Keresés

Részletes keresés

431365 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 38292

10:45 Miskolc-Mezőkövesd-Eger-Gyöngyös-Budapest 14:45

17:25 Budapest-Gyöngyös-Eger-Mezökövesd-Miskolc 21:15

 

úgynevezett elitjárat.

Előzmény: Racilaci (38291)
Racilaci Creative Commons License 2023.10.26 0 0 38291

Délután hová megy ez a kocsi?

Előzmény: Intouro 1 (38290)
Intouro 1 Creative Commons License 2023.10.26 0 3 38290

Megtörtént eset:

A kolléga be volt írva a 12/1-es fordára, ami az MLG-012 délelőtti fordája, amit se a busz, se a gazdái nem csinálnak. A vezénylésben is az MLG-012 volt beírva, és a telepen sem volt más busz, amivel csinálhatta volna a fordát. Odaadták neki a kulcsot. Természetesen nyomogathatta, nem reagált az égegyadta világon semmire. Viszont a kollegának mégis sikerült kinyitnia az autóbuszt, és el is végezte a két járatot Szakáldra, illetve Sajóbábonyba. Műszak végén ki is takaríttatta a telepen, mert tele volt szeméttel, és nem a reggeli két járaton szemetelték össze, hanem már reggel így volt hagyva. 
Utána jött dolgozni a busz egyik gazdája. Olyan hisztit levágott, amikor megtudta hogy elvitték a buszát, ráadásul a fent említett 2 településre mentek vele. A kollegát aki elvitte azt a buszt, ami azt a fordát csinálja, ahova be volt írva dolgozni, és ami ki volt írva neki, felhívta a vezénylő, hogy hát ezt nem kellett volna, mert hát jajj a gazdái nem szeretik ha elviszik az MLG-t, mert Bábonyba lelakják a buszt, stb.
Ez sem mendemonda, megtörtént eset. Rengetegen be vannak már rágva rájuk, teljesen jogosan.

Előzmény: Irisbus (38285)
431365 Creative Commons License 2023.10.26 0 2 38289

Nem hiába nem csinálta az MLG még csak egyszer a saját fordakódja alatt futó délelőtti részét a fordájának.

Se a sofőrjeinek nem ingere Szakáldra meg Sajóbábonyba menni, más meg nem ülhet bele a buszba.

Előzmény: Irisbus (38285)
Racilaci Creative Commons License 2023.10.26 0 0 38288

Ugyan ki ellenőrizné és minek?

Előzmény: Káun (38287)
Káun Creative Commons License 2023.10.26 0 0 38287

Éjjel ellenőrzik a buszokat? Mindet? 

És ha kintalvós? Bocs nem vagyok tapasztalt benne.

Előzmény: trizs77 (38286)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.26 0 0 38286

Sajnos nem mende monda.

 

Sok-sok éjszakai tűz és más védelmi ellenőrzés tapasztalata, hogy minden nagy járműtelepen találsz 4-8 olyan járművet az ellenőrzött 100-ból amit a telepen az nap éjjel senki nem tud se kinyitni, se beindítani.

 

s valóban kamu kulcsok vannak leadva.

 

 

Előzmény: Irisbus (38285)
Irisbus Creative Commons License 2023.10.26 0 1 38285

,,a pótkulcs ugyan le van adva a garázsba, de az nem működik, nem tudod vele kinyitni a buszt. "

 

Remélem ez csak mendemonda.

Előzmény: Intouro 1 (38284)
Intouro 1 Creative Commons License 2023.10.26 0 1 38284

Miről beszélsz jóember? Minimum egy tucat ember hajtja az MLG-012-t? Háttal ülsz a moziba. Ahhoz az autóhoz a gazdáin kívül senki hozzá nem nyúlhat. Bezárják kulccsal(távirányítóval) a buszt, a pótkulcs ugyan le van adva a garázsba, de az nem működik, nem tudod vele kinyitni a buszt. 

A PNG meg lehet nem enne annyit, ha nem tiltáson mennének vele állandóan.

Előzmény: Álmos Elefánt rebuut (38281)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.24 -1 7 38283

Nem.

 

Ez a Piliscsaba-Budapest volt.

 

A 11.00 órás Budapest-Szeged-Makót jártuk.

Valaki kitalálta, hogy ezen túl kevés az óra. !

 

Jelentkeztünk - volna - 10,15-kor az Andorba, végeztünk volna 21,10-kor az Andorban.

Ez 11 óra szolgálat lett volna naponta azaz egy hónapban kb. 11-12x11 = csak 140-150 óra.

Megtoldották.

 

Jelentkeztünk az Andorban 5,30-kor

Onnan rezsiban 36 km Piliscsaba.

Piliscsabáról indul 6,31-kor.

Érkezik Engels térre 7,10.

 

7,10-10,45-ig az Engels téren gondolkodik a világegyetem megoldó képletén.

10,45-től beszállít.

11,00-kor indul Szegeden át Makóra.

Oda érkezik 15,20-ra.

16,10-kor visszaindul Makóról.

21,10-kor végez Andor utcában.

 

 

Így 5,30-tól 21,10-ig = 16 óra 40 perc. Naponta.

460 km.

Havi 12-13 szolgálattal már meg is volt a 202-220 óra.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nos ebből a Piliscsaba-Budapestre nem adtak se táblát se menetrendet.

Annyit mondtak szóban:

 - Piliscsabáról 6,30 előtt semmi módon ne gyere el.

 - Várd meg Úny felől a farost, de 5 percnél többet ne várj.

Oszt Isten áldjon.

 

Piliscsabán a megállóban nem tudtam várakozni mert közben jártak az Esztergom-Dorog-Budapest közötti, akkor még zömmel Ik-630 csuklósok.

Köztük a Dorogtól, Süttőtől meg a jó ég tudja honnan jövő besegítő járatok.

 

Beálltam az induló megállóba kb. 6,25 körül.

De így is volt, hogy kolléga rám dudált mert kikerülni nem tudott.

Ahol álltam onnan nem láttam az ÚNY felöl bejövő farost ezért tényleg volt olyan, hogy eljöttem 2-8 utassal, és egy percen belül meg ott volt a faros 40-50 átszállni akaróval...............:-(((

 

de a rosszabb az volt, hogy nem kaptunk menetrendet.

Igaz díjszabást se.

 

Ezért Budapestig nem álltam meg.

A Vörösvári út volt az első megállóm.

Úgy döntöttem.

Mivel fogalmam se volt ki mit írt elő.

 

írtuk a jelentőlapokat doszt, hogy adjanak :

 - táblát,

 - menetrendet,

 - díjszabást.

 

Azt nem mondom, hogy le se szartak bennünket, hanem pont fordítva = leszartak.

 

Jöttem befelé ahogy gondoltam.

Akkor az ellenőrök feljelentettek.

Jó.

Másnaptól megálltam mindenhol.

Akkor meg azért jelentettek fel.

 

Egyikből se lett semmi.

Morogtak az utasok, morogtak a kollégák, morogtak a főnökök.

Én meg voltam a cintányér között a levegő.

Meguntam.

 

 

 

 

Előzmény: f_k (38282)
f_k Creative Commons License 2023.10.24 0 0 38282

Olyan volt, hogy nem is volt táblám két hétig.

 

 

Melyik viszonylat volt ez?

Bp- Kazincbarcika- Jósvafő?

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (38250)
Álmos Elefánt rebuut Creative Commons License 2023.10.24 -2 1 38281

Így néznek ki a féligazságok.

 

Ezzel szemben a valóság:

 

1. Az MLG-012-t havonta minimum egy tucat ember hajtja, de néha több. Maradjunk annyiban, hogy minimum nem egyforma a vezetési stílus, a takarítási stb. hajlandóság. Értesüléseim szerint, a "buszgazdáknak" ezzel lett tele. Ráadásul már egy ideje Tiszaújban van. Oda azért nem véletlenül viszik. Ha lenne távolsági tartalék busz, vélhetően nem más/mások ülepe alól kellene kivenni, de nincs. Abban az esetben, ha több távolsági kiesik, van jajajj-jujujj.

2. A PNG-049 nem örökre lett felajánlva, hanem egy hétre, mert a jelenlegi helyén kieszi a gazdák szemét, főleg nyáron, klímás időszakban, összehasonlítási alapra lenne szükség, hogy máshol is annyit eszik, vagy kevesebbet.

3. Nem mellesleg, amikor a 049-et át kellett volna adni, nem lehetett, mert az elmúlt 2 hónapban, sokadszor, újra le kellet adni javításra.

 

Először érdeklődni, aztán kinyilatkoztatni. Ez lenne a javaslatom.

Előzmény: Intouro 1 (38262)
Törölt nick Creative Commons License 2023.10.23 0 0 38280

Mert mondjuk hülyeségeket írkált le? 

Te nem ismered az ottani helyzetet vélhetőleg, korántsem az volt a baj, hogy picit OFF téma volt .

Előzmény: Eládi (38279)
Eládi Creative Commons License 2023.10.22 -1 3 38279

Ugyan mi a baj ezzel a hozzászólással? Hogy nem Borsodban született? Hidd el, pont ugyanez van itt is.

Előzmény: Törölt nick (38276)
ckc-958 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 38278

jó tényleg nem ide kellett volna .

Előzmény: Törölt nick (38276)
ckc-958 Creative Commons License 2023.10.21 0 0 38277

Sokan eleve nem tesznek ki táblát, ez főleg a KMKK kezdetén volt nálunk feltűnő, mikor logó se volt a buszon.

bocs a sok OFF ért.

Az biztos hogy a néhai  borsod volánt se veti fel a pénz, de táblát illene kitenni, akár nógrádban , akár nálatok.

Előzmény: trizs77 (38250)
Törölt nick Creative Commons License 2023.10.21 -4 0 38276

Köszönjük a napi ökörséget. 

Előzmény: ckc-958 (38275)
ckc-958 Creative Commons License 2023.10.21 -5 3 38275

OFF Amíg a 260.32 esek és 266- osok megvoltak off Nógrádban, valaki jóval többet és szívesebben dolgozott azzal, mint az újabb típusokkal, helyköziben.Bár nálunk tartalékban sziinte csak volvo localok voltak, (vannak) aminél szinte bármi jobb volt akkor is.Valakinek a fix kocsija 2017-ig 260 as volt, akkor adtak neki egy MAN SL t, ami 14 éves volt akkor, de az is egyszerű mint a szög.A MAN 2 évig volt nála, aztán máshova került.

A 260 asok 30 évesen ,vagy annál idősebben lettek selejtezve.

 Nálunk nem divat kivenni más alól a gazdás kocsikat, de nálunk brutál kocsihiány van ezáltal is.Mindenki fix tartalékokkal jár, ami mostanra kibővült MAN , Credo,Ikarus C56 osokkal (gondolom nálatok is) míg pár éve csak 200, 400, EAG , Vlovo Localo volt tartalék.Akkor jóval mozgathatóbb, megbízhatóbb volt a flotta, messze nem volt ekkora buszhiány se.

15 évig egy busszal járó sofőrpárosok szép számmal akadnak nálunk . Ezek azalatt maradnak a helyükön, max tartalék sofőr megy vele, ha gazdája szabin van.ON

Előzmény: Intouro 1 (38267)
debb Creative Commons License 2023.10.19 0 1 38274

Adni kell nekik egy ARC-ot pár hónapra (főleg télen, mert a fűtés kudarc bennük), és utána biztosan elfogadják szó nélkül a PNG-t :)

Előzmény: Intouro 1 (38267)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.16 0 0 38273

Ismerős...........................:-((

 

Nincs új a nap alatt.

 

Anno kb. 40-43 éve azt mondta egy üzemegységvezető, hogy szerinte az utaspanaszok kb. felét buszvezetők írják buszvezetők ellen.

Előzmény: Intouro 1 (38272)
Intouro 1 Creative Commons License 2023.10.16 0 1 38272

Az a baj, hogy egyeseknek mindent lehet, más meg kap egy kamu utaspanaszt és leveszik a fordájáról.

Előzmény: trizs77 (38268)
Suti_Vagyok Creative Commons License 2023.10.15 0 0 38271

Az RTR-841 már visszatért, legalábbis Mályinka felé száguldott most szombaton.

Előzmény: 431365 (38261)
431365 Creative Commons License 2023.10.14 0 0 38270

LVJ-225, elméletileg marad is a SEW ott, legalábbis a gazdája próbál ragaszkodni hozzá, hogy ne vegyék ki alóla minden pillanatban

 

A 318-as pedig valami motor-diag-elektronika hibával állhatott meg, elég rég nem mozgott, a telepen áll féretéve szétbontva. 

Előzmény: 135246 (38269)
135246 Creative Commons License 2023.10.14 0 0 38269

A SEW-722 melyik busz helyett van ki adva hetek óta  sajópálfalára ? 

 

AAJB-318-al mi történt ? Augusztus  vége óta nincs kint.

Előzmény: 431365 (38261)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.13 0 0 38268

Ha ezt megtehetik az nem az Ő hibájuk hanem az üzemegység vezetőé.

 

 

Előzmény: Intouro 1 (38267)
Intouro 1 Creative Commons License 2023.10.13 0 0 38267

Pont hogy nem a műhelyben héderelnek, hanem kiveszik a másik alól a buszt. Más okot nem látok rá, hogy miért jó nekik egy 10+ éves 1.000.000+ km-t futott busszal járni egy 4 éves busz helyett. Illetve most sem azzal járnak tulajdonképpen, hanem a mások által rendben tartott gazdás buszokkal. 

Előzmény: Racilaci (38266)
Racilaci Creative Commons License 2023.10.13 -1 1 38266

Bocs, de ha ironizáltál, akkor miért nem fogadták el a PNG-049-et?

 

Mintha azt írtad volna, hogy szeretnek javítani a 012-vel, mert aznap nem kell menni Pestre, hanem elég a műhelyben héderelni. Erre kérdeztem rá, hogy jól értem-e.

Előzmény: Intouro 1 (38265)
Intouro 1 Creative Commons License 2023.10.13 0 1 38265

Az iróniát tessék megérteni.

Előzmény: Racilaci (38263)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.13 0 1 38264

KAZINCBARCIKA.

 

Ha átolvassátok ennek a topicnak https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9177480 a 61.942-től számított kb. 10 hozzászólását akkor többet megtudtok az IKARUS-557-ről.

(azért nem másolom be hanem inkább olvassátok el ott)

 

A típus az IKARUS egyik bukása.

Még az Ik-556-nál is rosszabb volt.

 

Borsod megyéhez annyi köze van, hogy az elkszült kb. 57 db-ból 14 db 1964-ben a megyébe került.

Azonnal távolsági forgalomba tették őket ami csúfos bukással végződött.

Már 1966-tól csak megyén belül jártak.

S akkor támadt valakinek egy ötlete.

(sajnos az ötlete nem múlt el)

 

A Borsod megyei IKARUS-557 típusú autóbuszokat (mindet) Kazincbarcikára helyezték.

És Kazincbarcikától északra járó útvonalra, azaz helyközi járatokra kerültek.

Múcsony, Kurittyány, Ragály, Edelény, stb. felé jártak.

 

Egész tündöklésük kb. 4 évig tartott.

az 1964-vett buszokat az AKÖV (VOLÁN) már 196 év végén, 1968-ban selejtezte.

 

Mezőgazdaság TSz-k vették meg a buszokat.

Ok.

Idáig egy régi sztori.

 

De ugyan ebben az évben az akkori Indonéziai katonai puccs miatt idehaza maradt 24 db IKARUS-321-es busz, ami a Magyarországon közismert Ikarus-311-es jobbkormányos változata.

Mind a 24 db-t Kazincbarcikára helyezték.

 

egyetlen egy sem járt menetrendszeinti forgalomban, hanem bányászbuszként (ma azt mondjuk rá = szerződéses járat) közlekedtek.

Majdnem ugyanazon az útvonalakon, ugyan azokba a falukba mint ahová az Ikarus-557-es buszok jártak menetrendszerintiben.

 

Azon gondolkodtam (mert nem tudom) ki lehetett Kazincbarcika város akkori patrónusa, hogy két év alatt 24+14 = 38 új buszt kapott a város, a város környéki járatokra ?

 

 

 

Racilaci Creative Commons License 2023.10.13 0 0 38263

Az miért jó valakinek, ha egy kocsit hetente kell javítani?

Előzmény: Intouro 1 (38262)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!