Keresés

Részletes keresés

sr1 Creative Commons License 5 perce 0 0 103297

kivülről hőszigetelni:

1. Leveszed a csepeket, lécet, ellenlécet.  Belülről a szarufákra feltűzől egy dryvit halót.

2. Felütsz egy cseréplécet a szarufak felső éle mellé, mindkét oldalra. 

3. Megtőltöd közetgyapottal a lécig, arra rátűzül egy dyvit halót.

4. Utánna a szarufákat gyéren ledeszkázod.

5. A szarufákra keresztbe fel kell rögzíteni egy pallót élére, a szarufára, a lécek közé. kb. 15cm magass elég. Kb. 70cm közzel.

6. A közöket meg kell tölteni közetgyapottal. 

7. Le kell deszkázni gyéren a pallókat (függőlegesen) és feltenni egy páraátaresztőt, aztán ellenléc (5cm magas) és cserépléc, cserép.

8. Az eresznél és a gerincnél keletkezik 2 légrés, azt ki kell szellőztetni. 

Igy van kb. 12 +12 cm kőzetgyapott a tetőn és két légrés.  

A belső párázárással nem foglalkoznék, a térfalaknál sem. A háromszöget ki kell külön szellőztetni, ha lezárjátok.

Az eresz kiképzése érdekes lesz. Ha a szarufákra szerelik a csatona vasakat, túl magasra kerül a cserép csepegése a csatonához képest, oda be kell szerelni egy csepegtető bádogot.

Meg lehet ezt oldani másképpen is, csak nagy lesz csatona alatt az eresz magassága.

 

Ez a duplán kiszellőztetett tető és szerintem ez a legjobb megoldás egy utólagos manzárdolásnál.    

Utánna lehet gondolkozni a gipszkartonozáson.

  

 

 

Előzmény: ruzsizoli (103296)
ruzsizoli Creative Commons License 15 órája 0 0 103296

Az ács elmondása szerint, ő V alakot teljesen párazárná kívülről, erre még menne még 10 cm szarufázat (Így nem oldódna meg a hőhidasság). Amivel szemeztem ez a pir táblás megoldás.
Belülről mit jelent jelen esetben? Ilyenkor teljesen szét kell bontani a ferde részt (vakolat, stukatúr, deszka)? Vagy elég lehet pár helyen hogy fel lehessen függeszteni a gipszkartont a ferde részeken? 

Előzmény: kiggyo (103295)
kiggyo Creative Commons License 19 órája 0 0 103295

én belülről csinálnám ha megoldható.

Ha nem, akkor pedig rendes rétegrendet csinálnék, szarufák közötti és feletti szigeteléssel. Pur táblás, drága de jó.

 

A párafékezőnek nem árt ha ráfektetve, U alakokat leírva rakod, de nem lehet rendesen megcsinálni így szerintem, és a szarufák közötti hőszigetelés nem elég.

 

Kb 70% körüli a hőszigetelése a telibe szigeteléshez képest ha a szarufákat kihagyod, minden szarufa komoly hőhíd a 15cm szigeteléshez képest.

Már ha 15cm a szarufa, ez sem biztos.

 

Ez olcsón szar tud lenni szerintem, lehet bánni fogod ha nem csinálod meg rendesen.

Előzmény: ruzsizoli (103293)
sylvanus67 Creative Commons License 21 órája 0 0 103294

Az ács csak szarufák között szigetelene,

 

 

nem lesz hőhídas ha a szarufákra nem rak szigetelést?

Előzmény: ruzsizoli (103293)
ruzsizoli Creative Commons License 21 órája 0 0 103293

Sziasztok, esetleg már dolgozott valaki hasonló termékkel: Dörken Delta-NovaFlexx párafékező fólia? Tetőt szeretnék szigetelni, tetőteres beépítés, de belülről a rétegrend vakolat, stukatúr, deszka. Kívülről, kerülne fel a párafékezés, majd erre szeretne az ács szintet emelni, és így kerülne be a szarufák közé a kőzetgyapot, páraáteresztő főlia, ellenléc, léc, cserép. Ez így ebben a formában elfogadható, hogy teknő szerűen lenne lerakva a párazárás? Illetve ha szarufát emel, ez mennyire járható? nem okoz gondot? Az ács csak szarufák között szigetelene, így midnenhova kerülne párafékezés. Kérdésem, hogy ebben az esetben a pára nem fog e kondenzálódni a nagyobb térben?


Nekem az eredeti elképzelésem, piros pontokkal jelöltem azokat a részeket ahova szeretnék szigetelést, plusz a szarufék közé kőzetgyapot.
Tetőtér E-geranda beton béléstesten található, nincs párazárás. Tető a szobákon kívüli részen székeken áll. Ide lehet tenni párazárást, jól leragasztva a székeket körben?
Parapetfal b30-as tégla, én ide tennék eps szigetelést.
Tetőt kivülről bontanánk meg. Kérdéses a kívülről történő, teknő szerű párazárás (?). Vagy belülről bontés és gipszkarton mennyezet kialakítása.

Padlás fafödém, itt is kérdéses, hogy ebben az esetben ha ide a fafödém fölé kerül a párazárás mekkora gond (?), ide egy járható padlást kellene, szigeteléssel, vagy belülről gipszkarton és párazárás.


Lemaradt a fotó:

Előzmény: ruzsizoli (103292)
ruzsizoli Creative Commons License 23 órája 0 0 103292

Sziasztok, esetleg már dolgozott valaki hasonló termékkel: Dörken Delta-NovaFlexx párafékező fólia? Tetőt szeretnék szigetelni, tetőteres beépítés, de belülről a rétegrend vakolat, stukatúr, deszka. Kívülről, kerülne fel a párafékezés, majd erre szeretne az ács szintet emelni, és így kerülne be a szarufák közé a kőzetgyapot, páraáteresztő főlia, ellenléc, léc, cserép. Ez így ebben a formában elfogadható, hogy teknő szerűen lenne lerakva a párazárás? Illetve ha szarufát emel, ez mennyire járható? nem okoz gondot? Az ács csak szarufák között szigetelene, így midnenhova kerülne párafékezés. Kérdésem, hogy ebben az esetben a pára nem fog e kondenzálódni a nagyobb térben?


Nekem az eredeti elképzelésem, piros pontokkal jelöltem azokat a részeket ahova szeretnék szigetelést, plusz a szarufék közé kőzetgyapot.
Tetőtér E-geranda beton béléstesten található, nincs párazárás. Tető a szobákon kívüli részen székeken áll. Ide lehet tenni párazárást, jól leragasztva a székeket körben?
Parapetfal b30-as tégla, én ide tennék eps szigetelést.
Tetőt kivülről bontanánk meg. Kérdéses a kívülről történő, teknő szerű párazárás (?). Vagy belülről bontés és gipszkarton mennyezet kialakítása.

Padlás fafödém, itt is kérdéses, hogy ebben az esetben ha ide a fafödém fölé kerül a párazárás mekkora gond (?), ide egy járható padlást kellene, szigeteléssel, vagy belülről gipszkarton és párazárás.

Minden építő jellegű válasznak nagyon örülök! üdv Zoltán

gss Creative Commons License 1 napja 0 0 103291
Előzmény: Ali-bá (103283)
Ali-bá Creative Commons License 1 napja 0 0 103290

Értem. Köszönöm szépen!

Előzmény: peterch (103289)
peterch Creative Commons License 1 napja 0 0 103289

Ha elolvasod a leírást , akkor ez áll benne :   lehetséges működési módok “fűtés“ / “hűtés“ (az előlapon DIP kapcsolóval választható)
                                                                 • az előlapon állítható hiszterézis 0.5 - 5 °C tartományban
                                                                 • választható külső érzékelők kettős szigeteléssel, 3, 6 és 12 m hosszban

 

Innen olózva : https://webshop.elkoep.hu/termekek/rele/termosztat-higrosztat/ter-3g-termosztat-0-60-c-allithato-hiszterezis-pt100/hasznalati-utmutato-ter-3g.pdf

Előzmény: Ali-bá (103288)
Ali-bá Creative Commons License 1 napja 0 0 103288

Fordítva kell.     40-nél bekapcsol, 30-nál ki.     Ha így is működik, akkor jó!

Előzmény: peterch (103284)
peterch Creative Commons License 1 napja 0 0 103287

Ezen hogyan tudod beállítani a hiszterézist ? Ali-bá-nak 40°C-nál kell bekapcsolnia a ventilátort és 30°C-nál kikapcsolni .

Előzmény: kiggyo (103286)
kiggyo Creative Commons License 1 napja 0 0 103286

Ilyesmit keress, van sokféle tartománnyal.

 

Ha váltóérintkezős akkor tudod ventilátor vagy fűtőtest vezérlésre is használni később. Filléres cucc.

 

https://www.vrec-co.hu/spd/3903/Termosztat-PR-F-2000-0-C-90-C-Q

Előzmény: peterch (103284)
peterch Creative Commons License 1 napja 0 0 103285

Én konkrétan ezt használom a HMV tároló vezérléséhez . : https://docplayer.hu/8969979-Multifunkcios-digitalis-termosztat-ter-6.html 

 

50°C-ra állítva és 5°C hiszterézissel 45°C-nál bekapcsolja a gázkazánt és 55°C-nál kikapcsolja . Fordítva is működik , tehát hűtésmódban is , már 19 éve hiba nélkül . :-)

Előzmény: Ali-bá (103283)
peterch Creative Commons License 1 napja 0 0 103284

Tudom dugaljba keresel , de ez tudja amit akarsz . : https://webshop.elkoep.hu/termekek/rele/termosztat-higrosztat/ter-3g-termosztat-0-60-c-allithato-hiszterezis-pt100

 

Igaz , kell hozzá még a termisztor is . Neked 30°C és 40°C között kell , hogy kapcsoljon . Ha ezen az 5°C-os hiszterézist választod és 35°C-ra állítod , akkor 30°C-nál bekapcsol és 40°C-nál kikapcsol . 

Előzmény: Ali-bá (103283)
Ali-bá Creative Commons License 1 napja 0 0 103283

Igaz nem hőszigetelés, de hővel kapcsolatos. Nincs valakinek valami ötlete?

 

Létezik olyan termosztát, amivel megoldhatnám, hogy az üvegházamban úgy működtessen egy légcserélő ventilátort, hogy állandóan 33- 35°C körül legyen a hőmérséklet a legnagyobb nyári napsütésben is? Olyan kellene, ami 40˚-nál bekapcsol, 30˚-nál pedig ki.

Tres345 Creative Commons License 1 napja 0 0 103282

Sziasztok,

 

mivel ezt a hazat en epittettem, ezert eleg sok kepem van rola. Megkerestem a padlasrol es a szigetelesrol keszulteket. Itt latszik, hogy a talpszelemen nem er ki a fal szeleig:

 

 

ezen az, hogy a szarufak alatt rest hagytak, kozejuk pedig hungarocellt tettek (amt kesobb a kulso szigeteles takart el, azt nem tudom, hogy csak ratettem a kulso szigetelest, vagy a resbe is tettem vmit):

 

 

a kulso szigeteleskor pedig a fent lathato feluletre kerult a szigeteles:

 

 

Amiket irtatok es a fentiek alapjan ugy gondolom, hogy valszeg a szarufak kozott levo hungarocell nem er neki szorosan a talp szelemennek, ill. magara a talp szelemenre is kell meg legalabb 10 cm szigeteles, plusz meg megnezem, hogy lehet-e huzni a leszorito anyakon.

A kulso falazat Porotherm profi 38-as teglabol van, ez 25 cm szeles, plusz az eszaki oldalon 12 cm a hoszigeteles, a tobbin 10 cm. Az (is) erdekes, hogy az eszaki, nyugati es a deli kulso falak csak egy reszen vannak csak ez a foltok, az eszakin csak a furdoben, mellette a gardrobban es 1 haloban (ennek mar van egy nyugati fala is, ezen is latszanak), ill. ez mellett meg 1 haloban (nyugati es deli kulso fal) - szerencsere mashol nincsenek.

Legkozelebb kiszedem az egyik "beteg" helyen a szarufak kozotti hungarocellt, kivancsi vagyok fog-e ott latszodni barmi is.

Előzmény: Mekk Elek 1042mester (103235)
dollerakos Creative Commons License 5 napja 0 0 103281

Úgyúgy..

 

Közben rájöttem, a pinceajtó tuti jól zár, mert szorul. 

Előzmény: Mekk Elek 1042mester (103280)
Mekk Elek 1042mester Creative Commons License 6 napja -3 0 103280

Szerintem bányászott mészkő, az ország közepe táján "sóskúti kő" néven a legismeretebb.

https://www.google.hu/search?q=sóskúti+kő&tbm=isch&source=lnms&sa=X

 

Lehet, hogy az a legjobb megoldás az öreg autó számára, ha "átfúj a szél" az épületen (pl ház ablakait kiemelni, ajtót résnyire nyitva felejteni) így bármiféle vizesedés (hajnali pára) gyorsabban fel tud száradni.

Előzmény: dollerakos (103276)
Mekk Elek 1042mester Creative Commons License 6 napja -4 0 103279

"Ja és természetesen a pinceajtót teljesen leszigetelni."

 

Ha a pince nem túl kicsi és elég mély, akkor hideg időben az a vas pinceajtó valószínűleg picivel melegebb, mit a helyiség levegője (infra hőmérővel vagy hőkamerával ellenőrizhető). Mert a pince meleg levegője felfelé száll, miközben az ajtó hideg levegője lefelé ereszkedik (a pincében). Tehát az ajtó fűti a présházat, tehát csökkenti a levegő relatív páratartalmát, tehát "szárítja" a levegőt. A vas ajtó hőszigetelése csak rontana ezen.

Nyáron talán éppen fordított a helyzet (a vas ajtó hűti a présház levegőjét), de ebben nem vagyok biztos.

Előzmény: dollerakos (103277)
lala1961 Creative Commons License 2024.03.12 -1 0 103278

Üdv ! Az épület vízszigetelése valószínűleg elmaradt ,és persze becsukott pincelejárat és megfelelő szellőztetéssel nagyjából megfelelő állapot kéne legyen egy idő múlva ! Vakolatot kijavítani és 2 x mésszel átmeszelni és a többi részt festeni, rendben lesz amire kell/lehet használni ! Folyamatos minél jobb szellőztetés a lényeg !

 

 

 

 

 

Előzmény: dollerakos (103277)
dollerakos Creative Commons License 2024.03.11 0 0 103277

Ja és természetesen a pinceajtót teljesen leszigetelni. A pincének van 2 szellőző csöve is a dombon. (De az a pince engem nem is érdekel, eddig csak ijesztgetésre használtuk :-)

dollerakos Creative Commons License 2024.03.11 0 0 103276

Nekem is eszembe jutott, hogy talán feljön a nedvesség az építő köveken (bocs, nem tudom, mi azoknak a neve). Ezt présháznak építették annak idején és gondolom, nem volt nagyon szempont, hogy száraz legyen. Meg pont ott, ahol levertem a vakolatot, sokáig egy térkőréteg volt szororsan a fal mellett felhalmozva kívülről, ami nagyon rosszat tett, mert tartotta a nedvességet és az a középső ablak is mindig zárva volt, csak most szedtem le. 

 

Azt találtam ki, hogy vágok 4 nyílást. 2-t felül hátul, a pincelejárattól két oldalt, mondjuk 20 x 20 centiset, talán elférnek akkorák. Az délnyugati oldal, odasüt a nap és szintén 2-t elöl alul a garázsajtón végig, mondjuk 10 x 50 centiseket. Így lehet, sokkal jobb lesz a helyzet, mert át tudják fújni a légáramlatok a garázst.

Előzmény: Mekk Elek 1042mester (103275)
Mekk Elek 1042mester Creative Commons License 2024.03.11 -4 0 103275

A falon méter magasságig hulló vakolat valószínűleg azt jelzi, hogy addig szivárog fel a talajnedvesség. Tehát az alapból ki lett spórolva a vízszintes vízzáró réteg, ami valószínűleg ez egész padlóból is ki lett spórolva tehát az egész padló és a falak alsó fele folyamatosan (egész évben) ontja a párát magából a levegőbe.

A padló feletti 30 centi magas beton(?) csík pedig valószínűleg ennél sokkal nagyobb disznóságot próbál elrejteni (fagyásos omlásveszély?)

Előzmény: dollerakos (103268)
szilentium3 Creative Commons License 2024.03.11 -2 0 103274

:-D:-D:-D 

Előzmény: Capt.IQ229 (103273)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.03.11 -4 0 103273

Nagyon fontos infót osztok meg veled.

Az, hogy valaki tanulta, sokat csinálta semmit nem jelent.

Ha NEM ÉRTI csak robot. Kell mögé az értő.

Nálad többször kibukott már, hogy egyszerű összefüggések egymásból következő dolgok nem mennek át.

Bocs, ettől még lehetsz profi fényező is akire még rá is bíznám a kocsimat akár sok pénzért.

De ezt az utolsó mondatomat sem fogod -lényegében érteni.

Előzmény: szilentium3 (103271)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.03.11 -3 0 103272

 

A pincén ott a szellőző. Azt megvizsgálni, fokozni.

Ajtót légmentesen zárni.

Garázst kilyuggatni, hogy szellőzzön.

SZVSZ nem vészes a helyzet,  nem ez a fő oka a kocsi rozsdásodásának.

 

Előzmény: dollerakos (103268)
szilentium3 Creative Commons License 2024.03.11 -2 0 103271

Nem fogok korrózióvédelemről amatőrökkel vitatkozni ... csináltál egyet na bumm ... én már vagy kétezret ( jó pár OT is );-p

 

 

Előzmény: Capt.IQ229 (103269)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.03.11 -4 0 103270

Csak akkor csináld ha összetudod kötni a falban futó /vízszintes/ vízszigeteléssel. Feltételezem ilyen nincs is és nem is tervezed átfürészelni/beinjektálni egyéb módon pótolni.

 

Előzmény: dollerakos (103267)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.03.11 -4 0 103269

Megint alogika hiányzik, attól, hogy a linóleum alatt lesz víz az nem jelenti azt, hogy azt nem kerüli meg és jut fel ugyanúgy a garázstérbe.

Max ha ügyes vagy beletolod a falba és az lesz csatak víz és szétfagy.

OTs auróm pedig nekem is van. Sőt építettem már autót romos állapotból is. Nem fizetős mesterekkel hanem 90% SK.

Szóval ezt is hagyjuk.

Előzmény: szilentium3 (103265)
dollerakos Creative Commons License 2024.03.10 0 0 103268

Ha már ennyi szó volt róla, mutatom ezt a csodás építményt. Csak erős idegzetűeknek...

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!