Sziasztok kocka ducato alkatrészeket tud valaki?Váltókar gumiharangot, meg váltó 1-ből 2-esbe reccsen nem tud erre valaki valami gyógyírt, gondolom szinkron gyűrűs, esetleg jó váltó?
Nos levelem egy kicsit megkésve ( 4év ) ér utól, ha még egyáltalán ezen a topicon olvasol valamit.
Nos nem azt mondom , hogy a Fiat Ducato 94-től gyártott modeljei a világ legjobb autói, de más hasonló felépítésű autói sem birják sokkal jobban a kritikát, főleg a magyarországi utviszonyoknak vesszük figyelembe.
Nekem egy 2,5-ös szivódieselem van 14q terhelhetőséggel, alacsony tetővel 1995 decemberéből. 99-decemberében jutottam hozzá kb 200-300 ekm futás ( az autókereskedő biztos, hogy visszatekerte az órát, már sima volt a kormány, stb..) után. Már 170eKm -t mentünk az alapértékhez képest, most már kezd fáradni a kicsike, főleg azért mert egy 2tengelyes traylert huzgálunk vele látástól mikulásig.Ennek a modelnek az első futómüi gyengék, dehát melyik autónak nem amelyik McPherson felfüggesztésű, eszi a toronycsapágyakat, iránítókarokat, talpasokat. A kormánygépet folyás miatt cseréltük egy kevésbé használtra. Motorolajfogyasztás kb 1500km/1-1,5lit. Na jó csöpög it is ott is.Viszont ez a szivódiesel tartósságban szerintem veri a turbósokat, meg a Commonrail technológiás új csodabogarakat. Sokan panaszkodtak az új modellekre, hogy a anagynyomású szivattyú 70-80eKm-nél megmakacsolta magát és vége lett az utazásnak. De amit te leírtál az még egy prototipusnak is szégyenére válhatott volna ilyen rövid idő alatt, ill távolság alatt. Szerintem a taljánok direkt selejtes minőséget gyártottak neked.
Van ebben a Fiat Ducato dologban valami nagy igazság.
Ha rámentek a www.adac.de-re és ott a Test&Technik > Praxistest > Busse oldalra, majd onnan tovább a "Häufigkeit von Mängeln in Prozent"-re akkor ott egy VW T4, Ford Tourneo, Fiat Ducato hibaarány összehasonlitást találhattok benzines és dizel modelleknél szinte minden egységre/alkatrészre kiterjedően %-os arányban jelezve. A Fiat borzalmasan rossz...
Tudod az autóknál is kell egy bizonyos idő míg kijön minden tipushibája. A gyárban sokszor ezt nem tudják megvárni, a jobb márkáknál ezért vannak a visszahívások.
A Mercinél a műszerfalban lévő óra (normál időt mér) széria hiba volt minden egyes autóban roszul járt (nem beálítás miatt, nála egy óra 50 perc volt) erre a panaszunkra a válasz "bocsánat de ez benne van a pakliban" 4 milliós aután ennyi?
Szerintem egy új tipus kijövetele után csak 1-2 év mulva szabad belőle venni. (akkor már van az embereknek véleménye róla no meg már az összes tipushiba kijön rajta)
Ti mit szóltok az új Ford Transit-hoz????
Szerintem nem véletlenül szinte egy darabot sem lehet látni belőle a német autópályákon...
Ott az uralkodó tipus az Mb Sprinter CDI 316 (160 LE) másodsorban a Renault Master (hosszu magas) meg feltörőben van az új Iveco is.
Számomra ez a mérvadó.
Mi szinte minden második héten kijárunk hollandiába és általában mikor én megyek be szoktam állni a gyorspostásokkal "versenyezni" bizony a sprintert (316 CDI) nem lehet leverni rakottan kb. 170 km/h val száguldoznak.
Kicsit sokat írtam már megint de szerintem van benne valami igazság vagy tanulság.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a mi sprinterünk az első szériák egyikéből származott! Nagyon meg kell gondolni, hogy az ember mikor vesz meg egy új típusú autót!
Most, hogy mondod most tudatosult bennem a hibák fő oka kis kaszni nagy és erős motor ( a mi Ducatonk: alacsony, középhosszú, körablakos tehát kicsi de 2.8-as TÁDÉ motoros) ha sprinter is kicsi volt és hibás valószínű (nem logikus de spirituális) az erős motor nem bírja a kis kaszit.
A mi sprinterünk 2.9 TÁDÉ magas és hosszú, nincs semmi baja!!!
tehát kis kaszni kis motor, nagy kaszni nagy motor ezzel semmi baj nincs!
Ez egy olyan bölcs megálapítás volt:)))
egyébként tényleg az új autóknál főleg szerencse kell!!
Elolvasva Ducatotok történetét eléggé elszomorító. Cégünknél eddig 4 Ducato fordult meg. Elég sokat mentek Magyarországon belül. Sok ember hajtotta mindegyiket, de összesen töredék hibát produkáltak a tiedhez képest. Egyikben volt sebességváltó probléma és valóban amikor korosodik úgy figyelni kell az elektromos kábelekre. Pontosabban egyre a műszerfal alatt ami több autóban is megadta magát. Összességében az árához viszonyítva nem voltak rosszak.
Volt nekünk egyszer egy Sprinterünk is...
Na erről viszont tudok szépeket mesélni. 212-es volt kis kaszni, nagy motor, ment mint egy versenyautó! A motorjával nem is volt semmi baj, de a többiről inkább nem beszélnék!
125 ekm-el adtuk el. Eddig kardánkereszt csere, kipufogórendszer darabokra esett(!!!), motortartó elrepedt, sebességváltó szétment, bal ablakemelő tönkrement.
Sikerült áron alul megszabadulni tőle!
Most Renault Mastereket használunk és nagyon jók a tapasztalatok vele! az elsőben 180 ekm van utánfutóval 3 tonna áruval Németország, Olaszország.
Mi csak a 2.8 TDi-t vettük, ez a motor nagyon bevált.
Én úgy látom, hogy egy ilyen autóhoz (sajnos) szerencse is kell!
Nekünk az első generációs Vitónk volt (nikor kijött az első vásárlók között voltunk) az nagyon sz@r volt, de azt mondják hogy az uj CDI motoros gépek már jók de tudod ha a kása egyszer megsüti a szánkat mégegyszer nem kell! egyébként mi nagyon sokat megyünk a gépekkel pl: a Vitoval 1 év allat 120.000 km mentünk (külföld, Hollandia oda vissza hetente) no meg Ducato is hajtva van.,
Stabilkarr! a mostani 98-as MB Sprinterben sincs elől mivel azt csak extraként lehetet kérni bele (ez nevetséges a Merecedesbél) és nagyon "billeg" üresen de belerakatjuk (kb. 80.000 Ft) mert megéri nagy sebbeségnél.
Sprinter Vmax: 155 km/h
Ducato 2.8 : 160 km/h
Vito 110 d (nem CDI): 170 km/h
Gyorsulásban a Ducato győz!
Viszomt Németországban az autópályán csak a Sprinter CDI (160LE) tud megelőzni!! :o
C-ya
Béci
Asszem,
kösz az infot. Azt hiszem a tesó is valahova arrafelé ment a kocsiért, majd jól kiokítom stabilizátor ügyben.
Ami a Vitokat illeti, sok tapasztalatom nincs velük, az egyik cimbi jár Vitoval Zalában, de az hajtja is a tundrán, méhész a szentem. Eddig még nem panaszkodott.
Érdekes, a Vitokról még Én csak rosszat hallottam. Legalábbis olyan körökben, akik rentgeteget mennek vele, és ezért vettek egy drága, de "megbízható" autót. És a legtöbb hiba a motor körül van. Igaz, megy, mint szél. Amíg megy.
Nekünk, asszonyi ágon van egy ilyen Scudo. Most már 100 ezer felé jár, és kifogástalan..., most már. 1.9TD, ABS, szervo, ilyesmi.
Szóval, az úgy volt, hogy 30ezer körül elkezdett kotyogni az eleje. Nézik, hát elfáradt benne egy-két gömbfej. Na de ilyen hamar? Kiderült, hogy a kocsiból "kifelejtették" az első stabilizátort.
Az ismeretségi körben van még vagy tíz ilyen kocsi, és gyorsfelmérés készült. Csak olyan autókból hiányzott, amiket a Jászberényi Darázsban vettek. (A Ford már kib@szta őket, mert simliskettek, most a Fiatot égetik) Persze ez a kis mintavétel miatt, lehet véletlen is, de egyébként nem egy megbízható cég.
Próbáltak jobbra-balra vetíteni, de aztán csak beszereltek egyet ingyé. Ismerve a tulajt, jobban jártak.
Egyébként nagyon jól vezethető, jó útfekvésű, erős fékű, kellemesen autózható a bringa, és az 1.9 TÁDÉ peugeut motor is szép hangú, valószínűleg tartós is.
Egyébként mi még csak szivtunk az új autókkal volt egy zsír Mb Vito-nk azzal is csak a baj volt (turbo csare, műszerfal csere... stb) no meg most ez a Ducato, most határoztuk el hogy új autót soha nem veszünk, most vettünk egy MB sprinter-t az megy mint az óra.
csá
Béci
Köszi. Végül is a dolog már le van játszva, megvette. Eddig is szívott a kocsijaival, ha most is beruházott egy gagyira, nem fog sok újdonsággal szembesülni...
A Ducato-ról sem az én esetem a jellemző de ilyen is van, ezzel a topic-al csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ki kell fogni a jó egyedet (nem minden autó jó) de lehet tökéletest is kifogni meg rosszat is (attól függ mikor gyártották) mint a ladákat voltak a nyugati piacra gyártott példányok (hibátlanok voltak) meg voltak a keletre gyártott gépek (a minőség kifogásolható).
A Scudo egyébként mint motorikusan mint szerkezetileg teljesen más mint a Ducato, sajnos az ember a FIAT-ból zsákbamacskát vesz!! majd csak pár ezer kilométer után derül ki mit is vett valójában, lehet, hogy egy tökéletes hibátlan autót de lehet egy zsák sz****t!
Ennyi ha lenne még kérdésed írj.
Üdv.:
Béci
Vajon a Scudo is ilyen ratyi lenne? Az eszetlen nôvérkém most újított be egyet, és kicsit félek, hogy mellényúlt. Mennyire azonos a technikája a kettônek? A tesó kocsijában 11.9-es dízel van, állítólag a PSA féle. Mit lehet tudni a Scudoról?
Mi sem értjük mi van a Fiat-unkal, mivel eddig mindenki csak dicsérte ezt a tipust. Szerintünk ezen az autón valamit nagyon elmértek!
De ugy döntöttünk, hogy most kicserélték a két első rúgót meg a négy gunit garanciában és ezután minket nem érdekel sem a FIAT Magyarország Kft. sem a debreceni diler.
A kocsit megpróbáljuk eladni de addig is kiadjuk bérbe, mivel a géppel apám járt de ezek után vett egy MB. Sprintert amivel biztonságosan tud külföldre járni.
Ennyit a Fiat Ducato-ról. lehet jó autó de nekünk nem jött be!!
C-ya
Béci
Ez tényleg elszomorító. Én ezekkel a kisteherautókkal (C 25, J5, régi,új Ducato, Boxer, Jumper) foglalkozom. Meg kell mondanom sok rossz tapasztalatom volt a duksikkal, de ilyet...
Viszont el kell mondanom, hogy a Jumper-ek messze felülmúlják a többit. Több 300.000 Km fölött járót javítottam és hasonló problémák nem jelenkeztek, sőt.
Általánosságban azt mondhatom el róluk, hogy 70.000 körül toronycsapágy cs., 120.000 körül alsó lengőkar cs., attól függően hol járt az autó első lengéscsillapító cs., 260-300 e körül fűtésradiator cs.. Egyébbként csak a kötelező javítások. Viszont a TD-ket könnyű hengerfejesre gyilkolni, de melyik TD nem? Ugyanez vonatkozik a Boxer-re is.
Nem értem a Fiat miért rosszabb ennyivel?
Miért hiszik az emberek, hogy a Tranzit annyival jobb a többinél? Nekem ilyen tapasztalatom nincs.
Most hoztam ki a gépet a szervízből, február óta kicserélték a szélvédőt (heuréka valami történik), kezdtem reménykedni, de nem a FIAT ujra bemondta az unalmast, nem akarja beismerni a futómű hibáját, már megint gumit kell cserélni ez már tényleg sok!!! vagy sokk!!
Béci : Azon kivül, hogy az autó megy, mint állat, én is csak hasonlókat tudok mondani, bár nekem egy picit régebbivel volt szerencsém (1998). Fellelhetetlen elektromos zárlat, 2 évesen rozsdafoltos kaszni (nem sérült!), szar aksi, kuplung, szétpergő műanyag belső,stb.
Viszont az ismerősöm egy Peugeot Boxerrel jár, csak 1.9D, szarrá hajtja és semmi különösebb baja nincs, csak köt. szervizre hordja.
Eladni elég gázos mivel lizinges az autó, de próbálkozunk.
Most, hogy a munka menjen tovább kénytelenek voltunk venni egy Mb Sprintert, ez már gép!!!
A felgyújtás sem rosz ha casco jól fizet.:))