Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Nem tudom láttátok-e már, ha nem, biztos érdekes lesz! A KV- egyik helyis Rába PR 291-esére, (GNW-108) a jelenleg szerelésre kerülö Thermo King vezetötéri légkondícionáló berendezés helyett, (nyilván próbaképp) egy Webasto Dirna Bycool-t helyezett el. A szerkezet a TK-tól eltéröen kisebb hömérsékletcsökkentésre képes, viszont energiatakarékossága miatt állóhelyzetben is üzemeltethetö. A negatívuma jelen esetben viszont az, hogy müszaki egységei: a -víztartály, -vezetékelés jelentös része a fülkéböl vesz el helyet. Beszéljenek a képek:
Én személyszerint a Kv.-nál láttam az Ipar utcai udvarban szétszerelt 280-as vázakat, így szerintem ott csinálták "őket". Viszont volt olyan vezető si aki magánvállakozóról tud.
Kösz, hogy segítettél. A CCP-293, egyébként (már aki nem tudná) a 200 000. IKARUS és ennél a kocsinál pl. a ráncajtót cserélték normál bolygóajtóra... Meg is hatódtam kicsit... :)
Szóval én most konkrétan az ALLISON váltóval szereltekre gondoltam. A CCP-293 is ALLISON váltót kapott?
Ezek a kocsik ebben az évben vázszerkezeti, gépészeti ráncfelvarráson estek át. Ez tul. képpen majdnem egy teljesen új busz felépítését jelenti. 2004-ben is voltak hasonlóak, pl több helyközis (280.17) alakítottak (újítottak fel) át helyivé (280.54 alias 280.06). Ez a plussz ajtón kívül az üléselrendezést, a meghajtáslánc teljes cseréjét (motor, váltó csere) karosszéria elemek cseréjét is jelenti. Nemcsak külső, új fényezést. De ide sorolom a CCP-293-t is.
A múlt héten újabb 280-as állt forgalomba Győrben, teljes felújítás után. Az AFF-652-es immár Allison váltóval szerelt, ezzel "ő" a 3. aki allison váltót kapott felújítás után. (Allison váltós IK 280-asok a győri, helyi üzletágnál: ELJ-936, ELJ-967, AFF-652)
Az volt, hogy 280-ast fotóztam, (üde, boldog sofőrrel:) és amikor végeztem - üldözési mániámra tekintettel- magam mögé néztem és akkor láttam meg EZT A KIS VONÓS-NÉGYEST. :)
Ti mit gondoltok a MAN R07-es turista buszok (KVRT.)-s fényezéséről, mintájáról? Ha minden igaz, az Ipar utca művei azok a festmények, amik a gépek oldalaira kerültek.
Személy szerint nekem tetszik, igen formabontó a dolog és egy ilyen (futurikus, modern) buszhoz, (sz.tem) nagyon illik.
Ti szívesen látnátok ilyet például a 260-asokon? :)
Tök jó dolog lenne, ha tényleg azt a 4 darabot le tudnák gyártani! Gondolj bele: Úgy építhet magának buszt a Vasi, hogy az ne legyen "típusidegen"! Ízlés szerinti főegység, meg ilyenek. Ha ez összejönne, akkor a szerelők is jobban hozzá tudnának szólni, majd az esetleges javítások alkalmával! Szerintem ez tök jó dolog lenne.
Egyébként van még egy pár Volán társaság, aki meg tudna építeni egy buszt. Ugye?
Szombathelyen? Ott ki/mi fogja a típust legyártani? Erre bizony kíváncsi vagyok! :)
CREDO: idő kérdése minden. Meglátjuk, milyen szerepet kap majd a piacon a jármű... Én arra leszek elsősorban kíváncsi, hogy mennyire fog érvényesülni az a lojalitás a Volán vezetők részéről, amit a Kravtex kér tőlük... (remélem/-jük/ fog)
A KRAVTEX (is) egy vállalkozás. Buszokat gyárt, és szeretne a piac (elsősorban a magyar) igényeinek megfelelő járművet készíteni. Ez mint minden vállalkozás kockázattal jár. A most elkészülő csuklós is egyfajta kockáztatás, ami vagy bejön, vagy nem. Nyílván nem lehet úgy kifejleszteni, hogy beülök egy szobába, magamra zárom az ajtót, és nem veszek tudomást a "környezetről", piacról. A magyar buszpiacon, pontosabban bizonyos szegmensein hiányok vannak. Ez nem jelenti, hogy nincs olyan jármű, amely ezt a hiányt ne tudná betölteni. A "kék debreceni csuklós" pedig Szombathelyen fog gyártódni, előbb-utóbb ebből is lesz valami. Az tény, hogy a Kravtex előbbre jár.
Teljesen igazad van, de nem teljesen értek egyet... :)
Magyarországon, senki nem gyárt jelenleg csuklós autóbuszt! Ezt persze így kijelenteni felelőtlenség, mivel a Kravtex épp most pl. gyárt, az Egyedi mondjuk tudna, a Debreceni kékségből, viszont (egyelőre legalábbis) nem lett semmi. Szóval, ha a magyarországi buszgyártást nézzük (tegyük azt) akkor csak a Kravtex szeretne komolyabban csuklós gyártásával foglalkozni. M.O.-n a csuklósok körében a Rába, az MAN, a Merci , na meg persze az Ikarus van elterjedve. A felsorolt márkák közül csak kettő (német cégek török gyárai) készít jelenleg csuklós buszokat. A másik kettő (magyar gyárak) nem. Úghogy ha szeretnének a Volán-vállalatok (egy kicsit is magyar), csuklós buszt venni, akkor sajnos szembe kell nézniük egy ideig (kissé sok idő...) a típusidegenséggel... Ez nagy hátrány, főleg, kisebb darabszám esetén. Ha viszont, neadj' isten nagyobb darabszámok készülnének az említett típusból, akkor nem lenna olyan nagy ez a probléma.
A hozzászólásom lényege: Ha szeretnénk -végre- (ha nem is teljesen de-) magyar csuklós buszt látni, magyar utakon, akkor meg kell szokni egy ideig biztos a típusidegenséget... (SZ.V.SZ.) :)