A kolléga be volt írva a 12/1-es fordára, ami az MLG-012 délelőtti fordája, amit se a busz, se a gazdái nem csinálnak. A vezénylésben is az MLG-012 volt beírva, és a telepen sem volt más busz, amivel csinálhatta volna a fordát. Odaadták neki a kulcsot. Természetesen nyomogathatta, nem reagált az égegyadta világon semmire. Viszont a kollegának mégis sikerült kinyitnia az autóbuszt, és el is végezte a két járatot Szakáldra, illetve Sajóbábonyba. Műszak végén ki is takaríttatta a telepen, mert tele volt szeméttel, és nem a reggeli két járaton szemetelték össze, hanem már reggel így volt hagyva. Utána jött dolgozni a busz egyik gazdája. Olyan hisztit levágott, amikor megtudta hogy elvitték a buszát, ráadásul a fent említett 2 településre mentek vele. A kollegát aki elvitte azt a buszt, ami azt a fordát csinálja, ahova be volt írva dolgozni, és ami ki volt írva neki, felhívta a vezénylő, hogy hát ezt nem kellett volna, mert hát jajj a gazdái nem szeretik ha elviszik az MLG-t, mert Bábonyba lelakják a buszt, stb. Ez sem mendemonda, megtörtént eset. Rengetegen be vannak már rágva rájuk, teljesen jogosan.
Sok-sok éjszakai tűz és más védelmi ellenőrzés tapasztalata, hogy minden nagy járműtelepen találsz 4-8 olyan járművet az ellenőrzött 100-ból amit a telepen az nap éjjel senki nem tud se kinyitni, se beindítani.
Miről beszélsz jóember? Minimum egy tucat ember hajtja az MLG-012-t? Háttal ülsz a moziba. Ahhoz az autóhoz a gazdáin kívül senki hozzá nem nyúlhat. Bezárják kulccsal(távirányítóval) a buszt, a pótkulcs ugyan le van adva a garázsba, de az nem működik, nem tudod vele kinyitni a buszt.
A PNG meg lehet nem enne annyit, ha nem tiltáson mennének vele állandóan.
Nos ebből a Piliscsaba-Budapestre nem adtak se táblát se menetrendet.
Annyit mondtak szóban:
- Piliscsabáról 6,30 előtt semmi módon ne gyere el.
- Várd meg Úny felől a farost, de 5 percnél többet ne várj.
Oszt Isten áldjon.
Piliscsabán a megállóban nem tudtam várakozni mert közben jártak az Esztergom-Dorog-Budapest közötti, akkor még zömmel Ik-630 csuklósok.
Köztük a Dorogtól, Süttőtől meg a jó ég tudja honnan jövő besegítő járatok.
Beálltam az induló megállóba kb. 6,25 körül.
De így is volt, hogy kolléga rám dudált mert kikerülni nem tudott.
Ahol álltam onnan nem láttam az ÚNY felöl bejövő farost ezért tényleg volt olyan, hogy eljöttem 2-8 utassal, és egy percen belül meg ott volt a faros 40-50 átszállni akaróval...............:-(((
de a rosszabb az volt, hogy nem kaptunk menetrendet.
Igaz díjszabást se.
Ezért Budapestig nem álltam meg.
A Vörösvári út volt az első megállóm.
Úgy döntöttem.
Mivel fogalmam se volt ki mit írt elő.
írtuk a jelentőlapokat doszt, hogy adjanak :
- táblát,
- menetrendet,
- díjszabást.
Azt nem mondom, hogy le se szartak bennünket, hanem pont fordítva = leszartak.
Jöttem befelé ahogy gondoltam.
Akkor az ellenőrök feljelentettek.
Jó.
Másnaptól megálltam mindenhol.
Akkor meg azért jelentettek fel.
Egyikből se lett semmi.
Morogtak az utasok, morogtak a kollégák, morogtak a főnökök.
1. Az MLG-012-t havonta minimum egy tucat ember hajtja, de néha több. Maradjunk annyiban, hogy minimum nem egyforma a vezetési stílus, a takarítási stb. hajlandóság. Értesüléseim szerint, a "buszgazdáknak" ezzel lett tele. Ráadásul már egy ideje Tiszaújban van. Oda azért nem véletlenül viszik. Ha lenne távolsági tartalék busz, vélhetően nem más/mások ülepe alól kellene kivenni, de nincs. Abban az esetben, ha több távolsági kiesik, van jajajj-jujujj.
2. A PNG-049 nem örökre lett felajánlva, hanem egy hétre, mert a jelenlegi helyén kieszi a gazdák szemét, főleg nyáron, klímás időszakban, összehasonlítási alapra lenne szükség, hogy máshol is annyit eszik, vagy kevesebbet.
3. Nem mellesleg, amikor a 049-et át kellett volna adni, nem lehetett, mert az elmúlt 2 hónapban, sokadszor, újra le kellet adni javításra.
Először érdeklődni, aztán kinyilatkoztatni. Ez lenne a javaslatom.
OFF Amíg a 260.32 esek és 266- osok megvoltak off Nógrádban, valaki jóval többet és szívesebben dolgozott azzal, mint az újabb típusokkal, helyköziben.Bár nálunk tartalékban sziinte csak volvo localok voltak, (vannak) aminél szinte bármi jobb volt akkor is.Valakinek a fix kocsija 2017-ig 260 as volt, akkor adtak neki egy MAN SL t, ami 14 éves volt akkor, de az is egyszerű mint a szög.A MAN 2 évig volt nála, aztán máshova került.
A 260 asok 30 évesen ,vagy annál idősebben lettek selejtezve.
Nálunk nem divat kivenni más alól a gazdás kocsikat, de nálunk brutál kocsihiány van ezáltal is.Mindenki fix tartalékokkal jár, ami mostanra kibővült MAN , Credo,Ikarus C56 osokkal (gondolom nálatok is) míg pár éve csak 200, 400, EAG , Vlovo Localo volt tartalék.Akkor jóval mozgathatóbb, megbízhatóbb volt a flotta, messze nem volt ekkora buszhiány se.
15 évig egy busszal járó sofőrpárosok szép számmal akadnak nálunk . Ezek azalatt maradnak a helyükön, max tartalék sofőr megy vele, ha gazdája szabin van.ON
Pont hogy nem a műhelyben héderelnek, hanem kiveszik a másik alól a buszt. Más okot nem látok rá, hogy miért jó nekik egy 10+ éves 1.000.000+ km-t futott busszal járni egy 4 éves busz helyett. Illetve most sem azzal járnak tulajdonképpen, hanem a mások által rendben tartott gazdás buszokkal.
Bocs, de ha ironizáltál, akkor miért nem fogadták el a PNG-049-et?
Mintha azt írtad volna, hogy szeretnek javítani a 012-vel, mert aznap nem kell menni Pestre, hanem elég a műhelyben héderelni. Erre kérdeztem rá, hogy jól értem-e.
(azért nem másolom be hanem inkább olvassátok el ott)
A típus az IKARUS egyik bukása.
Még az Ik-556-nál is rosszabb volt.
Borsod megyéhez annyi köze van, hogy az elkszült kb. 57 db-ból 14 db 1964-ben a megyébe került.
Azonnal távolsági forgalomba tették őket ami csúfos bukással végződött.
Már 1966-tól csak megyén belül jártak.
S akkor támadt valakinek egy ötlete.
(sajnos az ötlete nem múlt el)
A Borsod megyei IKARUS-557 típusú autóbuszokat (mindet) Kazincbarcikára helyezték.
És Kazincbarcikától északra járó útvonalra, azaz helyközi járatokra kerültek.
Múcsony, Kurittyány, Ragály, Edelény, stb. felé jártak.
Egész tündöklésük kb. 4 évig tartott.
az 1964-vett buszokat az AKÖV (VOLÁN) már 196 év végén, 1968-ban selejtezte.
Mezőgazdaság TSz-k vették meg a buszokat.
Ok.
Idáig egy régi sztori.
De ugyan ebben az évben az akkori Indonéziai katonai puccs miatt idehaza maradt 24 db IKARUS-321-es busz, ami a Magyarországon közismert Ikarus-311-es jobbkormányos változata.
Mind a 24 db-t Kazincbarcikára helyezték.
egyetlen egy sem járt menetrendszeinti forgalomban, hanem bányászbuszként (ma azt mondjuk rá = szerződéses járat) közlekedtek.
Majdnem ugyanazon az útvonalakon, ugyan azokba a falukba mint ahová az Ikarus-557-es buszok jártak menetrendszerintiben.
Azon gondolkodtam (mert nem tudom) ki lehetett Kazincbarcika város akkori patrónusa, hogy két év alatt 24+14 = 38 új buszt kapott a város, a város környéki járatokra ?