Miért közel elérhetetlen árúak a full frame-es digitális fényképezőgépek? Mikorra várható az 1000 EURO alá esésük? Ki miért vásárolt eddig full frame-es gépet, és mi az előnye az ő szempontjából az 1,3-1,5-1,6x szorzóhoz képest, amiért ezt választotta? Üdv: Fék
bocs, halódnak az ámítógépeim, a pc a szokásos, a vadiúj mac meg le-lefagyogat, úgyhogy kiszámíthatatlan vagyok... :(
qrva jó minőségűek ezek a mai cuccok, kamera-csere, lefagyós macintosh, jól belenyúltam...
(a nikonhoz, canonhoz adott profilok negyede gyárihibás: a fejlécük szintaktikailag, nagyrészük javíthatatlanul. ez van.)
most rögtön megnézem a mélemet, ha meg telszám kell, 100ha, abrash, képkovász, majdnem,... és sokan tudják.
egyébként illúzió várni a kívánalmakra - $1000 alatti ff - ...
amúgy a profiknál meghalt a film, a laborok fotopapírra szart produkálnak: fehér helyett szürke az alapfátyol és sehol a fekete, a színekről nem beszélve.
(a múlt héten nekem is megjött az eye-one pro, a hétvégén jön a legújabb méteres canon tintaköpködő. vasárnap elviszi ajándékként egy kollégám a papírhívógépemet, folytassam?)
fullfrémes melóról nem tucc? nekem jó lenne a jóval $1000 feletti is... :)
egyébként elbújhat a hasselblad is a d2x mellett. VOLT sokáig hassy szettem, van összehasonlítási alapom. ennyit a nagymellényemről. hamarosan lesz fekete-fehérre is érkezésem...
No ezt kéretik kifejteni! Sikerült valamilyen tesztet csinálni? Tapasztalat? Egyébként ő is úgy érzi, hogy a mai csúcs dslr a középformátumot kóstolgatja:
skie: a d2x-szel annyi volt a bajom, hogy az első példányom GYÁRILAG HIBÁS VOLT. egyébként az eos 1dsmk2 nem produkál jobb képeket - eltekintve a látószög ill. gyutáv okozta eltérésektől, ami egyébként eleve diszkvalifikálhatja bármelyik gépet. viszont ha már a másodiknál d2x-nél tartok, bizonyára nincs ellenemre. :)
a d2x szenzora piacérett már több mint KÉT ÉVE (!!!), ezt ne feledjétek. a sony más úton jár a cmos-szal és nem biztos, hogy a canoné a jobbik út... majd kiderül, elég nyereséges-e canon...
a dsmk2-t viszont nem hajítják utánad, várni kell rá. míg ki nem jön a 22 megapixeles canon... :)))
szóval előreláthatólag mire 1000 dolcsi alá esik a ff ára, addigra gigapixelekben fogják mérni... :)
(egyébként elbújhat a hasselblad is a d2x mellett. VOLT sokáig hassy szettem, van összehasonlítási alapom. ennyit a nagymellényemről. hamarosan lesz fekete-fehérre is érkezésem...)
Köze lehet hozzá az biztos, hogy a képek szélein nem olyan részletgazdag bizonyos obikkal a FF-es géppel készült kép, lehet nagyon drága és költséges dolog olyan obit csinálni, ami mindig mindenhol jó, míg egy 1.3 vagy 1.6-os szorzóval levágódik az a torzabb rész és nem kell komoly pénzeket költeni a tökéletesítésre.
De valamilyen szinten biztos dolgoznak ezen, hogy legyen ilyen gép is, csak most látszólag nincs piaca ennek, mert a 300D/350D nagyon pörög, meg a Nikon és többi cég alsó kategóriás DSLR-je.
Érdekes, hogy USA-ban a 20D-t úgy veszik, mint itt a 300D/350D-t. Többi kis saját HP-n olvasom, hogy "érdekel a fotózás, kezdésnek vettem egy 20D-t meg pár obit", és ott van csomó jó béna kép :) Ezt kevesebben engedhetik meg maguknak...
EGY FF-es gépről nem is beszélve. Ki az, aki FF-es gép + 1 obit venne egy Canon 20D + 4 obi helyett? :-)
A váz ára lehet leesik 1-2 éven belül, míg az obik tartják az árukat, főleg ha L-es bevált obik.
Tesco gazdaságos DSLR FF-es gépnek még nem jött el az ideje...
"Ha a Nikon szerette volna, semmiből sem tartott volna, nagyobb méretű szenzort csináltatnia a Sonyval."
Lehet, hogy semmiből sem tartott volna, de lehet, h pár trilliárd dollárral többe került volna. Az meg lehet, h nem hiányzott volna neki, mert az is lehet, hogy nem az ő eladásai a legjobbak jelenleg. Ezekről tényleg keveset tudunk, de mókás, ahogy találgatunk, tippelgetünk ( beleértve magamat is ), védjük az "igazunkat", amiről valójában elég keveset tudunk. Nincs belelátásunk. Lehet, h az van, amit írtál, de az is lehet, hogy nem.
Hallottam már olyat "cseppet sem" elfogult nikonos kollégától, hogy a nikon nem azért nem gyárt ff-es gépet, mert nincs rá lehetősége, hanem, mert inkább a kissebb szenzorméretre kiszámolt obik irányában fejleszt. Nem tudom, h mi az igazság, én ezt nem hiszem el, hanem azt hiszem el, hogy ekkorát kapott és ezért nem volt más választás, mint erre a méretre való obikat kiszámolni. Lehet, h pusztán üzletpolitika, és akkor bejön, mert Alhazen, mint felhasználó elégedettebb volt a d2x-szel, mint a DsMkII-vel. De azt hiszem egyszer eljön az ideje annak, h a nikon is fejlesszen ebben az irányban, vagy muszáj lesz, vagy lesz rá lehetősége, vagy vmi. Egy idő után meg kell, hogy oldják, h ff-en nagylátóval a kép széle is rendben legyen. Mindkét vezető gyártó jár egy úton, mi meg találgathatunk, gyárthatunk "urban legendeket", tök mindegy, ők tényleg mindig megoldják, hogy a fotós megvegye a méregdrága motyót, amiről ők kijelentik, hogy "profi" és ami közben negyedannyit nem ér.
Múltkor találkoztunk ( Lajoséknál ) és akkor egyáltalán nem voltál megelégedve a d2x-szel, elég roszakat mondtál és épp azt fejtegetted, h visszatérsz analógra, ha komoly munkáról van szó. De javíts ki, ha rosszul emléxem.
A nikon nem ff szenzorairól még annyit, hogy a jól csengő áltudományos marketingdumával, ellentétben nem azért nem fejleszt a ff irányába, mert az nem jó ( ahogy nekem múltkor a nikon hazai képviseletének egyik kérdésekre jól kiképzett munkatársa mondta ), hanem azért, mert ekkora szenzort kapott.
Mindkét előzőre: köszönettel vettem. Ezek bizony valós bajok.
(Még várni kell, amíg emberi árak lesznek az FF-es gépeknél. Addig érvényes az, amit a fotósok hét szintjében lehet olvasni a 7000 dolláros Contax FF-es gépről.)
A Contax-szal van baj. A jelenlegi tulajdonos bejelentette, hogy megszűnik a márka támogatása. Nincs fejlesztés, leáll a termelés. Vannak hírek, miszerint valaki megveszi.
"Magyarországon kb hány embernek lehet bármilyen DSLR full frame-es gépe?" Kérdezd meg a Központi Statisztikai Hivatalt, hátha ők vezetnek erről is valami kimutatást... Honnan tudjuk, úgy mégis? (;
"Ezek főként milyen típusok? Canon?" Tekintve, h eddig tudomásom szerint csak a Canon és a Kodak rukkolt elő full-frame géppel...
Kézi fénymérőm nincs. Viszont az idő borult volt, és amikor ezt a különbséget észrevettem akkor direkt leellenőriztem hogy nem e a fény változás az oka, de nem az volt.
Mindkét gép alap színre volt állítva (bár ugye az 1Ds-nek több paramétere is van, itt a Standard volt beállítva!), a 20D-n bedig minden csúszka középen. Persze a biztos az lenne ha studió körülmények között lenne az összehasonlítás.
A 20d valamint 1DS mire volt állítva (szín,kontraszt,élesség stb..) szerintem ez is okozhat eltérést a színvilágban.. a többi passz. Ha van kézi fénymérőd utánnaellenőrizhettél volna,Lehet csak el volt valami nyomkorászva.
Volt lehetőségem kipróbálni egy 1Ds gépet a saját 20D-m mellett.
Amit észrevettem hogy az 1Ds keresője jóval tisztább és nagyobb képet ad (bár ezt mindenki tudja), továbbá sokkal jobb a fogása annak ellenére hogy az enyémen is van markolat.
A teszt alapja hogy a két gép közti élességbeli eltérést összehasonlítsuk, illetve hogy a 24-70/2,8 Canon és Sigma is össze legyen hasonlítva.
Az észrevételeim:
Amit az 1Ds 1/80-addal exponált az a 20D-n 1/50 volt, vagy 1/400 és 1/250!!!
Ez lehet amiatt is hogy több legyen az érzékelőre bejövő fény, mert azt utána szoftveresen csökkentve kisebb zajt tudnak elérni. Vagy az érzékelő eleve kevésbé érzékeny?
Ez azért nem kevés különbség! Meg kéne nézni egy filmes gépet és egy 10d-t.
(Ebből jött a kérdés, hogy ha a kisebb szenzor elé beteszünk egy ugyan olyan lencsét, akkor az F2,8; F5,6; ... nem ugyan az az érték, hisz ugyan azon a nyíláson nézünk át, de kisebb az érzékelő is.
Vagyis a kisebb szenzorú gépen az nem annak az értéknek felel meg, mert ugye eleve kiesik az objektív széléből egy tartomány! Vagy rosszul gondolom?
Nem tudom ilyenkor mi van, lehet hogy az optika felépítése miatt semmi. Nem tudom összerakni fejben)
A 20D-vel készült képek sokkal szebbek voltak színben, a másik fakóbnak tünt. Persze ez ugye újabb elektronika, tehát nem mérvadó pl. az 1DMII-höz képest.
A 20D-vel arcot fényképezve a szemöldök egybe mosódik, ez az 1Ds-nél nincs! :o(
Azt látni a képeken hogy a 20D jobban összemossa a képeket, gondolom emiatt van.
Minden képkorrekció alapon volt, érzékenység ISO400-ra volt állítva.
Egyelőre ennyi, ha valakinek van kérdése, gondolata ne kíméljen! :o)