Keresés

Részletes keresés

atinform Creative Commons License 2005.08.02 0 0 62

Bocs:  :)

 

Előzmény: atinform (61)
atinform Creative Commons License 2005.08.02 0 0 61

Egy kis hangulat:

 

atinform Creative Commons License 2005.08.02 0 0 60

Sziasztok!

Nem tudom láttátok-e már, ha nem, biztos érdekes lesz! A KV- egyik helyis Rába PR 291-esére, (GNW-108) a jelenleg szerelésre kerülö Thermo King vezetötéri légkondícionáló berendezés helyett, (nyilván próbaképp) egy Webasto Dirna Bycool-t helyezett el. A szerkezet a TK-tól eltéröen kisebb hömérsékletcsökkentésre képes, viszont energiatakarékossága miatt állóhelyzetben is üzemeltethetö. A negatívuma jelen esetben viszont az, hogy müszaki egységei: a -víztartály, -vezetékelés jelentös része a fülkéböl vesz el helyet. Beszéljenek a képek:

 

   

 

Üdv: ati

atinform Creative Commons License 2005.08.01 0 0 59

Én személyszerint a Kv.-nál láttam az Ipar utcai udvarban szétszerelt 280-as vázakat, így szerintem ott csinálták "őket". Viszont volt olyan vezető si aki magánvállakozóról tud.

KONKRÉTAN: nem tudom...

Előzmény: Törölt nick (56)
atinform Creative Commons License 2005.08.01 0 0 58

Kösz, hogy segítettél. A CCP-293, egyébként (már aki nem tudná) a 200 000. IKARUS és ennél a kocsinál pl. a ráncajtót cserélték normál bolygóajtóra... Meg is hatódtam kicsit...  :)

Szóval én most konkrétan az ALLISON váltóval szereltekre gondoltam. A CCP-293 is ALLISON váltót kapott?

Köszi: ati

 

Előzmény: Dtomesz (57)
Dtomesz Creative Commons License 2005.08.01 0 0 57
ELJ-936, ELJ-967, AFF-652

Ezek a kocsik ebben az évben vázszerkezeti, gépészeti ráncfelvarráson estek át. Ez tul. képpen majdnem egy teljesen új busz felépítését jelenti. 2004-ben is voltak hasonlóak, pl több helyközis (280.17) alakítottak (újítottak fel) át helyivé (280.54 alias 280.06). Ez a plussz ajtón kívül az üléselrendezést, a meghajtáslánc teljes cseréjét (motor, váltó csere) karosszéria elemek cseréjét is jelenti. Nemcsak külső, új fényezést. De ide sorolom a CCP-293-t is.
Előzmény: Törölt nick (56)
atinform Creative Commons License 2005.08.01 0 0 55

Sziasztok!

A múlt héten újabb 280-as állt forgalomba Győrben,  teljes felújítás után. Az AFF-652-es immár Allison váltóval szerelt, ezzel "ő" a 3. aki allison váltót kapott felújítás után. (Allison váltós IK 280-asok a győri, helyi üzletágnál: ELJ-936, ELJ-967, AFF-652)

Üdv: ati

atinform Creative Commons License 2005.07.29 0 0 54

Énis valahogy így voltam vele...

Az volt, hogy 280-ast fotóztam, (üde, boldog sofőrrel:) és amikor végeztem - üldözési mániámra tekintettel- magam mögé néztem és akkor láttam meg EZT A KIS VONÓS-NÉGYEST.  :)

ati

Előzmény: Dtomesz (53)
Dtomesz Creative Commons License 2005.07.29 0 0 53
Ha ezt a képet az egyik egri topic társ látná, .... (vazelint pisilne :))
Előzmény: atinform (52)
atinform Creative Commons License 2005.07.29 0 0 52

Egyedi csendélet   :)

 

 

ati

atinform Creative Commons License 2005.07.28 0 0 51

Sziasztok!

A credo-s oldal elérte az 1000-es látogatottságot. (Jó tudni, hogy ebből kb. 500 az enyém, mert ez van beállítva kezdőlapnak :) )

Szóval, készült egy új galéria és örülnék ha megnéznétek!

http://www.credobusz.atw.hu/

Kérlek titeket, nézzetek be az újdonságokba!

 

 

Üdvözlet: ati

atinform Creative Commons License 2005.07.27 0 0 50

Őszintén?!  :)

Nekem nem nagyon tetszenek, !viszont! a 417-es a űberf**za!!! Gratula! Szerintem menj be az Ipar utcába, mutasd meg Józsi bácsinak!!!

(Onnan fogod megismerni, hogy festékpisztoly van a kézében! (Ja és olyan szívárványszín a manus...))

:)

ati

Előzmény: Dtomesz (49)
Dtomesz Creative Commons License 2005.07.27 0 0 49
Minden flottatípusnál más-más a dizájn. Én inkább a helyi egyenárgát variálnám egy csöppet a 200-asok ajtószínével valahogy így:
















Előzmény: atinform (48)
atinform Creative Commons License 2005.07.27 0 0 48

Hát, én sem a helyi 260-asokra gondoltam ám...  !  :)

ati

 

Előzmény: Nzsolti (47)
Nzsolti Creative Commons License 2005.07.26 0 0 47

Hali!

 

Tökéletesen egyetértek ezzel a festés dologgal kapcsolatban. Bár én inkább a helyközis, azon belül is a távolságis kocsikon látnám legszívesebben.

 

Nzsolti

FKU-448

FKU-448

 

Üdv, Nzsolti

atinform Creative Commons License 2005.07.26 0 0 46

:)

 

Előzmény: Credo BN 12 (45)
Credo BN 12 Creative Commons License 2005.07.26 0 0 45
Szerintem igazad van, és jobb lenne ez a festés nemcsak a 260-asoko hanem pl: a 415-ösökön is.
Előzmény: atinform (44)
atinform Creative Commons License 2005.07.26 0 0 44

Egy kis közvéleménykutatás (nem reprezentatív!):

 

Ti mit gondoltok a MAN R07-es turista buszok (KVRT.)-s fényezéséről, mintájáról? Ha minden igaz, az Ipar utca művei azok a festmények, amik a gépek oldalaira kerültek.

Személy szerint nekem tetszik, igen formabontó a dolog és egy ilyen (futurikus, modern) buszhoz, (sz.tem) nagyon illik.

Ti szívesen látnátok ilyet például a 260-asokon?  :)

Üdv: ati

 

(Ha valaki nem tudná mi a fenéről beszélek, az nézze meg DTomesz lapját!) http://www.tombusz.fw.hu/

atinform Creative Commons License 2005.07.26 0 0 43

Elég ritkán írunk... NEM?!  :)

Hamár KVRT:

 

 

ati

atinform Creative Commons License 2005.07.22 0 0 42

Értem. Köszi!

ati

Előzmény: Törölt nick (39)
Dtomesz Creative Commons License 2005.07.22 0 0 40
Előzmény: Törölt nick (39)
atinform Creative Commons License 2005.07.22 0 0 38

Erre fölösleges választ adnom, mert ez így igaz...  :(

ati

Előzmény: Törölt nick (36)
atinform Creative Commons License 2005.07.22 0 0 37

Ejjha. ezt nem tudtam... (bocsánat érte!)

Tök jó dolog lenne, ha tényleg azt a 4 darabot le tudnák gyártani! Gondolj bele: Úgy építhet magának buszt a Vasi, hogy az ne legyen "típusidegen"! Ízlés szerinti főegység, meg ilyenek. Ha ez összejönne, akkor a szerelők is jobban hozzá tudnának szólni, majd az esetleges javítások alkalmával! Szerintem ez tök jó dolog lenne.

Egyébként van még egy pár Volán társaság, aki meg tudna építeni egy buszt. Ugye?

Üdv: ati

Előzmény: Törölt nick (35)
atinform Creative Commons License 2005.07.21 0 0 34

Szombathelyen? Ott ki/mi fogja a típust legyártani? Erre bizony kíváncsi vagyok! :)

CREDO: idő kérdése minden. Meglátjuk, milyen szerepet kap majd a piacon a jármű... Én arra leszek elsősorban kíváncsi, hogy mennyire fog érvényesülni az a lojalitás a Volán vezetők részéről, amit a Kravtex kér tőlük... (remélem/-jük/ fog)

Üdv:ati

Előzmény: Dtomesz (31)
atinform Creative Commons License 2005.07.21 0 0 33

Erre ilyen későn már nem tudok jó választ kitalálni...  :)

Majd holnap...  :)

Üdv: ati

Előzmény: Törölt nick (32)
Dtomesz Creative Commons License 2005.07.21 0 0 31
A KRAVTEX (is) egy vállalkozás. Buszokat gyárt, és szeretne a piac (elsősorban a magyar) igényeinek megfelelő járművet készíteni. Ez mint minden vállalkozás kockázattal jár. A most elkészülő csuklós is egyfajta kockáztatás, ami vagy bejön, vagy nem. Nyílván nem lehet úgy kifejleszteni, hogy beülök egy szobába, magamra zárom az ajtót, és nem veszek tudomást a "környezetről", piacról. A magyar buszpiacon, pontosabban bizonyos szegmensein hiányok vannak. Ez nem jelenti, hogy nincs olyan jármű, amely ezt a hiányt ne tudná betölteni. A "kék debreceni csuklós" pedig Szombathelyen fog gyártódni, előbb-utóbb ebből is lesz valami. Az tény, hogy a Kravtex előbbre jár.
Előzmény: atinform (30)
atinform Creative Commons License 2005.07.21 0 0 30

Hangsúlyozva: tényleg f***ság lenne pár darabokat beszerezni belőle...

ati

Előzmény: atinform (29)
atinform Creative Commons License 2005.07.21 0 0 29

Szia!

Teljesen igazad van, de nem teljesen értek egyet... :)

Magyarországon, senki nem gyárt jelenleg csuklós autóbuszt! Ezt persze így kijelenteni felelőtlenség, mivel a Kravtex épp most pl. gyárt, az Egyedi mondjuk tudna, a Debreceni kékségből, viszont (egyelőre legalábbis) nem lett semmi. Szóval, ha a magyarországi buszgyártást nézzük (tegyük azt) akkor csak a Kravtex szeretne komolyabban csuklós gyártásával foglalkozni. M.O.-n a csuklósok körében a Rába, az MAN, a Merci , na meg persze az Ikarus van elterjedve. A felsorolt márkák közül csak kettő (német cégek török gyárai) készít jelenleg csuklós buszokat. A másik kettő (magyar gyárak) nem. Úghogy ha szeretnének a Volán-vállalatok (egy kicsit is magyar), csuklós buszt venni, akkor sajnos szembe kell nézniük egy ideig (kissé sok idő...) a típusidegenséggel... Ez nagy hátrány, főleg, kisebb darabszám esetén. Ha viszont, neadj' isten nagyobb darabszámok készülnének az említett típusból, akkor nem lenna olyan nagy ez a probléma.

A hozzászólásom lényege: Ha szeretnénk -végre- (ha nem is teljesen de-) magyar csuklós buszt látni, magyar utakon, akkor meg kell szokni egy ideig biztos a típusidegenséget...  (SZ.V.SZ.)  :)

Üdv: ati

Előzmény: Törölt nick (28)
atinform Creative Commons License 2005.07.21 0 0 27

Szia(sztok)!

Hát, a "magyar" az talán túlzás, mivel a licensz, a tengelyek, a motor és még nagyon sok más külföldi termék. Viszont érdemes elmondani, hogy magyar tervező(k) szabták át a buszt, magyar igényekre! (érdemes megnézni a cseh változatot...) Ezenkívül a teljes vázszerkezet is Magyarországon (Mosonmagyaróvár, Kühne) készül.

Szerintem a BN 12-es következő példányai még egy kis finomítás után a mostanitól is sokkal jobbak lesznek! Remélem (még a közeljövőben) jópár példány fog Győrött forgalomba állni!

 

MÁS: Ha már CREDO, akkor ti mit vártok a hamarosan elkészülő BN 18-as tolócsuklóstól? Örülnék ha tudnám a véleményeiteket! (A busz elképzelhetőleg ősszel fog elkészülni!)

 

Üdv mindenkinek, jó fórumozást: ati

Előzmény: Hpr-725 (26)
Hpr-725 Creative Commons License 2005.07.21 0 0 26
Legalább a Kisalföld Volán még vesz magyar buszokat.
Előzmény: atinform (25)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!