Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

=D Doma Creative Commons License 2009.02.27 0 0 433
ejnye :) nem rossz!
Előzmény: nagyrocsesz1 (432)
nagyrocsesz1 Creative Commons License 2009.02.22 0 0 432
Szia!

Nekem egy korábbi típusból van kettő db.
Kézi pumpával és villanymotorral is működik.

nagyrocsesz112
Előzmény: =D Doma (431)
=D Doma Creative Commons License 2009.02.18 0 0 431

Sziasztok! Ezt ma találtam:

 

 

Előzmény: krepsz_zoltan (380)
faros1 Creative Commons License 2008.03.19 0 0 429
De ez is jó! pesti autós
http://youtube.com/watch?v=FQyTzNaEPJk
vadász2 Creative Commons License 2008.03.11 0 0 428
Na, lendítsük fel a topikot: villamos
motorkami Creative Commons License 2007.12.10 0 0 427
Közlekedés kevés van bent, de utcakép annál több. egy 1967-ben készült fotoalbum Nagykanizsa környéki falvakról.
madbalee Creative Commons License 2007.12.09 0 0 426
Ha elkészültök, dobj egy linket majd a topicba. Szívesen beleolvasnék.
Előzmény: negyesi_pal (422)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.09 0 0 425
Csak a hangulat retro, a felvétel sokkal későbbi:
keepitretro Creative Commons License 2007.12.09 0 0 424
Jövőkép a múltból. BKV járatritkítás után.
Előzmény: tatrafan (418)
gy1960 Creative Commons License 2007.12.09 0 0 423
Olyan kérésem lenne akinek van régi buszpályaudvar képe és megosztaná velem jelentkezzen, szeretnék egy képgyülyteményt csinálni.
Előre is köszönöm.
negyesi_pal Creative Commons License 2007.05.12 0 0 422
Nemrég a Budapest Anno topic-ba írtam be az alábbiakat:
Haltenberger Samu- taxi témakörről kicsit csapongva, részben offtopik, de azért elmesélem :)

Haltenberger Samu a Szürketaxi vezetője volt, s az ő kortársa, s hozzá hasonlóan jelentős személyiség volt Sissovics József, aki a harmincas években a Kéktaxit vezette.

Az ötvenes években Sissovics József és az Autó egykori szerkesztője, Illés István lettek a Közlekedési Múzeum gépjárműközlekedési gyűjteményének gondozói:

http://www.autostilus.hu/?r=6049

Kevésbé ismert tény, de a Sissovics-Illés páros múzeumi munkájuk keretében összeállítottak egy 759 (!!!!) oldalas gépiratot, a hazai gépjárműközlekedés történetéről. Mivel a két nyugdíjas úr hivatalosan az ATUKI (ma KTI) kötelékében dolgozott, ezért a kézirat eredeti példányát a KTI Könyvtárában helyezték el, ahonnan azt a kilencvenes évek elején kiselejtezték. Egy példány mégis fennmaradt: az MTA kézirattárában, amely minden hibájával együtt a mai napig az egyetlen teljeskörű munka a hazai közúti gépjárműközlekedés történetével kapcsolatban

A kézirat megtekinthető:
- az MTA kézirattárában
- nálam :)

A kéziratot elkezdtük begépelni, de olyan 300 oldal után kifulladt a lendület. A Budapest Anno-s írás hatására jelentkezett 1-2 önkéntes, aki folytatja a munkát, de várunk még lelkes gépíró-jelölteket :)


Üdv
P
MALWIN Creative Commons License 2007.05.07 0 0 421
a_motor Creative Commons License 2007.04.17 0 0 420
a tujázás az ütközőn-ülős-jegynélküli lógás volt :)
Előzmény: motorkami (419)
motorkami Creative Commons License 2007.04.17 0 0 419
Utaznak a tuján. A háttuján.
Előzmény: tatrafan (418)
tatrafan Creative Commons License 2007.04.02 0 0 418
hátha még nem volt
DEM992 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 417
A képekről jut eszembe : 56-os múzeum, Kiskunmajsán - aki arra jár, érdemes benéznie.
http://www.56-osmuzeum.hu/
Előzmény: tatrafan (397)
jázminapja Creative Commons License 2007.03.21 0 0 416
Viccet félretéve, én felhívnám a Autó Centrum M1 Reimann Kft.-t Törökbálinton, hátha nem véletlen a névválasztás... 
Előzmény: jázminapja (415)
jázminapja Creative Commons License 2007.03.21 0 0 415
Mi sem egyszerűbb, ott a telefonszám: 91-57...:)
Előzmény: negyesi_pal (414)
negyesi_pal Creative Commons License 2007.03.17 0 0 414
Helios Automobilforgalmi Vállalat, majd Rt a Bálvány ma Október 6 utcában. Itt kezdte autókereskedői pályafutását Reimann Gyula, akinek 1913-tól a Gizella (Vörösmarty) téren volt csodaszép üzlete egészen az államosításokig.

Reimann Gyula üzletét 1933-ban bekövetkezett halála után fia, Andor vitte tovább.

Ha valakinek esetleg van valami tippje, hogy merre keressem a családot - ne habozzon :)!

Köszi
P
Előzmény: MALWIN (411)
madbalee Creative Commons License 2007.03.15 0 0 413
régen néztem be már a topicba, nagyon jó dolgokat gyüjtöttetek kössze.

Grat!
jázminapja Creative Commons License 2007.03.13 0 0 412
Imádom a Büssingeket!:)
Előzmény: MALWIN (411)
MALWIN Creative Commons License 2007.03.13 0 0 411
Öngyölöm-Böngyölöm Creative Commons License 2007.02.07 0 0 410

Nemrég nyitottam egy topikot.

 

Autós emlékek a gyermekkorból

 

Aki úgy gondolja az emlékezzen vissza, milyen autókban ült annak idején, melyikek tetszettek a legjobban, stb. Autós kártyanaptárak is jöhetnek!!

Foca Creative Commons License 2007.01.27 0 0 409
tatrafan Creative Commons License 2007.01.24 0 0 408

1930


Január 1. Életbe lép a Közlekedésrendészeti Kódex (KRESZ). Közlekedési eszközt csak józan személy vezethet. A járművek sebességét úgy kell megállapítani, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse. Az úttesten járművek egymás mellett, kivéve az előzést, nem haladhatnak. Városokban 16 évesnél idősebbek lovagolhatnak. Tehergépkocsikon és autóbuszokon kötelező a visszapillantó tükör. A személyautó-vezetők 3 évente kötelesek magukat orvossal megvizsgáltatni. Az oldalkocsis motorkerékpárokat is fel kell szerelni első rendszámtáblával. Lakott településeken kerékpárral csak lépésben haladó jármű előzhető. Kerékpáros lakott területen max. 20 km/óra sebességgel haladhat. - Minden 10 ezernél nagyobb településen a kerékpárosoknak arcképes igazolvánnyal kell rendelkezniük. - A fővárosban a Baross térre is őrszemet állítanak. Próbaképpen az őrszem a téren úgy irányítja a közlekedést, hogy a járművek jobb felé irányuló kört írnak le, azaz a tér bal oldalán haladva a járművezetők a tér középpontját jobb kézről kerülik meg.
Január 26. Bonyhádon megalakul a Tolna megyei Autó- és Motor Klub.
Március 10. Bedaux-ellenes sztrájk a Ganz Hajógyárban.
Március 12. Kihirdetik a gépjárművek közúti forgalmának szabályozása tárgyában 1926. április 24-én Párizsban aláírt nemzetközi egyezményt becikkelyező XII. törvénycikket.
Március 14. Átadják a forgalomnak a nyíregyház repülőteret.
Március 23. 'Károly királyunk autója, üzemképes új gumikkal, 1200 pengőért eladó. Muzeális érték. Megtekinthető a Király garázsban' - hirdetés a Pesti Hírlapban.
Április 1. A Magyar Légiforgalmi Rt. és a MÁV bevezeti a kombinált légi és vasúti fuvarozást. Ún. LÉVA fuvart a Magyar Légiforgalmi Rt. járatai által érintett belföldi (Mátyásföld, Pécs, Kaposvár) és külföldi repülőtereken és valamennyi MÁV expresszáruk felvételére berendezett állomás között lehet feladni.
Április 18. A Belügyminisztérium felszólítja a városokat, hogy külföldi finomítású benzint áruló benzinkutak felállítását ne engedélyezzék.
Április folyamán megalakul a Magyarországi Tátra Autóklub. :)
Május 13. Zala megye szabályrendeletet fogad el a keszthelyi és hévízszentandrási gépkocsiiparra szóló iparengedélyek számának korlátozásáról. Keszthelyen a bérautók együttes száma a 30-at, Hévízszentandráson a 6-ot nem haladhatja meg. A bérkocsikat taxaméterrel kell felszerelni. Egy-egy személy legfeljebb 3 bérautóra kaphat engedélyt.
Május 17. Megalakul a Délvidéki Aero Club. - Kerékpárokon kötelező a hátsó piros prizmaüveg lámpa.
Május 22. Kihirdetik a közhasználatú gépjárművállalatokról szóló XVI. Törvénycikket. Az állam saját jogának nyilvánítja a rendszeres járatok létesítését és fenntartását. Az esetenkénti járatok engedélyezését (az egész ország területére vagy meghatározott körzetre) a kereskedelmi miniszterre bízták. A vasút védelmében a kereskedelmi miniszter nem engedélyezi olyan új vállalkozások beindítását, melyek körzetéen már működik vasúti, gőzhajózási vagy gépjármű-közlekedési vállalat, mert ez a közérdekkel ellentétes verseny. Ha egy új útvonal létesítése közérdek, akkor az állam a már létező közlekedési vállalatok számára elsőbbségi jogot biztosít. A törvény kevésbé váltja be a hozzá fűzött reményeket, mert kijátszására több lehetőség is akadt. Pl. a teherautó-tulajdonosok szállíttató üzletfeleiket úgy szerepeltették, mint társtulajdonosokat, s azt állították, hogy teherautójukkal társtulajdonosuk áruját szállítják. - 1931. október 15., 1934. március 13.
Május 25-augusztus 31. A Szent Imre herceg jubileumi év ünnepségeire 50%-os vasúti és hajózási menetdíjkedvezményeket nyújtanak a közlekedési vállalatok.
Május 26. Kocsigyártó iparosok autókon csak olyan javításokat végezhetnek, melyek nem géperejű járműveken is előfordulnak.
Július 1. A MÁV alkalmazottai létrehozták a 1/1%-os Önkéntes Támogatási Alapot. Az ÖTA-ba belépő tagok vállalták, hogy 10 éven át havi illetményük 0,5%-t befizetik.
Július 16. Nő a közigazgatási hatóságok hatásköre vasútügyekben. Kézi és lóerejű, saját használatú vasutak építési engedélyét a törvényhatóságok adják ki.
Szeptember 7. A Magyar Aero szövetség repülőnapot rendez Taszáron.
Szeptember 11. A Magyar Aero Szövetség javára a fővárosban urnás és perselyes gyűjtést rendeznek, melynek célja az anyagi eszközök megteremtése a magyar sportrepülés korszerű fejlesztéséhez.
Október 1. A mozdonyfűtők részére engedélyezik 5 évi viselési időtartammal bundabéléses posztókabátok kiosztását.
Október 4. Budapestre érkezik a Junkers G38 német óriás repülőgép. A repülőgép fogadásán megjelenik a kormányzó is részt vesz egy a főváros feletti körrepülésen. - Megnyílik az új Budapest-Bécs közötti országút.
Október 23. Megnyílik a forgalom előtt a balsai Tisza-híd.
Október 24. Életbe lép a gépjárművek közúti forgalmának szabályozásáról Párizsban 1926. április 24-én aláírt nemzetközi egyezmény.

keepitretro Creative Commons License 2007.01.24 0 0 407
Geret: nem bírtam kihagyni ezt a gyenge poént bocs :-))
Előzmény: Geret (406)
Geret Creative Commons License 2007.01.24 0 0 406

Ő az idősebb :-)

Előzmény: keepitretro (404)
Geret Creative Commons License 2007.01.24 0 0 405

:-)

Miért az én fotómat nem is láttad:-)

 

Előzmény: keepitretro (404)
keepitretro Creative Commons License 2007.01.23 0 0 404
geret: pedofil!!!!! :-DDDDDD
Előzmény: Geret (403)
Geret Creative Commons License 2007.01.23 0 0 403
I.ker Tigris utca (feleségem)
Előzmény: Sanyi-ka (401)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!