A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
+ nincs RDS, a tunerje egy kalap xar, nem olvas dvd lemezt, csak részben kezelhető kormányról vagy sehogy (ez két dologtól függ), nem jól beszél a maxidot műszerfalbetéttel, ha gyári vagy RGB hátrameneti kamera van, az használhatatlan lesz mert csak kompozit jelet fogad és azt is macerásan, stb. Elég sok a stb.
Éppen erre mondtam, hogy szerintem bóvli. Érthető, mert nem fejlesztenek olyasmire, amire nincs kereslet és éppen kifutóban van. De nyilván ha most nincs az autóban gyári BT, multikormány, maxidot és egy butább fejet kell leváltani, akkor előrelépési opció lehet. Bár azt nem annyira értem, miért majdnem 100k körül van az ára.
Nem nagyon. Amiket utoljára láttam androidos cuccokat és rns510 helyettesítésre készültek, a bóvli alját súrolták. De ez régen volt, bőven lehet hogy ma vannak normálisabbak is.
Ha találkoztam volna ilyennel, már kivágtam volna az enyémből is az rns510-t, iszonyat lassú. Pedig a legutolsó hw és sw van benne, de hát már amikor kijött, akkor is tetű volt a többi gyártó navijaihoz képest.
99.99 nem. Az East V17 volt az utolsó. Éppen holnap rakom fel valakinek. Hacsak valaki nem kezd el összerakni egyet, de igazából már annyira le van maradva mindentől a hw és sw is, hogy minek. Egyedül a gps vevője jobb, mint egy mobil a kocsitető alatt.
Sziasztok! Próbáltam frissíteni a Seat Leonom térképét. Az SD kártya 6p0-ás. A képernyő 2 gombos, tehát nem a kissebbik. (Talán navi system plus) 5QA-val kezdődik az alkatrészszám. Képet nem tudok feltölteni, mert túl nagy pedig nem... Próbáltam a weboldalról leszedni a térképet, rámásolni az sd kártyára, nem jó. Discovercare-el sem jó... Másik kocsiban pedig tökéletesen működik a kártya. A kérdésem, hogy milyen térképet tegyek rá, ha semmi sem jó?
RNS510 problémám jelentkezett pár hete, először pontatlan navigálás, 0/10 műhold követés, majd bootloop. Sikerült fw.-t frisssíteni, 5238 ment rá, aztán térképet is tettem rá. Lett egy antenna csere is. Ám új hiba jelentkezett: nem tudok home address-t menteni és a last destination funkció sem működik, nem menti el. Az erre szolgáló gombok inaktívak.
Olyan, mintha read only-ban lenne a sw. Valakinek van ötlete?
Azt szeretném kérdezni,hogy hol és menyiért sikerült beszerezned a discover media fejegységet?
Nekem is rns 510 es fejegység van az autoan (b7 Passat) de sajnos már nem jelent meg 1 idelye frissités a navigációhoz és igy lehet jobban járnék ha lecserélném valami újabb fejegységre,esetleg valami androidos fejegységre.
Audi tts 2018/6hó médiameghajtója CLU8_MMX2_AU_ER_GR24... (folytatódik, de nem lehet leolvasni) médiameghajtó, és V03959801FD 0161 ECE 2017/2018 navigációs szoftvert milyennel lehet frissíteni? Meg lehet ezt oldani, vagy mindenképpen audi márkaszervíz kell hozzá? Zavaró, mert MO_M5_5 út környékén mentem olyan helyen, ahol a navi szerint nincs út?! Persze, mivel eredeti a szoftver, azóta meg eltelt 5 év.
Discovery Média van az autóba. Előtte rns510 volt tel modullal. A csere után nem megy a mikrofon. A gyári stekkerben át van kötve. Diag nem is hoz rá kábel szakadást. Viszont nem jó nem hallanak. Érdekesség képen a kormányon a hangvezérlés gomb csak némít. Tudna nekem segíteni valaki valami ötlettel?
Szia! A letöltött térképfájlt, rámásolod az eredeti Sd kártyádra, beteszed a kocsiba és ha minden ok, felismeri, hogy elérhető frissebb verzió és kívánod e frissíteni. Ha leokézod magától felfrissít. kb 50 perc ezért menet közben célszerű elindítani, hogy ne merüljön le az akksi..
Ez konkrétan azt jelenti, hogy milyen járműfelszereltségi kódokhoz megfelelő az adott egység. Egy low bt modul például nem jó a kézibeszélős autókhoz (már nincs ilyen). Például: 9ZG = preparation for cellular phone with hands-free speaking system
Ha egy alkatrészkatalógust nézel, ott is ugyanezek a pr (Production Code) kódok jelölik, hogy az adott alkatrész milyen felszereltséghez jó, például más az ajtópanel egy kézi tekerős változathoz és más egy elektromos ablakoshoz. BT esetén persze elég sok minden szoftver kérdése, tehát a hw verzió ugyanaz, de van ahol van hardveres eltérés is. Ezért kell mindig a pontos VAG kód, az mindkettőt azonosítja. Persze ha egy BT egy kézibeszélős autóból kerül át egy másikba, akkor egyszerűen csak ki kell kapcsolni ezt a funkciót, ahogyan ki lehet kapcsolni a külső antennát is. De visszafelé ez nem igazán működik és nem is mindig igaz az, hogy lefelé lehet szintet lépni.
Ezek azt mondják meg, hogy az adott autóba a gyárban milyen opciókat építettek bele. Az autót 100-200 ilyen PR kód leírja, ezekből lehet tudni, hogy milyen alkatrészt kell hozzá rendelni a szervízben (pl. melyik fékbetét való bele, milyen teljesítményű generátort szereltek be, van-e benne tolatóradar vagy sem, van-e rajta vónohorog vagy sem, fűthető-e a tükör, motorosan behajtható-e a tükör, stb).
A gyártáskor a motorháztető belsejére és a pótkerék mellé a padlólemezre, meg a szervízkönyv első oldalára beragasztanak egy-egy cetlit az autó adataival meg a PR kódok listájával. Ezen felül alvázszám alapján a gyártótól is lekérdezhetőek a cimkén szereplő adatok.
Itt egy lista az egyes kódok megnevezéséről (ebből vagy kitalálod, hogy melyik mit jelent, vagy nem):