Én is néztem már, hogy jó lenne kifesteni, a tuning panel tervezésekor ezt is ki akartam szedni. Arra jutottam, hogy az ablakba van bepattintva, amit ki kéne szedni, hogy ezt ki lehessen venni. Mivel az ragasztva van és van rá esély, hogy hamarabb törik az ablak vagy a kaszni, mint a ragasztás, így én arra jutottam, hogy számomra nem éri meg kiszedni. Az ablak amúgy is könnyen reped, nekem sajnos az MDa megrepedt, habár szállítás közben. Ha bátor vagy megpróbálhatod, de csak óvatosan ;)
Nem bántásból mondom, de ott sem megy magasabb szinten a diskurzus, mint pl. itt. Annyi különbséggel, hogy ott ők 2-3x többet keresnek ugyanennyi tudással...
Csak a találgatások mennek, ép panelről fotót/kapcs rajzot senki nem tett be.
Valami ZIMO/16V-os kondival riogatnak (ami ha jól van bekötve nem lehet gond).
Egy normális számolós hozzászólás pont azt támasztotta alá, amit én is gondoltam 300mA össz áramfelvétel nem okozhat égést, a hiba valahol másutt - AKÁR a modellező terepasztalán is lehet.... miért is? A szerelvény hosszú, egy nem megfelelően "összeBoosterezett" sínátmenet elég hosszú ideig fűtheti az áramfelvevő rendszert, ami nem 3A-re hanem 0,3-ra van tervezve.
Ebben a nagyon összetett vasútmodell rendszerben is mindenki plug-and-play-t vár, aztán csodálkozik, ha nem megy...
Ujabb beszelgetesekre szeretnem felhivni a figyelmed a Roco Nightjet 2 tuz kapcsan a Stummiforumon amit folytattak a mglevoben. Privat analizisek, megfigyelesek.
Újabb kérdés: Symoba-féle kinematikát honnan érdemes rendelni? Ha jól látom, hazai bolt nem forgalmazza, külföldről viszont elég húzós tud lenni a szállítás
Ja persze, a legtöbb asztalra elegendő lenne két-két bejárati és közös kijárati jelző. Ha valaki cizellálni akarja, lehetnek egyéni kijáratok is, de ott már elég furán mutat, ha a kijárat ugyanannak az állomásnak a bejáratára ad előjelzést, így jöhet is a kompromisszum: az alagútban eltűnő pálya a "világot" jelképezi, így nem kell előjelzés :)
És persze ott van az a kérdéskör is, hogy míg a vasútmodellezők mondjuk 80%-át zavarja, ha egy kocsin egybe van öntve a kapaszkodó, ez a 80 rendre feleződik, ha áttérünk az R2-es íveken közlekedő Y-kocsikra, üvegmosó fenyőfákra, vagy jelzők hiányára :)
Tapasztalatból tudom, hogy el lehet olvasni az F1-nek csak azt a részét is, ami a jelzésképekről meg azok jelentéséről szól :)
De persze nyilván itt megérkeztünk ahhoz az örökzöld témához, hogy mi számít vasútmodellezésnek és mennyire kell vagy lehet pontosan modellezni a vasúti környezetet, pláne vasútüzemet, amit úgyis mindenki magának dönt el a saját szórakozására. Engem érdekelt, utána néztem, nekem amúgy kinézetre is otrombák ezek a jelzők, de a jelek szerint van rá kereslet, innentől a kutya ugat
A legtöbb, nem modul rendszerű asztalnál azért nem is biztos hogy be kell tartani pontosan az F1et, főleg ha két állomás közt nincs két szerelvény hely. :)
Elég érdekesen nézne ki egy dilikör tele ismétlőjezőzve :D
Azért hozzá kell tenni, hogy ezek a torz jelzők eléggé régóta a Vamitools kínálatában vannak, még azokból az időkből, amikor olyan cikkeket is árultak, amelyek meglehetősen emlékeztettek bizonyos ingyen letölthető 3D projektekre. Nem kizárt, hogy e jelzők alapjai is valami ingyenes 3D-objektumok voltak, picit átrajzolva.
És hogy miért vannak évek óta porondon? Lássuk be, az átlag magyar modellező nem igazán ment utána a jelzésképek, jelzőzések szabályainak, csak annyit tud, amennyit a KRESZ ír a pirossárgazöldről, meg hogy néha van még egyéb színes lámpa is az oszlopon... szóval megveszik.
(Figyelem, a fentieket a rossz májam pötyögte be a nickemmel visszaélve :)
"Miért van hívójelzés előjelzőn? Miért van hívójelzés ismétlőjelzőn?"
Ezek is jogos kérdéses :D Mondjuk ettől függetlenül nem igazán tudom hova tenni a dolgot, mert hát semmibe nem került volna megnézni legalább pár jelzőkről készült fényképet és legalább az árbocra tervezni...
"Ha meg olyan jelző kell, aminek az oszlopa sem (zavaróan) túlméretes, és nem is drága (a Vamitools "olcsó" és "drága" jelzői közé van belőve), akkor ott vannak a Miniboxról rendelhető jelzők."
Ha az ugyanaz, amit az FMH Börzén is szokott árulni a készítő(?), akkor ismerem, van is belőle egy kisebb készlet (bár sajnos nem készül már el a terepasztal, amihez bevásároltam őket).
Miért van hívójelzés előjelzőn? Miért van hívójelzés ismétlőjelzőn? Aki ezeket összerakta, fogalma sem volt az OSzZsD-jelzésrendszerről. És a szomorúbb, hogy évek óta "teríti" őket. Volt már róla szó, hogy ezek a jelzők miért olyanok, amilyenek: a gyártó válasza (itt a Fórumon) kb. az volt, hogy olcsóak, de már vannak az eredetire jobban hajazó jelzői is, drágábban, vegyük azt.
Amikről egyébként már valóban felismerhető, hogy MÁV-os jelzők, és bár én csak fotón láttam őket, egészen jó ár-érték arányúaknak tűnnek, ha valaki szemet tud hunyni a szvsz. otrombán túlméretezett oszlopokon.
Ha meg olyan jelző kell, aminek az oszlopa sem (zavaróan) túlméretes, és nem is drága (a Vamitools "olcsó" és "drága" jelzői közé van belőve), akkor ott vannak a Miniboxról rendelhető jelzők. Azokkal van tapasztalatom: szépek, szépen világítanak (nem látszanak át), és a készítőjük tisztában van a jelzésrendszer működésével; kérésre készít mindenféle fura, készleten nem lévő variációt indikátorokkal, hívóval (talán még hívásfeloldóval is). Viszont a telepítésük némileg macerás, mert az aljuk egy elég kis NyÁK-ban végződik.
Igen, csak a többi fajtát asztalba kell építeni, és alulról vezetékezni, felfogatni, stb. Ez meg tulajdonképpen "készen" volt már.
Nagyon sokat nem használtam, csak gyerekkoromban mikor először lett ilyenem, kábé a fél osztály hozzánk járt villanyvasutazni, a csodájára járt mindenki, h mik vannak, világít - színesben, meg megáll a vonat magától, stb.
Üdv! Be tudnád linkelni a stummi-n a beszélgetést?
Nem tudok német logikával keresni, és csak az "ajnárózós, jajj de szeretnék ilyent" bejegyzéseket hozza a fórum keresője.
Amúgy 285 LED... 6+1 kocsiban: 40-45led/kocsi.... komoly elektronika, és szervezés kell ennyit beleszuszakolni egy-egy vagonba. Valóban szükség van e-ennyire? Valószínű igen, hiszen erre van igény...
Egy led kb. 0,7-0,9mA-nél már egész jó fényt ad ez kb 50mA/kocsi. Így nem egészen értem a melegedést, és ez egész problémát - kb max 300mA/szerelvény, ha minden LED egyszerre világít, de pont az a lényeg hogy össze/vissza világítanak... (azaz egy hangos, füstölős ámerikai/eu gőzös ennél önmaga többet fogyaszt, ha megindul egy emelkedőnek).
A Roco OBB Nightjet Black Edition leirasa Google forditoval:
A Nightjet Black Edition legfontosabb jellemzői: A különleges kiadás 150 (DCC) / 50 (AC) darabra korlátozódik Minden kocsinak saját, egyedi tervezésű világítótáblája van a DCC digitális működéshez Kapcsolható az első/hátsó lámpa, a vezetőfülke világítása, a vonat célállomásának kijelzője és a folyosó világítása, és számos rekesz is egyedileg megvilágított Az összesen 77 aux kimenettel 285 LED vezérelhető az egész vonaton A speciálisan kifejlesztett véletlenszerű üzemmód azt a benyomást kelti, hogy az utasok éjszaka átmenetileg fel- és kikapcsolják a világítást a fülkéjükben. Váltás hideg fehér vagy meleg fehér belső világítás között A világítás minden autóban pufferelt, saját kondenzátorokkal, beleértve a töltőáramkört is A világítótáblák mindegyike saját Railcom adóval rendelkezik, így kényelmes programozást tesz lehetővé a főpályán.
Engedélyezett ÖBB modell
De biztos ami biztos, az osszes verziot (DC, DCC, AC) visszahivtak.
A Stummiforumon megy egy inteziv kommenteles. A konkluzio - bar a Roco meg nem nyilatkozott a valodi okarol - ket dolog korul lehetseges: az egyik a kapcsolo minosege, a forrasztas es a vezetekek terminaljai kozelsege egymashoz zarlatot okozhat.
A masik, ami a valoszinubb de nem zarja ki az elsot, az hogy az egesz elektromos rendszer es a design tulherheli az aramkort es komponenseit. Ezt a vonatot telenyomtak kocsinkent kapcsolahato vilagitassal - meg kulon fulkeknek is lehet kapcsolni a vilagitasat, veceknek, vegzar lampaknak is - puffer kondenzator mindenhol, es az aram nem egyenloen elosztva van felveve a sinrol hanem allitolag a vezerlo kocsibol indul a vegeig. A tuz is a vonat elejen tortenik.
A Héten viszem vissza, Ugyanaz Mint a Railjet szerelvények, óvatosan szét kell húzni, sajnos nem arra van kitalálva hogy szétszedegesd, Kell hozzá azért némi erő hogy összetold, szétszedni meg kínszenvedés.
Ehez a szetthez adtak a egy távtartó műanyagot hogy összekapcsolásnál a csatlakozók egy magasságba legyenek.
Ha valaki az tervezi hogy sokat szedi szét meg rakja össze szerintem vagy törni fog valami, vagy annyira megkopik a csatlakozó szerkezet hogy szét fog kapcsolódni.
Nekem a gyári digitális van meg, az analóg nem tudom hogyan csatlakozik.
Találkozott már valaki a Roco új Nightjet szerelvényével? Ahogy a leírásából látszik merev kuplunggal szállítják, de akkor hogy lehet ezeket szétkapcsolni? Ok, hogy ezzel lehet a lehető legélethűbben, a legközelebb kapcsolni a kocsikat, de azért 2 méter 20 centit nem mindenki tud egyben eltárolni, azt időnként szét is kell szedni. Van valami speciális eszköz az ilyen kuplung szétkapcsolására, vagy csak simán meg kell "tépni", és enged? Nem teszi ez tönkre a befogó szerkezetet és a rugót? Vagy az oldalára kell borítani a szerelvényt, és alulról csipesszel hozzá lehet férni? Na de 2,2 métert? Hány kéz kell ehhez, ha egyáltalán van ennyi hely, és nem sérül tőle a festés? Esetleg lehet használni sima fecskefarkú kuplungot a merev helyett, és akkor legfeljebb nem lesz olyan szép, de könnyen szétkapcsolható? Egyáltalán elfér a fecskefarkú kuplung a kocsik között/alatt?