Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zombi112233 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 6797

Szia! Ezek a rohadások hol vannak konkrétan? A toronycsapágy csavarrjainak átvezetésén? Az acél és az alu nem szeretik egymást. Ahol érintkeznek, ott erősebb a rohadás mint onmagában. 

Javítani sztem ugyan úgy lehet mint az acélt. Letakarit, lefest. 

Előzmény: Törölt nick (6784)
freeeride Creative Commons License 2021.11.28 0 0 6796

Sziasztok! nekem régen egy e36os bmw-vel volt hasonló problémám. Szerelők is csak vakarták a fejüket.. nagy nehezen felfedeztem, nem odavaló csöveket. Vékony, vákuumcsövek voltak (2db), ulólag beleszerelték, és valami környezetvédelmi szempontból valamit javított az emisszión (német import volt). Valahol kilyukadhatott, és dadogott, meg elment az erő véletlenszerűen. Egyébként annál a kocsinál ha kihúztam járó motornál a nívópálcát rögtön elkezdett dadogni. A Te nívópálcád is érdekesen áll... próbáld meg ledugózni légmentesre a pálca csövét, hogy mit csinál...

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.25 0 0 6795

Így csatlakozik a homlokfalhoz:

Pálcát pedig a homlokfalba dugod és máris jó lesz a hossza.

 

Igen kértem a teljes felújítást.

Előzmény: betamasA2 (6794)
betamasA2 Creative Commons License 2021.11.25 0 0 6794

A cső nem ér fel eléggé/hiányzik onnan valamilyen alkatrész, ami rögzítené. Ettől a pálcát még be kéne tudni tolni. Nem tudom mit okoz, hogy ott tömítetlen a rendszer... azon kívül, hogy most amíg a vákuum hibát kerestem, feljött ott az olaj. :(

 

Megrendeled a motorfelújítást?

Előzmény: Törölt nick (6792)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.25 0 0 6793

Kicsit döcögősen és lassan, de végre megkaptam a motor felújítás gépműhely árajánlatot.

Hengerfúrás, új dugattyúk, főtengely köszörülés, összes csapágy és csapszeg csere, minden szelep és szelepvezető csere, vezérműtengelyek fémszórás, vezérműtengelyház vonalfúrás, síkolások. Hosszú tételes részleses árajánlat. Tételenként teljesen reálisnak elfogadhatónak látom az árak. Viszont sok kicsi sokra megy: nettó 345.303

Hidrotőkéket viszont nem írták bele, most nem tudom hogy kifelejtették, vagy azokat jónak látják, vagy az nem gépműhelyes hanem szerelői feladat...?

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.25 0 0 6792

Pálcák szoktak törni. Dízelben is benzinesben is. Azthiszem a dízelben találtam 2db-ot mikor levettem az olajteknőt.

AUA-nál mutatom milyen a csonkja. A csonknál megbonthatod és kihúzod a régit ha benne maradt.

 

Miközben ezt megírtam néztem hogy nálad nem is ez a gond! Az a pálca eredetileg a motortren kívül kellene hogy legyen. Mivel nincs az eredeti helyén, szimplán hosszú. ?!

Előzmény: betamasA2 (6791)
betamasA2 Creative Commons License 2021.11.25 0 0 6791

betamasA2 Creative Commons License 2021.11.25 0 0 6790

Néhány cm ültetés?:) az enyémnek is elképesztően puha a hátulja. Ha egyszer elindul, ezt is megnézem.

Az előbb locsoltam ki egy kis olajat, mert a nívópálca nem megy a helyére. Lehet, hogy beletörték az előzőt? A cső vége sem rögzül a helyére, csak ott lifeg. Ott a képen, hogy hol akad el.

Előzmény: Törölt nick (6789)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.24 0 0 6789

Előzmény: Törölt nick (6784)
betamasA2 Creative Commons License 2021.11.24 0 0 6788

Remélem egyszer majd olvassák a topicot:) köszi az eddigi válaszaidat!

Előzmény: Törölt nick (6787)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.24 0 0 6787

ui.: én csak a saját autóimat baszogatom, vannak itt sokkal hozzáértőbb, tapasztaltabbak is.

Előzmény: Törölt nick (6786)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.24 0 0 6786

"A csövek szerintem oké állapotban vannak."

Nálam az volt a gond a csövekkel hogy el voltak érve az olajtól, egyben voltak de egészen felpuhultak, aztán a járó motor, laposra összeszívta. (Bár jelenlegi hibádhoz valószínűleg nincs köze)

 

"Elképzelhető, hogy a szelepek vannak elkokszolódva, és az okozza?"

Ha az fsi tfsi tsi féle kokszolódásra gondolsz, itt nem szokott ilyen gond lenni. De egy kompresszió és/vagy nyomásveszteségmérést meg kellene nézni. 

Ha kiderül hogy a motor egyébként jó, akkor VCDS diaggal keresném tovább a hibát.

Előzmény: betamasA2 (6785)
betamasA2 Creative Commons License 2021.11.24 0 0 6785

Leszedtem az olajleválasztót! Valaki már "javította", a tömítések össze voltak kenve szilikonnal. A csövek szerintem oké állapotban vannak.

 

Egyébként míg ment, nem volt lomha az autó. Először csak úgy jelentkezett a hiba, ha alapjáraton hagytam ketyegni kb 20mp-ig. 20mp után lett egyenetlen a járása, és jelentek meg a visszajelzők. Mostanra azonnal történik mindez.

 

 

update: kicseréltem az olajleválasztót, + injektort tisztítottam, és maradt a két hiba. alapjárat 1200 körül ugrál, az intake manifold nyomása 580mbar körül van, a pillangószelep állása 7%, gázra szinte nem reagál. Elképzelhető, hogy a szelepek vannak elkokszolódva, és az okozza?

Előzmény: Törölt nick (6779)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.23 0 0 6784

Legújabb kalandjaim: Gólyaláb, rugó, toronycsapágy, recs-rop.

Toronyszilent szétrohadva, háromból két csavar csak flexel jött le (nem volt leányálom leszedni):

Octi19, igazad volt, tényleg tud rohadni az alu kaszni is:

Mivel lehet ezt az alu oxidot megállítani???

 

 

Stetten Creative Commons License 2021.11.20 0 0 6783

Sziasztok

 

Tud valaki jó állapotban lévö  eladó 1.4 PDTDI A2-est? 

 

 

Stetten Creative Commons License 2021.11.20 0 0 6782

De, nagyon is lehet. Ez konkrétan egy olajhűtő. 

Előzmény: Törölt nick (6781)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.19 0 0 6781

Nem lehet hogy ez inkább egy natur, víz-olaj hőcserélő, és az a funkciója hogy hűti a motorolajat?

Előzmény: Mészáros András (6780)
Mészáros András Creative Commons License 2021.11.19 0 0 6780

Erről már hallott valaki? Olaj szűrő elé szerelhető előmelegítő! Szívesen beszerelnék egy ilyet a" gép-csajba"! A kipufogó gáz így tesz egy kis jót is,nem csak belepöfög a légszűrőbe.....

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.17 0 0 6779

Szia! A konkrét hibakódokon kívül:

Lent hátul a pcv/olajleválasztónál szokott folyni, és falslevegőt szívni. A felfele jövő csövei is tönkre szoktak menni. Teljes pcv és csöveit is érdemes cserélni, ha még nem tetted meg.

Ha megszüntek a hibakódok+pcv cserélve és még mindig nem jár szépen, +lomha az autó. Első lambdaszonda csere. (univerzális nem jó, drága gyári javasolt. Én megkockáztattam aliexpresses kínait, jól működött míg a motor tönkre nem ment)

Előzmény: betamasA2 (6778)
betamasA2 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 6778

Sziasztok!

 

 Nekem is AUA 1.4 van az A2-ben. Már vakon szedem le a folytószelepházat, meg a sallangokat. Hibakód szerint:

 

P1553 Altitude sensor/intake manifold pressure: implausible ratio, 35-30, intermittent

P1504 Air intake system: leak detected, 35-00

 

A jelenség a "szokásos": egyenetlen járás, használhatatlan az autó. Műszerfalon ABS és ESP lámpa világít.

 

A vákuumszivárgást nem találtam meg, a következőkön vagyok túl:

- szívósor tömítés csere

- folytószelep tisztítás, tömítés csere

- nyomásmérő szenzor csere

- házi megoldással füstös vákuumszivárgás keresése: nem találtam semmit

- féktisztító fújkálás: semmi

- ledugóztam először az EGR, másodszor a fékrásegítő, majd a tank felé menő vákuumcső végét: semmi

- generátor feszültség rendben

- az olajbetöltő sapka tömítése nem friss, de a füst tesztnél nem szivárgott, nem lötyög

- a folytószelepet nem kameráztam be, nem tudom mit csinál amikor alapjáraton van a motor. Diagnosztika szerint az adaptáció rendben... miután újracsatlakoztatom, csak ráadom a gyújtást, és hagyom pár percig. 

- carport a diag szoftverem, mással még nem néztem

 

Egyébként a jelenség úgy kezdődött, hogy alapjáraton durván járt a motor mire bemelegedett. Most már nem kell megvárni, hogy meleg legyen, a gázra furcsán reagál, az alapjáratot felemeli.

 

Van ötletetek mit próbálhatnék még meg? Ha a 16. kerület környékén ismertek hozzáértőt, azt is szívesen várom. Saját lábán valószínűleg nem megy messzire az autó.

 

Üdv,

Tamás

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.16 0 0 6777

Két fajta AUA motor van. Van elöl önindítós mint az A2-ben, és van hátul önindítós mint a polo-ban. Nem csereszabatos.

Amíg nem jártam utána, én is azt hittem simán találok fillérekért másik motort, de eddig nem jártam szerencsével. Csupa hulladékot árulnak bontóban, látom hogy folyik a vezérműtengely szimering, látom hogy szét van feszegetve az olajgomba csatlakozója, ezeknek oka van, szétszedett rozsdás! motorokat is árulnak. Donor autók meg remegnek, kerepelnek 1000el. Kompresszió és olajnyomásmérővel mentem autókat venni, de még addig sem jutottam hogy a műszereket elővegyem, olyan hangjuk volt. Donor skodákat, seatokat 300.000ig, donor A2-ket 500.000ig nézem, mind szar volt eddig.

Előzmény: Mészáros András (6776)
Mészáros András Creative Commons License 2021.11.16 0 0 6776

Szerintem a felújítást el kéne engedned! Én látatlanba azt mondom hogy minimum 150-250 közti összeget fognak kérni! Az aua motor mindenben is van! Golf,polo,seat,skoda,stb... Sokkal egyszerűbb donort nézni/vadászni vagy egy felújított vagy jó állapotú hengerfejet! A donor motor egyébként azért is jó dolog mert akkor a régi motor is megmarad alkatrész forrásnak,vagy ráérősen azt is el lehet kezdeni rendbe szedni tartaléknak! Szerintem fussál neki még egyszer!

Előzmény: Törölt nick (6775)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.16 0 0 6775

Ma otthagytam a szétszedett AUA motort a szakálmetálnál. Pár nap múlva adnak árajánlatot. Egyenlőre annyit mondtak hogy a vezérműtengelyház javítás fájdalmas lesz, típushiba. Vonalfúrással nagyobb átmérőre fúrják a házat és fémszórással hozzávastagítják a vezérműtengelyeket. Kíváncsian várom mennyire eszement összeget mondanak. Néztem bontott motorokat és donorautót is, eddig mindegyikről ordított hogy szarabb mint az enyém. Most kezdem igazán értékelni hogy a pdtdi 3hengeres és a 16 szelep helyett csak 6 szelepes. Marhára nem mindegy motorfelújításnál.

Előzmény: Törölt nick (6762)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.12 0 0 6774

Ma elővettem a téli kereket, 3db le volt engedve nullára teljesen. Némi fejvakargatás után beraktam őket a fürdőkádba, az alufelni és a szelep között engedett mindegyik. Környékemen 3 gumishoz is elmentem de egyiknek sem tetszett a gondolatom hogy mostanában kellene szelepet cserélni. Viszont az utolsó adott szelepeket. Kicseréltem házilag, mind a 4 alufelnin (hogy egyforma legyen a 4. is). Elsőre nehezen akart sikerülni de aztán belejöttem. Beraktam teherautó alá és emelővel nyomtam össze a gumit, brutális erő kellett hogy lepattanjon a peremről. 2.-3.-4. már egész gyorsan megvolt. Szétszedés után látszott, hogy azért eresztettek, mert az alufelni furat felülete porrá oxidálódott. Kikapargattam az oxidot aztán beleraktam az új szelepeket. Örülök hogy sikerült, + spóroltam kb tízezret. Mondjuk azt nem javaslom hogy más is házilag szereljen gumit, nem könnyű mesterség :)

wyxen Creative Commons License 2021.11.12 0 0 6773

:)

Igen!

 én is azt gondolom h ez az 1.4 es punto motor ha vigyáznak rá sokáig elmegy, az enyémre nem vigyáztak előttem de most h ki van cserélve a vezérlés vízpumppa, gyertyák kábelek hengerfej tömítés....

ha már hengerfej le megnézük, a hidrotőkék jók kemények... remélem elmegy egy ideig 

kaszni szerintem kérdés nélkül a legmenőbb ebben a kategóriában...

és így mindennel együtt vagyok kb egy milliónál... (vételár + szervízek)

 

 

Előzmény: Mészáros András (6772)
Mészáros András Creative Commons License 2021.11.11 0 0 6772

Fel a fejjel! Legyél pozitív! Gondolj bele másnak 3-4 éves tele elektronikázott autójának a turbója/kettős tömegűje több mint neked a hengerfejezés! A kaszni ráadásul örökké való!! Én 100xor belekezdenék a te autód szerelésébe mint vegyek egy mai felfújt,lejáró szabatos,rohadó fost!! Ez egy szeretni való szuper autó!! Szerencsés akinek van! (az költheti másra is a pénzét!)

Előzmény: wyxen (6769)
Mészáros András Creative Commons License 2021.11.11 0 0 6771

Előzmény: Number-1 (6767)
Mészáros András Creative Commons License 2021.11.11 0 0 6770

Mellékeltem egy képet! Ezen a bekarikázott részt kell nézni, a trafó teljes (alsó-felső) területén! A műanyag ki van repedve és akár a fém ís látszódhat! Tehát mindenképpen látni fogod a hibát ha van! Ez a trafóról készült kép,bár felül ép,az alsó részén szét repedt és így hibás! Lesz időm leszedem rendesen és megosztom,de mondom látni fogod a hibát ha van!

Előzmény: Number-1 (6767)
wyxen Creative Commons License 2021.11.11 0 0 6769

Hát sziasztok...

 

Hengerfej...

Szétszedte... egyéórtelmű...

Ami miatt szomorú vagyok (azon túl hogy hengerfej...) hogy kb 1000 km-el ezelőtt cseréltem olajat... ami vizes úgyh az is csere újra... meg a szűrő...

(meg vezérlés vízpumpa indítókáébel gertya... mondjuk ezek maradnak... )

 

ki sem merem számolni.

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.10 0 0 6768

Tudtok esetleg olyat, hogy üléshuzat garnitúrát hol érdemes venni? Univerzális nem érdekel, csak olyan ami tökéletesen passzol a 4 ülésre. Van ami bevált, kipróbált?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!