Az ereszben álló víz a toldásnál szépen a tetőbe szívárgott. Az másik kérdés, hogy egfelelő-e a ház tető szellőztetése. Mivel a penészesedés több helyen is jelentkezett.
A képen is látszik, hogy a penész az osb lapot megette.
Szerintem itt már bontani kell. Hétfőn megyek a kivitelezőhöz. Kiváncsi vagyok mit szól hozzá, hogy 6 év után beállítok ezzel a problémával. A volt tulajnak mondtam, hogy ha nem jutok semmire a kivitelezővel jogi utra tetelem a dolgot. Az tisztán látszik, hogy ez a probléma nem fél év alatt alakult ki hanem a kezdetek óta fenn áll.
beszéltem az elöző tulajdonossal. Hétfőn kapom meg a kivitelező cég nevét és vele kötött szerződést. Különben az eladók jóindulatuak voltak az egész adás -vétel csrén és simán el tudom képzelni, hogy a pasi nem járkált a padláson. Én is csak a plusz szigetelés lerakása végett vettem észre a hibát.
Szóval elolvasom a szerződést és felveszem a kiviteleővel a kapcsolatot. Ha nem jutunk dűlőre megyek az ügyvédhez.
A képeken látszik egyértelműen hogy ez a hiba már kezdetek óta fenn áll. Lehet az elején nem volt ilyen durva de most az.
Különben a kivitelezőnek tisztában kell lennie azzal, hogy ilyen hibából adódóan a szerkezti elemek tönkremennek és ne adja isten de 10-15 év után akár le is szakadhat az egész amiből személyi sérülés is lehet és akkor őt veszik elő a bíroságon.
Kiderül minden, ha beszéltem vele. Az biztos, hogy én nem hagyom annyiban dolgot.
Nézegettem a lépeket , és a tetőtérben lévő nedvesség 100% ,hogy párakicsapódás következménye. A párazáró fóliának ott lehet a vége és a lakótérben lévő nevesség ott kivezetődik, a jóval hidegebb gerendán (szerintem talpszelemen) pedig kicsapódik.
A megoldás : szellőztetés Szerintem kevesebb szellőzőt építettek be mint amennyi szükséges. Épp a minap jártam egy barátomék padlásán - zsindely fedés - a tetőrérben lehet vagy 80%-os páratartalom, a ferde részeken csorog a víz... azaz nála mégsúlyosabb a helyzet. Az egész tetőn 4 db kiszellőző van az ereszdeszázatnál pedig egy sem :(
A ház sarkán lévő penész pedig a hibásan összerakott ersz következménye. Rossz lejtés, popszegecselt elemek/toldások alól "kifelejtették" a tömítést. Sürgős (garanciális?) javítás!!!
ui.: igazából mindkét probléma erősen garanciális jellegű -ha ősszel vettétek át a házat.
ez pont a legszélvédebb odal. ezen aoldalon szinte nem is éri a házat a szél, így porhó nem juthatott be. A problémás rész pont hálószobám felett van. Melettünk a fürdő és felette nincs ilyen probléma. Különben mikor megvettük a házat ez az egy szoba volt ahol dohos szagot éreztünk és a gipszkartotnon is volt kisebb penészfolt. A konyha kb 20méterrel odébb van.
A következőket tervezem:
- Penészoldóval leszedem a gerendáról a penészt.
- Átkezelem a fát valmi gobakezelő szerrel amit gerendához ajánlanak.
- Teszek be még be a sarokba tettőszellőztető nyílásokat.
Ha ezek megvannak akkor lehet folytatni a szigetelést?
Nekem zsidely tetőm van és nem a tetőn van a szellőztetés hanem tetőtúlnyúlás vízszintes részében.
Egyáltalán menthető ez a fa még?
Most jutot eszembe egy dolog. Észre vettem még összel miután beköltöztünk, hogy az ereszből nem folyik le a víz hanem áll benne. Gondolom remek bádogos munka miatt. Most kimentem és lefényképeztem. Tisztán látszik, hogy jégcsap lóg ez ereszből és közvetlen csatalkozik a falhoz. Lehetséges, hogy a benne lévő víz a toldásnál a tetőbe szivárog és ezzel nagy mértékű pásásodást okoz ezen az oldalon? A fotón látszik, hogy még moha is megtelepedett. Valamint hogy itt egy tetőszellőztető kimaradt.
B30, kétoldali vakolattal, 8 cm szigeteléssel: U=0,39 (120x1.36x10=163e Ft megtakaritás/szezon)
10 cm szigeteléssel U=0,33 (120x1.42x10=170e Ft megtakaritás/szezon)
12 cm szigeteléssel U=0,28 (120x1.47x10=176e Ft megtakaritás/szezon)
15 cm szigeteléssel U=0,23 (120x1.53x10=184e Ft megtakaritás/szezon)
Feltételezem, hogy a régi házon nem túl nagy az ereszkinyúlásod, ezért én inkább grafitost raknék fel. 20%-al jobb az U értéke, tehát ennyivel vékonyabb is kell belőle ugyanahhoz az értékhez (cserébe ennyivel is drágább).
Ha fagerendás födémed van, akkor U=1,00 W/m2K
Ha raksz a gerendák közé 15 cm üveggyapotot, és a tetejére keresztbe 10 cm-t, akkor U=0.16, tehát 840 Ft/m2 spórolás évente. A 25-30 cm szigetelés megvan 1200 Ft/m2-ből, a tetejére érdemes páraáteresztő fóliát rakni. Ebben az esetben persze nem lesz járható a padlástér.
Kis segítséget szeretnék kérni. Olvasgattam a topicot és látom, hogy elég nagy tapasztalatotok van a szigetelésben illetve abban, hogy mi hogy is éri meg, ezért bátorkodtam Tőletek tanácsot kérni. :)
Nos, Szigetelni szeretnénk, a ház B30-as téglából épült kb 25 évvel ezelőtt. Nincs szigetelés, de műanyag nyílászárók vannak. A minimum polisztirol vastagság 8cm amit ajánlani szoktak. Mi minimum 10-12 cm-es polisztirolt gondoltubk, de a 14-15 is szóba jöhet. Melyik éri meg jobban, mennyivel takarékosabb a 14-15-ös? A ház kb.120 négyzetméter és a szigetelendő falfelület kb. 150 négyzetméter ( nem emeletes ház)
Kapott árajánlatok ( komplett hőszigetelő anyag, ebben nincs még benne a színezés)
12 cm: 1811 Ft / m2
14 cm: 2000 Ft/m2
15 cm: 2130 Ft/m2
Úgy gondolom, hogy barátságos árak, szerintetek?
A tető szigetelése üveggyapottal kb. mennyi lehet?
elkezdtem a tető szigetelését. Előszőr a kazettákat tömöm ki 10cm gyapottal. Miközben csináltam elértem a ház leghidegebb pontjához ás fényképen látható dolgot tapasztaltam. Nagyon elkeseredtem. Néhány födémgerendáról folyik a víz. Kerestem a tetőn problémát hátha fellülről ázik be, de nem találtam. A képeken látszik mintha oldalról ázott volna meg a gerenda. Vagy pára okozza problémát. Hőhíd? Hozzá kell tennem ez a ház lehidegebb oldala. Ezt az oldalt sosem éri napsütés. A ház könnyű szerkezetes szóval aggódom, hogy elrohadnak a gerendák. A tető szellőztetése rendben van.
1-2 képen látszik, hogy a tető túlnyúlásba már raktam 10cm szigetelést.
Mit kell tennem a problémával? Gondolom ezt nem lehet így hagyni.
a jelenlegi 15 cm fődém szigetelésre akarok még további 20 cm-t rakni. Tegnap voltam fenn a padláson és készítettem 1-2 képet mihez lenne kérdésem. A szigetelés alsó 5cm-ben teljesen meleg mint a szoba, felette meg már hideg.
1.
A tetőtúlnyúlásnál is le kell szigetelnem? Úgy nézem kb 10cm vastag szigetelés férne be a tető túlnyúlási részébe. A ház könnyű szerkezetes. Remélem nem ott történik a fal szellőztetése. A tető szellőztetésére szolgáló nyílások kb 5-6 méterenként ezekben a tetőtúlnyúlásokban található. Természetesen azt nem kell lefednem. Az utolsó kép a tetőtúlnyúlás kazettája. Úgy néz ki mintha ott szellőző rése lenne a falnak. Gondolom oda is mehet a szigetelés.
2.
A fektetéssel kapcsolatban hogy legyen. Legegyszerűbb lenne ha 20cm-t egymásraraknék kis eltolással vagy 10cm hosszába 10cm keresztbe. Mivel nincs deszkázva a fődém elég nehézkes lenne hosszába+keresztbe.
3.
A Spot lámpáknak amiket már lecseréltem energiatakarékosra, ilyen PVC csőben van kialakítva a bekötés. Nincs benne szigeteleés, és most jelenleg mint kémény funkcionálnak szóval vezetik ki a meleget a lakásból a tető fele.
Itt kérdésem:
- Vagy lehúzom a PVC burkolatot és mehet az izzó fölé a szigetelés. Gondolom a PVC cső arra szolgál, hogy elektromos probléma esetén nem érintkezik a fával a vezeték, kisebb a tűzveszély.
Rendik vagytok, hogy így eltrécseltek ezen a gáz dolgon. de cserépkályhás fűtésük van . Azért köszi az infókat. Egyébként természetesen sejtettem a hermetikus zárás dolgát,el is mondtam nekik ezt a kérdést ,de úgy láttam ezzel nem győztem meg őket.Minden áron azt gondolják ,az üveg az oka.Ismertettem nekik a szellőzőbeépítés lehetőségét, hogy tegyünk egy próbát, néhány ablakból próbaként visszavettem a gumikédert.Most hogy bejött a hideg, várom a visszajelzésüket.Köszi a megerősítésben, hogy mégis jó irányban indultam el.