A hangszigeteléshez az is hozzájárul, hogy nem fogod tudni kinyitni az ablakot, mivel teljestáblás üvegezés lesz. Arra miért nem gondol senki, hogy új metrók először az első metróvonalon (M2) fognak közlekedni (koreai kocsik).
A Hősök tere és a Mexikói között nem hangosabb, hanem tompább. Mivel zúzottkő-ágyazat van, ezért halkabban mennek a szerelvények. Viszont itt mennek a leggyorsabba is, ezért ez megint a másik oldalt erősíti. Viszont az örök ellenérv az maradm hogy a földalatti(-villamos) NEM METRÓ.
A Ganz metrón utazni élményt jelentett. (Unió erre szívesebben adott volna hitelt, mint a fejesek magánügyeire.) Igazán költhettek volna rá, hogy a Ganz legyártsa. Mert a mostaniak bizony zajosak, nyitott ablak mellet pláne! A kopoltyúkon fennt bejön az algút pora, huzata. Barbár megoldás. (Jobb helyeken ismerik a légkondit.)
Az ajtók csapódnak, nem záródnak.
Az alagútszellőző ventillátorok is néha behallatszanak az állomásokra.
Gazdaságtalan az üzemeltetés. (Pl: szaggatós, energia-visszatáplálós rendszer, komolyabb eletronika stb. hiánya.) Azt természetesnek tartom, hogy kijelzik a járatsűrűséget, követést az órán. Már ez is csoda! Fejleszteni, fejleszteni!!!
Több dolog miatt hangos a budapesti metró (2-3). Merthogy igenis hangos. Ez tény. Az már nem, hogy ez zavaró-e, vagy sem.
1. A sínek beton alapzaton állnak. Nézd meg pl. Bécset: Ott fa(?) v. vmilyen más RUGALMAS talpfán vannak a sínek. Ennyit jelent az a bizonyos ex-vasfüggöny...
2. Ha az ablakok nyitva vannak, akkor még szép, hogy bejön a huzat! És az jó hangos is. Télen azért jóval halkabb.
3. A metróvágányok a kettesen végig külön alagútban futnak (majd valaki szakértő megmondja biztos, hogy ezt hogy hívják), így a visszhang SOKKAL nagyobb. Ha megnézed a pályát a 3ason Népligettől kifelé, máris sokkal halkabb, mert ott már egy alagútban mennek. M2 Népstadi utáni (kifelé), még alagútban levő pályája szintén. A szabad térről nem is beszélve. A kocsiknak alapból nincs akkora nagy hangjuk, hogy ezt a hangzavart eredményezzék. A pálya minősége okozza.
És én nem reménykednék, h a felújítás után nem lesz hangos. Én nemtok semmit sem a tervekről, de kétlem, hogy áttérnének a talpgás megoldásra. Sajna.
Hangos, de meg sem közelíti azt amikor a jó kulturált MÁV mozdonyvezetõ elmegy melletted az állomáson és dudál egy jót a mozdonnyal. Na az tényleg király.
Én sokáig azt hittem, hogy hangos a budapesti metró, de aztán pár évet eltöltöttem Moszkvában, és revidiáltam nézeteimet. Viszont a szovjet tervezők megoldották a szellőzést, nem kell fogni a fejemet a mozgólépcsőn, hogy ne repüljön le. :]
A bostoni metrónál hangosabbat nem nagyon hallottam, de New York is elég lármás. Bécs viszont halk, ugyanúgy mint Berlin. Sok dolgon múlik, de pl. asszem a bécsi kocsik nem csak halkabbak hanem hangszigetelve is vannak. Igéret szerint a bpesti 4-es metró kocsijai is hangszigetelve lesznek. (Persze ha vki kinyitja az ablakot megette a fene.)
De ha elindultok a Batthyányról a Kossuthra, a duna alatt halk, mégpedig az ún. vastübingek miatt. Itt az alagút kvázi vasból van, ami jobban elnyeli a zajt,+még bordázott is. Az alább említett Ferenciek-Deák, Arany J-Nyugati, Ferenc krt.-Kálvin, ill. Kossuth-Deák, Batthyány-Moszva azért hangosak, mert ott kanyarodik az alagút, és a sínek nincsenek túlemelve, így a kerekek súrlódnak a sínhez.
Egyébként meg járműve válogatja. Pl. Pókica kifejezetten hangos, de egy-két régebbi szerelvény egész tűrhető.
Az állomásokon hallható folyamatos zajt pedig a szellőztetőventillátorok okozzák. Ha azok nem mennének, 30%-kal nagyobb lenne a huzat, ill. nagyon meleg lenne odalenn.
A huzatról: a mozgólépcsőakna alján van egy "szűkület". Ott a legnagyobb a huzat. Miért? Mert ennél a szűkületnél lehet hermetikusan lezárni az állomást. Ez a legszűkebb helye az állomásnak.Ez minden mélyállomáson így van.
Van szerencsem az utobbi idoben parszor kiprobalni a gumikerekes metrot Parizsban: jelenthetem, hogy hangosabb, mint a sinen kozlekedo tarsai. Egyebkent Parizsban tenyleg halkabb a metro belulrol, mert egyreszt nem betonon, hanem zuzottkovon fut a szerelveny, masreszt a kocsik is halkabbak, harmadreszt pedig jobb a kocsik hangszigetelese. DE a legmodernebb szerelvenyek a leghangosabbak kivulrol (belul ezeknek is jo a szigetelese).