Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
13:05 és 16:10 között 6 37 ( 1db isk 7) indul ua. reggel is. Ez igy szerintem jó.
A hétvégi ötleteddel egyetértek mert akkor tényleg kihasználatlan a járat. Az elméleted a Mcs. felső-vel kapcsolatban az itt élők számára bizonyosan előnyös lenne, de mire ebből lesz valami (ha lesz),....
Biztos igazad van :) Engem csak a 60 perces követés bánt: így tényleg csak az megy busszal Gyirmótra, aki ráér, vagy akinek nincs autója. Ha a 37-es rövidebb lenne, cserébe járhatna sűrűbben Marcalváros és Gyirmót között (igaz, nem sokkal, talán 60 helyett 40, legjobb esetben 30 percenként). Bár ezzel a 22-es tumultusa nem oldódna meg, ahhoz azt is sűríteni kellene, csak miből. Talán hétvégén lehetne használni a módszert, bár akkor meg Marcalvárosban is 15-20 percet kell várakozni. Nehéz ügy :)
A legszerencsésebb szerintem tényleg az lenne, ha valahol Ménfőcsanak-felsőnél lenne egy kis végállomás, és a 4 vonal - 33, 37, 40, 41 (a 40-es elleniránya) - egyaránt 30 percenként indulna innen, de közülük csak egy - mindig másik - menne be a városba (csúcsban akár több is). Így minden vonalon 2 óránként közvetlen, 30 percenként átszállásos kapcsolat lenne a Belváros felé (a 33-ason is!), még vasárnap délután is. Természetesen ehhez szigorú csatlakozás kellenel. Kicsit talán még az utasszám is nőne :)
amiben nem: a 33-assal ellentétben a 37-es nem kihasználatlan kora de. és egész du. meg este sem. ezt jól tudom mert sokszor vezetek 37-est. reggel például egy járat rezsiben megy ki és az Aba Sámuel u.-ból jön "rakottan" Mivel du. óránként jár 15.10-től akkkor is elég jól megtelik. Tehát ennyi utas sztem. "megérdemli", hogy ne kelljen átszállnia 22-esre. + gondold el ha a sok 37-es utas a marcalig még hozzá adódna a 22-es tumultushoz. nem lenne túl jó senkinek...
Viszont ügyesen kell szervezni, mert felháborodás biztosan lesz, ahogyan Mosonmagyaróváron is volt a hátrányosan érintett néhány falu részéről: hiába a szép új autóbuszállomás - amelyet még így hívni sem mernek :) - a plusz átszállási kényszer csökkenti a tömegközlekedés iránti kedvet, leginkább akkor, ha cserébe nem nő jelentősen a járatsűrűség. Utóbbinak Ménfőcsanak esetén még van realitása, de egy másfél kilométeres rövidítés miatt a helyközi járatokat nyilván nem fogják sűríteni (sőt, valószínűleg a 8-ast, 31-est sem, ezek nyeresége úgyis rámegy a Baross hídról, ill. nyugatról jövő mai Révai utcai járatok többletfogyasztására). Tehát akkor legalább arra kell törekedni, hogy ha valaki Újvárosból jön az 1-essel, és a Szigetközbe akar utazni, akkor ne kelljen a Honvéd ligetnél ÉS a Bisinger hídnál is hosszasan várakoznia, minél jobban legyenek összehangolva a menetrendek. (És akkor az idő alapú jegyről még nem is esett szó, amely a plusz vonaljegyet küszöbölné ki hasonló esetben.) De ma még összehangolás terén sem állunk túl jól, lásd 4-es és 5-ös busz.
"az új "belvárosi" (a Révai megszűnik) decentrum lesz ezen helyköziknek a végállomása is. A felüljáró alatt (jelenleg a teherpályudvar része) lesz kialakítva."
A sok pozitívum mellett ez egyben a "mindenkit közvetlenül a városközpontba"-korszak végét is jelenti. Kíváncsi, vagyok, hogyan fogják fogadni az érintettek, hogy ezen túl át kell szállniuk helyi járatra, ha a Belváros nyugati részére szeretnének eljutni. Nem mondom, ez előbb-utóbb szükségszerű lesz, hiszen a Szent István útról nem tilthatók ki az autók, szélesíteni nem lehet, buszsávra szerintem nincs hely (max. talán a Baross híd - Gárdonyi utca szakaszon, egyik irányban), tehát a buszok is egyre jobban fognak ott dugulni. Na majd a villamos :) Másrészt, bizonyos viszonylatokon tényleg abnormális, hogy a központig kell jönnie minden járatnak. Pl. a 33-as, 37-es, amelyek ritkán is járnak, és általában akkor is kihasználatlanok. Ezeket bőven elég lenne Marcalvárosig vinni, ahol már most is elég jó kapcsolat van a Belváros felé (sőt, ha lenne egy kis decentrum Ménfőcsanak-felső vasúti megállóhelynél - össze kellene fogni a MÁV-val :) - elég lenne addig, és minden félórában egyetlen busz menne a központba - mindig másik -, persze megvárva a többit). Vagy pl. a 38-as nem műszakváltáskor közlekedő járatai indulhatnának Adyvárosból, az az 5 utas kibírná. (Ráadásul Adyvárosig utazhatnának a 19-essel, a 38-asra váltott egyvonalas bérletükkel is). De ehelyett mindig csak ritkítanak :( Szóval az ilyen esetekben káros tabu megdöntésében segíthet az új decentrum.
ok küld el az email cimedet az enyémre - omarhulm@freemail.hu -és megirom a telefon számom. majd irj ha jössz és megmondom mikor megyek aznap mikor jössz :)
lehet ma már nem tudok irni mer 10 perc mulva haza kell mennem :(
Nem tudom, hogy alakul a jövő hetem, majd lövök egy-két képet helyiekről én is. Az utóbbi időben sajna nagyon elhanyagoltam. :o) Addig is két kép a képtáramból:
egyébként sokkal jobb lenne az új a sofőröknek is, mert gondolom igényesebben megtervezett lenne mint a révai (katasztrófális parkolás, fél óra séta, 1km a WC, keskeny járda, stb...
...majd az ÉNY-ról jövö helyközik fognak ezen közlekedni (pl. Szigetköz, stb...)...
Átmenetileg, mert az új "belvárosi" (a Révai megszűnik) decentrum lesz ezen helyköziknek a végállomása is. A felüljáró alatt (jelenleg a teherpályudvar része) lesz kialakítva.
minden attól függ kinek hány perc a "várakozása" két járat között. nekem például 22perc volt ha jól emlékszem az említett 15G és egy 11-es között, amiből 1 perc lett. Ez arra volt elég, hogy kicseréljem a táblát és már mentem is. /nem kicsit kellett már wc-znem a 11-es végén :)/ Tartalékból meg minden decentrumba 1 van igy lehetetlen minden késő járat helyett elmenni.