A tegnapi vihar letmosta a T-homot a térképről az IP rendszerével együtt a környékünkön.
Én már akkor dühöngtem, mikor a vezetékes számomat átvariálták az internetre, tudtam ez lesz a vége, mint az őskorban, napokig nincs telefon tv internet:(
A T-Home (régen :Matáv)meddig lesz még egyeduralkodó a kábel tv piacon Érden?
Hol van a verseny,a konkurencia?
Ma a T-Home,leánykori nevén Matáv kábel tv kivett az analóg kábel tv csomagból (a lakosság nagy része nem engedheti meg magának a digittális kábel tv-t mert nincs lovéja 3 set top boxot bérelni!)kivettek előzetes bejelentés,egyeztetés nélkül 6 db tv csatornát!Ezekután biztos árat is fognak emelni,az egyeduralkodó T-Home csapat!
Mivel más kábel tv szolgáltató,valami ok miatt nincs egy 60 ezer fős megyei jogú városban igy be kell érnem a T Home-al!Mert különben már rég más szolgáltatónál lennék.Müholdas TV szolgáltatásra azért nem vátok,mert nincs pénzem rá,ahogy a lakosság nagy részének se!A Mindig tv 7 ingyen csatornájánál azért többet néznék!
Várom a fórumozok válaszát!
Bezzeg Budapesten a panelokban 3 szolgáltató közül is választhat a panelban élő!
Azt is megértem, ha "valaki" így akar magának előnyösebb helyzetet teremteni - DE akkor tessék azt a szentírásban, az ÁSZF-be korrektül belevenni, különben amit tesz, az jogsértés. Egyelőre még létezik az Eht., é illene aztat be is tartani, ahol legalábbis az ÁSZF-en túlmenő, az efi-re káros magatartást kifejezetten tiltják! (Mondjuk azért a Ptk. sem enyhébb, ha a szerződések szabályozását, a szerződő felek egyenjogúságát tekintjük..)
A dologban amúgy aLEGSZOMORÚBB, hogy az évekkel korábban beállított, hivatalosan, írásban megrendelt PBX-eket SEM látja az OSS, és utólag azzal "gyanúsítanak" meg szóban, hogy a létesítésnél "kijártuk", ami egyrészt röhej, másrészt jellemzi a nagyker efikről alkotott képeüket, a gondokodásmódot....
Ezt egész egyszerűen zsarolásnak hívják: ha akarod az amúgy ingyenes szolgálatot, akkor vesd alá magad egy sokkal rosszabb konstrukciónak - hiszen ha egedi ügyfélszámokon akármilyen (legyünk jószándékúak!) pénzügyi elmaradáskor az összes hívószámra szankciók lépnek életbe, ráadásul a számlázás módja (egyedi számlázás értékhatára kisebb egy vonalra számítva!) is hátrányosabbm, valamint maguknak a szankcióknak az "átfutási ideje" is rövidebb!
Az outsidereknek el kell mondani hogy efi felé a tpv kifelé az alkozpont valaszt vonalat. Namost tartozas esetén ha 1-2 vonalat kikapcsol a szolgaltató az nem igazan szankció mert oda vissza a forgalmat nagyszámú pbx esetén nem zavarja. Igy akar behajthatatlan is lehet.
Mi köze is volt - van - lehet a T-com-nak (és így, önmagában pláne!) egy/a HírTV-s akármihez is, ami adás(?)szakadozáshoz vezet?!
Hacsak nem szélessávű (net)kapcsolaton (vö, bérelt vonal) műkdik a hírTV stúdió (önmaga) vagy valamely (külső) jelforrásának a kapcsolata (szvsz akkor sem T-Com hanem T-Systems lenne!), akkor ezt nem tudom értelmezni.
A GVH ájékoztatott, hogy ha beleszakadok, sem indul versenyfelügyeleti eljárás a MT ellen a Favorit csomagok TÉNYLEGES működtetése és szerződéses feltételeinek megváltoztatása valamint a kedvezményezett hívásirány-variálások ügyében.
És ugyenez a határozat mellékesen közli - miután megállapítja, hogy a Favorit díjcsomagok tekintetében a MT nem rendelkezhetik erőfölénnyel, mert az 550 ezer érintett előfizető nem ad erre okot, és mert nem valószínűsíthető (Sic!), hogy a Non-stop csomagok ama korai (de az archívok között ma is meglelhető!) leírása, hogy "a Favorit csomagokkal lényegében megegyező" csomagokról lenne szó, azt kell jelentse, hogy ugyanazt kell szolgáltatni non-stop (ld hívásirányok - akkor!), illetve szintén nem valószínűsíthető, hogy - az időközben nem véletlenül (!) megváltoztatott - ama ÁSZF feltétel, hogy a határozott idő újraindulásáról nem tájékoztatnak, nos a GVH eljárói szerint az sem valószínű, hogy sérti az előfizetők érdekeit!
Idecitálthatom azt a bődületet, hogy annak ellenére: az ÁSZF, mint a legfontosabb okirat (!) kifejezetten nem tartalmaz semmilyen megkötést sem a PBX szolgálat igénybevételére (azaz sem műszaki, sem pénzügyi, sem szerződéses-formai megkötései nincsenek!!! - az OSS egész egyszerűen NEM HAJNANDÓ elfogadni egy (céges) PBX megrendelést addig, amíg az n darab hívószám nem kerül egyetlen szerződés és így ügyfélszám (!) alá (ez a fizetési megállapodás szintű szerződés/előfizetés!) .
Miközben egy INGYENESEN megrendelhető olyan szolgálatról van szó, ahol ANALÓG vonal esetében (!) sem technikai akadálya nem lehet a fizikai megvalósításnak, azaz a berendezésnek (mivel a klf. muliplexerek vagy egyéb bűvészetek itt nem bírhatnak hatással, lévén egyszerű választási-irányítási feladatról, azaz kizárólag TPV ügyról van szó!), sem a számlázás techikáját nem érintheti és ezért jogosulatlan a pénzügyi feltételrendszert belekeverni!
Ezt egész egyszerűen zsarolásnak hívják: ha akarod az amúgy ingyenes szolgálatot, akkor vesd alá magad egy sokkal rosszabb konstrukciónak - hiszen ha egedi ügyfélszámokon akármilyen (legyünk jószándékúak!) pénzügyi elmaradáskor az összes hívószámra szankciók lépnek életbe, ráadásul a számlázás módja (egyedi számlázás értékhatára kisebb egy vonalra számítva!) is hátrányosabbm, valamint maguknak a szankcióknak az "átfutási ideje" is rövidebb!
Ha ehhez még hozzátenném, hogy egy lejárt követelésre hivatkozva amúgy a megrendelést vissza is dobták (ingyenes kiegészítő szolgálatnál ezt meg sem tehetnék!), akkor úgy hiszem még jobban árnyaltam a képet...
Nos? Újdonság?
Amúgy az "Így csal a Matáv"-ban sokkal többször vagok jelen (na ez most nagyképűnek tűnhet, de nem úgy értem), és sokkal több "újdonság" is van arrafelé inkább.
2006. 03. 01. napjával olyan új ÁSZF-et nyújtottbe a T-Com az NHH-nak, melyben MEGVÁLTOZTATÁK a Favorit család betelepült szolgáltatóükra vonatkozó szövegeit úgy, hogy indirekt módon vagy nem szabályozva (!!!) most már CSAK a (T-Com területen elérhető) UPC és PanTel számok hívása tartozik a kedvezmények körébe - no persze a T-Com számokéon kívül.
DE: ERRŐL AZ ELŐFIZETŐKNEK HÁTRNYOS (AZAZ A 14 HÓNAP ALATT SZANKCIÓMENTES FELMONDÁSI ÜRÜGYKÉNT SZOLGÁLÓ!) RÉSZRŐL NEM, HOGY AZ ELŐFIZETŐKET NEM ÉRTESÍTETTÉK A HÍRKÖZLÉSI TÖRVÉNYBEN KÖTELEZETT MÓDON, DE A NHH-NAK BENYÚJTOTT MÓDOSÍTÁSI LISTÁBAN SEM SZEREPEL (LÁSD WWW.NHH.HU, illetve http://www.hif.hu:7777/hifszolg/matav-helyi-tavbesz-mod-2005-02-17.pdf)!
MINDEKÖZBEN ÁSZF SZINTEN NINCS NYOMA A NON-STOP "CSALÁDTAGOKNAK", ÉS A SZERZŐDÉSMÓDOSÍTÁSBAN PEDIG (nálam!) EGYSZERRE SZEREPEL AZ EGYÉB SZOLGÁLTATÓ 1 ÉS 2 DÍJAZÁSA VALAMINT A "KIVÉVE INVITEL BETELEPÜLT" FORDULAT...
Úgyhogy ebből bizony a T-Com első és igen komoly piac-felügyeleti és verseny-felügyeleti (vö. TELE2 hasonló szolgáltatásai!) eljárás és szvsz 80-100 milliós bírság lesz. (Én legalábbis mindent elkövetek, és én még szeretem is a T-Com-ot ;-D)
Egy adalék annak, aki ki akar mászni a Favoritokból: a 60 napos "nyílt időszak" minden - nem szankcionált! - Favorit -> más-Favorit váltáskor megnyílik!!! Azaz aki hívogatna nem T-Com számot vagy betelepült nem-Pantel/nem-UPC számot (nekem kapásból sikerült kikapnom 2 Monortel beteleültet is..), nyugodtan és szankciómentesen váltson ezzel amegoldással a TELE2 Extráira!
Üdv és szép tavaszt!
Maus Róbert / Robi
PS: az Így csal a Matáv topikból, kis korrekciókkal magam hurcolásztam ide is - remélem méltányolható...
Kérhetsz teljesjogú vonalat, amire kérhetszt híváskorlátozást alapból, mondjuk az emeltdíjas irányokra, vagy a távhívásra. Avagy jelszavas híváskorlátozást külön havidíjért.
De attól, hogy csak a bejövőt szándékozod engedélyezni, attól még nem lesz olcsóbb! Sőt!
És arról sem kell megfeledkezni, hogy mondjuk egy ADSL vonalhoz is egy korlátozásmentes vonal szükségeltetik! Nehogy belefuss egy olyanba, hogy a DSL díjat fizeted, de mivel nem hívsz, hát a telefon alapdíjat hanyagolod. Mert ha a telefondíj nemfizetése okán a vonalat egyirányúsítják, kikapcsolját, azzal elmegy a net is, hiába van rendben egyébként a net-számla! És perszre mivel elmegy a net, hát jól meg is kötbérezhetik. Csakcsupán mondjuk a telefon-alapdíj nemfizetés miatt.....
Valaki meg tudná mondani, hogy lehet-e az Mtelekom vonalat egyirányúsítva rendelni? Belépési díj, havidíj, stb. Ugy hallottam, hogy létezik ilyen szolgáltatás is, de nem találom sehol. Köszi
Asszem megintcsak igazat kell adnom a körülményeket tekintve abszolút így volt.
Az egész ahogy leírod egyenes ágon vezetett az országban ahhoz ami most van.
Nem bíztunk magunkban, a normális emberekben, nem is hittük el hogy egy ilyen dolgot meg tudtunk volna mi magunk csinálni.
A korrupció és az állam sáfárkodásai, a külföldi tőke bekapcsolódásával azóta is ezt sulykolják belénk.
Na és a vita itt kezd parttalanná válni, olyan színezetet kapni ami nem idevaló (mármint nem ebbe a topikba).
Valóban a főnökök statisztika igényeit pillanatok alatt kiszolgálta, csakhogy azok az adatok nem voltak valósak, ezt mint akkori középvezető nagyon is jól tudom.
Az egész abból indult ki, hogy valaki dicsőitette azt a kalap szart ami a MATÁV dolgozók nagy része szerint is szar, bánom, hogy belementem a dologba.
Mindenkitől mea culpa, és ahogy az ellenzéki párt mondaná, a magam részéről a vitát lezárom.:))))))))))))))))))))
Persze a jobbítási szándákú vitákra vevő lennék, annak ellenére, semmi de semmi beleszólásunk nem lehet a dolgokba, mert az anyázások nem visznek sehova.
battila63 nem egeszen, de az az idoszak a nagy harács időszaka volt, korrupció, titkosszolgálati módszerek, nagypolitika kisérte a tendert is, de egyébként mindent ami akkor az országban történt (privatizáció, 30%hitelkamat, lopás, csalás hazudás). Nem véletlen nem bíztak a hely emberekben, hogy azok majd tudják hogy kell egy ekkora értékű feladatot végigcsinálni (magyarán szétlopták volna a projectet). A rendszer meg mondjuk azért kellett, mert volt párszázezer előfizető és a trendek alapján 10szer annyit vártak pár év alatt (nagyjából be is jött). Egy elég kemény fejlesztést is csináltak (az összes központot lecserélték, átviteltechnikát is stb). Történelmileg nem tudták kielégíteni a a keresletet, korrupciógyanus volt az egész (pottentát kap telefont a mezei ugyfel meg nem). Szerelő beköti de nem jelenti le, ügyfél beszél, de nem fizet ugye (itt függ össze a munkafolyamatkezelés és a számlázás). Nem volt semmilyen security management, bárki bármilyen adatot módosíthatott annélkül hogy később kiderült volna ki mit és mikor. Nem volt rendszer ami a többféle díjcsomagot kezelni tudta volna, eleve a háttér is hiányzott. Sorolhatnám még napestig. A lényeg, hogy ez indokolta hogy kell ilyen rendszer, aztán úgy döntö9ttek EGY rendszerbe integrálnak mindent (kétségtelenül sok előnnyel járt, mint egy szétdarabolt oss). Aztán a projectben a felmerülő ilyen szintű gondokat nem tudták kezelni. Ezért lett olyan a rendszer amilyen. lehetett volna máshogy csinálni, de nem hiszem hogy sokkal jobb rendszer lett volna. Nem Komolyan meg sehol nem merült fel a kihajítása, ha valaki komolyan nekiment volna, másnap már nem kellett volna bemennie dolgoznia :) A ma is valszeg ez a helyzet.
Egy ilyen rendszert nem azert vezetnek be hogy a helyi droidoknak konnyebb legyen, az elso cel az hogy atlathato legyen amit csinalnak, nyomonkovetheto. Tudjak mennyi a munka, mennyi ido alatt vegzik es nemcsak egyegy munka hanem az egesz munkafolyamat nyomonkovetheto. Ezt az reszet meg is valositottak. A droid meg dogoljon meg, egyszerubb icukara rabizni az adminisztraciot mint 5 dan faszit fizetni ket hetig hogy megcsinalja ugy hogy a technikus is meg tudja csinalni, nem? Par ev alatt tisztaba jottek, hogy hany ember felesleges, le is epitettek oket. Szerintem van aki tudja mennyibe kerult, mas kerdes hogy hivatalos formaban ennek nincs nyoma, marcsak azert sem mert azt sem akarjak elarulni hogy megterult-e mar az oss (szerintem bizonyos ertelemben mar igen, sot mar 98ban).
A projectnek a baja a szakmai oldallal volt, ezert sikeredett felemasra. de ezt mar irtam. Ami a nagyfonokoknek kellett azt tudja a oss. a droid meg kussoljon, oruljon hogy van munkaja:)
Mivel már volt vagy háromnegyed éve, hogy beszéltem ismerősömmel, az akkori -állapotokat ismertem. Tíz perccel ezelőtt egy Tonlányos problémával kerestem, és ha már beszélünk, rákérdeztem mizujs. Sajnos az OSS is szóba került.
Azt mondta:
Gyakorlatilag az OSS mint egy interfész fogadja a több rendszerből érkező adatokat, és jelen pillnatban a számlázáson kívül nem teljesít mást, és azt se tudják meddig fogja.
A létesítés a WFMS rendszerről táplálkozik, az ügyfélszolgálat még bonyolultabb mert a CLM és egyéb rendszert használnak az OSS táplálására. Az eszközállomány az eszköztár nevű rendszeren, a bizinfo amely az üzleti partnerek komplett kiszolgálására jött létre a hattyú halálát adja elő. Van még a REKOD, és SNC rendszer aminek a feladatát nem jegyeztem meg.
Ennyit az egységesített vállalatírányítási rendszerről.
Barátom még azt is elmondta lassan azt se tudja mikor, mibe, mit rögzítsen.......:))))
Ja és minden input-ra (feladat) van egy-két nap intézni.
Ezért van tán az hogy a múlthét csütörtöki ADSL csomagmódosításom 512-ről 1M-re a mai napig 512-vel döcög. 5 nap két gombnyomásért?
( előtte egy évig 1M-et használtam, de lejárt az egy év hűségem és visszamódosítottak 512-re, hogy milyen alapon azt nem tudtam kideríteni a Tonylánynál............mindegy ez nem is idevaló)
Basszameg, ha ezt előbb tudom, bátran kiálltam volna versenyre Rainman barátommal létesítésben.:))))))))))))
Igen kívülről könnyű okosnak lenni de ha te kerülnél ilyen abszurd helyzetbe valószínüleg gyorsan alakulna a hozzállásod a dolgokhoz.
Gondolnád hogy szeptember 1.óta ezen rágok? Szerintem nem sok ember van aki higgadtan bírná egy szint után....