Tegyük fel, van két azonos oszlop/kapu, azonos tudású Hörmann vagy Proteco, vagy egyéb márka, gyorsabb lesz egyik vagy másik márka? Az, hogy gyorsabban nyit pl. 2 másodperc eltéréssel, az nem mérvadó. (szerintem)
Fontos, hogy megbízható legyen, ne álljon meg ne gondolkozzon.
Nálam egy 310-es (155+155) kaput fog mozgatni, az oszlop is keskeny, remélem rendben lesz.
Az szerintem nem olyan borzasztó, több idő ha ki kell szállni kinyitni majd becsukni. Mennyi idő egy másik típus nyitása, ami más márka pl proteco és ezzel kb azonos tudású?
Nem hiszem hogy 10 sec alatt kinyit a másik.
Egyik ismerősöm kapuja proteco, kb 20 éves de kb 10 éve is ugyan azokkal a hibákkal küzd amivel most is. Nyilván neki már régi, de neki elég rendszeresen gondja van azzal hogy nem nyílik, nem csukódik....
Szia, köszönöm válaszod, nem hordom zsebben és nem is az olcsóbb fajtájú elemeket használtam, ezért sem értem. Beszéltem egy másik ismerősömmel, nekik tavaly előtt ugyanazt a típusú kaput szerelték be és még azóta is a "gyári" elemeket használja nekem ez már a 3. garnitúra. Számomra ez érthetetlen...
Kiváncsi lettem, és megmértem az időt. Gombnyomástól végállásig 25 másodperc a teljes nyitás vagy a zárás. Kétszárnyú kapu, 4 méteres szélességnél középen 15 másodperc a gombnyomástól, mire már átfér az autó. Egy hónap híján nyolc éve megy, és biztos, hogy túl van már 10000 nyitáson és ugyanannyi záráson.
Nekem az egyik távirányítóban az első elem pár hét alatt lemerült, de utána már bírta. Most egy évet tuti kibírnak az elemek, az egyik napi szinten többször van használva, a másik ritkábban.
Az sem mindegy, milyen minőségű elemet teszel bele, az olcsó elemek sosem bírják olyan sokáig.
Ha esetleg zsebben hordod a távirányítót, lehet sokszor véletlenül megnyomódik a zsebedben, az is tudja meríteni.
Utcáról befelé nyílik, bal oldali az első nyíló. Lehet egy wifi modul nem ártana hozzá, de azt később is be lehet szerelni. Az útra nem lóg ki az autó, ha csukva is van a kapu, előtte mögötte 40-50 cm, tehát hazaérve ráér a turbo pihenni ameddig is nyílik.
Nálam fontosabb, hogy megbízható legyen és remélhetőleg tartós.
Nem mértem meg, de másodperceket, persze. Kétszárnyú befelé nyíló van nekem, utcáról nézve jobb szárny nyílik először, és mind a kettő 100 fokra nyílik ki. Olyan 40 méterre nyomom a gombot, onnan már stabilan viszi, aztán balra ráfordulok a beállóra. A kapu elé érve még szerintem 2-3 mp. mire középen vagy attól kicsit jobbra már átférek, de még nyílik a kapu tovább. Ha teljesen az utca felől nézve a bal szárnynál mennék át, arra még várni kellene.
Tehát a gyakorlatban attól is függ, egy vagy kétszárnyú, és hova haladsz tovább, melyik szárny nyílik először, stb.
Én megvagyok vele, nem idegesít, nekem megbízható. De ha ugyanezt a balrát egy forgalmasabb úton kellene csinálni beálló nélkül, ahol hátulról és szemből is jönnek, meg esetleg a járdán is, és blokkolom a forgalmat balra indexelve, akkor erősebb szempont, hogy gyorsabb legyen. Ha nem kell az úton állni, akkor szerintem nem.
Az igaz, hogy valóban nem valami gyors. Ha olyan helyre menne, ahol problémás a ki-be hajtás, vagy ha foglalod a járdát, akkor ez fontos lehet. Én olyan utcában lakom, hogy alig van forgalom, és azt se zavarom mert elférek a beállón, de én is úgy érzem, hogy lehetne gyorsabb a nyitás és a zárás is.
Az általad említett Proteco motornak a rossz híre az olcsó felhasználók, és az olcsón telepítő emberek miatt van. A leggyengébb pontja a vezérlés! Mivel általában nem gyári (Q80), hanem a magyar webshop által hozzárakott olcsó sz@r (GG). Gyári vezérléssel klasszisokkal jobb!
A hörmann jó választás, de bármi mást választasz, azt is tudod a hörmann távokkal vezérelni, egy átalakító segítségével.
Nézd meg ezt a 2015-ös hozzászólásomat http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137655793&t=9111282 A kapu azóta is gond nélkül megy napi kb. átlag öt nyitással, hétköznap 4, hétvégén meg 4, 6 vagy 8. A távirányítói is mennek, az egyiknek a kék visszajelző lámpája néha nem világít, pár napig, aztán utána megint világít hónapokig, pedig az elem jó. Kézzel nyitni csak áramszünetkor kellett.
Motoros nyitást szeretnék a kapura szerel(tet) ni. Gondolom csak akkor van garancia a szettre, ha azt nem magam szereltem fel.
(vagy ez nem úgy van mimt pl a klímáknál?)
Egy Hörmann garázskapu van a garázson, a kerítés két szárnyas kapura is így talán az azonos márka lenne a kényelmes választás.
Egy ismerősöm Protecoval küzd, de rendszeresen látom, hogy ki kell nyitni kézzel a kapuját, mert valami bibi van vele. (a Proteco kevésbé ajánlott mint pl a hörmann?)
Azt nem vetném meg, ha a jelenlegi garázskapu nyitó táv. Nyithatná a másik kaput is.
A kapu nem nagy (2m alatt/szárny, és 100kg alatt/szárny), a nyitások száma 3-4 max /nap.
Amennyiben pl Rotamatic 2, akkor érdemes a 2P vagy a 2PL-t nézni?
Nálam is ilyen, állítólag a kuplungot kéne cserélni.
Nagy ritkán kicsit visszanyílik magától (kb. fél évente egyszer), azon kívül nyit-zár rendesen. Még nem vettem rá magam, hogy szétszedjem, hogy állítható-e. Ahogy néztem, egy kuplung nem olcsó mulatság, amíg működik, együtt élek vele.
egy olyan problémám lenne hogy van egy proteco uszokapu nyito motorom és a teljes bezárás után valamikor megfogom és kézzel eltudom húzni kvázi ki tudom nyitni ez mi okozhatja ezt a problémát ? koszonom a segitseget
Nem megfelelő oda a motor! Ennyi! A többit rátok bizom. Oda nagy terhelésű motor kell, magas üzemidővel, 230V-os motor nem lesz jó. Ráadásul túl fog melegedni mindig!
A kissebbeik tömszelencében mi van? Az lehet a kuplung kioldó is! Képen sajnos nem jól látszik. Ha nem az, akkor burkolat le és alatta lesz, bár ki kellen vezetve lennie!
eddig értem, de nem írják le sem azt, hogy mi micsoda (ti melyik csapágyra gondoltok, egyáltalán melyek itt a csapágy(ak)?
Az 5 és 13 azok csapágyak?
vagy a négyben van beépítve?
Hol érdemes zsírozni? GOndolnám az ábra alapján, hogy a legkényesebb a motor-áttétel között, illetve az orsós tengely (bocs, nem tudom a szakkifejezéseket)