Keresés

Részletes keresés

tfe_tng Creative Commons License 2019.02.19 -2 2 65163

> Azonban ez a megoldás nem minősül jogilag teljesen kifogástalannak, tudtommal.

 

Konkretan szerzodesszeges, szolgaltato azonnal kikapcsol es megbuntet ha kiderul. Nem biztos hogy ilyeneket kellene javasolni a publikus forumon.

Előzmény: Törölt nick (65160)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 -3 0 65162

Ha változik, akkor sem fog oda jutni, hogy napenergiát akkuba betárolni és abból kivenni olcsóbb lesz, mint a hálózat.

Akinek a gondolkodása a szaldóra van huzalozva, annak ez magas.

Előzmény: peterch (65155)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 0 0 65161

A H-mérő fűtésszezonon _kívül_, A1-be is méri a klímákon akkor jellemzően hűtésből eredő fogyasztást. Azt pedig el lehet számolni szaldóba.

Előzmény: Törölt nick (65158)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 -3 0 65160

Az hogy a 4 klíma honnan menjen az éves napáram termelési mennyiséged kérdése.
Ha jut a klímának is, akkor érdemesebb azzal megetetni, mint kifzettetni ~ 13 Ft/kWh "végül a zsebbe" áron (az adól evonása után ennyi)

----

Beraknék egy 3 állású kapcsolót valami nem szem előtt lévő helyre vezetékezésbe, ami átkapcsol.

Ehhez három állása van.

- "H" tarifáról

- "0" azaz semmiről>>lekapcsolva-áramtalanítva

- "A" tarifáról

 

Így igény szerint lehet válatni bármikro villanyszerelés nélkül.

Azonban ez a megoldás nem minősül jogilag teljesen kifogástalannak, tudtommal.

Előzmény: LanyUss (65156)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 -1 1 65159

 Nekem az rémlik, ha többet termelt a napelem a 3 fázisos órán, akkor azt xy Ft-ért átveszi az E.On , nekem pedig a H-Tarifa teljes egyenlegét ki kell fizetnem 23 Ft/kw áron.

 

Jólrémlik.

Előzmény: LanyUss (65156)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.19 -1 1 65158

 Ha a 3 fázison megtakarítás van, akkor úgyis megnézik a H-Tarifamérőt is és azt is beleveszik az egyenlegbe. 

Nem veszik bele... kWh szaldód csak a normaál napapli "A" tarifára lesz.

 

Előzmény: LanyUss (65156)
9:3 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 65157

na, van napelemem, inverterem is. Most akkor lássuk, hogy muzsikál az elmü.

LanyUss Creative Commons License 2019.02.19 0 0 65156

Köszönöm szépen! Ma végre eljött a villanyszerelő is! Kiszámoltuk a fogyasztást és hálózatbővítés is lesz.

Jelenleg 1x16A + 3x10A van. Azt nem tudta megmondani mi értelme van az 1X16A órának külön ( én sem, így vettem a házat ). Annyit következtettem ki, hogy a felújított konyha villanytűzhely és sütő működik a 3 fázisról. Szükségem van legalább 3x25A-re. Ez esetben kifizetek ( 3x25-(1x16+3x10) ) x 5.000 = 145e Ft+munkadíj hálózatbővítésnek. Ha jól tudom, akkor kapok mellé H-Tarifára is 3x25A-t. A 3x25A-ről menne átmeneti időszakban 4db 3,5kw klíma.

 

A napelem elszámolási rendszerében viszont nem értettünk egyet.

Ő azt mondja, hogy a 4 klíma menjen a H-Tarifára és a "normál" 3 fázisú villanyóra lesz cserélve oda-vissza mérősre. Ha a 3 fázison megtakarítás van, akkor úgyis megnézik a H-Tarifamérőt is és azt is beleveszik az egyenlegbe. Én nem így emlékszem innen a fórumról. Nekem az rémlik, ha többet termelt a napelem a 3 fázisos órán, akkor azt xy Ft-ért átveszi az E.On , nekem pedig a H-Tarifa teljes egyenlegét ki kell fizetnem 23 Ft/kw áron.

Előzmény: peterch (65153)
peterch Creative Commons License 2019.02.19 0 0 65155

Utánna sem , ha nem változik a villany ára .  :(  Mint a lenti példám is mutatja .

Előzmény: tfe_tng (65154)
tfe_tng Creative Commons License 2019.02.19 0 0 65154

Ha (amig) van szaldo addig nem eri meg az akkupakk.

Előzmény: peterch (65153)
peterch Creative Commons License 2019.02.19 0 0 65153

    Szia !

 

 "" Mekkora költséggel lehet számolni karbantartás gyanánt, ami a megtérülést további évekkel kitolhatja? Nem beszélve az esetleges saldo eltörlésről, ami további éveket csúsztathat rajta...""

 

    Én kaptam jópár árajánlatot a hybrid rendszerre ,  háromfázisú üzemre .  7300 euró 3x4000VA inverterrel , 12 panellal Amerisolár 280Wp ,  48V 200A akkupakk , plusz minden ami kell hozzá . 10 -12 évet írnak az akkupakk élettartamára , ami jelenleg 2200 euró . Ha csak a 25 év futamidöt veszem , akkor minimum még két pakk . Tehát 7300 + 2200 +2200 = 11700 euró . Ha 80%-át megtermeli az elhasznált el.energiának évente nálam , az 2800kWh . Mostani árral számolva évente 2800 x 0,12 = 336 euró  évente . 34,8 év a megtérülés . Ha az állami támogatást is figyelembe veszem , ami erre a rendszerre 3250 euró , akkor a rendszer ára 11700 - 3250 = 8450 euró , megtérülés 25,15 év :(

    Így azt hiszem nálam felejtös a játék .

 

    Ha van szaldó , akkor azért jobb a helyzet :)

Előzmény: LanyUss (65150)
jeriko2 Creative Commons License 2019.02.19 0 1 65152

A telepítő vállalkozó elérhetősége hosszú távon nem tudom miért fontos, szerintem pár év után már a garanciát sem ő intézi.
A napelemek szerintem nem tudnak garanciálisan megsérülni, itt inkább vásárlásnál kell figyelni, hogy nagyon gagyit, illetve totál ismeretlen nevűt ne vegyél. A másik ami tönkre tud menni, az az inverter. Ezzel kapcsolatban nem tudok okosat mondani, az árak rendesen mennek lefelé, jönnek be új szolgáltatások - még sokat fog fejlődni ez a terület. A hosszú garancián túl inkább azt érdemes szem előtt tartani, hogy legyen aki a környéken ért hozzá, ne adj isten tudja javítani.

Előzmény: LanyUss (65150)
peterch Creative Commons License 2019.02.19 -2 0 65151

    Ha vársz még pár évet , akkor inkább egy   Toyota Mirai-t vegyél üzemanyagcellával . Erröl még a házadat is pár napig üzemeltetheted , ha tele a tank hidrogénnal :)

https//ssl.toyota.com/mirai/fcv.html

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (65136)
LanyUss Creative Commons License 2019.02.19 0 0 65150

Napelem rendszerről szóló cikkekben arra figyelmeztetnek, hogy olyan vállalkozó telepítsen, aki még elérhető 25 év múlva is! Ez szuper gondolat, de a mai változó környezetben ezt megjósolni lehetetlen. Melyik alkatrész esetében van feltétlen szükség a 25 évre? Gyártói garancia melyiknél van? Azt is olvastam, hogy az inverter max. 12 év, aztán csere. Mekkora költséggel lehet számolni karbantartás gyanánt, ami a megtérülést további évekkel kitolhatja? Nem beszélve az esetleges saldo eltörlésről, ami további éveket csúsztathat rajta...

agyarka Creative Commons License 2019.02.18 -1 1 65149
Az akkumulátor környezet terhelését, és a töltési veszteséget ( i3 ~20%) nem tudom hogyan számolták bele.

A YHSD még így is szép eredményt ért el, a P4 et ( és a többi újabb modellt) nem láttam a listában, bár az eredeti ADAC tesztet nem olvastam. A gumitesztjük botránya óta nálam elvesztették a hitelüket.
Előzmény: Törölt nick (65148)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.18 -2 2 65148

...és még koszolnak is bőven, nicsak.

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9073728

Előzmény: agyarka (65146)
agyarka Creative Commons License 2019.02.17 -3 1 65146
A Toyota - Lexus HSD k valóban tartós konstrukciók, és alacsony fenntartási költségű autók. Még a Prius I is különösebb gond nélkül fut, pedig elég régi konstrukció. A fejlesztési, szabadalmi költségek miatt érthető, hogy a Toyota minél több bőrt igyekszik lehúzni róla, a technológia életciklusának kitolásával ill. más gyártók felé tovább értékesítésével ( pl. Mondeo) .

Ugyanakkor vannak problémai is:
- A Lexus UX be a részecskeszűrő került,
- a zseniális nyomatékosztómű ( MTZ ben tisztán mechanikus volt) iszonyatosan tartós, de az elvéből adódóan jelentős veszteséggel dolgozik ( tudom, a HSD összhatásfoka számit, de ez korlátozó tényező)
- a PHEV tisztán elektromos üzem módban használva többet fogyaszt mint a Tesla, azaz borzalmas a hatékonysága,
- a töltési vesztesége is a rosszabbak közé tartozik.

Sima, önálló elektromos hajtásra képtelen mild hibriddel a Honda foglalkozik, meg a Continental fejleszt.
Előzmény: Törölt nick (65144)
tfe_tng Creative Commons License 2019.02.17 -3 1 65145

Valoban, de akkor most kepzeld el hogy ehhez kepest mennyit megy el egy tisztan elektromos ha kihagyod belole a komplex hajtasi lancot... 

Előzmény: Törölt nick (65144)
tfe_tng Creative Commons License 2019.02.17 -3 0 65143

Igazan szerencses vagy, nalunk villaval kellett enni a levest. Abbol is a kicsivel ;)

Előzmény: kiggyo (65142)
kiggyo Creative Commons License 2019.02.17 -3 2 65142
"Akkor most a befektetők nagykanállal esznek. :D"

Nem vagyok befektető, de én is azzal eszem a levest :-) lehet jó időben születtem jó helyen.
Előzmény: Törölt nick (65139)
tfe_tng Creative Commons License 2019.02.17 -3 1 65141

Aki idoben beszallt az igen. 

Előzmény: Törölt nick (65139)
tfe_tng Creative Commons License 2019.02.17 -3 0 65140

Jol erzem-e hogy jatszol a szavakkal, mert kb ugyanazt irtad le pepitaban. 

 

> ICEmotor/generátorral mégha rossz hatásfokkal és csökkentett tartós teljesítménnyel is.

 

Ize, ez ugye konfiguracio kerdese. Elmeleti sikon vizsgalva a dolgot semmi nem akadalyozza hogy ugyanaz az ICE/generator keruljon egy range extenderbe mint egy soros hibridbe. (mas kerdes hogy a gyartok mit csinalnak es mit epitenek be) A kulonbseg kizarolag a nagy akkupakk meglete, minden mas lehet ugyanaz. 

 

Ennek ellenere a tisztan soros hibridnek megvan az a hatranya hogy nem zold, mert nem kepes egyetlen kilometert sem menni benzin/dizel nelkul. Az altalad emlegetett 5l-es fogyasztas pedig nem sci-fi, siman vannak kocsik amik hozzak ezt (pl a 10 eves E60 bombim 2 literes dizel motorral, 130-al kozlekedve nagyjabol hozza ezt a fogyasztasi szintet)

 

Egyebkent letezik tisztan soros hibrid ? Nem remlik hogy hallottam volna mar ilyen normal kocsirol (a vonatokat most hagyjuk)

 

Hibrid hajtassal pedig (szerintem) az a legnagyobb problema hogy komplex a hajtaslanc, meg a sima belsoegesunel is osszetettebb. Ezzel elvesziti az EV-k legnagyobb elonyet, az egyszeruseget, ami miatt kevesebb a varhato szervizigenyuk / hosszabb az elettartamuk.

Előzmény: Törölt nick (65137)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.17 -5 1 65139

A tesla meg valahogy képes volt az  és x árából a model 3 tömegtermelését is beindítani, és most dől a lé hozzájuk.

Akkor most a befektetők nagykanállal esznek. :D

Előzmény: Törölt nick (65132)
9:3 Creative Commons License 2019.02.17 -1 1 65138

nem értem, miért csak a hátrányok gyűjteménye egy plug-in hibrid.

 

Nekem most van egy nagyobb utazós autóm, keveset használva, és egy kis Celerióm, amibe egy év alatt 25 ezer km ment bele ingázásból.

Na, pont e kettőt váltana ki ideálisan egy plug-in hibrid: a napi 50 km ingázás menne kvázi ingyen, amikor meg utazni kell, nem kell görcsölni a hatótáv miatt.

Ha lenne 10 millióm autóra, én biztosan egy ilyenre cserélném a mostani kettőt.

Előzmény: Törölt nick (65137)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.16 -2 1 65137

1. soros hibrid

 

ICEmotor-generátor-(pufferakku)-villanymotor 

 

Alapvetően benzin/dízel/gáz/etanol üzemű! 


A hajtás csak a villanymotor a generátorról. 

MINDIG működik az ICEmotor/generátor is és csak puffer egy kis akkupakk

 

A cél: ötvözni az előnyöket

- rugalmasság, kis fogyasztás és a tartósan nagy teljesítmény sem gond

- a remekül használható villanymotor (nyomaték/fordulat jelleggörbe, rövid idejű túlterhelhetőség) és váltó nélküli hajtás

- egyszerű, kevés üzemmódú ICE motor  

 

 

2. range extender

 

(töltő)-akku-villanymotor-(ICEmotor/generátor) 

 

Alapvetően villamos üzemű!

 

A hajtás csak a villanymotor az akkuról. 

Az ICEmotor/generátor csak időszakosan, szükség szerint működik.

Range-extender módban korlátozott a tartós teljesítmény.

 

 

A cél: növelni a hatótávolságot amit az akkupakk korlátoz, egy ICEmotor/generátorral mégha rossz hatásfokkal és csökkentett tartós teljesítménnyel is.

- rugalmasság, extender módban jelentős fogyasztás, miközben a tartósan nagy teljesítmény gond

- a remekül használható villanymotor (nyomaték/fordulat jelleggörbe, rövid idejű túlterhelhetőség) és váltó nélküli hajtás

- egyszerű, kevés üzemmódú ICE motor

 

 

--------------

 

Más kérdés, hogy mostanra egy harmadik verzió terjed el a HIBRID hajtás.

Ami egy öszvér megoldás a jó és jelentős részben a kevésbé jó részek (pl. a drága-bonyolult ICE motor, váltó, kuplung maradt) ötvözete.

 

Ebből is két változat van igazából.

- a nem tölthető, egészen kicsi akkupakkal és pár km csak akkus  üzemmóddal

- a konnektorból tölthető akkus, nagyobbacska akkuval és jellemzően ~50 km csak akkus üzemmóddal

 

Szerintem ez a fajta hibrid nem igazán optimális megoldás, a hátrányok gyűjteménye.

mert elsősorban az elkúrt "zöld" szabályozás miatt léteznek.

Ezért gyorsan fognak kihalni, amint beindul az e-autók tömeges gyártása.

Előzmény: tfe_tng (65127)
tfe_tng Creative Commons License 2019.02.16 -1 0 65135

Egyenlore csak rozsaszin kod amit irsz, tenyleg a hosszu tavu tapasztalat lenne erdekes.

 

A kozponti tablet meg ize. Audinal sem tetszik feltetlenul hogy a fizikai gombokat lecserelik touchscreenre es mindenkepp oda kell nezned ha valamit csinalni akarsz, de ugy tunik hogy ez a trend. Mondjuk infotainmentben fenyevekkel a nemetek elott jar a tesla, ebben egyetertek. 

Előzmény: Törölt nick (65133)
kiggyo Creative Commons License 2019.02.16 0 1 65134
Pont ezért írtam, hogy hiába könnyebb, kisebb nem lehet egy határ alá lemenni valós körülmények között. Akkor miért ne legyen ott egy kis plusz lóerő ha előzni kell?
Előzmény: a8lang (65129)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.16 0 0 65133

Akit esetleg érdekelnek a model s-es tapasztalatok, itt írtam róla hosszabban: https://passziv.net/showthread.php?t=609&page=6&p=21419#post21419

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.16 0 1 65132

Ámen! Látom ugyanazt tapasztaltuk meg az elmúlt időszakban ;) S85 hátsókerekes az enyém. Volt nállam Leaf is régebben, az is már egy más világ fosszilis után.

 

Látom komoly érdeklődésnek örvend itt is a téma. Nagy változás zajlik, eddig a német autógyártók nagy lemaradásban vannak. Amit a sela hat éve tudott,  mainapig nem tudtják még gazdaságosan legyártani. A tesla meg valahogy képes volt az  és x árából a model 3 tömegtermelését is beindítani, és most dől a lé hozzájuk.

Előzmény: a8lang (65074)
Poc2 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 65131

Az asszony ford ka-jában egy éve cseréltem olajat meg szűrőket!Azóta csak megy.A focus ugyan az.Olaj plusz a szűrők.A ka 6,5liter benzint,a focus ugyanennyi gázolajat kér!Persze vettem rájuk gumikat,is,meg pollenszűrőt is,de azokat a villanyos is kéri!

Előzmény: Törölt nick (65119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!