Keresés

Részletes keresés

dorysboy Creative Commons License 2005.02.13 0 0 52
Földalatti történet. Fiatalabbkorom kultuszolvasmánya. Részletes beavatás a budapesti metró világába.
Előzmény: gmarc (9)
76-600 Creative Commons License 2005.02.13 0 0 51
A hangszigeteléshez az is hozzájárul, hogy nem fogod tudni kinyitni az ablakot, mivel teljestáblás üvegezés lesz. Arra miért nem gondol senki, hogy új metrók először az első metróvonalon (M2) fognak közlekedni (koreai kocsik).
Előzmény: KACOR (28)
76-600 Creative Commons License 2005.02.13 0 0 50
A Hősök tere és a Mexikói között nem hangosabb, hanem tompább. Mivel zúzottkő-ágyazat van, ezért halkabban mennek a szerelvények. Viszont itt mennek a leggyorsabba is, ezért ez megint a másik oldalt erősíti. Viszont az örök ellenérv az maradm hogy a földalatti(-villamos) NEM METRÓ.
Előzmény: BPO-700 (30)
dorysboy Creative Commons License 2005.02.12 0 0 49

A Ganz metrón utazni élményt jelentett. (Unió erre szívesebben adott volna hitelt, mint a fejesek magánügyeire.) Igazán költhettek volna rá, hogy a Ganz legyártsa. Mert a mostaniak bizony zajosak, nyitott ablak mellet pláne! A kopoltyúkon fennt bejön az algút pora, huzata. Barbár megoldás. (Jobb helyeken ismerik a légkondit.)

Az ajtók csapódnak, nem záródnak.

Az alagútszellőző ventillátorok is néha behallatszanak az állomásokra.

Gazdaságtalan az üzemeltetés. (Pl: szaggatós, energia-visszatáplálós rendszer, komolyabb eletronika stb. hiánya.) Azt természetesnek tartom, hogy kijelzik a járatsűrűséget, követést az órán. Már ez is csoda! Fejleszteni, fejleszteni!!!

Előzmény: hitman (42)
Peti817172M Creative Commons License 2004.12.10 0 0 48

Ja és egyébként utas vagyok

 

Előzmény: Peti817172M (47)
Peti817172M Creative Commons License 2004.12.10 0 0 47
300-as volt és Deák jobbtól Köki balig utaztam
Előzmény: metro-vezeto (46)
metro-vezeto Creative Commons License 2004.12.10 0 0 46
És gondolom lehúztál ott egy egész műszakot... főleg 200-ason!?
Peti817172M Creative Commons License 2004.12.07 0 0 45
Ezt most hogy érted? Egyszer utaztam vezetőfülkében, télen, amikor ajtó-ablak csukva volt, akkor csendes volt az utastérhez képest.
Előzmény: metro-vezeto (44)
metro-vezeto Creative Commons License 2004.12.07 0 0 44
Azért látszik, hogy sokat vezetsz Peti817172M !
Peti817172M Creative Commons License 2004.12.06 0 0 43

Mert nem voltak szellőzőkopoltyúi.

 

A többi metró vezetőfülkéje is csendes, mert nincsenek ott kopoltyúk.

Előzmény: hitman (42)
hitman Creative Commons License 2004.12.05 0 0 42

azért a kocsikon is múlik. én úgy emlékszem, az az egy darab Ganz metró sokkal halkabb volt.

metro-vezeto Creative Commons License 2004.12.05 0 0 41
HI!

Akkor én nem mondok semmit, hogy mennyire hangos. Te mennyit ülsz rajta egyhuzamban?
spicee88 Creative Commons License 2004.02.27 0 0 40
Hát nemtom... Szerintem igen, de nem bizti. Írtam mélt a DBRmetrónak, kérdéseimet feltéve, remélem válaszolnak...

Akkor lesz hangos, ha a 2 irány 2 külön alagútban megy vagy ha nincs talpfa, ami elnyelné a rezgéseket. (ld. Bécsi metró)

BPO-700 Creative Commons License 2004.02.25 0 0 39
A 4-es metró is hangos lesz?
spicee88 Creative Commons License 2003.12.26 0 0 38
Nna.

Több dolog miatt hangos a budapesti metró (2-3). Merthogy igenis hangos. Ez tény. Az már nem, hogy ez zavaró-e, vagy sem.

1. A sínek beton alapzaton állnak. Nézd meg pl. Bécset: Ott fa(?) v. vmilyen más RUGALMAS talpfán vannak a sínek. Ennyit jelent az a bizonyos ex-vasfüggöny...

2. Ha az ablakok nyitva vannak, akkor még szép, hogy bejön a huzat! És az jó hangos is. Télen azért jóval halkabb.

3. A metróvágányok a kettesen végig külön alagútban futnak (majd valaki szakértő megmondja biztos, hogy ezt hogy hívják), így a visszhang SOKKAL nagyobb. Ha megnézed a pályát a 3ason Népligettől kifelé, máris sokkal halkabb, mert ott már egy alagútban mennek. M2 Népstadi utáni (kifelé), még alagútban levő pályája szintén. A szabad térről nem is beszélve. A kocsiknak alapból nincs akkora nagy hangjuk, hogy ezt a hangzavart eredményezzék. A pálya minősége okozza.

És én nem reménykednék, h a felújítás után nem lesz hangos. Én nemtok semmit sem a tervekről, de kétlem, hogy áttérnének a talpgás megoldásra. Sajna.

Spice

BPO-700 Creative Commons License 2003.12.24 0 0 37
Minden kedves topic olvasónak!

Szeretetteljes, boldog és békés karácsonyi ünnepeket,
és a 2004. évre kívánok boldogabb és sikeresebb évet, mint amilyen 2003-as év volt!

BPO-700

BPO-700 Creative Commons License 2003.11.28 0 0 36
Ma nem volt hangos!

Csengetés és hangbemondás nélkül záródott az ajtó!

Előzmény: BPO-700 (34)
UseR Creative Commons License 2003.11.23 0 0 35
kit zavar a metró hangja?? :)
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 34
Ma hangos volt...

Blaha Lujza téren gázolás volt...

Előzmény: micu (33)
micu Creative Commons License 2003.11.23 0 0 33
Hangos, de meg sem közelíti azt amikor a jó kulturált MÁV mozdonyvezetõ elmegy melletted az állomáson és dudál egy jót a mozdonnyal. Na az tényleg király.
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 32
:)
Előzmény: Törölt nick (31)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.23 0 0 31
Én sokáig azt hittem, hogy hangos a budapesti metró, de aztán pár évet eltöltöttem Moszkvában, és revidiáltam nézeteimet. Viszont a szovjet tervezők megoldották a szellőzést, nem kell fogni a fejemet a mozgólépcsőn, hogy ne repüljön le. :]
BPO-700 Creative Commons License 2003.11.23 0 0 30
Kiváltképp a KELETI PÁLYAUDVAR mozgólépcsőjén utazni... Ott nagyon HÚÚÚZZZAAATTTOOOOSSSS!

---

Az M1 Hősök tere és Mexikói út közötti szakasza is hangos!

Előzmény: I. Blasius (2)
ikbeb Creative Commons License 2003.04.14 0 0 29
na nem baj, mert majd most felújítják a 2-es metrót, akkor biztos halkabb lesz. igaz a felújítás valami öt évig fog tartani...
Előzmény: KACOR (28)
KACOR Creative Commons License 2003.04.14 0 0 28
A bostoni metrónál hangosabbat nem nagyon hallottam, de New York is elég lármás. Bécs viszont halk, ugyanúgy mint Berlin. Sok dolgon múlik, de pl. asszem a bécsi kocsik nem csak halkabbak hanem hangszigetelve is vannak. Igéret szerint a bpesti 4-es metró kocsijai is hangszigetelve lesznek. (Persze ha vki kinyitja az ablakot megette a fene.)
Előzmény: Jump424 (27)
Jump424 Creative Commons License 2002.06.24 0 0 27
A becsi metro nem hangos. A muncheni igen. Syoval meg lehet oldani, meg nem is. A nem ist ismerjuk :)
Előzmény: gmarc (26)
gmarc Creative Commons License 2002.04.14 0 0 26
De ha elindultok a Batthyányról a Kossuthra, a duna alatt halk, mégpedig az ún. vastübingek miatt. Itt az alagút kvázi vasból van, ami jobban elnyeli a zajt,+még bordázott is. Az alább említett Ferenciek-Deák, Arany J-Nyugati, Ferenc krt.-Kálvin, ill. Kossuth-Deák, Batthyány-Moszva azért hangosak, mert ott kanyarodik az alagút, és a sínek nincsenek túlemelve, így a kerekek súrlódnak a sínhez.

Egyébként meg járműve válogatja. Pl. Pókica kifejezetten hangos, de egy-két régebbi szerelvény egész tűrhető.

Az állomásokon hallható folyamatos zajt pedig a szellőztetőventillátorok okozzák. Ha azok nem mennének, 30%-kal nagyobb lenne a huzat, ill. nagyon meleg lenne odalenn.

A huzatról: a mozgólépcsőakna alján van egy "szűkület". Ott a legnagyobb a huzat. Miért? Mert ennél a szűkületnél lehet hermetikusan lezárni az állomást. Ez a legszűkebb helye az állomásnak.Ez minden mélyállomáson így van.

NZA Creative Commons License 2002.02.08 0 0 25
Van szerencsem az utobbi idoben parszor kiprobalni a gumikerekes metrot Parizsban: jelenthetem, hogy hangosabb, mint a sinen kozlekedo tarsai. Egyebkent Parizsban tenyleg halkabb a metro belulrol, mert egyreszt nem betonon, hanem zuzottkovon fut a szerelveny, masreszt a kocsik is halkabbak, harmadreszt pedig jobb a kocsik hangszigetelese. DE a legmodernebb szerelvenyek a leghangosabbak kivulrol (belul ezeknek is jo a szigetelese).
Előzmény: Törölt nick (3)
FleXoft Creative Commons License 2002.02.08 0 0 24
Pont így lett nekem is gyanús a dolog, mert nem hallottam a kismagnóm hangját...

_flex.

xxxxx

Előzmény: tier nan gorduin (23)
tier nan gorduin Creative Commons License 2002.01.15 0 0 23
nem hallom, zenét hallgatok.
egyre többen védekeznek hozzám hasonlóan a bkv idegesítő világa ellen.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!