Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
U.i.: Persze arra vigyáznom kellett, hogy ne legyen "hurok" a pályában, de... Semmi egyébre! 25nm -es szobában böszme nagy, kacskaringós, kitérőkkel, váltókkal tarkított pályákat építettem. A 2 banándugós vezeték vitte az egészet. (Remekül.)
Köszönöm szépen Sanyinak a pontosítást. Az előzőekben elfelejtettem megírni, hogy az Állami Pénzverő a gyártás során eleve egy hibát beépített. A szakaszoló kapcsolókhoz a vezérlő dobozon I; és II-III. jelölés van. Ezzel szemben a kábelkötegek dupla dugóján I-II. jelzés áll, valamint van egy szabadon lévő egyes dugós vezeték. A helyes bekötés: I. jelzésű hüvelybe a szabadon lévő dugót, a II-III. jelzésű hüvelybe a I-II jelzésű dugót kell dugni. A szakaszolt sínek működése a következő.: hosszú egyenes szakasz I. (ide jön az egyes dugós vezeték.) ; a kitérős ág a váltók között II. és a váltók között az egyenes ág III. Remélem mindenkinek sikerül és működni fog minden.
Bocsánat, Zoli javaslatait csak a Graetz híd paramétereivel kapcsolatban korrigálnám. Szerintem 10A-es böven elegendö lenne, viszont a zárófeszültséget inkább 100-150V-ra választanám a visszaható tranziensekböl esetlegesen eredö meghibásodás elkerülése végett. Üdv! S.
Annak idején a Pannónia tervezői nagyon komplex dolgot szerettek volna, ezért elég bonyolult lett a kábelezés, ahol minden összefügg mindennel. Ezért nem mindegy, hogyan dugod be a dupla dugókat a vezérlő dobozba. Amennyiben van kezelési utasításotok, el kell olvasni. Sajnos én ezt elmulasztottam és csak a kapcsolási vázlat alapján dugtam össze mindent. Az eredménye meg is volt, mert a váltók világításán kívül semmi sem működött. Nagyon fontos, hogy a dupla dugókon lévő fehér pötty felfele legyen és a váltókba mind a világítás, mind a vezérlés színes dugói kerüljenek. Ezen kívül a vagon szétkapcsolók hüvelyeibe is a megfelelő színű dugót kell dugni.Nagyon ajánlom a vezérlő doboz szétszedését és az összes nyomógomb alatti érintkező megcsiszolását. Ugyanis a gyártástól eltelt hatvan év alatt minden eloxálódott. Ajánlatos a dobozban lévő nagy szelén blokkról jövő kimenő egyenfeszültséget is ellenőrizni egy műterhelés ( 24 V ; 20-30 W izzó ) és egy műszer segítségével. Terhelten a kimeneten 24 V egyenfeszültséget kell mérni a trafó maximális állásánál. Amennyiben ez jelentősen kevesebb, megérett a blokk a cserére. Helyette egy - pár száz forintért kapható - legalább 50 V 20 A teljesítményű Greatz blokkot érdemes berakni. Sok sikert!
A képen látható kábel nem eredeti. Az eredetinek az egyik végén egy "S" jelű mini villásdugó volt, 3 mm.-es csapokkal, ami a vezérlőszekrény "S" jelű hüvelypárjába csatlakozott, a másik végén egy piros, ill. egy kék színű, 2 mm.-es banándugó, amik a sín hüvelyeibe csatlakoztak.
Sziasztok! Volna esetleg olyan aki segítene nekem felértékelni egy nagyon szép állapotban lévő Pannónia szettet, plussz hozzá tartozó kocsikat, síneket trafót, váltót stb. volna erre lehetőség? Vaterat más aukciós oldalt próbáltam de nem igazán sikerült... Ritkán vannak fent és az ár jellemzően nem elérhető. köszönöm a válaszokat!
tulajdonképpen ez is egy jó megoldás, ami az "átlagoláson" alapszik. Mivel itt csak félodalas, félhullámos egyenírányítás van az egyik vagy a másik kapcsolási irányban, ezért csak az AC tápfeszültség fele energiája kerül az állítómágnes tekercseire, amelyet azok szépen átlagolnak és olyan mintha alacsonyabb feszültséggel lennének meghajtva.
Lehet még túl alacsony is lenne ez az átlagos energia, ezért kerülhettek a kondik a javított kapcsolásban, amelyek a kimaradó félhullámok alatt látják el egy kis többletenergiával a mágneseket, amelyek így már kielégítö módon üzemelnek.
Egy ellenállás vagy mágnes- vagy motortekercs esetén a megadott feszültséghatárok nem abszolút limitek, hanem az átlagos, megengedett energiafelvételre, energiaszükségletre utalnak.
Örűlök a hozzászólásoknak, hiszen ezekből lehet tanulni. A neten találtam képet az LGB 12010+12030-as kombinációhoz ajánlott standard ill. továbbfejlesztett illesztő kapcsolásról, de nekem csak az LGB 12010 van, a kiegészítőre nincs szükségem.
Namost az LGB 12010-hez DC 14-17 voltot írnak elő, az ábra szerint az áramkör tápfeszültsége AC 18~24 volt lehet. Mindegy, a puding próbája úgyis az evés, de ez a kütyü kicsit drága ahhoz, hogy csak úgy elfüstöljön. További hozzászólásokat is szívesen veszek, bár az Ohm-törvényt én is ismerem...
Ahogy korábban írtam, a PV -hez nem kell semmi ellenállás. Zsolt LGB-hez akar használni a 24 V szekunder feszültségű más gyártmányú trafót. Azt nem tudom, hogy az LGB váltó mennyire igényel stabil feszültséget , de a kívánalom egyszerűen 20 V, aminek az egyik megoldása egy műterhelés. A többi már csak Zsolttól függő cizellálás, amihez mindketten adtunk ötleteket.