Keresés

Részletes keresés

scrollingrock Creative Commons License 2006.02.28 0 0 453

Másrészről nem vág haza anyagilag 2 havidíj fizetése sem, de ezzel a lehetőséggel egyenlőre nem számolok. Megugye ha elolvastad volna a történet előzményeit is (ne tedd) talán lehetne némi fogalmad a tényállásról.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.28 0 0 452

Figyelj! Ird meg nekik hogy szoftverhibát találtál ! ;-))

 

Lehet hogy még ajándékot is adnak érte hogy felfedezted. ;-)

Előzmény: slagger (450)
scrollingrock Creative Commons License 2006.02.28 0 0 451

Napokon belül kiderül nagyon megszívtam-e vagy sem.

 

Azt mondod megérdemlem. Nem tudom ha valaki szeretne egy normálisan müködő ami ténylegesen is müködik ADSL kapcsolatot lehetőleg minél hamarabb miért is érdemli meg hogy átbasszák a szavaiddal élve?

 

 

Előzmény: McFart (447)
slagger Creative Commons License 2006.02.28 0 0 450

ugyan másik fórumban már leírtam, de asszem inkább idevág:

A legviccesebb, ha beírod, hogy nincs mobilod /nem mintha ehhez bármi köze lenne, hogy náluk milyen díjcsomagot szeretnék. Ezzel az erővel azt is megkérdezhetik, hogy megmosom-e esténként a seggem/, és mindenhova 0-kat raksz, tehát nem hívsz soha senkit semmikor, akkor az ajánlat: Csevegő díjcsomag!!!!!!!!!!! Tökön szúrom magam. Még az is humorosabb, mit ezek.

slagger válasz | megnéz | könyvjelző 2006.02.27 10:45:16 (2094

Újabb gennyes dolgot találtam. Ezt is csak egy matáv meri megjátszani.

Elöljáróban megjegyzem, hogy csak az adsl miatt van telefonvonalunk. Messiásként várjuk a upc-t vagy bármilyen kábeles internetszolgáltatót, hogy végre megszabaduljunk a dórotktól.

t-com.hu oldal, egyéni ügyfelek, díjcsomagkalkulátor.

Beírtam, hogy 5 percet szoktunk beszélgetni, 1 helyi hívással csúcsidőn kívül és azonkívül mindent kinulláztam. Ajánlatuk szerint az én telefonálási szokásaimnak a Favorit díjcsomag felel meg a leginkább. Fejben kiszámolható, hogy kábé 1850 Ft-ra jönnék ki minimál díjcsomaggal, míg a favoritjukkal 4120-ra. Alig több mnt 2000 forint miatt ilyen pofátlanul hazudnak. Ráadásul írásban. Szánalmas, hogy ezeknek bármi létjogosultságuk van a magyar piacon.

originalqszi Creative Commons License 2006.02.28 0 0 449
Felhívtak, minden szarral megpróbáltak etetni, csak azzal nem, hogy olcsóbb lesz az alapdíj:((((((( Pedig mondtam nekik, hogy már csak pár hajszál tart vissza, hogy lemondjam a vezetékest!!!!!! Azonkívül a szegény ügyfélszolis olyan, de olyan tájékozatlan és főleg fiatal (mert gondolom a matáv így tud neki minimál éhbért adni:(((() volt:DDDDDDDDDDDD
battila63 Creative Commons License 2006.02.28 0 0 448

Asszem igazad van, olyan ez mint a politika? A sok rossz közül a kisebbik rosszat választjuk, a lehető legkisebb pénzlapátolással??

 

Én arra blazíroztam, amit akkoriban véleményként is hallottam, ha a Matáv saját informatikai központjába csak a negyedét belepumpálta vóna annak a pénznek amit a dolog elvitt, meg lehetett volna oldani......Persze ilyen távlatból, ki tuggya.

Van egy nagyon jó ismerősöm aki akkoriban a MATÁV informatikai központjában dolgozott és mindig adtam a véleményére.

 

Ha figyelmesen olvastál te is azt olvashattad nekünk volt, egy szót se ejtettem arról hogy egységes rendszerrel üzemelt a MATÁV, bizonyos feladatoknál hiányoltuk is.

 

Az egész nem az OSS mint egységesített vállalatírányítási rendszer ellen szólt, hanem a körülményei ellen.

Utoljára idézem magam:

 "Egyébként nem az OSS maga a kiakadás tárgya, hanem a bevezetésének a körülményei, valamint az a töménytelen pénz amit e Dán csodára ráköltöttek.

Sajnos nem tudok konkrét összeget, de már akkoriban (1996-97-98) is járkált a hír közöttünk, egy komplett magyar számítástechnikai cég 1 év fejlesztőmunkája tán ocsóbb lett vóna."

 

Ez az ami nem konkrétan neked szól, és azt is tudom egy ilyen projektről nem lehet csak úgy............

 

Az egészről egy adalék, a bevezetés középidején, komolyan felmerült az Igazgatóságon, kidobják a picsába az egészet, csak a preztizs és a halom elveszett pénz miatt nem így döntöttek. Ennyi. 

Ja és még az, nem véletlen hogy a mai napig, átfogó konkrét tanulmány nem készült arról, mennyibe is került ( nem is tudott volna készülni).

Hi! 

 

Előzmény: McFart (446)
McFart Creative Commons License 2006.02.28 0 0 447
latod, kell neked kavarni...
Nem vagom milyen szerzodest kotottel az externettel, de ha egy eves husegszerzodeseset akkor beza fizetned kell azt is! Illetve lemondhtaod, de az is rengetegbe kerul.
Ha jobban hiszel a Tcomosnak mint az externetnek, akkor csak sajnalni tudlak. Nem csodalkoznek ha atbasztak volna a palankon. Mondjuk meg is erdemled:)
Előzmény: scrollingrock (445)
McFart Creative Commons License 2006.02.28 0 0 446
battila63
nem volt egyseges rendszer. itt ilyen volt amott meg olyan. nemcsak hogy nem kompatibilisek hanem megcsak szinvonalban sem ugyanolyan. Kiirtak a tendert, ami sokkal tobb mindent magaban foglalt mint amit vegulis megvalositottak (tenderek jelentos resze igy jar). Arra a feladatra nem olyan sok termek felel meg, a tenderezo cegek persze behazudnak minent (ez sem egyedi dolog ugye).
A cel es az elkepzeles nem volt rossz, ahogy eladtak a tulajdonosoknak az is fasza volt. MInt mondtam a megvalositas soran estek szet a dolgok. es nem az architecturaval a technologiaval van baj, hanem azzal hogy a reszleteket nem dolgoztak ki, mivel az erintett projecttagokat nem erdekelte. Kiadnak egy implementalasi tervet, hogy mi hogyan fog kinezni. a csoka atlapozza es azt mondja ha karcsi azt mondta jo akkor jo. karcsi meg el sem olvasta, o az igazgato, megkerdi pistat aki mond par dolgot. Aztan ionkabb bolintanak ra, mert hogy ha mashol jo akkor mi inkabb nem kocsogolunk, meg a vegen kirugnak. A nagyfonokok nagyon akarjak ezt a dolgot, hatakkor legyen.

93ban nem volt magyarorszagon olyan szoftverhaz aki kepes lett volna a jogi es penzugyi felteteleket bevallalni. Rohadt kockazatos volt az orszag, barki barmikor becsodolhetett. Aztan kinyalhatod a supportodat meg a befektetesedet ha az implementalo ceg becsodol. Merteben ez olyan project volt, hogy tutira kellett menni. A danok lehet hogy szarok voltak, egyebkent csak a sajat fejuk utan mentek, minimalis segitseggel. De sem a nemetek sem a franciak nem lettek volna jobbak.
Ha egyszer dolgoztal mar amerikaiakkal vagy izraeliekkel akkor tudod hogy azok veresre szopattak volna a matavot, kilapatolva beloluk sokkal tob suskat. Mert ok erosek a jogi oldalon is...
Előzmény: battila63 (444)
scrollingrock Creative Commons License 2006.02.28 0 0 445

Igen Externetes volt a net de Pénteken le lett szerelve és a 80-as zöldszámon megerősítettek hogy nem átmenetileg hanem végleg, ergo újra meg kell rendelnem.

 

így jött a képbe a T-Com-os úr aki lejött hozzám este és kötöttem vele egy T-s internet szerződést. De este 9-kor már megint jelezte a rendszer hogy van DSL ezen a kapcsolási számon. Tehát akkor mégiscsak nem lett teljesen leszerelve a vonal. Mert le lett (ezt a helyi T-Com-os mondta mivel ő maga szerelte le mivel ezt az utasítást kapta) ennyi a tiszta a dologból az utánna következők hogy miért és kell-e újra rendelni már kát verzióban fut az Externet és a T-Com szerint.

 

T szerint újra kell rendelni (megsaúgták hogy nemártana minél hamarabb mert végesek a kapacitások) ezt tettem meg tegnap. De lehet hogy közben a rendszer visszarakta már az Externetest. Baj elvileg nem lehet mert akkor a T-s rendelést úgyse fogja tudni ma leadni a központban a T-Com-os. Csak most akkor fölöslegesen biciklizett 4km-et tegnap ebben a jó időben. :-(

 

Nem kibaszásból csináltam, azt mondták így csináljam. A T-Comnak jobban hiszek mint az Externetnek. Ha megjön újra a link a zöldszámon rákérdezek most akkor kié a vonal. :_

 

Elég hülye voltam elismerem de remélem a héten él már újra a net akármelyik szolgáltatónál is. :_

Előzmény: rainman (443)
battila63 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 444

Mivel a fogadalmam már igy sem tartom be ám legyen!

 

Nem figyelmesen olvastál, nem dicsőitettem a régi renccert, főleg nem a papír alapú adatbázist, mivel volt más, mindössze azt mondtam a helyi TC-nél megoldottuk a feladatainkat, elismerten magas színvonalon. És a fejlődésekkel mindig tartottuk a lépést, és ki mondta hogy kartonrenccerrel vagy ilyen-olyan alapú adatbázisokkal kellene lépést tartani a mai kihívásokkal, egy kicsit tán félreértettél valamit, nem?

 

Te magad is elmondtad amit én: "akkor max. azért lehet kárhoztatni, hogy lehetne egy más - vagy ugyanazon rendszer - jobb is, miközben az adott rendszer az adott szituban kellően jó, mégha nem is annyira..."
-és még hozzátenném: jóval olcsóbb is, akár saját (MATÁV) fejlesztésben is. Ez van.

Számtech központ, informatikai és szakmai tudás megvolt.

 

Tudom minél bonyolultabb egy rendszer, annál könnyebb misztifikálni ( és a zavarosban halászni).

 

Idestova 7 éve otthagytam a Matávot, a mai napig hívnak kollegák ha valami nem stimmel, régi és új ügyfelek hívnak fel a 1212 helyett ( OSS támogatással:)))) ).

 

Abba is hagyom mielőtt azt mondhatná bárki is, hülye nosztalgiázó vén f@sz, így 42 évesen még nem tartok itt.

 

Hi!

Előzmény: rainman (442)
rainman Creative Commons License 2006.02.27 0 0 443
Asszem túlkavarod a szart! methogy ugye volt eredetileg egy T-online-os megrendelésed, de vonalad nem, de az accountot aktiváltad. Ezt a T-online jóváírta neked, Aztán fröcsögtél egy sort mindenféle T-k felé.
És végülis valami X-es cégnél kötöttél ki.
Na most akkor hogyan is jön a képbe bármiféle T-online, ha neked élő internet kapcsolatod, szerződésed van valami X-es céggel? Ha X-es accounttal feléptél, akkor hogyan jön a képbe bármiféle T-s üzletkötő? (főként, ha Te magad is valami partnex-használó T-s viszonteladó vagy vala, vagy mifene?)

Szóval asszem valami nagy szarkavarás vagyon!
Externetes fórumon írtál, hogy megy a neted!
Mostmeg T-online-t emlegetsz!

Szóval kjinek is akarsz az ügyfele lenni?
Ha netán dűlőre jutnál végre...
Előzmény: scrollingrock (438)
rainman Creative Commons License 2006.02.27 0 0 442
AHA! múszaki nyilvántartás egy T-com nagyságrendű cégnél, persze körzetenként ilyen-olyan mindenféleképpen, miszerint kartonozás itt ABC-rendben, ott számsor szerint, amott így-úgy-amúgy, ha netán beállítottak egy XT-s rendszert (láttam hibaosztályon C64-est is!) , akkor egyik helyen TXT-ben, másik helyen DBF-ben, megintmáshol XLS-ben. Na az volna ám az előremutató....
Persze ha van valami egységes, hát fúj, mert hű de sokba volt, meg hűde szarra sekeredett.
De a fene se érti, de mégiscsak működik...

Ja! a mostani, meg a régi létesítés....

Na helyettesítsed be, valami bármely ISP megrendelését. Hova is küldje, és mely formátumban? TXT, vagy XLS lenne a nyerő, avagy miféle karton? És mely címre küldje?
Avagy netán az lenne a minőségi mutató, ha itt-ott kizárólag helyi sajátosság okán párnapos, míg máshol szintén helyi sajátosság okán sokhónapos.... CSakcsupán mert nem egységes a rendszer, hanem itt ilyenkarton, ott meg olyan DBF....

Ha nem lenne pl OSS, akkor nem tunna működni pl. 1212, vélhetőleg....
Meg sokminden más sem....
Lehet kárhoztatni bármely rendszert, de ha a felépítmény rája épül, és igenis alapvetően megáll a lábán, akkor max. azért lehet kárhoztatni, hogy lehetne egy más - vagy ugyanazon rendszer - jobb is, miközben az adott rendszer az adott szituban kellően jó, mégha nem is annyira...


AKÁRHOGYIS! aki a régi ilyen-olyan rendszereket dicsőíti egy egységes rendszer ellenében, hát az nem is tudom.... álljon helyt a kartonrendszerével a mai kihívásokkal szemeben....
Előzmény: battila63 (436)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.27 0 0 441
Nem csak mp alapu szamlazas de a poolingolas a kozpontokbol egyformaformatumrahozás bontasa előfizetőknek majd figyelni a terules figyelmeztető levelek inditása szolgaltatasok megrendesése tehat minden ami nem egy muszaki hanem egy gazdasági vonalon fut a cegnél. Az azert nem kis dolog esmeg mindig fut.
Előzmény: battila63 (440)
battila63 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 440

Igen, valóban ezt a hozzáférést, mobil rendszerre fejlesztették a Dánok.

A hálózatos modult a Matáv kérésére biggyesztették hozzá, és ha jól tudom Mo. volt az első akin futott ( lehet ezt rosszul tudom ). 

 

Ezt nem mondod komolyan, hogy az akkori számtech világban,  egy OSS kellett a mp. alapu számlázáshoz nagyjarészt EWSD központoknál?

Még magyar fejlesztésű szoftverről is hallottam akkoriban, pedig még messze voltunk anno a világtól.

Mindegy.

Hi!

 

Máris megszegtem a fogadalmam. A fene.

Előzmény: Törölt nick (437)
scrollingrock Creative Commons License 2006.02.27 0 0 439

Rákerestem az imént a telefonszámunkra és a nagy semmiből így este 9 óra magasságában hirtelen rákerült egy ADSL szolgáltatás a vonalra. Az üzletkötő holnap adná le a megrendelést. Lehet az X-nél kiverték a balhét a lekapcsolás miatt?

 

Ez az ügy kezd egyre érdekesebbé válni. :_

 

 

scrollingrock Creative Commons License 2006.02.27 0 0 438

Szóval nem merem elárulni mert nem mi vagyunk hivatalosan az azonosító tulajdonosa, de ezt kaptuk meg és ezen keresztül veszünk/vettünk(?) fel megrendeléseket. Egyébként egy debreceni cégé a login.

 

MÁS!

 

Pénteken elhalt a DSL a vonalról X-nél leadtam hibajelentést, ma hív a T-Com szaember hogy igen ők szerelték le a DSL-t az X kérésére. X erről semmit nem tud, egy órával később visszahívnak hogy azért lett leszerelve a DSL mivel túl sok hibajelentés lett leadva a kapcsolási számra s ezért a T-Com új vonalat épít ki. (?)

 

T-Com szakembert felhívtam helyben és Ő mondta hogy ha múlthéten jó volt a vonal akkor mitől lenne most rossz? Felhívom T-Com zöldszámot kapcsol helyi műszaki csoporthoz ott hölgy közli leszerelték tényleg mivel mikor aktiválták elviekben a DSL-t a központban nem is volt még szabad kapacitás ezért elrendelték a leszerelést a vonalról. Mire leszerelés megtörtént már beaktiválták ment két napot de a beaktíválásnak semmi nyoma. Helyi T-Com szerint újra megrendelni majd 2 nap múlva visszaköti. T-Com műszaki zöld szám megerősít hogy a vonal szabad ADSL szempontból (T-Online előminősítő is kíír hogy ADSL létesíthető, előtte kiírta hogy már müködik DSL a vonalon ezek szerint tényleg szabad.

 

Előzékeny műszaki hölgy felajánl hogy még ma kiküld T-Com szakembert aki tud nekem kötni T-Online internetet. Mondom egye fene úgyis az lett volna először is. Este T-Com-os T-Online üzletkötő megérkezik szerződés megköt, kérdeztem pár dolgot még műszaki téren max. sávszélességekről itt miegymás. Válasz pozitív, holnap központba lead nekem rendelést elvileg 2-3 nap és újra él a DSL.

 

Itt tartok most.

 

Folytatása következik. :_

Előzmény: Törölt nick (423)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.27 0 0 437

Amit lehetett azert emberive tettek a nyilavntartasban de azt meg kell jegyezni hogy egy GSM szolgaltatonak szazad annyit kell nailvantartani mint egy vezetékesnek. Ott nem is kell akkora szoftvert uzemeltetni hisz a termékei is kevesebbek.

 

Miszaki nyilvantartásra teljesen alkalmatlan lett az OSS ellenben az is tarthatatlan lett hogy a kozpontok szamlazzanak impulzus alapján. Egy rakadt csomagot igy nem lehett volna bevezetni ill a mp alapu szamlazas sem lehetséges máshogy.

Előzmény: battila63 (432)
battila63 Creative Commons License 2006.02.27 0 0 436

Üdv!

Kár volt ezt leírnod, mert csak felhergeltél:)))))))))))))))

 

Mint olvashattad, volt számítógép alapú nyílvántartás az OSS előtt is, és hiába állítanád is a mostani létesítéseket az akkorival szembe mert egy vicc, persze a mostani.

Majdnem napi kapcsolatban vagyok volt kollegáimmal, és mindenki visszaríjja az akkori szervezettséget, munkalehetőségeket.

 

Egyet mindenki hajlamos elfelejteni, nincs annál nagyobb előny. hogy ismered a területedet. Ha egy ügyfélszolgálatos tisztában van korlátainkkal és azonnal hívja a megfelelő kollegát a műszaki megoldással kapcsolatban, majd majdnem ugyanabban az ügymenetben válaszol az ügyfélnek, megoldást ajánl, vagy esetleg felveszi a megrendelést és rögtön időpontot is egyeztet. Ezt egy helyi TC-nél meglehetett csinálni, és az ADSL sem egy műszaki non plus ultra.

Ismerni kell a korlátaidat, és szeress dolgozni.

 

Csak kérdezem, melyik esetben jobb az ügyfélelégedettség, ha a megrendelésed egy ügymenetben le van rendezve, és időponttal a zsebedben távozol a TC-ből?

Vagy ha a 1212-n beadott ( MATÁV POnt, vagy most T pont ) megrendelésed kóborol egy kicsit, majd egy hét múlva kapsz egy levelet, hogy egy rubrikát nem diktáltál be, majd a pótlás után újabb egy héttel értesítenek, műszakilag nem megoldható az amit akartál.

A Plug&Play ADSL sem jobb, napi tapasztalat, kiadnak szerződéseket DSLAM port nélkül, létesítési határidővel........vicc az egész.

 

Egyébként nem az OSS maga a kiakadás tárgya, hanem a bevezetésének a körülményei, valamint az a töménytelen pénz amit e Dán csodára ráköltöttek.

Sajnos nem tudok konkrét összeget, de már akkoriban (1996-97-98) is járkált a hír közöttünk, egy komplett magyar számítástechnikai cég 1 év fejlesztőmunkája tán ocsóbb lett vóna.

 

Ígértem lezárom magamban e témát, most megtartom.

Remélem maradunk barátok!

Üdv

battila

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: rainman (435)
rainman Creative Commons License 2006.02.27 0 0 435
Akárhogyis! de egy ezernyi formátumú papíralapú nyilvántartást egységes platformra hozni az vélhetően kurvára költséges lehet. (láttam helybenkezelt hibaosztályt, helybenkezelt tudakozót (anno korszerűnek kikiálltott mikrofilmekkel), távolsági bejelentőt... - olykor én is beültem munkahelyekre, és jegyeztem távhívást, ébresztést, stb....)

Egy helyi szitszémáról egy központi (informatikával megtámogatott) egységesre átállni persze macerával jár, meg ellenállással, de idővel meghozza a hozadékát.
De mi marad meg? Hogy menyibe került egy egységeset kialakítani...
Hogy az átállás tuttira hatékonyabb - és mellesleg költséghatékonyabb - a persze fúj, mert mértis ne fújólnának egyesek...

Persze érdekes lehetne kipróbálni, hogy egy szereldnagad ADSL létesítés kartonalapú helyi nyilvántartás és munkaerő-menedzselés melett mennyi átfutási idővel létesülne, és ezzel szemben menyi alatt létesül az átkozott OSS és társai támogatása mellett...
battila63 Creative Commons License 2006.02.26 0 0 434

Bocsi, de úgy érződött belülről, vagy legalábbis közelről élted át.

Hogy még tanfolyamokon is ez a téma......ez nagyon jó!

 

Az az igazság, így 8-9 év távlatában elfelejtődött, csak így néha előjön, amikor beszéltek róla, igazából arra kaptam fel a fejem, amikor itt dícsőítette valaki.......( nem a Robi vót ).

Asszem mostmá igyekezni fogok végleg elfelejteni.

Előzmény: McFart (433)
McFart Creative Commons License 2006.02.26 0 0 433
Nem vagyok se bennfentes se matavos es nem is voltam. Amit itt leirtam barmelyik project management tanfolyamon elmondjak. Egy tenyleges resztvevo ugyanugy tudja cafolni mint megerositeni amit elmondtam. A konkret tapasztalatok az egyes teruleteken teljesen masok lehettek, baszott nagy project volt. Hozzateszem alapvetoen sikeres project volt. De orvosi beteg lo is.
Előzmény: battila63 (432)
battila63 Creative Commons License 2006.02.26 0 0 432

Köszi a háttéranyagot.

Mindenki okulására, alant ( cca.százzal előbb) elmeséltem már én is, hogy éltük mi meg anno. Ilyen bőven azonban nem, és némelyek azt hihették csak vakítok, most már láccik  talán nem.

Érződik az is hogy végigélted.

Őszintén én akkoriban azért voltam rohadt pipa, mert a végeken (Távközlési Centrum) lévő sok éves tapasztalattal rendelkező műszakiak hozzászólásait, tanácsait semmibe vették, mindenáron egy hibrid szart erőltettek ránk, és vért izzadtunk a felvitelekkel és rögzítésekkel. Már nem emléxem mennyi túlóránk fekszik a dologban, nem is érdekes.

A nagy prémcsiket nem mi kaptuk, nem is kaphattuk.

De igazából nem is ez volt a legrosszabb, hanem hogy "odafenn" képtelenek voltak felfogni, a magyar hálózati struktúrára nem alkalmas a hálózati modul, és nem az egyéb műszaki folyamatokat kell igazítani az OSS-hez, hanem az OSS-t a műszaki folyamatokhoz.

Csak egy eset: Program modul javítás, sokadik javaslatunk után, Dániából három ember repülővel ide, egy hét kaja, pia szállás, egy kis botorka a gépen, majd haza a dolog nem műxik, újabb javaslatok, újabb halom pénz Dániába ( meg még hova...).

Ja szerencsétlenségemre a Tesztre kijelölt Centrumban dolgoztam akkoriban.

Azért a cég becsületére legyen mondva ( jobban mondva sok okos embernek, akik éppen ott dolgoztak, becsületére  ) csak átverekedte valahogy a dolgot, és hosszú folyamat árán azért müxik a mai napig.

 

Egyetlen dologban nem értek egyet veled, OSS előtt is volt élet, biza volt nyílvántartásunk, számítógép alapú, és az ügyfélszolgálat profin működött, a létesítésekben az élen jártunk. Abban volt előtte másként a dolog, hogy helyileg kezeltük az ügyeket, nem akartuk mindenáron központosítottan felügyelni.

Ja hogy így sok ember munkája feleslegessé válik?

 

Na sokat beszéltem én is.

Hi!

 

 

Előzmény: McFart (431)
McFart Creative Commons License 2006.02.26 0 0 431
Akkor meg azt is elmeselem, hatternek...
Anno mikor 94tol uj tulajdonosai voltak a matavnak, megdobbenve lattak hogy semmi eszkoze nincs a matavnak ami az oss-re hajazna. Semmilyen egyseges muszaki nyilvantartas, munkafolyamatkezeles (megrendeles, kiepites, stb) nincs. Mindenhol mashogy csinaltak, atszoltak icukanak aki szolt a szerelonek ha az bejott. Valamifele papiralapu rendszee persze volt (tudjatok, posta volt ez is). Aztan par ev alatt rajottek, hogy ennelkul semerre nem tudnak lepni, semmit nem tudnak nyomonkovetni sem munkat sem eszkozt, se kapacitast. egyszeruen semmit. Aztan a szamlazas meg mas ugyfelrendszerek is hianyoztak.
Nosza rajta megterveztek egyet, ami az akkori technologia szerint kozepes, de lehetosegeit tekintve olyasmi, amire errefele gondolni sem tudtak meg (ehhez hasonlo rendszer egyszeruen nem letezett magyarorszagon). Tobb lepesben kepzeltek el a megvalositast (ami elkeszult az a negyede harmada kb). Plusz meg tovabbi fejlesztesekt gondoltak. Mondjuk ugy hogy 20 evre elore csinaltak egy strategiat. Eddig gyonyoru volt minden, emberek mennybe mentek. Premiumot osztottak dogivel. Nagy lelkesedes, eloadasok vilagszerte stb. Ment a parasztvakitas (hozzateszem, tenyleg mindenki azt hitte hogy valami baszottnagy dolgot fognak csinalni).
Elindult a project, mivel meno dolog volt, mindenfele nyikhaj belepofazott (agyatlan nagyfonokok) a munkat meg csinalja a droid, premium meg a fonoknek. Egyszoval a projectek egyik legnagyobb hibajat itt kovettek el. Elhittek hogy ha fonokokkel van teli a projectszervezet akkor jo lesz. Aztan kezdett elojonni hogy egy csomo minden nincs atgondolva, a projecttagok pedig keptelenek voltak ra, a droidok meg nem voltak jol motivalva. A beszallito megcsinalta valahogy. Ugy hogy nem gyozik javitgatni. Droid mondja, hogy aki ez kitalalta tervezte meg eleteben nem latta hogy mukodik a valosagban (es igen, tenyleg nem lattak:)). Raadasul kiderult hogy van par dolog amit mashogy kellene. Eluszott a project idoben es penzben is.a
Aztan masik oldal, hogy ekkora koltsegvetes mellett politika is van, kinek mekkora a fasza ki kinek a haverja sogora, ha neked ez jo akkor nekem az meg stb. Ne feledjuk sok fonokot akkoriban leepitettek. mindenkinek fenyezni kellett magat! Ez jo lehetoseg volt.
Tulajdonkeppen ezek osszessege azt eredmenyezte hogy szakmailag megingott az egesz rendszer, koltsegben idoben eluszott. Eddig ugy az elso evben eljutottak. Utana 4 evig, amig a projectet le nem zartak csak tuzoltas ment. Ahol a legjobban kellett csinalni valamit, azon dolgoztak, fel evvel elore szerintem senki nem latta mi lesz es hogyan. Par ember rohadt lemeny munkaja kellett ahhoz hogy vegleg ne essen szet ez a project. Tobbek kozott a project eredeti scopejanak nagy reszet el kellett halasztani (azota se kezdtek el).

Sok tanulsaggal szolgalt ez a project. Hogyan nem szabad egy projectet es egy ilyen nagy projectet vezetni, csinalni. Ami kialakult elbontani kivagni nem lehet, foltozni igen. Szent tehen.




Előzmény: battila63 (430)
battila63 Creative Commons License 2006.02.26 0 0 430

Köszönöm, hogy ezt így elmesélted, lelkem pici jóváírást kapott.

 

Emlékeztetőül Robival, volt egy pár hozzászólásos megbeszélésünk az OSS elkeféléséről, amiben utaltam a "csillagháborús" projektre, csak nem ezen szavakkal.

Találó volt. Köszönöm.

Előzmény: McFart (429)
McFart Creative Commons License 2006.02.26 0 0 429
Nem ok nélkül, a matáv OSS-se már a project futásakor magánviselte a bélyeget, hogy egy nagy szar. Minden elkövettek benne amit nem szabad a könyvek szerint. 8 éve meg faragják javítgatják, ha nem került volna anno rengetek pénzbe (több milliárdos csillagháborús project volt). már rég kihajították volna. De ezt sem lehet, másrész nem kapnának mégegyszer ennyi pénzt rá.
Ágyuval lőttek verébre és ez sajna meg is látszik rajta.
Előzmény: Törölt nick (426)
McFart Creative Commons License 2006.02.26 0 0 428
A TMN szerint van OSS és BSS, az OSS alá tartozik minden, ami az üzemeltetéssel, létesítéssel kapcsolatos, tahát a ticketing is (matávosan WFMS, workflow management system). A BSS az üzleti része, üzlet támogatás, beszállítók, megrendelések, partnerek stb. A CMS a ügyféladatbézis és az ahhoz tartozó folyamatok. aztán van vállalt irányítás, ebbe a riportolástól a pénzügyig, HR minden beletartozik (asszem erp a neve).

CMS
-----
BSS
----
OSS+ERP

Ez a hierrarhia, vagyis a sajat eroforrasok plusz a muszaki tamogatas bol lesz egy platform ami a szolgaltatast es az azt kezelo rendszerek jelenti, amit az ugyfeleknek eladnak es az ugyfeleket a CMS kezeli.

Mondjuk tortenelmi okokbl ilyen struktura nem letezik es sok az elmosodoas a hatarreszeken, ahogy az szokott lenni:)
Előzmény: rainman (425)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.26 0 0 427

Halló Rainman barátom!

 

Hozzád is ugyanaz (426) intézem azzal, hogy Tőled is szeretettel várom a nem rázós(nak minősített) infókat, hogy összefüggéseket is lássak.

 

Üdv és szintén kösz!

 

Robi

 

Előzmény: rainman (425)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.26 0 0 426

Szia!

 

100%, hogy igazad van és jogos is a javítás, már csak azért is, mert nekem az OSS a "szent tehén" ésmindnet ebből vezetek le ;-)

Ez pesze nálam nem hiba (hacsak nem esem a jogtalan tudálékosság bűnébe), mivel halvány lila gőzöm nincs a T-Com különböző alrendszereinek elnevezéseiről és alá-föl-mellérendeltségeiről. Ami azért nem csoda, mert nem vagyok ugyebár T-s... -D

 

DE: ha magánban a különböző (számítástechnikai) (al)rendszerek nevét és funkcióit, no meg a közöttük lévő kapcsolatokat skiccolva elküldenéd (vagy legalább a lénmyeges elemekét), és ha még az illetékes (szakmai) szervezet is szerepelne, annak azért hálásan örülnék - és többet nem húznék minden "szart" az IOSS nyakába ;-))

(Viccen kívül, ha nem tartod etikátlannak, tényleg elküldhetnéd!)

 

Üdv és kösz!

Robi

Előzmény: McFart (424)
rainman Creative Commons License 2006.02.25 0 0 425
Azt hiszem, egy hibajegyet hiába is keresnénk az OSS-ben! Mert azokat asszem többnyire a WFMS-ben kezelik. Mintahogyan az ilyen-olyan rendszerekben keletkezett megrendelések folyományaiként előálló munkaelrendelések is a WFMS-ben jelennek meg. Mondjuk egy viszonteladó, egy szerződött T-partner által felvett megrendelés is végülis a WFMS-en keresztül jut el a végrehajtókhoz. Ráadásul a rendszerek között emberi beavatkozást nélkülöző szoftveres interfészek vannak, és ezt azért tartom fontosnak kihangsúlyozni, mert egyesek előszeretettel mutogatnak a T-comra, hogy elmismásol egy-egy megrendelést. Aztán ha kérdik az ügyfélszolgálatost, hát az nem lát semmit. Na miért is nem, legalább annyit, hogy a partnertől beérkezett a rendelés a T-comhoz? Vélhetően azért, mert azon a bizonyos interfészen keresztül nem jött semmi....
Előzmény: McFart (424)
McFart Creative Commons License 2006.02.25 0 0 424
mikimaus
megint ki kell hogy javitsalak:)
az OSS üzemeltetéstámogató rendszer, riasztások, konfigurációk, hibajegy és munkamegrendeléskezelés stb. Egy viszonteladó nem vesz rész ebben.
Persze ennek is van neve, Üzlet támogató rendszer. BSS. Ennek a nyúványát aratdad mondani.
:)
Előzmény: Törölt nick (421)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!