Hozzáértők tanácsát szeretném kérni. Adott egy 2004-es 2.4d D5244T2-es motorkódú (131 LE-s) autó ami úgy került hozzám, hogy már előtte elkezdték bontani és hiányzik az ECM-je és nem volt kulcsa sem. Van egy S60 2004-es 2.4d D5244T-s motorkódú (163LE-s) autóból bontott ECM, CEM és Immo és kulcs. A V70-be beépítve az S60-as ECM és CEM modulokkal sajnos a műszerfal sötét és semmi nem működik, de indítózik (a motor még nincs olyan állapotban, hogy be is induljon). Kérdésem az lenne, hogy VIDA eszköz használatával működhet-e az az elképzelésem, hogy az S60-as ECM és CEM beépítésével a programmal eltávolítom az ECM-et, majd beépítem az autóba a saját V70- es CEM-jét és oda pedig felprogramozom a korábban az "S60-ból eltávolított" ECM-et? Ezek után gondolom fel kell tanítani az S60-ból származó immós kulcsot is.
Vagy esetleg engem nem zavarna az sem, ha a VIDA a későbbiekben S60-nak látná a V70-et, csak működjön minden, tehát ha az S60-as CEM és ECM kerülne bele, akkor feltanítható-e a műszerfal, illetve lesz-e a V70-en hátsó ablaktörlőm, ami ugye az S60-on nincs?
Ja, és én első körben (amíg a kályha jósága a kérdés) nem Volvóshoz, hanem profi kályháshoz vinném, akiből nem sok van az országban, a nevezett tag pedig biztosan benne van a legjobb háromban. Nekem több autómban is van webasto, szívtam vele eleget önjelölt szakértőkkel, ő pedig pusztán a tünetekből megmondta a megoldást arra, amire két "szakértő" több diagolás és alkatészcserebere után sem jutott el (és persze utána meg is javította, azóta sok éve is jó).
Keresd itt az index fórumon gibbonpitti tagot, ez egyértelműen állófűtés (kiegészítő fűtés) probléma. Beltérben azért nem csinálja, mert csak akkor próbál rásegíteni a víz melegedésére, amikor egy adott hőfoknál alacsonyabb a hűtővíz hőmérséklete.
Súlyosnak nem súlyos, az autó nem fog megállni tőle, de érdemes rendbetenni, és nem egy nagy művelet úgy átalakítani (átprogramozni?), hogy állófűtés legyen belőle, ami nagy királyság.
Szeretnék segitséget kérni,próbáltam itt a fórumon keresgélni de szinte csak ugyanazt a problémát találtam meg.
"hello. Volvo s60-am van (2004-s diesel, 2.4 163Ps). Néha eddig is, főleg hidegben, megálláskor (de nem csak leálláskor) visszapöfögött a jobb első kerék táján, nagyjából olyan füstöt, mint amit a Trabantok szoktak. Mostanában már elég erős állandó hangot ad (mint egy repülőgép modell, csak hangosabban) a motorház bal oldalán, kísérve egy hüppögős hanggal, és persze jön a füst - bár az nem mindig. Ami érdekes: ha zárt térben állok le (pl plaza garázsban) akkor nem csinálja, csak a szabadban és általában hidegben.Nem nagyon értek hozzá, az internetes keresések a motorblokk fűtés problémájára utalnak (helyenként webasto-gondot emlegetnek). Kérdésem: ez súlyos? (merthogy pl a számítógéps emmit sem jelez). Másik kérdésem: mit tudok tenni vele? Kell szerelő?
Illetve ha felengedem a kuplungot váltás után,miközben ugymond jön felfelé a pedál kattan egyet,van ugyanez a jelenség a pedál benyomása közben is.
Köszönöm szépen! Én is ehhez a gyártóhoz jutottam. Ráadásul itthon lehet is kapni, csak a Bluetooth nélküli verziót. Még annyi kérdésem lehetne, hogy Neked a kormányról vezérelhetőség megmaradt? Mert arról viszont olvastam ezt is, azt is, és nem tudom mitől függ.
Sziasztok! Csatlakoztam én is egy 2002-es V70-nel, remélhetőleg hosszú távon, és boldogan. 😊 Mivel az autó valóban jó állapotú, így csak azzal a kérdéssel kezdenék, hogy tudnátok-e ajánlani HU-603-as fejegységhez CD tár emulátort, ami tényleg jó minőségű? A Bluetooth annyira nem fontos, valószínűleg az AUX úgyis szebben dolgozik. Köszönöm szépen előre is!
Pusztán a motor oldaláról nézve az szerintem a még éppen elviselhető kategória, a kérdés az (lesz), hogy gyorsul-e a fogyás üteme. A DPF szempontjából nagyon fontos, hogy a lehető legalacsonyabb hamutartalmú olajjal járj, mert ha folyamatosan fogyó olaj a kipufogórendszerbe jut, akkor a hamutartalma a DPF-ben fog letáborozni.
Nyilván a motor olajfogyasztása is orvosolható, azt azért jó lenne kideríteni, hogy hol fogy el az olaj, nincs-e valahol akna a rendszerben. Ha sokáig akarod még használni, akkor érdemes elvinni egy komplex és alapos kivizsgálásra.
Új vagyok a csoportban, nem tudom, hogyan kell rákeresni egy bizonyos témára, nem tudom volt-e már szó róla, tehát felteszem a kérdést, hátha tud valaki segíteni:
Nem régóta vagyok tulajdonosa egy utolsó kiadású V70-nek (D4, 181LE), ahogy azt kell a megvásárlás után leszervizeltettem, mindent rendben találtak a Volvo szervízben, viszont azóta számomra kiderült, hogy fogy belőle az olaj - 5000km alatt kb 1 liter - van aki azt mondja, hogy ez belefér a normális kategóriába, van aki azt, hogy nem. Tanácstalan vagyok.
Egy V70 (2000. év, de még 1. gen) elégedett tulajdonosa vagyok, de itt a váltás ideje és el kellene passzolnom. Viszont Lengyelországban vettem, lengyel rendszámmal járok vele (egy kinti barátom nevén van), esetleg van ötletetek, hogy itthon kit érdekelhet ez autó rendszám nélkül?
B verzió, hogy kiviszem és megkérem, hogy ott próbálja eladni, de ez mostanság kicsit körülményes...
A fojtószelepes kérdésre: nekem is ez volt a hibája, megtaláltam a német céget (magyar képviseleten keresztül), az egész hajcihő mindennek együtt olyan kb. 200 euró volt és közel 7 éve kiválóan működik!
Az egész csere (kiküldés, javitás, visszaküldés) talán egy héten belül lezajlott.
Glaubitz-Autodienst GmbH & Co.KG Görlitzer Straße 53 02763 Zittau Germany
Igen ez az ECU.hu a javítgatós cég. Állítólag 1-2 évnél ez sem tart tovább (Zoli szerint)
Ha hosszabb távon szeretnég használni az autót és a bontóval nem jársz sikerrel akkor Volverk és gyári. (Diósd, Vadrózsa út 19, 2049 Telefonszám: 06 30 719 3220)
Evvel én is körbejártam már mindent. Javítani ezt nem javítják ill van egy német cég ahová elküldöd (ki kell szerelni, addig autó kakukk) és felújítják mindenestül kb 100-120eFt-ért. A másik lehetőség a gyári új. Amúgy ez sem új, mert a Volvo is felújítja úgyhogy ha a rosszat átadod avval csökken az amúgy 200 körül járó új ára. Amit beszerelnek az egy gyárilag felújított valaki másé..... Szinte majdnem mindegy melyik szervizben rendelsz újat, mindenki a bécsi elosztóból szerzi be. Ha szerencséd van akkor olyan szoftver van rajta amit ért az autód, ha nem akkor felszámítanak még egy szoftver tanítási díjat is úgyhogy könnyen ki lehet lyukadni 250 körül.
Van az a lehetőség is ha barkácsoló kedvű vagy és megrendelsz egy hall szenzorosjavító kittet és a youtube videok alapján felújítod a sajátodat. Azért ez a megoldás is súlyos tízezreket emészthet fel és benne van a rizikó hogy a sajátodnak nem az egyébként rendkívül elmebeteg csúszóérintkezős része kattyant meg (ezt tudod hall szenzorosra cserélni) hanem teszem azt a motor vagy az egyéb elektronika, és akkor feleslegesen kidobtál az ablakon 40-50-60eFt-ot.
A legutolsó megoldás a bontó. Sajnos mivel ez típushiba a bontó nagyon le vannak rabolva ebből az alkatrészből, és ha még véletlenül találsz pontosan olyan gyári számút is mint a tiéd akkor sem biztos hogy normálisan működni fog mert a szoftver nem olyan rajta.
Nekem mázlim volt négyet próbáltam ki mire akadt egy olyan ami jó lett. Szerencsém volt mert mindegyiket ki tudtam próbálni megvétel előtt és így végül 25-ért találtam egy jót. Persze hogy meddig lesz jó (hiszen ez is eredeti csúszóérintkezős olasz fos és már nem mai darab) az egy jó kérdés. mégegyszer nem biztos hogy ennyiből megúszom.
Az még egy jótanács, hogyha csak alapjárat ingadozás meg némi dadogás van, először én kiszerelném (elég egyszerű) és áttisztítanám féktisztítóval.
2000es évjáratú XC70-et 2,4T motorral (B5244T3) vettem és bele is szaladtam az ismert fojtószelephibába. Cikkszáma: 36050564. Tudtok valakit, aki megbízhatóan javít ilyet korrekt áron?
Amit ehhez a típushoz ajánlanak, hogy tökéletesen beleillik, nem passzol! (Ki hitte volna ugye?)
A rögzítést nem lehet megoldani, csak a gyári rádió keret minimális átalakításával, az előlap viszont tökéletes. A csomagban, 2 lemez és az előlap kivételével minden felesleges!
A telefon gombok, a navi gombjai, illetve a gyári CD tár, a gyári rádiót kiszerelve nem működnek, de ezen kívül mást nem tapasztaltam.
Szükség van az iso átalakító kábelre és az antenna átalakító kábelre is...
Ezeket csak segítség gyanánt írtam le, ha valaki hasonlón gondolkodik!
Lehetőségem adódott egy 200-es évjáratú, 2.4T automata V70 megvásárlására. A karosszéria az rendben. A motornál mire kell figyelni, milyen szervizintervallumok vannak (vezérléscsere, olajcsere), illetve ez a turbós motor mennyire megbízható? Nem az ereje miatt veszem, hanem mert az autó állapota bizalmat kelt. Azt tudom, hogy12-15 literes fogyasztással bátran számolhatok.
Boldog tulaja lettem egy 2000, év végi V70 XC-nek.
Ki szeretném cserélni a gyári HU-603 fejegységet egy 2DIN-es, érintős, mindent IS tudó Pioneer-ra, de nem találok hozzá olyan beépítőkeretet, amivel a beépített telefon gombok is megmaradnak.
HA, a telefongombokat kiszedem és egy telefongomb nélküli kerettel beszerelem, okoz valami problémát?
Nyilván nem akarom használni, hiszen mobil a zsebben, füles a fülemben, csak érdeklődöm!
A neten található ISO kábelből melyiket vegyem? Külsőre ugyan olyan mind, de lehet, hogy csak nekem tűnik úgy.