Fantázia, egy német városka használ Ikarus 260/280-as gépeket a Netz-emen. Az "állami" cég a volános festés?ekkel megy, az egyik magánzó a 7-173 Gy kocsikkal, a másik pedig a "szimpla" BKV-s festés?ekkel. A trolihálózaton most jelenleg ugyan nincs kint, de a cseh oldalon majd lesz.
A gy?jteményed elküldenéd? Kíváncsi vagyok reá, te hogy raktad össze a Zikarusokat.
Csak úgy fantázia "ÖSSZEÁLLÍTÁST" bütykölsz, vagy valami valós helyet modellezel...
Nekem BLV-s ikarusok vannak 260 280 415 412 405 435 411T 412T 280T Ziu9 Renault Agora
Volán Ikarus 260 280 250 256 415 435 E94 E94G
Rába Contact Mercedes Conecto MAN Sl 222/223/262/263/282/283
Mert ha ilyen kell küldhetek....
A járműrajzoló prgramot ismered ???? Azzal csináltam Az a legjobb, ha mindenki a saját szája ize szerint bütyköli a dolgokat... Feltéve, a van kedve és idegzete, főleg ügyessége járműveket rajzolgatni...
Jut eszembe: kinek mi a tapasztalata a Bahn 3.81-el? Én személy szerint megelégedten vettem tudomásul, hogy ismét van Bahnsteigverlanerung - külön. És nem a "kopasz" vágányokból kell fabrikálni. De ez a funkció is megmaradt, ami különösen jó.
A nôk már csak ilyenek! Az én barátnôm is néhányszor próbálkozott a progival, de ô is csak házakat, fákat, egy darab villamost, meg persze mindenféle teheneket meg lovakat telepített... De azért már jó úton halad a közlekedési témakörben. A legegyszerűbbre már sikerült megtanítanom: messzirôl megkülönbözteti a Bova-t az össze többi busztól. (Na, nem nagy cucc, tudom).
Fura a barátnőm meglátta ezt a játékot, kijelentette hoy Ő imádja a Comodor 64-es szintű játékokat és elkérte tőlem a progit... Valamit fabrikált, de jórészt csak házak lettek berakva, meg egy busz megy körbe .....
Bocsi at3sz! Sajnos innen Párizsból a internet szolgáltatóm nem enged a free.x3.hu -ra, úgyhogy nem megy a letöltén (mindig connection timed out). Elküldenéd a bp.zip -pet precsenyi@hotmail.com -ra? Köszi!
Azt megköszönöm. Sokminden van, ami nem olyan, mint valójában. Pl. Obudán a Bahn sajátosságaiból kifolyólag elég free style lett az 1-1A-17 vá. Vagy a Haller utca-Mester utca keresztezôdés is az egyszerűség kedvéért a valósághoz képest több váltóval is meg van toldva. Ugyanez van az Europarknál, az Orczy téren, a Hungária kocsiszín mellett, a Mexikói útnál, stb. A Blaha sem tökéletes. Vagy pl. a Moszkva téren az 59-es/61-es végállomás váltói kicsit el vannak tolva, mert átlós vágányoknál ugye négy váltót keresztbe csak egy angol váltóval lehet megoldani (mint ahogy pl. a Lehel téren csináltam), akkor meg furcsa lett volna az átkötés a 4-es 6-os Széna téri megállója felé... Meg aztán Gellért tér: észak felé két peront csináltam (18/19 + 47/49), mint régen volt. Stb.
Különben szívem szerint én is mindent kiegyenesítenék, mert úgy szebb, meg élvezetesebb is a látvány. Ez amolyan kivétel volt. A most alakulgató fantázia projektemben minden szép egyenes.
Hát a Népligetnél mindkét ok közrejátszott. Egyrészt nem is tudtam, hogy hol van (és mivel egy ideje Párizsban vagok, nem is tudtam elmenni megnézni). Másrészt kényszer is volt, mert különben az üllôi úttól az mtk pályáig kellett volna mindenféle sebességkorlátozást, váltót és hármas vágányt beiktatni. Igy aztán inkább kipakoltam a végállomást a busz- meg troli hurkok helyére.
A hullámosság pedig általános probléma a térképes koordináták alapján való szerkesztésnél (mint pl. a demo Chemnitz és Drezda hálók a külvárosi szakaszokon)... Sajnos.
Végül az építés alatt álló pályád: engem mindenképpen és minden érdekel. Ha nem sikerül feltölened, küldd el mélbe!
Rájöttem, én voltam a hülye! A "maximum counter value" és "maximum train count" értékek helyett összevontam a kettőt, ami persze azt eredményezné (most így utólag elképzelve), hogy a jelzőknek semmi értelmük nem lenne, úgyis össze-vissza állnának... :)
Jogos az észrevétel. Azt a problémát, hogy a számláló nem megy negatív tartományba, azt meg lehet oldani:
Maximum counter value = 3 (vagy bármely n>=3)
Maximum train count = 2 (vagy n-1)
Alapállásban Current counter value = 2 (vagy n-1)
De így is marad egy kritikus eset: mikor a két szembejövô vonat a két állomásról pontosan egyidôben indul el, mert akkor együtt haladnak át a két szabad jelzôn, és félúton kész a baj. De ezt azt hiszem már tényleg csak gondos idôzítéssel lehet elkerülni.
Jogos! Viszont ha a probléma csupán annyi, hogy a számláló nem megy a negatív tartományba, akkor úgy is meg lehet oldani, hogy:
Maxiumum counter value = 3
Maximum train count = 2
És alapállásban current counter value = 2
Igy az általad leírt helyzetben mikor a két vonat beáll, akkor a számláló 2-rôl 0-ra vált. Mikor az egyik elindul, akkor ismét felmegy 2-re, és a másik oldalon tilosra vált. Mikor megérkezik oda az elsô vonat, akkor 2-rôl visszamegy 1-re, a szembejövô elindul, visszaállítja 3-ra, és végül alapállásra (2-re), mikor a túlsó oldalon távozik. Egyetlen kritikus eset van: ha a két vonat pontos
Én is így gondoltam, de sztem nem jó.
Képzeljük L, h két szembejövő vonat nagyjából 1×re haladja meg a két (-)-t.
Az első 0-zza a számlálót, a második már nem csinál semmit.
Amelyik először éri L a kijárati jelzőt, az mehet, a másik vár.
Amíg az állomásközben halad, a szl. értéke 2, ha beér az állomásra, az 1-re csökken.
Utána már nem történik semmi, az ellenvonat fel lesz tartóztatva - na nem az idők végzetéig, csak amíg az első vonat irányából újabb érkezik.
(kivéve, ha az a feltartóztatott vonat szerelvényéből fordul...)