügymenet lesz, persze felmerül, hogy

vevőként "fel kellett volna-e ismerned hibát?!" kellő figyelemmel.

 

A dohos szag és a penészfolt, amit említettél kissé pikánssá teszi a dolgot.

 

De az ereszben a víz megállás, felimerése már nem várható el pl.

 

Szóval ....

hibákat összeírni

jogásszal konzultálni (melyik Hiba támadható szavatossági alapon)

eladót megtámadni, szavatossági alapon

 

Az eladó aztán ha Veled végzett, majd megtámadja a kivitelezőjét, ha akarja....

Te csak az eladóval mérkőzől, a szavatossági játékban!

 

Ha jótállásos(garanciás) még a játék, netán, akkor viszont

direktben, azt kell megtámadni aki adta a jótállást(garanciát)

 

Előzmény: Khaosz5 (416)
nopánick Creative Commons License 2011.02.03 0 0 417

GARANCIA(jótállás) nem ugyanaz mint a SZAVATOSSÁG !!!!!

 

szavatosság: az átadáskor JÓ VOLT és ennyi.

 

garancia(jótállás): az átadástól számított X ideig nem fog elromlani.

 

----------

 

A szavatosság a JÓ TELJESÍTÉST garantálja a vevő számára.

Vagyis azt, hogy amit átadtak neki, az AKKOR abban a pillanatban

egész biztosan JÓ illetve biztosan az aminek mondják a dolgot.

Ha később kiderül, hogy nem úgy volt..... akkor lehet panaszkodni és

a szavatosságra (azaz hibás teljesítésre) hivatkozni, vagyis hogy

"nem azt kaptam, amit mondtak" ill. meghibásodás esetén, hogy

"MOST azért romlott el, mert MÁR AKKOR az átadáskor IS rossz volt, csak ez eddig nem derült ki"

(rejtett hiba esete)

 

Szavatossági igénynél, tehát azt kell bizonytani a VEVŐNEK, hogy

őt bizony átverték a dolog ÁTADÁSAKOR, ezért van most gondja.

HA ezt tudja BIZONYÍTANI is, akkor az eladó ingyen, javít-cserél-advisszapénzt

HA nem tudja, akkor így járt....

 

-----------

 

A garancia(jótállás)  a tartós használhatóságra vonatkozik.

Azon az időtartamon belül nem romolhat el a dolog, ami a garancia(jótállás) vállalt hossza.

Ha MÉGIS ELROMLIK, akkor az eladó önként is ingyen, javít-cserél-advisszapénzt.

Kivéve, ha ellenbizonyít! vagyis bebizonytja, hogy a vevő széndékosan rontotta el a dolgot

vagy a kezelési leírást  megsértve használta és ezért lett hibás.

 

------------

 

Szavatosság mindig van. Kizárni sem lehet!

 

Garancia csak akkor van,  ha

- azt törvény elő írja (tartós fogyasztási cikkre pl)

- az eladó ÖNKÉNT vállalta (törvény híján is)

 

-------------

 

Alapesetben 2 év a minimális szavatossági idő.

Tartós használatú dologra 3 év

Kötelező alkalmassági idejűre 5 vagy 10 év

(romlandó és egyszer használatos értelemszerűen)

 

 

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=98500011.EVM

Ez alapján a kötelező alkalmassági idő, magára a felhasznált anyagra

- a hőszigetelőre: 10 év

- a színezésre: 5 év

Ez egyben azt is jelenti, hogy anyaghiba miattt

ennyi ideig lehet a gyártóhoz fordulni a kijavításért.

Akár vállalt a gyártó az anyagra jótállást, akár nem...

Ehhez persze kell a beépíttett anyagról számla és

- az ÉME engedél vagy

- a CE jelzés az anyagon vagy

- az ETAG engedély

 

A kivitelézésre,  mint munkára (tudtommal) CSAK az

ÚJ építésű lakásnál van kötelező jótállás, mégpedig 3 év.

 

 

Van azonban az építési-tervezési munkára is mindig kötelező szavatosság...

Ami tartós használtra rendelt dolognál,

- vagy 3 év

- vagy a kötelező alkalmassági idővel azonos, ha van ilyen

  (ez esetben pedig van, mint az fentebb látszik)

 

A Legfelsőbb Bíróság Gazdasági Kollégiuma GK 54. számú állásfoglalása szerint

a tervező a tervezési hibákért a megrendelővel szemben

akkor is felelős, ha a megrendelő a terveket teljesítésként elfogadta,

és kivitelezés céljából továbbadta.

 

Előzmény: Khaosz5 (416)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.02.03 0 0 416

A 10 éves futaidő garancia érvényes minden házra szerintetek ?

 

Felhívom az elöző tulajt és megkérdem mi a helyzet.

Előzmény: nopánick (415)
nopánick Creative Commons License 2011.02.02 0 0 415

10 év futamidejű szavatossági kérdés ez...a kivitelezővel szemben.

Amit a tulajdonos váltás sem befolyásol.

 

Szóval az első lépés a kivitelező értesítése, a hiba bejelentése.

Amíg nem ragál, addig semmit sem szabad módosítani...

Előzmény: zlala (414)
zlala Creative Commons License 2011.02.02 0 0 414

RE: Khaosz5


Nézegettem a lépeket , és a tetőtérben lévő nedvesség 100% ,hogy párakicsapódás következménye. A párazáró fóliának ott lehet a vége és a lakótérben lévő nevesség ott kivezetődik, a jóval hidegebb gerendán (szerintem talpszelemen) pedig kicsapódik.

A megoldás : szellőztetés
Szerintem kevesebb szellőzőt építettek be mint amennyi szükséges.
Épp a minap jártam egy barátomék padlásán - zsindely fedés - a tetőrérben lehet vagy 80%-os páratartalom, a ferde részeken csorog a víz... azaz nála mégsúlyosabb a helyzet.
Az egész tetőn 4 db kiszellőző van az ereszdeszázatnál pedig egy sem :(

A ház sarkán lévő penész pedig a hibásan összerakott ersz következménye.
Rossz lejtés, popszegecselt elemek/toldások alól "kifelejtették" a tömítést.
Sürgős (garanciális?) javítás!!!

 

ui.: igazából mindkét probléma erősen garanciális jellegű -ha ősszel vettétek át a házat.

nopánick Creative Commons License 2011.02.02 0 0 413

...mit lehet erre mondani.

 

Azon kívül, hogy úgytűnik, komoly bajban vagy ezen a részen.

A dohos szag és penészfolt intő jelként pedig megvolt, időben.

 

Alighanem keresned kell egy értelmes ácsot, és feltárni-javítani.

Előzmény: Khaosz5 (412)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 412

Sziasztok,

 

ez pont a legszélvédebb odal. ezen aoldalon szinte nem is éri a házat a szél, így porhó nem juthatott be. A problémás rész pont hálószobám felett van. Melettünk a fürdő és felette nincs ilyen probléma. Különben mikor megvettük a házat ez az egy szoba volt ahol dohos szagot éreztünk és a gipszkartotnon is volt kisebb penészfolt. A konyha kb 20méterrel odébb van.

 

A következőket tervezem:

- Penészoldóval leszedem a gerendáról a penészt.

- Átkezelem a fát valmi gobakezelő szerrel amit gerendához ajánlanak.

- Teszek be még be a sarokba tettőszellőztető nyílásokat.

 

Ha ezek megvannak akkor lehet folytatni a szigetelést?

 

Nekem zsidely tetőm van és nem a tetőn van a szellőztetés hanem tetőtúlnyúlás vízszintes részében.

 

 

Egyáltalán menthető ez a fa még?

 

Most jutot eszembe egy dolog. Észre vettem még összel miután beköltöztünk, hogy az ereszből nem folyik le a víz hanem áll benne. Gondolom remek bádogos munka miatt. Most kimentem és lefényképeztem. Tisztán látszik, hogy jégcsap lóg ez ereszből és közvetlen csatalkozik a falhoz. Lehetséges, hogy a benne lévő víz a toldásnál a tetőbe szivárog és ezzel nagy mértékű pásásodást okoz ezen az oldalon? A fotón látszik, hogy még moha is megtelepedett. Valamint hogy itt egy tetőszellőztető kimaradt.

 

Előzmény: KömKel (409)
nopánick Creative Commons License 2011.02.01 0 0 411

Ez a vízesedés szerintem szinte 100%, hogy pára eredetű.

Mert oda ficakba, ráadásul többe is a tetődeszkán át való víz bejutást

nem nagyon tudom elképzelni, ennyi kölönböző helyen.

 

Ellenben ott ahol vízes a faszerkezet,  ott már nincs fólia.

A fólia vélhetően a lakótérig tart, és így a lakótérből vagy

esetleg a falból jut fel ott  a pára a pallók-gerendák résein.

 

Érdekes kérdés, hogy ott a fol enm a ficakban vízes a fa

(utolsó előtti kép) milyen módon vízes agernda és mi

van ott a fóliával, ill. mi van ot a plafonban/plafon alatt ?

 

Szerintem, legelőször azt kell kizárni, hogy

a pára a falból/födémből/lakótérből jön fel

a gerendákig az alsó fólia sérülése/hiánya okán.

 

Ha ezt sikerül kizárni akkor, már könnyebb a helyzet.

Mivel ki lett zárva a túl sok pára esete.

 

Ekkor esélyes, hogy

- a gyapot volt trehányan rakva (nem feszült hozzá a fához)

  és a hideg levegő letudott jutni a gerenda oldalai mentén

 

- és/vagy kevés a légmozgás azon a részen, így nem győzte elvinni a párát

 

 

A javítás.... sajnos több hónapos menetrendű.

feltárni a nedves részeket

szükség szerinat légarámlást biztosítani, ha kevés most

gombaölős kezelés, még nedvesen

aztán meg kell várni, amíg kiszárad a fa

durván átcsiszolni a felületet, utána

gombaölős kezelés szárazon is

kiszáradást ismét megvárni

szigetelést helyre állítani (nyárvége-őszeleje)

tél elején elelnőrizni, mi a helyzet....

 

További célszerű teendő volna, a fal szerkezet felső részét is

megvizsgálni valahogyan, hoyg az száraz-e ezeken a helyeken...

Előzmény: Khaosz5 (408)
joevagyok68 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 410

Most lehet hüleséget kérdezek, de

nem lehet, hogy kívülről  jut oda a pára ?

Mégpedig úgy, hogy alatta a falon van mondjuk 1 konyhai elszívó kivezetése, vagy gázkazán parapetje  ??

És onnan jut föl ?

Ha látszó ereszed van, még akár az is lehet > megreked valahogy ....

Előzmény: Khaosz5 (402)
KömKel Creative Commons License 2011.02.01 0 0 409

Nálam a múltkor volt a szeles hóesés. Szépen befújta a havat a cserép alá a vápánál, ott felgyülemlett egy rakás. 

És a porhó elleni fólia meg szépen át volt szöggel lyukasztva pár helyen, ott olvadáskor átcsöpögött a hólé, eláztatva a szigetelést, meg a szarufát.

Nálad nem lehet ilyen gond?

Előzmény: Khaosz5 (408)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 408

Akkor itt most párásodási problémám van?

 

Arra gondolk, hogy a sarokban nincs szellőzetető így megreked a pára azon az oldalon.

Előzmény: nopánick (407)
nopánick Creative Commons License 2011.02.01 0 0 407

Ki kell deríteni pár dolgot...

 

- honnan jut oda az a sok pára ?!

- miért nem viszi el a huzat onnan ?!!!

- miért ennyire hideg ott a fa a gyapotos oldalán?

 

Előzmény: Khaosz5 (402)
nopánick Creative Commons License 2011.02.01 0 0 406

Olvass bele ebbe a fórumb is, mondjuk tavaly októbertől kezdve.

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9084059

Sok okosságot fogsz ott találni... és a kérdésekre, válaszokat is.

Előzmény: ugornya (403)
KömKel Creative Commons License 2011.02.01 0 0 405

Elbsztam, nem 120 m2 a falfelületed, hanem 150...

 

B30, kétoldali vakolattal U=1,75 W/m2K

B30, kétoldali vakolattal, 8 cm szigeteléssel: U=0,39 (150x1.36x10=204e Ft megtakaritás/szezon)

10 cm szigeteléssel U=0,33   (150x1.42x10=213e Ft megtakaritás/szezon)

12 cm szigeteléssel U=0,28 (150x1.47x10=221e Ft megtakaritás/szezon)

15 cm szigeteléssel U=0,23 (150x1.53x10=230e Ft megtakaritás/szezon)

 

Előzmény: KömKel (404)
KömKel Creative Commons License 2011.02.01 0 0 404

B30, kétoldali vakolattal U=1,75 W/m2K

B30, kétoldali vakolattal, 8 cm szigeteléssel: U=0,39 (120x1.36x10=163e Ft megtakaritás/szezon)

10 cm szigeteléssel U=0,33   (120x1.42x10=170e Ft megtakaritás/szezon)

12 cm szigeteléssel U=0,28 (120x1.47x10=176e Ft megtakaritás/szezon)

15 cm szigeteléssel U=0,23 (120x1.53x10=184e Ft megtakaritás/szezon)

 

Feltételezem, hogy a régi házon nem túl nagy az ereszkinyúlásod, ezért én inkább grafitost raknék fel. 20%-al jobb az U értéke, tehát ennyivel vékonyabb is kell belőle ugyanahhoz az értékhez (cserébe ennyivel is drágább).

 

Ha fagerendás födémed van, akkor U=1,00 W/m2K

 

Ha raksz a gerendák közé 15 cm üveggyapotot, és a tetejére keresztbe 10 cm-t, akkor U=0.16, tehát 840 Ft/m2 spórolás évente. A 25-30 cm szigetelés megvan 1200 Ft/m2-ből, a tetejére érdemes páraáteresztő fóliát rakni. Ebben az esetben persze nem lesz járható a padlástér.

Előzmény: ugornya (403)
ugornya Creative Commons License 2011.02.01 0 0 403

Sziasztok,

 

Kis segítséget szeretnék kérni. Olvasgattam a topicot és látom, hogy elég nagy tapasztalatotok van a szigetelésben illetve abban, hogy mi hogy is éri meg, ezért bátorkodtam Tőletek tanácsot kérni. :)

 

Nos, Szigetelni szeretnénk, a ház B30-as téglából épült kb 25 évvel ezelőtt. Nincs szigetelés, de műanyag nyílászárók vannak. A minimum polisztirol vastagság 8cm amit ajánlani szoktak. Mi minimum 10-12 cm-es polisztirolt gondoltubk, de a 14-15 is szóba jöhet. Melyik éri meg jobban, mennyivel takarékosabb a 14-15-ös? A ház kb.120 négyzetméter és a szigetelendő falfelület kb. 150 négyzetméter ( nem emeletes ház)

 

Kapott árajánlatok ( komplett hőszigetelő anyag, ebben nincs még benne a színezés)

 

12 cm: 1811 Ft / m2

14 cm: 2000 Ft/m2

15 cm: 2130 Ft/m2

 

Úgy gondolom, hogy barátságos árak, szerintetek?

 

A tető szigetelése üveggyapottal kb. mennyi lehet?

 

Válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm!

Khaosz5 Creative Commons License 2011.02.01 0 0 402

Sziasztok,

elkezdtem a tető szigetelését. Előszőr a kazettákat tömöm ki 10cm gyapottal. Miközben csináltam elértem a ház leghidegebb pontjához ás fényképen látható dolgot tapasztaltam. Nagyon elkeseredtem. Néhány födémgerendáról folyik a víz. Kerestem a tetőn problémát hátha fellülről ázik be, de nem találtam. A képeken látszik mintha oldalról ázott volna meg a gerenda. Vagy pára okozza problémát. Hőhíd? Hozzá kell tennem ez a ház lehidegebb oldala. Ezt az oldalt sosem éri napsütés.  A ház könnyű szerkezetes szóval aggódom, hogy elrohadnak a gerendák. A tető szellőztetése rendben van.

 

1-2 képen látszik, hogy a tető túlnyúlásba már raktam 10cm szigetelést.

 

Mit kell tennem a problémával? Gondolom ezt nem lehet így hagyni.

 

Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 401

Szia,

 

szerintem ha 10cm-t berakok a tető túlnyúlásába, akkor kb 5cm-rel fog a túlnyúlni a fal külső (hideg oldali) függöleges síkjához képest.

 

Ez egy könnyű szerkezets ház. A falvastagságom: 21-22 cm. Bellülről kifele: gipszkarton, párazáró, 15cm üveggyapot szigetelés, 12mm OSB  , 5cm dryvitt.

 

Ez milyen falnak felel meg? Pesze jó lenne tudni milyen a 15cm gyapot. 0,042 vagy jobb. A falak sosem hidegek és nem folyik róla a víz sem. 

 

Néha félek, hogy összedől a ház, de ez e könnyű szerkezets dolog alapjából tetszik. :)  

 

A kivitelezőt nem ismerem, de lehet jobb is.

Előzmény: nopánick (400)
nopánick Creative Commons License 2011.01.30 0 0 400

A tető túlnyúlásban, addig érdemes szigetelni, amíg a FAL teteje van alatta.

 

A fal felfelé történő szellőzését a további 20 cm, szerintem nem gátolja,

hisz alatta eleve ott van 2,5-3,0 méter gyapot a falban lefelé, az alapig.

 

 

Teljesen jó az azonos irányba, de eltolva fektetett 2x10 cm is.

Lényeg, hogy a levegő ne jusson be közé...

 

Spot lámpa...

Az a cső a lámpa melegét is elvezeti, ami nem kevés amikor világít.

HA el zárod az útját akkor gondoskodni kell róla, hogy

a lámpa hője a lakótér felé tudjon eltávozni! a lámpa mögül.

 

Azaz olyan beépítést kell csinálni, hogy a lakótér levegője

a lámpa test mögé juthasson, és elvigye onnan a hőt.

 

Járulékos előnyként így lámpa Watt-jai is a lakást fogják fűteni :-)

Előzmény: Khaosz5 (398)
Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 399

Valamiért nem sikerült elsőre feltölteni a képeket rmélem most sikerül.

 

Tető kupola rész.

 

Tető túlnyúlás.

 

Tető túnyúlás kazettája

 

 

Spot lámpa PVC csőben.

 

A tető szellőzetetést nem fényépeztem le. Kb 5 méterenként egy 40X20 cm-es rács ami a tető túlnyúlásban van benn.

Khaosz5 Creative Commons License 2011.01.28 0 0 398

Hello Nopánic,

 

a jelenlegi 15 cm fődém szigetelésre akarok még további 20 cm-t rakni. Tegnap voltam fenn a padláson és készítettem 1-2 képet mihez lenne kérdésem. A szigetelés alsó 5cm-ben teljesen meleg mint a szoba, felette meg már hideg. 

 

1.

A tetőtúlnyúlásnál is le kell szigetelnem? Úgy nézem kb 10cm vastag szigetelés férne be a tető túlnyúlási részébe. A ház könnyű szerkezetes. Remélem nem ott történik a fal szellőztetése. A tető szellőztetésére szolgáló nyílások kb 5-6 méterenként ezekben a tetőtúlnyúlásokban található. Természetesen azt nem kell lefednem. Az utolsó kép a tetőtúlnyúlás kazettája. Úgy néz ki mintha ott szellőző rése lenne a falnak. Gondolom oda is mehet a szigetelés.

 

2.

A fektetéssel kapcsolatban hogy legyen. Legegyszerűbb lenne ha 20cm-t egymásraraknék kis eltolással vagy 10cm hosszába 10cm keresztbe. Mivel nincs deszkázva a fődém elég nehézkes lenne hosszába+keresztbe.

 

3.

A Spot lámpáknak amiket már lecseréltem energiatakarékosra, ilyen PVC csőben van kialakítva a bekötés. Nincs benne szigeteleés, és most jelenleg mint kémény funkcionálnak szóval vezetik ki a meleget a lakásból a tető fele.

 

Itt kérdésem:

- Vagy lehúzom a PVC burkolatot és mehet az izzó fölé a szigetelés. Gondolom a PVC cső arra szolgál, hogy elektromos probléma esetén nem érintkezik a fával a vezeték, kisebb a tűzveszély.

- Vagy a PVC csőbe rakok üveggyapotot. 

 

 

 

Fakukac Zoli Creative Commons License 2011.01.24 0 0 397

Lépcsőházból van fűtve, teljesen más légtér.

 

Előzmény: nopánick (396)
nopánick Creative Commons License 2011.01.23 0 0 396

A cserépkályha is ugyanúgy sok levegőt kér mint a gáz...!

Előzmény: Fakukac Zoli (395)
Fakukac Zoli Creative Commons License 2011.01.23 0 0 395

Rendik vagytok, hogy így eltrécseltek ezen a gáz dolgon. de cserépkályhás fűtésük van . Azért köszi az infókat. Egyébként természetesen sejtettem a  hermetikus zárás dolgát,el is mondtam nekik ezt a kérdést ,de úgy láttam ezzel nem győztem  meg őket.Minden áron azt gondolják ,az üveg az oka.Ismertettem nekik a szellőzőbeépítés lehetőségét, hogy tegyünk egy próbát, néhány ablakból próbaként visszavettem a gumikédert.Most hogy bejött a hideg, várom a visszajelzésüket.Köszi a megerősítésben, hogy mégis jó irányban indultam el.

Előzmény: nopánick (393)
KömKel Creative Commons License 2011.01.23 0 0 394

Hmm... anyámék házán 20 évvel ezelőtt már nem számoltak az ablakokkal, nem is akarták megcsinálni a szellőzőt. Aztán télen amikor betömték (mert megy ki a meleg...) csodálkoztak, hogy elaludt a gázbojler lángja.

Előzmény: nopánick (393)
nopánick Creative Commons License 2011.01.23 0 0 393

Csakhogy régi házaknál MÉG beleszámolták

a gázcucc levegő igényébe az ablak/ajtó rést!!!

Mert AKKOR még volt rés.... és ezzel szellőzés is.

 

AZ én kazán helyiségem gáztervében is ott virít a 12 m ajtó+ablak rés és

számoltak az azon bejutó levegővel, így nem keleltt külön szellőző lyuka falba.

 

NAmost h abárki ablakot-ajtót cserél, akkor illik neki tudnia,

hogy Ő MOST megszünteti az addigi résszellőzést, ezért

fel kelle hívnia a tulaj figyelmét a tényre és a következményre.

 

Javasolni, hoyg kérdezez meg a gázosokat, hogy

jó lesz-e még a cucc a beépítés után is....

 

A külön terv nélküli komplett ablakcsre , pedig akát tetszik

akár nem magába foglalja a "tervezői felelősség"-et is!!!

Aminek része a biztonsági kérdéskör is...

 

Így, ha bíró azt kérdezi: ki tervezte ezt ilyener?

Akkor mit válaszol a beépítő, azt hogy: ...senki

 

Rendben, akkor ki felel a beépítésért ?

Hát én ....és innen jön a bukta.

Előzmény: KömKel (392)
KömKel Creative Commons License 2011.01.23 0 0 392

Ha fulladásos baleset következik be, akkor elsősorban a gázosokat veszik elő. Ugyanis rohadtul mindegy, milyen nyilászárók vannak a házba beépitve, neki a szükséges levegőpótlást ezektől FÜGGETLENÜL kell biztositania.

Tehát először a gáztervezőt nyúzzák meg, aztán a kivitelezőt. Ha nem itt volt a hiba, hanem az okostojás tulaj eltömte a légbeejtőt/más levegőzési lehetőséget, akkor ő lesz a posztumusz hibás.

 

Mindazonáltal abban egyetértek, hogy a nyilászáró cserénél nem ártana felvilágositani a tulajdonosokat, hogy ez nem csak azzal jár, hogy hátradőlnek és élvezik a huzatmentes hatást...

Előzmény: nopánick (390)
nagy ivó Creative Commons License 2011.01.23 0 0 391

"" 

 Az internetet túrva ez is megoldható, ezzel pedig, elkerülöd, hogy egy esetleges

  fulladásos baleset miatt,  börtönbe kerülj,  mint szakszerűtlen munkavégző.  "

 

Szegény Fakukac Zolira most jól ráijesztettél, mégha a Sárinéni mondta volna, de Tőled mást várt.

A műanyag ablakok beépítői még mindig szabadlábon vannak? ( vagyunk)

 

 

Előzmény: nopánick (390)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!