Szia! Olvastam a másik topikban az értékes infóidat a vonatozásról, az sem tűnik rossz alternatívának. Még annyit mondj, hogy milyen korú verdával mentetek? Én eseteleg egy 6 éves Puntóval kockáztatnám meg a dolgot és eleinte úgy gondoltam, hogy Erdély kivételével nem megyek keletre autóval (sajáttal), de az összecsipegetett információmorzsák kezdik megváltoztatni a véleményemet. Gondolok itt arra, hogy másnap reggel is az utcán találom-e a kocsit...
Ahoj! Tavaly jártunk kétszer is autóval Ukrajnában. Krímben is. A főbb, vagyis a számozott utak állapota változó, de alig-alig van olyan szakasz, ahol ne lehetne 80-100-zal haladni - már ha a forgalom engedi. Szélesek az utak, az úthibákat ki lehet kerülni. Akadnak olykor emberes kátyúk is, de a pesti útviszonyokhoz szokott autóson nem foghatnak ki. A mellékutakat nem javaslom, nekünk nem jöttek be. A városokon belül az utak szarabbak, a kockakő még istenes, az aszfaltutak gyakran katasztrofálisak. Kárpátalján ha leszámítjuk a Munkács-Sztrij főutat, a helyzet valamelyest rosszabb.
A benzin Ukrajnában kifogástalannak bizonyult és minket meglepett tavaly, hogy milyen sűrűn vannak a benzinkutak. Na persze nem mint nálunk, de bőven van választék.
Megjegyzés: amit az ukrán autóstérképek sokszor autópályaszerűen jelölnek, az valójában osztottpályás vagy többsávos út.
Az utak minősége milyen? Konkrétan a Krímig mennénk, persze hosszabb-rövidebb megszakításokkal és szeretném egyben visszahozni a verdát... Mert gondolom nincs végig autópálya (ill. annak jelzett út). Tankolással nem volt gond? Úgy értem az esetlegesen rossz minőségű benzin miatt.
Haverommal most jártuk meg a Bp.- Kárpátalja - Lvov Kiev utat oda vissza. Semmi komoly problemank nem volt az ut soran szerencsere. Azt azert hozza kell tegyem hogy ne lepődj meg ha a terkepen autopalyanak jelzett úton megfordul elötted egy faros Ikarusz busz és 120 rol azonnal fekezned kell. Ugyan ezen az "autopályan" van zebra is ahol neha lovas kocsi jön át. biciklisek is jöhetnek szembe a belsö savban de egy helyen kocsi is jött, ugyhogy esznel kell lenni, semmikepp ne menj többet sehol mint 120. nem a büntetes vegett mert az olcso ( 60 helyett 97 = 30 Hrivnya ~ 1500 HUF ) hanem mert bármikor kikanyarodhatnak eled bármekkora (általában hatalmas) lassu döggel. Sztem az 1070 km soran 1 ejszakara állj meg vhol mert ugy biztonsagosabb. meg akkor többet is látsz a környekböl. Nekünk a Kiev - Beregszász út rövid pihenőkkel 10 -11 ora volt és olyan 830 km. Egyebkent hatalmas elmeny volt nekünk az út és ajánlom mindenkinek.
Úgy adódott, hogy hamarosan át kell mennem ukrajnán autóval. Nagyjából 1070km az út(oroszországba). Ha vannak friss tapasztalataitok akkor légyszi írjatok!
Ígérem, hogy amint lesz időm megírom a 2003-as nyári Budapest - Kárpátalja - Odessza - Krím - Izmail - Odessza - Kárpátalja körtúrán beszámolóját. "Ami késik, nem...."
Nyugodtan el lehet indulni semmi gáz.Az út minősége hol ilyen, hol olyan.Nem rosszabbak a városi útak sem, mint Magyarországon sőt... Kárpátalja felől jöve nagyon észnél kell lenni, de ha a lengyelektől közelit az ember az nagyon ok. Problémát esetleg a rengeteg kamion okozhat, de végül is az sem olyan hű de nagy problem. Érdemes szombat hajnalban indulni.
tavalyi kárpátaljai tapasztalatok alapján én nem mennék. kivilágítatlan, hatalmas lyukakkal teli autópályák, városokon belül ellopott csatornafedők. de a benzin elég baráti áron van.
Arra lennek kivancsi, hogy van-e valakinek friss tapasztalata Budapest-Kijev-Harkov-Donyeck vonalon vagy egyes szakaszain. Milyen az utminoseg, milyen tapasztalatok vannak rendorokkel stb.